Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 15:57
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2005 @ 14:35 :
Wow, ik word helemaal gek hier. Hoeveel laptops ik net wel niet voorbij heb zien komen (inclusief hoeveel verschillende websites wel niet)!
ja, hallo, jij begint een topic... dan meot je ook met de gevolgen leven... doe er je voordeel mee in plaats van gek worden!
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 16:13
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2005 @ 14:35 :
Wow, ik word helemaal gek hier. Hoeveel laptops ik net wel niet voorbij heb zien komen (inclusief hoeveel verschillende websites wel niet)!

De meeste laptops hebben trouwens een videokaart van 64 mb? Of ligt dat nou aan mij?
nee dat ligt niet aan jou... dat is gewoon zo
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:15
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dit is ook maar een kleine greep uit de wereld van de laptops .

Maar over 64 mb valt reuze mee. Genoeg die 128 hebben of zelfs...256 .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:21
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 18-01-2005 @ 17:15 :
Dit is ook maar een kleine greep uit de wereld van de laptops .

Maar over 64 mb valt reuze mee. Genoeg die 128 hebben of zelfs...256 .
dan zitje we een 30% hoger in prijsklase vriend
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
mwah valt wel mee...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Okay... Iemand vertelde mij net dat ik beter een centrino kan nemen omdat de accu dan langer mee gaat en ik niet abnormaal spellen ga spelen ofzo.

Verder dus geheugen min. 512 mb, grafische kaart min. 128 mb, harddisk min. 40 gb

Wat moet ik minimaal hebben om voor de draadloze adsl verbinding van thuis? Of heb ik daar niks extra's voor nodig?

En verder nog dingen die ik nodig heb? En hoe snel moet de centrino min. zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 18-01-2005 @ 16:57 :
ja, hallo, jij begint een topic... dan meot je ook met de gevolgen leven... doe er je voordeel mee in plaats van gek worden!
Zo bedoelde ik het niet, ben heel blij met jullie adviezen in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:35
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2005 @ 17:56 :
Okay... Iemand vertelde mij net dat ik beter een centrino kan nemen omdat de accu dan langer mee gaat en ik niet abnormaal spellen ga spelen ofzo.

Verder dus geheugen min. 512 mb, grafische kaart min. 128 mb, harddisk min. 40 gb

Wat moet ik minimaal hebben om voor de draadloze adsl verbinding van thuis? Of heb ik daar niks extra's voor nodig?

En verder nog dingen die ik nodig heb? En hoe snel moet de centrino min. zijn?
Voor draadloze ADSL, heb je enkel een draadloz netwerkkaart nodig in je pc: een centrino heeft die zowieso al, maar dat is een 802.11b-kaart, terwijl men tegenwoord met 802.11g-kaarten werkt, over het algemeen. Die b loopt geen 4 generaties achter ofzo, het is maar een naam; en het grote verschil is dat b staat voor 11Mbps en de g staat voor 54 Mbps. Kwestie van heel onnauwkeurig te vergelijken: oude netwerken (begin jaren '90, gok ik) waren 10 Mbps, tegenwoordig is 100 MBps wel overal te vinden, en sinds een jaar ongeveer worden computers al wel met 1000Mbps (oftewel Gigabit) uitgerust. Op zo'n draadloos systeem mag je natuurlijk niet vergeten dat er enorm veel overhead en foutcorrectie afgaat, en die moet je van je snelheid ook afstaan, natuurlijk. Dus niet bang zijn als je die volledige snelheid niet haalt. Voor internet maakt zo'n 802.11b-kaart weinig uit, omdat veel mensen toch niet zo'n brede lijn hebben, en dan nog is een kleine vertraging op de lijn niet zo frustrerend als je zo'n brede lijn zou hebben. 802.11g is echter een must als je veel bestanden wilt delen tussen computers en je geen kabel kan/wil trekken.

Voor een grafische kaart: als je wilt gamen: blijf dan van de Geforce Go 5200 af (zelf heb ik een MEdion met Go 5300, wat net dezelfde is) en die kan met moeite games als Max Payne/Max Payne II draaien. Ik blijf overigens van één ding overtuigd: als je een notebook wilt, kan dat in het algemeen om twee redenen zijn:
- je hebt op een afgelegen locatie (school, universiteit, klanten, huis van je vrienden, ...) een computer nodig om te werken
- je hebt thuis weinig plaats (op een kamer/kot, kleine flat, ...) of je wilt niet veel plaats besteden aan een computer en wilt hem dus liefst in een lade kunnen steken ofzo.
In het eerste geval, heb je een portable nodig, dus een lichte tot middelzware notebook, Centrino, basic grafische kaart (GeForce Go5200 zou volstaan, beter is ook welkom), wat harde schijf, en vooral: een lange batterijduur.
In het andere geval heb je een desktopvervanger nodig: een grotere notebook, eventueel met een 17"-scherm, vrij zwaar, desktopprocessor (Pentium IV, Athlon XP, Athlon64, ...) en daar kan je ook een zwaardere grafische kaart in hebben, maar als gevolg daarvan heb je een korte batterijduur.
Er bestaat volgens mij niet zoiets als een notebook die goed gamet en ook nog eens energiezuinig is: je moet een keuze maken of een middenweg zoeken. Is de batterijduur belangrijk of heb je toch liever dat je de computer weg kan steken als je niet gamet.

Enkele algemene tips:
- als je gewoon bent om met een groot scherm te werken op je desktop (daarmee bedoel ik: groter dan 1024x768), dan moet je daar zeker op letten. Niets is zo irritant als een te kleine resolutie voor een scherm als je gewoon bent om met verschillende vensters naast elkaar te werken en opeens gaat dat niet meer. Zoiets beperkt je vreselijk in je productiviteit, daarom ook dat dual-monitor-setups op de desktop zeer populair zijn.
- genoeg geheugen, afhankelijk van je gebruik: enkel kantoor (en krap budget): 256; gewoon gebruik: 512; voorwie wat meer wilt (gamen, photoshop, ...): 1024 mebibyte
- als je externe apparatuur al hebt, zorg er dan voor dat je ze kan aansluiten op je computer: misschien heb je wel een COM-poort nodig, maar tegenwoordig vindt je ze niet vaak meer; genoeg USB-poorten, een aansluiting voor een extra scherm (tv/monitor) is ook aan te raden; als je digitaal foto's trekt, is een ingebouwde cardreader ook welkom, firewire voor een digitale videocamera, etc.

De centrino's zijn snel genoeg, er is niet iets als een vereiste voor de snelheid, hoe hoger hoe beter, meestal (want in de centrino-reeks heb je, dacht ik, geen verschillen in caches enzo; dat zijn factoren die op de desktops de rol van prijsbeest moeten spelen, tegenwoordig).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 18-01-2005 @ 18:35 :

De centrino's zijn snel genoeg, er is niet iets als een vereiste voor de snelheid, hoe hoger hoe beter, meestal (want in de centrino-reeks heb je, dacht ik, geen verschillen in caches enzo; dat zijn factoren die op de desktops de rol van prijsbeest moeten spelen, tegenwoordig).
Mwah Cache speelt toch een zeer grote rol hoor. Mag niet onderschat worden vindt ik.Donathon had geloof ik 2 mb l2 cache.

Meer dan sommige high end Desktop Cpu's.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:24
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Jolt schreef op 18-01-2005 @ 18:49 :
Mwah Cache speelt toch een zeer grote rol hoor. Mag niet onderschat worden vindt ik.Donathon had geloof ik 2 mb l2 cache.

Meer dan sommige high end Desktop Cpu's.
Cache speelt natuurlijk een rol; maar pas sinds kort is dat het paradepaardje aan het worden, omdat Intel gewoon niet boven de 4GHz zal geraken, omdat ze dan evengoed straalkachels kunnen verkopen met zo'n temperaturen. Daarom ook die nieuwe namen voor hun CPU's: soort raing zoals de AMD's maar minder doorzichtig, vind ik...

Blijkbaar zijn er wel Centrino's met verschillende hoeveelheden Level2-cache: de Intel Pentium M 705 (1.5 GHz @ 400MHz FSB @130 nm) is de enige op hun site met 1 megabyte. De hogere modellen (715 (die is ook 1.5 GHz @ 400 MHz FSB maar met 90 nanometer), de 725, 735, 745, 755, 765) hebben allemaal 400MHz @ 90 nm. Daarnaast zijn er nog twee die 1 meg L2-cache hebben : de Intel Mobile Pentium M Low Voltage 718 en de Intel Mobile Pentium M Ultra Low Voltage 713, die draaien allebei ook nog op 130 nm.

Dus van die met 1 meg cache afblijven, als het gaat
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:32
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Niet alleem meer Cache, maar ook minder stroomverbruik, en minder warmte.

Intel ziet nu pas in dat Megahertzen niet alles is, eindelijk. Tenmiste weer eens concurrentie, want Amd begint ook lui te worden.

Niet afblijven hoor, als je die toevallig je je laptop zit, why not.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:56
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 18-01-2005 @ 18:49 :
Donathon had geloof ik 2 mb l2 cache.
En hoeveel cache hadden Leonardo, Michelangelo en Rafael nou?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:03
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 18-01-2005 @ 19:56 :
En hoeveel cache hadden Leonardo, Michelangelo en Rafael nou?
2 gouden dukaten en 6 zilveren
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:07
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 18-01-2005 @ 19:56 :
En hoeveel cache hadden Leonardo, Michelangelo en Rafael nou?
Je vergeet Schredder en die rat. En April natuurlijk niet te vergeten.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
GeForce Go5200

Wat is dat toch? Ik zie t bijna nergens staan.

Okay, een cardreader is inderdaad een goeie.
Ik gebruik mn laptop voor t gesleep naar andere plaatsen Dus dan blijf ik bij een centrino.

802.11g --> deze zal ik ook in de gaten houden. (Als ik btw internet met een kabel - wat alleen bij mn moeder thuis kan en niet bij mn vader - gaat dat dan sneller?)

Genoeg usb-poorten en aansluiten voor extra scherm zal ik ook noteren.

Wat is firewire?

1024x768 --> Ik weet niet op welke grootte ik nu werk... Dat kan je toch instellen bij je instellingen? Nou ja, leg in ieder geval eens uit wat je er precies mee bedoelt... Moet ik op de grootte van mn scherm letten? (Ik zie trouwens dat ik nu op deze resolutie werk)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:15
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2005 @ 20:09 :
GeForce Go5200

Wat is dat toch? Ik zie t bijna nergens staan.


Wat is firewire?
Geforce 5200 Go is een GPU, de 3dkaart van Nvidia, een slecht presterend kaartje. Zonde van je geld om een laptop te kopen met die 3dkaart erin, zeker als je ook af en toe een spelletje wilt spelen.

Fire Wire is ongeveer zoiets als usb, wordt meestal toe gepast bij Camera's,etc om data over te zetten.

Stuk sneller als Usb,
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:15
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
1024x768 is hoeveel punten er op je scherm gaan; dit is tegenwoordig de standaardresolutie omdat 17"-schermen dat als aanbevolen resolutie hebben (en op 15" CRT kan je dat ook nog weergeven). Sommige mensen (zoals ik) gebruiken een grotere resolutie, zodat er meer pixels op je scherm staan dan 1024 bij 768 (in mijn geval nu 1280x1024). Wat is nu het gevolg van die pixeltjes: laat ons stellen dat je je bureaublad hebt, je hebt 1024 pixels horizontaal en elk icoon is 32 pixels breed, met zo'n 40 pixels tussen steeds, dan passen er zo'n 14 iconen op je beeldscherm op één rij. Als je nu horizontaal 1280 hebt, dan passen er 17 op. Geen groot verschil op het eerste gezicht, maar ook in andere programma's heb je dan veel meer plaats. Als je dus gewoon zou zijn aan bv. een scherm met 1280x1024, dan is een 1024x768 heel klein, omdat je gewoon bent dat (fictief voorbeeld) 2 pagina's A4 naast elkaar op je scherm kan laten weergeven en nog steeds alles kunt lezen; als je dan opeens op een scherm met lagere resolutie zit, dan kan dat niet meer en moet je beginnen scrollen en doen. Natuurlijk is een hoge resolutie een soort van luxe, en zal je uiteindelijk wel wennen aan die resolutie (zelf werk ik ook nog wel eens op 1024x768 op onze notebook, maar dat werkt niet zo prettig).
Maar omdat je 1024x768 gewoont bent, maakt het weinig uit, omdat tegenwoordig de notebooks wel op die resolutie werken of toch een hogere hebben.
Die aansluiting voor een extra scherm is natuurlijk ook enkel handig als je die gaat gebruiken, maar dat zal bij de meeste mensen wel het geval zijn (lekker een dvd/filmpje op je tv bekijken door die aan te sluiten op je notebook enzo).
Die Go5200 is inderdaad een grafische kaart: voor gewoon gebruik is ie redelijk, echt niet slecht, maar voor games is hij echt niet aan te raden.

Of je internet bij je vader/moeder sneller is, hangt eigenlijk af van verschillende dingen: of je abonement bij de ene wat sneller is; met draadloos moet je natuurlijk ook rekening houden dat je best zo dicht mogelijk bij het zendstation zit, dus geen honderd meter ver zitten, want dan haal je die snelheden helemaal niet. De kans echter dat het draadloos netwerk (als je goede ontvangst hebt) voor opstoppingen kan zorgen, is nogal klein, lijkt me, tenzij je gigantisch dure internetabonnementen hebt; maar dan nog zal je snelheid acceptabel zijn

FireWire is eigenlijk de voorloper van USB, maar dan speciaal ontwikkeld voor de overdracht van videobeelden. Als je dus geen digitale videocamera hebt, dan heb je echt geen firewire nodig omdat het zeker niet in alle notebooks inzit, zelfs op gewone computers zit het niet altijd!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:32
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Op bijna alle moederborden van nu zit het, mist je een degelijk merk koopt en geen cheap ass weet niet wat moederbord.

Het is geen must, via usb 2.0 gaan het ook gewoon.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Firewire is wel handig als je vaak veel grote bestanden wilt overzetten (bijv. externe harde schijf); stabielere overdrachtssnelheid en een veel lagere CPU-belasting. Maar voor de rest is USB2 ook prima ja
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 18:42 :
Besides, je gaat mij echt niet vertellen dat je bij een laptop zo'n proc nodig hebt. Alle andere hardware loopt dan achter.
Weet je, ik hoor eigenlijk iedereen wat anders zeggen over die centrino's en word er helemaal gestoord van. De ene heeft t over dat 1,5 ghz eigenlijk 3.0 ghz is, dus twee keer, de ander zegt dat ie energiezuiniger is, maar minder snel... etcetera. Ik word gek

Enne, mijn flaptopje in in ieder geval voorbereid op de toekomst en werkt veel sneller dan de pc van mijn ouders met vrijwel dezelfde configuratie, alleen een pentium 4 2.8 ghz.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-01-2005 @ 21:43 :
Weet je, ik hoor eigenlijk iedereen wat anders zeggen over die centrino's en word er helemaal gestoord van. De ene heeft t over dat 1,5 ghz eigenlijk 3.0 ghz is, dus twee keer, de ander zegt dat ie energiezuiniger is, maar minder snel... etcetera. Ik word gek

Enne, mijn flaptopje in in ieder geval voorbereid op de toekomst en werkt veel sneller dan de pc van mijn ouders met vrijwel dezelfde configuratie, alleen een pentium 4 2.8 ghz.
Een Dothan 1,5, doet het niet slecht tegen jou Pentium 4 2,8. Zoek maar eens wat revieuws als je me niet geloofd. Kan hij zeker bij benenen.

Kloksnelheid wilt helemaal niks zeggen. Vooral niet op mobile gebied.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:29
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-01-2005 @ 21:43 :
Weet je, ik hoor eigenlijk iedereen wat anders zeggen over die centrino's en word er helemaal gestoord van. De ene heeft t over dat 1,5 ghz eigenlijk 3.0 ghz is, dus twee keer, de ander zegt dat ie energiezuiniger is, maar minder snel... etcetera. Ik word gek

Enne, mijn flaptopje in in ieder geval voorbereid op de toekomst en werkt veel sneller dan de pc van mijn ouders met vrijwel dezelfde configuratie, alleen een pentium 4 2.8 ghz.
Jouw laptop is niet in verhouding.. de proc kan mss wel langer mee gaan, maar de rest is dan wel out-dated, vandaar dat ik et nutteloos vind om er een dikke AMD64 in te stoppen
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 05:32
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-01-2005 @ 21:43 :
Weet je, ik hoor eigenlijk iedereen wat anders zeggen over die centrino's en word er helemaal gestoord van. De ene heeft t over dat 1,5 ghz eigenlijk 3.0 ghz is, dus twee keer, de ander zegt dat ie energiezuiniger is, maar minder snel... etcetera. Ik word gek
Banias 1.7GHz kun je vergelijken met P4 2.5/2.6GHz. Sommige programma's doen het beter op de Banias en anderen weer op een P4-C. Een Dothan 2.1GHz kun je vergelijken met P4 3.0GHz+.

Centrino is een marktnaam, Banias en Dothan zijn processors die gebruikt worden als er een Centrino-stickertje op zit. Een Centrino-processor bestaat technisch niet.
Citaat:
Enne, mijn flaptopje in in ieder geval voorbereid op de toekomst en werkt veel sneller dan de pc van mijn ouders met vrijwel dezelfde configuratie, alleen een pentium 4 2.8 ghz.
Ja binnenkort kun je er XP 64-bit opzetten. Of nu al een Linux 64-bit editie naast je gewone Windows XP ofzo.

Met 64-bit kun je nog leuke winsten behalen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 08:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 18-01-2005 @ 21:15 :
*tekst*
Betekent 'gewoon' bij jou hetzelfde als 'gewend' ofzo? Viel me in je vorige reactie ook al op.

Maar kunnen veel laptops de resolutie niet hoger zetten dan 1024 x 768 ?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 08:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ow en dan nog over de software: Mijn moeder heeft thuis een vrij goede comp (een jaar oud). Maar onderhand moeten we hem 1 keer in de 3 maanden ofzo alles opnieuw laten installeren omdat hij steeds vast gaat lopen en fouten gaat aangeven. Daarbij hebben wij dus erg veel last van spam, echt heel erg veel. Een virusscanner van Norton hebben we, maar die geeft (bijna) geen virus aan. Hebben jullie nog andere programma's ofzo die al dat gezeur probeert tegen te houden? Ik ben al zó vaak foto's kwijtgeraakt omdat ik ze nog op cd had gezet en de computer opeens crashte.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 08:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En wat is het verschil tussen 80 gb 5400RMP en 60 gb 7200RPM (of was dát t waar jullie t eerder over hadden? )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 08:38
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
rpm is de rotatiesnelheid van dat ding. Meer rpm betekent sneller, maar ook meer energieverbruik (dat vermindert de tijd dat je met een accu kunt doen).

Een antivirusprogramma spoort bijna geen spyware op, daarvoor kun je Hitman Pro of Spysweeper of Ad Aware of Spybot S&D voor gebruiken. Meer info in:
[Centraal] Spyware & Adware [3]
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-01-2005 @ 09:38 :
rpm is de rotatiesnelheid van dat ding. Meer rpm betekent sneller, maar ook meer energieverbruik (dat vermindert de tijd dat je met een accu kunt doen).
Plus dat in laptops meestal geen snelle harde schijf zit, daar wordt het te warm van. Toch?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 09:25
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nouja 7200rpm hardeschijf is snel voor een laptop. Meestal is het 5400rpm en 4200rpm komt ook voor. Het is maar wat je wilt, een laptop die vooral lang doet met een accu maar niet supersnel is, een laptop die supersnel is en vaak aan het stopcontact moet of iets daar tussenin.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-01-2005 @ 06:32 :


Ja binnenkort kun je er XP 64-bit opzetten. Of nu al een Linux 64-bit editie naast je gewone Windows XP ofzo.

Met 64-bit kun je nog leuke winsten behalen.
Prestatie winst in nog gering.

Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-01-2005 @ 09:04 :
Betekent 'gewoon' bij jou hetzelfde als 'gewend' ofzo? Viel me in je vorige reactie ook al op.

Maar kunnen veel laptops de resolutie niet hoger zetten dan 1024 x 768 ?
Nee niet als het scherm groter is als 1024 x 768.

Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-01-2005 @ 09:07 :
Ow en dan nog over de software: Mijn moeder heeft thuis een vrij goede comp (een jaar oud). Maar onderhand moeten we hem 1 keer in de 3 maanden ofzo alles opnieuw laten installeren omdat hij steeds vast gaat lopen en fouten gaat aangeven. Daarbij hebben wij dus erg veel last van spam, echt heel erg veel. Een virusscanner van Norton hebben we, maar die geeft (bijna) geen virus aan. Hebben jullie nog andere programma's ofzo die al dat gezeur probeert tegen te houden? Ik ben al zó vaak foto's kwijtgeraakt omdat ik ze nog op cd had gezet en de computer opeens crashte.
Zie eens hier: [Centraal] Spyware & Adware [3]

Citaat:
Enlightenment schreef op 19-01-2005 @ 10:25 :
Nouja 7200rpm hardeschijf is snel voor een laptop. Meestal is het 5400rpm en 4200rpm komt ook voor. Het is maar wat je wilt, een laptop die vooral lang doet met een accu maar niet supersnel is, een laptop die supersnel is en vaak aan het stopcontact moet of iets daar tussenin.
Ik denk dat een 5400 beter is. Vriend van mij heeft een 5400 60 gig, batterij gaat ongeveer 2,5 uur mee. En 4200 is langzaam....
Als je zuinige laptops wilt dan moet je bij sony kijken, het enige nadeel is dat die pas beginnen bij €1200 euro.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:05
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-01-2005 @ 09:04 :
Betekent 'gewoon' bij jou hetzelfde als 'gewend' ofzo? Viel me in je vorige reactie ook al op.

Maar kunnen veel laptops de resolutie niet hoger zetten dan 1024 x 768 ?
Iets gewoon zijn of ergens gewend aan zijn is hetzelfde (in het Belgisch Nederlands toch). De resolutie op een tft ligt helemaal vast, die kan je echt niet opschroeven. Maar omdat je toch gewoon bent met 1024x768 is het niet zo'n doorwegend criterium
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 21:44
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik heb niet alles gelezen maar zag in het begin een stukje discussie over het niet kunnen gamen met een 9700, dat is echt zeker onzin want dat er valt prima mee te gamen.

Lees zo de rest wel af, later meer..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 22:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 19-01-2005 @ 22:44 :
Ik heb niet alles gelezen maar zag in het begin een stukje discussie over het niet kunnen gamen met een 9700, dat is echt zeker onzin want dat er valt prima mee te gamen.

Lees zo de rest wel af, later meer..
Niet kunnen gamen op een 5200Go.

9700/9600 is nog minimaal.!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:47
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-01-2005 @ 23:04 :
Niet kunnen gamen op een 5200Go.

9700/9600 is nog minimaal.!
Dat geloof ik maar een 9700 256 mb doet et toch echt zeker goed...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:51
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 20-01-2005 @ 00:47 :
Dat geloof ik maar een 9700 256 mb doet et toch echt zeker goed...

een 256 mb 9700 in een laptop, je kan beter goudzoeker worden, dan heb je meer kans om iets te vinden
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 20-01-2005 @ 00:47 :
Dat geloof ik maar een 9700 256 mb doet et toch echt zeker goed...
Misschien nu nog, maar hij heeft zeker al moeite met Half life 2, etc.
Omdat je een laptop koopt op de toekomst, moeten kijken of je videokaart het ook nog doet over een jaar ongeveer.

Waarschijnlijk doet de ts niet intesief gamen, met alles hoog, etc. Dan hoeft het natuurlijk niet.

En M11 vindt je gemakkelijk met 256 mb hoor, het is een kwestie van zoeken.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:02
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
twain4me schreef op 20-01-2005 @ 00:51 :
een 256 mb 9700 in een laptop, je kan beter goudzoeker worden, dan heb je meer kans om iets te vinden
Is er toch echt, en ik heb hem
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:03
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-01-2005 @ 00:56 :
Misschien nu nog, maar hij heeft zeker al moeite met Half life 2, etc.
Omdat je een laptop koopt op de toekomst, moeten kijken of je videokaart het ook nog doet over een jaar ongeveer.

Waarschijnlijk doet de ts niet intesief gamen, met alles hoog, etc. Dan hoeft het natuurlijk niet.

En M11 vindt je gemakkelijk met 256 mb hoor, het is een kwestie van zoeken.
Hl2 alles op high... prima
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Met AA en AF?Nee .

Tja, mijn gare 9600 trekt Half Life 2 al. Het is net echt een gpu vretende game.

Probeer het eerst als Stalker uit is, of met Doom III.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:07
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Doom drie al getest doet het ook prima, maar is niet echt mijn genre ook al deed ie het niet
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Welke resoluties?Hoeveel ram heeft je laptoppie?want stond allemaal aan?etc zal wel handig zijn.

Dit is wel offtopic btw, maar de 9700 is misschien nu nog de beste kaart voor een laptop ik wacht toch liever op de next gen serie, en ook de pci-express laptops.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:20
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
512 mb maar... alles op high, weet je misschien trouwens waar ik nsf files mee moet afspelen? ;-))
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:28
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Google is your best friend

Zoeken luie!Zoek totdat je wat wordt!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:36
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-01-2005 @ 01:28 :
Google is your best friend

Zoeken luie!Zoek totdat je wat wordt!
Daar vind ik alleen dat zij ook het probleem heeft met het openen van die bstanden maar geen antwoord
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:37
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Staat daar ook.

Wie zoekt die vindt , wat is de jeugd toch lui.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 03:52
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-01-2005 @ 23:04 :
Niet kunnen gamen op een 5200Go.

9700/9600 is nog minimaal.!
Die laptop 9700 is een verbouwde desktop 9800 geloof ik, het was zeker geen normale 9700.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:58
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nee was gewoon een 9700, m11, m12 is een Radeon 9800 pro gebaseerd op de R420 architectuur, of te wel de X800.

Hij heeft ook maar een 128 bits bus, als het een gemodde Radeon 9800 Pro wa dan had hij een 256 bits bus.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 20-01-2005 om 10:02.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 19-01-2005 @ 14:05 :
De resolutie op een tft ligt helemaal vast, die kan je echt niet opschroeven. Maar omdat je toch gewoon bent met 1024x768 is het niet zo'n doorwegend criterium
Wat misschien ook wel een idee is om een laptop met een 15.4 inch scherm te nemen (breedbeeld). Dat werkt naar mijn mening namelijk heel fijn en het is wat minder priegelen op dat toetsenbordje enzo. En de resolutie is dan ook anders, namelijk 1280 bij 800 pixels. Wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:24
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-01-2005 @ 01:37 :
Staat daar ook.

Wie zoekt die vindt , wat is de jeugd toch lui.
jij bent jeugd voor mij heh vriend ahah
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:27
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-01-2005 @ 10:58 :
Nee was gewoon een 9700
Hij is wel anders dan de desktop 9700, ofzo.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware nieuwe laptop
veer2110
14 06-05-2013 13:07
Software & Hardware Laptop kopen.
BfmvFreakx3
21 07-08-2009 11:52
Software & Hardware [LAPTOPS] Een goed merk, en een redelijke prijs.
MisterDJ
3 22-07-2005 15:48
Software & Hardware [laptop] Welk merk kan ik het best nemen?
Verwijderd
22 01-04-2005 09:56
Software & Hardware [Laptop] Welke merken?
Verwijderd
42 21-06-2004 05:40
Software & Hardware [Laptop] Koopadvies
ekki
52 08-11-2003 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.