Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 18:01
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-03-2005 @ 18:49 :
Om er even tussendoor te gooien: mensen met boulimia hebben, in tegenstelling tot mensen met anorexia, vaak een normaal gewicht.
dus als je eet en je geeft over of je eet en je geeft niet over, dat maakt niet uit?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2005, 18:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2005 @ 19:01 :
dus als je eet en je geeft over of je eet en je geeft niet over, dat maakt niet uit?
Uh...? Als je regelmatig te veel eet word je dik ja. Maar aangezien de meeste boulimiawezens het er ook zo weer uit gooien (purgeren) blijft hun figuur betrekkelijk normaal.

Wat niet betekent dat het gezond is natuurlijk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:06
away
Avatar van away
away is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2005 @ 19:01 :
dus als je eet en je geeft over of je eet en je geeft niet over, dat maakt niet uit?
Als je niet overgeeft word je dikker, en als je wel overgeeft blijf je (meestal) op gewicht, dus het maakt wel degelijk uit.
__________________
*zoef, jij bent niet pluizig en blauw* I grab for stars, and I can reach them all...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:07
away
Avatar van away
away is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-03-2005 @ 19:05 :
Uh...? Als je regelmatig te veel eet word je dik ja. Maar aangezien de meeste boulimiawezens het er ook zo weer uit gooien (purgeren) blijft hun figuur betrekkelijk normaal.

Wat niet betekent dat het gezond is natuurlijk.
Jij was eerder. Maar je hebt gelijk.
__________________
*zoef, jij bent niet pluizig en blauw* I grab for stars, and I can reach them all...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:31
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-03-2005 @ 19:05 :
Uh...? Als je regelmatig te veel eet word je dik ja. Maar aangezien de meeste boulimiawezens het er ook zo weer uit gooien (purgeren) blijft hun figuur betrekkelijk normaal.

Wat niet betekent dat het gezond is natuurlijk.
maar als je normaal eet en dat er weer uitgooit...? dat bedoelde ik
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 19:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2005 @ 19:31 :
maar als je normaal eet en dat er weer uitgooit...? dat bedoelde ik
Ik neem aan dat purgerend gedrag alleen voorkomt bij eetbuien, niet na normale maaltijden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:52
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-03-2005 @ 20:10 :
Ik neem aan dat purgerend gedrag alleen voorkomt bij eetbuien, niet na normale maaltijden.
Ik braakte/braak ook wel na gewone maaltijden, meestal omdat ik dat na een vreetbui niet heb gedaan, of omdat ik dan in een honger periode ben.

Ik zit nog steeds op normaal gewicht.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 26-03-2005 @ 20:10 :
Ik neem aan dat purgerend gedrag alleen voorkomt bij eetbuien, niet na normale maaltijden.
Hm ja, dan kom je volgens mij ook meer naar de anorexia kant (of eerder es nao)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 02:17
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 28-03-2005 @ 21:21 :
Hm ja, dan kom je volgens mij ook meer naar de anorexia kant (of eerder es nao)
hm nee, purgeren blijft boulimia, zelfs als je na normale maaltijden braakt, blijft het boulimia en geen anorexia ( denk ik)

~~Fantôme~~ mensen met Boulimia: merkte je ook dat je echt afviel door het overgeven/laxeren?
-> nee

Maar .. mijn vraag aan jullie. Kennen jullie het gevoel dat mensen om jullie heen (ouders ed) wel lief en aardig luisteren maar jou en jouw probleem eigenlijk niet zo serieus nemen? Dat gevoel heb ik af en toe en dat is best k*t! Ben benieuwd.
-> Ja, soms nemen ze je wel serieus, maar doordat mensen met boulimia vaak het gevoel "niemand begrijpt me" hebben, lijkt het alsof niemand hen serieus neemt.

Kruimel Om er even tussendoor te gooien: mensen met boulimia hebben, in tegenstelling tot mensen met anorexia, vaak een normaal gewicht.
- www.asbn.nl Geen idee of ik het goed schrijf, maar op die site en via google kun je ook heel snel dit soort informatie vinden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 29-03-2005 @ 03:17 :
hm nee, purgeren blijft boulimia, zelfs als je na normale maaltijden braakt, blijft het boulimia en geen anorexia ( denk ik)

~~Fantôme~~ mensen met Boulimia: merkte je ook dat je echt afviel door het overgeven/laxeren?
-> nee

Maar .. mijn vraag aan jullie. Kennen jullie het gevoel dat mensen om jullie heen (ouders ed) wel lief en aardig luisteren maar jou en jouw probleem eigenlijk niet zo serieus nemen? Dat gevoel heb ik af en toe en dat is best k*t! Ben benieuwd.
-> Ja, soms nemen ze je wel serieus, maar doordat mensen met boulimia vaak het gevoel "niemand begrijpt me" hebben, lijkt het alsof niemand hen serieus neemt.

Kruimel Om er even tussendoor te gooien: mensen met boulimia hebben, in tegenstelling tot mensen met anorexia, vaak een normaal gewicht.
- www.asbn.nl Geen idee of ik het goed schrijf, maar op die site en via google kun je ook heel snel dit soort informatie vinden
Ook als je niet, of weing (of zelfs normaal) eet?

Hehe, ik heb vanaf mijn 15e (ben nu 21) problemen met eten. Mijn ouders denken dat het helemaal over is. Op school zijn twee vriendinnen die er van weten en die het begrijpen, eentje heeft zelf ook es ervaringen.

Maar het is best heel erg als ze je niet serieus nemen, het is zo'n sluipende ziekte gewoon. Je hoeft niks aan iemand te merken, maar ondertussen maak je je hele lichaam kapot.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:35
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 29-03-2005 @ 07:21 :
Ook als je niet, of weing (of zelfs normaal) eet?

Hehe, ik heb vanaf mijn 15e (ben nu 21) problemen met eten. Mijn ouders denken dat het helemaal over is. Op school zijn twee vriendinnen die er van weten en die het begrijpen, eentje heeft zelf ook es ervaringen.

Maar het is best heel erg als ze je niet serieus nemen, het is zo'n sluipende ziekte gewoon. Je hoeft niks aan iemand te merken, maar ondertussen maak je je hele lichaam kapot.
Mja dan blijft het ook boulimia. Bij anorexia forceer je jezelf niet tot braken, maar honger je jezelf als het ware uit.
Jep, van de buitenkant zie je vaak niets aan mensen met boulimia, door hun normale gewicht meestal. Eigenlijk zouden ze een lampje eraan moeten hangen. Wanneer het rood oplicht, is het iemand die boulimia heeft. Dan kan iedereen degene meteen bespringen met hulp
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 29-03-2005 @ 14:35 :
Mja dan blijft het ook boulimia. Bij anorexia forceer je jezelf niet tot braken, maar honger je jezelf als het ware uit.
Anorexia heb je ook van purgerend type (jahaaaaaaa, er zijn typen voor). Verschil is echter dat mensen met anorexia een te laag gewicht hebben en dat bij meisjes vaak de menstruatie stopt of erg onregelmatig verloopt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:47
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-03-2005 @ 14:38 :
Anorexia heb je ook van purgerend type (jahaaaaaaa, er zijn typen voor). Verschil is echter dat mensen met anorexia een te laag gewicht hebben en dat bij meisjes vaak de menstruatie stopt of erg onregelmatig verloopt.
Hm ik dacht dat mensen met anorexia niet purgeerden. Dan is het toch meer een combinatie. Mensen die boulimia EN anorexia hebben?
Bij mensen met boulimia kan de menstruatie ook wegblijven of onregelmatig worden ^^
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:47
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
m'n moeder had ook boullimia en woog uiteindelijk nog maar 45 kilo, hoe kan dat dan??? wat is dat dan voor type?
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:54
Verwijderd
je hebt ook nog eetstoornis niet anders omschreven (nao)... het hoeft niet altijd precies volgens het boekje te gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:09
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
-Flip- schreef op 29-03-2005 @ 14:47 :
m'n moeder had ook boullimia en woog uiteindelijk nog maar 45 kilo, hoe kan dat dan??? wat is dat dan voor type?
Mensen met boulimia kunnen ook een ondergewicht hebben

Cass: True, je hebt ook mensen die gewoon "eetproblemen" hebben, niet dagelijks braken of jezelf maandenlang uithongeren, maar gewoon slecht en onregelmatig en de verkeerde dingen eten, nooit op vaste tijden en weinig afwisseling enz enz.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:10
Verwijderd
Maarre, hoe gaat het met jou nu?

Even heel wat anders maar ach
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 16:53
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 29-03-2005 @ 16:10 :
Maarre, hoe gaat het met jou nu?

Even heel wat anders maar ach
Nog steeds hetzelfde. Still waiting....weinig verandering in
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 29-03-2005 @ 17:53 :
Nog steeds hetzelfde. Still waiting....weinig verandering in
frustrerend.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 18:13
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 29-03-2005 @ 18:45 :
frustrerend.
Dat zeg ik ook al maanden ^^
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 29-03-2005 @ 19:13 :
Dat zeg ik ook al maanden ^^
Kan het me heel goed voorstellen. Als je eenmaal hulp krijgt is het wel te doen, maar die wachtlijsten en alles zijn zo ontzettend lang
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Overigens, voor al die kinders die vannacht niet hebben kunnen slapen van de vraag wat nu boulimia was en wat nu anorexia, heb ik even wat criteria opgezocht.

Anorexia Nervosa
1. Weigering om op of boven een normaal gewicht te komen (namelijk 85% van het standaardgewicht), uitgedrukt in BMI. Een BMI van 17,5 of minder kan duiden op anorexia nervosa.
2. Intense angst om dik te worden (of in gewicht toe te nemen) terwijl er sprake is van ondergewicht.
3. Verstoorde perceptie van het lichaamsgewicht (ofwel: jezelf te dik vinden terwijl je dat niet bent).
4. Bij meisjes: afwezigheid van de menstruatie gedurende een periode van tenminste 3 maanden (amennoroe).

Verder is de zelfwaardering van mensen met anorexia afhankelijk van het gewicht dat zij hebben. Overige tekenen van anorexia (kleine selectie): lage lichaamstemperatuur, blauwe of paarse handen en tenen, verlaagde hartslag, vorming van donshaartjes op het lichaam, vochtophoping in de benen en verslechtering van het gebit en haaruitval.

Anorexia is grofweg te verdelen in twee typen:
- Het pugerend type, dat vreetbuien heeft en daarna het lichaam zuivert door te kotsen, plaspillen te gebruiken etc.
- Het beperkende type, dat gewoon zo weinig mogelijk eet.
Beide typen komen ongeveer even vaak voor.


Boulimia Nervosa
1. Herhaaldelijk optreden van eetbuien, gekenmerkd door: a) meer eten in korte tijd dan normale mensen en b) gevoel van controleverlies tijdens een eetbui.
2. Herhaaldelijk overgaan tot inadequaat compensatiegedrag (bijvoorbeeld braken, laxeren, overmatig sporten).
3. Minimaal drie maanden lang twee keer per week een eetbui hebben (met compensatiegedrag).
4. Zelfwaardering wordt sterk beïnvloed door vorm van het lichaam en eigen gewicht.
5. Niet alleen eetbuien en compensatiegedrag tijdens perioden van anorexia.

Het verschil met het prugerende type van anorexia is dat het lichaamsgewicht meestal normaal is en dat de menstruatie niet uit blijft.

Overige kenmerken (een kleine selectie): droge huid, flauvallen, vermoeidheid, verzwakking van de hartspier, plekken op de handen van het gebit, wonden in de slokdarm door het zuur uit de maag en zwart-wit denken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.