Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 19:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 09-12-2005 @ 20:16 :
gast denk heel ff na Wie heeft nu een hd tv voor derest dat is dus hetzelfde verhaal en zonder dat ZUIGT de 360 HARD in kwaliteit
Gast, leer lezen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2005, 19:31
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-12-2005 @ 20:28 :
Gast, leer lezen.
je punt >?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 19:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
@benteknol : de spellen voor de xbox360 zijn duurder voor de pc, vanwege economische mechanismes die jij toch niet begrijpt. Het heeft iets te maken met het feit dat een x360 minder kost dan een goeie pc, en met het feit dat Microsoft op elke xbox meer dan 100 dollar verliest lijdt, dat weer gecompenseerd moet worden door de softwareverkoop. (MS verdient aan elke verkochte x360-game dmv licenties e.d.). Daarnaast worden er meer pc-spellen verkocht dan x360-spellen, en is het aanbod van x360 spellen (in aantallen geperste cd's) nog vrij klein. Tegen de tijd dat x360-consoles en games in grotere aantallen beschikbaar zijn, zal de prijs waarschijnlijk dalen.

@benteknol : (ja, ik herhaal het maar even, anders snap je het niet). X360 spellen worden niet mooier of minder mooi door een HD-tv er op aan te sluiten. je snapt het niet.

@benteknol : leer eens fatsoenlijk gebruik te maken van spelling, grammatica en interpunctie. Dat zorgt voor duidelijke, goed leesbare teksten. Mijn vierjarige achterneeftje formuleert nog betere zinnen dan jou man. Kom op zeg.

@rest van forum, in bijzonder forumbaasjes : dit topic is volkomen zinloos. slotje ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 19:36
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-12-2005 @ 20:35 :
@benteknol : de spellen voor de xbox360 zijn duurder voor de pc, vanwege economische mechanismes die jij toch niet begrijpt. Het heeft iets te maken met het feit dat een x360 minder kost dan een goeie pc, en met het feit dat Microsoft op elke xbox meer dan 100 dollar verliest lijdt, dat weer gecompenseerd moet worden door de softwareverkoop. (MS verdient aan elke verkochte x360-game dmv licenties e.d.). Daarnaast worden er meer pc-spellen verkocht dan x360-spellen, en is het aanbod van x360 spellen (in aantallen geperste cd's) nog vrij klein. Tegen de tijd dat x360-consoles en games in grotere aantallen beschikbaar zijn, zal de prijs waarschijnlijk dalen.

@benteknol : (ja, ik herhaal het maar even, anders snap je het niet). X360 spellen worden niet mooier of minder mooi door een HD-tv er op aan te sluiten. je snapt het niet.

@benteknol : leer eens fatsoenlijk gebruik te maken van spelling, grammatica en interpunctie. Dat zorgt voor duidelijke, goed leesbare teksten. Mijn vierjarige achterneeftje formuleert nog betere zinnen dan jou man. Kom op zeg.

@rest van forum, in bijzonder forumbaasjes : dit topic is volkomen zinloos. slotje ?
"economische mechanismes die jij toch niet begrijpt" leuk dat je dat voor me uitlegd Ooit wel eens bedacht dat de sony hetzelfde met de psp heeft maar dat wel binnen de prijzen kan houden ? En ongeloofelijk hoe jij het toch kan zeggen op de manier dat jij slimmer lijkt met al je puntjes.Nee je hebt ook helemaal gelijk dat resolutie niets verandert aan beeldkwaliteit. (volges ben jij diegene die nodig toe is aan een verandering

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 19:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 09-12-2005 @ 20:36 :
"economische mechanismes die jij toch niet begrijpt" leuk dat je dat voor me uitlegd Ooit wel eens bedacht dat de sony hetzelfde met de psp heeft maar dat wel binnen de prijzen kan houden ?
ja hoor. ooit bedacht dat sony anders werkt dan microsoft, en ooit bedacht dat sony alle films voor de psp zelf uitgeeft ?

en, het is al aangehaald in dit topic waarom xbox-games zo duur zijn, en daar reageer je niet op. Kan ik het helpen dat je pas leest als mensen onbeleefd worden ? ik zal niet de eerste zijn als ik je zou aansporen eens te leren lezen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 19:44
Verwijderd
Spellen kopen is niet verplicht.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 20:41
Verwijderd
Sinds wanneer word je 'genaaid' als je een spel koopt voor twee tientjes meer dan op een ander platform? Weet jij hoe de prijskolom van een spel van zeventig euro is opgebouw? En hoe word je gedwongen om spellen te kopen? Laat eerst maar eens een overzicht zien met alle licensies, de prijsopbouw, de overige kosten, noem alles maar op, die de prijs van zo'n spel maken.

Als iemand met jouw intelligentie al kan inzien dat 'alle gamers' genaaid worden, dan volgen er vanzelf wel meer en worden er geen spellen meer verkocht tegen die prijs. Vindt men het acceptabel, dan is er dus blijkbaar geen fundamenteel bezwaar en zullen de verkopen tegen die prijs doorgaan.

Ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Benteknol schreef op 09-12-2005 @ 17:40 :
nee LUISTER het is gewoon TE duur voor de consoles terwijl het goedkoper kan we worden gewoon genaaid PUNT
't Is ook zo duur ómdat veel mensen rippen, beetje een eindeloze circel.
Als jij het spel geen 70 euro waard vindt, koop het dan níet, of wacht tot het afgeprijsd is.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:12
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2005 @ 21:41 :
Sinds wanneer word je 'genaaid' als je een spel koopt voor twee tientjes meer dan op een ander platform? Weet jij hoe de prijskolom van een spel van zeventig euro is opgebouw? En hoe word je gedwongen om spellen te kopen? Laat eerst maar eens een overzicht zien met alle licensies, de prijsopbouw, de overige kosten, noem alles maar op, die de prijs van zo'n spel maken.

Als iemand met jouw intelligentie al kan inzien dat 'alle gamers' genaaid worden, dan volgen er vanzelf wel meer en worden er geen spellen meer verkocht tegen die prijs. Vindt men het acceptabel, dan is er dus blijkbaar geen fundamenteel bezwaar en zullen de verkopen tegen die prijs doorgaan.

Ik zie het probleem niet.
"Sinds wanneer word je 'genaaid' als je een spel koopt voor twee tientjes meer dan op een ander platform" ....sinds ik voor hetzelfde spel 50 euro betaal op de pc


"Vindt men het acceptabel, dan is er dus blijkbaar geen fundamenteel bezwaar en zullen de verkopen tegen die prijs doorgaan".. Neen wat mensen die het kopen gaan alleen voor de vervolgen van spellen... lekker toch of niet elk spel is een vervolg bijna (vroeger niet echt)Zou het wel gaaf vinden dat de crisis weer terug komt in games. Want in deze vaart gaat illegaal downen NOG harder

"Als iemand met jouw intelligentie al kan inzien" ik dacht dat fb'ers niet aan zulke loze opmerkingen deden trouwens

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:15
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-12-2005 @ 21:46 :
't Is ook zo duur ómdat veel mensen rippen, beetje een eindeloze circel.
Als jij het spel geen 70 euro waard vindt, koop het dan níet, of wacht tot het afgeprijsd is.
Onzin kopieren gebeurt als sinds tapes op oude systemen. En ik vind wachten op een kut excuus... de spellen zijn gewoon te duur

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:22
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Kerel je moet niet zo huilen. Spellen voor de nintendo 64 kostten ook al 140 gulden. Eigenlijk valt het heel erg mee met de prijsstijging in de game industrie.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:25
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 09-12-2005 @ 22:22 :
Kerel je moet niet zo huilen. Spellen voor de nintendo 64 kostten ook al 140 gulden. Eigenlijk valt het heel erg mee met de prijsstijging in de game industrie.
Zeg dan niets alsjeblieft EURO 2005 enzo
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Benteknol schreef op 09-12-2005 @ 22:12 :
....sinds ik voor hetzelfde spel 50 euro betaal op de pc
Dan koop je het voor de PC. Dat iets dat jij wilt hebben duurder is dan je bereid bent te aanvaarden maakt niet dat je 'genaaid' wordt. Je moet je woorden eens wat zorgvuldiger kiezen.

Citaat:
Neen wat mensen die het kopen gaan alleen voor de vervolgen van spellen... lekker toch of niet elk spel is een vervolg bijna (vroeger niet echt)Zou het wel gaaf vinden dat de crisis weer terug komt in games. Want in deze vaart gaat illegaal downen NOG harder
Wat wil je nou zeggen? Mensen zijn als het ware gedwongen om een te duur spel te kopen omdat ze het vervolg MOETEN hebben? Wat een onzin. Als je die zeven tientjes niet wil uitgeven dan geef je het niet uit.

Ik denk trouwens dat ondanks het downloaden er nog steeds genoeg figuren zijn die zeven tientjes betalen voor spellen. Sterker nog, ik sloeg een tijdje geleden een Power Unlimited van 1994 erop na (ik was toen abonnee) en daar viel me op dat die SNES- en MegaDrive-spellen ook allemaal 149,95 of 159,95 kostten, meer dan tien jaar geleden.

Citaat:
"Als iemand met jouw intelligentie al kan inzien" ik dacht dat fb'ers niet aan zulke loze opmerkingen deden trouwens
Oh, ik hield me nog in hoor. Je maakt jezelf gewoon belachelijk door te reageren zoals je dit hele topic doet, ik ben blijkens de reacties niet de enige die erover valt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:27
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Je snapt vrij weinig zie ik.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:36
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Dan koop je het voor de PC. Dat iets dat jij wilt hebben duurder is dan je bereid bent te aanvaarden maakt niet dat je 'genaaid' wordt. Je moet je woorden eens wat zorgvuldiger kiezen

.... Anders geef je ook antwoord op me vraag .eromheen lullen is niet erg handig he.



Wat wil je nou zeggen? Mensen zijn als het ware gedwongen om een te duur spel te kopen omdat ze het vervolg MOETEN hebben? Wat een onzin. Als je die zeven tientjes niet wil uitgeven dan geef je het niet uit

.....Nee ik zeg dat de game industrie minder risico wil nemen en vervolgen maakt op populaire series "resultaat" geen verandering met vervolg dat de industrie kapot gaat

Ik denk trouwens dat ondanks het downloaden er nog steeds genoeg figuren zijn die zeven tientjes betalen voor spellen. Sterker nog, ik sloeg een tijdje geleden een Power Unlimited van 1994 erop na (ik was toen abonnee) en daar viel me op dat die SNES- en MegaDrive-spellen ook allemaal 149,95 of 159,95 kostten, meer dan tien jaar geleden.....

Dat waren spellen die vernieuwend waren dat wil ik niet dokken voor een dom licentie spel of een vervolg op en al helemaal door die verhalen dat het allemaal meer geld kost.(terwijl EEN PC SPEL 50 is)



Oh, ik hield me nog in hoor. Je maakt jezelf gewoon belachelijk door te reageren zoals je dit hele topic doet, ik ben blijkens de reacties niet de enige die erover valt

....Nee jij maakt me maar weer eens duidelijk dat FB even veel betekent als afval op me wc papiertje (niet allemaal trouwens rotte appels zitten overal)

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:46
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 09-12-2005 @ 22:36 :
.....Nee ik zeg dat de game industrie minder risico wil nemen en vervolgen maakt op populaire series "resultaat" geen verandering met vervolg dat de industrie kapot gaat

Dat waren spellen die vernieuwend waren dat wil ik niet dokken voor een dom licentie spel of een vervolg op en al helemaal door die verhalen dat het allemaal meer geld kost.(terwijl EEN PC SPEL 50 is)
Een pc spel kostte vroeger ook 100 gulden. Begin je al wat verbanden te zien?
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 22:22
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-12-2005 @ 21:46 :
't Is ook zo duur ómdat veel mensen rippen, beetje een eindeloze circel.
Als jij het spel geen 70 euro waard vindt, koop het dan níet, of wacht tot het afgeprijsd is.
maar ik denk ook dat als de games voor de consoles wat goedkoper worden dat mensen, vooral jeugd meer games gaan kopen en minder gaan rippen waardoor en meer winst wordt gedraaid en de prijzen niet zo belachelijk hoog hoeven te zijn.

want 60/70 euro is veel gewoon veel geld, en het leven is hedendaags al niet goedkoop
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 23:25
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 09-12-2005 @ 23:22 :
maar ik denk ook dat als de games voor de consoles wat goedkoper worden dat mensen, vooral jeugd meer games gaan kopen en minder gaan rippen waardoor en meer winst wordt gedraaid en de prijzen niet zo belachelijk hoog hoeven te zijn.

want 60/70 euro is veel gewoon veel geld, en het leven is hedendaags al niet goedkoop
ja maar dat is al bezig sinds games kwamen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 23:27
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik merk wel dat enkele PC-spellen (Quake 4, The Movies) de €50-grens gepasseerd zijn, dus voor zover ik die spellen wil hebben wacht ik wel tot ze goedkoper zijn. Ik vind ~€45 een mooie prijs voor een nieuwe spel, geen €55 of zelfs €60.

EDIT: Civilization 4 voor €29 op play.com was natuurlijk helemaal een koopje, ik vraag me nog steeds af of ze dat niet met verlies hebben verkocht.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 00:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Ja als je het niet wilt kopen moet je dat niet doen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 02:01
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
PS2 games zijn hier ook 67 euro...dus zó vreselijk veel meer is et vanuit dat oogpunt niet...
Importeren uit engeland kan bij de juiste winkels al snel 20-25 euro schelen...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 09:24
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Wat een gezeur allemaal. Als je een spel leuk genoeg vindt om er x euro voor te betalen moet je dat doen. Zo niet, dan moet je dat niet doen. Wat is nu precies het dilemma?-_-
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 10:31
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
och ik vind het wel best dat die x360 nu uit is, ik heb pas een handjevol spellen voor de xbox, dus de rest kan ik voor een prikkie halen .

Voor de rest is het gewoon de simpele regel:

'wat de gek er voor geeft'


en blijkbaar geeft men er vrij veel voor .
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 12:43
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 10-12-2005 @ 10:24 :
Wat een gezeur allemaal. Als je een spel leuk genoeg vindt om er x euro voor te betalen moet je dat doen. Zo niet, dan moet je dat niet doen. Wat is nu precies het dilemma?-_-
okee we gaan de bezine vanafnu afaan voor 5 euro de liter verkopen...Ja?

Dan rijd je toch geen auto wat een kut argument
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:10
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 10-12-2005 @ 13:43 :
okee we gaan de bezine vanafnu afaan voor 5 euro de liter verkopen...Ja?

Dan rijd je toch geen auto wat een kut argument
want games zijn net zo noodzakelijk als transport ?

ach, je snapt t toch niet. En nogmaals, leer eerst eens goed lezen en fatsoenlijk nederlands, dat scheelt een hoop gedoe.

maar goed, om een simpel antwoord te geven - en te hopen dat je dat wel wil snappen - console-games kosten over het algemeen meer om te maken tov pc-games, en de pc-markt is nog altijd veel groter dan de console-markt. Ow, fuck, dat zijn twee simpele antwoorden... kies maar welke je niet snapt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:13
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-12-2005 @ 14:10 :
want games zijn net zo noodzakelijk als transport ?

ach, je snapt t toch niet. En nogmaals, leer eerst eens goed lezen en fatsoenlijk nederlands, dat scheelt een hoop gedoe.

maar goed, om een simpel antwoord te geven - en te hopen dat je dat wel wil snappen - console-games kosten over het algemeen meer om te maken tov pc-games, en de pc-markt is nog altijd veel groter dan de console-markt. Ow, fuck, dat zijn twee simpele antwoorden... kies maar welke je niet snapt.
omg jeetje weer een kut argument <333

dus de spellen zijn zoizo opeens 10 euro duurder dan de oudere generatie spellen? ja duidelijk heel duidelijk
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
nick roozeboom schreef op 09-12-2005 @ 23:22 :
maar ik denk ook dat als de games voor de consoles wat goedkoper worden dat mensen, vooral jeugd meer games gaan kopen en minder gaan rippen waardoor en meer winst wordt gedraaid en de prijzen niet zo belachelijk hoog hoeven te zijn.

want 60/70 euro is veel gewoon veel geld, en het leven is hedendaags al niet goedkoop
Ik denk niet dat je dat zo kan zeggen; nu zijn er mensen die 70 euro voor zo'n spel over hebben, kennelijk zijn dat er genoeg om er winst uit te halen. Wanneer spellen goedkoper worden, worden er wel meer verkocht, maar wie zegt dat de winst dan ook hoger ligt? Ze zullen echt wel netjes een marktonderzoek hebben gedaan en een afweging hebben gemaakt van de vraag naar het product en de prijs van het product.

Het grappige is dat 60/70 euro best duur is voor een spel, maar dat je het níet nodig hebt om te leven. Wanneer jij het te duur vindt, geef het geld dan uit aan andere dingen, want je vindt het leven kennelijk toch al duur, kan je het vast beter besteden. Je moet gewoon een keuze maken. Spel te duur? Jammer dan, dan kan je het niet direct kopen. Je kan er voor gaan sparen wanneer je het echt wil hebben, maar dat is blijkbaar heel gek om te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Benteknol schreef op 10-12-2005 @ 14:13 :
omg jeetje weer een kut argument <333

dus de spellen zijn zoizo opeens 10 euro duurder dan de oudere generatie spellen? ja duidelijk heel duidelijk
Kosten om een console te maken zijn hoger -> prijs console wordt laag gehouden (zodat meer mensen hem kunnen kopen) -> de prijs van de games wordt hoger, om zo het verlies dat op consoles gemaakt is te overbruggen. Is dat nu echt zo moeilijk? En natuurlijk zijn nieuwere, meer geavanceerde games duurder dan een oud spel met een oudere technologie.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:27
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-12-2005 @ 14:19 :
Kosten om een console te maken zijn hoger -> prijs console wordt laag gehouden (zodat meer mensen hem kunnen kopen) -> de prijs van de games wordt hoger, om zo het verlies dat op consoles gemaakt is te overbruggen. Is dat nu echt zo moeilijk? En natuurlijk zijn nieuwere, meer geavanceerde games duurder dan een oud spel met een oudere technologie.
ja dat was altijd alzo. Dat smoesje (we redden het anders niet is stierenpoep) nee dat is niet zo vroeger waren die spellen namelijk ook nieuw en kostte ze niet 70 euro
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Benteknol schreef op 10-12-2005 @ 14:27 :
ja dat was altijd alzo. Dat smoesje (we redden het anders niet is stierenpoep) nee dat is niet zo vroeger waren die spellen namelijk ook nieuw en kostte ze niet 70 euro
Lijkt me meer dan logisch, prijzen veranderen. En daarnaast verdienen mensen in verhouding nu meer, geven ze meer uit aan vermaak en kán er dus ook meer voor games gevraagd worden en vragen consumenten ook meer van games.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:34
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-12-2005 @ 14:30 :
Lijkt me meer dan logisch, prijzen veranderen. En daarnaast verdienen mensen in verhouding nu meer, geven ze meer uit aan vermaak en kán er dus ook meer voor games gevraagd worden en vragen consumenten ook meer van games.
ja duurder worden de spellen ook maar 70 euro is echt te lomp voor woorden en ook ineenkeer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:44
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ze hadden de X-box 360 ook voor €600 kunnen verkopen natuurlijk. Ze moeten toch ergens flinke winst op maken.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Benteknol schreef op 10-12-2005 @ 14:34 :
ja duurder worden de spellen ook maar 70 euro is echt te lomp voor woorden en ook ineenkeer.
In een keer?! Dat is echt niet plotseling zo. Nieuwe spellen kosten al een tijdje rond de 60 euro, dan lijkt me de stap naar 70 niet enorm groot.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 14:00
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-12-2005 @ 14:50 :
In een keer?! Dat is echt niet plotseling zo. Nieuwe spellen kosten al een tijdje rond de 60 euro, dan lijkt me de stap naar 70 niet enorm groot.
ik vind 10 euro best veel in een keer
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 14:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 10-12-2005 @ 14:44 :
Ze hadden de X-box 360 ook voor €600 kunnen verkopen natuurlijk. Ze moeten toch ergens flinke winst op maken.
maar dan kopen minder mensen de console -> weinig potientele kopers voor games -> niet interessant voor ontwikkelaars en uitgevers -> weinig spellen -> nog minder interesse in de console -> ...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 14:44
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-12-2005 @ 15:04 :
maar dan kopen minder mensen de console -> weinig potientele kopers voor games -> niet interessant voor ontwikkelaars en uitgevers -> weinig spellen -> nog minder interesse in de console -> ...
Ja inderdaad, en dat is ook de reden dat ze de prijzen van games duurder hebben gemaakt, en daarom mag je niet zeuren vind ik.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-12-2005 @ 14:50 :
In een keer?! Dat is echt niet plotseling zo. Nieuwe spellen kosten al een tijdje rond de 60 euro, dan lijkt me de stap naar 70 niet enorm groot.
Bij Bart Smit en FRS heb ik al vaak genoeg nieuwe PS2 games zien liggen voor 65 zelfs. En dat is al tijden zo. 5 euro is dan niet zo'n groot verschil.

Laatst gewijzigd op 10-12-2005 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Morridin schreef op 10-12-2005 @ 19:16 :
Bij Bart Smit en FRS heb ik al vaak genoeg nieuwe PS2 games zien liggen voor 65 zelfs. En dat is al tijden zo. 5 euro is dan niet zo'n groot verschil.
Maar 70 euro verschilt niet veel van 75 euro. En 75 euro verschilt niet veel van 80 euro. En 80 euro verschilt niet veel van 85 euro.

Ergo: 65 euro verschilt niet veel van 85 euro
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 19:33
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
je moet misschien eens even kijken hoeveel uur je een spel speelt. Je pakt een beetje topspel waarbij de singleplayer misschien 15 tot 20 uurtjes duurt. Dat is ongeveer 3.50 per uur en daar zit de tijd van de multiplayer nog niet eens bij.

Zo duur wordt het dan niet meer, maar dan moet je het natuurlijk wel bij goeie spellen houden
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 19:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Als je het werkelijk genaaid vindt dat je 70 euro voor een spel moet betalen dan had je niet aan een console moeten beginnen. Nieuwe console games zijn nou eenmaal duurder dan pc spellen. Dat is bij mijn weten altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven.

Waarom dat zo is?

Het kost nou een keer meer om een spel voor een console te programeren dan om een spel voor de pc te programeren. Logisch gevolg is dus dat je dit terug ziet in de prijs die de consument er uiteindelijk voor betaald (de winst moet toch ergens vandaan komen). Als je het er niet mee eens bent koop je die spellen toch lekker niet. Dan heb je wel voor jan lul een Xbox 360 gekocht maar dat is jouw pobleem.

Verder verbaast het me eigenlijk dat je hier over gaat zeiken. Je had ook van te voren kunnen bedenken dat Microsoft een bedrijf is dat winst moet maken om te kunnen blijven bestaan. Dat ze dit dus doen door vrij hoge prijzen te vragen voor hun software vind ik niet vreemd. Overigens vind ik 70 euro voor een console spel niet eens zo heel veel. Zoals al eerder genoemd waren de spellen voor de N64 ook rond die prijs alleen dan in guldens (meestal zelfs nog net wat meer zo rond de 150 piek wat neerkomt op om en nabij de 72 euro) en daar hoorde je ook niemand over zeiken.

We zijn nu een paar jaar verder en de spellen zijn kwalitatief gezien beter geworden en complexer om te programeren. Logischerwijs denkende verbaast het me dus dat de spellen niet een stuk duurder zijn geworden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:00
Verwijderd
Ik pik de prijzen niet, ik pik de spellen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het programmeren is er de oorzaak van dat spellen in het algemeen erg DUUR zijn. Maar het zijn voornamelijk de niet geringe royalties die worden opgeist door Nintendo, microsoft en Sony die console spellen duurder maken dan pc-spellen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:19
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-12-2005 @ 21:00 :
Ik pik de prijzen niet, ik pik de spellen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:20
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Ik had geen zin om de hele 'discussie' door te lezen, dus als dit allemaal al eerder gepost is, nevermind

Op een pc zelf wordt al winst gehaald. Game ontwikkelaars hebben in principe niets te maken met pc-bouwers, immers computer is geen merknaam en geen exclusieve machine met vaste hardware. Daardoor hoeft er dus geen deel naar de console ontwikkelaar in de vorm van licenties (in dit geval Microsoft).
Wat je met je psp aandraagt slaat nergens op. Niemand hier weet of Sony en Microsoft evenveel winst maken op een spel. Voor hetzelfde geld verdient sony er minder op of zijn de ontwikkelingskosten lager voor een psp. Daarbij kan ik me voorstellen dat Microsoft niet op de 360 ook een miljarden verlies wil maken, dus nemen ze het zekere voor het onzekere en gooien ze de prijs van de spellen omhoog.
Ook kunnen de R&D kosten van de 360 hoger zijn uitgevallen, waardoor de spellen omhoog kunnen gaan.

Oftewel, er zijn enorm veel redenen op te noemen waarom de prijs omhoog is gegaan. Als jij maar illegaal spellen gaat zitten spelen wanneer er een mod-chip uitkomt, dan gaan de prijzen bij de volgende generatie gewoon weer omhoog.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:23
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Darko schreef op 10-12-2005 @ 21:20 :
Ik had geen zin om de hele 'discussie' door te lezen, dus als dit allemaal al eerder gepost is, nevermind

Op een pc zelf wordt al winst gehaald. Game ontwikkelaars hebben in principe niets te maken met pc-bouwers, immers computer is geen merknaam en geen exclusieve machine met vaste hardware. Daardoor hoeft er dus geen deel naar de console ontwikkelaar in de vorm van licenties (in dit geval Microsoft).
Wat je met je psp aandraagt slaat nergens op. Niemand hier weet of Sony en Microsoft evenveel winst maken op een spel. Voor hetzelfde geld verdient sony er minder op of zijn de ontwikkelingskosten lager voor een psp. Daarbij kan ik me voorstellen dat Microsoft niet op de 360 ook een miljarden verlies wil maken, dus nemen ze het zekere voor het onzekere en gooien ze de prijs van de spellen omhoog.
Ook kunnen de R&D kosten van de 360 hoger zijn uitgevallen, waardoor de spellen omhoog kunnen gaan.

Oftewel, er zijn enorm veel redenen op te noemen waarom de prijs omhoog is gegaan. Als jij maar illegaal spellen gaat zitten spelen wanneer er een mod-chip uitkomt, dan gaan de prijzen bij de volgende generatie gewoon weer omhoog.
Das heel mooi want ik kan alle spellen die op de 360 die uitkomen die 70 waard zijn op een hand tellen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:30
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 10-12-2005 @ 21:23 :
Das heel mooi want ik kan alle spellen die op de 360 die uitkomen die 70 waard zijn op een hand tellen
Citaat:
Benteknol schreef op 09-12-2005 @ 17:28 :

Ojaa een goed spel IS geen 70 euro waard PUNT.
Je weet niet waar je over lult.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:33
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Darko schreef op 10-12-2005 @ 21:30 :
Je weet niet waar je over lult.
dankje dat je dat voor me bepaalt ga ik lekker door met games branden en alleen voor de ds 50 neerleggen omdat dat iets heeft dat "gameplay" heet. En niet hetzelfde is, en alleen ietsje mooier
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 10-12-2005 @ 21:33 :
dankje dat je dat voor me bepaalt ga ik lekker door met games branden en alleen voor de ds 50 neerleggen omdat dat iets heeft dat "gameplay" heet. En niet hetzelfde is, en alleen ietsje mooier
inderdaad, het is hetzelfde en een stuk lelijker. Geweldige gang van zaken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:43
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-12-2005 @ 21:39 :
inderdaad, het is hetzelfde en een stuk lelijker. Geweldige gang van zaken.
gameplay is idd heel stom aan spellen en vernieuwing?? BAH doe mij maar tekken 8
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:53
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 10-12-2005 @ 21:43 :
gameplay is idd heel stom aan spellen en vernieuwing?? BAH doe mij maar tekken 8
Ja hoor, alsof de DS/PSP zulke verschrikkelijk goede games hebben.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.