Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 16:58
anjali
anjali is offline
Ben vanmiddag met mijn moeder naar de dietiste gegaan schema wat aangepast'ochtends:

2 glazen water na sporten (doe spierversterkende oefeningen)

Ontbijt:
2 stukken fruit + voedingssupplement.

12 uur:
1 stuk fruit + 2 glazen water.

1 uur:
2 glazen water na sporten (traplopen 30 keer op en neer)

2 uur:
2 wortels + bouillon.

Half 4:
komkommers + 2 glazen water.

Half 5:
Liga evergreen (vervangt twee boterhammen met jam) + 2 glazen water.

Half 6:
1 stuk fruit + 2 glazen water.

Half 7:
1 stuk fruit + 2 glazen water.

Avondeten:
Wat de pot schaft in kleine porties.

2 glazen water na sporten (spierversterkende oefeningen)

Ondanks dat jullie dit ongezond noemen vind de dietiste dit redelijk. Ik kom nergens vitamines of voedingsvezels of mineralen tekort. Kijk dat zuivel drink ik zoieso al nooit. Heb ik nooit gedaan behalve toen ik een baby was. Trouwens in mijn voedingssupplement zit calcium. En het olie dat word gebruikt voor het avondeten zonnebloemolie bevat vet. En evergreen vervangt volgens de dietiste brood.

Ieder geval ik ga proberen dit altijd vol te houden. En op zaterdag of zondag snack ik dan (friet of 1 mars).

Hoop dat jullie ook juiste schema's vinden. Kan niet wachten tot morgen! Eindelijk dieten START!

Zal volgende week woensdag melden wat ik aan omtrek en gewicht ben verloren! Hoeveel denken jullie dat dat zal zijn? Ik weeg nu 56 kilo en ben 1.50 en ben 16. Hoeveel denken jullie dat ik na dit dieet zal wegen?
Oud 08-07-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 17:58:
Hoeveel denken jullie dat ik na dit dieet zal wegen?
*zucht* Hoe kunnen wij dat nou weten? Ik geloof btw niet dat een dietiste dit een goed dieet zal vinden, maar goed. Overal wordt geadviseerd iig normaal te ontbijten en ik vind 2 stukken fruit geen normaal ontbijt, zeker niet als je dan pas rond 12 uur weer 1 (wel één stuk, ja) fruit eet. Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt...we kunnen je toch niet ompraten. Als je je verrot gaat voelen, moe wordt, flauw gaat vallen, enz., zou ik wel even langs de dokter gaan als ik jou was. (Je krijgt nooit voldoende kcal binnen. Je lichaam heeft toch minstens iets van 1300kcal nodig om in leven te blijven, kom je aan de 1300 kcal? (Tenzij je 's avonds allerlei vette dingen eet, weet ik het antwoord al.))
Oud 08-07-2003, 17:11
anjali
anjali is offline
Alle fruit (meloen, mandarijn, appel, aardbeien, druiven enz) bij elkaar wat ik op een dag binnenkrijg is 500 kcal.
Voedinssupllement is 8 kcal.
Liga evergreen is 160 kcal
2 wortels bouillon en komkommer is 50 kcal dan sta ik al op 710.
Avondeten rijst is meestal met drie grote scheppen al 300 kcal dat is dus 1010.
En groenten bijv broccoli of bloemkool of spinazie a la creme of gewone spinazie met zonnebloemolie en zout zo'n 3 scheppen 200 a 300 gram denk ik is 200 a 300 kcal. Dan heb ik 1300 op. Als daar vlees bijkomt of nog iets anders roomsaus bijv word het 1500 gemiddeld.

Dus ik krijg zoieso veel binnen. Daarom probeer ik de porties wat kleiner te maken. Ga het vanavond proberen.
Oud 08-07-2003, 17:12
Verwijderd
Jah ik ben ook blij een man te zijn fluitketeltje .

Aan de andere kant is wat je zei waar hoor: als je gezond en genoeg eet en je weegt toch weinig of bent dun. Tja dan heb je gewoon een snel werkend darmenstelsel . Is niks mis mee, beter dan dat je overgewicht krijgt door normaal te eten (al denk ik niet dat dat snel zal gebeuren ).
Oud 08-07-2003, 17:12
anjali
anjali is offline
ik ontbijt in de vakantie pas om 10 uur.
Oud 08-07-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 18:11:
Alle fruit (meloen, mandarijn, appel, aardbeien, druiven enz) bij elkaar wat ik op een dag binnenkrijg is 500 kcal.
5 stuks fruit is geen 500 kcal, maar 375. Scheelt dus al weer, maar goed, doe het vooral, ga je je verrot iof slap voelen, dan weet je iig waar het door komt. (Je hebt btw wel meer dan 1300kcal nodig, je moet nog groeien ed.)
Oud 08-07-2003, 17:19
anjali
anjali is offline
nee ik eet veel fruit 5 stukken fruit voor morgen is voor mij:

1 banaan
1 appel
1 bakje aardbeien
1 grote stuk meloen
3 trosjes druiven.

En dan kom ik rond 500.
Oud 08-07-2003, 17:20
anjali
anjali is offline
en door fruit krijg je juist energie!
Oud 08-07-2003, 17:21
Verwijderd
Waarom vraag je nog advies, als je het allemaal toch al zo goed weet?
Oud 08-07-2003, 17:24
Verwijderd
Ik vind je een beetje gemeen overkomen leonoor . Maar je hebt wel gelijk, volgens mij moet je juist s'ochtends behoorlijk wat eten en de rest van de dag matigen. Dit dieet lijkt juist omgekeerd.
Oud 08-07-2003, 17:27
anjali
anjali is offline
ach als ik volgende week 5 cm aan omtrek en 3 kilo heb verloren piept u wel anders Leonoor.
Oud 08-07-2003, 17:28
anjali
anjali is offline
hoe bedoel je omgekeerd? Ik matig de hele dag!
Oud 08-07-2003, 17:30
anjali
anjali is offline
ik denk dat ik als avondeten 1 of 2 schepjes rijst/macaroni/spaghetti gekookte aardappels neem en 2 schepjes groente. That's it! Of is dit niet matig genoeg? Het kan ook 1 schepje of geen avondeten worden. Dan neem ik s'avonds alleen 2 stukken fruit. Helaas was de dietiste het niet met dit eens!
Oud 08-07-2003, 17:33
Verwijderd
O_o en dan kom je het een week later weer aan? Het dieet moet ook vol te houden zijn.

En lijnen.. tja wat ik erover kan zeggen is dit: Door te lijnen past je lichaam zich aan op een situatie van 'vasten' een soort hongerwinter zeg maar. De enzymen in je lichaam staan te popelen om vetreserves aan te maken. Zodra je dus met je dieet stopt en terug keert naar een normaal dagmenu dan heb je die kilo's er ernstig snel weer aan.

Ik denk dat jou dieet er niet naar is vol te houden... Om echt af te vallen moet je gewoon stoppen met snacks, mayonaise en ander erg vet eten (macDoOnalds, friet) gewoon veel gezond eten en daarnaast veel bewegen. Maarja dit wisten jullie allang.. waarom type ik dit nog.. arg..
Oud 08-07-2003, 17:35
anjali
anjali is offline
maar oke maar wat is dan voor jouw een normaal dieet? Voor dat ik van plan was omte dieten at ik nooit fruit of wortels!

Ik at alleen s'avonds en overdag nam ik noodles chocolade en chips. Ik ben hiervan niet flauwgevallen hoor!
Oud 08-07-2003, 17:38
anjali
anjali is offline
en ik kom het een week later niet aan! Waarom zou ik me niet kunnen volproppen met fruit en groente en water? Die mooie graatmagere modellen doen dit ook hoor! Oh nee die drinken alleen vier liter water per dag. Hun houden het toch ook vol?
Oud 08-07-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 18:27:
ach als ik volgende week 5 cm aan omtrek en 3 kilo heb verloren piept u wel anders Leonoor.
Je mag wel 'je' zeggen. Ik piep dan niet anders, ik blijf er bij dat het niet gezond is. Net als drie kilo afvallen in een week. Maar goed, ik denk dat je daar zelf ook nog wel achter komt. En mijn vraag blijft staan: waarom vraag je nog advies, als je het allemaal zo goed weet?

@VanilleVla: het is niet gemeen bedoeld, maar ik krijg soms het idee dat anjali of een bord voor haar hoofd heeft of een forummer onder een andere nick is.
Oud 08-07-2003, 17:43
anjali
anjali is offline
Leonoor over een maand hoort u wel dat ik nog steeds gezond ben en superslank. En over 6 maanden ( als ik nog tijd heb om te mailen doe havo examen volgend jaar) zal ik het ook nog wel laten weten. He misschien weeg ik dan wel 40 als ik het nog steeds doe!
Oud 08-07-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2003 @ 18:39:
Je mag wel 'je' zeggen. Ik piep dan niet anders, ik blijf er bij dat het niet gezond is. Net als drie kilo afvallen in een week. Maar goed, ik denk dat je daar zelf ook nog wel achter komt. En mijn vraag blijft staan: waarom vraag je nog advies, als je het allemaal zo goed weet?

@VanilleVla: het is niet gemeen bedoeld, maar ik krijg soms het idee dat anjali of een bord voor haar hoofd heeft of een forummer onder een andere nick is.
Ok dan zal ik mijn pogingen ook maar staken
Oud 08-07-2003, 18:00
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 18:43:
Leonoor over een maand hoort u wel dat ik nog steeds gezond ben en superslank. En over 6 maanden ( als ik nog tijd heb om te mailen doe havo examen volgend jaar) zal ik het ook nog wel laten weten. He misschien weeg ik dan wel 40 als ik het nog steeds doe!
40?
Oud 08-07-2003, 18:03
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
@ Anjali oid: Eerlijk gezegd geloof ik er gen barst van. Je komt op mij zeer instabiel over en verkondigt telkens tegenstrijdige dingen. Hoe dan ook: het is niet gezond. Je loopt het zo wanhopig te verkondigen, volgens mij wil je heel graag overkomen alsof je alle touwtjes in handen hebt en beter bent dan wij omdat jij megasnel zult afvallen (whatever veel plezier, ik wil niet eens veel afvallen dus mij een zorg ).

Wat mij een beetje steekt is dat je verheugd praat over 40 kilo wegen. Er zitten hier ook mensen metserieuze eetproblemen en ik denk dat jij gewoon nu even een vlaag van enthousiast willen dieten te pakken hebt (daarom geloof ik er dus niet echt in dat je dit echt gaat volhouden, al is het maar omdat je geen energie overhoudt...). Anyway, ik hoop dat je niet wil praten alsof jezelf verhongeren een hele prestatie is, ten eerste niet omdat de wat instabielere typjes onder ons die wellicht stilletjes meelezen zich hierdoor kunnen laten beinvloeden en het idee zouden kunnen krijgen dat zij teveel eten oid (hmm sorry hoor ik geloof dat ik erg onsamenhangend aan het schrijven ben ) en ten tweede omdat je hier mensen mee kunt kwetsen. Mij heb je er niet echt mee maar in mijn familie is iemand na 18 jaar anorexia gehad te hebben overleden. Ikzelf was toen nog klein en heb er eigenlijk weinig van meegekregen. Het enige dat ik hoorde was op een dag dat mijn moeder naar de begrafenis van haar nichtje ging. Ik kan me voorstellen dat als iemand hier leest, die iemand in de omgeving met een echte eetstoornis heet of iemand die zelf met dit onderwerp in de knoop zit, zich daar gekwetst door kan voelen.

Schrijf dus gerust hoe het gaat maar verander je toon een beetje.

Hmm geloof dat ik voor forumbaas aan het spelen ben, sorry als iemand het hier niet mee eens is, laat het horen, ik heb dit geschreven als persoonlijke mening dus wanneer ik gebiedende wijs gebruik, is dit niet werkelijk gebiedend.

WOW, nu stop i met moeilijk doen .

Pieta
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 18:13
anjali
anjali is offline
is niet erg hoor maf fluitketeltje je mag best commentaar geven. Maar vind jij mijn dieet dan werkelijk zo slecht? Wat zou jij dan doen als ik vragen mag?
Oud 08-07-2003, 18:15
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
he anjali..
waarom eet je geen brood??

volgens mij kun je beter zoiets doen:

ontbijt ( +/- 10:00 uur? ): 2 boterhammen en een voedingssuplement
12 uur: 1 stuk fruit
lunch ( +/- 14:00 uur? ): 2 boterhammen
16:00 kopje boulion / cup-a-soup
18:00 1 stuk fruit
en dan om een uur of 7(?) avondeten

na het avondeten kun je beter niet meer eten, om dat dit nauwelijks verteerd wordt. verder kan water drinken natuurlijk nooit kwaad (mits je het niet te gek maakt).
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Oud 08-07-2003, 18:16
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
als je jezelf 's ochtens weegt (voor het eten ed.), en 's avonds weer, dan is dit nooit gelijk... hoeveel weeg je 's avonds ongeveer meer als 's ochtens eigenlijk??
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Oud 08-07-2003, 18:20
anjali
anjali is offline
zal ik effe eerlijk zijn.

Weten jullie waarom ik zo streng wil dieten. Ik heb een droom ik wil later model worden. Niet alleen voor foto's maar echte modeshows lopen. Daarom wil ik zo wanhopig graag dun worden. En Leonoor Vanillevla en maf fluitketeltje iedereen heeft gelijk. Ik kan heel makkelijk als ik stop met zo dieten weer aankomen en daarom wil ik gewoon altijd zo blijven dieten. Dit lijkt voor jullie onmogelijk maar ik denk dat het met 4 liter water per dag en superveel fruit en groente desnoods maak ik er 10 stukken fruit van moet lukken.

Brood eet ik niet want 1 sneetje bevat al 75 kcal of meer 2 sneetjes word dan 150 als daar ook nog beleg bijkomt word het ruim 200 kcal. Maar ik at voor mijn dieet zoiezo al never brood. Dus het scheelt niet. Ik heb het gister wel gegeten maar ik lust het niet echt.

ben meer dol op zoete dingen. Daarom bied veel fruit uitkomst.
Oud 08-07-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 08-07-2003 @ 19:16:
als je jezelf 's ochtens weegt (voor het eten ed.), en 's avonds weer, dan is dit nooit gelijk... hoeveel weeg je 's avonds ongeveer meer als 's ochtens eigenlijk??
Ligt er aan hoeveel je overdag gegeten hebt, lijkt me...maar een kilo of 1 of 2 lijkt me toch wel normaal...(?)
Oud 08-07-2003, 18:22
anjali
anjali is offline
ik begin morgen pas aan dit dieet dus over gewicht kan ik niet veel zeggen nog. Ik ga me morgenochtend wegen voor ik iets in mijn maag heb en volgende week woensdag ochtend op het zelfde tijdstip daarbij meet ik dan ook mijn buikomtrek 1 keer per week.
Oud 08-07-2003, 18:41
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2003 @ 22:50:
Ligt er aan hoeveel je overdag gegeten hebt, lijkt me...maar een kilo of 1 of 2 lijkt me toch wel normaal...(?)
ik hoop het
(dan ben ik 0,5 tot 1,5 kilo verloren )
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Oud 08-07-2003, 18:53
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 19:03:
@ Anjali oid:

Wat mij een beetje steekt is dat je verheugd praat over 40 kilo wegen. Er zitten hier ook mensen metserieuze eetproblemen en ik denk dat jij gewoon nu even een vlaag van enthousiast willen dieten te pakken hebt (daarom geloof ik er dus niet echt in dat je dit echt gaat volhouden, al is het maar omdat je geen energie overhoudt...). Anyway, ik hoop dat je niet wil praten alsof jezelf verhongeren een hele prestatie is, ten eerste niet omdat de wat instabielere typjes onder ons die wellicht stilletjes meelezen zich hierdoor kunnen laten beinvloeden en het idee zouden kunnen krijgen dat zij teveel eten oid
Dat zou heeeel goed kunnen.. maar ja dat heb je altijd.

@Anjali: je bent ziek bezig. Je moet het zelf weten hoor, maar als jij je leven wilt verpesten en langzaam ZELFMOORD wilt plegen, moet je dat vooral doen. Want het is zelfmoord als je niet op tijd stopt, een langzame, maar jij krijgt ZEKER niet voldoende binnen, van dat calorieengetel van jou klopt helemaal niks. Denk je echt dat je gelukkig bent als je 40 kilo of minder weegt? Mijn ervaring..hoe dunner ik was, hoe dikker en ongelukkiger ik me voelde.
En die modellen... ik ken het helaas.. Maar ehrm eigenlijk vinden bijna alleen mensen met eetproblemen die mensen mooi (vraag maar aan een willekeurig persoon!) en denk maar niet dat die zichzelf uithongerende mensen oud worden die vallen voor hun 40e dood neer volgens mij, door alle complicaties die te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen tot gevolg heeft.

Maar ja, ik weet het, ik praat tegen een muur.
Veel plezier met jezelf uithongeren, jezelf altijd haten, nooit tevreden zijn en er uiteindelijk uitzien als een skelet.
Het maakt je er vast mooier op
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Oud 08-07-2003, 19:16
mrjn
mrjn is offline
weet je wat het is met lijnen.. ik kan eigenlijk niets meer eten dan dat ik nu eet omdat ik dan zoiezo aan ga komen maar ik heb al vaker gehoord dat ik slecht eet enz.. maar ja nu kan ik het niet meer veranderen.. terwijl ik nog steeds het id heb dat ik te dik ben wat maar niet uit me kop gaat.. ik vind het ook helemaal niet erg om weinig te eten maarja als iedereen zegt dat het slecht is... daarom is het irritant....
__________________
if i'm not made for you then why does my heart tell me that I am...
Oud 08-07-2003, 19:26
mrjn
mrjn is offline
@ anjali:
ik las dat je een model wilde worden en dat je daarom zo weinig eet.. maar ik las ook dat je 1.50 meter bent.. het kan zijn dat je te klein bent om ooit model te worden want daar zit een bepaalde lengte aan vast... misschien groei je nog een heel stuk wat best kan (k weenie of het in de familie zit ofzo..) maar ik zou het wel ff nagaan of het mogelijk is want anders vermager je voor een ideaal dat je nooit zult halen..
dit is niet verwijtend bedoelt ofzo hoor.. maar anders is het helemaal nutteloos om je te verhongeren..
__________________
if i'm not made for you then why does my heart tell me that I am...
Oud 08-07-2003, 19:26
soske
Avatar van soske
soske is offline
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 19:20:
zal ik effe eerlijk zijn.

Weten jullie waarom ik zo streng wil dieten. Ik heb een droom ik wil later model worden. Niet alleen voor foto's maar echte modeshows lopen. Daarom wil ik zo wanhopig graag dun worden. En Leonoor Vanillevla en maf fluitketeltje iedereen heeft gelijk. Ik kan heel makkelijk als ik stop met zo dieten weer aankomen en daarom wil ik gewoon altijd zo blijven dieten. Dit lijkt voor jullie onmogelijk maar ik denk dat het met 4 liter water per dag en superveel fruit en groente desnoods maak ik er 10 stukken fruit van moet lukken.

Brood eet ik niet want 1 sneetje bevat al 75 kcal of meer 2 sneetjes word dan 150 als daar ook nog beleg bijkomt word het ruim 200 kcal. Maar ik at voor mijn dieet zoiezo al never brood. Dus het scheelt niet. Ik heb het gister wel gegeten maar ik lust het niet echt.

ben meer dol op zoete dingen. Daarom bied veel fruit uitkomst.
Lieverd, je kan wel eeuwig zo weinig en eenzijdig blijven eten. Als je uiteindelijk model bent, stort je in op de catwalk en ben je straks dood of lig je in het ziekenhuis. En wat dan?????
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Oud 08-07-2003, 19:33
soske
Avatar van soske
soske is offline
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 18:27:
ach als ik volgende week 5 cm aan omtrek en 3 kilo heb verloren piept u wel anders Leonoor.
Waarschijnlijk ben je dan ook doodmoe, heb je hoofdpijn, buikpijn, maagpijn en weet ik veel wat nog allemaal. later krijg je een doffe en vale huid, ingevallen oogkassen, dof haar, pukkeltjes, en een rotgevoel. Misschien dit niet allemaal en niet allemaal tegelijk, maar beeld je maar in dat je er straks niet goed uitziet en je je niet goed voelt. Dan wordt je niet sneller aangenomen hoor als model, je moet er ook wat stralender uitzien.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Oud 08-07-2003, 20:01
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
mrjn schreef op 08-07-2003 @ 20:26:
@ anjali:
ik las dat je een model wilde worden en dat je daarom zo weinig eet.. maar ik las ook dat je 1.50 meter bent.. het kan zijn dat je te klein bent om ooit model te worden want daar zit een bepaalde lengte aan vast... misschien groei je nog een heel stuk wat best kan (k weenie of het in de familie zit ofzo..) maar ik zou het wel ff nagaan of het mogelijk is want anders vermager je voor een ideaal dat je nooit zult halen..
dit is niet verwijtend bedoelt ofzo hoor.. maar anders is het helemaal nutteloos om je te verhongeren..
in een tv-programma waren ze op zoek naar meisjes die misschien wel model konden worden (soort van idols maar dan bij modellen) Die grieten moesten allemaal minstens 1.75 zijn wilden ze model kunnen worden. Dus tenzij anjali model voor afwijkende maten wil worden kan ze geen supermodel worden.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 08-07-2003, 22:00
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 08-07-2003 @ 19:16:
als je jezelf 's ochtens weegt (voor het eten ed.), en 's avonds weer, dan is dit nooit gelijk... hoeveel weeg je 's avonds ongeveer meer als 's ochtens eigenlijk??
Ik had even een vraagje.. (in het algemeen, maar ik kwam op het idee door jouw post). Waarom zou men zich 's ochtends moeten wegen? Als je een gemiddeld beeld van je gewicht wil hebben, moet je dat dan toch niet doen?
Net als dat je 's morgens meestal wat dunner bent dan bijvoorbeeld 's middags, als je wat gegeten hebt. Ik ga niet 's morgens in de spiegel kijken als ik op mijn dunst ben (nou ja, liever wel natuurlijk ), omdat dat eigenlijk niet eerlijk is omdat ik de rest van de dag misschien wat dikker ben.
Oud 08-07-2003, 22:21
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 08-07-2003 @ 23:00:
Ik had even een vraagje.. (in het algemeen, maar ik kwam op het idee door jouw post). Waarom zou men zich 's ochtends moeten wegen? Als je een gemiddeld beeld van je gewicht wil hebben, moet je dat dan toch niet doen?
Net als dat je 's morgens meestal wat dunner bent dan bijvoorbeeld 's middags, als je wat gegeten hebt. Ik ga niet 's morgens in de spiegel kijken als ik op mijn dunst ben (nou ja, liever wel natuurlijk ), omdat dat eigenlijk niet eerlijk is omdat ik de rest van de dag misschien wat dikker ben.
Hmm ja daar heb je eigenlijk wel heel erg gelijk in.
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Oud 08-07-2003, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 08-07-2003 @ 23:00:
Ik ga niet 's morgens in de spiegel kijken als ik op mijn dunst ben (nou ja, liever wel natuurlijk ), omdat dat eigenlijk niet eerlijk is omdat ik de rest van de dag misschien wat dikker ben.
Daarom weeg ik me altijd 's avonds en als mensen vragen hoe zwaar ik ben, dan zeg ik dat gewicht (soms + 1 kg).
Oud 08-07-2003, 23:06
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2003 @ 00:00:
Daarom weeg ik me altijd 's avonds en als mensen vragen hoe zwaar ik ben, dan zeg ik dat gewicht (soms + 1 kg).
Waarom plus 1 kg..?
Oud 09-07-2003, 09:54
rooddraakje
rooddraakje is offline
@ Vanille vla;
ik begreep uit eerdere teksten van jou dat je verstand hebt van welke oefeningen wel en niet werken enzo.. ik doe zelf elke avond buikspieroefeningen en krijg idd zoals jij zei blokjes onder mn vetlaag..ik wil zelf graag een strakkere buik (dat is de reden waarom ik die buikspieroefeningen doe) maar dan kan ik dus beter beenspieroefeningen doen als ik jou goed begreep? maar wat voor oefeningen enzo? kan je me nog wat uitlege geven? alvast bedankt!
Oud 09-07-2003, 11:20
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 08-07-2003 @ 19:16:
als je jezelf 's ochtens weegt (voor het eten ed.), en 's avonds weer, dan is dit nooit gelijk... hoeveel weeg je 's avonds ongeveer meer als 's ochtens eigenlijk??
ik weeg savonds ongeveer 1 kilo meer dan sochtends.
Oud 09-07-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 08-07-2003 @ 23:00:
Ik had even een vraagje.. (in het algemeen, maar ik kwam op het idee door jouw post). Waarom zou men zich 's ochtends moeten wegen? Als je een gemiddeld beeld van je gewicht wil hebben, moet je dat dan toch niet doen?
Net als dat je 's morgens meestal wat dunner bent dan bijvoorbeeld 's middags, als je wat gegeten hebt. Ik ga niet 's morgens in de spiegel kijken als ik op mijn dunst ben (nou ja, liever wel natuurlijk ), omdat dat eigenlijk niet eerlijk is omdat ik de rest van de dag misschien wat dikker ben.
sochtends heb ik de tijd om me te wegen, smiddags ben ik vaak weg en dan savonds weeg ik me weer. mja, wat ik zeggen wil, je hebt groot gelijk.
Oud 09-07-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
rooddraakje schreef op 09-07-2003 @ 10:54:
@ Vanille vla;
ik begreep uit eerdere teksten van jou dat je verstand hebt van welke oefeningen wel en niet werken enzo.. ik doe zelf elke avond buikspieroefeningen en krijg idd zoals jij zei blokjes onder mn vetlaag..ik wil zelf graag een strakkere buik (dat is de reden waarom ik die buikspieroefeningen doe) maar dan kan ik dus beter beenspieroefeningen doen als ik jou goed begreep? maar wat voor oefeningen enzo? kan je me nog wat uitlege geven? alvast bedankt!
Om echt strak in je vel te komen te zitten moet je eigenlijk 2 dingen doen:

Op je eten/drinken letten en de goede sport nemen. Ik ben van mening dat een mooie buik 80% je eten is en 20% de oefeningen die je doet.

Op je eten/drinken letten:

Eet zo min mogelijk vet. Dus geen mayonaise, boter op je brood, jus over de aardappels, chips, aardappelpuree of gebakken aardappels.
Ook doen veel mensen vet beleg op hun brood: pindakaas of snijworst zijn hier goede voorbeelden van. Ik eet zelf tonijn en kipfile op mijn brood. Dat zijn magere vlees en vissoorten.. maar ook prijzig, het is maar net wat je ervoor over hebt.

Ook simpele koolhydraten vermijden zoals koekjes en snoep (sorry ), deze worden namelijk zo snel door het lichaam opgenomen dat er geen tijd is deze te verbranden, maar ze worden opgeslagen als vet. Verder zitten ze ook in fruit.. Eet wel minstens 2 stuks fruit op een dag, maar zeker niet meer.
Neem verder bij iedere maaltijd ff een groot glas water.
Verdeel je maaltijden beter over de dag, dus niet 3 keer maar 5 keer eten.

Ontbijt goed, wat ik eet is een bord cruesli met vanillevla, maar als je daarvoor halfvolle melk of magere yoghurt pakt zal je beter effect zien. (ik moet echter wel wat vet binnen krijgen om te groeien )

Eet een stuk fruit. rond 10:00 (met glas water)

Verdeel het middag eten over 11:00 uur en 13:00 ipv alles om 12:00. (wel boterhammen eten, anders wordt je moe)

Eet een stuk fruit rond 15:00 (met glas water)

Eet s'avonds in verhouding meer groente dan aardappels. 2 of 3 aardappels is voldoende. Een stuk vlees is ook aan te raden, maar natuurlijk niet uit de frituur. Hamburgers of gehakt zijn ook niet mijn favorieten wat vlees betreft om een strakkere buik te krijgen.

Dan kan je s'avonds rond 20/21 als je wilt ook nog wel iets eten bijvoorbeeld 2 boterhammen. Maar niets meer eten binnen een uur voor je gaat slapen.

Dit is zo een beetje mijn dieet als ik mijn vetpercentage (GEZOND) omlaag wil helpen.

Om er voor te zorgen dat de calorieen die je te veel hebt gegeten niet als vetmassa mee blijven gaan moet je ze verbranden door sporten waarvan je moe wordt en heel erg gaat zweten : duursporten.

Hardlopen, Squashen, Voetballen etc. In de sportschool kan je wel een half uur bewegingen doen met beenspieroefeningen, maar hiermee verbrand je veel minder energie (die later omgezet zou worden in vet) dan met een partij voetballen van een half uur. En die loopbanden... ga mij niet vertellen dat je dat leuk vind, je een half uur vervelen... Je gaat pas na 25 minuten vet verbranden op dat soort apparaten trouwens wist je dat?

Mijn advies voor een strakker lichaam is dus gewoon: neem een duursport.

Blaat ik voel me echt ongemakkelijk zo leraar-achtig over te komen sorry hiervoor.


Nu heb ik je vraag nog niet beantwoord

Ik kan je eventueel wel beenspieroefeningen geven als je wilt, maar je zal eerder gespierde benen onder een vetlaagje dan dat je er een strakke buik van krijgt Zeg het maar...
Oud 09-07-2003, 11:49
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
@ VanilleVla: ik vind je helemaal niet belerend overkomen hoor, je verhaal is heel duidelijk en ik heb er eerlijk gezegd nog best wel wat aangehad! Jij mag blijven .
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 09-07-2003, 13:21
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Hallo, ik heb een vraagje. Ik probeer niet echt af te vallen in gewicht maar meer wat dunner te worden. Ik laat m'n tussendoortjes staan en drink bijna alleen water (erg veel water). Verder eet ik normaal 3x per dag, 's avonds warm eten. Als ik nu langsaam ga stoppen als ik er geen zin meer in heb of vind dat ik niet meer dunner moet worden, komt alles er dan weer erg snel bij? Ik hoor vaak dat je alles er weer bij krijgt als je aan het lijnen krijgt en ermee stopt.

Als dat zo is zou ik dus eigenlijk beter niet kunnen lijnen...

groetjes Evelien
Oud 09-07-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
En lijnen.. tja wat ik erover kan zeggen is dit: Door te lijnen past je lichaam zich aan op een situatie van 'vasten' een soort hongerwinter zeg maar. De enzymen in je lichaam staan te popelen om vetreserves aan te maken. Zodra je dus met je dieet stopt en terug keert naar een normaal dagmenu dan heb je die kilo's er ernstig snel weer aan.
Om een beter figuur te krijgen moet je je eetgewoontes aanpassen en die aanpassing houden. Niet lijnen...

Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 13:27.
Oud 09-07-2003, 13:29
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-07-2003 @ 14:25:
Om een beter figuur te krijgen moet je je eetgewoontes aanpassen en die aanpassing houden. Niet lijnen...
Ja.. maar hoe pas ik mijn eetgewoontes aan? dat is toch eigenlijk wat ik nu doe (gezond eten en zoveel mogelijk tussendoortjes weglaten).
Oud 09-07-2003, 13:41
Verwijderd
Dat klopt, maar zodra je weer elke dag een zak chips/mars/mayonaise gaat eten, zit het er bij de meeste mensen zo weer aan .

Maar wat ik lees wat jij doet is het heel goed vol te houden en ook een goede manier om een mooier figuur te krijgen. Een andere oplossing is meer sporten
Oud 09-07-2003, 13:48
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
he...ik heb ook nog een vraagje...

mijn moeder heeft een te hoog cholesterol-gehalte, en moet daar rekening mee houden in de vorm van een dieet. Zijn er hier mensen die dat ook hebben, of er meer van weten? mijn moeder wist namelijk niet zo goed op welke fronten ze dit moet veranderen, en aan gezien ik zelf mss binnenkort ook voor goed op zoon dieet moet leven (krijg maandag de uitslag) ben ik zelf ook wel nieuwschierig.
tips voor cholesterol-arme recepten zijn natuurlijk ook welkom
bvd..
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Oud 09-07-2003, 13:53
Verwijderd
Geen eieren meer eten. Er is ook cholestorol verlagende kwark van Optimel.
Oud 09-07-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 09-07-2003 @ 00:06:
Waarom plus 1 kg..?
Weet ik niet, gewoon het idee, dat ze denken dat ik zwaarder ben dan ik in werkelijkheid ben oid...al ze dan zeggen 'hm' (als in 'wat zwaar'), dan heb ik voor mezelf nog 1 kilo 'reserve' oid.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 08:17
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid hoeveel calorieen nodig?
Buskruitje
23 28-01-2005 18:23
Lichaam & Gezondheid genoeg eten??
annuuuh
50 15-08-2004 19:28
Beleidszaken Profielwerkstukken: algemeen topic?
Careless
12 28-10-2003 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.