Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2009, 20:51
Verwijderd
Het is nogal iets voor een truck om van het gas af te moeten gaan. Een truck verbrandt op het moment dat ie snelheid moet maken (afhankelijk van truck, motor en lading) ongeveer 1:0,5 - 1:1. Wanneer een truck geen snelheid hoeft te maken ligt dit rond de 1:3 - 1:4. Dat is nogal een fors verschil en ik vind dat men daar best wat meer rekening mee mag houden.
Daarbij voert de Zafira een bijzondere verrichting uit en is dus ook volledig zelf verantwoordelijk voor het tot een goed einde brengen daarvan.
Dus dat iemand anders de problemen van een Opelrijder moet gaan oplossen vind ik wat te ver gaan. Al had ie natuurlijk kunnen weten dat die problemen er zouden komen, want diegene rijdt niet voor niets Opel he
Advertentie
Oud 11-11-2009, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Het is nogal iets voor een truck om van het gas af te moeten gaan. Een truck verbrandt op het moment dat ie snelheid moet maken (afhankelijk van truck, motor en lading) ongeveer 1:0,5 - 1:1. Wanneer een truck geen snelheid hoeft te maken ligt dit rond de 1:3 - 1:4. Dat is nogal een fors verschil en ik vind dat men daar best wat meer rekening mee mag houden.
Als hij van het gas gaat accelereert hij gemiddeld dus langzamer en verbruikt dan dus minder. Als hij nou vol op de rem gaat staan, verandert de zaak.

Maar goed, het is hier simpelweg een situatie van een automobilist die niet goed kan rijden en een vrachtwagenchauffeur die een veel te kort lontje heeft. En dat wordt dan gevolgd door een automobilist die toevallig op dit forum zit, die dan ook zo asociaal is om iemand geen voorrang te verlenen wanneer de verkeerssituatie daar om vraagt. Waarom zouden we toch zoveel files hebben in dit land.
Oud 11-11-2009, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Als hij van het gas gaat accelereert hij gemiddeld dus langzamer en verbruikt dan dus minder. Als hij nou vol op de rem gaat staan, verandert de zaak.

Maar goed, het is hier simpelweg een situatie van een automobilist die niet goed kan rijden en een vrachtwagenchauffeur die een veel te kort lontje heeft. En dat wordt dan gevolgd door een automobilist die toevallig op dit forum zit, die dan ook zo asociaal is om iemand geen voorrang te verlenen wanneer de verkeerssituatie daar om vraagt. Waarom zouden we toch zoveel files hebben in dit land.
Neemt niet weg dat hij daarna alsnog lánger bezig is om te accelereren. Per saldo verbruikt ie dus meer. Het is niet voor niets zo dat de fijnste rij om in te filerijden die met de meeste vrachtwagens is... Die blijven tenminste rollen om de kosten nog een beetje te drukken

True, al vind ik de reactie van de vrachtwagenchauffeur wel begrijpelijk, helemaal omdat het een Slopel Zafira betreft
Oud 12-11-2009, 15:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En dat wordt dan gevolgd door een automobilist die toevallig op dit forum zit, die dan ook zo asociaal is om iemand geen voorrang te verlenen wanneer de verkeerssituatie daar om vraagt. Waarom zouden we toch zoveel files hebben in dit land.
Haha in bijna elke andere situatie had ik hem er tussen gelaten. Maar dit ging me echt te ver, eerst dom doen met die vrachtwagen wat al nergens voor nodig was en vervolgens mij wegdrukken omdat hij kennelijk haast had. Dat gaat dus niet door
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-11-2009, 01:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
D'r reed vandaag voor mij iemand met een 45-km wagentje door het dorp. Ik heb niets tegen 45-km wagentjes - zelfs niet buiten de bebouwde kom, dan is het even wachten en anders gewoon inhalen als het kan/mag - en an sich was het niet zo'n ramp aangezien de maximum snelheid er 30 is, maar deze vent reed afwisselend tussen de 10 en 15

Inhalen kon niet echt; tegenliggers en zijstraten die voorrang hebben, en ik kon mij er ook niet echt over opwinden (en zo groot is het dorp nou ook weer niet). Op een bepaald moment zette hij zijn richtingaanwijzer naar links aan bij de inrit voor een parkeerplaats links, kwam tot stilstand rechts van de kant van de weg en liet iemand rechts uitstappen

Ik moest wel op die parkeerplaats zijn dus ik ben er maar langs geglipt, zie ik dat wagentje alsnog de parkeerplaats oprijden. Toen heb ik die man toch maar even aangesproken en verzocht of hij voortaan wat sneller door het dorp wil zijn omdat het anders gevaarlijke situaties op kan leveren. Ik blijf er misschien geduldig achter zitten als ik niet in kan halen, maar er zijn er genoeg die 30 er al te langzaam vinden en dán al rare inhaalacties uitvoeren. Daarnaast even verzocht om ook zijn richtingaanwijzer correct te gebruiken (dwz: voornamelijk de juiste richting aangeven) omdat ik anders ook niet weet waar ik aan toe ben.
Al met al ben ik er niet helemaal zeker van of hij het ook goed begrepen heeft, het was een man van rond de 60 maar hij kwam een beetje eh... seniel over, hoewel hij wel zei er voortaan op te letten. Dit was voor het eerst dat ik echt bij iemand sterke twijfels had dat-ie beter niet meer aan het verkeer kon deelnemen..
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-11-2009, 07:44
Verwijderd
gister twee van jambekken die ik toch wel heel erg aso vond.

links van mij, reed een renaultje, nauwelijks sneller als ik, met daarachter, bumperklevend een bmw.
Ik kan me de ergernis van de vent in de bmw goed voorstellen, alleen de rijstrook waar ik op reed, word 500 meter verder een afslag, dus als je die afslag niet moet hebben, ga je er niet op rijden, zeker niet als het wat drukker is, en mensen dus gewoon max 100 rijden. Die vent in zijn renaultje reed misschien net 100. En werd zo zenuwachtig van die bmw-idioot, dat hij zijn auto wel erg plompverloren, zonder richting aanwijzen voor mijn neus propte. Ik ben zo blij met goeie remmen...

Met dank aan bumperklevende idioten, en angstige mensen, hebben de mensen achter mij ook hun remmen grondig mogen testen...
Oud 14-11-2009, 07:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kan niet kiezen wie de grootste wegpiraat was gisteren
Op de snelweg, 2 baans snelweg met 2 baans invoegstrook. De linkse baan moet invoegen op de rechterbaan van de snelweg en de rechtse invoegbaan wordt een eigen baan (vanaf daar driebaans snelweg). Ik reed links, want er kwamen veel invoegers en daar wilde ik plaats voor maken. Een loodgietersbusje komt over de linkerinvoegstrook, zet zijn knipperlicht aan en schuift een baan op. En direct, zonder te kijken, nog een. En daar reed ik dus. Ik ben zo dicht mogelijk naar de vangrail opgeschoven, heb m'n gas ingestampt en getoeterd. Gelukkig had de bestuurder van het busje toen in de gaten dat ik daar reed en ging hij terug naar de middelste baan. Scheelde erg weinig, pffff.
Aan het eind van die rit reed ik in de bebouwde kom over een slingerende weg netjes 50 (dat mag daar en kan ook prima). Een tegenligger staat stil met zijn knipperlicht naar links om mijn baan te kruisen, een inrit in. In die inrit staat een auto die naar links wil en dus ook mijn baan moet kruisen. Ze stonden allebei al enige tijd stil, maar de auto uit de inrit besloot op het laatste moment om 'm toch maar voor mijn auto te gooien. Dus kon ik hard op de rem (en de toeter)...
En 's avonds reed ik ergens binnen de bebouwde kom netjes 50 (maar het lijkt geen bebouwde kom dus de meeste mensen rijden er harder, maar ik weet dat er vaak geflitst wordt daar dus ik doe dat niet). Degene achter mij was daar niet van gediend, maar kon niet inhalen, dus hij reed zo dicht op me dat ik zijn koplampen amper meer kon zien. Toen ben ik maar langzaam gas los gaan laten, tot we 40 reden. Toen snapte hij de hint en nam hij afstand en ben ik weer 50 gaan rijden.
Oud 21-11-2009, 12:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bij ons in de wijk is mijn route naar huis 1e links, 1e rechts, 1e links, 1e rechts, 1e links. Allemaal bochten kort na elkaar. Een auto rijdt achter mij, neemt dezelfde bochten, maar hoeft de laatste niet naar links. Ik geef direct na de bocht al aan dat ik over 50 meter naar links ga, maar meneer vond het nodig om me links in te gaan halen. Ik besloot om toch rustig (na afremmen) mijn bocht in te zetten. Toen bleef hij toch maar achter me, om na mij zijn weg rechtdoor te vervolgen.

Oh, en ik ben er bij het stoplicht uitgetrokken door een Suzuki Alto...
Oud 21-11-2009, 16:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
De klootviool waar ik m'n auto bijna inprakte
Ik reed gewoon relaxed, op een voorrangsweg, toen meneer de mongool z'n auto er maar even voorlangs gooide vanuit een zijstraat. De skidmarks staan op de weg van mijn auto .
Er stond helaas politie achter hem, anders had ik meneer even z'n auto uitgetrokken met z'n domme grijns.
Hoop dat er een prent aan vast zit voor hem.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-11-2009, 15:07
Verwijderd
Oh zoiets had ik vandaag ook, alleen kwam die vent uit een weg van links en was de toeter effectief genoeg om 'm te doen stoppen
Oud 23-11-2009, 22:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Kwaad wordt ik sowieso van dergelijke acties, maar maak dan op zijn minst even een gebaar van excuses. Ga niet dom zitten grijnzen, daar krijg ik écht moordneigingen van op zo'n moment.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 23-11-2009, 22:53
Verwijderd
Ja, soms is het maar goed dat we hier niet zo makkelijk aan vuurwapens kunnen komen, want echt, ik had 'm al meerdere malen gebruikt
Oud 24-11-2009, 11:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Echt, weer zo'n typisch figuur. Plaats van handeling, Oudegracht in Utrecht. Ik loop naast mijn vriendin, en er komt een auto aanrijden. Opeens komt die een stuk mijn richting op, net niet tegen de paaltjes daar aan, maar rost wel zijn spiegel tegen mijn arm kapot.

Tja, pijn, aanrijding met letsel, dus ik loop rustig terug terwijl hij remt en uitstapt, ten slotte wil iemand misschien wel gegevens uitwisselen, zelfs als ze geen kans maken dat ik ook maar de minste schuld heb. Het is een Marokkaanse medelander, dat kon er ook allemaal nog wel bij. Nee T_ID, nog niet zuchten, vertel ik mezelf nog politiek-correct...
Maar van op afstand al "Noem je dat normaal ofzo!" terwijl hij zijn kapotte spiegel bekijkt. Ik zeg dat ik ook niet begrijp waarom hij opeens half op het voetpad reed. Hij beschuldigt me constant ervan dat ik op de weg liep. Vier mensen van mijn dansschool die het zagen gebeuren lopen langs, en zeggen dat ik toch echt op de stoep liep, zelfs achter de paaltjes. Niet aan toe te voegen, dus daar houd ik me ook bij.
Op een gegeven moment irriteert hem dat op zo'n manier dat hij gaat dreigen en zegt 'dat het ook anders kan'. Mijn vriendin, geschrokken van de 'aanrijding', interpreteerde dat juridisch, en reageert door te zeggen dat dat mag, maar dat ze jurist is. Dan draait de mocro opeens naar haar, doet een stap naar voren en nogmaals dreigend "We kunnen dit ook anders doen hoor".
Mijn vriendin bedreigen is de limiet, dus nu is het genoeg. Ik stap naar voren en tussen hen in met de woorden dat ik hem niet kan tegenhouden als hij dat wil, maar ik dat niet aan zou raden.
Ik bedoel, mannetje van hoogstens 1,70 versus mij. Als hij uit zou halen had hij waarschijnlijk vier knieën op zijn gezicht zitten voordat hij me zelfs maar echt zou kunnen slaan.

Daarna, met veel mokken en herhalen dat ik op de straat zou hebben gelopen en of ik dat normaal vind vertrekt meneer medelander. Lekkere beeldvorming ook weer...

Ik durf te wedden dat hij niet eens een rijbewijs had en gewoon te stom was om te weten hoe breed zijn auto is. Anders had hij de politie er wel bijgehaald zoals ik suggereerde. Het stomste is dat hij waarschijnlijk uitweek voor een geparkeerde auto die misschien net 5-10 centimeter op straat stond en het dus echt nergens over ging. Als hij ergens verhaal had willen halen dan was het bij de eigenaar van die auto geweest.

Me er bedreigt door voelen doe ik al lang niet meer, maar achteraf vraag je je dan echt af wat dat soort figuren denken te winnen met zo'n agressief optreden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-11-2009, 12:44
Verwijderd
wtf, lekker dan verder geen gegevens meer uitgewisseld enzo, neem ik aan?

Oud 24-11-2009, 13:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wtf, lekker dan verder geen gegevens meer uitgewisseld enzo, neem ik aan?
Nee, idd niet. Daarom snap ik het ook niet. Hij dacht duidelijk dat de aanrijding mijn schuld was. Nu kan je daarover van mening verschillen, maar hij zit dus zonder gegevens of wat dan ook. En ik begreep uit zijn rant dat het niet eens zijn auto was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-11-2009, 17:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
-verhaal-
Respect voor jouw geduld, als iemand me eerst aan zou rijden, vervolgens bedreigen en daarna ook nog eens m'n vriendin bedreigen. Dan had hij al lang met z'n hoofd op z'n motorkap gelegen gok ik
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 27-11-2009, 14:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Volgens mij is het deze week nationale gooi je peuk uit het autoraam week ofzo.
Oud 27-11-2009, 15:14
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Mijn buurman die met 80 door de wijk scheurt... hij kwam van rechts dus ik moest vol op de rem. Wat was ik pissig!
__________________
niet alleen =)
Oud 27-11-2009, 18:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Mijn buurman die met 80 door de wijk scheurt... hij kwam van rechts dus ik moest vol op de rem. Wat was ik pissig!
Als hij dat regelmatig doet zou je kunnen overwegen hiervan melding te doen bij de juiste instanties. Zeker als je vindt dat het voor gevaarlijke situaties zorgt.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 27-11-2009, 20:09
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik stond net op een parkeerplaats, in een 'hoekje' (dus met maar aan 1 kant een vak naast me). De hele rij was leeg toen ik er ging staan. Toen ik terug kwam, was nog steeds de hele rij leeg, op 1 roestige gare bak naast me, die ook nog eens ontzettend scheef in het vak stond. Zijn achterkant stond zo dicht naast de mijne, dat ik er zelf amper tussendoor kon om bij mijn deur te komen. In het donker kon ik niet goed zien of ik schade had, maar ik ga er maar even van uit dat iemand die zo parkeert, ook maar alleen komt...
Oud 02-12-2009, 22:38
Verwijderd
Hoe is dat uiteindelijk afgelopen?
Vandaag heb ik eigenlijk maar 1 wegpiraat gehad en dat was een - hoe kan het ook anders - vrouw in een Golf die het nodig vond om vanaf een parkeerplaats zo hop de weg op te draaien zonder te kijken of gas te geven. Nu ja, de ABS en toeter functioneren nog prima
Oud 03-12-2009, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Als hij dat regelmatig doet zou je kunnen overwegen hiervan melding te doen bij de juiste instanties. Zeker als je vindt dat het voor gevaarlijke situaties zorgt.


Is het wel eens in je opgekomen om gewoon eerst met die vent zelf te gaan praten? Wat voor kutland is dit aan het worden zeg.
Oud 03-12-2009, 22:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is het wel eens in je opgekomen om gewoon eerst met die vent zelf te gaan praten? Wat voor kutland is dit aan het worden zeg.
Tja, maar goed... Als je dat eerst doet, de wegpiraat in kwestie niet luistert, en daarna met de politie te maken krijgt, weet hij dat jij het hebt gedaan.

En over kutland gesproken; denk jij dat de politie dan ook maar het minste doet om treiterijen van zo iemand tegen jou aan te pakken? Helaas niet. Dat beperkt de opties nogal voor normale mensen die geen problemen willen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-12-2009, 22:32
PV
PV is offline
vandaag niets aan te merken op het verkeer, iedereen reed aardig
Oud 03-12-2009, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Tja, maar goed... Als je dat eerst doet, de wegpiraat in kwestie niet luistert, en daarna met de politie te maken krijgt, weet hij dat jij het hebt gedaan.
Hazengedrag. Dan weet hij dat maar. Grootste zwaktebod wat je ooit kan doen.

Citaat:
En over kutland gesproken; denk jij dat de politie dan ook maar het minste doet om treiterijen van zo iemand tegen jou aan te pakken? Helaas niet. Dat beperkt de opties nogal voor normale mensen die geen problemen willen.
*Hier* doet de politie er wel iets aan. Die gaan met de mensen om de tafel zitten.
Oud 04-12-2009, 08:34
Ivo
Ivo is offline
Hier doet de politie zelfs niets tot nauwelijks iets na ernstige mishandeling waarbij de totale schade richting de 5 cijfers loopt (en daar mogelijk nog wel overheen gaat). Ik ga er dus niet op vertrouwen dat ze gezellig thee komen drinken bij een onenigheid met de buurman.
Oud 04-12-2009, 11:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:


Is het wel eens in je opgekomen om gewoon eerst met die vent zelf te gaan praten? Wat voor kutland is dit aan het worden zeg.
Hoe jij met je buren/buurtgenoten omgaat moet je uiteraard zelf weten, maar burenrelaties zijn over het algemeen niet zo heel erg sterk. Tenzij je het al heel goed met de buren kan vinden dan kan zo'n 'gewoon' praatje snel en eenvoudig uitlopen op (heel langdurig) moddergooien, of erger. In dit soort gevallen is dan meestal beter om in de anonimiteit te blijven, zeker als er sprake is van een serieuze gevaarzetting waarop geattendeerd moet worden en niet alleen wat hinder.
Kritiek geven is niet zo moeilijk, kritiek krijgen en verdragen gaat vaak minder goed
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-12-2009, 15:45
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:


Is het wel eens in je opgekomen om gewoon eerst met die vent zelf te gaan praten? Wat voor kutland is dit aan het worden zeg.
Ik heb het hem gezegd, wat hij ermee doet weet ik nog niet.... ik ben vaak werken en zie hem niet altijd rijden.
__________________
niet alleen =)
Oud 04-12-2009, 16:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hoe jij met je buren/buurtgenoten omgaat moet je uiteraard zelf weten, maar burenrelaties zijn over het algemeen niet zo heel erg sterk. Tenzij je het al heel goed met de buren kan vinden dan kan zo'n 'gewoon' praatje snel en eenvoudig uitlopen op (heel langdurig) moddergooien, of erger. In dit soort gevallen is dan meestal beter om in de anonimiteit te blijven, zeker als er sprake is van een serieuze gevaarzetting waarop geattendeerd moet worden en niet alleen wat hinder.
Kritiek geven is niet zo moeilijk, kritiek krijgen en verdragen gaat vaak minder goed
Eens, hier rijdt ook altijd zo'n mongool keihard door de straat met z'n bedrijfsbus
Is een aantal keer wat van gezegd door medebewoners hier, maar sindsdien gaat het van kwaad tot erger, met pas geleden bijna slaande ruzie tot gevolg. Hij is nu ook z'n directe buren aan het bedrijgen enzo, sneu geval.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-12-2009, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Eens, hier rijdt ook altijd zo'n mongool keihard door de straat met z'n bedrijfsbus
Is een aantal keer wat van gezegd door medebewoners hier, maar sindsdien gaat het van kwaad tot erger, met pas geleden bijna slaande ruzie tot gevolg. Hij is nu ook z'n directe buren aan het bedrijgen enzo, sneu geval.
Wij hadden vroeger ook zo'n idioot in de straat wonen. Altijd maar racen. Die hebben ze toen een grote pop van tussen twee stilstaande auto's, voor zijn wielen gegooid.

Hij was razend, en geschrokken. Heeft ook nooit meer te hard gereden.
Oud 04-12-2009, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Hoe jij met je buren/buurtgenoten omgaat moet je uiteraard zelf weten, maar burenrelaties zijn over het algemeen niet zo heel erg sterk. Tenzij je het al heel goed met de buren kan vinden dan kan zo'n 'gewoon' praatje snel en eenvoudig uitlopen op (heel langdurig) moddergooien, of erger. In dit soort gevallen is dan meestal beter om in de anonimiteit te blijven, zeker als er sprake is van een serieuze gevaarzetting waarop geattendeerd moet worden en niet alleen wat hinder.
Kritiek geven is niet zo moeilijk, kritiek krijgen en verdragen gaat vaak minder goed
Uhuh, right.
Oud 07-12-2009, 12:50
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zat op mijn fietsje op weg naar het werk. Ik zat op een voorrangsweg en de enige straat die op mijn weg uitkwam had een stopbord. Komt er een taxichauffeur aangescheurd die niet eens lichtelijk afremt voor dat stopbord en mij net op het laatste moment kon ontwijken. Ik ben afgestapt, fiets voor zijn auto laten liggen en boos naar hem toe gegaan om te vragen of hij dat stopbord niet had gezien. Dat had hij wel. Maar hij ging er vanuit dat ik zou stoppen omdat hij een auto was Hij was nog boos ook omdat ik mijn fiets voor zijn auto had laten liggen en hij dus te laat zou komen. "Had je maar beter uit je doppen moeten kijken." zegt hij dan...

Aso
Oud 07-12-2009, 12:56
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wat een idioot zeg
Mijn rij-instructeur zei eens over taxichauffeurs: zodra ze die taxipas hebben vergeten ze spontaan alle verkeersregels
Wat de les erop werd gedemonstreerd door een taxi die met de kofferbak nog open bij het station weg reed (Als je spiegelt zie je dat namelijk wel.)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 07-12-2009, 14:37
Verwijderd
Even een klacht indienen bij de taxicentrale over die chauffeur
Oud 07-12-2009, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Even een klacht indienen bij de taxicentrale over die chauffeur
Dat helpt dus geen moer. Daar lachen ze je uit.
Oud 07-12-2009, 20:26
Verwijderd
Oh ja, taxichauffeur.. My bad
Oud 07-12-2009, 22:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Dat helpt dus geen moer. Daar lachen ze je uit.
Er zijn gelukkig nog wel een paar taxibedrijven die wel waarde aan hun imago hechten Ik heb een paar maanden geleden eens een gesprek gehad met de eigenaar van een lokaal taxibedrijf, en die man zei vrij serieus dat hij liever had dat mensen liever zeggen van 'daar gaat die slome van taxi Blaat' dan dat mensen voor z'n blauwe platen wegvluchten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 08-12-2009, 20:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag reed ik ietwat lang links in een rijtje in de avondspits, terwijl rechts even vrij was. Toen besloot het busje achter me om me rechts in te halen en 'm er toen voor te gooien. Achterop had hij de tekst "rijgedrag: bel [tel]". Maar dat telefoonnummer had maar 9 cijfers... Volgens mij heeft de chauffeur bedacht dat 't niet zo opvalt als je het laatste cijfertje eraf krabt, en scheelt het een boel telefoontjes
(niet dat ik van plan was te bellen, hoor, op zich had-ie wel een punt, alleen de manier waarop hij z'n bus er voor gooide was niet zo netjes)
Oud 09-12-2009, 16:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dat was ik zelf, no doubt...
Moest even snel naar het postkantoor net om een (redelijk belangrijk) pakketje te verzenden. Ritje kost me normaal zo'n 10 minuten, dus netjes op tijd (16:00) vertrokken omdat ze om 17:00 sluiten. Na 40 minuten was ik nog niet halverwege en sja, dan ga ik mezelf nogal opfucken enzo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 10-12-2009, 17:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik reed achter een auto waarvan de remlichten het alleen deden als hij heel ver door trapte, volgens mij. In ieder geval remde hij fors en gingen zijn remlichten pas laat aan, waardoor ik ook erg fel moest reageren. Na die eerste keer kon ik er natuurlijk rekening mee houden, maar ik wist niet goed hoe ik hem dat duidelijk moest maken. Ik hoop dat het iemand anders lukt, dat is best gevaarlijk zo.
Ik kwam 'm gelukkig 'gewoon' binnen de bebouwde kom tegen, maar ik zou niet graag achter 'm rijden op de snelweg als je van 120 naar een file toe moet remmen.
Oud 10-12-2009, 17:43
Verwijderd
een smal weggetje, met aan beide kanten auto's geparkeerd, een oude mevrouw in een kleine fiat tegen. Achter ons nog drie auto's, en hadden we zeker 500 meter achteruit moeten rijden. de fiat had 50 meter terug gemoeten, dan aan de kant kunnen gaan staan en ons er lang kunnen laten. Maar wat doet ze? ze bedenkt dat ze wel _ kon parkeren ipv |. Ze rijdt steeds een stukje achteruit, en dan precies hetzelfde stukje weer vooruit. Na een keer of tien bedenkt ze dat ze wel een meter verder naar achter kan, knalt tegen een SUV aan, rijdt weer naar voren, herhaalt dit, parkeert in, stapt uit, en loopt weg. Dit duurde wel een minuut of 5, en wij maar wachten. De SUV had een mooie deuk.

echt, dit soort mensen kunnen gewoon niet autorijden, verplichte autorijtest op je 70e voor iedereen.
Oud 10-12-2009, 21:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou, voor wie dacht dat mensen hadden geleerd van de notoire dodenweg de Waterlandse Weg in Flevoland...

Gisteren in de Flevopolder op de N305 van de A27 richting het Oosten. Er is daar maar één baan. Een of ander gozertje 18-24 in papa's auto, die ging inhalen terwijl het totaal niet kon. Vlak achter een vrachtwagen, en dan inhalen. Vijf aaneengesloten rijdende auto's inhalen. Inhalen achter een bakwagentje (breed, geen zicht) dat al inhaalde. Telkens moest hij fel remmen en ertussen duwen om tegenliggers te ontwijken.

That's how people die...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2009, 11:01
Verwijderd
Citaat:
een smal weggetje, met aan beide kanten auto's geparkeerd, een oude mevrouw in een kleine fiat tegen. Achter ons nog drie auto's, en hadden we zeker 500 meter achteruit moeten rijden. de fiat had 50 meter terug gemoeten, dan aan de kant kunnen gaan staan en ons er lang kunnen laten. Maar wat doet ze? ze bedenkt dat ze wel _ kon parkeren ipv |. Ze rijdt steeds een stukje achteruit, en dan precies hetzelfde stukje weer vooruit. Na een keer of tien bedenkt ze dat ze wel een meter verder naar achter kan, knalt tegen een SUV aan, rijdt weer naar voren, herhaalt dit, parkeert in, stapt uit, en loopt weg. Dit duurde wel een minuut of 5, en wij maar wachten. De SUV had een mooie deuk.

echt, dit soort mensen kunnen gewoon niet autorijden, verplichte autorijtest op je 70e voor iedereen.
Je hebt toch wel even een briefje achtergelaten dat je getuige bent geweest? Dat soort mensen kunnen inderdaad niet rijden, maar als je niks achterlaat kost het alleen de rest v/d burgers geld.
Oud 11-12-2009, 16:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Niet vandaag, maar woensdag: een auto rijdt met de snelheid van 60/70 in de bebouwde kom door rood over een druk kruispunt. Zigzagt langs de voetgangers die oversteken (aangezien ze groen hebben) en scheurt weg. Idioot.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-12-2009, 16:46
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Valt het jullie niet op dat er steeds meer auto's rijden met maar 1 werkende koplamp. Dit vind ik erg storend op sommige plaatsen. En om nou naar al die mensen te gaan flikkeren met de lampen vind ik ook weer zowat.

Vervang die lampen gewoon als ze kapot gaan.
__________________
niet alleen =)
Oud 11-12-2009, 16:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Valt het jullie niet op dat er steeds meer auto's rijden met maar 1 werkende koplamp. Dit vind ik erg storend op sommige plaatsen. En om nou naar al die mensen te gaan flikkeren met de lampen vind ik ook weer zowat.

Vervang die lampen gewoon als ze kapot gaan.
Soms inderdaad irritant, zeker als alleen de rechter het doet. Soms denk ik dan een motorrijder tegemoet te rijden en is het soms best schrikken als het een of andere dikke/brede wagen is
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 11-12-2009, 17:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Valt het jullie niet op dat er steeds meer auto's rijden met maar 1 werkende koplamp. Dit vind ik erg storend op sommige plaatsen. En om nou naar al die mensen te gaan flikkeren met de lampen vind ik ook weer zowat.

Vervang die lampen gewoon als ze kapot gaan.
Helaas is dit niet van de laatste week of zo, het valt mij al een maand of twee heel erg op. Maar zoals al vaker is gezegd, het is erg lastig om een defecte lamp op te merken - zeker aan de achterkant en helemaal overdag - en veel mensen controleren hun verlichten niet of nauwelijks.

Ik ben wel wat meer naar auto's gaan seinen met kapotte lampen, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat het veel helpt. Of ik attendeer ze er even op als ze uitstappen en ik toevallig de kans krijg.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-12-2009, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Je hebt toch wel even een briefje achtergelaten dat je getuige bent geweest? Dat soort mensen kunnen inderdaad niet rijden, maar als je niks achterlaat kost het alleen de rest v/d burgers geld.
Dat deed een voetganger al, en wij hadden haast.
Oud 12-12-2009, 16:01
Verwijderd
laatst reed ik met mn vriendje (ofja hij reed) de snelweg op met een kruispunt met stoplichten en HELE GROTE KRUIZEN op de weg bij t oversteek gedeelte, stond er een of ander dom teef midden op dat kruis het hele fucking verkeer naar de snelweg te blokkeren en nog te lachen ook met een kindje op de achterbank, mn vriend knalde er dus bijna in, ik haat mensen die niet uit hun doppen kunnen kijken en niet kunnen schatten, als er file is kan jij niet nog doorrijden, er zijn ook nog anderen op de weg...
Oud 12-12-2009, 16:15
Verwijderd
Ach, dat soort dingen doen zoveel mensen. Ik heb eens een half uur gewacht voordat ik een kruispunt over kon steken omdat niemand zo snugger was om niet direct te gaan rijden zodra ze groen hadden... En ja, je kunt moeilijk door de auto voor je heen rijden
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.