Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2007, 17:08
Verwijderd
Ja, ach, Arjan Ederveen is natuurlijk ook wel erg tof en de regisseur, Pieter Kramer, ook. Maar uit de gelezen recensies maakt ik juist op dat het iets te veel alleen maar leuk en hilarisch was.
We zullen zien.

ot:
'Simmen' van Theater Artemis.
The Sims nagespeeld op toneel. Geweldig gespeeld door de acteurs, het concept was erg sterk, maar het verveelde me al na een kwartier. Er zit geen conflict in, je wordt moe van de gekke personages en ik had echt ontzettend de behoefte aan iets dat het zou doorbreken. Héél af en toe werd daar een poging toe gedaan, maar wat mij betreft te weinig.
Advertentie
Oud 17-12-2007, 00:40
babbelientje
babbelientje is offline
Arjan Ederveen is zeker sehr gutgut.
Ik liep de hele dag te denken waar ik het knechtje, ´Knoop´ van kende...
Bleek uiteindelijk die man in een rolstoel uit de serie Loenatik te zijn
Oud 21-12-2007, 14:47
babbelientje
babbelientje is offline
En, wat vond je?
Oud 22-12-2007, 20:01
Verwijderd
'Lang en gelukkig' van het RO-theater.
dus, meteen antwoord op de vraag van babbelientje:

Ik was er lang niet zo lyrisch over als jij, maar heb wel verschillende keren smakelijk gelachen. Vooral om Arjan Ederveen, Alex Klaassen en Gijs Naber. Ik had wel behoorlijk veel moeite om erin te komen though, met dat overdreven 'meedoe-theater.'
Maar uiteindelijk vond ik het dus wel leuk, maar niet meer dan dat.
Oud 25-12-2007, 12:06
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ronja de Roversdochter

Jaaaa! Ik had er heel veel zin in, als echte fan van Astrid Lindgren. Wel had ik het gevoel dat het toneelstuk de film nooit zou kunnen overtreffen, en daar had ik gelijk in. Ik heb me echter prima vermaakt! Ronja was een grappig, mooi en ontroerend stuk. Ik moest er wel even inkomen in het begin, vond alles een beetje overgeacteerd, maar daar was ik snel aan gewend.
Het decor was geweldig! Van de 2 schragentafels werd de Hellepoel gemaakt, waar zelfs overheen werd gesprongen! Ook de witte kolommen van stof als bomen waren erg geslaagd, het zag er sprookjesachtig uit. De vogelheksen op lange stelten waren gracieus en sierlijk, maar hadden er iets enger uit mogen zien.
Ook erg goed was de muziek, geen Nederlandstalige liederen gelukkig, dat had er niet in gepast, maar Skandinavische volksliederen. Onverstaanbaar, maar het gevoel komt goed over.
Het grappigste (ook voor het vooral uit 7-jarige kinderen bestaande publiek) waren de 'Waarom-doet-ze-dat-nou?'-beesten. Ik ben even de naam kwijt
Jammer vond ik dat alle gebeurtenissen elkaar zo snel opvolgden. Het leek alsof Ronja en Birk bijvoorbeeld maar een paar dagen in het bos woonden voordat Mattis haar kwam halen.
Op een paar kleine dingen na, heb ik me geweldig vermaakt!

7/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-01-2008, 10:18
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Sara Kroos - Bries

Het was een TO, dat kon je er ook goed aan afzien, maar ik vond het een erg mooie show. Tot nu toe al beter dan haar vorige show Zoetgevooisd. Ik ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 07-01-2008, 00:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
'Lang en gelukkig' van het RO-theater.
dus, meteen antwoord op de vraag van babbelientje:

Ik was er lang niet zo lyrisch over als jij, maar heb wel verschillende keren smakelijk gelachen. Vooral om Arjan Ederveen, Alex Klaassen en Gijs Naber. Ik had wel behoorlijk veel moeite om erin te komen though, met dat overdreven 'meedoe-theater.'
Maar uiteindelijk vond ik het dus wel leuk, maar niet meer dan dat.
Jeetje, Lang en gelukkig is laatst bij ons in het theater geweest en het publiek was helemaal lyrisch! Echt nog nooit zoveel positieve dingen gehoord over 1 voorstelling
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-01-2008, 16:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben gisteravond naar Ciske de Rat geweest. Helemaal super!
Dat jochie hebben ze uitstekend leren acteren, het komt totaal niet gemaakt over. En nog goed zingen ook.
Danny de Munk heeft ook een geweldige strot en Hugo Haenen en Mariska van Kolck zijn helemaal super. Echt alles vond ik goed in deze musical: acteerwerk, zang en beweging. Niet zo zeer dansen qua beweging, maar wel beweging in het verhaal en de speelsheid en humor van de kinderen in combinatie met de triestheid van het verhaal.
Ik heb flink wat moeten knipperen met m'n ogen en naast me zat een vent constant te janken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-01-2008, 13:36
babbelientje
babbelientje is offline
De laatste in mijn rijtje waren:

Dolores- Golden Palace
Wij willen ook naar huis- Alkemade en Bloemen

Vrijdag naar Koning Carlos- Liegt

Oud 22-01-2008, 15:12
Verwijderd
Golden Palace
Koning Carlos
Nouja, Koning Carlos is niet altijd even goed, vind ik, maar ik ken ze en ze zijn gewoon erg cool.
Oud 03-02-2008, 09:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Afgelopen Dinsdag naar de laatste try-out van Giphart, Chabot en Bril - De grote Liefde geweest.

Vond het een erg geslaagde voorstelling. Had hun eerste show niet gezien, maar deze is zeker de moeite waard om te gana bekijken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-02-2008, 10:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gisteravond Evita.
Mooie voorstelling, maar ik vraag me af of het gros van het publiek het verhaal wel snapt. Niet alles wordt even duidelijk uitgewerkt. De zang was opvallend hoog, het lijkt me een hele zware voorstelling om te spelen. Geen wonder dat Brigitte om de haverklap uitvalt. Ik vond het aantal melodieën wat tegenvallen; veel liedjes waren een andere uitvoering van eenzelfde melodie, eerder in het stuk. Al met al wel aardig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-02-2008, 11:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Sarah Fairfield - Songs of the 20th Century

Theaterconcert en hoewel ik nog maar 1 cd van haar kende was ik erg enthousiast voer d'r stem en dat heeft ze laten blijken vrijdag. Een hele rustige setting op het podium, veel foto's van grootheden uit de muziek van de vorige eeuw, waar ze het grootste deel van haar show mee vulde, aangevuld met een paar van haar eigen nummers.
Prachtige stem en heb echt genoten

Helaas voor mij ws de laatste theatervoorstelling van dit seizoen alweer
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 11-02-2008, 16:26
Verwijderd
'Laatste nachtmerrie' van Laura Dolron.
Geweldige voorstelling! Heerlijk, hoe ze continu zichzelf becommentarieert, alles relativeert en ondertussen, tussen alle grappen en grollen door, de hele wereldpolitiek bespreekt. 'Stand-up-filosofy', noemt ze het, 'maar die term bestaat helemaal niet en slaat ook nergens op, het klinkt gewoon interessant' zo zegt ze er gelijk achteraan. De twee acteurs die ze had meegenomen waren ook erg goed en bijzonder fijn om naar te kijken. Het allergeniaalste gedeelte in de voorstelling was het zogenaamde 'pauzenummer', waarin de twee acteurs de geschiedenis van de afgelopen 400 jaar gingen uitbeelden.
Voor volgend jaar geprogrammeerd voor de schouwburg, wat een heldin

'Oz' van Theatergroep Kwatta.
Een kindervoorstelling rondom 'De tovenaar van Oz'. Erg leuk en origineel gemaakt. Vooral leuke typetjes en veel spelplezier. Af en toe wel wat fout musicalachtig, maar wel heel eigen van zowel de regisseur als de acteurs, en uiteindelijk werd er toch nog een grap ten koste van musicals gemaakt dus toen was het al helemaal goed.
Oud 20-02-2008, 14:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
ISH - Balls

Maandag naar toe geweest, was erg leuk! Ik zat op de eerste rij dus was wel eens bang dat ik een basketbal in mn gezicht zou krijgen, maar dat viel gelukkig mee. Een hartstikke mooie show, spectaculaire 'moves' en goede muziek (nou ja, voor dit doeleinde, ben er verder niet echt weg van). De filmpjes tussendoor zagen er ook heel mooi uit, en een tof decor.

Ja, heb een hartstikke leuke avond gehad!
8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-02-2008, 11:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Afgelopen donderdag (21 feb), Sara Kroos met voorstelling "Bries" in de Kleine Komedie
Grappige, luchtige voorstelling. Sloeg beter aan bij het vrouwelijke dan bij het mannelijke publiek.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-02-2008, 12:57
Verwijderd
'Hair' van Marcus Azzini.
Jaja, ik ben naar een musical geweest. Maar wat scheelde, was dat er een theaterregisseur mee aan de haal was gegaan en een eigen visie erop los had gelaten. Wat hier en daar tóch een beetje minder was, vond ik, want het verhaal werd dusdanig veranderd, dat ik soms echt dacht; 'Waarom in godsnaam?'
Spoiler

Er werd ook erg slecht gespeeld door sommigen (vooral onze favoriete ex-idol Yoël, omg). Maar al met al vond ik het toch wel aardig. Mooie beelden, mooie zang, mooie Jorrit Ruys (die ik al kende van het Zuidelijk Toneel, maar hij bleek dus óók goed te kunnen zingen en dansen <3) en zeer verrassende liedvertalingen van Jan Rot. En vooral de sfeer van die tijd werd wel goed neergezet, het verhaal was niet of nauwelijks te volgen, maar ik kende het verhaal al en vond dat - misschien ook mede daardoor - niet erg.
Dus het was allemaal best vermakelijk.

'Wende' van Wende Snijders.
Ja, ze zingt natuurlijk prachtig en dan óók nog eens prachtige nummers (van Brel vooral), dus eigenlijk heb ik niet heel veel hierop aan te merken.. Maar ik moet tóch even zeggen dat ik haar echt vervelend theatraal vind soms, zelfs tijdens haar praatjes tussendoor. Alles lijkt te gemaakt, te strak geregisseerd. Totaal niet spontaan, en dat irriteerde me nogal. Had allemaal wel wat ongedwongener gemogen.
Verder vond ik het érg jammer wat ze met 'Vésoul' had gedaan.

'Glanzen' van De Koe en Lampe.
De Koe is mijn favoriete theatergezelschap en met deze voorstelling werd dat dan ook alleen maar weer bevestigd. Fantastisch hoe je zó subtiel, humoristisch en toegankelijk zó'n bak aan filosofische informatie het publiek in kunt werpen. De acteurs waren ook echt briljant, vooral Peter van der Eede. En ik houd erg van dat spelen met werkelijkheid en theater. Geniale tekst aan het begin vond ik, toen Van der Eede zei: 'Oh, dus jullie geloven mij niet? Gek, dat als je aan deze kant van de zaal staat, er toch altijd iets ongeloofwaardigs aan je verhaal is'. Held!
En je moet toch ook wel een soort van geniaal zijn, wil het je lukken om bijna twee uur praktisch alleen maar te praten en van begin tot eind te boeien. Ik heb me geen minuut verveeld. Klasse
Oud 24-02-2008, 15:56
Verwijderd
'Floppertje' van Stella den Haag en Convoi Exceptionnel.
Ooh, dat was echt heel erg leuk! Een geweldige familievoorstelling met een prachtig decor (alles te groot), drie aandoenlijke spelers, een grappige geluidsband die alle handelingen van een gek geluid voorziet, en fantastische vondsten. Vooral heel vaak erg grappig, maar ook wel eens ontroerend.
En het directe commentaar van de kleine kindjes in de zaal was nog het allerleukst. 'Oooh, je mag niet op het aanrecht zitten!' etc.
Oud 24-02-2008, 22:27
Verwijderd
'Import/Export' van Les Ballets C de la B.
Heel erg mooie en indrukwekkende dansvoorstelling, met live muziek (met countertenor) en ook veel spel. Vooral de eerste helft vond ik interessant, later vond ik het iets te veel voortkabbelen en waren er té vaak momenten dat ik vond dat het goed was, maar dan gingen ze toch nog door. Goede combinatie van humor en zéér schrijnende momenten. En prachtige dansers/acrobaten, wat die allemaal kunnen, wow.
Oud 25-02-2008, 09:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ben gisteren naar een eenakterfestival voor amateurgezelschappen geweest in Tegelen, georganiseerd door het LFA en toneelvereniging Tosjopa uit Tegelen.
Ik moet zeggen dat ik erg heb genoten, vooral van "OP" van Theatergroep Torenspelers uit Tilburg, en "de mannen van Maria" van OKG uit Venlo. Beide stukken waren, zeker voor amateurs, erg sterk neergezet, goed gecast en er werd overtuigend gespeeld. Zeker bij de laatste groep was ik erg onder de indruk, het waren allemaal jonge spelers en ze hadden zich maar één week kunnen voorbereiden, maar speelden toch prachtig. De organiserende vereniging had een erg originele satire op het amateurtoneel als rode draad tussen de voorstellingen doorlopen, waar ik erg om heb moeten lachen. Een zeer geslaagde middag, al met al.
__________________
you're not my demographic
Oud 27-02-2008, 23:36
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
dirty dancing

ik mocht, omdat ik in t beatrix theater werk, naar de eerste dress rehearsal toe. en ik vond het heeeel leuk. tis niet echt een musical *geen liedjes door de echte cast gezongen, de nadruk ligt echt op de dans (duh) en op de muziek, het toneelspel zelf vond ik van de hoofdkarakters erg goed. sommige bijfiguren vond ik wat minder acteren. maar ik vind het hele overacteren, compleet kapot spelen van grapjes, en snelle emotie-overgangen van musicals nooit echt leuk/goed.
hoe de scenes in elkaar overliepen vond ik erg gaaf, en hoe ze alles technisch uitgevoerd hebben super!! het oefenen van de lift in het water, de draaischijf in het midden, de auto - echt gaaf!

leuke show!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 02-03-2008, 16:27
Verwijderd
'Het geheven vingertje' van Theatergroep MAX.
Werkelijk BRILJANT. Bij dezen kan ik met recht zeggen dat ik fan ben van Jetse Batelaan <3
Oud 02-03-2008, 17:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, vertel dan waar het over gaat!
__________________
you're not my demographic
Oud 02-03-2008, 19:06
Verwijderd
Dat valt eigenlijk niet te vertellen, je moet het gewoon meemaken.
En dat is een cliché, maar in dit geval ook écht heel erg waar!
Oud 10-03-2008, 17:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ben gisteren naar De Sprong, van Anna Enquist, uitgevoerd door het Literair Toneel van Helmond (jaja).

Het stuk bestaat uit vijf monologen (waarvan twee tegelijk worden opgevoerd), en iedere monoloog werd ingeleid door pianomuziek.

Het was erg mooi, de spelers wisten er een boeiend spel van te maken, ondanks de lange zit. Sowieso is het al een hele prestatie om zulke lange monologen (30 tot 50 minuten) foutloos uit te voeren, maar ze wisten hun gevoelens heel mooi in het spel te leggen, zonder dat je het gevoel had dat ze overacteerden of twijfelden aan zichzelf, het werd sterk en treffend neergezet.

Het stuk zelf is daarbij van zichzelf al erg boeiend. De karakters zijn goed uitgediept, ik kreeg echt het gevoel dat ze me binnenlieten in hun gedachten, je voelt met ze mee, en beleeft de tragische afloop van het stuk zo veel sterker.

Ik heb echt genoten.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-03-2008, 09:32
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
As you like it van het Nationaal Toneel

vol met CKVscholieren die gehoord hadden dat er naakt in zit. Ik hou van provocerend toneel, maar dit ging me af en toe echt te ver. Een verkrachting van Shakespeare. Jammer voor sommige acteurs, die ik wel echt goed vond; maar de bewerking was gewoon minder.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 17-03-2008, 22:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Guus Meeuwis - Hemel nr. 7

Super. Ik dacht oorspronkelijk dat ik het niet zo leuk zou vinden, omdat ik ook naar een stadionconcert ben geweest en dan leek dit me tegenvallen. Maar toen ik gister op m'n werk een deel van de show zag heb ik meteen een kaartje gekocht voor vanavond. Wat een enorme sfeer, helemaal leuk. Ook heel mooi als hij rustige ballads zong.

Verder ook originele dingen in de show, zoals
Spoiler


Al met al zéér geslaagd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-04-2008, 17:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Fame, de Nederlandse musical.
Ik was heel benieuwd naar deze voorstelling, omdat ik hem in Londen al eens gezien heb. Ik was vooral benieuwd naar wat ze wel en niet hadden gekopieerd van het origineel en hoe de vertaling zou zijn.
Bijna heel de musical was hetzelfde qua decor en teksten, maar het origineel vond ik wel stukken beter. Helaas hadden ze juist aan het einde zelf zitten knutselen, terwijl dat in Londen echt prachtig was. Ook hadden ze één nummer compleet veranderd qua tekst én melodie. Ook veel grappen of onderliggende verhaallijnen kwamen niet over, terwijl ik weet dat ze er in het origineel wel in zitten.

Al met al was het dus geen verbetering en ook de vertalingen waren soms bedroevend, terwijl ik mij normaal niet kan ergeren aan vertalingen (bijv. Mamma Mia & JCS).

Alsnog heb ik me wel vermaakt, want er werd wel mooi gezongen en de cast werkte erg hard. Ik vond het vooral ook leuk om naar de jongens en meiden in het ensemble te kijken. Maar geen hoogstandje dus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-04-2008, 15:53
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Knielen op een bed violen.

En ja. Hm. Ik weet het nog niet. Jammer vond ik dat ik Margje niet zo sterk vond. Ik vroeg me überhaupt af of mensen die het boek niet hadden gelezen, het wel hadden begrepen. Mooi vond ik wel dat veel dingen letterlijk uit het boek zijn overgenomen, vaak zelfs qua tekst bijna helemaal hetzelfde. Het geluid was alleen erg slecht. Ik weet het nog niet!
Oud 10-04-2008, 20:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De Kat op het Spek, door Speelgroep Gelre.

Gezien omdat onze regisseur regisseerde en een van onze spelers meespeelde. Eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Het kon beter, maar sommige spelers speelden echt heel goed. Helaas anderen weer minder. Ik heb wel gelachen (klucht), maar een meesterwerk was het niet. Het einde doofde een beetje uit (helaas), maar er werd wel mooi gebruik gemaakt van zang en muziek, dat voor een mooi eindtafereeltje zorgde.
__________________
you're not my demographic
Oud 13-04-2008, 10:29
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Het Verdragen van Versailles, in de Kopergietery (Gent). Ik weet wel niet meer van welk gezelschap dat was.

Maar man, wat was dat GOED! Een combinatie van toneel en dans. Het was heel opzwepend, en je had geen flauw idee waarover het toneel ging, maar door je te laten meeslepen door de gebeurtenissen, kreeg je een aantal culturele orgasmes om U tegen te zeggen. Echt, een huilende dragqueen die 'Je veux des pailettes!' op tafel staat te schreeuwen, een dans waarin een machtsstrijd duidelijk wordt gemaakt, ...
Prachtig gewoon. Het beste dat ik ooit zag, met stip.
Oud 21-04-2008, 17:02
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Forbidden Musicals:
van een heleboel musicals een parodie-musical
heel erg grappig, maar de mensen die er niet genoeg van wisten waren ook weg na de pauze ook
Oud 22-04-2008, 18:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Acda en de Munnik met hun theatertour, vorige week. Ik ben niet objectief want erg fan van hun muziek, en de CD zat verwoven in een soort cabaretvoorstelling. Erg fijn
Oud 27-04-2008, 13:33
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
As you like it van het Nationaal Toneel

vol met CKVscholieren die gehoord hadden dat er naakt in zit. Ik hou van provocerend toneel, maar dit ging me af en toe echt te ver. Een verkrachting van Shakespeare. Jammer voor sommige acteurs, die ik wel echt goed vond; maar de bewerking was gewoon minder.
Die heb ik ook gezien in Arnhem.

daarvoor ben ik naar Faust geweest in Utrecht.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Oud 04-05-2008, 17:06
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Les Miserables:
heel erg gaaf, mooie voorstelling
iedereen (behalve Susan ("evita")) zong goed,
vooral van Kooten
Oud 06-05-2008, 16:37
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Ewout en Etienne - SF, zijn nog vrij onbekend maar ik vond het wel erg leuk.
Nina de la Croix - Poldervrouwen, was een korte maar wel leuke show.
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Oud 13-05-2008, 19:21
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
De Pijlers van de Samenleving door Toneelgroep Oostpool.

Het is een bewerking van het minst gespeelde stuk van Hendrik Ibsen en ik vond het spel tussen heden en verleden mooi gedaan. Van een oud stuk werd iets dynamisch gemaakt, maar de kern bleef behouden. Het meest geslaagd vond ik dat de personages na het verlaten van het podium niet achter de coulissen gingen, maar om het speelvlak bleven staan, toekeken en commentaar gaven. Yay, ik vond het leuk.
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.
Oud 19-05-2008, 09:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Verplichte figuren - Musical comedy

De zang had duidelijk niet gehoeven, zo goed was dat vaak niet. De teksten uit de liedjes waren soms wel weer geniaal. Verder was het stuk soms zo flauw dat het leuk werd (wat ook de bedoeling was), maar soms slechts enkel flauw en meer niet. Eigenlijk was het zeer wisselend. De tweede helft was een heel stuk beter dan de eerste helft. Het werd constanter en er kwamen ook wat mooie momenten in. Verder was het acteerwerk meestal wel erg goed, met name van Martine de Jager.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-05-2008, 23:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Tarzan de musical, net thuis.
Omg wat ontzettend gaaf. Ik wil nog een keer en liever vandaag dan morgen

[edit] en ik ga 20 juli en 4 september nog een keer
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame

Laatst gewijzigd op 21-05-2008 om 11:46.
Oud 29-05-2008, 21:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Javier Guzman - Delirium
Net thuis en ik vond het heel erg leuk. Maar ik vind die man sowieso wel gaaf sinds ik hem voor het eerst op tv zag met zijn Sinterklaasconference. Heb hem daarna nog een keer op de uni gezien in de introweek en nu dus in het theater. Was een erg leuke voorstelling en heb er hard om kunnen lachen. Zeker een aanrader wat mij betreft.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-05-2008, 08:47
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Woensdag: Tristan und Isolde, in de Opera in Amsterdam. Superbe, met Stig Anderson als Tristan, ik was erg gelukkig .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Oud 30-05-2008, 16:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gister naar een amateur gospel & soul choir geweest in de kleine zaal.
Heel leuk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-06-2008, 16:50
Verwijderd
Spoedcursus humor, van Rob Urgert en Bastiaan Geleijnse. het is al weer even geleden maar het was erg leuk
En ik ga nog naar Jan Jaap van der Wal, jammer genoeg had hij zijn show naar een andere datum verplaatst omdat hij nog moe was van zijn oudejaarsconference.
Oud 03-06-2008, 21:50
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
De musical We will rock you in Londen, met school. Alleen jammer dat er achter ons een andere Nederlandse schoolgroep zat, en die leerlingen zaten de hele tijd te praten.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 05-06-2008, 20:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
De musical We will rock you in Londen, met school. Alleen jammer dat er achter ons een andere Nederlandse schoolgroep zat, en die leerlingen zaten de hele tijd te praten.
Oh die lijkt me zoooo gaaf.

Ik ben gister naar Orkater geweest met het stuk Het Huiskamer Onweer.
Jeetje, wat een artistiek geneuzel. Zelden zoiets saais gezien. Echt zo'n typisch stuk wat nergens over gaat, of waar in ieder geval de achterliggende boodschap alleen voor zeer doorgewinterde toneelbezoekers te achterhalen is en wat voor elke andere bezoeker dus klinkklare onzin is. Echt super jammer, want het decor en de kostuums vond ik goed/mooi en het leek me van te voren best vet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-06-2008, 22:42
Verwijderd
Gheh, ja, het gaat dus echt wel ergens over.
Dat maakt mij dan blijkbaar tot een doorgewinterde toneelbezoeker.
Oud 06-06-2008, 16:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gheh, ja, het gaat dus echt wel ergens over.
Dat maakt mij dan blijkbaar tot een doorgewinterde toneelbezoeker.
Hehe ik dacht nog toen ik het ging typen: dit zullen wel het soort toneelstukken zijn wat Minke leuk vindt
Of vond je het niet leuk?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-06-2008, 13:59
Verwijderd
Marc-Marie Huijbregts : Opdat ik niet vergeet

Heerlijk lichte voorstelling, vermaak en uhm, vermaak. Lering is voor watjes. In dromen heb je altijd dat je de bruggen niet meer weet maar dat het toch wel logisch lijkt, zeshonderd honden bij een frietkraam en er valt iemand uit het raam, dat kan toch? Zo lijmt hij ook een beetje alle lossen fragmenten aan elkaar, dan hoor je opeens na een kwartier van 'en ohja, en wat ik hiermee dus zeggen wil, de bodyguards blablabla'. En dan moet je om jezelf gniffelen, omdat hij het weer voor elkaar kreeg om je gewoon mee te slepen. En in het publiek hangt een sfeertje van vertrouwen Aan de andere kant, Marc-marie blijft altijd wel heel erg marc-marie( goh, tzal toch nie!) Dus als je bijvoorbeeld zijn tweede voorstelling al duizend keer gezien hebt, weet je deze keer nog wel wie tante annie en ome harrie zijn, en sommige typische uitspraken kan je al wel voorspellen.
Oud 12-06-2008, 19:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh daar ben ik laatst ook heen geweest ecnelis. Ben het wel met je eens.
Alleen ik heb zijn vorige voorstellingen niet gezien, dus ik vond het wel prettig dat ie tante annie en ome harrie even uitlegde

En ik ben eergister naar Acda en de Munnik geweest, de theatertour. Ik vond het erg leuk, heb genoten van lekker luisteren, een beetje lachen en vooral kijken. Wel jammer overigens dat er alleen nieuwe nummers werden gespeeld, terwijl ik juist het nieuwe album niet zo geweldig vind. Maar alsnog prettig om te luisteren. Maar ik vond vooral het decor eeeerg vet. Mooi gedaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-06-2008, 22:13
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Dekoor Close Harmony theatershow in t RASA

bekendere nummers en onbekende. supermooi gebracht! goede choreografie.
ik wist niet dat ik een koor zo mooi kon vinden, maar dit was echt heel erg gaaf!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote 'wat kunnen we samen gaan doen'-topic. (Voor eerste dates, relaties...)
Bloem
255 21-11-2012 13:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.