Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 14:28
Verwijderd
Ik moet je op dit moment ook gelijk geven dat praten over politiek interessanter is dan het lezen van de Report of the High Level Group of Company Law Experts on Issues related to Takeover Bids.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2004, 14:34
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 15:28 :
Ik moet je op dit moment ook gelijk geven dat praten over politiek interessanter is dan het lezen van de Report of the High Level Group of Company Law Experts on Issues related to Takeover Bids.
Dat klinkt héél erg boeiend. Waar gaat het over?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 19-11-2004 @ 15:34 :
Dat klinkt héél erg boeiend. Waar gaat het over?
Die groep heeft onderzocht op welke manier het functioneren van kapitaalmarkten in de EU-landen kan worden verbeterd, met name vanuit het perspectief van openbare overnamebiedingen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:51
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 15:36 :
Die groep heeft onderzocht op welke manier het functioneren van kapitaalmarkten in de EU-landen kan worden verbeterd, met name vanuit het perspectief van openbare overnamebiedingen.
Eeeew...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 14:46
NN
NN is offline
Zullen we het maar over iets interessanters hebben, dan die saaie literatuur van nare man?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:40
Verwijderd
Laten we het hebben over veel te lange beroepstermijnen, zeurderige burgers, onterecht verleende bouwvergunningen en saaie vergaderingen in klamme gemeenteraadszaaltjes
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:03
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ga volgend jaar Rechten studeren in Utrecht (heb me onlangs ingeschreven). Jullie zullen Rechten in Utrecht wel niks vinden - vanwege het massakarakter - maar ik ben er zo 1tje die voor de stad kiest, ipv de uni Ik woon in Amersfoort, Utrecht is dichtbij, en hoewel ik zo snel mogelijk op mezelf wil gaan wonen, zal ik ws niet direct een kamer hebben Verder vind ik Utrecht een hele leuke stad!

Ik heb goede hoop op de studie, lijkt me erg leuk, ik verwacht echter alleen dat ik die 40 uur per week niet zal halen, omdat het niet nodig is (dit is namelijk wat ik van de meeste Rechtenstudenten hoor ), maar dat zal ik snel genoeg merken!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.

Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:05
Verwijderd
Ik vind Utrecht juist geweldig, al zou ik er nooit rechten willen studeren.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:37
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 16:40 :
Laten we het hebben over veel te lange beroepstermijnen, zeurderige burgers, onterecht verleende bouwvergunningen en saaie vergaderingen in klamme gemeenteraadszaaltjes
OK.
Ik vind dat er wel eens een frisse wind door het bestuurs(proces)recht mag om al deze zaken te verbeteren.
Ook wil ik graag bestuurskamers bij de hoven en bij de Hoge Raad en alle schimmige algemene en bijzondere procedures bij de Raad van State, de Centrale Raad van Beroep, het College van Beroep voor het Bedrijfsleven, etc. afschaffen.

Maar goed, we mogen het ook wel over iets anders hebben als niemand dit interessant vindt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:39
NN
NN is offline
Citaat:
FMathers schreef op 20-11-2004 @ 17:03 :
Ik ga volgend jaar Rechten studeren in Utrecht (heb me onlangs ingeschreven). Jullie zullen Rechten in Utrecht wel niks vinden - vanwege het massakarakter - maar ik ben er zo 1tje die voor de stad kiest, ipv de uni Ik woon in Amersfoort, Utrecht is dichtbij, en hoewel ik zo snel mogelijk op mezelf wil gaan wonen, zal ik ws niet direct een kamer hebben Verder vind ik Utrecht een hele leuke stad!

Ik heb goede hoop op de studie, lijkt me erg leuk, ik verwacht echter alleen dat ik die 40 uur per week niet zal halen, omdat het niet nodig is (dit is namelijk wat ik van de meeste Rechtenstudenten hoor ), maar dat zal ik snel genoeg merken!
Utrecht is inderdaad een leuke stad, alhoewel groningen natuurlijk leuker is.

De gemiddelde rechtenstudent studeert iets meer dan de helft van die 40 uur.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:21
NN
NN is offline
Citaat:
NN schreef op 20-11-2004 @ 18:37 :
OK.
Ik vind dat er wel eens een frisse wind door het bestuurs(proces)recht mag om al deze zaken te verbeteren.
Ook wil ik graag bestuurskamers bij de hoven en bij de Hoge Raad en alle schimmige algemene en bijzondere procedures bij de Raad van State, de Centrale Raad van Beroep, het College van Beroep voor het Bedrijfsleven, etc. afschaffen.

Maar goed, we mogen het ook wel over iets anders hebben als niemand dit interessant vindt.
Blijkbaar vindt niemand dit interessant.

Nog andere leuke onderwerpen?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 20-11-2004 @ 18:37 :
OK.
Ik vind dat er wel eens een frisse wind door het bestuurs(proces)recht mag om al deze zaken te verbeteren. (...)
Heb je het onderzoek over de rechtsbescherming in het bestuursrecht in Nederland van professor A.Q.C. Tak gelezen? Daar ontstond nog een flinke rel over, omdat Donner en Remkes dat onderzoek hadden afgedaan als 'onwetenschappelijk', 'niet met enig onderzoek onderbouwd' en nog een aantal hele sneue dingen.

Daar is toen door prof. Tak een klacht over ingediend bij de ombudsman die gegrond is verklaard. Geeft mooi het niveau aan waarop ministers omspringen met wetenschappelijk documentatiemateriaal: als het ze niet bevalt, verzinnen ze gewoon een of ander lulargument
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:25
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 13:14 :
Geeft mooi het niveau aan waarop ministers omspringen met wetenschappelijk documentatiemateriaal: als het ze niet bevalt, verzinnen ze gewoon een of ander lulargument
De nodige MvT's zijn dan ook bar en boos gemotiveerd soms; dat gaat dus ook dieper.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 21-11-2004 @ 13:25 :
De nodige MvT's zijn dan ook bar en boos gemotiveerd soms; dat gaat dus ook dieper.
MvT's zijn ook ongelooflijk dom. Je kunt uit de parlementaire behandeling en dergelijke ook geen juridisch-inhoudelijke antwoorden krijgen, alleen maar een indruk van wat de regering en kamer hebben bedoeld, of erger nog, hebben geprobeerd ermee uit te drukken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:00
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 13:14 :
Heb je het onderzoek over de rechtsbescherming in het bestuursrecht in Nederland van professor A.Q.C. Tak gelezen? Daar ontstond nog een flinke rel over, omdat Donner en Remkes dat onderzoek hadden afgedaan als 'onwetenschappelijk', 'niet met enig onderzoek onderbouwd' en nog een aantal hele sneue dingen.

Daar is toen door prof. Tak een klacht over ingediend bij de ombudsman die gegrond is verklaard. Geeft mooi het niveau aan waarop ministers omspringen met wetenschappelijk documentatiemateriaal: als het ze niet bevalt, verzinnen ze gewoon een of ander lulargument
Leuk, ik zal het een keer lezen. Ik had toch al nooit een hoge pet op van Donner en Remkes.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:02
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 13:51 :
MvT's zijn ook ongelooflijk dom. Je kunt uit de parlementaire behandeling en dergelijke ook geen juridisch-inhoudelijke antwoorden krijgen, alleen maar een indruk van wat de regering en kamer hebben bedoeld, of erger nog, hebben geprobeerd ermee uit te drukken.
Kom op, heb nog een beetje vertrouwen in de politieke organen.

Als MvT's e.d. onzinnig zouden zijn, waarom worden ze in literatuur dan altijd uitvoerig behandeld?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 21-11-2004 @ 14:02 :
Kom op, heb nog een beetje vertrouwen in de politieke organen.
Heb ik niet. Niet in de gekozen organen in elk geval.

Citaat:
Als MvT's e.d. onzinnig zouden zijn, waarom worden ze in literatuur dan altijd uitvoerig behandeld?
Nogal logisch, omdat ze wel aangeven wat de regering heeft willen bereiken met die wet. Dat kan een aanknoping bieden bij hantering van de teleologische interpretatie van een wettekst.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:09
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 14:04 :
Heb ik niet. Niet in de gekozen organen in elk geval.



Nogal logisch, omdat ze wel aangeven wat de regering heeft willen bereiken met die wet. Dat kan een aanknoping bieden bij hantering van de teleologische interpretatie van een wettekst.
Misschien moet jij een partij van het wantrouwen tegen de gevestigde politiek oprichten?

Ik heb de indruk dat wetten soms in de praktijk anders uitwerken dan dat de wetgever bedoelde.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 21-11-2004 @ 14:09 :
Misschien moet jij een partij van het wantrouwen tegen de gevestigde politiek oprichten?
Ik chargeer natuurlijk flink. De meeste kamerleden en ministers zijn ook gewoon academisch geschoolde mensen. Wat ik meer bedoel is dat men vaak niet voldoende inzicht lijkt te hebben in de stof waar men besluiten over neemt. Pak bijvoorbeeld Donner. Die man lijkt echt zelfs de meest basale, tweedejaars-niveau-stof mbt. grondrechtenleer nog niet te begrijpen.

Citaat:
Ik heb de indruk dat wetten soms in de praktijk anders uitwerken dan dat de wetgever bedoelde.
Daarom is de rechtssociologie ook zo nuttig. Soms.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:07
sunflower
sunflower is offline
zie nie in waarom ik staatsrecht leuk moet vinden kan dan wel interresant zijn maar leuk mmm nee niet echt. zeker nie met die vent die we voor de werkgroep hebben *zucht*
verders wel erg leuk ja nog steeds dus heb de goede keuze gemaakt, dus nix te klagen wacht maar tot ik tentamens heb gemaakt ......
groep mensen in pathe wordt wel steeds minder lekker rustig eigenlijk... alleen bij EIP is het druk maar ja komt door de mensen van IO/IB

gr
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
sunflower schreef op 24-11-2004 @ 16:07 :
zie nie in waarom ik staatsrecht leuk moet vinden kan dan wel interresant zijn maar leuk mmm nee niet echt. zeker nie met die vent die we voor de werkgroep hebben *zucht*
verders wel erg leuk ja nog steeds dus heb de goede keuze gemaakt, dus nix te klagen wacht maar tot ik tentamens heb gemaakt ......
groep mensen in pathe wordt wel steeds minder lekker rustig eigenlijk... alleen bij EIP is het druk maar ja komt door de mensen van IO/IB

gr
In welke werkgroep zit je dan?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:09
sunflower
sunflower is offline
werkgroep 5
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:53
Verwijderd
Gefeliciteerd! En nog mooi vóór je midlife-crisis
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:01
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2004 @ 21:53 :
Gefeliciteerd! En nog mooi vóór je midlife-crisis
Geluk bij een ongeluk.

Nu jij nog!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:06
NN
NN is offline
Gefeliciteerd! Hoe lang heb je er over gedaan?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 25-11-2004 @ 22:01 :
Geluk bij een ongeluk.

Nu jij nog!
Ik hoop voor jou dat jij hier niet meer zit tegen de tijd dat ik ook mr. ben.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:11
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Gefeliciteerd!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:13
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 25-11-2004 @ 22:06 :
Gefeliciteerd! Hoe lang heb je er over gedaan?
4 jaar en 3 maanden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:13
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2004 @ 22:08 :
Ik hoop voor jou dat jij hier niet meer zit tegen de tijd dat ik ook mr. ben.
Hoelang duurt dat nog dan? Jij bent toch al vijfdejaars ofzo? Pas maar op dat je straks niet onder de Ruttenorm van 6500 euro per jaar komt te vallen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:13
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2004 @ 22:08 :
Ik hoop voor jou dat jij hier niet meer zit tegen de tijd dat ik ook mr. ben.
Dat hoop ik ook.

Maar eerst, vakantie!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:15
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 25-11-2004 @ 22:13 :
4 jaar en 3 maanden.
Dat is netjes... Hoe kan het dan dat je al zo oud bent? Eerst nog andere studie(s) gedaan ofzo?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:18
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 25-11-2004 @ 22:15 :
Dat is netjes... Hoe kan het dan dat je al zo oud bent? Eerst nog andere studie(s) gedaan ofzo?
Idd, onder meer bijna 4 jaar 'vergooid' met technische natuurkunde, daar had ik na het halen van mijn propedeuse gewoon weg moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 25-11-2004 @ 22:13 :
Hoelang duurt dat nog dan? Jij bent toch al vijfdejaars ofzo? Pas maar op dat je straks niet onder de Ruttenorm van 6500 euro per jaar komt te vallen.
Ik ben vijfdejaars, maar ik heb al wel 80 ECTS aan mastervakken op zak. Omdat ik destijds een derdejaarsvak heb gemist dat ik nu moet inhalen, heb ik mijn bachelor niet eerder dan januari. Maar zodra ik die bachelor heb gaat het balletje ook rollen, want dan kan ik ook meteen de goedkeuringsbrief scriptie en het afstuderen aanvragen, terwijl ik ondertussen voor nog twee extra mastervakken het tentamenresultaat terugkrijg en dat op mijn bul kan meenemen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 11:50
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2004 @ 22:21 :
Ik ben vijfdejaars, maar ik heb al wel 80 ECTS aan mastervakken op zak. Omdat ik destijds een derdejaarsvak heb gemist dat ik nu moet inhalen, heb ik mijn bachelor niet eerder dan januari. Maar zodra ik die bachelor heb gaat het balletje ook rollen, want dan kan ik ook meteen de goedkeuringsbrief scriptie en het afstuderen aanvragen, terwijl ik ondertussen voor nog twee extra mastervakken het tentamenresultaat terugkrijg en dat op mijn bul kan meenemen.
En dan druk aan het solliciteren?

Gisteren ben ik bij PRDF geweest. Ik moet denk ik toch mijn negatieve beeld over de advocatuur van de snelle jongens in dure pakken en grote leasebakken bijstellen, ze zijn niet allemaal zo. Bij dit kantoor dat een groot deel vertegenwoordiging voor de overheid doet, gaat het er m.i. leuker aan toe dan bij de groten in o.a. het bedrijfsrecht.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 11:51
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 25-11-2004 @ 22:18 :
Idd, onder meer bijna 4 jaar 'vergooid' met technische natuurkunde, daar had ik na het halen van mijn propedeuse gewoon weg moeten gaan.
Hen je TN afgemaakt of alleen maar "vergooid"?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 13:06
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 27-11-2004 @ 12:51 :
Hen je TN afgemaakt of alleen maar "vergooid"?
Niet afgemaakt, eigenlijk wel spijt van maar dan had ik nog wel een jaar of anderhalf te gaan en daar had ik echt op dat moment geen zin meer in.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 27-11-2004 @ 12:50 :
En dan druk aan het solliciteren?

Gisteren ben ik bij PRDF geweest. Ik moet denk ik toch mijn negatieve beeld over de advocatuur van de snelle jongens in dure pakken en grote leasebakken bijstellen, ze zijn niet allemaal zo. Bij dit kantoor dat een groot deel vertegenwoordiging voor de overheid doet, gaat het er m.i. leuker aan toe dan bij de groten in o.a. het bedrijfsrecht.
Ja, zeker. Ik ben twee weken geleden bij Houthoff Buruma in Rotterdam geweest, daar hadden we o.a. een pleitwedstrijd waar ik aan meedeed. Was echt heel gezellig, tijdens de borrel even wat connecties gelegd, cv achtergelaten omdat men daarnaar vroeg, ging wel goed, die lui zagen het wel zitten

En ik zei je toch dat de advocatuur helemaal niets te maken heeft met dure pakken en vette leaseauto's? Dat is meer iets voor snelle geile bedrijfsjochies, voor mensen die het niet moeten hebben van hun inhoud. Als je als advocaat bij een groot kantoor werkt, je publiceert veel en je hebt ook interesse in de wetenschap, dan hoef je echt niet op te scheppen over je nieuwe SUV.

Er is echt een groot verschil tussen hijgerige jochies van bedrijfswetenschappen, marketing enz. en juristen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 23:30
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-11-2004 @ 14:12 :
Ja, zeker. Ik ben twee weken geleden bij Houthoff Buruma in Rotterdam geweest, daar hadden we o.a. een pleitwedstrijd waar ik aan meedeed. Was echt heel gezellig, tijdens de borrel even wat connecties gelegd, cv achtergelaten omdat men daarnaar vroeg, ging wel goed, die lui zagen het wel zitten
Ik dacht dat jij wilde promoveren, of vergis ik me nu?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 28-11-2004 @ 00:30 :
Ik dacht dat jij wilde promoveren, of vergis ik me nu?
Om heel eerlijk te zijn weet ik het gewoon niet. Ik krijg zoveel verschillende dingen te horen. Aan de ene kant lijkt me dat leuk omdat ik vrij theoretisch aangelegd ben, aan de andere kant wil ik ook niet op m'n 23e al meteen vier jaar stoffig in de boeken gaan zitten, maar gewoon eerst 'n beetje genieten van het leven in de randstad, van een riant salaris enz. En op zich kun je bij een kantoor als Houthoff ook prima promoveren, als je daar wilt publiceren wordt dat alleen maar aangemoedigd, een aanzienlijk deel van de advocaten daar is ook gepromoveerd en er lopen aardig wat hoogleraren rond.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:05
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 01:44 :
Om heel eerlijk te zijn weet ik het gewoon niet. Ik krijg zoveel verschillende dingen te horen. Aan de ene kant lijkt me dat leuk omdat ik vrij theoretisch aangelegd ben, aan de andere kant wil ik ook niet op m'n 23e al meteen vier jaar stoffig in de boeken gaan zitten, maar gewoon eerst 'n beetje genieten van het leven in de randstad, van een riant salaris enz. En op zich kun je bij een kantoor als Houthoff ook prima promoveren, als je daar wilt publiceren wordt dat alleen maar aangemoedigd, een aanzienlijk deel van de advocaten daar is ook gepromoveerd en er lopen aardig wat hoogleraren rond.
Mijn indruk is dat je het als advocaat-stagiair toch wel zo druk hebt, dat je geen tijd hebt voor een promotie-onderzoek. Helaas speelt tijd = geld altijd een grote rol, dus je moet vooral zo veel mogelijk declarabele uren maken.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:08
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-11-2004 @ 14:12 :
Ja, zeker. Ik ben twee weken geleden bij Houthoff Buruma in Rotterdam geweest, daar hadden we o.a. een pleitwedstrijd waar ik aan meedeed. Was echt heel gezellig, tijdens de borrel even wat connecties gelegd, cv achtergelaten omdat men daarnaar vroeg, ging wel goed, die lui zagen het wel zitten

En ik zei je toch dat de advocatuur helemaal niets te maken heeft met dure pakken en vette leaseauto's? Dat is meer iets voor snelle geile bedrijfsjochies, voor mensen die het niet moeten hebben van hun inhoud. Als je als advocaat bij een groot kantoor werkt, je publiceert veel en je hebt ook interesse in de wetenschap, dan hoef je echt niet op te scheppen over je nieuwe SUV.

Er is echt een groot verschil tussen hijgerige jochies van bedrijfswetenschappen, marketing enz. en juristen.
Ik bedoel eigenlijk meer het verschil tussen dit kantoor met een breed pakket aan specialismen, tegenover de andere grote advocatenkantoren die zich vooral met dollartekens in de ogen bezig houden met de juridische afwikkeling van bedrijfsfusies, e.d..
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 28-11-2004 @ 12:05 :
Mijn indruk is dat je het als advocaat-stagiair toch wel zo druk hebt, dat je geen tijd hebt voor een promotie-onderzoek. Helaas speelt tijd = geld altijd een grote rol, dus je moet vooral zo veel mogelijk declarabele uren maken.
Dat weet ik. Niemand zal de illusie hebben dat je binnen vijf jaar na je afstuderen kunt promoveren als je eerst advocaat wordt. Ik vind eigenlijk wel dat je praktijkervaring moet hebben om een goed proefschrift te kunnen schrijven. Niet direct uit de schoolbanken op je 23e nóg een keer vier jaar in de boeken, maar eerst wat van de praktijk zien. Dat is echt ongelooflijk bevorderend voor de kwaliteit ervan.

Citaat:
NN schreef:
Ik bedoel eigenlijk meer het verschil tussen dit kantoor met een breed pakket aan specialismen, tegenover de andere grote advocatenkantoren die zich vooral met dollartekens in de ogen bezig houden met de juridische afwikkeling van bedrijfsfusies, e.d..
Jij lijkt je echt in de meest waanzinnige bochten te wringen om maar over te kunnen brengen dat grote kantoren met voornamelijk corporate klanten 'dollartekens in de ogen' hebben en zo geldbelust zijn. Daar word ik ongelooflijk ziek van. Is het je nu echt zoveel waard om maar telkens weer te zeiken over die veel 'nobeler' gebieden waar jij je zo graag in wilt specialiseren?

PRDF is net zo goed een 'geldbelust' kantoor. Ik weet niet wat voor illusie jij hebt daarover. Verder slaat het idee dat kantoren als Houthoff, De Brauw en Stibbe zich alleen met bedrijfsfusie bezighouden natuurlijk ook als een tang op een varken. Die kantoren hebben juist alle specialisaties behalve strafrecht. Maar blijf vooral denken dat het enige kantoor in jouw gebied 'echt anders' is.

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:14
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 12:17 :
Dat weet ik. Niemand zal de illusie hebben dat je binnen vijf jaar na je afstuderen kunt promoveren als je eerst advocaat wordt. Ik vind eigenlijk wel dat je praktijkervaring moet hebben om een goed proefschrift te kunnen schrijven. Niet direct uit de schoolbanken op je 23e nóg een keer vier jaar in de boeken, maar eerst wat van de praktijk zien. Dat is echt ongelooflijk bevorderend voor de kwaliteit ervan.

Jij lijkt je echt in de meest waanzinnige bochten te wringen om maar over te kunnen brengen dat grote kantoren met voornamelijk corporate klanten 'dollartekens in de ogen' hebben en zo geldbelust zijn. Daar word ik ongelooflijk ziek van. Is het je nu echt zoveel waard om maar telkens weer te zeiken over die veel 'nobeler' gebieden waar jij je zo graag in wilt specialiseren?

PRDF is net zo goed een 'geldbelust' kantoor. Ik weet niet wat voor illusie jij hebt daarover. Verder slaat het idee dat kantoren als Houthoff, De Brauw en Stibbe zich alleen met bedrijfsfusie bezighouden natuurlijk ook als een tang op een varken. Die kantoren hebben juist alle specialisaties behalve strafrecht. Maar blijf vooral denken dat het enige kantoor in jouw gebied 'echt anders' is.
Je hebt gelijk. Mensen die direct na hun studie verder gaan een promotie, zijn soms al hoogleraar als ze beging 30 zijn. Inhoudelijk kunnen ze dan wel een goed college geven, maar iets aan leuke praktijkvoorbeelden kunnen ze niet geven. Het gaat niet verder dan de studeerkamergevallen. (Ik zou daarom eigenlijk ook willen pleiten voor een verplichting dat hoogleraren ook ervaring hebben opgedaan in de praktijk.)

Je ziet toch wel dat 'de groten' voornamelijk privaat-&bedrijfsrechtelijke specialismen hebben. En ik wil niet stellen dat het ene rechtgebied nobeler is dan het ander, je moet gewoon doen wat je interessant vindt.
Natuurlijk zijn alle advocatenkantoren op geld belust. Dit is ook nog steeds iets dat mij er van weerhoud. Maar misschien moet ik toch eens gaan overwegen om ergens een keer een stage te doen om eens te ervaren hoe het in de praktijk is...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 28-11-2004 @ 13:14 :
Je hebt gelijk. Mensen die direct na hun studie verder gaan een promotie, zijn soms al hoogleraar als ze beging 30 zijn. Inhoudelijk kunnen ze dan wel een goed college geven, maar iets aan leuke praktijkvoorbeelden kunnen ze niet geven. Het gaat niet verder dan de studeerkamergevallen. (Ik zou daarom eigenlijk ook willen pleiten voor een verplichting dat hoogleraren ook ervaring hebben opgedaan in de praktijk.)

Je ziet toch wel dat 'de groten' voornamelijk privaat-&bedrijfsrechtelijke specialismen hebben. En ik wil niet stellen dat het ene rechtgebied nobeler is dan het ander, je moet gewoon doen wat je interessant vindt.
Natuurlijk zijn alle advocatenkantoren op geld belust. Dit is ook nog steeds iets dat mij er van weerhoud. Maar misschien moet ik toch eens gaan overwegen om ergens een keer een stage te doen om eens te ervaren hoe het in de praktijk is...
Ik merk het gewoon zelf, dat mensen die direct zijn gaan promoveren gewoon niet zo heel erg sterk zijn als het gaat om de koppeling theorie-praktijk. Zo ongeveer de allerbelangrijkste invloed op het recht (naast de wetgever zelf) is natuurlijk de rechter. Rechtspraak vormt het recht. Daarom is procederen, rechtspleging, de manier waarop de rechter zijn oordeel vormt, van enorm belang. Je moet als hoogleraar gewoon weten hoe dat zit, je moet het van dichtbij hebben meegemaakt, je moet er aan hebben meegedaan. Met alleen het doen van literatuuronderzoek over de rol van de rechter kom je er niet.

Wat de grote kantoren betreft, geldt gewoon dat die alle specialismen hebben behalve strafrecht (een bekend adagium is dan ook 'een goed kantoor doet geen strafrecht' ). Ook een kantoor als DBBW heeft bestuursrechtspecialisten in dienst. Grote ondernemingen hebben natuurlijk nog meer dan burgers het aan de stok met de overheden. Een kantoor als PRDF heeft ook hoofdzakelijk civiele cassatieadvocaten in dienst.

Verder wordt bij de grote kantoren bijv. ook heel veel arbeid en sociale zekerheid gedaan. Natuurlijk vrijwel uitsluitend voor de werkgever, maar dat doet niet af aan de invloed van die kantoren op de literatuur en wetenschap. Als je ziet wat voor enorm gedeelte van de literatuur (en dan bedoel ik de echt gezaghebbende literatuur, die in conclusies van A-G's bij de HR wordt gebruikt) wordt geschreven door advocaten en notarissen uit de praktijk van de grote kantoren, dan zie je wat voor belangrijke rol die kantoren spelen in de rechtsontwikkeling. Het is echt niet zomaar even snel zakken vullen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:23
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
NN schreef op 25-11-2004 @ 22:13 :
Hoelang duurt dat nog dan? Jij bent toch al vijfdejaars ofzo? Pas maar op dat je straks niet onder de Ruttenorm van 6500 euro per jaar komt te vallen.
Nou enig, de kans is groot dat ik er wel onder kom te vallen

Leuk, die onderwijsplannen

en vooral; leuke discussie waar ik toch niks vanaf weet (open een apart topic ofzo)
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:27
Verwijderd
Citaat:
El Kim schreef op 28-11-2004 @ 13:23 :
Nou enig, de kans is groot dat ik er wel onder kom te vallen

Leuk, die onderwijsplannen

en vooral; leuke discussie waar ik toch niks vanaf weet (open een apart topic ofzo)
NN en ik zijn allebei te verlegen om elkaar te PM'en of op MSN toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:30
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:27 :
NN en ik zijn allebei te verlegen om elkaar te PM'en of op MSN toe te voegen.
Pfff, open dan een apart topic

Hoe is het btw met je?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:32
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Citaat:
El Kim schreef op 28-11-2004 @ 13:30 :
Pfff, open dan een apart topic

Hoe is het btw met je?
ga jij wel eens in utrecht uit?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:33
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Smartie schreef op 28-11-2004 @ 13:32 :
ga jij wel eens in utrecht uit?
Neuh, niemand vraagt me

Daarnaast woon ik in Amsterdam, dus dan ligt dat wel voor de hand (hoewel Utrecht wel heel leuk is).
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren American studies of Godsdienstwetenschap als 2e studie
JNR
32 31-07-2007 14:24
Studeren Rechten UvA VU
Interupter
44 09-12-2005 22:21
Studeren European Studies en (Internationaal) Recht
Miroir
2 12-10-2005 22:57
Studeren Twee studies (eco en recht)
Liss
9 22-06-2005 14:41
Algemene schoolzaken Recht & Management of Rechten?
Wawl
24 06-02-2005 10:54
Studeren Rechten studie..
*ABC*
212 19-12-2004 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.