Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 14-04-2004 @ 18:21 :
Ligt eraan wat je onder inhoud verstaat. In het ene vertel je veel meer dan in het ander.
Je hebt gelijk dat het overlapt, maar ik zou het erg jammer vinden als één van de twee het veld moet ruimen (of niet heropend wordt).
Maar wat je verteld hoeft niet iets anders te zijn. Tuurlijk als ik in de één op maandag reageer en in de anders op dinsdag, dan is de inhoud van mijn posts anders, maar dat doet niks af aan het feit dat het allebei mededelingen zijn waar anderen weinig mee kunnen ed.

Op dit moment ben ik sowieso nog niet van plan het steekwoordentopic te openen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 17:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Quiana schreef op 14-04-2004 @ 18:24 :
Waarom? (niet naar bedoelt oid, gewoon uit nieuwsgierigheid. )
Omdat ik van het verschil houd. Ik wil kunnen kiezen over wat ik lees. Goed, ik ga dit een andere keer uitleggen, vanavond wil niks meer. (slaaptekort. )
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
jullie hebben wel gelijk dat het luchtjehart topic nu een btje de functie van het oude kroniekentopic over gaat nemen. maar dat is dus (logisch) zo omdat het andere topic gesloten is. niet een protest ofzo van de leden, maar het groeit een beetje zo. als je nou eens helemaal opnieuw zou beginnen, een kroniekentopic met duidelijke regeles opent én een lucht je hart topic.
naar mijn mening mag men in het lucht je hart topic meer op elkaar reageren (deze is toch geopend omdat er anders teveel ik-moet-mijn-verhaal- kwijt topics zouden worden geopend?). normaal wordt er in zo'n topic ook op elkaar gereageerd dus ik denk dat dat zeker WEL in het luchtjehart topic moet kunnen, maar dan niet, of in veel mindere maten in het kronieken.

Zover ik me kan herinneren is het kronieken ook al een mengsel van 'een cijfer voor je dag' en 'steekwoordentopic'. De verschillen die hierin zitten zouden nogmaals weergegeven moeten worden.

en, zoals ik nu toch merk op het forum wordt er toch al redelijk positief gepost, ik zie niet waarom we het niet nog een kans kunnen geven (oww sorry, ik ben geen fb, zo bedoel ik het niet verder hoor!)

xxx wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:17
Verwijderd
De steekwoordentopic was eigenlijk allang geen steekwoordentopic meer. En op de steekwoorden ed werd ook gereageerd. Ik zag en zie weinig verschil tussen de steekwoordentopic en het lucht-je-hart-topic.

Ik sta er absoluut niet achter om het toch 'gewoon maar weer een kans te geven', ook omdat het driekwart niet schijnt te interesseren.

Sowieso vraag ik me ernstig af wat de meerwaarde is van twee van dat soort topics.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:17
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 14-04-2004 @ 20:12 :
en, zoals ik nu toch merk op het forum wordt er toch al redelijk positief gepost, ik zie niet waarom we het niet nog een kans kunnen geven (oww sorry, ik ben geen fb, zo bedoel ik het niet verder hoor!)
Dat je geen fb bent, betekent niet dat je geen suggesties of
wat dan ook mag posten, integendeel zelfs.

Verder: één topic waarin je op verschillende manieren je ei
kwijt kunt (cijfer, steekwoorden, verhaal, of een andere manier,
als die behoefte er is. (denk aan plaatje oid?)) heeft mijn voorkeur, meer dan dubbele topics.

Ik heb het niet zo op overlappende en dubbele topics, zie
ook eerdere posts.

<edit>Zie ook post Leonoor.
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Fijn dat je reageert Wendy, ik hoop dat meer leden dat doen die wat te zeggen hebben.

Ik deel dezelfde mening als jij, maar zoals je ziet Kim en Leonie niet. Ik ben het wel met ze eens dat de leden iets meer initiatief moeten tonen om het topic weer open te krijgen. We doen het niet zomaar weer open.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:47
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 20:17 :
De steekwoordentopic was eigenlijk allang geen steekwoordentopic meer. En op de steekwoorden ed werd ook gereageerd. Ik zag en zie weinig verschil tussen de steekwoordentopic en het lucht-je-hart-topic.

Ik sta er absoluut niet achter om het toch 'gewoon maar weer een kans te geven', ook omdat het driekwart niet schijnt te interesseren.

Sowieso vraag ik me ernstig af wat de meerwaarde is van twee van dat soort topics.
naja, zoals ik al zei overlapt het idd nu nogal, maar wat als je ze nu weer terugbrengt naar het 'basisprincipe' ??
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 14-04-2004 @ 20:47 :
naja, zoals ik al zei overlapt het idd nu nogal, maar wat als je ze nu weer terugbrengt naar het 'basisprincipe' ??
Dan overlapt het toch ook? Het is beiden om 'je verhaal/gevoel' kwijt te kunnen zonder dat je er een topic voor hoeft te openen. En eigenlijk zie ik het nog minder zitten om een topic te heropenen waar ik compleet niet achter sta, zonder dat 90% van de mensen er zelf ook iets voor wil doen en er dan ook nog op moet gaan letten dat iedereen het weer netjes doet zoals het oorspronkelijk bedoeld was.

(Dit is niet tegen jou als persoon, het is gewoon mijn mening, niet rot over voelen dus dat ik het niet met je eens ben of wat dan ook. )
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:59
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Quiana schreef op 14-04-2004 @ 20:17 :
Verder: één topic waarin je op verschillende manieren je ei
kwijt kunt (cijfer, steekwoorden, verhaal, of een andere manier,
als die behoefte er is. (denk aan plaatje oid?)) heeft mijn voorkeur, meer dan dubbele topics.

(+ Leonoors post ervoor)
Ik vind dit ook het beste, anders wordt het te verwarrend. Het is niet alleen moeilijk voor de fb's om de boel in de gaten te houden, het is ook niet meer overzichtelijk voor de leden.
Als je per se op de kronieken manier je verhaal wilt neerzetten in het lucht-je-hart, kan dat toch ook?

Anders vind ik dat plaatjes-idee wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ quiana, op zich zou alles in één topic kunnen, maar wat heb je dan allemaal? (steekwoorden, cijfer voor je dag, lucht je hard, en 'een plaatje van hoe je je voelt' )
het zou kunnen, ask the others for their opinion.
vind het op zich geen slecht idee.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:21
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 14-04-2004 @ 21:09 :
@ quiana, op zich zou alles in één topic kunnen, maar wat heb je dan allemaal? (steekwoorden, cijfer voor je dag, lucht je hard, en 'een plaatje van hoe je je voelt' )
het zou kunnen, ask the others for their opinion.
vind het op zich geen slecht idee.
Kunnen poll aanmaken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 05:49
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
phensicske schreef op 14-04-2004 @ 21:21 :
Kunnen poll aanmaken.
lijkt me een beetje raar om een poll te maken als de fb's het niet eens eens zijn over de opties en of er uberhaupt wel een nieuw *iets* moet komen, eigenlijk. En 'k vraag me ook af hoeveel leden hier ook eigenlijk kijken... maar goed.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 11:08
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Arashi schreef op 15-04-2004 @ 06:49 :
lijkt me een beetje raar om een poll te maken als de fb's het niet eens eens zijn over de opties en of er uberhaupt wel een nieuw *iets* moet komen, eigenlijk. En 'k vraag me ook af hoeveel leden hier ook eigenlijk kijken... maar goed.
Kunnen dat ook er in zetten *er moet niets veranderen*.
Mja, 'k weet ook niet. Voor mij hoeft er eigenlijk geen kronieken te zijn of steekwoorden...
Het was mij vooral te doen het geheel wat positiever te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 11:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De forumbazen hebben het laatste woord. En zolang Leonoor en Quina tegen het openen van een nieuwe zijn en Kruimel nog niet heeft gezegd wat ze ervan vindt blijft hij gesloten. Alleen als de forumbazen er niet uit komen en jullie mening willen over wel of niet openen, openen we een poll. (Ik bedoel het niet zo arrogant als ik het schrijf, maar zo is het wel.) Ik vind trouwens dat de leden die hem graag open willen hebben eerst maar eens met nieuwe ideen moeten komen. En dan bedoel ik niet de mensen die hier al vaker ideeen hebben gepost.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:19
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-04-2004 @ 12:30 :
De forumbazen hebben het laatste woord. En zolang Leonoor en Quina tegen het openen van een nieuwe zijn en Kruimel nog niet heeft gezegd wat ze ervan vindt blijft hij gesloten. Alleen als de forumbazen er niet uit komen en jullie mening willen over wel of niet openen, openen we een poll. (Ik bedoel het niet zo arrogant als ik het schrijf, maar zo is het wel.) Ik vind trouwens dat de leden die hem graag open willen hebben eerst maar eens met nieuwe ideen moeten komen. En dan bedoel ik niet de mensen die hier al vaker ideeen hebben gepost.
Het is de bedoeling een idee te krijgen wat de meerderheid denkt, door een pol te openen, niet dat de uitslag dan meteen zou goedgekeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
phensicske schreef op 15-04-2004 @ 13:19 :
Het is de bedoeling een idee te krijgen wat de meerderheid denkt, door een pol te openen, niet dat de uitslag dan meteen zou goedgekeurd zijn.
Maar als we bij voorbaat dat ding al niet openen heeft dat weinig zin om het uberhaupt nog te vragen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:36
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-04-2004 @ 13:26 :
Maar als we bij voorbaat dat ding al niet openen heeft dat weinig zin om het uberhaupt nog te vragen.
Bijvoorbeeld:
  • Er moet niets veranderen, nu is het goed.
  • Er zouden meer mogelijkheden moeten zijn in het lucht-je-hart, zoals plaatjes e.d.
  • Ik mis het kronieken en vind dat we nog moeten zoeken naar andere oplossingen
  • Ik heb nog een ander idee erover, namelijk...

Zoiets?

Als (zowat) niemand het ding mist of als iedereen het nu goed vindt, is het nogal nutteloos andere dingen te bedenken, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
phensicske schreef op 15-04-2004 @ 13:36 :
Bijvoorbeeld:
  • Er moet niets veranderen, nu is het goed.
  • Er zouden meer mogelijkheden moeten zijn in het lucht-je-hart, zoals plaatjes e.d.
  • Ik mis het kronieken en vind dat we nog moeten zoeken naar andere oplossingen
  • Ik heb nog een ander idee erover, namelijk...

Zoiets?

Als (zowat) niemand het ding mist of als iedereen het nu goed vindt, is het nogal nutteloos andere dingen te bedenken, vind ik.
Begrijp je me nu niet of wil je me niet begrijpen. De eerste stap is dat de forumbazen hun mening over iets geven. Dat is nog niet eens gebeurd, maar twee forumbazen hebben al wel aangegeven dat er wat hun betreft geen nieuw topic komt. Als de forumbazen vinden dat er geen nieuw topic komt, dan komt het er niet, het forum is niet democratisch.
Een poll komt er alleen als wij dat aangeven omdat we jullie mening willen en dat is tot nu toe nog niet gezegd. Punt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-04-2004 @ 12:30 :
en Kruimel nog niet heeft gezegd wat ze ervan vindt
Oeps. Sorry.

Ik vind dat het lucht-je-hart topic een grotere waarde heeft dan een steekwoordentopic. In het topic dat nu open is kun je kwijt wat je in een steekwoordentopic zou willen zeggen (wat mij betreft zelfs in de vorm van steekwoorden) maar dan meer en preciezer. Ook kunnen mensen er makkelijker op reageren. De posts zijn vanwege de vorm beter te begrijpen en zo ruim je meteen misverstanden uit de weg (steekwoorden geven nog wel eens de verkeerde indruk).

Ik vind het niet erg als er ook een steekwoorden topic is, niet als een groot deel van de forummers zegt daar behoefte aan te hebben. Maar naar mijn idee is het niet nodig.

En wat betreft de eigenlijke reden dat het steekwoordentopic dicht is gegaan, namelijk de negatieve sfeer: er is geen mogelijkheid om de sfeer vanuit het beleid te gaan verbeteren. Nee, ik denk niet dat dat lukt. Daar moeten gewoon enorm veel mensen aan meewerken en dat doen niet enorm veel mensen. Misschien dat we ons meer op die mensen zouden moeten richten in plaats van op het beleid.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ kruimel, dan ga ik toch meer voor Quiana's idee eigenlijk. dat alles in een topic kan (dus steekwoorden/cijfer voor je dag/lucht je hart/foto en plaatjes).
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:11
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-04-2004 @ 14:09 :

Ik vind dat het lucht-je-hart topic een grotere waarde heeft dan een steekwoordentopic.
*Mee eens*

Sowieso denk ik dat zo'n all-in-one topic dan een erg onoverzichtelijk topic wordt.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:37
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-04-2004 @ 13:58 :
Begrijp je me nu niet of wil je me niet begrijpen. De eerste stap is dat de forumbazen hun mening over iets geven. Dat is nog niet eens gebeurd, maar twee forumbazen hebben al wel aangegeven dat er wat hun betreft geen nieuw topic komt. Als de forumbazen vinden dat er geen nieuw topic komt, dan komt het er niet, het forum is niet democratisch.
Een poll komt er alleen als wij dat aangeven omdat we jullie mening willen en dat is tot nu toe nog niet gezegd. Punt.
Ik begrijp je maar al te goed. Je wilt niet dat de leden hun mening via poll geven, voordat de fb's tot een besluit zijn gekomen. Ik dacht dat het gemakkelijker zou zijn tot een besluit te komen indien je de mening kende van de leden.
Je kan het ook omdraaien. Je kan moeilijk kiezen als je niet weet wat de mogelijkheden zijn. Zo denk jij er waarschijnlijk over.
Voor mij hoeft het dan ook niet per se (een poll), het was een idee om het wat gemakkelijker te maken om te kiezen, geen mogelijkheid om reeds een besluit te hebben.
En ik dacht wel dat het democratisch was? Fb's zijn toch de vertegenwoordigers van de leden?

Ik zal het wel niet willen begrijpen...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 01:37 :
En ik dacht wel dat het democratisch was? Fb's zijn toch de vertegenwoordigers van de leden?

Ik zal het wel niet willen begrijpen...
Sorry, ik reageerde wat chagrijnig.

Maar de forumbazen zijn denk ik geen vertegenwoordigers. De forumbazen worden gekozen daar Simon en de andere fb's en dus niet door de leden. Ik denk dat je het dan niet meer democratisch kunt noemen. Simon (en de forumbazen) bepalen het beleid en leden mogen altijd zeggen wat ze ervan vinden maar of daar wat mee gedaan wordt....
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 01:37 :
Ik begrijp je maar al te goed. Je wilt niet dat de leden hun mening via poll geven, voordat de fb's tot een besluit zijn gekomen. Ik dacht dat het gemakkelijker zou zijn tot een besluit te komen indien je de mening kende van de leden.
Je kan het ook omdraaien. Je kan moeilijk kiezen als je niet weet wat de mogelijkheden zijn. Zo denk jij er waarschijnlijk over.
Voor mij hoeft het dan ook niet per se (een poll), het was een idee om het wat gemakkelijker te maken om te kiezen, geen mogelijkheid om reeds een besluit te hebben.
En ik dacht wel dat het democratisch was? Fb's zijn toch de vertegenwoordigers van de leden?

Ik zal het wel niet willen begrijpen...
Deze topic is geopend om de mening van leden te krijgen, maar tot nog toe zijn er erg weinig leden die de moeite nemen om te reageren, één van de conclusies die ik dan trek is dat het het merendeel van de leden gewoon niet interesseert. Jammer, maar dat is niet iets waar wij (als forumbazen) dan iets aan kunnen/moeten doen. Ik vind dat wij als fb's al aardig wat moeite gedaan hebben en dat er nu ook wel eens iets vanuit de leden mag komen. Als ik me niet vergis is dat in deze topic ook al wel eens gezegd...?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:23
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Dan heb je weer een lid minder die nog de moeite neemt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:58
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Jullie doen wel raar zeg. Jullie weten geen oplossing/sprankelend idee, zeggen dan tegen de leden "hallo jongens en meisjes, jullie mogen ons helpen. maar luisteren doen we maar heel misschien". De leden kunnen ook niet echt goede dingen bedenken, dus dan is het allemaal maar de schuld van de leden.

Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 16-04-2004 @ 16:58 :
Jullie doen wel raar zeg. Jullie weten geen oplossing/sprankelend idee, zeggen dan tegen de leden "hallo jongens en meisjes, jullie mogen ons helpen. maar luisteren doen we maar heel misschien". De leden kunnen ook niet echt goede dingen bedenken, dus dan is het allemaal maar de schuld van de leden.

Goed, zal ik nog maar een keer uitleggen hoe wij het zien?

De vorige keer hebben we geprobeerd met een paar regels ed. het topic open te houden, maar dat werkte gewoon niet. Het blijkt gewoon dat het geen zin heeft dat wij regels opleggen. Wij weten wel hoe we het zouden moeten doen, maar dat willen we gewoon niet omdat we dat niet fair vinden tegenover jullie. We zijn geen leraren ofzo die precies zeggen wat jullie moeten doen. Dmv dit topic hoopten we dat jullie met ideeen zouden komen, waar jullie je ook aan wilden houden.

Helaas reageerden er weinig leden in dit topic en de ideeen die er kwamen waren ook niet je van het. Vandaar dat wij nu ook zoiets hebben van: "Waar doen we het eigenlijk voor?"

Daarom vraag ik voor de laatste keer nog maar: Hoe zouden jullie het willen zien? Hoe denk je dat we de negativiteit op dit forum en in de topic's kunnen voorkomen? Wat is jullie mening?
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
IMHO word er veel te zwaar getrokken en is dit topic en de reacties en discussies hier in wel *heel* erg veel moeite voor een besluit of een topic wel of niet mag bestaan.

We horen blij en vrolijk te zijn, niet boos en sjacho. Kan er niet iemand een besluit maken, of meerdere besluiten en dan een pol openen oid? Koppen van spijkers slaan .. knopen doorhakken .. .. Nemo moet gevonden worden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:35
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-04-2004 @ 17:08 :
Goed, zal ik nog maar een keer uitleggen hoe wij het zien?

De vorige keer hebben we geprobeerd met een paar regels ed. het topic open te houden, maar dat werkte gewoon niet. Het blijkt gewoon dat het geen zin heeft dat wij regels opleggen. Wij weten wel hoe we het zouden moeten doen, maar dat willen we gewoon niet omdat we dat niet fair vinden tegenover jullie. We zijn geen leraren ofzo die precies zeggen wat jullie moeten doen. Dmv dit topic hoopten we dat jullie met ideeen zouden komen, waar jullie je ook aan wilden houden.

Helaas reageerden er weinig leden in dit topic en de ideeen die er kwamen waren ook niet je van het. Vandaar dat wij nu ook zoiets hebben van: "Waar doen we het eigenlijk voor?"

Daarom vraag ik voor de laatste keer nog maar: Hoe zouden jullie het willen zien? Hoe denk je dat we de negativiteit op dit forum en in de topic's kunnen voorkomen? Wat is jullie mening?
Mijn punt is juist dat zowel FB's als leden niet met goede ideeen komen. Dat kan je personen niet kwalijk nemen, maar jullie nemen de leden dat wel "kwalijk", door te zeggen dat het ze niet interesseert. Dat is dus niet waar, het interesseert mij, maar ik kom ook niet met een goed idee, dus post ik niet.

@Marcade: Ik ben nog steeds blij en vrolijk hoor
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 16-04-2004 @ 17:35 :
Mijn punt is juist dat zowel FB's als leden niet met goede ideeen komen. Dat kan je personen niet kwalijk nemen, maar jullie nemen de leden dat wel "kwalijk", door te zeggen dat het ze niet interesseert. Dat is dus niet waar, het interesseert mij, maar ik kom ook niet met een goed idee, dus post ik niet.
Ik kan me niet herinneren dat ik de leden er de schuld van gaf oid. Alleen ik erger me eraan dat ik het gevoel heb dat de leden zelf geen initiatieven nemen. Niet deelnemen aan de discussie, niet aangeven wat ze willen. Daardoor lijkt het net alsof het de leden niks uitmaakt en dat we het eigenlijk voor niks doen.

Naar mijn mening kun je ook meedoen aan de discussie zonder dat je nieuwe ideeën hebt. Je kunt ook je mening geven over andermans ideeën, etc.

Ik krijg er een beetje genoeg van dat er alleen op ons 'algemeen' beleid ingegaan wordt en het bijna niet meer over het topic zelf gaat.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Marcade schreef op 16-04-2004 @ 17:14 :
IMHO word er veel te zwaar getrokken en is dit topic en de reacties en discussies hier in wel *heel* erg veel moeite voor een besluit of een topic wel of niet mag bestaan.

We horen blij en vrolijk te zijn, niet boos en sjacho. Kan er niet iemand een besluit maken, of meerdere besluiten en dan een pol openen oid? Koppen van spijkers slaan .. knopen doorhakken .. .. Nemo moet gevonden worden.
Ben jij dezelfde persoon die met mij PMde toen?

naja...

Eh ontopic: blaat

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:12
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
De evaluatietopic is bedoelt om dingen op te lossen en te verbeteren, niet om verwijten te maken of wat dan ook...

Ik denk dat het niet zozeer om regeltjes, de manier van formuleren of wat dan ook gaat, maar vooral: kunnen we er samen voor zorgen dat een evt nieuwe topic niet wéér de mist ingaat?

Een nieuwe topic openen om hem vervolgens bij #zoveel weer te sluiten, en wéér een nieuwe discussie te beginnen, heeft vrij weinig tot geen nut lijkt me.

Een topic als de kronieken (lucht-je-hart-, enz) staat en valt
door de bezoekers van dit forum, en als ik dan merk dat er
vrij weinig leden posten in de topic, dan vraag ik me af of het
wel zin heeft om een nieuwe topic te openen.

Ik kan als fbzijnde wel heel hard politie-agentje spelen in zo'n topic, maar dat maakt het forummen er niet leuker op, voor niemand niet.

Ik verwacht echt niet dat elk lid wat weleens op psych komt hier post met een geweldig idee oid, meningen (heb jíj de behoefte aan een nieuwe topic, wat vind je van de reeds geposte ideeën, enz?) zijn nl ook belangrijk. En voor mijn gevoel heb ik vooral de meningen van een handjevol (dezelfde) mensen gelezen. Prima natuurlijk, maar als meer mensen dat zouden doen, weet ik iig dat er ook gelezen wordt (dat is iets wat ik niet kan ruiken nl), en kan er uit die meningen ook worden opgemaakt of mensen ook bereid zijn te proberen ervoor te zorgen dat het in een volgende topic niet weer misgaat.

Het was en is iig niet mijn bedoeling om de schuld te geven aan 'de leden', aangezien ikzelf nou ook niet barst van de ideeën, en ook niet kan verwachten dat anderen dat wel doen, lijkt me. En ik denk dat de conclusie dat het mensen niet bijzonder veel interesseert nav het aantal mensen wat hier post ook niet zo gek is, aangezien 'wij' niet kunnen ruiken of mensen hier kijken of niet...

Maar goed, ik ben moe en warrig en begin in herhaling te vallen nu, geloof ik.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:18
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Goed goed, het was helemaal niet mn bedoeling om verwijten te maken of te ruzien met dreen oid, helemaal niet. Misschien kwam het zo over, maar wat ik postte moest me gewoon even van het hart. (lucht-je-hart-topic dan maar? )

Ikzelf zie op dit moment niet echt de noodzaak tot een nieuw kronieken-topic. Ik denk dat het luchtjehart-topic ook heel goed voldoet in de behoefte om je te uiten, om te schrijven hoe je je voelt. Tuurlijk was het kronieken-topic ook leuk of zinvol of hoe je het ook noemen wilt, net als trouwens dat plaatjes-topic

Misschien is het een idee om die topics te laten rouleren om de 250 posts ofzo? Het probleem bij het kronieken-topic, in mijn ogen vooral het overgeven van negatieve gevoelens naar een ander toe, haal je niet zo 1-2-3 weg. Dit forum is er nou eenmaal voor om af en toe eens alles lekker van je af te schrijven. Nu krijgt men daar vaak replies op waarin staat dat anderen zichzelf dat erg aantrekken. Ik wil niet zeggen dat iemand dat opzetttelijk doet oid, of dat af en toe "aaaah dat vind ik erg lullig voor je *knuf*" niet kan, maar veranderen moet die algehele sfeer wel.

Het volgende probleem wat je daarbij tegenkomt is dat er hier veel meer mensen zijn die het niet zo makkelijk hebben (om het zo maar even te zeggen) dan mensen die "niks meegemaakt hebben". Ik wil nogmaals duidelijk maken dat ik echt niemand wil kwetsen of persoonlijk wil aanvallen en dat ik hier over een algemene kwestie schrijf, maar het probleem is gewoon dat er hier te weinig blije mensen rondsurfen. Die zouden dit forum een positieve kick kunnen geven. (Net als die 'vernieuwende topics', zoals laatst het lichaamstaal-topic )

Oplossing? Nee. Niet direct. Maar misschien zouden alle leden zichzelf eens een goeie schop onder de kont moeten geven en eens moeten replien met "he, dat is wel balen joh. maar probeer alles eens goed op een rijtje zetten. misschien is het uiteindelijk wel beter *blabla* morgen gewoon opnieuw *blabla* kruip maar lekker onder de wol ". Ik wil niet zeggen dat de 's verbannen moeten worden, maar iedereen moet hier maar eens over denken.

zo, das al een wat constructievere post
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zal dan ook wel eens wat van me laten horen, ik lees hier wel altijd maar omdat ik niet echt een idee had of een oplossing had ik nog niet gepost. Ik merk aan mezelf dat ik wel behoefte heb aan een nieuw kronieken (of soortgelijk) topic. Het was voor mij altijd een uitlaatklep als ik 's middags thuiskwam. Ik poste er ook iedere dag, ook als ik een goede dag had dus het was denk ik wel redelijk in evenwicht. Jullie doen hier nou net of iedereen er een zooitje van maakt in de kronieken maar het valt mij op dat het toch wel vaak dezelfden zijn die gaan lopen chatten en dingen van elkaar zich gaan aantrekken. Ik wil hierbij niemand de schuld geven dat het topic dicht is maar het valt me wel op. Ik ben zelf ook echt niet altijd braaf maar ik weet wel waar de grens ligt denk ik.

Ik hoop dat er in de nabije toekomst toch een soort vervanger dan het kroniekentopic komt want ik heb er wel behoefte aan. De drempel om in het lucht-je-hart-topic te posten ligt naar mijn idee, zeker voor mij toch wat hoger. Daar moet ik echt mijn verhaal onder woorden brengen en ik heb nou eenmaal niet iedere dag een verhaal te vertellen maar ff steekwoorden posten is wel fijn. Ik ben het echter wel met Kruimel (toch?) eens dat steekwoorden makkelijk verkeerd opgevat worden. Een echte oplossing of tip heb ik niet echt maar ik zal er over nadenken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:48
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-04-2004 @ 21:30 :
Jullie doen hier nou net of iedereen er een zooitje van maakt in de kronieken maar het valt mij op dat het toch wel vaak dezelfden zijn die gaan lopen chatten en dingen van elkaar zich gaan aantrekken. Ik wil hierbij niemand de schuld geven dat het topic dicht is maar het valt me wel op. Ik ben zelf ook echt niet altijd braaf maar ik weet wel waar de grens ligt denk ik.
Het was ook niet extreem erg wat er gebeurde ofzo, maar er was wel een soort van spiraal zichtbaar, en het is ook een paar keer voorgevallen dat iemand direct een ander ergens van 'beschuldigde' of dat een ander zich schuldig erdoor ging voelen.

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Misschien moet je jezelf maar eens afvragen, waarom het psychologieforum bestaat. Formuleer helder, duidelijk, concreet. Misschien dat je dan erachter komt wat je wel en niet nodig hebt, om aan deze doelstelling te voldoen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
zoals het er naar uit ziet zijn (de meeste) fb's het erover eens dat er geen nieuw kroniekentopic komt, en alle ideeen die komen (al zijn het er niet veel) worden wel aan de kant geschoven met 'dat is al eens geprobeerd, jullie houden je er toch niet aan'. zucht... dan weet ik het ook niet meer hoor, en denk ik ook niet dat ik hier (in dit topic) nog hoef te posten.

@ daantje, ik weet dat het geen persoonlijke aanval was, maar ik denk dat je met die mensen wel op mir en mij (misschien ook op anderen) doelde. sorry... eigenlijk heb ik medeschuld dat dat ding dicht is, heel erg medeschuld.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-04-2004 @ 21:30 :
Ik hoop dat er in de nabije toekomst toch een soort vervanger dan het kroniekentopic komt want ik heb er wel behoefte aan. De drempel om in het lucht-je-hart-topic te posten ligt naar mijn idee, zeker voor mij toch wat hoger. Daar moet ik echt mijn verhaal onder woorden brengen en ik heb nou eenmaal niet iedere dag een verhaal te vertellen maar ff steekwoorden posten is wel fijn.
Ja, dat is ook mijn rede waarom ik hem weer open zou willen hebben.

Ik ben iig blij dat er nu wat reageert wordt. Het gaat niet specifiek om de ideeën. Maar iig alle reacties zijn welkom.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 16-04-2004 @ 16:58 :
Jullie doen wel raar zeg. Jullie weten geen oplossing/sprankelend idee, zeggen dan tegen de leden "hallo jongens en meisjes, jullie mogen ons helpen. maar luisteren doen we maar heel misschien". De leden kunnen ook niet echt goede dingen bedenken, dus dan is het allemaal maar de schuld van de leden.

En dit vind ik dan weer 'heel raar', maar goed. Ik ga niet eens meer de moeite nemen om het nog eens uit te leggen. (En ff voor de duidelijkheid: ik neem de leden niks kwalijk, dat zie je volledig verkeerd. Volgens mij is er nu maar één iemand die anderen ergens van beschuldigt en dat ben jij zelf.)

Ik ben blij dat er nu meer mensen de moeite nemen om te reageren en het idee van rouleren dat jij (Keyser Saus dus) noemt, vind ik helemaal niet zo'n gek idee.

Als ik zie dat anderen er moeite voor doen (er over nadenken, enz.), dan wil ik er zelf ook wel ietsje extra moeite voor doen, enz. Maar als het lijkt alsof het de meeste leden toch niet uitmaakt, tja, mij maakt het eerlijk gezegd ook niet zoveel uit of die topic wel of niet is, dus dan zie ik geen reden om me er extra voor in te zetten, dat lijkt me duidelijk. Over die trap + nadenken hebben we het ook al regelmatig gehad en geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet echt (anders was die topic ook niet weer dicht gegaan). Deze topic was ook oa bedoeld om leden tot nadenken aan te zetten, maar dat werk(te) dus (ook) niet echt.

Maar goed, zodra ik weer inet heb (ik ben nu bij m'n ouders), zal ik eens wat ideetjes gaan verzamelen en kijken of we daar iets mee kunnen (dat rouleren vind ik bv echt een goed plan). Afgesproken?

En we hoeven niemand 'de schuld' te geven van dat die topic dicht is, mensen hoeven daarover zichzelf ook niet de schuld te geven, ik denk dat iedereen daar aan mee 'geholpen' heeft (en dan bedoel ik dus niet alleen de leden, maar net zo goed de fb's). En als je van jezelf weet wat je 'fout' gedaan hebt, dan kan dat een volgende keer alleen maar beter gaan, toch?

@Fantome: Jij had je mening ook al duidelijk laten horen, je hoeft je, lijkt mij, dus ook niet aangesproken te voelen wanneer er gezegd wordt dat er maar WEINIG (en bij die weinige hoorde jij dus) leden wat van zich laten horen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:33
moon
Avatar van moon
moon is offline
Het klinkt misschien wat ongeloofwaardig dat ik het zeg, maar ik lees dit topic voor het eerst. Ik zie dit topic ook nu pas echt voor het eerst echt bewust. Doordat dit topic elke keer bovenaan staat bij zo'n topic als het algemeen antidepressiva topic (wat ik dus nooit lees). Bij dit topic (ik had de naam niet eens gelezen) had ik ook het idee dat het een topic zou zijn voor een kleine doelgroep...niet voor het hele forum.
Ik heb laatst een enquete gemaakt voor school en had dat zo ingedeeld:

leeftijd
geslacht

vraag 1....
vraag 2....
...enz.

Iedereen sloeg de vragen over leeftijd en geslacht over, die lazen ze gewoon niet. Die vragen zagen er anders uit, en werden niet gelezen. Ik weet niet waarom mensen dit doen, maar zo gaat het wel. Ik denk dat het op dezelfde manier gaat met dit evaluatie topic. Het zou misschien beter zijn als dit een topic wordt net als alle andere topics. Een topic wat naar beneden en boven schuift zeg maar ! Alhoewel er dan natuurlijk ook kans is dat het topic heel snel verdwijnt. Maar ik denk zelf eerlijk gezegd dat je op die manier in eerste instantie wat meer reacties kunt verwachten. Ik denk dat dit niet een topic is waardoor iedereen zich meteen aangesproken voelt nu. Misschien denken mensen dat het thuis hoort bij de regels op het forum, of voor forumbazen bedoeld is o.i.d. Dit klinkt misschien wel vreemd maar ik denk dat dat de reden is dat zo weinig mensen lezen en reageren. (of zeg ik nu hele domme dingen )

Overigens vind ik de sfeer in dit topic nog niet echt gezellig (sorry). Ik heb het idee dat er nogal veel ruzie gemaakt word en veel discussie's zijn. Ik denk dat dat niet de bedoeling moet zijn van dit topic!
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 06:34
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 22-04-2004 @ 20:33 :
Overigens vind ik de sfeer in dit topic nog niet echt gezellig (sorry). Ik heb het idee dat er nogal veel ruzie gemaakt word en veel discussie's zijn. Ik denk dat dat niet de bedoeling moet zijn van dit topic!
Discussies zijn het hele idee achter het forum. En zeker ook achter deze topic (staat er ook een paar keer in ).

En ruzies zijn er om uitgepraat en bijgelegd te worden. Als er überhaupt al ruzies zijn...ik heb geen ruzie met iemand, ik weet niet of anderen wel ruzie met mij (of anderen hebben) hier? Zo ja, zeg het gerust, want dat is idd niet de bedoeling.

Ik zal de topic unsticken, kijken of er dan idd (nog) meer of andere mensen reageren.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:34
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-04-2004 @ 07:34 :
Discussies zijn het hele idee achter het forum. En zeker ook achter deze topic (staat er ook een paar keer in ).

En ruzies zijn er om uitgepraat en bijgelegd te worden. Als er überhaupt al ruzies zijn...ik heb geen ruzie met iemand, ik weet niet of anderen wel ruzie met mij (of anderen hebben) hier? Zo ja, zeg het gerust, want dat is idd niet de bedoeling.

Ik zal de topic unsticken, kijken of er dan idd (nog) meer of andere mensen reageren.
Wat leuk dat je naar mijn advies geluisterd hebt! Jammer dat het nog niet zoveel heeft opgeleverd, er zijn op het moment nog geen reacties bij gekomen. Waarschijnlijk heb ik het toch verkeerd, en spreek ik alleen voor mezelf. Ach ja, het was maar een ideetje.

Wat die ruzie's betreft....misschien heb ik het verkeerd opgevat! ik ben niet zo dol op felle discussie's of een ruzieachtig sfeer, maar dat ligt aan mij. Vooral blijven discussieren want dat is inderdaad juist de bedoeling van dit topic. Ik zal later nog wat meer over dit topic lezen en daar op reageren. Het is te veel om allemaal in éen keer te lezen, nu ik dit topic net ontdekt heb.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:15
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Laat ik ook maar eens reageren.
Lees al een hele tijd mee maar weet eigenlijk niet zo veel toe te voegen.
Het maakt mij eigenlijk niet uit of dat topic weer open gaat...

Er werd wel het idee geopperd om de topics te laten rouleren,
alleen weet ik niet meer wie dat was
Maar dat lijkt me op zich wel aardig.

*lekker zinvolle reactie *
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:22
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Linda schreef op 23-04-2004 @ 19:15 :
*lekker zinvolle reactie *
Ja, want nu weten we dat er nog een voorstander is voor het rouleren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:12
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 23-04-2004 @ 19:22 :
Ja, want nu weten we dat er nog een voorstander is voor het rouleren.
idd

En ook dat er nog iemand nadenkt over het gebeuren ed.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik ben voor het open houden voor lucht je hart en voor het rouleren van kroniekentopic.

(ik heb het hier al uitgebreid met dreen over gehad...) maar zo telt misschien mijn stem ook mee
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-04-2004 @ 11:18 :
Ik ben voor het open houden voor lucht je hart en voor het rouleren van kroniekentopic.

(ik heb het hier al uitgebreid met dreen over gehad...) maar zo telt misschien mijn stem ook mee
Jouw stem telde al, dreen heeft het met ons ook uitgebreid over gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:31
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
wat was het voordeel van dat roulatie systeem? Ik weet niet waaro het was voorgesteld en een beetje teveel tekst om het proberen te vinden =P
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-04-2004 @ 11:31 :
wat was het voordeel van dat roulatie systeem? Ik weet niet waaro het was voorgesteld en een beetje teveel tekst om het proberen te vinden =P
Dan heeft het topic zo nu en dan wat rust en is er steeds een nieuw begin, hopelijk 'drukt' dat de negatieve lading ed iets.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:57
Verwijderd
Met dank aan Keyser Saus, Gothic en dreen het volgende idee:

"Het Lucht-Je-Hart-Topic (LJH) blijft gewoon zoals het is, deze topic blijft nummertjes krijgen. Het kronieken gaat ook open, maar deze topic mag alleen geopend worden als het nummer van de LJH een even aantal is. (We hebben nu LJH 3 (oneven), straks wordt het nummer 4 (even) en dan mag er dus een kroniekentopic geopend worden.) Op deze manier zit er steeds een pauze tussen van ongeveer 500 LJH posts (de topics lopen natuurlijk niet helemaal synchroon, daarom ongeveer). Wanneer blijkt dat deze pauze nog niet groot genoeg is, kunnen we het maximum aantal posts van de Kronieken verlagen tot 250."

En natuurlijk blijven regels als "post ook eens als je een goede dag hebt gehad" ed ook van kracht.

Ik ben erg benieuwd wat mensen hiervan vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.