Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 14:47
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 20:53 :
Het zou heel goed kunnen dat je pil te licht is. Het is wel heel belangrijk dat je ondanks dat je ongesteld wordt je toch je strip afmaakt. Het kan ook zijn dat je nog aan deze pil moet wennen. Geef het ongeveer drie maanden de tijd en als het dan nog is zou ik terug gaan naar de huisarts voor een andere pil.
ik moet er eigenlijk al lang aan gewent zijn, ik heb deze nu *ff denken* al wel een jaar.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 08-05-2005, 19:54
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Hey, ik had een vraagje.

Mijn vriendin had eerst de Diane-35 pil, en moest toen (pil uit handel genomen ofzo?) ineens een nieuwe pil. Toen heeft ze de (naamloze) ethinylestradiol/cyproteronacetaat pil gekregen.

Er word vermeld dat deze pil wel bestand is tegen zwangerschap, maar bij Diane-35 stond dat de pil niet in eerste instantie er tegen is. Deze nieuwe pil zou precies hetzelfde werken.

Nu komt mijn vraag: is deze pil wel echt tegen zwangerschap, en dus ook even betrouwbaar als "de pil" (dus zo'n 99,9% betrouwbaar), of moeten we daarvoor toch echt naar de dokter om een nieuwe pil aan te vragen?

Mijn vriendin heeft namelijk nu haar twijfels erbij (het is immers ook tegen puistjes en erge menstruatie, dan kan deze pil toch niet goed betrouwbaar zijn tegen zwangerschap?) en ze durft niet zelf naar de huisarts toe te stappen omdat er altijd een rekening gaat naar haar ouders, zelfs als ze alleen al belt voor een afspraak.

Weet iemand of deze pil wel echt betrouwbaar is?? (condooms zijn toch wel heel duur, en we zijn toch elkaars eerste dus hebben we geen soa's)

alvast bedankt
Oud 08-05-2005, 20:00
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Als deze pil hetzelfde is denk ik niet dat hij echt goed beschermt tegen zwangerschappen.
( ze is toch ook naar de dokter geweest om aan de pil te gaan? waarom mogen haar ouders dit neit weten dan?) of vind ze het oneerlijk dat haar ouders moeten betalen voor een vraagje aan de dokter.
je kan het eventueel ook aan een apothekermedewerker vragen, misschien dat die er verstand van hebben.
wat misschien ook kan is de beide verpakkingen nemen (Diane 35 en deze dinges) en de stoffen bekijken. als ze precies overeenkomen verandert de werking niet anders waarschijnlijk wel.
succes ermee
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 08-05-2005, 20:12
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
haar ouders mogen niet weten dat we bezig zijn met seks. Haar moeder vooral is nogal streng protestants en is dus tegen seks (voor het huwelijk/op "jonge leeftijd", ze is 16). Ze is al een hele tijd geleden naar de dokter geweest om aan de pil te gaan (5 jaar geleden ofzo), en dat was toen voornamelijk tegen puistjes en te erge menstruatie (had altijd zo'n 8 dagen volop menstruatie). Toen kreeg ze Diane-35. Nu durft ze niet over te stappen omdat haar ouders zo streng daarin zijn, en omdat je wel aan het kloten blijft met hormonen...
Oud 08-05-2005, 21:30
Verwijderd
De diane-pil werkt even goed tegen zwangerschap als andere pillen. Hij is er niet in eerste instantie voor bedoeld, maar het werkt wel.
Een pil met dezelfde samenstelling als de diane, werkt dus gewoon als anticonceptie.
Oud 08-05-2005, 22:05
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Baka² schreef op 08-05-2005 @ 21:12 :
haar ouders mogen niet weten dat we bezig zijn met seks. Haar moeder vooral is nogal streng protestants en is dus tegen seks (voor het huwelijk/op "jonge leeftijd", ze is 16). Ze is al een hele tijd geleden naar de dokter geweest om aan de pil te gaan (5 jaar geleden ofzo), en dat was toen voornamelijk tegen puistjes en te erge menstruatie (had altijd zo'n 8 dagen volop menstruatie). Toen kreeg ze Diane-35. Nu durft ze niet over te stappen omdat haar ouders zo streng daarin zijn, en omdat je wel aan het kloten blijft met hormonen...
maar als de Diane 35 is afegschaft oid dan MOET ze toch wel overstappen..dat is toch geen teken voor dieouders dat jullie met seks bezig zijn?
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 09-05-2005, 06:22
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Ze is ook al overgestapt (ruim een half jaar terug), en aangezien we toen nog niet bezig waren met seks e.d. had ze ook niets gevraagd over de betrouwbaarheid...
Haar ouders weten wel (en mogen weten) over de pil vanwege acné en menstruatiepijnen, maar niet dat anticonceptie ook noodzakelijk is...
Oud 09-05-2005, 07:47
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 21:17 :
Naja, komt niet overeen lijkt me. Yasmin is een lichte pil (lichter dan microgynon), Diane een zwaardere pil dan microgynon dus of het hetzelfde werkt weet ik niet. In de bijsluiter staat het ook wel maar daar stond bij mij geloof ik dat ik iets anders moest doen dan wat mijn huisarts zei. Ik vraag me alleen af of haar huisarts niet gezegd heeft hoe ze over moet stappen.
Jawel, meteen na de stopweek, dus gewoon zoals normaal.
Dan zou ik meteen veilig zijn, maar in het pilboekje staat anders, vandaar.
Oud 09-05-2005, 07:49
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
Baka² schreef op 09-05-2005 @ 07:22 :
Ze is ook al overgestapt (ruim een half jaar terug), en aangezien we toen nog niet bezig waren met seks e.d. had ze ook niets gevraagd over de betrouwbaarheid...
Haar ouders weten wel (en mogen weten) over de pil vanwege acné en menstruatiepijnen, maar niet dat anticonceptie ook noodzakelijk is...
Hmm, ik heb juist net diane voorgeschreven gekregen.
dus volgens mij is diane er nog gewoon hoor.
Oud 09-05-2005, 08:38
Verwijderd
Voor zo ver ik weet is Diane35 er idd nog gewoon.

Als een pil minder betrouwbaar is, lijkt het me stug dat artsen hem voor schrijven.

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 08:40.
Oud 09-05-2005, 09:21
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Is het mogelijk dat je na een half jaar pas bijwerkingen krijgt?

Ik slikte eerst 2 jaar Microgynon en sins iets meer dan een half jaar de Diane35.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 09-05-2005, 14:56
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 09:38 :
Voor zo ver ik weet is Diane35 er idd nog gewoon.

Als een pil minder betrouwbaar is, lijkt het me stug dat artsen hem voor schrijven.
idd, anders zal de arts het er 'ongetwijfeld' bijvermeld hebben, als het een goede arts was iig. een arts bellen (als dat al kan) kost dat ook geld?
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 09-05-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 09-05-2005 @ 15:56 :
een arts bellen (als dat al kan) kost dat ook geld?
De meeste artsen rekenen dan een 'telefonisch consult' volgens mij. (Dat gebeurd iig bij mij als ik bel om een herhaalrecept.)
Oud 09-05-2005, 15:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Die pil heb ik ook. Het is idd exact dezelfde als de minerva / diane35 pil. Hij is dus ook even betrouwbaar: net zo betrouwbaar als andere pillen. Overstappen is dus niet nodig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-05-2005, 16:21
melon
melon is offline
Afgelopen week ben ik ineens ongesteld geworden,
Terwijl ik gewoon de pil slikte. Het is niet veel, dus
ik heb maar gewoon de pil doorgeslikt, in de hoop
dat het gewoon over zou gaan. Maar nu verlies ik
nog steeds een beetje bloed.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

*Kusje
__________________
no costly warrantly
Oud 09-05-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
melon schreef op 09-05-2005 @ 17:21 :
Afgelopen week ben ik ineens ongesteld geworden,
Terwijl ik gewoon de pil slikte. Het is niet veel, dus
ik heb maar gewoon de pil doorgeslikt, in de hoop
dat het gewoon over zou gaan. Maar nu verlies ik
nog steeds een beetje bloed.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Hoe lang slik je de pil al?

Als je last hebt van doorbraakbloedingen kun je het beste stoppen met de pil en weer beginnen zodra de bloeding echt door heeft gezet. Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je dan niet beschermd bent tegen zwangerschap, maar zo hebt je wel het minst last van tussentijds bloedverlies.
Oud 09-05-2005, 16:25
d•Onna•Eveliine
Avatar van d•Onna•Eveliine
d•Onna•Eveliine is offline
Heey...
Ik heb een paar vraagjes...


Mijn vriendin zei van de week tegen mij dat ze aan de pil mag als ze 5 kilo af valt.... Omdat je van de pil aan komt.. ( ze is 14..)
Ze doet het vooral voor de dingen die niet met sex te maken hebben maar wel omdat ze dan een stopweek ofzo kan overlsaan met een heel belangrijk iets.. ( bv examens maar ook de vakantie... of als het heel warm is en je gaat zwemmen weet ik veel)... En dat snapte ik niet zo goed... Kan iemand mij dit uitleggen?

Maar ze deed het ook voor de buikpijn omdat die heel erg is bij haar enz enz.....

Ik zou eigenlijk ook wel aan de pil willen omdat ik dan regelmatiger word.. ( want dat ben ik niet..) Maar ik ben pas 13 en ik weet ook niet hoe ik het aan mijn moeder moet vragen/ vertellen..... En wat kost het?? Kan iemand mij ook hier uitleg ( of voorlichting ofso ) geven...? Want ik ben bang dat als ik het vertel dat mijn moeder dan meteen denkt dat ik het voor sex enzo wil...

Maarjaa.. ik zou wel graag tips enzo horen..:$

Groetjes en alvast hee; erg bedanktt...

Eveline
__________________
Je kunt alijd mailen naar: Eefjuhhh123@Hotmail.com en mijn site bezoeken ( www.liefkleinvlindertje.nl.tt ) Tot Snel! *Smile*
Oud 09-05-2005, 16:26
melon
melon is offline
Ik slik de pil al meer als een half jaar.
Ik heb er eerder nooit last van gehad.

Dus ik moet gewoon de strip niet afmaken?
__________________
no costly warrantly
Oud 09-05-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
melon schreef op 09-05-2005 @ 17:26 :
Dus ik moet gewoon de strip niet afmaken?
Die keus kun je maken (en wel weer beginnen dus als het eenmaal doorgezet is), maar dan ben je niet beschermd...maar ik weet niet of dat voor jou wat uitmaakt (dat weet je zelf vast wel )?

Als het vaker voorkomt kun je ook eens overleggen met je huisarts, misschien past een andere pil beter bij je.
Oud 09-05-2005, 16:33
insanityforsale
insanityforsale is offline
Vraagje!

Ik ben vorige week woensdag en donderdag vergeten mijn laatste twee pillen in te nemen. Op welke dag moet je nu weer een nieuwe cyclus beginnen? Op de dag waarop je het meestal inneemt, of zeven dagen na de eerste dag van je menstruatie?

Alvast bedankt!
Oud 09-05-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
insanityforsale schreef op 09-05-2005 @ 17:33 :
Vraagje!

Ik ben vorige week woensdag en donderdag vergeten mijn laatste twee pillen in te nemen. Op welke dag moet je nu weer een nieuwe cyclus beginnen? Op de dag waarop je het meestal inneemt, of zeven dagen na de eerste dag van je menstruatie?

Alvast bedankt!
Normaal zou je dus afgelopen donderdag de laatste pil hebben genomen, en komende vrijdag met een nieuwe strip beginnen? Maar nu heb je afgelopen dinsdag de laatste pil genomen. Als je komende woensdag met een nieuwe strip begint, blijf je gewoon beschermd tegen zwangerschap.
Als je liever standaard een stopweek van vrijdag t/m donderdag hebt omdat jou dat beter uitkomt, kun je na de komende strip nog 2 extra dagen een pil slikken zodat je weer in je normale ritme komt. De strip waaruit je die 2 pillen hebt genomen wordt dan een reservestrip, bijvoorbeeld voor als je per ongeluk een pil door de gootsteen spoelt of voor als je er een uitbraakt.

Je menstruatie heeft na de allereerste strip niets te maken met wanneer je moet beginnen.
Oud 09-05-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 30-04-2005 @ 12:49 :
ik wil ook aan de pil omdat ik geen zin heb ik ongesteld worden en ook geen kindjes wil maar mn ma is het er niet mee eens omdat ze t niet goed vind voor mn lichaam want t zijn teveel hormonen enzo en ze staat er al helemaal niet achter dat je m doorslikt zonder stopweek enzo. hoe kan ik haar overtuigen/hoe kan ik aan de pil komen zonder dat zij erachter komt?
en nog een vraagje: als je ermee begint heb je dan de hele tijd last van tussentijds bloedverlies enzo? of hangt dit van jezelf af?
kan iemand me helpe plz?
Oud 09-05-2005, 16:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
d•Onna•Eveliine schreef op 09-05-2005 @ 17:25 :
Heey...
Ik heb een paar vraagjes...


Mijn vriendin zei van de week tegen mij dat ze aan de pil mag als ze 5 kilo af valt.... Omdat je van de pil aan komt.. ( ze is 14..)
Ze doet het vooral voor de dingen die niet met sex te maken hebben maar wel omdat ze dan een stopweek ofzo kan overlsaan met een heel belangrijk iets.. ( bv examens maar ook de vakantie... of als het heel warm is en je gaat zwemmen weet ik veel)... En dat snapte ik niet zo goed... Kan iemand mij dit uitleggen?

Maar ze deed het ook voor de buikpijn omdat die heel erg is bij haar enz enz.....

Ik zou eigenlijk ook wel aan de pil willen omdat ik dan regelmatiger word.. ( want dat ben ik niet..) Maar ik ben pas 13 en ik weet ook niet hoe ik het aan mijn moeder moet vragen/ vertellen..... En wat kost het?? Kan iemand mij ook hier uitleg ( of voorlichting ofso ) geven...? Want ik ben bang dat als ik het vertel dat mijn moeder dan meteen denkt dat ik het voor sex enzo wil...

Maarjaa.. ik zou wel graag tips enzo horen..:$

Groetjes en alvast hee; erg bedanktt...

Eveline
Dat van het afvallen voor je aan de pil gaat is onzin. Het kan wel zijn dat je ietsje aan komt van de pil, maar echt geen 5 kilo. Het is hoogstens zo dat je meer honger krijgt door de hormonen uit de pil, dus je zult jezelf in moeten houden en niet direct naar de chips en chocola moeten grijpen. Ik denk dat je vriendin zelf heeft verzonnen dat ze eerst 5 kilo af 'moet' vallen.

Verder kun je met de pil idd je menstruatie regelen. je slikt 21 dagen een pil en dan 7 dagen niet. In die 7 dagen word je ongesteld: dat heet je stopweek. Als je een keer niet ongesteld wil worden kun je ipv je stopweek te houden besluiten om gewoon verder te gaan met een nieuwe strip. Je stelt je menstruatie dan uit.

En verder kunnen buik- / rugpijnklachten ed inderdaad minder worden door de pil. Let wel: kán. Het is dus niet altijd zo.

En ik zou je moeder gewoon uitleggen waarom je aan de pil wil. Dat je graag je menstruatie wil regelen en je klachten wil verminderen. Je kunt haar eventueel geruststellen dat je voorlopig nog geen sex wil hebben (indien dit waar is natuurlijk).

Hoeveel het kost is per pil en per verzekering verschillend. Bij mij kost ie 20 euro per 3 maanden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-05-2005, 16:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2005 @ 17:52 :
kan iemand me helpe plz?
Ik kan alleen het laatste beantwoorden: als je begint hoef je niet persé last te hebben van doorbraakbloedingen. Dat hangt idd gewoon van jezelf af: hoe jij reageert op de hormonen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-05-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2005 @ 17:52 :
kan iemand me helpe plz?
De pil nemen omdat je geen zin hebt om ongesteld te worden vind ik eigenlijk niet echt een goede reden. Ik weet ook niet of telkens doorslikken nu werkelijk zo goed is (al zal het ook niet heel veel kwaad kunnen, anders zouden artsen het vast niet voorschrijven), de meeste mensen krijgen bovendien ook last van doorbraakbloedingen, enz.

Als je een beetje moderne moeder hebt, vertel je moeder dan dat je geen kinderen wilt, maar wel graag met je vriend naar bed wilt (en niet per se altijd met condoom ed en dat dat ook niet 100% veilig en dat je vindt dat veiligheid voor alles gaat oid ).

Anders een afspraak maken met je huisarts (ivm kramp in je kleine teennagel oid) en met hem/haar overleggen, zeggen dat je moeder het niet mag weten en zelf de pil (contant bij de apotheek) betalen.

Of en hoeveel last van tussentijds bloedverlies hebt hangt idd van jezelf af, maar bij doorslikken is de kans wel een heel stuk groter (niet alleen in het begin, maar gewoon altijd).
Oud 09-05-2005, 17:01
d•Onna•Eveliine
Avatar van d•Onna•Eveliine
d•Onna•Eveliine is offline
Oke héél erg bedankt Balance!

Liefs,
Eveline
__________________
Je kunt alijd mailen naar: Eefjuhhh123@Hotmail.com en mijn site bezoeken ( www.liefkleinvlindertje.nl.tt ) Tot Snel! *Smile*
Oud 09-05-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2005 @ 17:52 :
kan iemand me helpe plz?
Je kunt haar uitleggen dat de pillen van tegenwoordig veel lichter zijn dan die van 20/30 jaar geleden. Er zitten wel hormonen in, maar die verlagen je natuurlijke hormoonspiegels; ze hebben verder weinig ongewenste invloed op je lichaam. De kans op borstkanker wordt heel ietsje groter, maar de kans op baarmoederhalskanker wordt heel ietsje kleiner, dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen. Doorslikken zonder stopweken is niet schadelijker dan gewoon pilgebruik (je kunt dan wel meer last krijgen van kleine bijwerkingen zoals misselijkheid of hoofdpijn).
Je kunt natuurlijk ook liegen: zeggen dat je zó vréselijk veel buikpijn of rugpijn of hoofdpijn hebt als je ongesteld bent en dat je daar écht iets tegen wilt doen.

De pil gebruiken zonder dat je ouders het weten kan ook, maar dan moet je hem wel zelf betalen, want anders kunnen ze erachter komen uit de brieven van de verzekering (ik neem tenminste aan dat je met je ouders meeverzekerd bent). In theorie hoort je huisarts het te melden aan je ouders als je medicatie gebruikt en jonger dan 16 bent, maardat gebeurt eigenlijk nooit. Eventueel kun je nog even benmadrukken tegenover de huisarts dat je niet wil dat je ouders het weten.

Een andere optie is om haar te vragen of je misschien dan een hormoonspiraaltje mag. Omdat dat al op de plaats zit waar de hormonen moeten inwerken, zitten er veel minder hormonen in. Met een hormoonspiraaltje word je niet ongesteld. Het is wel iets duurder dan de pil.
Oud 09-05-2005, 17:02
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2005 @ 17:52 :
koekjes schreef op 30-04-2005 @ 12:49 :
ik wil ook aan de pil omdat ik geen zin heb ik ongesteld worden en ook geen kindjes wil maar mn ma is het er niet mee eens omdat ze t niet goed vind voor mn lichaam want t zijn teveel hormonen enzo en ze staat er al helemaal niet achter dat je m doorslikt zonder stopweek enzo. hoe kan ik haar overtuigen/hoe kan ik aan de pil komen zonder dat zij erachter komt?
en nog een vraagje: als je ermee begint heb je dan de hele tijd last van tussentijds bloedverlies enzo? of hangt dit van jezelf af?
Ik kan de mening van je moeder goed begrijpen. Ik ben zelf ook een beetje tegen al die hormonen, toch ben ik aan de pil gegaan, wel zo laat mogelijk.

Ook sta ik niet zo achter de pil doorslikken, omdat ongesteld worden voor mij juist een teken is dat ik niet zwanger ben geworden.
Als je steeds doorslikt, kun je ook tussentijdse bloedingen krijgen, want het moet er toch een keer uit.
Bij gewoon gebruik heb je dit niet (je hebt wel een periode van ong. 3 maanden om je lichaam aan de pil te laten wennen. Wanneer je na die 3 mnd nog klachten oid hebt, dan kun je beter terug naar de huisarts gaan).

Ik neem aan dat je verzekerd bent met je ouders, hoewel de pil vergoed is, wordt er volgens mij wel een factuur gestuurd, maar dat weet ik niet zeker.
Sowieso moet je dit niet achter haar rug om doen, vind ik. Hoe je het moet brengen, is aan jou.

Bij de prikpil word je overigens niet meer ongesteld. Maar ook deze bevat natuurlijk een dosis hormonen.
Oud 09-05-2005, 17:03
Verwijderd
oke, als dit nog niet genoeg reacties zijn
Oud 09-05-2005, 17:08
Verwijderd
wow oke thnx ^^ ik zal t wel overleggen enzo, had veel aan jullie info

edit: en de prikpil, heeft iemand daar ervaring mee?

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 17:10.
Oud 09-05-2005, 18:02
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
melon schreef op 09-05-2005 @ 17:26 :
Ik slik de pil al meer als een half jaar.
Ik heb er eerder nooit last van gehad.

Dus ik moet gewoon de strip niet afmaken?
kheb dus t zelfde ...en als ik t goed gelezen heb werd mij STERK aangeraden de strip wel af te maken.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 09-05-2005, 19:23
Lanoia
Lanoia is offline
He,

Ik heb ook een vraagje. Ik ga in juli een weekje op vakantie, en juist in die week word ik ongesteld. Ik weet wel dat ik de pil kan doorslikken etc, maar ik verlies dan evengoed nog wel wat bloed wat ik niet prettig vind natuurlijk. Maar nou was mijn vraag of ik er voor kan zorgen dat ik die week helemaal niet ongesteld ben en het gewoon een week later kan worden?

(Er zullen vast veel van dezelfde soort vragen geweest zijn, maar kon het zo gauw niet vinden, sorry.)

Groetjes
Oud 09-05-2005, 19:27
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 09-05-2005 @ 10:21 :
Is het mogelijk dat je na een half jaar pas bijwerkingen krijgt?

Ik slikte eerst 2 jaar Microgynon en sins iets meer dan een half jaar de Diane35.
Ja dat kan dus, heb het al gevonden..

Kan ik zelf overstappen op een andere pil (nu hij 'vrij' verkrijgbaar is) of moet het in overleg met de huisarts?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 09-05-2005, 19:28
Verwijderd
je kunt op zich ook 1 week van de pil doorslikken in plaats van een hele strip, maar als je normaal gesproken al heel gauw doorbraakbloedingen krijgt, krijg je dat dan natuurlijk ook. Er zijn ook wel andere tabletjes waarmee je je menstruatie een week kunt uitstellen, maar ik weet niet of je die kunt combineren met de pil en bovendien zijn ze alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift.
Oud 09-05-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 09-05-2005 @ 20:27 :
Ja dat kan dus, heb het al gevonden..

Kan ik zelf overstappen op een andere pil (nu hij 'vrij' verkrijgbaar is) of moet het in overleg met de huisarts?
dat moet in overleg met de huisarts, je apotheek heeft alleen een vervolgrecept voor de pil die je eerst had.
Oud 09-05-2005, 19:30
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2005 @ 20:29 :
dat moet in overleg met de huisarts, je apotheek heeft alleen een vervolgrecept voor de pil die je eerst had.
Ok, dank je wel
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 09-05-2005, 19:43
Verwijderd
heej
ik heb een vraagje

ik ben aan de pil (de yasmin) en omdat ik ziek was heb ik antibiotica gekregen van de dokter
nou hoorde ik laatst dan wanneer je antibiotica slikt de pil minder betrouwbaar is (en daardoor heeft iemand die ze kende al vroeg een kind gekregen), maar de dokter heeft daar niks over gezegd en in de bijsluiter van de antibiotica kon ik ook zo snel niks vinden

nou heb ik vorige week zaterdag seks gehad zonder condoom, en ben ik de dinsdag daarna met de antibiotica begonnen
is er nu een kans(je) dat ik zwanger ben?
en ik ben nu in de stopweek, maar ik had normaal gesproken vandaag ongesteld moeten worden maar dat ben ik nu dus niet
kan dat door de antibiotica komen, of omdat ik eventueel zwanger kan zijn?

en een algemene vraag, als je de pil vergeet, kan je dan ook zwanger zijn door seks (zonder condoom) die je daarvóór hebt gehad?
Oud 09-05-2005, 19:48
Verwijderd
het effect van een antibioticum op de pil verschilt per antibioticum. Je huisarts weet dat je de pil gebruikt, dus als de antibiotica die jij hebt gekregen de werking verminderen, had hij/zij dat waarschijnlijk wel gezegd, of dan zou het op z'n minst in de bijsluiter staan. Ik weet niet of antibiotica invloed op je menstruatie kunnen hebben, maar een ziekte kan in elk geval wel invloed hebben. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd alsnog een testje doen

En ja, je kunt zwanger raken door seks die je vóór het vergeten hebt gehad. Spermacellen blijven met gemak een dag of drie in leven in de baarmoeder en kunnen zelfs een week in leven blijven.
Oud 09-05-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2005 @ 20:48 :
het effect van een antibioticum op de pil verschilt per antibioticum. Je huisarts weet dat je de pil gebruikt, dus als de antibiotica die jij hebt gekregen de werking verminderen, had hij/zij dat waarschijnlijk wel gezegd, of dan zou het op z'n minst in de bijsluiter staan. Ik weet niet of antibiotica invloed op je menstruatie kunnen hebben, maar een ziekte kan in elk geval wel invloed hebben. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd alsnog een testje doen

En ja, je kunt zwanger raken door seks die je vóór het vergeten hebt gehad. Spermacellen blijven met gemak een dag of drie in leven in de baarmoeder en kunnen zelfs een week in leven blijven.
hmz bedankt
maar ik kreeg de antibiotica trouwens wel van een andere dokter, omdat m'n eigen huisarts op vakantie was
Oud 09-05-2005, 19:58
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*Liene* schreef op 09-05-2005 @ 20:51 :
hmz bedankt
maar ik kreeg de antibiotica trouwens wel van een andere dokter, omdat m'n eigen huisarts op vakantie was
Dat maakt niet uit, zowel die dokter als de apotheek kunnen in hun bestanden precies lezen dat je de pil gebruikt en welke je gebruikt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 10-05-2005, 09:09
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 09:38 :
Voor zo ver ik weet is Diane35 er idd nog gewoon.

Als een pil minder betrouwbaar is, lijkt het me stug dat artsen hem voor schrijven.
Ik heb ook de diane35 pil, maar die heeft alleen n andere naam gekregen. Het is dezelfde pil alleen met n andere naam, ik kreeg deze automatisch toen ik naar de diane35 pil vroeg.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 10-05-2005, 09:11
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 10-05-2005 @ 10:09 :
Ik heb ook de diane35 pil, maar die heeft alleen n andere naam gekregen. Het is dezelfde pil alleen met n andere naam, ik kreeg deze automatisch toen ik naar de diane35 pil vroeg.
Bij mij was dat dus niet zo, ik heb altijd gewoon Diane35 gehad. (Ben nu sinds twee maanden overgestapt naar een andere pil, maar ook daarvoor hoorde ik al mensen over die naamsverandering ed.)
Oud 10-05-2005, 11:20
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2005 @ 10:11 :
Bij mij was dat dus niet zo, ik heb altijd gewoon Diane35 gehad. (Ben nu sinds twee maanden overgestapt naar een andere pil, maar ook daarvoor hoorde ik al mensen over die naamsverandering ed.)
toen ik n tijd geleden de diane35 pil ging halen kreeg ik er n boekje bij over naamsverandering van medicijnen en op t doosje staat achter de nieuwe naam (=diane)
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 10-05-2005, 15:25
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
wat raar allemaal, ik heb deze week nog gewoon de diane gehaald. geen andere naam of iets
niet dat het iets uitmaakt tho
Oud 10-05-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 10-05-2005 @ 16:25 :
wat raar allemaal, ik heb deze week nog gewoon de diane gehaald. geen andere naam of iets
niet dat het iets uitmaakt tho
Dat had ik dus ook, want ik hoorde een half jaar geleden oid al mensen over dat Diane er niet meer zou zijn ed. 'k weet ook niet hoe het zit.
Oud 11-05-2005, 13:10
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik weet niet precies wat de nieuwe naam is, maar t is gewoon dezelfde pil nog. ik zal eens kijken als ik thuis ben.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 11-05-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 11-05-2005 @ 14:10 :
ik weet niet precies wat de nieuwe naam is, maar t is gewoon dezelfde pil nog. ik zal eens kijken als ik thuis ben.
Minerva, dacht ik dat iemand het over had?
Oud 11-05-2005, 14:35
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 14:37 :
Minerva, dacht ik dat iemand het over had?
ja, dat zou t idd wel eens heel goed kunnen zijn, ik weet t niet zeker, maar wel bijna zeker. t begon iig met een M.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 11-05-2005, 16:28
Joost1985
Joost1985 is offline
Mijn vriendin is deze week niet ongesteld geworden, normaal gesproken zal dit op zondag al moeten gebeuren, maar het is inmiddels woensdag en ze is nog steeds niet ongesteld.
(We hebben geen onveilige seks gehad)

Drie maanden geleden ongeveer had ze het zelfde probleem, ook toen kwam het niet en is ze gewoon weer begonnen met de pil en werd ze de periode erna wel gewoon weer ongesteld. Ze heeft het dus een keer ‘overgeslagen’.

Ze slikt gewoon de pil altijd op tijd en we hebben nagenoeg altijd veilige seks.

Wat kan ze doen?
Oud 11-05-2005, 16:29
Verwijderd
als ze de pil op tijd slikt en jullie meestal ook nog een condoom gebruiken (en als dat condoom heel is gebleven), dan is ze écht niet zwanger. Is ze normaal gesproken (sinds ze de pil gebruikt) heel licht ongesteld? Het kan zijn dat ze gewoon zó licht ongesteld is dat er helemaal niets overblijft.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.