Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2009, 23:13
Verwijderd
Avatar 3D. Wat de positieve verhalen hierboven zeggen.

Spoiler
Advertentie
Oud 20-12-2009, 23:40
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Avatar 3D. Wat de positieve verhalen hierboven zeggen.

Spoiler
Spoiler
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 21-12-2009, 11:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Freddy vs Jason

Hahaha

2/10 voor de moeite
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-12-2009, 14:51
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Taken (2008)

Geweld

Heerlijke wegkijker. Dochter van een oud-CIA agent wordt ontvoerd en hij gaat achter de ontvoerders aan. Na een traag en te klef begin één en al adreneline.

8/10
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 21-12-2009, 15:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Box - 4/10

Ik begrijp de bedoeling van deze film. Maar het werkt niet. Cameron Diaz is gewoon niet overtuigend en de
Spoiler
maken het de rest van de film ook niet makkelijk. Het seventies-sfeertje is wel goed getroffen.

Mega Shark VS. Giant Octopus - 3/10

Altijd al eens een superhaai een vliegtuig uit de lucht willen zien grissen? Dan is dit je film!

Die scene is trouwens wel meteen een klassieker, wat mij betreft. Jammer dat de rest van de film zo min is.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 21-12-2009, 15:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Weekend met veel sneeuw, dus tijd voor veel films!

Terminator Salvation (2009)

Duidelijk de minste films uit de Terminator-serie en hoewel ik er eigenlijk niets van verwachtte viel hij ergens nog wel mee. Je wordt natuurlijk overladen met special-effects en flinke actie, maar de verhaallijn weet niet boven het gemiddelde uit te stijgen.

7.2/10

De laatste dagen van Emma Blank (2009)

Boeiende film over een vrouw die naar eigen zeggen op sterven ligt, waardoor een hele geschifte thuissituatie ontstaat. Het plot is vrij goed uitgewerkt en de personages zijn overduidelijk tegenpolen van elkaar waardoor soms op het scherp van de snede ging.
Zeer vermakelijke zwartgallige film

7.5/10

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Haalt het helaas niet bij de BBC-serie die voor mij nog steeds ongeëvenaard goed is. De film wordt gedragen door een zeer sterke cast (Zooey Deschanel, Stephen Fry, John Malkovic, Bill Nighly, Alan Rickman en San Rockwell) maar het hele idee van het boek waar het eigenlijk om draait blijft eigenlijk weinig meer van over. Al met al toch een ruime voldoende.

7.2/10

Die Hard 2 (1990)

Duidelijk de minste van de 4 Die Hard films. Desalniettemin zeer vermakelijk, want Bruce.

7.0/10

Die Hard: With a Vengeance (1995)

Betere verhaallijn dan deel 2 en 4, leuke terugkoppeling op het eerste deel. Lekker veel lompe actie en prima vermaak.

7.8/10

Videodrome (1983)

Dit is toch de vreemdste en meest indrukwekkende film die ik tot nu toe in deze maand gezien heb. Sommige beelden spoken nog steeds door mn hoofd en welke dingen wel en niet tot de werkelijkheid behoorden in de film is me nog niet helemaal duidelijk. Zeker een film die vaker gezien moet worden en dan waarschijnlijk alleen nog maar beter wordt.

9.0/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-12-2009, 10:14
Rationeel
Rationeel is offline
mary and max - 8/10

stopmotion klei-animatie voor volwassenen. want ondanks de kinderlijk ogende karakters is het een volwassen verhaal dat in 80 minuten zo'n beetje alle maatschappelijke vraagstukken behandelt. behandelt dus, er wordt gelukkig geen oordeel over geveld en het komt niet opdringerig over.

soms een beetje traag, maar de sfeer is lekker duister en max is vaak verdomd grappig

geen aanrader voor actionjunkies tho.
Oud 22-12-2009, 21:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
A history of violence

Aan de ene kant een film die, in tegenstelling tot de meeste Hollywoodproducties, de verregaande consequenties van geweld laat zien. Aan de andere kant gaat dat wel weer gepaard met enkele onrealistische actieheldenscènes, met stomme clichés als een crimineel die terwijl hij het pistool op het hoofd van zijn slachtoffer richt, vraagt of die nog laatste woorden heeft. Desalniettemin, zeer vermakelijk, en Viggo Mortensen is geweldig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 23-12-2009 om 00:05.
Oud 22-12-2009, 22:47
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Born To Defense - 5/10

LOL, met zo'n Engelse titel kan er al niet veel meer goed gaan. Behalve de knokscenes dan, die zijn wel aardig. En vooruit, de film heeft ook wel een grappige vibe. Maar verder......

Gone Baby Gone - 7/10

Minder goed dan Mystic River, maar toch nog steeds een gedegen film. Als je je tenminste over het strontvervelende stemgeluid van Casey Affleck heen kunt zetten.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 23-12-2009, 20:44
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Bloodrayne - 1/10

__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 25-12-2009, 15:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Hogfather (2006)

Pratchett, kerst en een film met Death in de hoofdrol

8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 26-12-2009, 01:00
Verwijderd
This Is It

2 uur lang kijken naar repetities van MJ en co. Leuk voor de fans. Ook leuk dat de regisseur van alle repetities een doorlopend geheel heeft gemaakt en daarmee laat zien hoe het concert zou zijn geworden.
Een echte docu is het niet, gewoon een verzameling beelden. Het is dat de muziek af en toe lekker catchy is, dat maakt het kijkbaar.

Een neutrale 6/10
Oud 26-12-2009, 23:40
Verwijderd
2012

Slechter dan dit kun je het niet treffen. Goedkope sentimentele troep met een lachwekkend slecht scenario. Op het laatst hoopte ik dat iedereen dood ging, maar dat gebeurde helaas niet.

2/10
Oud 27-12-2009, 11:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Toch nog een 2 dan n00dles?
__________________
you're not my demographic
Oud 27-12-2009, 12:24
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Aragami - 7/10

Apart dubbelspel op één afgesloten (en prachtig vormgegeven) locatie. Het is de companion piece van het thematisch gelijksoortige 2LDK, die ik jaren terug al eens heb gezien. Aragami is wel ietsje beter.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-12-2009, 12:26
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Four Brothers

Ik vond hem op zich hartstikke leuk, voornamelijk omdat ik een beetje genoeg had van de luveywuvey films met drama van hier tot Tokio.
Four Brothers heeft ietwat drama, veel pieuwpieuw en een goed verhaal to go around.
Misschien niet voor iedereen, maar hij heeft mij zeker vermaakt.

8/10.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 27-12-2009, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Toch nog een 2 dan n00dles?
Ja, vanwege de sfx.
Oud 27-12-2009, 15:04
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
the many adventures of winnie the pooh uit 1977, wat een nostalgie.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 27-12-2009, 19:31
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
avatar 3d

verhaal was niet zo bijzonder interessant maar cameron slaagt er toch wel weer in om een geloofwaardige wereld te scheppen en omg die fking special effects *fap fap*
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 27-12-2009, 21:45
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Avatar (3D) Voor de 2e keer. Wat een sensatie! Ik heb zelden zoveel plezier gehad tijdens het kijken van een film. Van begin tot eind niets minder dan briljant. Volgende week nog een keer. En daarna nog een keer en nog een keer. Totdat ze hem niet meer vertonen in de bios, en dan zal ik hem waarschijnlijk nooit meer zien, want een andere manier om deze film te beleven dan in de bioscoop is er niet.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 28-12-2009, 02:57
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ninja assassin
het begin belooft heel wat maar de rest is bijna saai. ik had stiekem wel veel hoop dat het een godvergeten brute film zou zijn maar ik zat voornamelijke te rologen helaas.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 29-12-2009, 13:29
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Simon

Eerst 3 kwartier vol met botte, zwarte humor waarna een meer dramatischere kant van de film zich ontluikt.
Het meest geniale vind ik dat het personage 'Simon' gedurende de hele film hetzelfde blijft.
Van begin tot eind, en Cees Geel heeft dat personage fantastisch neergezet.
En het meest mooie vond ik nog de eindscene, geen mushy muziek, geen ohboohoo.
Gewoon, zoals het echt ook had kunnen gaan.
En dát vond ik dus veel mooier dan wanneer ze het overdramatiseren.

9/10.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 30-12-2009, 02:19
Verwijderd
50 First Dates

Combi van Memento en Groundhog Day, met Adam Sandler en Drew Barrymore. Luchtig, soms grappig, soms flauw. Doorsnee filmpje voor als je niks beters te doen hebt.
Oud 30-12-2009, 11:04
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Black Dynamite

Tja, geniaal! Te fout en te lelijk voor woorden eigenlijk. Oude tijden herleven .
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 30-12-2009, 12:38
PV
PV is offline
Elephant
Had meer in gezeten, ik leefde totaal niet mee met de slachtoffers. Film komt erg traag op gang en als hetgeen waar de film om draait dan daadwerkelijk is gebeurd (schietpartij a la Columbine), is ie ook meteen afgelopen. Het zal vast expres zo saai in beeld zijn gebracht, om het niet te sensationeel te laten worden, maar nu is het mij allemaal te droog.

Christiane F.
Ik had eerst het boek gelezen, en tja dan is het boek duidelijk veel beter dan de film. Had het eigenlijk andersom moeten doen. Maar de film heeft ook wel iets shockerends, door het goeie acteerwerk van de hoofdpersoon Alleen jammer dat het allemaal wat oppervlakkiger blijft dan in het boek.
Oud 30-12-2009, 12:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Taken - 7/10

Godsakke

Heerlijk hersenloos kijkvoer van midden tot eind. De film verheerlijkt bot geweld zonder hypocriet gejank over moraliteit e.d en dat bevalt me prima. Moeten ze vaker doen, want niets is zo lekker als wraak zonder scrupules! Niks geen vicieuze cirkel

Hij begint inderdaad wel wat langzaam, maar als hij eenmaal op gang komt is er geen houden meer aan. De Oost-Europeanen worden met bosjes tegelijk het hoekie om gestuurd, waarbij Liam Neesson zó belachelijk veel gezag, deskundigheid en zelfvertrouwen uitstraalt, dat je geen moment het gevoel hebt dat hij in levensgevaar is

Spannend is de film dus niet. En over de inhoud ga ik het niet eens hebben, want die is geheel afwezig. Maar man, doe mij nog zo'n film.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 30-12-2009 om 13:51.
Oud 30-12-2009, 13:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Cloverfield (2008)

Dit is, vlak voor de jaarwisseling, mijn miskoop van het jaar helaas.

Het verhaal begint echt hoopvol en het lijkt een prima film te worden, maar op een gegeven moment wordt het heel verhaal zo ongeloofwaardig en onsamenhangend dat ik amper de concentratie bij de film kon houden.

De handycam ben ik sowieso geen fan van. Al vanaf 'The Blair Witch Project' heb ik er een gruwelijke hekel aan, maar soms moet zoiets een nieuwe kans krijgen om uiteindelijk naar het nu blijkt weer keihard te falen.

De acteerprestaties zijn daarbij ook niet van hoog niveau én de Blu-Ray lijkt het beeld alleen maar minder goed kijkbaar te maken.

De CGI is gelukkig wel in orde en redt alles nog een heel klein beetje.

4,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-12-2009, 13:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Bad Lieutenant: Porf of Call New Orleans

90% doorsnee politiefilm, 10% hilarische komedie met een bizarre Nicholas Cage. Voor die 10% wel de moeite waard.

The Fourth Kind

Had die 'het is allemaal echt gebeurd'-ongein achterwege gelaten en het verhaal wat beter uitgewerkt, zou ik zeggen. Films kunnen de werkelijkheid mooier en vermakelijker maken.
Spoiler
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-12-2009, 15:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Even de teleurstelling van de vorige film weggespoeld

Black Narcissus (1947)

Zelden een film gezien waar zo goed gebruik wordt gemaakt van kleuren. Alleen 'The Red Shoes' en 'Home' evenaren de kwaliteit op dit gebied en het zal geen toeval zijn dat de eerste film eveneens een film van Powel & Pressburger is.

Deze twee heren hebben wonderschone prenten gemaakt en ook de derde die ik van ze zie weet aan alle verwachtingen die ik ervan had te voldoen.

De beelden van de omgeving, de natuur, de schilderingen, maar ook het gebruik van lichtinval binnenin het kasteel en in de schemering zijn formidabel. Dit ondersteund met muziek die perfect bij de film past maakt het tot één van de beste films van de jaren 40.

Natuurlijk is het verhaal gedateerd maar desalniettemin weet het na ruim 60 jaar nog steeds te boeien. De release op Blu-Ray is zeer zeker een aanrader. Net als bij 'The Red Shoes' is de film zeer goed opgeknapt en is het beeld haarscherp.

9/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-12-2009, 17:16
Verwijderd
Surrogates.

Grappig filmpje voor tussendoor, helaas al regelmatig eerder (en beter) gedaan.

5.5/10
Oud 30-12-2009, 22:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Omdat ik morgen toch geen films meer zal kijken alvast lijstje van deze maand:

December
Films
424. Zerkalo (Andrei Tarkovsky, 1975) :: 7.5
425. Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986) :: 8.0
426. Terror at Blood Fart Lake (Chris Seaver, 2009) :: 1.0
427. Burn After Reading (Ethan Coen, Joel Coen, 2008) :: 7.2
428. The Life and Death of Colonel Blimp (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1943) :: 8.2
429. X-Men Origins: Wolverine (Gavin Hood, 2009) :: 7.2
430. Les quatre cents coups (François Truffaut, 1959) :: 7.2
431. Død snø (Tommy Wirkola, 2009) :: 6.5
432. O Brother, Where Art Thou? (Ethan Coen, Joel Coen, 2000) :: 8.2
433. Time Bandits (Terry Gilliam, 1981) :: 7.8
434. Terminator Salvation (McG, 2009) :: 7.2
435. De laatste dagen van Emma Blank (Alex van Warmerdam, 2009) :: 7.5
436. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Garth Jennings, 2005) :: 7.2
437. Die Hard 2 (Renny Harlin, 1990) :: 7.0
438. Die Hard: With a Vengeance (John McTiernan, 1995) :: 7.8
439. Videodrome (David Cronenberg, 1983) :: 9.0
440. The Muppet Christmas Carol (Brian Henson, 1992) :: 7.5
441. Blackadder's Christmas Carol (Richard Boden, 1988) :: 8.8
442. Scrooged (Richard Donner, 1988) :: 7.2
443. The Gamers (Matt Vancil, 2002) :: 7.8
444. Brothers (Jim Sheridan, 2009) :: 8.2
445. Kind Hearts and Coronets (Robert Hamer, 1949) :: 9.2
446. Hogfather (Vadim Jean, 2006) :: 8.0
447. Atonement (Joe Wright, 2007) :: 8.0
448. The Reader (Stephen Daldry, 2008) :: 7.5
449. The Man Who Knew Too Much (Alfred Hitchcock, 1956) :: 8.5
450. Cloverfield (Matt Reeves, 2008) :: 4.2
451. Black Narcissus (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1947) :: 9.0
452. The Dead Zone (David Cronenberg, 1983) :: 7.5

Series
453. Gormenghast - Seizoen 1 (Andy Wilson, 2000) : Aflevering 1 t/m 4 :: 7.0
454. John Adams - Seizoen 1 (2008): Aflevering 1 t/m 7 :: 8.8

Statistieken
Totaal 29 films (maandgemiddelde: 37.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 2.
- Lang (meer dan 75 min.): 27.

Totaal 11 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3765 min.
Aantal films / series herzien: 5.

Best beoordeeld: Kind Hearts and Coronets (9.2, 29ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Terror at Blood Fart Lake (1.0).

Media-verdeling
1.
13.
16.
1.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-12-2009, 22:48
Rationeel
Rationeel is offline
avatar - 7.5/10

mijn eerste film in 3D. als je dan toch een film in 3D gaat kijken, doe dan deze. of wacht op alice in wonderland, de preview in 3D was al fantastisch

van begin tot eind één groot special-effects-orgasme, gewoon een totaal nieuwe (en mooie) wereld. de basis van het verhaal is origineel te noemen, maar verder is het zo lineair en voorspelbaar als de pest. maar dat geeft niet, want special-effects-orgasme.

geeneen keer op mijn horloge gekeken o.i.d.
Oud 30-12-2009, 22:52
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Spoiler

Sowieso heel voorspelbaar allemaal, érg jammer.
De special effect mogen waanzinnig zijn, dit soort onzin verpest het helemaal voor mij.
Deze film had het potentieel en het budget om een meesterwerk te worden. Helaas gefaald.
met die 'teef uit f&f' bedoel je toch niet michelle rodriguez he? ze kan voor geen meter acteren, maar ze is zwaar lekker. en 3D tieten!
Oud 30-12-2009, 22:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Beste films die ik in 2009 gezien heb:

2009
Films
1. 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957) :: 10.0
2. The Shawshank Redemption (Frank Darabont, 1994) :: 10.0
3. Casablanca (Michael Curtiz, 1942) :: 9.8
4. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Peter Jackson, 2001) :: 9.8
5. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Peter Jackson, 2001) :: 9.8
6. The Lord of the Rings: The Return of the King (Peter Jackson, 2003) :: 9.8
7. The Lord of the Rings: The Return of the King (Peter Jackson, 2003) :: 9.8
8. The Lord of the Rings: The Two Towers (Peter Jackson, 2002) :: 9.8
9. The Lord of the Rings: The Two Towers (Peter Jackson, 2002) :: 9.8
10. Nuovo cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988) :: 9.8
11. Pink Floyd The Wall (Alan Parker, 1982) :: 9.8
12. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) :: 9.5
13. Arsenic and Old Lace (Frank Capra, 1944) :: 9.5
14. Il buono, il brutto, il cattivo. (Sergio Leone, 1966) :: 9.5
15. Coraline (Henry Selick, 2009) :: 9.5
16. Duck Soup (Leo McCarey, 1933) :: 9.5
17. Gran Torino (Clint Eastwood, 2008) :: 9.5
18. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) :: 9.5
19. Once Upon a Time in America (Sergio Leone, 1984) :: 9.5
20. Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994) :: 9.5
21. Schindler's List (Steven Spielberg, 1993) :: 9.5
22. Se7en (David Fincher, 1995) :: 9.5
23. Se7en (David Fincher, 1995) :: 9.5
24. The Silence of the Lambs (Jonathan Demme, 1991) :: 9.5
25. Sleuth (Joseph L. Mankiewicz, 1972) :: 9.5
26. To Kill a Mockingbird (Robert Mulligan, 1962) :: 9.5
27. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.5
28. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.5
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-12-2009, 22:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En de slechtste met wat andere statestiekjes:

442. Beowulf & Grendel (Sturla Gunnarsson, 2005) :: 4.5
443. Buffy the Vampire Slayer (Fran Rubel Kuzui, 1992) :: 4.5
444. Cloverfield (Matt Reeves, 2008) :: 4.2
445. P.S. I Love You (Richard LaGravenese, 2007) :: 4.0
446. Who's Your Caddy? (Don Michael Paul, 2007) :: 3.2
447. The Hottie and the Nottie (Tom Putnam, 2008) :: 1.5
448. Maniac Nurses (Léon Paul De Bruyn, 1990) :: 1.5
449. Police Academy: Mission to Moscow (Alan Metter, 1994) :: 1.5
450. Disaster Movie (Jason Friedberg, Aaron Seltzer, 2008) :: 1.2
451. Terror at Blood Fart Lake (Chris Seaver, 2009) :: 1.0

Statistieken
Totaal 451 films (maandgemiddelde: 34.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 22.
- Middel (21 t/m 75 min.): 21.
- Lang (meer dan 75 min.): 408.

Totaal 11 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 50789 min.
Aantal films / series herzien: 78.

Best beoordeeld: 12 Angry Men, The Shawshank Redemption (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Terror at Blood Fart Lake (1.0).

Media-verdeling
8.
137.
291.
13.
5.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-12-2009, 23:20
Verwijderd
Waarom in godsnaam Up een 9,5?
Oud 30-12-2009, 23:42
Verwijderd
Avatar

3D in IMAX. Jaa, vette cgi, zo ongeveer de beste die ik ooit heb gezien. Enkele shots waren visueel overdonderend, zoals die met de boom en de eindscènes. Het 3D zorgde ervoor dat de film immersiever werd, al gingen mijn ogen er naar een uur dusdanig aan wennen dat het 'gewoontjes' werd. Maar dan nog, prachtige wezens en omgevingen. Veel kippenvelmomenten.
En ja, de (slechte) personages waren van bordkarton en het script was hier en daar corny, daar waar Cameron juist wat gelaagdheid had kunnen geven.
Spoiler


Maar ik ben wel onder de indruk van de wereld die Cameron (& co) geschapen heeft. Ik voorzie een hoop fan-fiction, tekenfilms, comics en spin-offs.

8/10
Oud 31-12-2009, 09:08
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Hoera!

Alhoewel ik die super-evil kolonel wel wreed vond (sowieso ging ik goed op de campy aanpak van de film). Dat moment op het laatst
Spoiler
, echt fantastisch!,

Citaat:
Waarom in godsnaam Up een 9,5?
Waarom Arsenic & Old Lace in Godsnaam een 9.5? En Twelve Angry Men een 10?! Het moet niet gekker worden.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 31-12-2009 om 09:24.
Oud 01-01-2010, 17:02
Verwijderd
Raging Phoenix - Kick ass muay thai film van het meisje uit chocolate - wat een killer wijf, zo cute as hell maar ontzettend behendig in breakdance-drunken-thai boxing. 4.5/5

Girl Hell - Misschien wel een van de meest zieke films die ik gezien heb. Hoe verzinnen die Jappen het ook. 3.5/5

District 9 - Hele aardige film, vooral omdat het het alien-thema op een nieuw niveau tilt. Vond de anti-held ook erg goed. 4/5
Oud 01-01-2010, 19:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Waarom in godsnaam Up een 9,5?
Omdat Disney en Pixar en zowel een technisch hoogstandje (beter dan WALL-E en Finding Nemo) als een verhaal waar ik me ontzettend mee vermaakt heb
Citaat:
Waarom Arsenic & Old Lace in Godsnaam een 9.5? En Twelve Angry Men een 10?! Het moet niet gekker worden.
Arsenic & Old Lace is één van de beste comedies die ik ooit gezien heb. Zelen zo veel gelachen om een film

En Twelve Angry Men is in mijn ogen de perfecte film. Prima balans tussen de 12 hoofdpersonages, zeer goede verhaallijn en ondanks dat je vooraf al weet wat de uitkomst zal zijn is de aanloop er naartoe formidabel.


En om het nieuwe jaar goed te beginnen net Mulholand Dr. (2001) gezien.

Derde film van Lynch die ik zie na Dune en The Elephant Man. De film kwam erg traag op gang voor mijn gevoel en het duurde even voordat ik ook maar een beetje doorhad wat er precies gebeurde, maar een heerlijk begin van het jaar zo'n film. Het duurt ws nog wel even voordat het hele verhaal op me ingewerkt is, maar dit is echt een film die ik onnodig te lang heb uitgesteld.

8,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-01-2010, 10:06
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:


En om het nieuwe jaar goed te beginnen net Mulholand Dr. (2001) gezien.

Derde film van Lynch die ik zie na Dune en The Elephant Man. De film kwam erg traag op gang voor mijn gevoel en het duurde even voordat ik ook maar een beetje doorhad wat er precies gebeurde, maar een heerlijk begin van het jaar zo'n film. Het duurt ws nog wel even voordat het hele verhaal op me ingewerkt is, maar dit is echt een film die ik onnodig te lang heb uitgesteld.

8,8/10
nu snel wild at heart en lost highway kijken dan
Oud 03-01-2010, 13:30
Verwijderd
Children of men 8/10

Vorige keer (vlak na de dvd release) maar voor de helft gezien aangezien er een loops meisje naast me lag, eergister nog eens gedownload en erg van genoten. Leuk verhaal, bescheiden doch mooie fx en interessante personages. Clive Owen heeft me nog niet kunnen teleurstellen.
Oud 03-01-2010, 14:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
nu snel wild at heart en lost highway kijken dan
Wilde eigenlijk eerst voor Inland Empire, Blue Velvet en The Straight Story gaan

Dit gisteren een Disney-marathon gehad met:
Make Mine Music (1946), The Little Mermaid (1989), Beauty and the Beast (1991), For the Birds (2000), Knick Knack (1989), The Fox and the Hound (1981), Partly Cloudy (2009), Up (2009), Presto (2008), BURN·E (2008), Aladdin (1992), Robin Hood (1973), The Lion King (1994)

Pixar Shorts zijn sowieso geweldig, net als de avondvullende tekenfilms van '89 tot '94. Up blijft ook de derde keer een briljante film.
Make Mine Music nog nooit gezien en die viel flink tegen.
De andere 2 films zijn jeugdsentiment en moeten in het Nederlands gezien worden, wat natuurlijk ook gebeurd is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-01-2010, 16:44
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Wilde eigenlijk eerst voor Inland Empire, Blue Velvet gaan
heel verstandig.

De helaasheid der dingen ja, ging wel. Zaten een paar erg leuke fragmenten in, helaas ook heel wat minder boeiende momenten. Beetje wisselvallig, maarja.

Where the wild things are Ik had het na een kwartier eigenlijk al wel gezien met die leukdoenerij van Spike Jonze. De film heeft weinig boeiends te melden en eigenlijk vind ik dat hele off-beat gedoe van hem echt vreselijk irritant. Als je heel erg vatbaar bent voor de quirkiness van dit alles (zeg maar de zogenaamde creativiteit van eikels als Spike Jonze, Michael Gondry enz.), dan zal je het vast leuk vinden. Ik kan er niet veel mee. Dat prentenboek vond ik vroeger best leuk trouwens.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 03-01-2010 om 18:12.
Oud 03-01-2010, 18:18
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Avatar gezien gisteren.
Ja mooi gemaakt veel geld blablabla. Maar ik snap niet hoe dat goed kan praten dat het verhaal en de personages hetzelfde zijn als any random actiefilm. Ik vind het doodzonde als je 400 miljoen uitgeeft aan special effects en je NIEMAND weet te vinden die dat verhaal nog een beetje op kan krikken. Waarom heeft geen van die personages een verleden? Wat ontzéttend cheesy, Jake Sully die een of ander beest probeert te trash-talken. Waarom zijn de bad guys zo vreselijk overduidelijk bad guys? Kon niemand wat beters bedenken dan de directeur van het alles die nergens verstand van heeft behalve geld en verwoesting en de meest standaard personificatie is van dat knagende schuldgevoel dat de mensheid alles kapotmaakt? En, "unobtanium"? Seriously? Of de kolonel die alleen oorlogje wil spelen en zo veel mogelijk doden wil laten vallen. En die stomme Trudy die alleen maar oneliners roept zoals "I didn't sign up for this shit!" en verder alleen bedoeld is om menselijk sex-appeal toe te voegen want wat is een Amerikaanse film zonder stoere meisjes met lang haar en een pilotenbril die een pistool tegen iemands kop drukt. Christ. Puur en alleen bedoeld voor domme mensen die makkelijk te vermaken zijn (no offence tegen mensen die de film wel leuk vonden)
Zelfde probleem dat ik had met Titanic. Lame-ass voorspelbaar. Ik zeg bij deze mijn vertrouwen in James Cameron op als voortbrenger van goede films.

tl;dr: Als je met 400 miljoen dollar je uitleeft met special effects maar qua personages en verhaal niet boven een standaard actieflick uit kan stijgen moet je je diep schamen. That means you, James Cameron. 5/10 puur omdat er zoveel geld inzit.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 03-01-2010, 19:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zeg bij deze mijn vertrouwen in James Cameron op als voortbrenger van goede films.
Aliens nooit gezien?

Citaat:
5/10 puur omdat er zoveel geld inzit.
In de Holocaust zat ook veel geld.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-01-2010, 19:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wat een prachtige dooddoener Juice.

Maargoed, voorspelbaarheid vind ik echt geen reden om een film niet goed te vinden. Veel hele goede films hebben een redelijk voorspelbaar plot of zijn variaties op een bekend thema. Ik vind dat Avatar het ruimschoots goed maakt met de prachtige beelden en een goede variatie is.
__________________
you're not my demographic
Oud 03-01-2010, 21:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind het gewoon vervelend dat die personages verder geen diepgang of wat dan ook hebben. Er zitten wel hele mooie beelden in, dat is wel zo, maar ik ga niet voor de mooie beelden naar de film. Een boeiend verhaal met interessante personages én mooie beelden is voor mij wel een goede film. Dit niet.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 03-01-2010, 21:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat een prachtige dooddoener Juice.
Ik vind het gewoon onzin om een film positiever te beoordelen omdat er veel geld in zit. Dan kun je ook wel gaan beweren dat Lord of the Rings een goede film is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-01-2010, 21:34
Verwijderd
Soms ben ik geneigd een film een beter cijfer te geven, omdat ze met weinig budget echt veel hadden kunnen doen. Maar andersom, nahh.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.