Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2009, 12:14
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
oh ik ga even stomme vragen stellen in jullie huizenkooptopic, hoe zit dat met leeftijd? stel dat ik nou duizendveel geld heb maar geen vast contract, kan ik dan wel een huis kopen ofzo?
het meeste is al gezegd, maar nog wat aanvullinkjes:

Spaargeld doet het ook goed bij banken, en je moet natuurlijk ook geen schuld hebben. Zo heb ik geen vast contract en geen 3 jaar fulltime werkervaring, maar omdat we flink wat spaargeld hadden en geen schulden, konden mijn vriendin en ik meer lenen dan alleen op haar salaris. De motivatie van de bank is dan dat we aangetoond hebben dat we verstandig met geld om kunnen gaan.

huis kopen kan vanaf 18 jaar zover ik weet. je bent dan volledig meerderjarig en handelingsbekwaam om een dergelijk koopcontract te tekenen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2009, 12:45
Verwijderd
Ik dacht dat je spaargeld niet van invloed was op de hypotheek die je kon afsluiten. Hoeveel % scheelt het dan?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het hebben van spaargeld zorgt er natuurlijk wel voor dat je voor een hoger totaalbedrag een huis kunt kopen; je spaargeld kun je optellen bij het bedrag wat je aan hypotheek kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Het hebben van spaargeld zorgt er natuurlijk wel voor dat je voor een hoger totaalbedrag een huis kunt kopen; je spaargeld kun je optellen bij het bedrag wat je aan hypotheek kunt krijgen.
Ja dat snap ik. Maar ganralph zegt dat de hypotheeklening zelf ook hoger kan worden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 14:21
ganralph
ganralph is offline
inderdaad. bij de aankoop van ons huis hadden we alleen het vaste contract van mijn vriendin als basis. er zijn echter wel 2 inkomens, maar dat van mij is niet "vast" en niet 3 jaar aantoonbaar stabiel. met het argument dat de last door 2 mensen gedragen wordt, hebben we een hogere hypotheek aangevraagd (hoger dan puur op het vaste contract mogelijk was).

enkele banken waren wel geïnteresseerd in ons met dit verhaal. degene die we uiteindelijk genomen hebben is overstag gegaan doordat we een goede spaarpot hadden. dit zou volgens hun aantonen dat er een reserve is en dat we verstandig met geld kunnen omgaan. mijn inkomen was duidelijk van minder belang dan het spaargedrag. een buffer is belangrijker dan een "onzeker" inkomen. (overigens stond op ongeveer iedere bladzijde in koeienletters dat we eigenlijk meer leenden dan gebruikelijk was en dat we ons dat wel moesten beseffen; het was dus geen enge dsb-achtige constructie )

ik weet zo niet meer hoeveel % het gescheeld heeft (zal het eens opzoeken), maar het zorgde wel dat we dit huis konden kopen

overigens zal de bank de hele situatie afgewogen hebben, maar zonder ons spaargeld hadden we deze lening niet gekregen. ik weet dus niet hoe gebruikelijk het is om het spaargeld mee te tellen. na onze eerste aanvraag werd alleen een kopie bankafschrift gevraagd, en toen kwam ineens alles rond.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 20:54
jeffreytjee
Avatar van jeffreytjee
jeffreytjee is offline
neem altijd een htpotheek dat is goedkoper kwa belasting
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 13:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
neem altijd een htpotheek dat is goedkoper kwa belasting
dus........

het is wellicht handig als je topics een beetje doorleest voordat je er in reageert...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 16:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kom er nog steeds niet uit.. als je een hypotheek hebt, heb je een bruto bedrag per maand en een netto bedrag per maand. Dat heeft te maken met de belastingaftrek, toch?
Maar hoe regel je nou precies of je je bedrag per maand terug wil krijgen of per jaar? Per jaar is, neem ik aan, via de belastingteruggave.. Per maand is een voorschot, wat wil zeggen dat je zelf al wel een idee moet hebben van hoeveel je terug zal krijgen in het jaar. Toch?
En ik begreep dat er ook nog een mogelijkheid is dat je bijvoorbeeld aan geeft dat je elke maand 50 euro terug wil krijgen (voorschot) en de rest eenmalig per jaar krijgt (belastingteruggave). Klopt dat allemaal? En zo ja, hoe regel ik dat?

Op de site van de belastingdienst kon ik alleen informatie vinden over rente aftrek bij je jaarlijkse belastingteruggave. Misschien zoek ik op de verkeerde termen, maar wie kan het mij uitleggen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 18:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je niets doet, wordt alles via de belastingteruggave geregeld. Je kunt er ook voor kiezen om per maand een voorschot te krijgen van dat bedrag ('voorlopige teruggave'). Als je te veel voorschot krijgt, wordt dit weer verrekend bij de belastingteruggave (moet je dus terugbetalen).
Ik heb zelf geen ervaring met de VT, dus ik weet niet of de derde mogelijkheid die je aangeeft, bestaat.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 20:58
ganralph
ganralph is offline
die derde optie ken ik ook niet, maar het maandelijkse voorschot kun je volgens mij aanvragen via het VT-programma op de BD-site.

je kunt ook bij een financieel adviseur aankloppen, die heeft het voor ons ook allemaal geregeld zoals we het willen (hoewel we er wel volledig bij betrokken bleven). financieel adviseur kost jou als particulier/consument niets. (als je een goeie hebt )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 11:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Aha nou ik ga eens kijken als ik mijn belastingformulier in vul.. Tnx

@Nona: gefeliciteerd!
Hoe gaat het nu met je huisje? Wordt het al een beetje bewoonbaar?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 13:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
't hoort misschien niet helemaal hier, maar vandaag is de verkoopmakelaar die we in de arm hebben genomen, langsgeweest om foto's te maken van ons appartement. Binnenkort starten we dus echt met de verkoop.
En daar hangt dus mee samen dat we dan ook moeten gaan beslissen waar we 'hierna' willen gaan wonen. Mocht de verkoop erg vlot gaan, dan gaan we misschien tijdelijk wat huren, maar daarna willen we een huis kopen (geen appartement meer). We houden allebei van hetzelfde soort huizen, maar we weten nog niet waar we willen wonen. We weten wel dat we niet in ons oude dorp willen wonen, en niet in een stad of een dorpje zonder enige vorm van voorzieningen, en niet aan een snelweg maar wel in de buurt van, enz. Lastig hoor!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 14:33
ganralph
ganralph is offline
oeh spannend!

willen jullie heel bewust verkopen voordat je gaat kopen, of zet je het nu te koop en laat je de sleuteloverdracht afhangen van de nieuwe woning? tussendoor huren betekent namelijk 2 keer verhuizen (incl. alle papierzooi).

wij hebben alles klaar gemaakt bij onze verkoopmakelaar en toen we het voorlopig koopcontract van ons nieuwe huis hebben getekend, is het pas in de actieve verkoop gegaan. (daarvoor stond het in de "stille verkoop", dus wel beschikbaar via de makelaar, maar niet met advertenties.)

op deze manier hebben we het risico gelopen van dubbele hypotheek, maar de mogelijke stress die je krijgt als je huis ineens binnen een maand verkoopt, zonder dat je weet waar je heen wil, leek ons minder plezierig (uiteindelijk 1 maand dubbele lasten gehad)

succes iig! (en aarzel niet je mening te geven als je de foto's niet goed vindt; hij werkt voor jou, dus je mag eisen stellen )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 16:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
willen jullie heel bewust verkopen voordat je gaat kopen, of zet je het nu te koop en laat je de sleuteloverdracht afhangen van de nieuwe woning? tussendoor huren betekent namelijk 2 keer verhuizen (incl. alle papierzooi).
Wij willen in principe eerst verkopen en dan pas kopen. Dit omdat het toch een lastige tijd is in de huizenmarkt en we geen trek hebben in dubbele woonlasten. Daarnaast is het op dit moment zo dat we vooral nu willen verkopen omdat de situatie hier in de omgeving zodanig verandert, dat dit over anderhalf jaar niet meer kan (voor het bedrag wat we voor ogen hebben); dan zouden we juist weer vier jaar moeten wachten en dat is voor ons te lang.
Intussen kijken we wel rustig verder naar een volgende woning, maar als iemand volgende week de hoofdprijs biedt met een overdrachtsdatum in februari of maart, zeg ik geen nee en ga ik dus tijdelijk ergens anders wonen, met alle verhuizingen en papieren romslomp op de koop toe. Maar misschien hebben we over 9 maanden wel ons droomhuis gevonden voor een fantastische prijs en verandert de volgorde verkopen/kopen alsnog. De tijd zal het ons leren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 16:52
ganralph
ganralph is offline
ja, helaas kun je dat van tevoren allemaal niet inschatten en ik snap jullie standpunt als er redenen zijn om "snel" van het huis af te komen.

ik weet niet hoe "de situatie verandert" bij jullie in de omgeving, maar vergeet niet dat het onder je meldingsplicht kan vallen als jullie buurt grootschalig op de schop gaat in het kader van "stedelijke vernieuwing". (een nieuwe koper heeft het recht om het te weten als hij bijvoorbeeld 2 jaar lang sloophamers en heimachines gaat horen, zeker als de gemeente jullie daar een brief over gestuurd heeft.) weet niet of zoiets bij jullie het geval is, maar vraag de makelaar even naar dit soort dingen indien van toepassing.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 17:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet het. Informatie krijgen ze ook, zoveel als verplicht is. Maar zolang er niets te zien is, zullen er meer starters zijn die zich er niet te veel in verdiepen en hier best willen wonen, is onze inschatting. Tenminste, het laatste half jaar (toen het besluit eigenlijk al vast stond) zijn er nog een 'normaal' aantal appartementen verkocht in de flat.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 21:02
Verwijderd
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel hypotheek je kan krijgen afhankelijk van je bruto maandsalaris. Dus voor degene die dat willen zouden jullie kunnen aangeven welke factor er bij jullie komt uit: Hypotheekbedrag/brutomaandsalaris?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 21:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het hangt (natuurlijk) deels af van je persoonlijke situatie. Je kunt het natuurlijk ook berekenen met een online hypotheek berekening, maar dat zul je vast al gedaan hebben.
Wij hebben onze hypotheek toen op 1 salaris laten afsluiten, maar ik heb nu zo geen idee wat dat salaris op dat moment was, eigenlijk. Ik weet wel dat we niet de maximale hypotheek hebben genomen die voor dat salaris nodig was.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 08:17
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel hypotheek je kan krijgen afhankelijk van je bruto maandsalaris. Dus voor degene die dat willen zouden jullie kunnen aangeven welke factor er bij jullie komt uit: Hypotheekbedrag/brutomaandsalaris?
onze eigen verhouding weet ik niet precies, omdat we niet helemaal uitgaan van een jaarsalaris (het is één jaarsalaris + wat meer gezien onze financiële situatie)

er bestaan wel formules voor en rekenprogramma's zoals HaWaHaai zegt.

volgens mij was het voor banken wel redelijk de norm om 3,5 - 4 keer je bruto jaarsalaris te nemen. andere banken gingen voor iets minder, en sommige banken durfden zelfs 9 keer een jaarsalaris te lenen -> zie daar de kredietcrisis. door die crisis zijn de normen ook veranderd, dus of 3,5 nog een maatstaf is, weet ik niet.

uiteraard is dit allemaal afhankelijk van persoonlijke factoren zoals evt. schulden.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 17:11
Ivo
Ivo is offline
3,5 - 4 keer is wel erg laag. Even aan de hand van de rabobank rekentool: Met een inkomen van 20.000/jaar komt daar een factor 4,4 uit en bij 60.000/jaar komt er zelfs al factor 5,25 uit. Ik heb ook wel eens eerder gehoord dat je als alleenstaande starter rekening moet houden met een factor van ongeveer 4,5, die wat kan oplopen naarmate je meer inkomen hebt of een verdienende partner.

Ik neem aan dat die rekentool van de rabo wel een goede richtlijn geeft voor iemand die geen negatieve BKR-registratie heeft, geen openstaande schulden en een stabiel inkomen. Bij mij kwam er vorig jaar in elk geval uit het gesprek met de hypotheekadviseur van de bank ongeveer het zelfde bedrag als wat er uit de meeste online berekenings-tools kwam.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 18:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel hypotheek je kan krijgen afhankelijk van je bruto maandsalaris. Dus voor degene die dat willen zouden jullie kunnen aangeven welke factor er bij jullie komt uit: Hypotheekbedrag/brutomaandsalaris?
Bij mij 4.7
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Bij mij 4.7
Dat is dan toch eerder bruto jaarsalaris?

Kijkend naar bruto jaarsalaris zitten wij op 5.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 16:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hij vroeg toch ook om bruto jaarsalaris?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 17:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
"Hypotheekbedrag/brutomaandsalaris" staat er.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 17:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oooh nou snap ik hem. Ik heb wel 10x gecontroleerd dat er om bruto werd gevraagd en niet netto, toen ik die opmerking van Andijvie zag. Maar het gaat hem om het 'maand' stukje. Ja, mijne is per jaar idd. Dat zegt ook meer, want uiteindelijk wordt ook een 13e maand en vakantiegeld ed. in beschouwing genomen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:43
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad wordt uitgegaan van je brutojaarsalaris, waarin alle vaste toeslagen ook zijn meegeteld. En dat is dus al snel 13 of 14 keer je bruto maandsalaris.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is dan toch eerder bruto jaarsalaris?

Kijkend naar bruto jaarsalaris zitten wij op 5.
We zitten toch op 4, ik vergiste me in het hypotheekbedrag.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 09:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Even een update allemaal, hoe gaat het met de huizenkopers? Zit iedereen er nu in, helemaal gewend, nog klusjes te doen?

Ik woon nu 2 maanden in mijn huisje en het voelt echt al helemaal eigen. Echt al goed gewend. Ik heb in week 2 dat ik het gekocht had (nog voor ik er in zat) lekkage gehad en komend weekend zal daarom nog heel mijn plafond er uit moeten. Ik krijg dan een gipsen plafond van de verzekering. Verder geen tegenslagen gehad in de afgelopen tijd.
Alles is af, er komt er al een beetje routine in het winkelen, schoonmaken, etc. en ik zit nog elke vrije avond met kennissen/vrienden/familie die mijn huisje komen bekijken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 20:48
Ivo
Ivo is offline
Toevallig dat je het over lekkage en je plafond vervangen hebt. Ik werd vanochtend onaangenaam verrast door een druppend geluid. In m'n keuken kwam het water uit m'n gipsplafond zetten.

Fijn, bovenburen die net het huis hebben gekocht en aan het verbouwen zijn, maar er nog niet wonen (en dus ook niet aanwezig waren). Zal dus ook e.e.a. aan mijn plafond moeten gebeuren. Zowieso moet het opnieuw geschilderd worden, en morgen ga ik maar eens kijken of de gipsplaat nog een beetje sterkte over heeft als ie gedroogd is.

Wat beterft het kopen van een woning bij mij nog geen verandering. Als ik wat leuks tegen kom ga ik zeker even kijken, maar in mijn prijsklasse is de keuze nogal beperkt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 08:33
ganralph
ganralph is offline
ik woon er al weer ruim vier maanden, maar er blijft genoeg te klussen

binnenkort dubbelglas in de slaapkamer en dan ook meteen de muur daar isoleren
deze week komt er iemand kijken naar de staat van de (oude) houten vloer. of er geen beestjes en schimmels in wonen... ik heb er wel vertrouwen in, maar liever even een professional die er naar kijkt voordat je vloer begint door te zakken

voor de rest prima gewend. bij ieder mankement dat we tegenkomen (helaas nogal wat) denken we maar weer aan de (voor ons) toplocatie waar het huisje staat
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 16:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh wel fijn dat je dubbelglas krijgt ganralph, dat scheelt wel
En hoe is het afgelopen met de controle van je vloer?

Hier nu een nieuw plafond
Ik laat ze alleen maandag nog even terug komen, want ze hebben tegelijk ook een zilverenbalk voor de helft mee geverfd. Niet erg mooi, dus dat mag iemand mooi even oplossen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 17:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Oh wel fijn dat je dubbelglas krijgt ganralph, dat scheelt wel
En hoe is het afgelopen met de controle van je vloer?
de vloer is in orde, op een klein - geïsoleerd - stukje na waar houtworm in zit. dat kan er gelukkig gewoon uitgehaald worden en dan nieuw hout er in. overigens een tip van de controleman: planken waarin lijm verwerkt zit zijn niet aantrekkelijk voor het meeste ongedierte

onze vrees over schimmel bleek gelukkig gewoon een zoutafzetting te zijn. is niet veel aan te doen, maar ook geen directe bedreiging.

verder hebben we besloten om nu ook van die isolatiechips te laten aanbrengen in de kruipruimte. kost ±1000,- en dat lijkt ons wel de moeite. de keus moet gaan tussen twee aanbieders/merken van het spul, dus nog even offertes vergelijken.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 12:52
Verwijderd
Dubbelglas is zooooveel beter. Wij hebben er ook net drie nieuwe ramen bij (trap, slaapkamer en badkamer) Wat een verschil!!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 11:50
Aapje*
Avatar van Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Even een update allemaal, hoe gaat het met de huizenkopers? Zit iedereen er nu in, helemaal gewend, nog klusjes te doen?
Ik krijg dinsdag eindelijk eindelijk eindelijk de sleutel van het huis
En dan wordt het nog flink klussen. Wel al veel gekocht en bedacht hoe het moet worden. Ik maak me (nog) niet druk om eventuele tegenslagen. Wat wel meewerkt is dat ik nu in een huurhuis woon en deze een maand langer aanhoud zodat we de tijd hebben om het nodige te klussen in het nieuwe huis.

Balance, wat fijn dat je al helemaal gewend bent Je huis is ook echt leuk!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 16:48
Verwijderd
er gaat hier ook n nieuw koophuis komen, eengezinswoning met voor en achtertuin, alles moet alleen nog verbouwd en geisoleerd worden dus zodra de sleutel er is moet er een hoop subsidie aangevraagd worden
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 16:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Aapje*: nog één dag wachten, wat spannend zal het zijn! Heel slim dat je dat huis nog een maand langer aan houdt. Vrienden van mij hebben dat ook gedaan en die vonden het heerlijk om 's avonds weer lekker naar een ingericht huis te kunnen gaan. Verbouwen is al vermoeiend genoeg, dan wil je niet ook nog elke vrije minuut in de rotzooi zitten.
Veel plezier morgen!!

@Koekjes: wanneer krijg je de sleutel?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 07:40
ganralph
ganralph is offline
@ Aapje*: gefeliciteerd alvast en succes met klussen!

@ Koekjes: ik weet niet hoe ver je je al verdiept hebt in de mogelijke subsidies, maar deze site van het ministerie van VROM beweert een goed overzicht per gemeente te hebben. (wellicht handig als rode draad door het ongetwijfeld bureaucratische web )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 15:34
Verwijderd
per 1 mei krijgen we de sleutel en had al gezocht naar subsidies maar thnx ganralph
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 01:08
Verwijderd
Citaat:
ik woon er al weer ruim vier maanden, maar er blijft genoeg te klussen

binnenkort dubbelglas in de slaapkamer en dan ook meteen de muur daar isoleren
deze week komt er iemand kijken naar de staat van de (oude) houten vloer. of er geen beestjes en schimmels in wonen... ik heb er wel vertrouwen in, maar liever even een professional die er naar kijkt voordat je vloer begint door te zakken

voor de rest prima gewend. bij ieder mankement dat we tegenkomen (helaas nogal wat) denken we maar weer aan de (voor ons) toplocatie waar het huisje staat
Doe je dat verbouwen dan allemaal zelf?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 08:30
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Doe je dat verbouwen dan allemaal zelf?
nee hoor wat we kunnen uiteraard wel. maar het plaatsen van ramen, nieuwe elektra en evt. nieuwe riolering gebeurt toch echt door professionals. het is dan ook weer niet zo dat we een aannemer hebben die alles regelt. we beginnen ergens zelf aan, en als we iets tegenkomen wat we niet aandurven, bellen we een expert
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 12:35
Verwijderd
hier moet, komtie:
de berging geisoleerd worden om er een keuken in te doen (+gas, water en elektra) de badkamer uitgebouwd worden (met trapje erin naar een bad en wc erbij) er moet ergens nog een wasmachine komen en de wc beneden moet dubbel worden, alle enkelglas ramen moeten dubbel worden en er moet een nieuwe cv in, ook nog openslaande deuren achter in de pui.
verder willen we uiteindelijk een trap naar de zolder en een dakkapel maar dat is toekomstmuziek, vooral omdat mijn vriend nogal lang is en dan moet de kapel best hoog en groot anders hebben we er niks aan)
dus t wordt nog een flinke klus maar t gaat echt een fcking vet huis worden
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 12:55
Verwijderd
Heb je al foto's koekjes?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 17:12
Verwijderd
op mn vriend zn computer, maar t is echt vreselijk nu, t is een huis waar 30 jaar geleden iets aan is gedaan en daar houd het mee op, de kasten en schilderijen staan nog in het behang enzo en alles is vies geel
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 18:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Een vriendin van mij had laatst een huis gekocht: het laminaat hield op waar het vloerkleed begon!
Ze kwamen daar wel op tijd achter gelukkig en konden dat mee nemen in de onderhandeling. Maar in de brochure werd gepocht met een prachtig laminaatvloer, terwijl er dus een hele rechthoek ontbrak midden in de woonkamer
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 19:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
WTF, dat is wel heel raar.

Hier ligt op veel plekken nog zeil over zeil. En behang over tegels is ook een mooie. In de keuken, en waar een gaskachel heeft gestaan (daar zat al zo'n vreemde bobbel in het behang). En hier en daar leidingen die nergens op uitkomen, en een lichtknop naar een lichtpunt op een rare plek in de muur, waar ook al jaren niets in zit. Die mensen zijn aan de hobby geweest en konden er niets van. Maar stukje bij beetje...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 19:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja dat was zodat het vloerkleed verzonken lag in de vloer en ze er niet over kon struikelen

Hmm van die knutselaars is ook wel lastig dan, want je moet maar afwachten wat er in orde is en wat niet. Of valt dat mee?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 20:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nou ja, de elektra hebben we als eerste nagekeken, en dat bleek flink verouderd en brak aangelegd (draadje naar draadje naar draadje, erg eng soms). Gelukkig heb ik een elektricien in huis die precies weet hoe hij het allemaal aan moet pakken. Dus kamer voor kamer opnieuw aanleggen en bedraden. Dat gaat best aardig.
Verder valt het aardig mee. De meeste dingen zijn dom weggewerkt, maar ook makkelijk op te lossen. Dus dat kan allemaal op zijn tijd.

Binnenkort ook even foto's, maar nu druk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Een vriendin van mij had laatst een huis gekocht: het laminaat hield op waar het vloerkleed begon!
Ze kwamen daar wel op tijd achter gelukkig en konden dat mee nemen in de onderhandeling. Maar in de brochure werd gepocht met een prachtig laminaatvloer, terwijl er dus een hele rechthoek ontbrak midden in de woonkamer
hahahah neeee

nou op funda stond over dit huis dat er laminaat inlag en dat er een wasmachineaansluiting in de berging zat, niet dus
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:17
Verwijderd
Toen wij een keer bij een huis gingen kijken dat op de foto's en in de beschrijving prachtig was, schrokken we ook wel... volgens de beschrijving waren de plafonds iets van 2m 60, in het echt was het volgens mij 2m 30, iig bizar laag De tuin was ook ineens de helft kleiner En de houten vloer die volgens de beschrijving 'prachtig' was, was in de keuken extreem versleten en op verschillende plekken ook gewoon heel lelijk gelegd... Deceptie Uiteindelijk begrepen we ook waarom er geen foto van de badkamer op stond (want dat was een bergkast met een douchekop erin, geen wastafel, niets )... Mja, van buiten was het wel echt een mooi huis, maar er klopte dus een heleboel niet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Je moet de beschrijvingen van een makelaar ook even 'leren' lezen. Zodra ze het hebben over 'knus' is het er meestal zo krap dat je er je kont amper kunt keren . En als er geen foto op internet staat, is die ruimte meestal niet om aan te zien.
Ik heb de tekst van de makelaar over ons appartement ook wel even nagekeken om te kijken of er geen onwaarheden in staan. Dat is niet zo, al zijn sommige dingen wel erg mooi verwoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mama zijn en studeren....
Nikki87
33 30-09-2009 23:47
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Software & Hardware DVD recorder kopen (tips)
Balance
7 16-12-2008 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips beschouwing Nederlands
dark*dizzie*
4 30-03-2007 09:29
Werk, Geld & Recht Huis kopen als student
Verwijderd
53 25-03-2007 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.