Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2011, 19:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zit er behalve in melk ook veel calcium in groene bladgroente (zoals andijvie, boerenkool, spinazie) maar weet het niet zeker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-01-2011, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zit er behalve in melk ook veel calcium in groene bladgroente (zoals andijvie, boerenkool, spinazie) maar weet het niet zeker.
Klopt, maar dan moet je toch heel flink opscheppen. Ongeveer 800 gram bereide spinazie, bijvoorbeeld.
Oud 02-02-2011, 15:54
Verwijderd
ik vergeet steeds meer namen en als ik erop kom kan ik ze nauwelijks of helemaal niet uitspreken het gaat om allerlei namen, van collega's, mijn moeder, de vriend van een vriend.. hoe kan dit?
Oud 02-02-2011, 21:53
Verwijderd
Hoeveel kcal is het min. dat je kan eten wat nog net gezond is ?
1200 kcal ?
Oud 03-02-2011, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel kcal is het min. dat je kan eten wat nog net gezond is ?
1200 kcal ?
Ja. Maar belangrijker is dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. 1200 kcal aan cola is niet gezond, 1200 kcal aan volkorenbrood, groente, fruit, vis en vlees wel.
Op voorwaarde dat je overgewicht hebt en wil afvallen, natuurlijk. Anders is het te weinig.
Oud 03-02-2011, 15:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Dat minimum van 1200 KCal is toch ook afhankelijk van bijvoorbeeld je leefstijl, geslacht, gewicht/lengte, etc.? Ik zou er dus niet zo aan vastklampen .
__________________
En dat meen ik!
Oud 13-02-2011, 19:15
Verwijderd
Citaat:
ik vergeet steeds meer namen en als ik erop kom kan ik ze nauwelijks of helemaal niet uitspreken het gaat om allerlei namen, van collega's, mijn moeder, de vriend van een vriend.. hoe kan dit?
Oud 13-02-2011, 20:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dit topic gaat over voeding, daar past je vraag niet echt bij. Maar er is net een topic geopend wat wel bij jouw vraag past: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1826685

Ik zou zeker naar de dokter gaan als het aanhoudt en onverklaarbaar is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-02-2011, 22:31
xSk
Avatar van xSk
xSk is offline
Halloo beste mensjes,

ik had nog even een vraagje. Want ik probeer een beetje af te vallen, niet voor het getal, maar voor het zicht van mijn lichaam.

Vaak zoek je eerst op het internet en ga je wat proberen... Maar ik kan op geen enkele manier vinden om juist af te vallen..

Ik ben 1.66cm en weeg nu 64kilo, Mijn bmi is dan ook 23,4. Nou harstikke mooi denken jullie... maatr mis. die bmi is meestal voor de gemiddelde mens, maar ik heb van nature een hele slanke bouw. Hoewel ik wel van lekker eten hou.
Ik heb vaak ook geen honger maar meer snaai zin. En als ik echt honger heb komt dat binnen 5 min aanzetten...
Maar omdat k nu een blubberbuikje begin te krijgen en onderhand me skinny leggngs niet meer pas, besloot ik er wat aan te doen. ook vanwege de zomer strakjes.


hoe kom ik van die snaai zin af en van mijn buikje? Ik loop zon gemiddeld per dag 3 uur... (hardlopen) al jaren lang, en toch gaat het buikje niet weg... begint erg vervelend te worden.

Heeft iemand tips die snel werken behal;ve anorexia krijgen?

Thnx!
__________________
.x You can only Love someone else if you Love yourself first x.
Oud 14-02-2011, 22:32
xSk
Avatar van xSk
xSk is offline
en oohjah. een glas water drinken werkt niet tegen de snaai zin... Maakt het erger en word er misselijk van!
__________________
.x You can only Love someone else if you Love yourself first x.
Oud 15-02-2011, 06:55
Verwijderd
Gewoon gezond eten, daarmee ben ik inmiddels al genoeg afgevallen. Je moet wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen natuurlijk. Eet 's ochtends fruit, en 's middags fruit en probeer geen koek of snoep te eten. En als je zin krijgt om te eten, terwijl je geen honger hebt, moet je gewoon afleiding zoeken oid. Ga computeren, ga leren, ga even naar buiten, doe iets wat je leuk vindt.

En ohja, met veel water drinken van je ook sneller af.
Oud 15-02-2011, 09:12
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je genoeg eet (ontbijt, lunch, avondeten en gezonde tussendoortjes) heb je geen honger en is het makkelijk om snoep enz te laten staan.
Oud 15-02-2011, 10:39
Verwijderd
Bij snaaizin tandenpoetsen. Want wie heeft er nu nog trek in chips direct na het tandenpoetsen?

Bedenk wel dat een beetje een zacht buikje onder de navel normaal is bij vrouwen. Niet per se bij meisjes van twaalf, en ook niet bij uitgemergelde modellen, maar wel bij vrouwen met een gezond figuur. Dat helemaal weg willen hebben is net zo logisch als je borsten helemaal weg willen trainen.
Oud 16-02-2011, 18:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
3 uur hardlopen per dag? Ik vraag me af of dat niet een fout is, maar als het echt zo is moet je juist heel veel eten. Als je te weinig eet heb je a. honger (dus snaaien) en raak je b. in een spaarstand waardoor je juist niet afvalt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-02-2011, 18:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh en om zelf ook wat toe te voegen in dit topic: de teller staat nu op -6.0 kg
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-02-2011, 19:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Fijn dat het zo goed gaat, Balance

Bij mij +2, nog (minimaal) 4 te gaan, maar het gaat wel goed. Ik heb het drinkontbijt terug ingevoerd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 16-02-2011, 21:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Netjes VV
Volgens mij is aankomen behoorlijk moeilijk als je het op een gezonde manier wil doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-02-2011, 13:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik weet eigenlijk niet. Natuurlijk is het niet gezond om elke dag vooral veel friet te eten, maar volgens mij mag ik zolang ik genoeg gezonde dingen eet ook wel redelijk onbeperkt 'ongezonde' dingen hebben. Maar ik let vooral meer op met drinken (omdat ik eerst eigenlijk alleen maar water dronk) en verder bijvoorbeeld vaker pinda's e.d.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 17-02-2011, 14:24
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
3 uur hardlopen per dag? Ik vraag me af of dat niet een fout is, maar als het echt zo is moet je juist heel veel eten. Als je te weinig eet heb je a. honger (dus snaaien) en raak je b. in een spaarstand waardoor je juist niet afvalt.
Bulken
Oud 18-02-2011, 01:07
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
-20 kg

Enige wat ik ervoor hoefde te doen, was een vrachtwagen over het hoofd zien tijdens het oversteken
__________________
Ąƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 19-02-2011, 11:48
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
-20 kg

Enige wat ik ervoor hoefde te doen, was een vrachtwagen over het hoofd zien tijdens het oversteken
Ik heb zelden zo'n gezonde manier van afvallen gehoord
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 19-02-2011, 23:58
Verwijderd
Citaat:
-20 kg

Enige wat ik ervoor hoefde te doen, was een vrachtwagen over het hoofd zien tijdens het oversteken
letterlijk, of figuurlijk?

beterschap ofzo!
Oud 20-02-2011, 10:05
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
letterlijk ben er al wel weer poosje bovenop, maar motivatie om te trainen beetje verloren
__________________
Ąƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 20-02-2011, 10:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Poeh, heftig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-02-2011, 10:01
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik weet niet op - hoeveel ik nu sta, want sinds ik een eetstoornis gehad heb is de weegschaal de deur uit. Maar mijn 'nieuwe' broeken zijn te groot, en die van vorig jaar passen weer . (Even voor de duidelijkheid, ik heb momenteel geen eetstoornis, en ik eet dus gezond, ik was erg aangekomen door medicijnen (waarvan ik tijdelijk in de overgang kwam) en dat wou ik er graag weer af hebben).

Ik las dat zwemmen wel goed is voor je conditie maar niet goed voor afvallen. Ik ben begonnen met hardlopen en dat is denk ik de voornaamste reden dat ik ben afgevallen. Maar het werd me aangeraden door het ziekenhuis om te gaan zwemmen ipv hardlopen. Denken jullie dat een uur zwemmen 2-3 keer per week genoeg sport is om af te vallen? (ik eet +/- 1600-1700 kcal per dag)
Oud 21-02-2011, 11:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat denk ik wel. Al kan het ook zijn dat de weegschaal niet heel veel resultaat laat zien doordat je spierweefsel juist toeneemt. Maar qua figuur ga je het dan wel zien.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-02-2011, 12:22
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Weegschaal gebruik ik toch niet, dus dat maakt niet uit
Oud 21-02-2011, 12:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja precies. Ik denk dat je wel moet rekenen op een langzaam (maar gezond) resultaat.
Als ik hoor wat je eet en wat je van plan bent te sporten, denk ik dat een resultaat van 4 ons per week wel reëel is.
(maar ik ben geen diëtist oid dus ik kan er naast zitten)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-02-2011, 15:41
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Zwemmen is in principe even goed voor afvallen als hardlopen. Je lichaam verbruikt gewoon energie om bewegingen te kunnen maken, en of je die calorieën nou verbrandt met de een of de andere activiteit maakt in principe niks uit. Waar je wel op kunt letten is de hartslag die je hebt tijdens je cardio. Bij 60-70% van je maximale hartslag komt het grootste gedeelte van de verbrandde calorieën uit je vetreserves. Als je een hogere hartslag hebt wordt ook voor een deel je spiermassa aangesproken. En dat werkt op den duur averechts, want je spieren zelf verbranden in rust ook al calorieën

Het enige dat ik wel eens heb gehoord is dat als je echt droog wil komen te staan zwemmen minder geschikt is omdat je lichaam altijd een klein laagje vet ter bescherming van het koudere water wil vasthouden.. Ik weet eerlijk gezegd niet of het waar is, maar zo gek klinkt het nou ook weer niet.

Je kunt prima berekenen wat haalbaar is om per week te verliezen.

Voorbeeld: een gram vet heeft een energiewaarde van 9kcal. Een kilo vet dus 9000. Als je per week dus 3 maal 500kcal verbrandt dmv cardio en per dag 300dmv je voeding kom je uit op 3600kcal. Wat dus inderdaad 4 ons per week is
Maar je moet inderdaad niet teveel op gewicht focussen, want waar je 400gr vet verliest kan je 200gr spier en 300gr water aankomen.

Best is je progressie te meten met behulp van een huidplooimeter.
__________________
Ąƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 24-02-2011, 09:40
Verwijderd
Weet iemand een goed eetschema?

Ik wil niet afvallen of aankomen, maar ik eet niet gezond en op deze manier val ik af.
Wat ik dus eigenlijk niet wil.
Oud 24-02-2011, 11:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Kijk even op www.voedingscentrum.nl, daar staat precies wat je op een dag nodig hebt.

edit: iets specifieker staat hier een "rekenhulp" die het je vertelt: http://www.voedingscentrum.nl/nl/ete...l-per-dag.aspx
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-02-2011, 16:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hoi, ik ben sinds gister hartstikke ziek. Het voelt alsof er messen in mijn keel zitten en het doet pijn als ik slik, maar nog erger is het als ik hoest. Mijn stem is weg en ik heb koorts. Ik zit al aan de hoestdrank en aan de keelsnoepjes en pijnstillers. Weet iemand nog een of ander wondermiddel hiertegen? Ik heb gister nacht nauwelijks geslapen en ik wil graag weer snel beter zijn.
__________________
mijn handtekening
Oud 24-02-2011, 18:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je hebt gewoon griep en/of keelontsteking. Vervelend ja, maar niet echt veel aan te doen. Veel slapen, paracetamol innemen, heeeeeel veel drinken (bijv ijswater of groene thee) zijn de standaard adviezen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-02-2011, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Kijk even op www.voedingscentrum.nl, daar staat precies wat je op een dag nodig hebt.

edit: iets specifieker staat hier een "rekenhulp" die het je vertelt: http://www.voedingscentrum.nl/nl/ete...l-per-dag.aspx
@pluis: dat heb ik gedaan. Dankje

Ochtend:
1 kom melk met weetabix en cornflakes

Middag
1 snee brood met kaas
2 snee brood met vleeswaren

Tussendoortjes:
Multireep
Minimaal 1 stuk fruit.
2 kop koffie

Proberen:
2 kop groene thee per dag.
2 glazen water per dag.

Avond:
3 schep groente
1 stuk vlees
3 halve aardappels


Is dit een beetje een redelijke richtlijn?
Oud 24-02-2011, 18:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind het wel érg mager als je niet af wil vallen.
Als je op de site van het voedingscentrum kijkt kun je zien dat je eigenlijk wel heel wat meer nodig hebt.
Wat je eventueel ook kan doen is een site zoeken waar je een eetdagboekje bij kan houden. Je kan dan zien hoeveel kcal je binnen krijgt en dat vergelijken met je verbruikte kcal. Dat moet zo'n beetje gelijk zijn om op gewicht te blijven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-02-2011, 21:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het heel erg weinig. Wat ik zelf eet en volgens mij wel redelijk gangbaar is, is bijvoorbeeld het volgende:

ontbijt:
Twee boterhammen met zoet beleg
Beschuitje
Kopje thee

Tussendoor:
Mok koffie
Bekertje water
Liga evergreen, pakje sultana's of Lu Time Out koekjes oid

Lunch:
Vier boterhammen, twee met vlees, twee met kaas
(of drie boterhammen en cup a soup)
Beker optimel
Glas thee

Tussendoor:
Mok thee
Twee stuks fruit
Glas dubbelfriss/aanmaaklimonade oid

Avond:
Anderhalf bord avondeten
Schaaltje yoghurt of vla

Later op de avond:
Koffie en een koekje
Glas aanmaaklimonade/dubbelfriss oid

In het weekend verschuift het wat en wordt ontbijt en lunch meer een en eet ik later op de avond nog wat chips en drink ik een keer frisdrank ofzo maar dit is het in basis toch wel. Als ik het vergelijk met het voedingscentrum dan klopt het wel ongeveer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-02-2011, 08:20
Verwijderd
Hmm oke, bedankt!
Oud 26-03-2011, 13:02
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Heeft iemand nog een lekker idee voor vleesvervangers? Mijn familie (en ik dus ook) eten koosjer, maar omdat koosjer vlees zo duur is eten we 5 á 6 dagen per week vegetarisch (we eten wel vis). We hebben vaak van die Tivall-producten van de AH, maar weten jullie nog iets lekkers?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 26-03-2011, 16:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ken je die vegadingen van Valess al? Die zijn ook best lekker en weer anders dan die Tivall dingen. Een andere supermarkt heeft vaak ook weer hele andere dingen dus als er eentje in de buurt zit is dat ook wel de moeite waard om eens te kijken. De Jumbo heeft ook een groot assortiment lekkere vegadingen vind ik. En met champignons/paddestoelen, kaas en noten kan je natuurlijk ook heel veel doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-03-2011, 18:23
Verwijderd
ik eet ook vegetarisch,
ik haal af en toe een blok kaas, daar snijd ik met een mes een grote dikke plak vanaf(halve centimeter dik op zn minst) dan rauw ei eroverheen smeren en paneermeel en voila, je eigen kaasschnitzel....
stuk goedkoper, en vaak ook nog lekkerder...
n vriendin van me snijdt nog dikkere plakken kaas af en holt ze dan uit, zodat ze in die kaas ook nog iets anders als groente ofzo kan doen maar daar ben ik dan weer minder fan van
Oud 29-03-2011, 17:28
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ken je die vegadingen van Valess al? Die zijn ook best lekker en weer anders dan die Tivall dingen. Een andere supermarkt heeft vaak ook weer hele andere dingen dus als er eentje in de buurt zit is dat ook wel de moeite waard om eens te kijken. De Jumbo heeft ook een groot assortiment lekkere vegadingen vind ik. En met champignons/paddestoelen, kaas en noten kan je natuurlijk ook heel veel doen.
Valess ken ik, dat is wel lekker .

En goeie tip Duckdoggy!
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 30-03-2011, 00:11
Verwijderd
Hmm op voedingscentrum staat dat je dames van 14-18 jaar 6 plakken brood op een dag moeten eten. Hoe krijg je dat ooit op naast avondeten . 2 's ochtends en 2 's middags, verder kom ik toch echt niet.
Ik eet nux te weinig maar ik ben niet te mager zeker niet. Ik eet 2 broodjes en dan tussendoor crackers vooral. Maar ik doe overdag ook een stuk minder nu ik geen school heb.
Oud 30-03-2011, 15:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, voedingscentrum geeft een advies hč, 2 boterhammen 's ochtends en 4 's middags is dus over het algemeen oké, maar knäckebrood telt natuurlijk evengoed mee en het hangt er inderdaad ook vanaf hoeveel je beweegt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 31-03-2011, 21:19
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
hay kun je hier ook terecht met vragen over je bmi
__________________
.
Oud 03-04-2011, 09:06
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
hay kun je hier ook terecht met vragen over je bmi
dat kan!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 04-04-2011, 22:13
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
okej mijn bmi is 17

ik eet wel gewoon nuja niet echt heel veel omdat ik geen trek heb maar wel genoeg nu vroeg ik me af of het dan veel uitmaakt dat je bmi te laag is
__________________
.
Oud 06-04-2011, 08:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, dat hangt er ook een beetje vanaf, of je verder wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt, en of je je gezond voelt, niet sneller moe bent dan anderen, niet sneller ziek, of je conditie oké is... Als dat allemaal in orde is, zou ik me niet zo'n zorgen maken over een bmi van 17.

Ik moet mezelf weer een beetje motiveren, want ik was een kilo afgevallen in plaats van aangekomen, grrr.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-04-2011, 20:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
okej mijn bmi is 17

ik eet wel gewoon nuja niet echt heel veel omdat ik geen trek heb maar wel genoeg nu vroeg ik me af of het dan veel uitmaakt dat je bmi te laag is
zolang je je gezond voelt, nog gewoon ongesteld wordt, je nagels en haren niet zomaar afbreken en je ook niet om de haverklap ziek wordt van ieder virus dat maar heerst, zou ik me geen zorgen maken. Maar je moet natuurlijk nu niet ook nog eens gaan afvallen, want dan kan je wel in de problemen komen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-04-2011, 11:13
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Hm, gewoon even ter interesse. Wanneer zouden jullie een dietiste inschakelen om te helpen met afvallen?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 07-04-2011, 11:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als ik (veel) overgewicht zou hebben, en het zou me zelf niet lukken om m'n eetpatroon definitief aan te passen (want dat is het probleem) dan zou ik een dietiste vragen om hulp.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.