Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 16:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2005 @ 18:45 :
Dat had ik dus ook, want ik hoorde een half jaar geleden oid al mensen over dat Diane er niet meer zou zijn ed. 'k weet ook niet hoe het zit.
dat kan ik wel zijn geweest. De apothekersassistente deed het mij namelijk destijds lijken alsof de diane35 helemaal niet meer bestond, dus ik ging er vanuit dat iedereen toen die nieuwe kreeg.

Maar de nieuwe naam is idd Minerva. Ik heb die al zo'n 9mnd terug gekregen. En sinds zo'n 3,5mnd heb ik weer een nieuwe. Dit keer de naamloze variant van de Minerva (de naam is hierbij gewoon de inhoud van de pil zeg maar). Wel raar dat het niet bij iedereen zo is
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-05-2005, 17:39
Joost1985
Joost1985 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-05-2005 @ 17:29 :
als ze de pil op tijd slikt en jullie meestal ook nog een condoom gebruiken (en als dat condoom heel is gebleven), dan is ze écht niet zwanger. Is ze normaal gesproken (sinds ze de pil gebruikt) heel licht ongesteld? Het kan zijn dat ze gewoon zó licht ongesteld is dat er helemaal niets overblijft.
Ze slikt de pil altijd op tijd, en gebruiken nagenoeg altijd een condoom, dus hier kan het niet aan liggen.

Dus ik hoef me hier verder niet druk om te maken?

Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 07:12.
Oud 12-05-2005, 09:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Joost1985 schreef op 11-05-2005 @ 18:39 :
Ze slikt de pil altijd op tijd, en gebruiken nagenoeg altijd een condoom, dus hier kan het niet aan liggen.

Dus ik hoef me hier verder niet druk om te maken?
Nee .
__________________
Keep on rockin'
Oud 12-05-2005, 16:54
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik heb op dit moment alle pil-sites gehad en kan nergens antwoord vinden op m'n probleem.
Ik slik Microgynon 30... en afgelopen keer heb ik mijn stopweek overgeslagen.
Dus ik heb eerst 3 weken gewoon de pil geslikt, niet vergeten enz. Maar toen de stopweek dus overgeslagen en weer met een nieuwe strip begonnen. Tellen deze eerste pillen dan weer als'week 1 ??? *dus is week 4 dan weer week 1 ? *

Als dit begin weer als week één telt, heb ik in deze eerste week de pil dus langer dan 12 uur te laat ingenomen.
Wat zouden jullie doen? Afwachten/Huisarts?
Oud 12-05-2005, 18:54
Verwijderd
nee, als je een stopweek hebt overgeslagen tellen alle pillen als week 3
Oud 13-05-2005, 16:08
Z.yl
Avatar van Z.yl
Z.yl is offline
Ik ben nu net een maand begonnen met de pil. Ben dan ook begonnen op de eerste dag van de menstruatie. Is het dan normaal dat je die hele maand ongesteld blijft tot aan je volgende menstruatie?
Oud 13-05-2005, 16:13
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Dat kan wel ja, je lichaam moet nog wennen aan de pil.
Mocht het bij de volgende strippen zo blijven, dan is de pil misschien te licht voor je en kun je beter even terug naar je arts.
__________________
Keep on rockin'
Oud 13-05-2005, 23:22
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Ik ben woensdag en donderdag de pil vergeten nemen (nouja ik ging er domweg vanuit dat het de stopweek was maar dat is helemaal niet zo constateerde ik vandaag). Ik zou echter nog niet in de stopweek komen en dus nog niet ongesteld moeten worden. Het liefst zou ik dan gewoon verder gaan met slikken en een tweede strip doornemen. Is dit een veilige mogelijkheid? In de bijsluiter staat dat je na twee keer vergeten de dokter moet raadplegen?Mijn vraag is nu: Als ik nu vandaag gewoon weer begin met de pil en ze doorneem tot na een tweede strip, mag ik er dan vanuit gaan dat het weer veilig is? en vanaf wanneer precies is het dan weer veilig?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Oud 14-05-2005, 14:15
Lanoia
Lanoia is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2005 @ 20:28 :
je kunt op zich ook 1 week van de pil doorslikken in plaats van een hele strip, maar als je normaal gesproken al heel gauw doorbraakbloedingen krijgt, krijg je dat dan natuurlijk ook. Er zijn ook wel andere tabletjes waarmee je je menstruatie een week kunt uitstellen, maar ik weet niet of je die kunt combineren met de pil en bovendien zijn ze alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift.
Een week doorslikken? Ik wist niet dat dat kon.. Dus dan slik ik het een week door, dan word ik ongesteld en dan? Moet ik dan verder gaan met die 'oude' strip of met een nieuwe beginnen?
Oud 14-05-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Lanoia schreef op 14-05-2005 @ 15:15 :
Een week doorslikken? Ik wist niet dat dat kon.. Dus dan slik ik het een week door, dan word ik ongesteld en dan? Moet ik dan verder gaan met die 'oude' strip of met een nieuwe beginnen?
Met een nieuwe strip beginnen.
Oud 14-05-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 14-05-2005 @ 00:22 :
Mijn vraag is nu: Als ik nu vandaag gewoon weer begin met de pil en ze doorneem tot na een tweede strip, mag ik er dan vanuit gaan dat het weer veilig is? en vanaf wanneer precies is het dan weer veilig?
Volgens mij is de pil dan weer veilig na die tweede strip...maar 100% zeker weten doe ik dat ook niet. Anders bel je de dokter even op om het te vragen? Dan weet je het iig zeker.
Oud 15-05-2005, 12:47
SillySil
SillySil is offline
Hoi allemaal,

Ik ben nu 3 weken aan de pil, heb net een stopweek gehouden en ben nu dus met de nieuwe strip bezig.
Ik zit nu in de 1e week van de nieuwe strip, maar ben hem gister vergeten nu staat er bij 'pil vergeten in week 1' dat ik hem alsnog kan innemen, maar maakt het uit of je met je 2e strip bezig bent of kan dat alleen bij strip 1? Moet ik hem nu gewoon alsnog innemen, omdat ik in de 1e week weer zit??

beetje vreemd geformuleerd .. hoop dat jullie het snappen ..
__________________
~ *I hope you''ll find your freedom, for eternity * ~
Oud 15-05-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
SillySil schreef op 15-05-2005 @ 13:47 :
Hoi allemaal,

Ik ben nu 3 weken aan de pil, heb net een stopweek gehouden en ben nu dus met de nieuwe strip bezig.
Ik zit nu in de 1e week van de nieuwe strip, maar ben hem gister vergeten nu staat er bij 'pil vergeten in week 1' dat ik hem alsnog kan innemen, maar maakt het uit of je met je 2e strip bezig bent of kan dat alleen bij strip 1? Moet ik hem nu gewoon alsnog innemen, omdat ik in de 1e week weer zit??

beetje vreemd geformuleerd .. hoop dat jullie het snappen ..
De gebruiksaanwijzing geldt (uiteraard) voor elke strip.. dus ook hier geldt dat je hem alsnog in moet nemen maar omdat het in de eerste week is ben je komende week niet veilig en heb je, als je afgelopen 7 dagen seks hebt gehad, kans om zwanger te zijn..
Oud 16-05-2005, 11:38
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Hey, ik ben zaterdag en zondag de pil vergeten te slikken. Ik zat aan het einde van de eerste week. Vandaag ben ik ongesteld geworden. Dan moet ik deze strip toch nog gewoon afmaken? En blijf ik dan ongesteld? Of gaat het weer over binnen paar dagen? En bij de volgende strip; moet ik dan gewoon weer op dezelfde dag als altijd beginnen?
Oh, en moet ik die pillen van zaterdag, zondag en vandaag gewoon achtermekaar slikken? Of slaat mn lichaam dan op hol?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 11:41.
Oud 16-05-2005, 20:16
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik ben sinds 3 weken aan de pil (microgynon30) en vandaag heb ik de laatste ingenomen voor de stopweek. Wat me nou niet helemaal duidelijk is, moet ik nu volgende week maandag, of volgende week dinsdag met de nieuwe strip beginnen?
En in de stopweek is werkt de pil toch gewoon door en als ik met de nieuwe strip begin is die vanaf de eerst toch gewoon ook veilig?
Ik ben op de eerste dag van mn menstruatie begonnen, vanaf wanneer was het dan nou veilig om zonder condoom te vrijen?
Ik heb de bijsluiter helemaal gelezen maar ik kan nooit wijs uit die dingen en ik wil even wat duidelijkheid
Oud 16-05-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 16-05-2005 @ 21:16 :
Ik ben sinds 3 weken aan de pil (microgynon30) en vandaag heb ik de laatste ingenomen voor de stopweek. Wat me nou niet helemaal duidelijk is, moet ik nu volgende week maandag, of volgende week dinsdag met de nieuwe strip beginnen?
En in de stopweek is werkt de pil toch gewoon door en als ik met de nieuwe strip begin is die vanaf de eerst toch gewoon ook veilig?
Ik ben op de eerste dag van mn menstruatie begonnen, vanaf wanneer was het dan nou veilig om zonder condoom te vrijen?
Ik heb de bijsluiter helemaal gelezen maar ik kan nooit wijs uit die dingen en ik wil even wat duidelijkheid
Volgende week dinsdag. Er zijn dan 7 dagen waarop je geen pil slikt: dinsdag (morgen dus), woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Als je ooit toch twijfelt, kun je 'm beter een dag te vroeg dan een dag te laat innemen, want de eerste pil van de strip is het gevaarlijkst om te vergeten!
Je bent in de stopweek gewoon beschermd, en een nieuwe strip is meteen al veilig.
Als je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen, ben je meteen al beschermd tegen zwangerschap .
Oud 16-05-2005, 20:41
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-05-2005 @ 21:35 :
Volgende week dinsdag. Er zijn dan 7 dagen waarop je geen pil slikt: dinsdag (morgen dus), woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Als je ooit toch twijfelt, kun je 'm beter een dag te vroeg dan een dag te laat innemen, want de eerste pil van de strip is het gevaarlijkst om te vergeten!
Je bent in de stopweek gewoon beschermd, en een nieuwe strip is meteen al veilig.
Als je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen, ben je meteen al beschermd tegen zwangerschap .
Oke, dan weet ik dat. Want ik twijfelde of je dus echt 7 dagen geen pil moest nemen of dat je gewoon een week (dus eigenlijk 6 dagen) geen pil moest nemen.

en je stelt me nu best gerust vriendin had gezegd dat je na 7 dagen beschermt was, dus de 8e dag had ik met mn vriendje gevreeen, zonder condoom, later zei ze dat hij pas van de 8e dag beschermt was, dus nu was ik best een beetje ongerust
Oud 16-05-2005, 20:49
Verwijderd
dat veilig na 7 dagen, en dan vanaf de 8e dag, geldt als als je níet op de eerste dag van je menstruatie begonnen bent
Oud 17-05-2005, 11:46
clantestino
clantestino is offline
Hallo iedereen,

ik slik nu iets van drie maanden de pil (microgynon30) en heb echt ontzettend veel last van stemmingswisselingen. Ik ben de laatste tijd ontzettend snel geprikkeld en chagerijnig en heb ook een afkeer van aanrakingen van mensen om mij heen, zelfs van mijn vriend of beste vriendin!

Hebben meer mensen dit? Kan dit aan de pil liggen (het staat wel genoemd bij de bijwerkingen) of zou het in deze extreme vorm een andere oorzaak moeten hebben?
__________________
tja
Oud 17-05-2005, 11:53
Verwijderd
dat hebben meer mensen, ja, en als je het precies hebt sinds je de pil gebruikt zou het heel goed (deels) aan de pil kunnen liggen. Waarschijnlijk heb je hier veel minder last van als je een pil met een andere samenstelling gebruikt . Als ik jou was zou ik ermee naar je huisarts gaan en vertellen waar je last van hebt.
Oud 17-05-2005, 16:42
someone17
someone17 is offline
Hey, ik voel me eigen een beetje raar de laatste tijd en weet niet waar het aan ligt. eigenlijk kon ik dit ook op het grote pil-topic plaatsen, maar omdat ik niet zeker weet of dit allemaal van de pil komt plaats ik het maar hier. Ik ben 16 jaar oud en was al op vroege leeftijd begonnen aan de pil. Marvelon. Veel last kreeg ik van tussentijdse bloedingen en aangezien ik ook best wel last had van acne, kreeg ik de diane35 toegwezen. Van die pil leek het wel of ik depressief werd. Steeds huilen om de kleinste dingen. Of ruzie met vrienden. Wist niet zeker of het nou van de pil kwam, maar ging weer naar de dokter. Nu heb ik de Microgynon 50. Ik ben er pas aan begonnen en heb nog maar 8 pilletjes geslikt. Toch lijkt het erop dat ik pijnlijke borsten krijg. Misschien is het wel omdat ik geen stopweek heb gehouden (op advies van de dokter) Maar heeft iemand al wel eens zoiets meegemaakt. Kan dit echt van de pil komen, of zou het een andere oorzaak hebben?
__________________
All we need is just a little patience
Oud 17-05-2005, 16:50
Verwijderd
pijnlijke borsten kunnen door de pil komen, maar het kan ook zijn dat je er nu alleen last van hebt doordat je net een nieuwe hebt of doordat je de stopweek over hebt geslagen. Ik zou 't even aankijken als ik jou was
Oud 17-05-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-05-2005 @ 17:50 :
pijnlijke borsten kunnen door de pil komen, maar het kan ook zijn dat je er nu alleen last van hebt doordat je net een nieuwe hebt of doordat je de stopweek over hebt geslagen. Ik zou 't even aankijken als ik jou was
Oud 17-05-2005, 18:44
Lintjuh
Lintjuh is offline
sinds ik aan de pil zit , moet ik om alle kleine dingen huilen , als ik het eng vind om iets te vragen omdak bang ben da mensen da stom vinden kan ik al gaan huilen .
Oud 17-05-2005, 22:02
someone17
someone17 is offline
hey lintje daar had ik dus ook last van. stoppen met die pil en vragen om een lichtere. werkt bij mij nu al.
__________________
All we need is just a little patience
Oud 18-05-2005, 06:40
Verwijderd
Citaat:
roekoek schreef op 17-05-2005 @ 23:02 :
hey lintje daar had ik dus ook last van. stoppen met die pil en vragen om een lichtere. werkt bij mij nu al.
Opzich hoef je niet per se een lichtere pil te hebben, een andere samenstelling kan hetzelfde effect hebben. Maar goed, dit kan eigenlijk wel gewoon beter in het piltopic.
Oud 18-05-2005, 06:43
Verwijderd
Citaat:
clantestino schreef op 17-05-2005 @ 12:46 :
Hallo iedereen,

ik slik nu iets van drie maanden de pil (microgynon30) en heb echt ontzettend veel last van stemmingswisselingen. Ik ben de laatste tijd ontzettend snel geprikkeld en chagerijnig en heb ook een afkeer van aanrakingen van mensen om mij heen, zelfs van mijn vriend of beste vriendin!

Hebben meer mensen dit? Kan dit aan de pil liggen (het staat wel genoemd bij de bijwerkingen) of zou het in deze extreme vorm een andere oorzaak moeten hebben?
Als het bij de bijwerkingen staat, dan moeten meer mensen het hebben, anders nemen ze het niet in de bijsluiter op.

Zelf heb ik er bij microgynon30 ook veel last van gehad, ik ben toen overgestapt op Diane35 (ook ivm 'acné' ed), daarbij had ik nergens last van.
Oud 19-05-2005, 12:44
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Als ik de pil ben vergeten en er de volgende avond (slik em altijd 's avonds) pas achter kom...Wat moet ik dan doen?

Heb trouwens geen stopweek gehad de vorige keer want het kwam niet uit...
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 19-05-2005, 13:12
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 19-05-2005 @ 13:44 :
Als ik de pil ben vergeten en er de volgende avond (slik em altijd 's avonds) pas achter kom...Wat moet ik dan doen?

Heb trouwens geen stopweek gehad de vorige keer want het kwam niet uit...
Dat ligt eraan in welke week je zat.
Je kan het ook lezen in de bijsluiter maar als je in de 1e week zit moet hem gewoon alsnog slikken en verder je normale patroon aanhouden.
In de 2e week is hij volgens mij al niet meer betrouwbaar en moet je een condoom gebruiken (in de 3e week dus ook).
Ik weet niet zeker of het klopt wat hier boven staat hoor
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 19-05-2005, 14:31
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 19-05-2005 @ 14:12 :
Dat ligt eraan in welke week je zat.
Je kan het ook lezen in de bijsluiter maar als je in de 1e week zit moet hem gewoon alsnog slikken en verder je normale patroon aanhouden.
In de 2e week is hij volgens mij al niet meer betrouwbaar en moet je een condoom gebruiken (in de 3e week dus ook).
Ik weet niet zeker of het klopt wat hier boven staat hoor
Volgens mij is het andersom, 1e week is wel erg en de 2e week is geen probleem.
Maar ze zei dat ze geen stopweek had gehouden, dus ik denk dat ze in de derde week zit (2e strip is dan helemaal derde week).
Dan kun je m alsnog nemen en moet je er minimaal nog 21 pillen achteraan slikken of je moet gelijk stoppen en een stopweek houden.
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-05-2005, 10:16
clantestino
clantestino is offline
Hm, daar ben ik weer. Ik heb een nieuwe pil voorgeschreven gekregen, namelijk trigynon. Dit omdat ik half depressief werd van mijn vorige, microgynon30.

Probleem: ik moet nog ongeveer twee weken die micro-shit slikken tot de stopweek. Maar ik wil echt zo snel mogelijk van die rotpil af! Bij de apotheek zeiden ze dat het 't beste is wanneer ik na mijn stopweek pas begin met mijn nieuwe pil. De bijsluiter zegt weer iets anders, namelijk dat ik direct na mijn laatste oude pil aan de nieuwe moet beginnen.

Wat moet ik nou doen?! Kan ik volgens jullie per direct stoppen en gewoon die nieuwe gaan slikken, of is dat onverantwoord? Iemand ervaring hiermee?
__________________
tja
Oud 20-05-2005, 11:42
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 16-05-2005 @ 12:38 :
Hey, ik ben zaterdag en zondag de pil vergeten te slikken. Ik zat aan het einde van de eerste week. Vandaag ben ik ongesteld geworden. Dan moet ik deze strip toch nog gewoon afmaken? En blijf ik dan ongesteld? Of gaat het weer over binnen paar dagen? En bij de volgende strip; moet ik dan gewoon weer op dezelfde dag als altijd beginnen?
Oh, en moet ik die pillen van zaterdag, zondag en vandaag gewoon achtermekaar slikken? Of slaat mn lichaam dan op hol?

En moet ik hierna een stopweek? Of hoeft dat niet per se? Voor deze strip had ik btw ook een stopweek..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 20-05-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 16-05-2005 @ 12:38 :
Hey, ik ben zaterdag en zondag de pil vergeten te slikken. Ik zat aan het einde van de eerste week. Vandaag ben ik ongesteld geworden. Dan moet ik deze strip toch nog gewoon afmaken? En blijf ik dan ongesteld? Of gaat het weer over binnen paar dagen? En bij de volgende strip; moet ik dan gewoon weer op dezelfde dag als altijd beginnen?
Oh, en moet ik die pillen van zaterdag, zondag en vandaag gewoon achtermekaar slikken? Of slaat mn lichaam dan op hol?
Als je de pil twee keer achter elkaar vergeet, is ie zowiezo niet veilig. En als je hem in de eerste week één keer vergeet is ie ook niet meer veilig. Oftewel: naar de dokter!
Maar misschien begrijp ik je verkeerd. Staat er niets in je bijsluiter?
Oud 20-05-2005, 12:07
Verwijderd
@clantestino: Volgens mij kun je gewoon per direct stoppen...alleen is de pil dan niet veilig voor een bepaalde periode (ik weet niet precies welke...volgens mij tot de tweede strip oid). En anders na de ene strip meteen verder gaan met de andere strip, volgens mij is dat de 'normale gang van zaken' als je overstapt naar een andere pil.
Oud 20-05-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-05-2005 @ 13:04 :
Als je de pil twee keer achter elkaar vergeet, is ie zowiezo niet veilig. En als je hem in de eerste week één keer vergeet is ie ook niet meer veilig. Oftewel: naar de dokter!
Hij is, volgens mij, idd niet meer veilig. Als je wilt weten hoe je het het beste verder kunt doen ivm veilig zijn, dan zou ik idd even de dokter bellen. Als het niet zoveel uit maakt of ie veilig is of niet, dan maakt het allemaal niet zoveel uit, lijkt me.

Vergeten pillen achter elkaar innemen heeft geen zin, dat hoef je dus niet te doen.
Oud 20-05-2005, 14:18
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-05-2005 @ 13:04 :
Als je de pil twee keer achter elkaar vergeet, is ie zowiezo niet veilig. En als je hem in de eerste week één keer vergeet is ie ook niet meer veilig. Oftewel: naar de dokter!
Maar misschien begrijp ik je verkeerd. Staat er niets in je bijsluiter?
Het gaat me er niet om of het veilig is of niet, want ik ben toch niet sexueel actief momenteel. Maar of het verstandiger is om hierna een stopweek te hebben, omdat ik met mn nieuwe strip misschien weer ongesteld word? Of is dat niet zo?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 20-05-2005, 14:46
Cacharel
Cacharel is offline
hey mensen,
ik heb even een dringende vraag...
ik ben nog niet zo lang aan de pil(een maandje ongeveer)
Ik heb een strip afgemaakt en zit nu in de stopweek. ik ben nu dus ook ongesteld. alleen komt dit dus echt heel erg slecht uit in verband met dit weekend. nu vroeg ik me af, als ik vanavond weer begin met de volgende strip, stopt mijn ongesteldheid dan?
en is het wel verstandig. want ik heb dan geen stopweek van 7 dagen gehad maar van 4 dagen. is dit erg?
ik hoop dat jullie mijn verhaal zo snappen en dat iemand me antwoord kan geven...
__________________
Don't take my wings
Oud 20-05-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Cacharel schreef op 20-05-2005 @ 15:46 :
hey mensen,
ik heb even een dringende vraag...
ik ben nog niet zo lang aan de pil(een maandje ongeveer)
Ik heb een strip afgemaakt en zit nu in de stopweek. ik ben nu dus ook ongesteld. alleen komt dit dus echt heel erg slecht uit in verband met dit weekend. nu vroeg ik me af, als ik vanavond weer begin met de volgende strip, stopt mijn ongesteldheid dan?
en is het wel verstandig. want ik heb dan geen stopweek van 7 dagen gehad maar van 4 dagen. is dit erg?
ik hoop dat jullie mijn verhaal zo snappen en dat iemand me antwoord kan geven...
Je ongesteldheid stopt niet a la minute, dat duurt vaak wel een dag of 3/4 (bij mij iig). Een stopweek korter dan 7 dagen is niet zo erg, volgens mij, alleen denk ik niet dat je als je vanavond de pil weer neemt morgen al niet meer ongesteld bent (weet het eigenlijk wel zeker).
Oud 21-05-2005, 11:53
Kiara1988
Kiara1988 is offline
Hallooo..
ik zit met een vraag.. ik ben nu net een maand aan de pil en ben nu in men 1e stopweek... ik vraag me af na hoeveel dagen ik ongesteld zou moeten worden.. want ik heb dinsdag mijn laatste geslikt en ben nu nog niet ongesteld.. en in de bijsluiter staat normaal gesproken 2 a 3 dagen.. ik hoop dat iemand me een beetje zekerheid kan geven alvast heel erg bedankt!!
Oud 21-05-2005, 12:05
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 20-05-2005 @ 15:18 :
Het gaat me er niet om of het veilig is of niet, want ik ben toch niet sexueel actief momenteel. Maar of het verstandiger is om hierna een stopweek te hebben, omdat ik met mn nieuwe strip misschien weer ongesteld word? Of is dat niet zo?
weet pls iemand het?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 21-05-2005, 12:07
Verwijderd
@freakinaround: Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit als het toch niet uitmaakt of ie wel of niet veilig is. Doe wat je zelf prettig vindt zou ik zeggen.
Oud 21-05-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Kiara1988 schreef op 21-05-2005 @ 12:53 :
Hallooo..
ik zit met een vraag.. ik ben nu net een maand aan de pil en ben nu in men 1e stopweek... ik vraag me af na hoeveel dagen ik ongesteld zou moeten worden.. want ik heb dinsdag mijn laatste geslikt en ben nu nog niet ongesteld.. en in de bijsluiter staat normaal gesproken 2 a 3 dagen.. ik hoop dat iemand me een beetje zekerheid kan geven alvast heel erg bedankt!!
Daar valt erg weinig over te zeggen als je nog maar kort aan de pil bent. Bij mensen die al langer aan de pil zijn is het vaak idd 2 of 3, ook ook wel eens 4 of 5 dagen, maar als je net begonnen bent met de pil kan het best meteen zijn of pas na een week of wat dan ook. Dat valt echt niet te voorspellen.
Oud 21-05-2005, 12:38
Kiara1988
Kiara1988 is offline
Oooh gelukkig dan hoef ik me geen zorgen te maken..
ik kan me ook al niet voorstelle ndat ik zwanger zou zijn want ik heb gewoon netjes de pil elke dag op tijd geslikt en het niet zonder condoom gedaan.. maar heel erg bedankt
Oud 22-05-2005, 18:05
Havik
Havik is offline
Ik ben nogal vergeetachtig (niet echt een goede combi met de pil) en nu vraag ik me af hoe het ook alweer zat;

Ik heb (dachtik dat weet ik al niet eens meer zeker) de pil in de 3e week vorige strip vergeten. Toen heb ik meteen de pil geslikt en ben aan een nieuwe strip begonnen. Nu zit ik dus in die 2e strip en ben ik in de 2e week van de tweede strip weer de pil vergeten (1 uurtje te laat, dus 37 uur na de vorige) . Ben ik nu nog veilig?

De afgelopen 7 dagen verder geen sex gehad, maar ga vanavond weer naar mijn vriend en wil het wel even zeker weten.

Bedankt!
Oud 22-05-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Havik schreef op 22-05-2005 @ 19:05 :
Ik ben nogal vergeetachtig (niet echt een goede combi met de pil) en nu vraag ik me af hoe het ook alweer zat;

Ik heb (dachtik dat weet ik al niet eens meer zeker) de pil in de 3e week vorige strip vergeten. Toen heb ik meteen de pil geslikt en ben aan een nieuwe strip begonnen. Nu zit ik dus in die 2e strip en ben ik in de 2e week van de tweede strip weer de pil vergeten (1 uurtje te laat, dus 37 uur na de vorige) . Ben ik nu nog veilig?

De afgelopen 7 dagen verder geen sex gehad, maar ga vanavond weer naar mijn vriend en wil het wel even zeker weten.

Bedankt!
ik neem aan dat je dan de stopweek hebt overgeslagen na de vorige strip, zoals de bedoeling is? Dan geldt deze strip in z'n geheel als 'week 3'
Oud 22-05-2005, 18:14
Havik
Havik is offline
Bedankt alvast

Maar in principe heb ik dus een pil in week 3 vergeten en de tweede pil weer in een "fake" week 3 (de tweede strip) dus wel 2 pillen vergeten in totaal. Kan dat kwaad of is het enige verschil dat ik ongesteld zou kunnen worden (doorlekken enzo)?
Oud 22-05-2005, 19:07
Moozjee
Moozjee is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-03-2005 @ 21:31 :
Je bent gelijk beschermt tegen zwangerschap als je begint op de eerste dag van je menstruatie. Als je op een andere dag begint ben je pas veilig als je begint aan je tweede strip.
Niet! Heel fout! Als je met de eerste pil begint op de eerste dag dat je ongesteld bent geworden, dan ben je pas écht beschermt na 1 week. En dat is héél belangrijk!
__________________
Wat kijk je nou?
Oud 22-05-2005, 20:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Moozjee schreef op 22-05-2005 @ 20:07 :
Niet! Heel fout! Als je met de eerste pil begint op de eerste dag dat je ongesteld bent geworden, dan ben je pas écht beschermt na 1 week. En dat is héél belangrijk!
Dat zal dan wel per pil verschillen want in de bijsluiter van zowel microgynon 30 als Yasmin staat dat je dan echt gelijk beschermt bent tegen zwangerschap.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-05-2005, 22:53
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Hey allemaal,

Ik heb ff een vraag over het doorslikken van de pil. Ik doe dit meestal 3 maand achter elkaar en hou dan een stopweek maar ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of dit wel zo verstandig is. Ik weet wel dat een keer doorslikken niet erg is maar is het nog wel gezond als je het zo vaak doet?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 23-05-2005, 07:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
WPWW schreef op 22-05-2005 @ 23:53 :
Hey allemaal,

Ik heb ff een vraag over het doorslikken van de pil. Ik doe dit meestal 3 maand achter elkaar en hou dan een stopweek maar ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of dit wel zo verstandig is. Ik weet wel dat een keer doorslikken niet erg is maar is het nog wel gezond als je het zo vaak doet?
Dat is geen probleem.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.