Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van homo's lesbi's of bi's?
Hartstikke Normaal 164 77.73%
Niks tegen ze, maar wil ze ook niet kennen 22 10.43%
't is gewoon een ziekte! 25 11.85%
Aantal stemmers: 211. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2008, 21:55
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
mannen en vrouwen onderling ook, een afgetrainde topsporter tov een mcdonaldsfan ook, beetje nutteloze opmerking dus.
Hoezo nutteloos? Dat er verschillen tussen mensen bestaan is leuk, maar het kunnen verklaren van die verschillen vanuit een deels biologisch oogpunt kan voor sommigen zelfs vooroordelen wegnemen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 26-09-2008, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Hoezo nutteloos? Dat er verschillen tussen mensen bestaan is leuk, maar het kunnen verklaren van die verschillen vanuit een deels biologisch oogpunt kan voor sommigen zelfs vooroordelen wegnemen.
Het kan niet anders dat verschillen tussen mensen verband houden met fysische eigenschappen van het lichaam.
Oud 26-09-2008, 10:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Maar heel veel mensen zien dat over het hoofd. Zat mensen die nog steeds beweren dat homoseksualiteit een keuze is en dat je meer moet bidden.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 26-09-2008, 12:23
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Maar heel veel mensen zien dat over het hoofd. Zat mensen die nog steeds beweren dat homoseksualiteit een keuze is en dat je meer moet bidden.
Ja en met jouw bewering in de and roepen diezelfde mensen dat het een ziekte is die genezen moet worden.

Overigens is seksualiteit altijd een keuze, tenzij er sprake is van verkrachting.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 26-09-2008, 17:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar heel veel mensen zien dat over het hoofd. Zat mensen die nog steeds beweren dat homoseksualiteit een keuze is en dat je meer moet bidden.
Maar als de tonnen bewijslast daartegen die mensen nog niet overtuigen, heeft het dan zin dat nog expliciet te noemen?

Het enige dat een permanente oplossing biedt is religie en dus de daarmee gepaard gaande vooroordelen en haat uitroeien. Al het andere zal symptoombestrijding blijven. (hoewel ik stiekem ook wel aanhanger van de 'groot hek om Staphorst'-theorie ben )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-09-2008, 20:17
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
ik ben zelf lesbisch en ben helaas tenenkaas vreselijk gediscrimineerd
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Oud 26-09-2008, 20:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
dat is zo vreselijk triest om gediscrimineerd te worden omdat je alleen maar op het zelfde geslacht valt ik snap dat echt niet
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-10-2008, 10:53
Verwijderd
Homo's heb ik niet zoveel mee...
Met Bi's wel... die zijn tenminste niet vies van een trio met 2 mannen en 1 vrouw.
Oud 03-10-2008, 10:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ik ben zelf lesbisch en ben helaas tenenkaas vreselijk gediscrimineerd
op watvoor manier dan?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-10-2008, 21:28
Rosa_22
Rosa_22 is offline
Ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt.
Homo's zijn NORMALE mensen!
Iedereen die homo's haat is gewoon zelf hartstikke onzeker of wil gewoon indruk maken ofso
ik heb een paar vrienden die homo zijn en daar kijk ik helemaal niet anders tegenaan dan andere vrienden!
Iedereen die iets negatiefs over ze heeft gezegd zou zich moeten schamen!!
Oud 05-10-2008, 21:16
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Wat een onzin, nu ben ik een bouwvakker omdat ik het niet zo op hun heb? Het zijn hele aardige en gezellige mensen (meestal) maar als ze dan met strakke broeken gaan lopen, ik bedoel waarom zou je je niet gewoon normaal kleden! Van mij mag iedereen doen en laten wat-ie wil, zolang ik er geen last van heb en van strakke broeke, en rare stemmen heb ik last!
Oud 05-10-2008, 21:17
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
Omdat je een hersenloze bouwvakkeronbenul bent, waarschijnlijk

Edit: Sorry, nou beledig ik bouwvakkers, ik ken eigenlijk alleen maar leuke.
Wat een onzin, nu ben ik een bouwvakker omdat ik het niet zo op hun heb? Het zijn hele aardige en gezellige mensen (meestal) maar als ze dan met strakke broeken gaan lopen, ik bedoel waarom zou je je niet gewoon normaal kleden! Van mij mag iedereen doen en laten wat-ie wil, zolang ik er geen last van heb en van strakke broeke, en rare stemmen heb ik last!
Oud 06-10-2008, 07:46
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Tsjah. Ik kan best snappen dat je je kan ergeren aan een kledingsstijl of een stem(gebruik) van iemand, maar hoe jij het nu brengt schrijf je dat als speciale eigenschap toe aan holebis. Terwijl ik denk dat die ergenis naar voren komt bij IEDEREEN die op een dergelijk vervelende manier afwijkt. Hoewel ik me zou afvragen of je dan misschien wat toleranter moet zijn, is dat verder geen issue met holebis in het algemeen.

Aan de andere kant heeft iedereen recht op zijn of haar eigen mening. Of deze nou maatschappelijk geaccepteerd wordt of niet. Zo lang het bij een mening blijft. Het maakt mij niet uit of de buschauffeur waar ik bij in de bus zit een hekel aan bruine ogen heeft, zolang hij mij van A naar B vervoert en niet me in mijn gezicht uitscheldt.
__________________
Altijd nuchter
Oud 06-10-2008, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin, nu ben ik een bouwvakker omdat ik het niet zo op hun heb? Het zijn hele aardige en gezellige mensen (meestal) maar als ze dan met strakke broeken gaan lopen, ik bedoel waarom zou je je niet gewoon normaal kleden! Van mij mag iedereen doen en laten wat-ie wil, zolang ik er geen last van heb en van strakke broeke, en rare stemmen heb ik last!
En ik heb last van discriminerende hypocrieten, dus als jij nou even je mond houdt...
Oud 06-10-2008, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Iedereen die homo's haat is gewoon zelf hartstikke onzeker of wil gewoon indruk maken ofso
Eh, goeie intenties, slecht argument
Oud 06-10-2008, 20:43
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
En ik heb last van discriminerende hypocrieten, dus als jij nou even je mond houdt...
Citaat:
Tsjah. Ik kan best snappen dat je je kan ergeren aan een kledingsstijl of een stem(gebruik) van iemand, maar hoe jij het nu brengt schrijf je dat als speciale eigenschap toe aan holebis. Terwijl ik denk dat die ergenis naar voren komt bij IEDEREEN die op een dergelijk vervelende manier afwijkt. Hoewel ik me zou afvragen of je dan misschien wat toleranter moet zijn, is dat verder geen issue met holebis in het algemeen.

Aan de andere kant heeft iedereen recht op zijn of haar eigen mening. Of deze nou maatschappelijk geaccepteerd wordt of niet. Zo lang het bij een mening blijft. Het maakt mij niet uit of de buschauffeur waar ik bij in de bus zit een hekel aan bruine ogen heeft, zolang hij mij van A naar B vervoert en niet me in mijn gezicht uitscheldt.
Ten eerste
Ik ben niet hypocriet, en ik HAAT discriminerende mensen, hoe kan ik anders zeggen dat het me gaat om de manier waarop mensen dingen overbrengen, trouwens Kitten met jou ben ik het helemaal eens, homo's en lesbi's en weet ik veel wat mogen doen wat zij willen. Dus word niet gek omdat ik mijn mening uit!
Oud 06-10-2008, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste
Ik ben niet hypocriet, en ik HAAT discriminerende mensen, hoe kan ik anders zeggen dat het me gaat om de manier waarop mensen dingen overbrengen, trouwens Kitten met jou ben ik het helemaal eens, homo's en lesbi's en weet ik veel wat mogen doen wat zij willen. Dus word niet gek omdat ik mijn mening uit!
Haat.... tja, tsjah dat is nou ook weer niet zo goed he. Uit haat zal weinig goeds voortvloeien... en volgens mij wordt niemand gek, omdat jij, jouw mening aan het uiten bent, lieve schat.
Oud 07-10-2008, 19:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ten eerste
Ik ben niet hypocriet, en ik HAAT discriminerende mensen, hoe kan ik anders zeggen dat het me gaat om de manier waarop mensen dingen overbrengen, trouwens Kitten met jou ben ik het helemaal eens, homo's en lesbi's en weet ik veel wat mogen doen wat zij willen. Dus word niet gek omdat ik mijn mening uit!
17M.
Wel iets tegen homoseksuelen.
Niets tegen lesbiennes..
Haat discriminerende mensen.
Discrimineert zelf echter wel, aangezien het niet gaat om individuele uitingen, maar je een groep als geheel een eigen toeschrijft a la 'alle Marrokanen zijn crimineel'


Volledig geslaagd voor de hypocrisietest. Wil je je brevet van onvermogen met of zonder gouden randje?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-10-2008, 20:32
Verwijderd
Citaat:
17M.
Wel iets tegen homoseksuelen.
Niets tegen lesbiennes..
Haat discriminerende mensen.
Discrimineert zelf echter wel, aangezien het niet gaat om individuele uitingen, maar je een groep als geheel een eigen toeschrijft a la 'alle Marrokanen zijn crimineel'


Volledig geslaagd voor de hypocrisietest. Wil je je brevet van onvermogen met of zonder gouden randje?
Oud 07-10-2008, 21:02
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Voor de zoveelste keer ik heb niks tegen homo's maar ik heb er ook niets mee, Rosalie schrijft precies 't zelfde en krijgt dit gezeik niet (ongeveer het zelfde komt op het zelfde neer).
Ga op mensen zoals JD-Fan commentaar leveren! Dat is pas een hypocriet
Oud 08-10-2008, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 't gewoon niet zo op homo's ze zijn meestal een beetje... raar... Behalve als ze niet zo nichterig doen.
Ik weet niet waarom maar lesbi's heb ik niks tegen...
Citaat:
Homo's heb ik niet zoveel mee...
Met Bi's wel... die zijn tenminste niet vies van een trio met 2 mannen en 1 vrouw.
Niet hetzelfde.
Oud 08-10-2008, 20:15
Autumn.
Autumn. is offline
OT: Moreel gezien niets mis mee.
__________________
Absoluut.
Oud 10-10-2008, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Voor de zoveelste keer ik heb niks tegen homo's maar ik heb er ook niets mee, Rosalie schrijft precies 't zelfde en krijgt dit gezeik niet (ongeveer het zelfde komt op het zelfde neer).
Ga op mensen zoals JD-Fan commentaar leveren! Dat is pas een hypocriet
Het hypocriete zit 'm in de voorwaarden die je stelt. Je doet alsof het je niks kan schelen, máár ze mogen niet dit of dat doen want dan zijn ze afkeurenswaardig. Dat is hetzelfde als zeggen "Ik heb niks tegen buitenlanders maar ze moeten wel van m'n spullen afblijven". En het feit dat lesbiënnes dan weer per definitie niet storend zouden zijn I call Uncertainty About Sexual Identity!
Oud 12-10-2008, 17:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
En ik heb last van discriminerende hypocrieten, dus als jij nou even je mond houdt...
het zou pas hypocriet zijn als hij geen last had van heteros met strakke broeken en rare stemmetjes en waar je discriminerend vandaan haalt is me helemaal een raadsel maar dat zal wel zijn omdat het hip is tegenwoordig
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 12-10-2008, 18:44
Verwijderd
Citaat:
het zou pas hypocriet zijn als hij geen last had van heteros met strakke broeken en rare stemmetjes en waar je discriminerend vandaan haalt is me helemaal een raadsel maar dat zal wel zijn omdat het hip is tegenwoordig

Hiermee generaliseer je dat homo's ''strakke broeken (dragen) en rare stemmetjes hebben.''

Laatst gewijzigd op 12-10-2008 om 18:56.
Oud 12-10-2008, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin, nu ben ik een bouwvakker omdat ik het niet zo op hun heb? Het zijn hele aardige en gezellige mensen (meestal) maar als ze dan met strakke broeken gaan lopen, ik bedoel waarom zou je je niet gewoon normaal kleden! Van mij mag iedereen doen en laten wat-ie wil, zolang ik er geen last van heb en van strakke broeke, en rare stemmen heb ik last!
maar in hoeverre heeft dat iets te maken met hun geaardheid? of wil je zeggen dat er geen hetero's zijn die strakke broeken dragen en/of rare stemmen hebben?

en bovendien ' normaal kleden' wat is dat? En waarom zou je er last van hebben hoe een ander zich kleedt of uitdrukt?

' ik vind het prima zolang ik er geen last van heb' is zo een ontzettend holle phrase. Natuurlijk is alles prima zolang je er geen last van hebt, duhuh, het probleem is echter dat je er blijkbaar wel last van hebt tenzij ze zich als een 'voorbeeldige' hetero gedragen..

kortzichtig kutwereldje leef je dan in
Oud 12-10-2008, 19:05
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:

Hiermee generaliseer je dat homo's ''strakke broeken (dragen) en rare stemmetjes hebben.''
hoe dat?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 12-10-2008, 19:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
' ik vind het prima zolang ik er geen last van heb' is zo een ontzettend holle phrase.
'ik heb niks tegen andere mensen, maar ze moeten wel een beetje normaal doen'
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 12-10-2008, 21:05
Verwijderd
Citaat:
hoe dat?
Dat spreekt voor zich
Oud 12-10-2008, 21:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat spreekt voor zich
dan ben ik vast doof.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 12-10-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:
dan ben ik vast doof.
Oud 13-10-2008, 09:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
*iets met knuppel en hoenderhok*

Ik vind het zo raar dat ik het idee krijg hier dat acceptatie ook goedkeuring moet betekenen op een manier dat je homos en lesbiennes toejuigd. Voordat ik hier wordt afgemaakt, deze stelling:
Is het van belang dat iemand die zich normaal gedraagd tegenover holebies, niet discrimineerd, noch probeerd discriminatie aan te moedigen, maar op zichzelf homofilie afkeurd fout? Is het erg als iemand het vies vind, er onzeker door wordt of andersinds zich niet er mee kan vinden, maar hier verder geen gevolgen aan verbind?

Want als we die kant op gaan, krijgen een heleboel mensen problemen, moi inclusief (ik heb niet tegen holebies, maar bijv. tegen strenge refos). Ik doe normaal tegen gereformeerden die mijn pad kruisen, ik geef ze geen vuile blik, ik praat met ze en ik zal nooit proberen politieke druk uit te oefenen om hen hun religieuze leven op te geven. Maar ik vind eigenlijk dat deze wereld veel beter af zou zijn zonder religie. Is dat zo veel anders dan mensen die eigenlijk niet blij zijn met homofielen?
__________________
Altijd nuchter
Oud 13-10-2008, 10:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline


Citaat:
*iets met knuppel en hoenderhok*

Ik vind het zo raar dat ik het idee krijg hier dat acceptatie ook goedkeuring moet betekenen op een manier dat je homos en lesbiennes toejuigd. Voordat ik hier wordt afgemaakt, deze stelling:
Is het van belang dat iemand die zich normaal gedraagd tegenover holebies, niet discrimineerd, noch probeerd discriminatie aan te moedigen, maar op zichzelf homofilie afkeurd fout? Is het erg als iemand het vies vind, er onzeker door wordt of andersinds zich niet er mee kan vinden, maar hier verder geen gevolgen aan verbind?

Want als we die kant op gaan, krijgen een heleboel mensen problemen, moi inclusief (ik heb niet tegen holebies, maar bijv. tegen strenge refos). Ik doe normaal tegen gereformeerden die mijn pad kruisen, ik geef ze geen vuile blik, ik praat met ze en ik zal nooit proberen politieke druk uit te oefenen om hen hun religieuze leven op te geven. Maar ik vind eigenlijk dat deze wereld veel beter af zou zijn zonder religie. Is dat zo veel anders dan mensen die eigenlijk niet blij zijn met homofielen?
Nee maar daar zijn we wat in doorgeschoten, als je niet aangeeft dat enkele van je beste vrienden homo zijn, of zelfs durft aan te geven dat je geen vrienden met homos zou kunnen worden, dan discrimineer of stigmatiseer je gelijk.

Om met Mr. Garrison te spreken (een homo):
You should be tolerant, but not stupid! Look, just because you have to tolerate something doesn’t mean you have to approve of it! “Tolerate” means you’re just putting up with it! You tolerate a crying child sitting next to you on the airplane, or you tolerate a bad cold. It can still piss you off! Jesus Tap-dancing Christ!”
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 13-10-2008, 10:49
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Nee maar daar zijn we wat in doorgeschoten, als je niet aangeeft dat enkele van je beste vrienden homo zijn, of zelfs durft aan te geven dat je geen vrienden met homos zou kunnen worden, dan discrimineer of stigmatiseer je gelijk.

Om met Mr. Garrison te spreken (een homo):
You should be tolerant, but not stupid! Look, just because you have to tolerate something doesn’t mean you have to approve of it! “Tolerate” means you’re just putting up with it! You tolerate a crying child sitting next to you on the airplane, or you tolerate a bad cold. It can still piss you off! Jesus Tap-dancing Christ!”
Ik vind daarnaast trouwens dat holebies zo vaak als een typetje worden weggezet. Dan denken mensen: "Eigenlijk vind ik hem een lul, maar hij is homo, dus dat mag ik niet tegen hem zeggen". Omdat mensen het idee hebben dat holebies gelijk veel gevoeliger moeten zijn voor dat soort dingen. Of in ieder geval het gelijk aan discriminatie van hun seksuele voorkeur zullen koppelen.
__________________
Altijd nuchter
Oud 13-10-2008, 11:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Trouwens, wat doet dit topic op Seksualiteit? Het hoort volgens mij thuis bij L&R.
__________________
Altijd nuchter
Oud 13-10-2008, 13:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik vind daarnaast trouwens dat holebies zo vaak als een typetje worden weggezet. Dan denken mensen: "Eigenlijk vind ik hem een lul, maar hij is homo, dus dat mag ik niet tegen hem zeggen". Omdat mensen het idee hebben dat holebies gelijk veel gevoeliger moeten zijn voor dat soort dingen. Of in ieder geval het gelijk aan discriminatie van hun seksuele voorkeur zullen koppelen.
Dat is helaas wel de tendens, als iemand hier zegt dat hij niet houdt van mensen in strakke broeken en met rare stemmetjes dan discrimineert hij homos terwijl degenen die dat zegt juist een stereotype gebruikt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 13-10-2008, 14:21
Verwijderd
Citaat:
*iets met knuppel en hoenderhok*

Ik vind het zo raar dat ik het idee krijg hier dat acceptatie ook goedkeuring moet betekenen op een manier dat je homos en lesbiennes toejuigd. Voordat ik hier wordt afgemaakt, deze stelling:
Is het van belang dat iemand die zich normaal gedraagd tegenover holebies, niet discrimineerd, noch probeerd discriminatie aan te moedigen, maar op zichzelf homofilie afkeurd fout? Is het erg als iemand het vies vind, er onzeker door wordt of andersinds zich niet er mee kan vinden, maar hier verder geen gevolgen aan verbind?

Want als we die kant op gaan, krijgen een heleboel mensen problemen, moi inclusief (ik heb niet tegen holebies, maar bijv. tegen strenge refos). Ik doe normaal tegen gereformeerden die mijn pad kruisen, ik geef ze geen vuile blik, ik praat met ze en ik zal nooit proberen politieke druk uit te oefenen om hen hun religieuze leven op te geven. Maar ik vind eigenlijk dat deze wereld veel beter af zou zijn zonder religie. Is dat zo veel anders dan mensen die eigenlijk niet blij zijn met homofielen?
Het verschil zit 'm wat mij betreft in twee dingen: a) dat er niks tegen homoseksualiteit te doen valt. Geloof is een keuze, geaardheid niet. En b) dat er vaak problemen worden gemaakt van homoseksualiteit met als argument het gedrag van individuen, zoals hier bijvoorbeeld die rare stemmen en strakke broeken.
Oud 13-10-2008, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is helaas wel de tendens, als iemand hier zegt dat hij niet houdt van mensen in strakke broeken en met rare stemmetjes dan discrimineert hij homos terwijl degenen die dat zegt juist een stereotype gebruikt.
Neehee, hij discrimineert homo's omdat hij zegt dat ze stom zijn omdát ze strakke broeken en rare stemmetjes hebben. Als hij nou duidelijk maakt dat hij weet dat het maar een paar individuen zijn die typisch fatterig gedrag vertonen en de meerderheid gewoon 'normaal' is..

Dat soort opmerkingen keur ik wel af, ja, maar dat wil niet zeggen dat ik vervolgens uit angst om niet politiek correct te zijn niks meer tegen de homoseksuelen in mijn omgeving durf te zeggen... Dat is dan ook maar weer een generalisatie, Veroorzaker
Oud 13-10-2008, 15:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Neehee, hij discrimineert homo's omdat hij zegt dat ze stom zijn omdát ze strakke broeken en rare stemmetjes hebben. Als hij nou duidelijk maakt dat hij weet dat het maar een paar individuen zijn die typisch fatterig gedrag vertonen en de meerderheid gewoon 'normaal' is..
Nee hij zegt dat hij niks tegen ze heeft behalve als ze strakke broeken dragen, dat je dat bekrompen vind kan ik nog met je eens zijn maar dat is iedereen uiteindelijk wel een beetje. Dat je vindt dat hij het expliciet moet aangeven dat het maar om een paar individuen gaat geeft wat mij betreft aan dat je zelf in stereotypen denkt want voor mij is het geheel logisch dat niet iedere homo strakke broeken draagt of rare stemmetjes heeft.

Citaat:
Dat soort opmerkingen keur ik wel af, ja, maar dat wil niet zeggen dat ik vervolgens uit angst om niet politiek correct te zijn niks meer tegen de homoseksuelen in mijn omgeving durf te zeggen... Dat is dan ook maar weer een generalisatie, Veroorzaker
Van mij mag iedereen er dan ook op los generaliseren, dat maakt het makkelijk, maar als potten ketels gaan verwijten dat ze zwart zijn voel ik me helaas geroepen om dat duidelijk te maken, Morgan
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 13-10-2008, 15:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee hij zegt dat hij niks tegen ze heeft behalve als ze strakke broeken dragen
Het waardeoordeel van er niets mee hebben werd anders voor die 'als' gemaakt, en er niet als voorwaarde aan verbonden. hier dus

Dat, plus de bewering dat homoseksuelen fout zijn, maar lesbiennes niet (en dus heet zijn)... Kijk, dat soort door reclames van 0906 lijnen geïnspireerde denkbeelden is dus iets waar mensen op reageren als ze het lezen. Of diegene misschien ergens uit politieke correctheid nog de moeite doet het te ontkennen maakt daarna niet veel meer uit, de toon was duidelijk gezet.

Ook precies volgens de verwachting, gezien de honderdduizenden onwetende 'ik discrimineer niet, maar..'-gristenen die ons land helaas nog steeds heeft. Om van hun ergere varianten in Staphorst en Zuilen/Overvecht/Kanaleneiland/Bijlmer/Zuid-Oost/enz nog maar te zwijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-10-2008, 15:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het waardeoordeel van er niets mee hebben werd anders voor die 'als' gemaakt, en er niet als voorwaarde aan verbonden. hier dus
ohnoes, hij zegt dat hij het niet zo op homos heeft, hoe discriminerend!

Ik heb het niet zo op afrikanen, aziaten, moslims, christenen, bejaarde, kinderen en duitsers, maar ik zal er nooit een discrimineren. Dat veel mensen er dan meteen van maken dat ik elke neger die ik tegenkom zal bespotten is zo ridicuul dat er niet eens tegenop te beargumenteren valt.

Dus even voor de duidelijkheid:

IK VIND DAT ALLE MENSEN GELIJKWAARDIG BEHANDELD MOETEN WORDEN
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 13-10-2008 om 15:43.
Oud 13-10-2008, 15:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ohnoes, hij zegt dat hij het niet zo op homos heeft, hoe discriminerend!
Bedenk je wel dat de straatbendes die afgelopen maand een lesbisch stel met stelselmatige terreur en geweld uit Zuilen verdreven precies datzelfde zeggen, en daar precies dezelfde redenen voor geven.

Ik geloof in dat licht ook niet echt dat er hier sprake is van overreageren.

Sterker nog, probeer maar eens gematigde kritiek over moslims te geven en kijk gerust toe hoe mensen volledig maatschappelijk geaccepteerd nog veel harder je woorden in de mond leggen en overreageren. Jai rassiest ftw.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-10-2008, 15:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bedenk je wel dat de straatbendes die afgelopen maand een lesbisch stel met stelselmatige terreur en geweld uit Zuilen verdreven precies datzelfde zeggen, en daar precies dezelfde redenen voor geven.

Ik geloof in dat licht ook niet echt dat er hier sprake is van overreageren.
Wat was dan een goede reactie geweest? Ik vind alle homos hele leuke lieve aardige mensen maar niet heus. Of ondanks dat ik volledig besef dat homos tot het menselijk ras behoren, dezelfde rechten en plichten hebben als ieder ander, ga ik toch liever met andere groepen mensen om en wel om de redenen a & b?

Nogmaals, ik vind het niet de meest handige reactie, maar discriminerend? Kom op zeg.

Citaat:
Sterker nog, probeer maar eens gematigde kritiek over moslims te geven en kijk gerust toe hoe mensen volledig maatschappelijk geaccepteerd nog veel harder je woorden in de mond leggen en overreageren. Jai rassiest ftw.
Been there done that als die uitspraak mij een rascist maakt dan ben ik er nog trots op ook, nou dan komen ze niet meer van die kast af heur.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 13-10-2008, 15:50
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het waardeoordeel van er niets mee hebben werd anders voor die 'als' gemaakt, en er niet als voorwaarde aan verbonden. hier dus
Ik heb even die post bekeken. En wat hij zegt klinkt heel begrijpelijk, want mensen waarvan je het duidelijkst merkt dat ze homofiel zijn, hebben meestal (een aantal) stereotype gedragingen. Waarschijnlijk is hij onwetend van een flink aantal homo's in zijn omgeving. Daarnaast zegt hij dat hij ze alleen maar 'raar' vindt, niet dat hij ze ook daadwerkelijk raar/slecht behandeld. Ik heb ook wel eens van die stereotype homofiele mannen in mijn omgeving, en dan denk ik ook: "Man, doe normaal." (want je maakt mij niet wijs dat daar geen keuze in is). Maar dat denk ik net zo hard als iemand uber-emo gekleed gaat of een kruis om de nek heeft hangen waar je Jezus wel 10 keer op kwijt kan.

Ik kan echter geen enkele lesbienne bedenken die ik ken waaraan je merkt dat ze lesbisch zijn. Behalve als ze handje vasthouden met hun vriendin (de meeste lesbische stellen die ik ken zijn heel erg terughoudend klef in publiek).

Hij drukt zich ongelukkig uit daar, maar ik vind zijn opmerking niet storend of beledigend. Hij generaliseert ongelukkig, maar ik haal uit zijn woorden geen gebrek aan respect voor de groep an sich, maar wel een afkeur van de gedragingen die hij erbij vind passen. Misschien moeten we niet van iedereen dezelfde diplomatieke vaardigheden verwachten.
__________________
Altijd nuchter
Oud 13-10-2008, 20:36
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Hoe ik het dragen van strakke broeken aankleedde, was zeker niet stereotypisch, want ik zeg het niet zo waarbij ik denk/verwacht dat iedere homo strakke broeken draagt integendeel ik geef zelfs aan van niet. Daarbij misschien ben ik wel een beetje rascistich weliswaar onbewust (ofzo) want zo heb ik het nooit bedoeld, maar zo kon het overkomen.
Trouwens als iemand hier mijn mening goed heeft; is het Kitten wel!
Oud 14-10-2008, 10:54
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Hoe ik het dragen van strakke broeken aankleedde, was zeker niet stereotypisch, want ik zeg het niet zo waarbij ik denk/verwacht dat iedere homo strakke broeken draagt integendeel ik geef zelfs aan van niet. Daarbij misschien ben ik wel een beetje rascistich weliswaar onbewust (ofzo) want zo heb ik het nooit bedoeld, maar zo kon het overkomen.
Trouwens als iemand hier mijn mening goed heeft; is het Kitten wel!
ben je nou ook nog racistisch?


Deze discussie gaat echt nergens over. Iedereen heeft de beste bedoelingen om het tegenargument aan te dragen dat niet alle homo's strakke broeken dragen en rare stemmetjes hebben. Iedereen die deze redenering maakt gaat zelf ook de fout in met hun goedbedoelde politiekcorrectheid. Nu wordt gesuggereerd dat het verkeerd is om strakke broeken te dragen en nichterig te praten. Moeten deze homo's zich dan maar aanpassen aan de normen van een hetero? Ik vind van niet, Ik ken genoeg homo's in strakke broeken en nichterige stemmetjes die echt tof zijn. Erg jammer dat mensen hun vooroordelen niet opzij kunnen zetten en niet de moeite nemen om andere mensen beter te leren kennen. En als je andere mensen echt niet kunt verdragen, prima! Maar heb dan wel het fatsoen om je ongenoegen voor je te houden.
Oud 14-10-2008, 11:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
HO! Ik zie hier even een compleet gebrek aan nuance! Ik vind het wel erg dom van je om aan te nemen dat mensen die niet volledig aan iemands verwachtingspatroon voldoen gelijk uit een kennissen kring worden gehouden. Het afkeuren van een bepaalde gedraging betekend niet gelijk dat je iemand niet meer aankijkt. Daarnaast vind ik het zo'n onzin dat je maar blijheid-vrijheid moet blijven aanhangen als je je ergens aan irriteerd.

Ik ben niet gelovig, en ik heb echt geen moeite om te vloeken als ik daar de neiging toe voel. Maar als ik in de buurt ben van een strenge christen, zal ik mij wel bewust inhouden, omdat ik weet dat ze dat afkeuren. Voor mij is dat geen enkel probleem, hoewel vloeken voor mij wel een onderdeel is van mijn normale leven. Net zo goed heb ik mij in Spanje aangepast aan hun eetschema, zal ik vegetarisch eten in vegetarisch gezelschap of mijn Arafat-sjaal thuis laten als ik denk dat dat niet goed ontvangen gaat worden.

Maar blijkbaar moet ik van iedereen om mij heen maar accepteren dat zij zich niet aanpassen? Dat vind ik totale onzin. Ik zal nooit van een homofiele man eisen zijn kleding keus aan te passen: voor mij is het niet zo'n issue. Maar als iemand echt irritant raar praat, terwijl dat compleet niet nodig is vind ik dat ik best aanpassing van die persoon mag vragen. En ik kan ook best een stereotype homo nadoen als ik dat wil, dus ik geloof niet dat dat genetische aanleg is ofzo).

Is het daarom verkeerd voor holebi's om zich uit te drukken? Natuurlijk niet! Maar je moet wel kijken of dat uiten een positieve uiting is, of slechts leidt tot irritatie. Datzelfde geldt voor kunstenaars, emos/gothics/wotics, rockers etc. Er is een groot verschil tussen morele juistheid en practische uitwerking.

En laat ik daarbij voegen dat ik het zo'n complete onzin is dat hier wordt verdedigd door sommige mensen op de 0 lijn: 'Alles aan holebi's moet geaccepteerd worden'. Dat is vette onzin. Holebies zijn gewoon mensen, met hun eigen persoonlijkheid, met hun eigen fouten en daarom ook eigen verantwoordelijkheden om in de maatschappij mee te doen.

Als er iets discriminerend is, is alles van holebi's zonder kritische blik goedkeuren, omdat je ze dan niet als mensen behandeld.
__________________
Altijd nuchter
Oud 14-10-2008, 12:28
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik heb op de 1e gestemd. Natuurlijk is het in wetenschappelijke zin een afwijking.
En ga nou niet meteen in de verdediging springen van.. het is geen afwijking.
Ikzelf heb vaak last van droge ogen. Dat is ook een afwijking, omdat de meeste mensen er niet zoveel last van hebben. Dus het ligt er maar net aan of je zelf negativiteit toekent aan het woord afwijking.

Verder zie ik geen reden om homoseksuelen niet te accepteren. Het is niet zo dat ze ineens hetero worden als ik ze niet meer zou accepteren.
En iedereen kan er natuurlijk zijn of haar mening over hebben, maar zolang mensen het gewoon accepteren zie ik geen problemen
Oud 14-10-2008, 12:33
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:




Nee maar daar zijn we wat in doorgeschoten, als je niet aangeeft dat enkele van je beste vrienden homo zijn, of zelfs durft aan te geven dat je geen vrienden met homos zou kunnen worden, dan discrimineer of stigmatiseer je gelijk.

Om met Mr. Garrison te spreken (een homo):
You should be tolerant, but not stupid! Look, just because you have to tolerate something doesn’t mean you have to approve of it! “Tolerate” means you’re just putting up with it! You tolerate a crying child sitting next to you on the airplane, or you tolerate a bad cold. It can still piss you off! Jesus Tap-dancing Christ!”
Precies!!
Southpark is en blijft geniaal EN leerzaam
Oud 14-10-2008, 12:41
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
HO! Ik zie hier even een compleet gebrek aan nuance! Ik vind het wel erg dom van je om aan te nemen dat mensen die niet volledig aan iemands verwachtingspatroon voldoen gelijk uit een kennissen kring worden gehouden. Het afkeuren van een bepaalde gedraging betekend niet gelijk dat je iemand niet meer aankijkt. Daarnaast vind ik het zo'n onzin dat je maar blijheid-vrijheid moet blijven aanhangen als je je ergens aan irriteerd.
Wat is je punt? Wat wil je hiermee zeggen? Zolang je maar vriendelijk blijft tegen een bevriende homo-vriend, dan mag je hem verwijten dat hij nichterig praat en een strakke broek draagt?

Citaat:
Ik ben niet gelovig, en ik heb echt geen moeite om te vloeken als ik daar de neiging toe voel. Maar als ik in de buurt ben van een strenge christen, zal ik mij wel bewust inhouden, omdat ik weet dat ze dat afkeuren. Voor mij is dat geen enkel probleem, hoewel vloeken voor mij wel een onderdeel is van mijn normale leven.
Het probleem ligt niet bij de homo's die zich weigeren aan te passen aan de normen in hun omgeving, maar het probleem ligt juist bij de mensen die homoseksuelen niet accepteren. Daarbij gaan je vergelijkingen ook niet op. Vloeken zou je misschien af kunnen leren, maar je merkt hoe moeilijk het is om continue te moeten letten op wat je zegt in het bijzijn van christenen. Waarschijnlijk heb je wel eens per ongeluk gevloekt in het bijzijn van iemand die daar aanstoot aan neemt. Hoe zal het voor een homo zijn om continue op te moeten letten met wat hij zegt, de wijze waarop hij loopt of praat?

Citaat:
Net zo goed heb ik mij in Spanje aangepast aan hun eetschema, zal ik vegetarisch eten in vegetarisch gezelschap of mijn Arafat-sjaal thuis laten als ik denk dat dat niet goed ontvangen gaat worden.
Je andere vergelijkingen gaan al helemaal niet op. Je kunt best een keer vegatarisch eten als je met vrienden bent, geen probleem. Maar om als homo je niet te kunnen uiten en je dagelijks aan te moeten passen, is een ander verhaal. En je bent gewoon echt een enorme stumper als je een PLO-sjaal thuis laat liggen als je solidair wil zijn met de palestijnen.

Citaat:
Maar blijkbaar moet ik van iedereen om mij heen maar accepteren dat zij zich niet aanpassen?
misschien moet jij eens stoppen met je aanpassen aan de rest van de wereld, als de rest van de wereld zich ook niet aanpast aan jou.

Citaat:
Dat vind ik totale onzin. Ik zal nooit van een homofiele man eisen zijn kleding keus aan te passen: voor mij is het niet zo'n issue.
Zeg gewoon homo in plaat van homofiel.

Citaat:
Maar als iemand echt irritant raar praat, terwijl dat compleet niet nodig is vind ik dat ik best aanpassing van die persoon mag vragen. En ik kan ook best een stereotype homo nadoen als ik dat wil, dus ik geloof niet dat dat genetische aanleg is ofzo).
Zo zijn homo's nu eenmaal. Als je er niet mee kan leven, spreek ze er dan niet op aan, maar ontloop ze. Maak zo;n iemand geen slachtoffer van jouw onvermogen om iemand te accepteren.

Citaat:
Is het daarom verkeerd voor holebi's om zich uit te drukken? Natuurlijk niet! Maar je moet wel kijken of dat uiten een positieve uiting is, of slechts leidt tot irritatie. Datzelfde geldt voor kunstenaars, emos/gothics/wotics, rockers etc. Er is een groot verschil tussen morele juistheid en practische uitwerking.
Het blijft min of een meer een keuze om je te kleden en te gedragen als een emo, kunstaar etc, maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend blijft om aangesproken te worden op je uiterlijk. Voor homo's is homoseksualiteit geen keuze en die praten en gedragen zich nou eenmaal nichterig.

Citaat:
En laat ik daarbij voegen dat ik het zo'n complete onzin is dat hier wordt verdedigd door sommige mensen op de 0 lijn: 'Alles aan holebi's moet geaccepteerd worden'. Dat is vette onzin. Holebies zijn gewoon mensen, met hun eigen persoonlijkheid, met hun eigen fouten en daarom ook eigen verantwoordelijkheden om in de maatschappij mee te doen.
goh, wat een enorme fout om nichterig te praten en wat een enorme fout om een strakke broek te dragen

Citaat:
Als er iets discriminerend is, is alles van holebi's zonder kritische blik goedkeuren, omdat je ze dan niet als mensen behandeld.
goh, wat zal een homo blij zijn met jouw goedkeuring
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De functie van mutaties
Inanis
21 19-11-2008 01:41
Seksualiteit Homo, Bi ???
GiovsGio
331 04-05-2007 18:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's, zigeuners en islamieten uit.
Hydrogen
95 14-09-2005 19:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat vinden jullie van Homoseksualiteit in het algemeen?
February
8 28-10-2004 18:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
Seksualiteit Houding tegenover homo's
JurG
54 14-02-2002 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.