Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 10:37
Verwijderd
HAHA ik hben ook vet misselijk
ik moet over anderhalf uur daaaaaaaaaaaaah

ik ga nog even lessen
toedels!
xxx
Advertentie
Oud 11-04-2006, 10:37
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-04-2006 @ 14:43 :
Zo postte ik dat helemaal niet. Ik omschreef het alleen wat onhandig. Ik deed het in de diesel inderdaad zoals jij het zegt (Het is de bedoeling dat je de koppeling op laat komen en ondertussen wat gas bijgeeft. ). Maar volgens mij werkt het in een diesel auto anders. Of ik moet gewoon nog een beetje aan het gasgeven en de koppeling in deze auto.
Ik had dat in het begin ook, maar dan moet je gewoon al een beetje gas gaan geven, terwijl je de koppeling nog op laat komen. In het begin deed ik ook dát niet goed en dan kreeg ik commentaar van mijn moeder (), maar dat is ook wel goed gekomen. Je moet gewoon even de feeling ervoor krijgen.
Oud 11-04-2006, 12:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dith schreef op 10-04-2006 @ 17:27 :
Net mijn eerste rijles gehad en eh ja, ik ben echt barslecht.
Dat was ik ook. En nu is mijn examen aangevraagd. Oké, het is inmiddels bijna een jaar later, maar zelfs barslechte mensen kunnen het uiteindelijk halen, dus jij ook
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-04-2006, 13:19
Verwijderd
GESLAAGD!

nu gauw mn rijbewijs ophalen!
Oud 11-04-2006, 13:24
Verwijderd
proficiat
Oud 11-04-2006, 13:30
Verwijderd
Bisonkit is ook geslaagd
Oud 11-04-2006, 13:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-04-2006 @ 14:43 :
Zo postte ik dat helemaal niet. Ik omschreef het alleen wat onhandig. Ik deed het in de diesel inderdaad zoals jij het zegt (Het is de bedoeling dat je de koppeling op laat komen en ondertussen wat gas bijgeeft. ). Maar volgens mij werkt het in een diesel auto anders. Of ik moet gewoon nog een beetje aan het gasgeven en de koppeling in deze auto.
In een benzine auto gaat het precies hetzelfde als een diesel. Alleen bereik je het aangrijpingspunt wat eerder, dus je moet ook wat eerder gas geven. Maar verder gaat 't gewoon hetzelfde.
Maar je zal idd wel moeten wennen. Moest ik in het begin ook.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-04-2006, 14:10
Verwijderd
Ik heb zaterdag mn eerste rijles! (Ben donderdag jarig)
Oud 11-04-2006, 15:00
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 11-04-2006 @ 14:19 :
GESLAAGD!

nu gauw mn rijbewijs ophalen!
Goed zo!
en Bisonkit ook
Spekkie zal ook wel geslaagd zijn, omdat ze niet online is

Maarré wat een geluk dat jij hem nog op kan halen
bij ons is het gemeentehuis maar tot 2uur open
Oud 11-04-2006, 16:35
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Just for the record:

brommercertificaat in 1999.
geen les
in 1 keer

motorrijbewijs in 2002
27 lessen
theorie in 1 keer
praktijk in 1 keer

autorijbewijs in 2005
18 lessen
theorie in 1 keer
praktijk in 1 keer

Wil nog door voor mijn 'C' en 'E achter C', maar dat zit er jammer genoeg om financiele redenen niet in...
__________________
You girls want a ladies' night? Go and try having it in the kitchen, cooking for a man!
Oud 11-04-2006, 16:39
Bisonkit
Avatar van Bisonkit
Bisonkit is offline
Ik heb 'm inderdaad gehaald. De perfecte rit gereden, binnen 20 minuten was ik alweer terug. Gelijk opgehaald en net ook al een stuk gereden!! Zo blij!!!
__________________
Time flies like an arrow. Fruitflies like a banana.
Oud 11-04-2006, 17:19
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 11-04-2006 @ 15:10 :
Ik heb zaterdag mn eerste rijles! (Ben donderdag jarig)
Wedden dat je ht leuk vindt?

Ik heb morgen examen, duim voor me om 13:05
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Oud 11-04-2006, 17:19
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Succes
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 11-04-2006, 17:21
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-04-2006 @ 18:19 :
Succes
Thnx!
Hoop dat het in een keer lukt, maar dat geloof ik niet. Ik rijd wel goed volgens mn instructrice, maar ik ben bang dat ik te zenuwachtig ben bij mn examen
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Oud 11-04-2006, 18:35
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Geslaaaaaagd Yeah!

Het ging echt supergoed Bijzondere verrichtingen die ik moest doen was achteruit inparkeren (net te laat ingedraaid, maar wel heel goed gekeken en heel bewust gereden) en hellingproef (ging prima). Verder nog op de snelweg gereden en een moeilijke route gekregen! Maar hij hoefde er niet lang over na te denken: ik was geslaagd!

Meteen naar Leeuwarden gegaan om mijn roze papiertje op te halen, dus nu heb ik *echt* mijn rijbewijs

Nu met mijn vriend uit eten om het te vieren
__________________
<):o)
Oud 11-04-2006, 18:52
Verwijderd
Iedereen gefeliciteerd
Oud 11-04-2006, 19:50
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Spekkie, gefeliciteerd!


Ik ga volgende week donderdag weer lessen
Oud 11-04-2006, 21:16
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 11-04-2006 @ 15:10 :
Ik heb zaterdag mn eerste rijles! (Ben donderdag jarig)
ik ben ook donderdag jarig, gefeliciteerd! (en mezelf ook)

ontopic:.. ja.. bij mij sloeg de auto ook steeds af.. toen ik in die van mn moeder ging (benzine)
maar bij onze auto is het zo dat je gwn je koppeling op laat komen terwijl je gas geeft. In feite dus net als bij een diesel, maar je moet gwn MEER gas geven bij het opkomen en EERDER. Nu slaat ie niet meer af Ik weet niet of het bij alle auto's zo is?

met een beetje handigheid lukt het me zelfs in zn 2
Oud 12-04-2006, 09:14
Verwijderd
haha ik ben gister al naar maastricht gecrossed echt gaaf, muziek kei hard helemaal alleen in de auto.. dan voel je je echt VOLWASSEN haha
Oud 12-04-2006, 17:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gefeliciteerd spekkie!!!

Ik ga zometeen voor het eerst alleen rijden.
__________________
Oud 12-04-2006, 17:57
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-04-2006 @ 18:41 :
Gefeliciteerd spekkie!!!

Ik ga zometeen voor het eerst alleen rijden.
Dankje

Mijn pa durft mij nog niet alleen te laten rijden. Net naar het dorp geweest, de auto wel 5x af laten slaan Hetzelfde probleem als hierboven, je moet gassen voordat je de koppeling op laat komen (ipv andersom, zoals in een diesel ). Op de terugweg ging het gelukkig wel goed
__________________
<):o)
Oud 12-04-2006, 18:07
Verwijderd
Heb vanochtend mijn 4e en 5e les gehad. En het ging slecht!
Ik kan het aangrijpingspunt steeds niet vinden, laat de koppeling dus te snel komen. Geef te vroeg of te laat gas etc.

Na hoeveel lessen kan je dat een beetje normaal?! M'n instructeur zegt dat ik me daar niet druk over hoef te maken omdat het vast steeds beter zal gaan en dat je het vanzelf door hebt. Maar dit is de 5e les al.

En dat het niet lukt is best frustrerend
Oud 12-04-2006, 18:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Na 20 heb je die feeling wel te pakken, gewoon veel rijden. Moet je gewoon wennen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 12-04-2006, 18:16
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 12-04-2006 @ 19:07 :
Heb vanochtend mijn 4e en 5e les gehad. En het ging slecht!
Ik kan het aangrijpingspunt steeds niet vinden, laat de koppeling dus te snel komen. Geef te vroeg of te laat gas etc.

Na hoeveel lessen kan je dat een beetje normaal?! M'n instructeur zegt dat ik me daar niet druk over hoef te maken omdat het vast steeds beter zal gaan en dat je het vanzelf door hebt. Maar dit is de 5e les al.

En dat het niet lukt is best frustrerend
Daar heb ik ook last van gehad. Ik was ook bang dat ik het nooit zou leren!
Nou, ik ben na 38 uren toch geslaagd, dus dat gevoel komt echt wel
__________________
<):o)
Oud 12-04-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 12-04-2006 @ 19:14 :
Na 20 heb je die feeling wel te pakken, gewoon veel rijden. Moet je gewoon wennen.
20?????///////???????//?

Ik had gehoopt dat ik met 30 wel genoeg had
Oud 12-04-2006, 19:17
Verwijderd
Het gemiddelde aantal lessen ligt ergens rond de 34 als ik het me goed herinner.
Oud 12-04-2006, 19:19
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 12-04-2006 @ 19:07 :
Heb vanochtend mijn 4e en 5e les gehad. En het ging slecht!
Ik kan het aangrijpingspunt steeds niet vinden, laat de koppeling dus te snel komen. Geef te vroeg of te laat gas etc.

Na hoeveel lessen kan je dat een beetje normaal?! M'n instructeur zegt dat ik me daar niet druk over hoef te maken omdat het vast steeds beter zal gaan en dat je het vanzelf door hebt. Maar dit is de 5e les al.

En dat het niet lukt is best frustrerend
Mjuh bij mij was het in het begin ook kansloos, nu, na 10 uur begint het te komen, maar hij slaat nog steeds ooit af

------

Morgen theorie examen en weer rijles
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 12-04-2006, 19:42
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 12-04-2006 @ 19:07 :
Heb vanochtend mijn 4e en 5e les gehad. En het ging slecht!
Ik kan het aangrijpingspunt steeds niet vinden, laat de koppeling dus te snel komen. Geef te vroeg of te laat gas etc.

Na hoeveel lessen kan je dat een beetje normaal?! M'n instructeur zegt dat ik me daar niet druk over hoef te maken omdat het vast steeds beter zal gaan en dat je het vanzelf door hebt. Maar dit is de 5e les al.

En dat het niet lukt is best frustrerend
I understand... maar het is een kwestie van ervaring. Op een gegeven moment gaat t gwn goed, don't worry
Oud 12-04-2006, 20:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 12-04-2006 @ 19:54 :
20?????///////???????//?

Ik had gehoopt dat ik met 30 wel genoeg had
Ik kon omdat ik niet veel tijd had, maar 1x een uur per week nemen, en na 20 lessen had ik die feeling pas.

Als je tussendoor een beetje in de auto van je pa rijd op een parkeerplaats of bij een helling en een beetje gaat kloten met die koppeling gaat het ook stukken beter, het is natuurlijk anders dan je les auto, maar ach alles helpt.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 12-04-2006, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 12-04-2006 @ 21:17 :
Ik kon omdat ik niet veel tijd had, maar 1x een uur per week nemen, en na 20 lessen had ik die feeling pas.

Als je tussendoor een beetje in de auto van je pa rijd op een parkeerplaats of bij een helling en een beetje gaat kloten met die koppeling gaat het ook stukken beter, het is natuurlijk anders dan je les auto, maar ach alles helpt.
Hmm sja maar ik denk dus, dat als ik in de auto van mn pa ga rijden alles anders gaat. De lesauto is een diesel, en daarmee werkt het anders als een bezineauto! Bij een benzineauto moet je gas geven voordat je de koppeling laat komen, en bij een diesel dus juist niet.
Maar misschien ga ik het wel even proberen

@Ailá: Ik ben nogal ongeduldig, daarom wil ik meteen een goede voertuigcontrole hebben zodat ik verder kan gaan met 'het echte werk' Want dat schakelen enzo is nog maar een heel klein stukje van het hele autorijden gebeuren.
Oud 12-04-2006, 20:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tja benzine is idd anders, veel gevoeliger dan een diesel.

Ik haat benzine, laat mij maar diesel rijden
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 12-04-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 12-04-2006 @ 21:44 :
Tja benzine is idd anders, veel gevoeliger dan een diesel.

Ik haat benzine, laat mij maar diesel rijden
dat hoor ik van meer die net hun rijbewijs hebben.

Mja daar moet je dan maar aan wennen
Oud 12-04-2006, 20:57
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 12-04-2006 @ 20:17 :
Het gemiddelde aantal lessen ligt ergens rond de 34 als ik het me goed herinner.
Gemiddeld aantal lessen in Nederland ligt op 42 (maar dat zal dan wel inclusief herexamens zijn enzo. Stond trouwens in de Elsevier)
__________________
<):o)
Oud 12-04-2006, 21:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Woei, het gaat zoveel beter nu met benzine rijden. Eigenlijk is benzine zo veel fijner. Alleen slaat hij wat sneller af, maarja, daar kun je ook nog wel aan wennen.

Nog een vraag, die jullie mss kunnen beantwoorden. Bij mijn lesauto wist ik precies bij welke snelheid ik de koppeling in moest trappen. Als hij in twee staat, moet je onder 20 km/h de koppeling intrappen of langzaam gasgeven. Maar bijvoorbeeld, als je remt met de koppeling ingetrapt, dan weet je dat je die met 20 km/h los mag laten. Alleen weet ik die getallen nu niet voor een benzine en ik ben bang dat ik hem een keer in twee of drie laat afslaan door de koppeling te snel op te laten komen. Bij een diesel was het het volgende:
2 - 20 km/h
3 - 30 km/h
4 - 50 km/h
5 - 80 km/h
Vanaf die snelheid mag je de koppeling loslaten als je te zacht reed voor die versnelling. Wil iemand die me begrijpt, mss zo'n lijstje maken voor een benzine auto? Eventuele spec's over de auto zou ik moeten opzoeken, dus als dat nodig is dan doe ik dat wel. Ik weet wel dat de meeste snelheden wat lager liggen, maar hoe het precies zit, weet ik dus niet.
__________________
Oud 12-04-2006, 21:19
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Haha dat moet je op gevoel doen gek, dat hoor je aan de auto, als hij licht begint te schokken dus.

Je hebt zeker ook een lijstje voor wanneer je moet schakelen of niet?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 12-04-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 12-04-2006 @ 22:15 :
Woei, het gaat zoveel beter nu met benzine rijden. Eigenlijk is benzine zo veel fijner. Alleen slaat hij wat sneller af, maarja, daar kun je ook nog wel aan wennen.

Nog een vraag, die jullie mss kunnen beantwoorden. Bij mijn lesauto wist ik precies bij welke snelheid ik de koppeling in moest trappen. Als hij in twee staat, moet je onder 20 km/h de koppeling intrappen of langzaam gasgeven. Maar bijvoorbeeld, als je remt met de koppeling ingetrapt, dan weet je dat je die met 20 km/h los mag laten. Alleen weet ik die getallen nu niet voor een benzine en ik ben bang dat ik hem een keer in twee of drie laat afslaan door de koppeling te snel op te laten komen. Bij een diesel was het het volgende:
2 - 20 km/h
3 - 30 km/h
4 - 50 km/h
5 - 80 km/h
Vanaf die snelheid mag je de koppeling loslaten als je te zacht reed voor die versnelling. Wil iemand die me begrijpt, mss zo'n lijstje maken voor een benzine auto? Eventuele spec's over de auto zou ik moeten opzoeken, dus als dat nodig is dan doe ik dat wel. Ik weet wel dat de meeste snelheden wat lager liggen, maar hoe het precies zit, weet ik dus niet.
wtf moet je echt weten bij welke snelheid je de koppeling mag loslaten als je remt enzo?? Gaan de examenbeoordelaars daar serieus op letten?
Oud 12-04-2006, 21:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 12-04-2006 @ 22:36 :
wtf moet je echt weten bij welke snelheid je de koppeling mag loslaten als je remt enzo?? Gaan de examenbeoordelaars daar serieus op letten?
Nee, zolang je maar vloeiend rijd, en laat zien dat je kan rijden, c.q inzicht hebt.

Sowieso is dat bij elke auto verschillend.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 12-04-2006, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 12-04-2006 @ 22:48 :
Nee, zolang je maar vloeiend rijd, en laat zien dat je kan rijden, c.q inzicht hebt.

Sowieso is dat bij elke auto verschillend.
Oke
Oud 12-04-2006, 23:20
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ze vinden het natuurlijk niet leuk als je met 80 in de 2 rijd, etc.
Daar word wel op gelet.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 13-04-2006, 06:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-04-2006 @ 22:19 :
Haha dat moet je op gevoel doen gek, dat hoor je aan de auto, als hij licht begint te schokken dus.

Je hebt zeker ook een lijstje voor wanneer je moet schakelen of niet?
Oh, ik dacht dat hij ineens zou afslaan. Als hij stottert, dan weet ik wel wat ik moet doen ja.

Het probleem is, dat ik nog geen gevoel heb met deze auto, maar ik geen zin heb, dat hij me zometeen in z'n twee afslaat.

En inderdaad, ik weet ook wanneer je moet schakelen enzo, maar dat hoeft niet zo precies en dan hoor je heel goed.
__________________
Oud 13-04-2006, 06:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 12-04-2006 @ 22:36 :
wtf moet je echt weten bij welke snelheid je de koppeling mag loslaten als je remt enzo?? Gaan de examenbeoordelaars daar serieus op letten?
Nee, maar je moet wel voertuigbeheersing laten zien. Als jij je auto niet laat afslaan, dan lijkt me niet dat er wat aan de hand is?

Ik heb m'n rijbewijs al, dus ik heb geen last meer van die examinatoren.
__________________
Oud 13-04-2006, 07:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op [pl=21180950]12-04-2006 @ 22:15 [/b]Maar bijvoorbeeld, als je remt met de koppeling ingetrapt, dan weet je dat je die met 20 km/h los mag laten.

Vanaf die snelheid mag je de koppeling loslaten als je te zacht reed voor die versnelling. Wil iemand die me begrijpt, mss zo'n lijstje maken voor een benzine auto? [/B]
ik rem nooit met de koppeling ingetrapt. Als je de koppeling intrapt, vergroot je je remweg omdat je de remmende werking van de motor wegneemt. (op een instructeursexamen krijg je er sowieso minpunten voor, als je de koppeling intrapt tijdens het remmen).

2) te zacht rijden ? geen idee wat je bedoelt. Ik kan wel snel en langzaam, maar hard en zacht, dat gaat over eitjes koken zeker ?

daarnaast, dat soort dingen moet je gewoon op gevoel (leren) doen. Dat je de auto af laat slaan kan ik je sowieso wel garanderen, maar daar leer je van.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 13-04-2006, 09:42
lovenasty
lovenasty is offline
Idd nooit de koppeling indrukken en remmen, koppeling pas
op het laatst indrukken, tenminste zo moet ik t doen.

Dadelijk, 11.00 uur weer een rijlesje, heb er zin in
Al zou ik graag zonder instructeur rijden veel relaxter.
__________________
..::Life goes on, and it only make me stronger::..
Oud 13-04-2006, 09:48
niña
Avatar van niña
niña is offline
Pfff.. nu heeft mijn insctructeur ineens haast hoor. "Nog een lesje, dan toets 3 en dan gewoon je examen doen"

Gewoon mijn examen doen, de lachebek
Voor zijn doen was hij ook gul met complimenten. En ik was wel heel erg zenuwachtig maar mijn examen zou gewoon lukken. Ah.
Eerst nog toets drie volgende week.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 13-04-2006, 10:17
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-04-2006 @ 22:15 :
Woei, het gaat zoveel beter nu met benzine rijden. Eigenlijk is benzine zo veel fijner. Alleen slaat hij wat sneller af, maarja, daar kun je ook nog wel aan wennen.

Nog een vraag, die jullie mss kunnen beantwoorden. Bij mijn lesauto wist ik precies bij welke snelheid ik de koppeling in moest trappen. Als hij in twee staat, moet je onder 20 km/h de koppeling intrappen of langzaam gasgeven. Maar bijvoorbeeld, als je remt met de koppeling ingetrapt, dan weet je dat je die met 20 km/h los mag laten. Alleen weet ik die getallen nu niet voor een benzine en ik ben bang dat ik hem een keer in twee of drie laat afslaan door de koppeling te snel op te laten komen. Bij een diesel was het het volgende:
2 - 20 km/h
3 - 30 km/h
4 - 50 km/h
5 - 80 km/h
Vanaf die snelheid mag je de koppeling loslaten als je te zacht reed voor die versnelling. Wil iemand die me begrijpt, mss zo'n lijstje maken voor een benzine auto? Eventuele spec's over de auto zou ik moeten opzoeken, dus als dat nodig is dan doe ik dat wel. Ik weet wel dat de meeste snelheden wat lager liggen, maar hoe het precies zit, weet ik dus niet.
Jeejtje Doe je dat echt op de snelheid^^?

Ik doe het eigenlijk op 'gevoel', als je luistert naar de motor hoor je vanzelf of ie 'te veel' toeren maakt en je moet schakelen. Per auto verschilt het ook wel, in sommige auto's kun je 50 km/u rijden in de 5de versnelling. (Met als risico dat je snel te hard gaat rijden).

Ik vind het lastig uit te leggen maar als de auto een sputterend, stotterend geluid maakt moet je terug schakelen. Maakt ie veel toeren dan zet je 'm in een hogere versnelling.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 13-04-2006, 12:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ben niet compleet achterlijk hoor. Ik weet wel hoe je moet schakelen.

Maar ik zal het nog een keer uitleggen. Stel je rijdt door zo'n klote 30-km/h zone en er zijn hoge drempels. Sommige drempels zijn zelfs zo hoog, dat 20 km/h te snel is om er over heen te gaan. Dan trap je dus de koppeling in en rem je nog wat meer af. Als je dan voorbij de drempel bent, en je rijdt nog steeds onder 20 kun je niet zomaar de koppeling loslaten, want dan slaat hij af. Dan laat je langzaam de koppeling opkomen, geef je veel gas en als je dan 20 km/h rijdt, laat je de koppeling wel gewoon los.

Ik vroeg me af of dat bij een benzine auto ook 20 km/h is. Bij benzine auto's hoef je in principe niet de koppeling in te trappen namelijk. Een diesel blijft in 2 altijd rond de 20 km/h rijden, ook al geef je geen gas. Bij een benzine ga je dan gewoon steeds langzamer rijden.
__________________
Oud 13-04-2006, 12:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-04-2006 @ 11:17 :
Jeejtje Doe je dat echt op de snelheid^^?

Ik doe het eigenlijk op 'gevoel', als je luistert naar de motor hoor je vanzelf of ie 'te veel' toeren maakt en je moet schakelen. Per auto verschilt het ook wel, in sommige auto's kun je 50 km/u rijden in de 5de versnelling. (Met als risico dat je snel te hard gaat rijden).

Ik vind het lastig uit te leggen maar als de auto een sputterend, stotterend geluid maakt moet je terug schakelen. Maakt ie veel toeren dan zet je 'm in een hogere versnelling.
Nee, in principe niet. Maar dus alleen in de situatie dat ik in twee rij met de koppeling ingetrapt.

In de diesel wist ik precies bij welke snelheid ik moest schakelen, bij benzine weet ik dat niet, dus doe ik het idd op gevoel (en geluid )
__________________
Oud 13-04-2006, 12:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-04-2006 @ 13:09 :
Ik ben niet compleet achterlijk hoor. Ik weet wel hoe je moet schakelen.
dat mogen we wel hopen he

Citaat:

Maar ik zal het nog een keer uitleggen. Stel je rijdt door zo'n klote 30-km/h zone en er zijn hoge drempels. Sommige drempels zijn zelfs zo hoog, dat 20 km/h te snel is om er over heen te gaan. Dan trap je dus de koppeling in en rem je nog wat meer af. Als je dan voorbij de drempel bent, en je rijdt nog steeds onder 20 kun je niet zomaar de koppeling loslaten, want dan slaat hij af. Dan laat je langzaam de koppeling opkomen, geef je veel gas en als je dan 20 km/h rijdt, laat je de koppeling wel gewoon los.



euh, waarom trap je EN de rem EN de koppeling in ? de juiste volgorde is
1) Remmen
2) koppelen

en koppelen hoef je alleen te doen als je bijna de motor af laat slaan, in principe.

NA de drempel laat jij de koppeling langzaam opkomen en geef je VEEL gas ? Dat heb je denk ik niet zo geleerd. Wanneer je weer wat meer snelheid wil (zal wel na de drempel zijn idd) laat je de koppeling opkomen en op het moment dat je de koppeling voelt opkomen geef je gas bij. je gaat NIET plankgas geven en vervolgens de koppeling langzaam op laten komen, nieuwe koppelingsplaten zijn best een duur grapje, jongedame....

[/b][/quote]
Ik vroeg me af of dat bij een benzine auto ook 20 km/h is. Bij benzine auto's hoef je in principe niet de koppeling in te trappen namelijk. Een diesel blijft in 2 altijd rond de 20 km/h rijden, ook al geef je geen gas. Bij een benzine ga je dan gewoon steeds langzamer rijden. [/B][/QUOTE]

je instructeur had een rare auto, als ik het mag zeggen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 13-04-2006, 12:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-04-2006 @ 13:18 :
euh, waarom trap je EN de rem EN de koppeling in ? de juiste volgorde is
1) Remmen
2) koppelen

en koppelen hoef je alleen te doen als je bijna de motor af laat slaan, in principe.

NA de drempel laat jij de koppeling langzaam opkomen en geef je VEEL gas ? Dat heb je denk ik niet zo geleerd. Wanneer je weer wat meer snelheid wil (zal wel na de drempel zijn idd) laat je de koppeling opkomen en op het moment dat je de koppeling voelt opkomen geef je gas bij. je gaat NIET plankgas geven en vervolgens de koppeling langzaam op laten komen, nieuwe koppelingsplaten zijn best een duur grapje, jongedame....
Normaal moet je idd eerst remmen, maar als je al erg langzaam rijdt voor die versnelling komt het er op neer dat je daarna vrijwel meteen de koppeling moet intrappen

Nah, meteen gasgeven kan sowieso niet. Idd pas als je de koppeling al iets omhoog hebt. En veel gasgeven, tja, dat ligt er maar aan enzo, verkeerde woordkeuze.

Citaat:
je instructeur had een rare auto, als ik het mag zeggen.
Is het echt zo vreemd? Ik reed in een Volkswagen Golf diesel. En die blijft in twee echt gewoon maar doorrijden hoor. Ik wist niet dat dat raar was.
__________________
Oud 13-04-2006, 12:39
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-04-2006 @ 13:27 :
Normaal moet je idd eerst remmen, maar als je al erg langzaam rijdt voor die versnelling komt het er op neer dat je daarna vrijwel meteen de koppeling moet intrappen

Nah, meteen gasgeven kan sowieso niet. Idd pas als je de koppeling al iets omhoog hebt. En veel gasgeven, tja, dat ligt er maar aan enzo, verkeerde woordkeuze.

Is het echt zo vreemd? Ik reed in een Volkswagen Golf diesel. En die blijft in twee echt gewoon maar doorrijden hoor. Ik wist niet dat dat raar was.
Mijn lesauto - Ford Focus - bleef ook gewoon in z'n 2 doorrijden
Ik heb dat een keer getest, omdat ik te makkelijk naar z'n 1 terug ging. Als hij bijvoorbeeld in z'n 2 stond en ik kwam bij een kruising aan ofzo.

Meestal ga ik, over normale drempels, in z'n 3 erover heen en bij wat grotere (dat zie je al van te voren aan de strepen) rem ik al af en ga ik naar zijn 2 en dan ga ik er overheen (dus dan is de koppeling al omhoog en rem ik ook niet meer)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Theorie rijbewijs + dyslexie
Tripp
6 13-06-2007 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.