Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2007, 22:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 07-03-2007 @ 22:35 :
HELP

Vrijdag nieuwe strip begonnen, Zaterdagavond seks gehad (maar hij is niet mij klaargekomen, maartoch), Zondag&Maandag netjes geslikt, Dinsdagochtend omstreeks half 10 de pil geslikt, Woensdagochtend pil vergeten, Woensdag avond om half 11 alsnog genomen.

Pilvergeten.nl vraagt mij: Had je de vergeten pil minder of meer dan twaalf uur geleden moeten innemen? Nou ik had hem dus wel twaalf uur geleden in moeten nemen, maar als ik hem een paar uur geleden had geslikt was het niet te laat geweest. (Je mag toch 12 uur te laat in nemen? Ik had hem dus woensdagochtend om half 10 moeten nemen, maar heb hem 's avonds om half 11 genomen.

En ja, ik ben paranoïde. En ik ben in staat om nu nog de huisartsenpost te bellen.
ja zoiets had ik ook en mn huisarts gaf aan dat ze dat voornameiljk zeggen om zichzelf in te dekken maar dat je in principe gewoon veilig bent, zeker omdat er zoveel tijd is verstreken tussen je laatste keer seks en de dag dat je de pil bent vergeten.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-03-2007, 21:29
wup
wup is offline
Ik gebruikte tot een maand terug ongeveer atijd ( kut.. naam- kwijt 30). Nu slik ik stediril30, omdat de apotheker het leuk vind mij elke 6 maanden een andere pil mee te geven, die dan ( volgens hem.. en hij zal het wel weten) hetzelfde is, maar andere bijstoffen en/of andere verpakking, dus goedkoper.
Nu is mijn vraag het volgende: Ik had van die naam-kwijt30 altijd een reserve strip, waar ik misschien 3 van heb gebruikt.. Kan ik die nog steeds als reserve gebruiken? Aangezien de werkzame stoffen het zelfde zijn...Of moet ik die strip gewoon weggooien? Leek me zo zonde
Verder nog niet nodig geweest hoor, en die naam zoek ik nog even op.


edit: Rigevidon dus
Oud 14-03-2007, 21:30
Verwijderd
Citaat:
wup schreef op 14-03-2007 @ 22:29 :
Ik gebruikte tot een maand terug ongeveer atijd ( kut.. naam- kwijt 30). Nu slik ik stediril30, omdat de apotheker het leuk vind mij elke 6 maanden een andere pil mee te geven, die dan ( volgens hem.. en hij zal het wel weten) hetzelfde is, maar andere bijstoffen en/of andere verpakking, dus goedkoper.
Nu is mijn vraag het volgende: Ik had van die naam-kwijt30 altijd een reserve strip, waar ik misschien 3 van heb gebruikt.. Kan ik die nog steeds als reserve gebruiken? Aangezien de werkzame stoffen het zelfde zijn...Of moet ik die strip gewoon weggooien? Leek me zo zonde
Verder nog niet nodig geweest hoor, en die naam zoek ik nog even op.
microgynon denk ik? ja, je kunt die reserve pillen op zich nog als reserve gebruiken.
Oud 14-03-2007, 21:31
wup
wup is offline
Rigevidon dus... daaaaarvoor had ik idd microgynon..

Maar dank je!
Oud 14-03-2007, 21:34
Verwijderd
ohja bij rigevidon kan dat ook
Oud 15-03-2007, 15:53
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Stomme huisarts. Ik mag niet aan de Yasmin, want ze wil niet dat ik teveel van pil wisselen en moest op haar aanraden maar meteen aan de Diane voor m'n puistjes. Nou voel ik me bestempeld als ance-kind.

Maar zijn er mensen met ervaring? Wordt het eerst erger? Verandert je eetlust en krijg je last van stemmingswisselingen?

Ik weet dat je na 3 maanden ongeveer resultaat gaat zien, maar heeft het ook een gunstig effect op de huid zelf? Ik heb namelijk gemiddeld maar 7 puistjes per keer, maar juist oude puistjes (rode vlekjes ed) maken mijn huid onrustig. Wordt dat ook minder?
Oud 15-03-2007, 16:00
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-03-2007 @ 16:53 :
Maar zijn er mensen met ervaring?
Ervaring met de Diane35?

Ik heb wel ervaring, maar voor jou kan het heel anders zijn dan voor mij, dus of je er veel aan hebt? Bij mij werd het eerst wat erger, maar dat was maar heel even. Bij mij had het alleen effect op 'nieuwe' puistjes, niet op de rode vlekjes ed (maar dat wordt natuurlijk vanzelf minder; als je minder nieuwe puistjes krijgt heb je ook minder oude puistjes ). Mijn eetlust veranderde niet en ik kreeg ook geen stemmingswisselingen. De tweede keer dat ik Diane35 ben gaan slikken (ik was een tijdje gestopt) kwam ik wel wat aan...

Wilde je huisarts je geen Yasmin voorschrijven omdat je eventueel misschien daarna dan alsnog Diane35 zou willen?
Oud 15-03-2007, 16:05
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Ik heb even een vraagje...
Vannacht tijdens de seks is het condoom gescheurd. zojuist heb ik de morning-after-pil genomen. Alleen kan ik geen pillen slikken (bang dat ik erin stik ofzo), dus het heeft even geduurd voordat ik hem weg had. Hij was wel als t ware al een beetje opgelost al in mijn mond. Is dit erg? Ik las wel in de bijsluiter dat je er niet op mocht bijten, daarom vraag ik me dit af...
Oud 15-03-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 15-03-2007 @ 17:05 :
Ik heb even een vraagje...
Vannacht tijdens de seks is het condoom gescheurd. zojuist heb ik de morning-after-pil genomen. Alleen kan ik geen pillen slikken (bang dat ik erin stik ofzo), dus het heeft even geduurd voordat ik hem weg had. Hij was wel als t ware al een beetje opgelost al in mijn mond. Is dit erg? Ik las wel in de bijsluiter dat je er niet op mocht bijten, daarom vraag ik me dit af...
ik denk niet dat dat erg is, bij pillen waar je niet op mag bijten zit er meestal een laagje omheen, waarschijnlijk is gewoon dit laagje een beetje opgelost.
Oud 18-03-2007, 23:12
Verwijderd
ik heb eh sinds 2 dagen enorm licht bloedverlies terwijl ik niet doorslik en dit weer mn eerste week is, ik snap t niet
Oud 19-03-2007, 06:35
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Dat soort dingen heb ik ook regelmatig

Dat is ook een van de redenen dat ik stop met de pil. Ik ga over met de Nuvaring, maar ik vroeg me af, hoe moeilijk is het om die weer te verwijderen?
Oud 19-03-2007, 17:32
AnTaro
AnTaro is offline
ik wil gaan beginnen met de pil, maar ik heb een vraag:
je moet beginnen op de eerste dag dat je ongesteld wordt, maar blijf je dan die week wel gewoon ongesteld? of heb je erna direct een ongesteldvrije week?
aangezien ik juist die week niet ongesteld wil worden..
of is het mogelijk om eerder (een week in dit geval) te beginnen met slikken.. dan ben je sowieso niet ognesteld, maar beschermt ie dan wel direct?
Oud 19-03-2007, 18:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat je sowieso de kans houdt om ongesteld te zijn, ook als je een week van te voren begint. Je lijf moet nog wennen aan de pil namelijk en de pil werkt niet altijd direct optimaal zoals het hoort.
Oud 20-03-2007, 08:21
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
koekjes schreef op 19-03-2007 @ 00:12 :
ik heb eh sinds 2 dagen enorm licht bloedverlies terwijl ik niet doorslik en dit weer mn eerste week is, ik snap t niet
Dat had ik afgelopen strip ook, alleen ik zat in m`n laatste week. Ben ermee naar de dokter geweest en zij zei dat dat niet erg hoefde te zijn. Mijn pil was nog gewoon veilig. Die bloedingen komen vaker voor bij oudere vrouwen die hun leven lang de pil al slikken en dan raakt hun baarmoeder 'uitgeput'. Maar bij mij leek dat een beetje onlogisch aangezien ik pas twee jaar aan de pil ben. Dus moest ik het nog twee maanden aanzien, anders moest ik weer terugkomen en waarschijnlijk dan even stoppen met de pil. Veel mensen zeggen ook dat de pil dan te licht is, als je bloedt tussendoor. Je bent niet net veranderd van pil of net begonnen met de pil ofzo?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 20-03-2007, 09:13
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 19-03-2007 @ 07:35 :
Dat soort dingen heb ik ook regelmatig

Dat is ook een van de redenen dat ik stop met de pil. Ik ga over met de Nuvaring, maar ik vroeg me af, hoe moeilijk is het om die weer te verwijderen?
niet moeilijk, je duwt je vinger naar binnen en haakt hem vast. zo gepiept.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 20-03-2007, 11:16
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb zondag rond half 1 snachts mijn pil ingenomen. Ik weet iig zeker dat ik ná 12 uur ben gaan slapen. Nu was ik mijn pil van maandag vergeten en heb ik die om 12 uur vandaag ingenomen. Het was een pil uit de eerste week. 35.5 uur ertussen... moet ik dan toch maar extra bescherming nemen, of kan ik ervan uitgaan dat die 12 uur een ruime marge is?
__________________
Don't worry, be happy
Oud 20-03-2007, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 20-03-2007 @ 09:21 :
Dat had ik afgelopen strip ook, alleen ik zat in m`n laatste week. Ben ermee naar de dokter geweest en zij zei dat dat niet erg hoefde te zijn. Mijn pil was nog gewoon veilig. Die bloedingen komen vaker voor bij oudere vrouwen die hun leven lang de pil al slikken en dan raakt hun baarmoeder 'uitgeput'. Maar bij mij leek dat een beetje onlogisch aangezien ik pas twee jaar aan de pil ben. Dus moest ik het nog twee maanden aanzien, anders moest ik weer terugkomen en waarschijnlijk dan even stoppen met de pil. Veel mensen zeggen ook dat de pil dan te licht is, als je bloedt tussendoor. Je bent niet net veranderd van pil of net begonnen met de pil ofzo?
nope, ik slik deze (microgynon 30) al 2 jaar... dus ik snap er ook geen zak van het is begonnen nadat ik de dag ervoor de pil ipv sochtends die avond heb geslikt maar dat lijkt me een rare reden om opeens bloedingen te hebben, het isn iet veel ofzo maar t blijft vervelend...
Oud 20-03-2007, 14:22
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-03-2007 @ 13:02 :
nope, ik slik deze (microgynon 30) al 2 jaar... dus ik snap er ook geen zak van het is begonnen nadat ik de dag ervoor de pil ipv sochtends die avond heb geslikt maar dat lijkt me een rare reden om opeens bloedingen te hebben, het isn iet veel ofzo maar t blijft vervelend...
Dat snap ik, ik had er ook last van Is het nog niet gestopt? Ik zou gewoon de strip afmaken, je ongesteldheid laten komen en dan weer gewoon beginnen. Als je dan nog van die bloedingen krijgt, moet je denk ik even langs je dokter. Ik weet niet of je alleen op de pil vertrouwd als anticonceptie? Ik denk dat ie wel veilig is, aangezien dit de eerste keer is in twee jaar dat je een bloeding hebt.
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 20-03-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 20-03-2007 @ 15:22 :
Dat snap ik, ik had er ook last van Is het nog niet gestopt? Ik zou gewoon de strip afmaken, je ongesteldheid laten komen en dan weer gewoon beginnen. Als je dan nog van die bloedingen krijgt, moet je denk ik even langs je dokter. Ik weet niet of je alleen op de pil vertrouwd als anticonceptie? Ik denk dat ie wel veilig is, aangezien dit de eerste keer is in twee jaar dat je een bloeding hebt.
nee het gaat gewoon door maar ik blijf gewoon slikken en hopen dat t ophoud, zoniet idd naar de dokter
Oud 20-03-2007, 19:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-03-2007 @ 20:54 :
nee het gaat gewoon door maar ik blijf gewoon slikken en hopen dat t ophoud, zoniet idd naar de dokter
Bij veel vrouwen blijft zo'n doorbraakbloeding gewoon doorgaan als je de pil doorslikt, dus dat is niet iets om je ongerust over te maken in ieder geval
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 20-03-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 20-03-2007 @ 20:56 :
Bij veel vrouwen blijft zo'n doorbraakbloeding gewoon doorgaan als je de pil doorslikt, dus dat is niet iets om je ongerust over te maken in ieder geval
maar als ik er nu mee stop heb ik de rest van de maand een probleem qua veiligheid en daar heb ik ook geen zin in
Oud 20-03-2007, 21:22
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 20-03-2007 @ 12:16 :
Ik heb zondag rond half 1 snachts mijn pil ingenomen. Ik weet iig zeker dat ik ná 12 uur ben gaan slapen. Nu was ik mijn pil van maandag vergeten en heb ik die om 12 uur vandaag ingenomen. Het was een pil uit de eerste week. 35.5 uur ertussen... moet ik dan toch maar extra bescherming nemen, of kan ik ervan uitgaan dat die 12 uur een ruime marge is?
Het is een ruime marge, én je zat er nog binnen.
Niks aan de hand dus.
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-03-2007, 23:05
Verwijderd
er bestaat vast ook geen manier om deze onzin te laten stoppen

oh gare edit: dit is mn 2e week kom ik nu achter dus t is ws niet eens erg dat ik er een half vergeten was maar nog steeds, aaah

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 23:36.
Oud 21-03-2007, 09:09
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Het is toch normaal dat je menstruatie onregelmatig is als je gestopt bent met de pil? Vind het namelijk zo raar dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Het is de tweede maand dat ik gestopt ben, en de eerste keer werd ik wel gewoon netjes "op tijd" ongesteld.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 21-03-2007, 09:34
Verwijderd
Ik heb ook een vraagje... Een tijdje terug heb ik hier een topic geopend over het uitblijven van mijn menstruatie. Ik was al vier maanden niet meer ongesteld geweest, en aangezien er geen aanwijsbare redenen (gewichtsverandering, stress, zwanger oid) waren, vond ik dat raar. Ik ben inmiddels naar de dokter geweest, die raadde me aan om met de pil te beginnen. Ik heb Rigevidon gekregen en heb die drie maanden geslikt, wel uiteraard, met stopweek ertussen. In de stopweek werd ik gewoon ongesteld, al vloeide ik heel erg minimaal. Omdat ik wil weten of ik ook weer zonder pil menstrueer, ben ik daar een maand geleden mee gestopt. Achttien februari is de laatste dag geweest dat ik ongesteld was. Inmiddels is er ruim een maand voorbij en nog steeds menstrueer ik niet. Toen ik nog niet aan de pil was, werd ik altijd heel regelmatig ongesteld en kon ik er de klok op gelijk zetten.
Dus nu mijn vraag: Hoe lang heeft je lijf nodig om te 'ontwennen' van de pil? Kan het zijn dat ik deze maand niet menstrueer, maar dat het vanaf volgende maand wel weer gewoon begint? Wat denken jullie, moet ik nog een weekje (of twee, of drie) wachten en dan naar de dokter gaan of daar morgenvroeg op de stoep liggen?
Oud 21-03-2007, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 21-03-2007 @ 10:09 :
Het is toch normaal dat je menstruatie onregelmatig is als je gestopt bent met de pil? Vind het namelijk zo raar dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Het is de tweede maand dat ik gestopt ben, en de eerste keer werd ik wel gewoon netjes "op tijd" ongesteld.
Als je gestopt bent kan het inderdaad even duren voor je menstruatie weer op gang komt, maximaal 3 maanden is normaal (en als je ondergewicht hebt kan daardoor ook je menstruatie wegblijven).

En dat is dan meteen ook een antwoord voor Secret Agent
Oud 22-03-2007, 18:51
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Zoals ik eerder heb gepost, heb ik vorige week de morning-after-pil genomen. Ik ben al meer dan 2 jaar aan de prikpil. Alleen was is de laatste keer te laat met de herhalingsspuit. Daarom moest ik 2 weken een condoom gebruiken. Dit heb ik ook gedaan, maar het condoom scheurde. Dus heb ik de morningafterpil gehaald. Maar ik zou toch voor de zekerheid een zwangerschapstest willen doen. Maar omdat ik door de prikpil al 2 jaar niet meer ongesteld ben geweest, weet ik dus niet wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Wanneer kan ik dan het beste een test doen?
Oud 23-03-2007, 15:05
Meija_meis
Meija_meis is offline
Even vooraf, er is geen sprake van geslachtsgemeenschap dus geen onveiligheid mbt seks.

Ik ben deze week beetje ziek geweest en vet druk met verslagen enzo. Oftewel dinsdag nog netjes de pil ingenomen, woensdag EN donderdag vergeten. En nu net vanmiddag ongesteld geworden, terwijl ik dat vorige week ook al ben geweest. (Dit had nu mn 9e pildag moeten zijn).

Ik neem trouwens aan dat deze ongesteldheid niet zo veel zal zijn als normaal. Want 2 keer ongesteld binnen 2 weken is wel erg vervelend.

->Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen.
Maar gelijk een stopweek houden en dinsdag weer beginnen met de pil? Of alsnog vanavond de twee vergeten pillen innemen en doorgaan tot mn strip af is?
Oud 23-03-2007, 15:08
Verwijderd
Kan allebei, net wat jou handiger lijkt
Als je de twee vergeten pillen inneemt en dan verder gaat, is er wel een kans dat de bloeding niet meteen stopt.
Oud 23-03-2007, 15:25
Meija_meis
Meija_meis is offline
dus ik kan gewoon nu twee pillen innemen, en dan vanavond nog een derde? Het maakt inprincipe niet uit dat het bloeden niet gelijk ophoudt, maar het zou wel fijn zijn als het niet helemaal doorzet.

En als ik het goed begrijp is het dan gewoon de strip afmaken nog 2 weken zeg maar, en tijdens die stopweek word ik gewoon weer ongesteld?
Oud 25-03-2007, 22:34
Verwijderd
Is er nog iets concreets te doen tegen doorbraakbloedingen? Het komt bij mij standaard in de derde week namelijk, en dan slik ik puur voor spek en bonen die laatste week voor mn stopweek door. Maar ik kan het net zo goed niet doen zegmaar.

Andere pil, ander alternatief?
Oud 26-03-2007, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 25-03-2007 @ 23:34 :
Is er nog iets concreets te doen tegen doorbraakbloedingen? Het komt bij mij standaard in de derde week namelijk, en dan slik ik puur voor spek en bonen die laatste week voor mn stopweek door. Maar ik kan het net zo goed niet doen zegmaar.

Andere pil, ander alternatief?
Een iets zwaardere pil kan idd helpen
Oud 26-03-2007, 09:37
gewoonik
gewoonik is offline
als je last hebt van stemmingswisselingen door de pil, hoe lang duurt t dan voordat je verschil merkt als je stopt?
en maakt t dan nog uit hoe lang je de pil al slikt?
Oud 26-03-2007, 11:06
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 25-03-2007 @ 23:34 :
Is er nog iets concreets te doen tegen doorbraakbloedingen? Het komt bij mij standaard in de derde week namelijk, en dan slik ik puur voor spek en bonen die laatste week voor mn stopweek door. Maar ik kan het net zo goed niet doen zegmaar.

Andere pil, ander alternatief?
volgens mij zijn er pilletjes tegen de doorbraakbloedingen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 26-03-2007, 11:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik had het ook met mijn oude pil, met een andere (iets zwaardere) pil was het over.
Oud 27-03-2007, 14:59
saskiamusic
Avatar van saskiamusic
saskiamusic is offline
K gebruik soms Oxazepam, neemt je gewicht daarmee toe?
Ps: keb doosje weggegooit dus kan niet op de gebruiksaanwijzing kijken.
__________________
Maybe.
Oud 27-03-2007, 15:27
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Heej k heb ff een vraagje..

Ik ben nu al sinds mn 15e aan de pil, Diane-35. Ik kreeg deze ook tegen acne, wat goed geholpen heeft. De pil is alleen wel erg zwaar, en ik merk dat ik de laatste maanden bijna geen zin meer heb in seks. Ik denk dat het door deze pil komt. Het probleem is dat deze pil de enige is die nog door mn verzekering wordt vergoed, en dat ik eigenlijk wil overstappen naar een lichtere pil maar me dat dus een boel geld kost..

Hoe zit dat bij jullie pilgebruik? Wordt die wel vergoed (als je net als ik 21+ bent..) en merken jullie effect op de zin in seks?

Ik hoorde dat t nieuwe kabinet wel weer wil invoeren dat de pil volledig wordt vergoed maar dat kan nog wel ff duren denk ik..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 27-03-2007, 16:32
Verwijderd
Citaat:
saskiamusic schreef op 27-03-2007 @ 15:59 :
K gebruik soms Oxazepam, neemt je gewicht daarmee toe?
Ps: keb doosje weggegooit dus kan niet op de gebruiksaanwijzing kijken.
voor dat soort pillen is dit topic niet
En als je op Google zoekt op Oxazepam + aankomen, dan vind je genoeg!

Citaat:
De bijwerkingen verschilt van persoon tot persoon...is dus weinig over te zeggen. Ik heb nergens last van....geen akelige dingen in ieder geval. Je kunt meer honger krijgen...dus iets aankomen in gewicht en je libido zakt misschien wat. http://www.stichtingemetofobie.nl/fo...2eca53fea4af46
Oud 27-03-2007, 17:25
Verwijderd
Citaat:
saskiamusic schreef op 27-03-2007 @ 15:59 :
K gebruik soms Oxazepam, neemt je gewicht daarmee toe?
Ps: keb doosje weggegooit dus kan niet op de gebruiksaanwijzing kijken.
dit topic is bedoeld voor vragen over de anticonceptiepil

En bij een medicijn, zéker een medicijn dat je op recept hebt gekregen, moet je NOOIT de blijsluiter weggooien, want daar staat ook in wat je bv. moet doen als een kind er per ongeluk een inneemt en dat soort dingen!

En oxazepam kan inderdaad voor gewichtstoename zorgen, vooral doordat het er voor kan zorgen dat je eetlust groter wordt. Maar dit gebeurt niet bij iedereen die het gebruikt.
Oud 28-03-2007, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 26-03-2007 @ 12:06 :
volgens mij zijn er pilletjes tegen de doorbraakbloedingen
haha, ik ga geen éxtra pil slikken om dat te voorkomen. Als een zwaardere pil schijnt te helpen dan kaart ik dat wel aan bij de HA.
Oud 28-03-2007, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 28-03-2007 @ 09:57 :
haha, ik ga geen éxtra pil slikken om dat te voorkomen. Als een zwaardere pil schijnt te helpen dan kaart ik dat wel aan bij de HA.
dat is ook zeker geen aanrader, dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar je blijft bezig zo.
Oud 28-03-2007, 15:24
Verwijderd
Oud 28-03-2007, 18:23
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 28-03-2007 @ 09:57 :
haha, ik ga geen éxtra pil slikken om dat te voorkomen. Als een zwaardere pil schijnt te helpen dan kaart ik dat wel aan bij de HA.
maar dan heb je mischien geen zin in seks meer
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 28-03-2007, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 28-03-2007 @ 19:23 :
maar dan heb je mischien geen zin in seks meer
10-8 = 2
Oud 28-03-2007, 23:02
Verwijderd
Hoi, ik ben een beetje nieuw in dit topic, aangezien ik pas een maand aan de pil ben (steridril).
Ik zit nu in mijn eerste stopweek. In de weken hiervoor had ik steeds spotting (wat normaal schijnt te zijn de eerste 3 maanden (dat zei mijn huisarts tenminste)) en ook meer last van puistjes en dergelijke. Nu was ik normaliter vrij licht ongesteld, de ene keer heviger dan de andere keer, sommige keren helemaal geen buikpijn, hoofdpijn, etc. en als dat wel het geval was meestal alleen de eerste dag of de eerste 2 dagen. Nu ben ik voor de vierde dag ongesteld, ik heb al dagen vreselijke buikpijn en rugpijn, het neemt niet af, etc. Ik vind het raar, want ik had juist gehoord dat als je last had van deze dingen dat het minder zou worden en ook dat je ongesteldheid lichter zou zijn, maar dat is bij mij totaal niet het geval. Ik vraag me af of ik dit nu nog even moet aankijken of nu al naar de huisarts moet gaan en een andere pil moet vragen.
Alvast bedankt!
Liefs
Oud 29-03-2007, 06:25
Verwijderd
Ja, de meeste vrouwen worden inderdaad lichter en minder pijnlijk ongesteld door de pil, maar bij sommigen werkt het juist averechts. Het kan goed zijn dat dit ook iets van de eerste 3 maanden is. Als je het wel te verdragen vindt, kun je het dus aankijken, want er is een goede kans dat het na een tijdje overgaat, maar als je het echt te erg vindt, kun je ook weer met je huisarts hierover overleggen.
Oud 29-03-2007, 10:15
Verwijderd
ben k weer, als je een pil in je laatste week hebt vergeten en je m alsnog hebt geslikt kan je dan nog steeds gelijk een stopweek gaan houden daarna en ben je na die stopweek weer veilig?
Oud 29-03-2007, 15:54
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga vandaag overstappen van de Dianepil naar de Microgynon na vijf jaar. Ben benieuwd naar het verschil en of ik weer mn puistjes terug krijg net als vroeger.

Wie heeft er al ervaring met wisselen van pil? Ben je tevreden?
Oud 29-03-2007, 15:55
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-03-2007 @ 11:15 :
ben k weer, als je een pil in je laatste week hebt vergeten en je m alsnog hebt geslikt kan je dan nog steeds gelijk een stopweek gaan houden daarna en ben je na die stopweek weer veilig?
Nee als je al een pil hebt geslikt moet je de volgende strip er meteen achteraan slikken, anders ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Geen stopweek doen dus.

Staat ook in de bijsluiter allemaal
Oud 29-03-2007, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 29-03-2007 @ 16:55 :
Nee als je al een pil hebt geslikt moet je de volgende strip er meteen achteraan slikken, anders ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Geen stopweek doen dus.

Staat ook in de bijsluiter allemaal
maar er staat: of gelijk stoppen of erachteraan slikken

gvd ik heb nu al doorbraakbloedingen, dit word een kutmaand ><
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
De Kantine Nieuwsaaiers #1787
Verwijderd
500 24-02-2013 23:39
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 17:16
Lichaam & Gezondheid prikpil
seer of visions
2 25-09-2005 19:12
Lichaam & Gezondheid waar nieuwe strip halen?
Ireentje
3 17-05-2003 10:59
Lichaam & Gezondheid de pil
Cheetara
5 03-04-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.