08-01-2007, 23:50 | ||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
08-01-2007, 23:55 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 00:03 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
09-01-2007, 00:08 | ||
Citaat:
Plan eens een reis vanaf bijvoorbeeld de manege welke 3 minuten het bruggetje over lopen van mijn huis af staat. Dat is Manege veldt: Engewormer 25 en dat ligt in het dorpje wormer. Station Wormerveer is daar op fietsafstand maar per bus niet of nauwelijks te bereiken. Het tweede station dat dan nog een beetje in de buurt is is zaandam-kogerveld. Plan vanaf die manege maar eens een reis naar deze 2 stations. Een betere bron kun je niet krijgen. Wanneer je een reis planned naar station zaandam kogerveld zegt dat ding dat het 18 minuten lopen is maar in werkelijkheid doe je er 15 minuten over, je moet dan die hele klere dijk uitlopen. Dus tot zo ver het OV. |
09-01-2007, 00:11 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 00:19 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 00:30 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 02:29 | ||
Citaat:
Inderdaad is dat grote aantal nog steeds te weinig, in vergelijking met mensen die de auto nemen. Waarom? Omdat het openbaar vervoer de afgelopen jaren zodanig is verslonst dat het niet betrouwbaar is. Daar moet dus iets aan gedaan worden. Zeg niet dat het niet kan. Zie België en Londen. |
09-01-2007, 09:04 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 11:53 | ||
Citaat:
Autoverkeer zal niet afnemen en sowieso blijven groeien, dat is vrij duidelijk gezien de constante toename in verkeersvolume. Als we nu eens zorgen dat die auto's minder vaak stil staan, dan levert dat zowel bereikbaarheid, economisch voordeel als een reductie van CO2 uitstoot op omdat er geen brandstof wordt gebruikt voor stilstaan. Een reductie die met de trein niet zou lukken, omdat mensen niet uit de auto stappen vanwege de eerder besproken bereikbaarheid, en omdat treinen stroom verbruiken die met Co2 uitstoot wordt opgewekt. CO2 uitstoot omdat een partij als Groenlinks weigert om de CO2 uitstoot door stroomopwekking terug te brengen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
09-01-2007, 16:05 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens: CE: GroenLinks heeft het beste milieu- en energiebeleid 'Hoe meer de emissies worden terug gedrongen, hoe beter voor de welvaart. De voornemens van GroenLinks scoren hier het best op, die van de VVD het minst.’ Aldus het gerenommeerde onderzoeks- en adviesbureau CE. http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nie...870221678/view |
09-01-2007, 16:26 | ||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Serieus, wat zijn dat voor waanvoorstellingen? Rijden ze dan op lucht ofzo? Je eigen toekomstvoorspellingen zijn leuk hoor, maar ze dragen noppes bij. Citaat:
|
09-01-2007, 17:23 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-01-2007, 17:31 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 17:40 | ||
Citaat:
Los staand van bovenstaande feiten zijn bijna alle OV bedrijven private ondernemingen dus is inmenging van de overheid niet wenselijk tenzij de overheid aandelen in deze bedrijven gaat kopen maar dan ben je weer hard bezig de privatiseringen terug te draaien. |
09-01-2007, 17:45 | |||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat tweede lijkt me een goed idee. |
09-01-2007, 17:51 | |||
Citaat:
Zo niet, dan hoor ik daar graag een plan voor, maar voor slechts de bewering dat het kan koop ik niets. Maak maar een planconcept, daarna praten we verder. Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
09-01-2007, 17:56 | |||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met mij valt er inderdaad geen land te bezeilen, een meer, rivier, of kanaal zijn overigens wel bespreekbaar Privatiseringen terugdraaien is geen goed idee. Ik ben het met je eens dat een aantal privatiseringen een mislukking zijn geworden maar het terugdraaien daar van is simpelweg financieel niet te halen. Dat heeft niets met de vrijemarkt te maken maar meer met begrotingstekorten. Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 18:00. |
09-01-2007, 18:02 | |||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
09-01-2007, 18:08 | ||
Citaat:
Ik meen van Zalm gehoord te hebben dat er een klein begrotingsoverschot is. Met alleen al de beperking van de hypotheekrenteaftrek is miljarden te verdienen. Laat staan met fiscalisering van de aow, bezuinigingen op defensie, etc. |
09-01-2007, 18:21 | ||
Citaat:
Nogmaals, financiele inmenging van de overheid werkt oneerlijke concurentie in de hand. Zeg nou zelf jij bent directeur van busbedrijf Ariva en je merkt dat de overheid ineens dik geld geeft aan Syntus waardoor Syntus ineens met dik gepimpte bussen rijd en jij met oude bussen zit omdat je lijnen gewoon niet rendabel genoeg zijn, reken maar dat je dan minstens zo'n drama als op dit forum maakt. Volgens mij iets over gelijke behandeling "ofzo" |
09-01-2007, 18:25 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:27 | |||
Citaat:
Citaat:
Ik begin überhaupt te twijfelen of je enige kennis van zaken heeft. Iedereen weet dat de NS helemaal geen monopolie heeft. Behalve Lovers Rail en enkele anderen zijn er alleen gewoon nog geen bedrijven in die markt gestapt. Zeer waarschijnlijk omdat met rails niks te verdienen is, en zoals de capaciteit nu ligt ook niks te vervoeren is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 18:35. |
09-01-2007, 18:29 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:30 | ||
Citaat:
Daarnaast hebben we ook nog Noordned, die rijden ook met treinen maar daar weet ik zo snel de site niet van. Correctie: Zie zojuist dat Noordned eigendom is van Arivva, ook een volledig private onderneming. http://www.arriva.nl/page.php?id=631 Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 18:34. |
09-01-2007, 18:31 | |||
Citaat:
Citaat:
|
09-01-2007, 18:33 | |||
Citaat:
Citaat:
http://www.nrc.nl/binnenland/article..._weinig_huizen En ik noemde ook andere maatregelen. |
09-01-2007, 18:35 | ||
Citaat:
Dat is de situatie. Aan onrealistische praatjes hebben we niks.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
09-01-2007, 18:36 | ||
Citaat:
Syntus bediend een aanzienlijk deel van Overijsel en Gelderland dus is ook niet echt klein te noemen. Je andere maatregelingen ging wederom over het investeren van overheidsgeld in private ondernemingen of railsen leggen waar het niet kan. |
09-01-2007, 18:37 | ||
Citaat:
een eerdere studie heeft al laten zien dat marktwerking alleen mogelijk is met een dubbelspoor in heel nederland |
09-01-2007, 18:38 | ||
Citaat:
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
|
09-01-2007, 18:39 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:40 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:41 | |||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
09-01-2007, 18:41 | ||
Citaat:
er is dus sprake van een regio monopolie van noordnet in noordnederland |
09-01-2007, 18:42 | ||
Citaat:
Voor de rest is de markt een van vrije intreding, waarmee het monopolie dat Mark schetste al in het rijk der fabelen thuis hoort. Vanwege de beperkte en slechte staat van het spoor is de NS marktaandeel ontworstelen echter niet te doen zonder verlies te draaien. Maar, dat veranderd niets aan het feit dat er geen sprake is van een onwrikbaar monopolie. Het ware probleem ligt hem in het feit dat het spoorwegennet op veel plaatsen fysiek niet uit te breiden is, of dit slechts kan ten koste van gigantische sommen geld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
09-01-2007, 18:43 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:44 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:45 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:46 | ||
Citaat:
Er is ergens geen wet die bepaalt dat slechts de Hollandsche IJzeren Spoorweg-Maatschappij en haar afstammelingen treinen mogen laten rijden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
09-01-2007, 18:47 | ||
Citaat:
waar intreden als er maar 1 lijn is nee klopt daarom is marktwerking ook nauwelijks haalbaar maar T_ID stel dat ik nu besluit in de markt te stappen en de lijn groningen zwolle vor mijn rekening te nemen dan heb ik op die lijn monopolie immer de ns kan niet concureren om een klant langs die lijn sneller met minder vertraging te vervoeren want mijn treinen rijden er al er is dus altijd spraken van monopoie als er maar 1 lijn is |
09-01-2007, 18:48 | ||
Citaat:
|
09-01-2007, 18:49 | |||
Citaat:
Citaat:
|
09-01-2007, 18:49 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de kabinetsformatie jacobdb | 52 | 12-09-2010 19:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kabinetsfomatie II [CDA, PvdA en CU?] Politiker | 129 | 25-01-2007 17:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vrije huren voorlopig van de baan Melpomene | 107 | 16-12-2006 01:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Formatie NN | 357 | 03-05-2003 03:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nou weer dat CDA/PVDA gedoe Yab-Yum | 23 | 13-04-2003 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
formatie mislukt hippie jesse | 2 | 10-04-2003 23:51 |