Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2006, 22:26
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Noortje88 schreef op 15-07-2006 @ 23:23 :
Doof, stom en blind zijn sommige mensen.
De meeste hebben een bord voor hun kop.
Of zijn bang dat ze niet meer geaccepteerd worden door hun vrienden als ze zich tot moslim bekeren.
Stom he ? Maar niet bang voor god.

hahahahahaha
Met alle respect, maar mijn vrienden zouden mij nog steeds wel accepteren als ik mij tot moslim zou bekeren. Dat doe ik echter niet, omdat ik niet geloof dat de Islam waar is. Dat kan ook nog, namelijk.
Oud 15-07-2006, 23:43
Noortje88
Noortje88 is offline
Citaat:
Il organista schreef op 15-07-2006 @ 23:26 :
Met alle respect, maar mijn vrienden zouden mij nog steeds wel accepteren als ik mij tot moslim zou bekeren. Dat doe ik echter niet, omdat ik niet geloof dat de Islam waar is. Dat kan ook nog, namelijk.
Dat is afwachten of dat echt zo is. Kom je alleen achter als je Moslim wordt. Maar er zijn weinig mensen die dat doen. Genoeg mensen verliezen familie-vrienden omdat ze zich tot Moslim hebben bekeerd. Ook op TV geweest. Ik vind het niet normaal. Triest gewoon.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 07:43
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Noortje88 schreef op 16-07-2006 @ 00:43 :
Dat is afwachten of dat echt zo is. Kom je alleen achter als je Moslim wordt. Maar er zijn weinig mensen die dat doen. Genoeg mensen verliezen familie-vrienden omdat ze zich tot Moslim hebben bekeerd. Ook op TV geweest. Ik vind het niet normaal. Triest gewoon.
Ik vind dat ook niet normaal; zijn we het toch nog ergens over eens .

Daarnaast: ik wacht inderdaad wel af.
Oud 01-08-2006, 17:55
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik vraag me altijd af waar moslima's dan heengaan als ze sterven, die zitten toch ook niet op 80 maagden te wachten? Of krijgen die allemaal mannelijke maagden? Dat lijkt me niet (machocultuur etc)..kan iemand mij dat even uitleggen daar ben ik al tijden benieuwd naar.
Oud 01-08-2006, 18:36
Tiño
Tiño is offline
moslima's gaan niet dood.
Oud 01-08-2006, 19:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 01-08-2006 @ 18:55 :
Ik vraag me altijd af waar moslima's dan heengaan als ze sterven, die zitten toch ook niet op 80 maagden te wachten? Of krijgen die allemaal mannelijke maagden? Dat lijkt me niet (machocultuur etc)..kan iemand mij dat even uitleggen daar ben ik al tijden benieuwd naar.
Daarin is de Islam gewoon ongelijk, hoewel er uiteraard een of ander zwaar geïnterpreteerd verhaal omheen bestaat dat vrouwen maar met minder genoegen moeten nemen en daar net zo gelukkig mee moeten zijn.
Oud 04-08-2006, 03:54
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Tiño schreef op 01-08-2006 @ 19:36 :
moslima's gaan niet dood.
ah kut straks worden hoofddoekjes nog mode
Oud 04-08-2006, 12:28
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Noortje88 schreef op 16-07-2006 @ 00:43 :
Ik vind er niks van, maar volgens mij ís dat gewoon normaal. Zo werkt de samenleving nu eenmaal. Daarbij kan het ook de schuld van de bekeerde persoon in kwestie zijn als zoiets gebeurt, dat komt ook voor.
Oud 06-08-2006, 19:48
gallil
gallil is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 20:28 :
Daarin is de Islam gewoon ongelijk, hoewel er uiteraard een of ander zwaar geïnterpreteerd verhaal omheen bestaat dat vrouwen maar met minder genoegen moeten nemen en daar net zo gelukkig mee moeten zijn.
Man en vrouw zijn wel gelijk, maar anders.
Ik zie duidelijk het verschil dat ze anders zijn, zowel uiterlijk als innerlijk.
Of wil jij zeggen dat ze hetzelfde zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
gallil schreef op 06-08-2006 @ 20:48 :
Ik zie duidelijk het verschil dat ze anders zijn, zowel uiterlijk als innerlijk.
Zo, opmerkzaam zeg!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 20:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wat maakt dat anders-zijn dan zo dat een vrouw benadeeld wordt op vele punten (bv. erfrecht, getuigenis afleggen is minder waard dan wanneer een man dat doet, geen 72 maagden of equivalent bij martelaarschap)?
Oud 06-08-2006, 22:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit is dus exact het rotexcuus waar ik op doelde. Er bestaat niet zoiets als ongelijke gelijkheid.

Ik zie bovendien niet waarom het feit dat mensen van elkaar verschillen moet betekenen dat de een per definitie inferieur is aan de ander.
Oud 06-08-2006, 22:43
Uice
Uice is offline
Man en vrouw zijn ongelijk, maar wel gelijkwaardig.
Oud 07-08-2006, 13:42
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Een verschil dat men probeert te verbergen door de vrouw monddood te maken en te bedekken?
Ok, neem ik terug.
Oud 07-08-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Noortje88 schreef op 15-07-2006 @ 23:19 :
Wie zijn zij dan God? Geef mij maar de Koran onveranderd dus altijd de waarheid.
Dat ik dit nog doe:

Jah, want als een boek heel lang niet veranderd, dan is het automatisch waar.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 17:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
FuSe schreef op 07-08-2006 @ 18:28 :
Jah, want als een boek heel lang niet veranderd, dan is het automatisch waar.
Joh, weerleg het gewoon in Hans Teeuwen-stijl:
(1)ik schrijf op een blad "allah bestaat niet" en ik verander dat nooit.
(2)dus bestaat allah niet, mijn notitie is immers nooit veranderd
(3)ik win!

Oud 07-08-2006, 22:54
mepsteen
mepsteen is offline
pff, dat is gewoon omdat ze bang zijn voor amerikaanse kruis-raketten.
Oud 08-08-2006, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2006 @ 21:45 :
Wat maakt dat anders-zijn dan zo dat een vrouw benadeeld wordt op vele punten (bv. erfrecht, getuigenis afleggen is minder waard dan wanneer een man dat doet, geen 72 maagden of equivalent bij martelaarschap)?
Hier beneden een aantal links met uitleg op jouw misconcepties dat vrouwen benadeeld worden binnen de islam.

Erfenis

Getuigenis

Geen gelijke beloning bij martelaarschap
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 16:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eraser schreef op 08-08-2006 @ 01:08 :
Hier beneden een aantal links met uitleg op jouw misconcepties dat vrouwen benadeeld worden binnen de islam.

Erfenis

Getuigenis

Schrijf zelf eens iets in plaats van links te spammen waarbij totaal niet wordt in gegaan op de vraag die Gatara stelde.

Ook de zaken die ik eerder bekritiseerde, namelijk de onzin van de ongelijke gelijkheid, worden er niet in weerlegt.
Oud 08-08-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-08-2006 @ 23:04 :
Dit is dus exact het rotexcuus waar ik op doelde. Er bestaat niet zoiets als ongelijke gelijkheid.

Jawel hoor. Dat ligt enkel aan het perspectief en de schaal waarin je het ziet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 19:57
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-08-2006 @ 18:26 :
dan lijkt het hooguit gelijk, maar is het niet
Oud 08-08-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 08-08-2006 @ 20:57 :
dan lijkt het hooguit gelijk, maar is het niet
Evenmin de man en de vrouw in de Westerse samenleving
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 20:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-08-2006 @ 18:26 :
Als we gaan beginnen over dat dingen subjectief en daarom terecht zijn dan kunnen we net zo goed beginnen het Stalinisme te rechtvaardigen.

Maar ik wilde toch voorstellen om het maar te houden op subjectieve waarden die praktisch objectief zijn, alsook filosofisch standpunten, mits met onderbouwing.
Oud 08-08-2006, 20:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2006 @ 21:36 :
Als we gaan beginnen over dat dingen subjectief en daarom terecht zijn dan kunnen we net zo goed beginnen het Stalinisme te rechtvaardigen.

Maar ik wilde toch voorstellen om het maar te houden op subjectieve waarden die praktisch objectief zijn, alsook filosofisch standpunten, mits met onderbouwing.
Daarvoor doet mijn punt niet onder. Ongelijke gelijkheid bestaat
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2006 @ 21:36 :

Toch begrijp ik je punt niet. In de islam zijn man en vrouw niet gelijk. Hier ook niet... Nergens zijn man en vrouw gelijk, dus wat is precies je punt?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 22:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2006 @ 17:29 :
Schrijf zelf eens iets in plaats van links te spammen waarbij totaal niet wordt in gegaan op de vraag die Gatara stelde.

Ook de zaken die ik eerder bekritiseerde, namelijk de onzin van de ongelijke gelijkheid, worden er niet in weerlegt.
Er wordt wel degelijk antwoord gegeven op de voorbeelden die Gatara opnoemde. Ik heb al vaak genoeg hier zelf geschreven, en heb geen zin om weer een heel stuk te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 22:31
mepsteen
mepsteen is offline
het is gelijk, of het is ongelijk. punt uit

soms lijkt het gelijk, maar het IS ongelijk, dus is het NIET beide

(waar gaat dit nu eigenlijk om zeg)
Oud 09-08-2006, 07:46
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 08-08-2006 @ 23:31 :
het is gelijk, of het is ongelijk. punt uit

soms lijkt het gelijk, maar het IS ongelijk, dus is het NIET beide

(waar gaat dit nu eigenlijk om zeg)
In dat geval kent alleen de wiskunde gelijkheden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 10:23
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 09-08-2006 @ 08:46 :
In dat geval kent alleen de wiskunde gelijkheden
je punt?
Oud 09-08-2006, 12:21
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 09-08-2006 @ 11:23 :
je punt?
Dat elke discussie over gelijkheid per definitie niet mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 12:48
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-08-2006 @ 22:02 :
Toch begrijp ik je punt niet. In de islam zijn man en vrouw niet gelijk. Hier ook niet... Nergens zijn man en vrouw gelijk, dus wat is precies je punt?
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar gelijkwaardig.
Oud 09-08-2006, 14:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eraser schreef op 08-08-2006 @ 23:06 :
Er wordt wel degelijk antwoord gegeven op de voorbeelden die Gatara opnoemde.
Waar dan? Ik zag ze niet.
Citaat:
Eraser schreef op 08-08-2006 @ 23:06 :
Ik heb al vaak genoeg hier zelf geschreven, en heb geen zin om weer een heel stuk te schrijven.
Je hebt dus geen antwoord.
Oud 09-08-2006, 16:57
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 09-08-2006 @ 13:21 :
Dat elke discussie over gelijkheid per definitie niet mogelijk is
over een feit valt niet te discussieren nee.

iets is pas echt totaal gelijk als het gewoon exact hetzelfde is.

gelijkwaardigheid is een ander verhaal, net zo als gelijk zijn op bepaalde niveau's
Oud 09-08-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 09-08-2006 @ 17:57 :
over een feit valt niet te discussieren nee.

iets is pas echt totaal gelijk als het gewoon exact hetzelfde is.

gelijkwaardigheid is een ander verhaal, net zo als gelijk zijn op bepaalde niveau's
Juist, vandaar mijn opmerking dat ongelijke gelijkheid bestaat.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 21:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2006 @ 15:28 :
Waar dan? Ik zag ze niet.
Je hebt dus geen antwoord.
De links geven antwoord op de voorbeelden die Gatara opnoemde. Dat is dus wel een antwoord.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 21:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eraser schreef op 09-08-2006 @ 22:15 :
De links geven antwoord op de voorbeelden die Gatara opnoemde. Dat is dus wel een antwoord.
Noem dat antwoord dan in plaats van te beweren dat het er staat. Jouw bewijslast is namelijk niet mijn probleem. En zelfs nadat ik de moeite nam om jouw huiswerk voor je te doen door die links te lezen kan ik geen enkele reden erin terug vinden.

Aan jou dus de eer om dat eruit te halen, of om niets te doen en daarmee toe te geven dat er simpelweg geen rechtvaardiging voor bestaat.
Oud 09-08-2006, 22:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2006 @ 22:43 :
Noem dat antwoord dan in plaats van te beweren dat het er staat. Jouw bewijslast is namelijk niet mijn probleem. En zelfs nadat ik de moeite nam om jouw huiswerk voor je te doen door die links te lezen kan ik geen enkele reden erin terug vinden.

Aan jou dus de eer om dat eruit te halen, of om niets te doen en daarmee toe te geven dat er simpelweg geen rechtvaardiging voor bestaat.
De links geven antwoord op de gestelde voorbeelden van Gatara en ik probeer wat meer inzicht aan HAAR. Van jou weet ik toch al dat ik je niet serieus moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 16:14
Gent
Gent is offline
Citaat:
sunil schreef op 22-06-2006 @ 11:32 :
een soort metalen condoom
Ik zie een nichemarkt voor DUREX Ghehehe
Oud 10-08-2006, 16:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eraser schreef op 09-08-2006 @ 23:00 :
De links geven antwoord op de gestelde voorbeelden van Gatara en ik probeer wat meer inzicht aan HAAR. Van jou weet ik toch al dat ik je niet serieus moet nemen.
Ik heb het nu al drie keer gevraagt. Voor de draad ermee dus. Haal maar uit die tekst wat het is en vertaal dat. (dus niet de hele tekst, alleen de delen waar het precies in staat) Ik kom hier niet om jouw argumentatie te verzorgen.
Citaat:
Gent schreef op 10-08-2006 @ 17:14 :
Ik zie een nichemarkt voor DUREX Ghehehe
Naast op z'n Grieks en op z'n Russisch, nu dus ook op z'n Palestijns.

Laatst gewijzigd op 10-08-2006 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 19:50
devin3
devin3 is offline
eh
hoeveel kost dat dan?
Oud 19-08-2006, 11:56
lawallan
lawallan is offline
zelmoordterroristen egoistisch? Vast wel, in zekere zin is elke gelovige egoistisch. Al hun goede daden en leven via hun heilige geschrift hebben toch als einddoel om in de hemel te komen of te reincarneren als een beter wezen.

Ook atheisten zijn in zeker zin egoistisch, als ik een goede daad doe krijgeeft mij dat ook een goed gevoel en kun je dus zeggen dat ik het voor mezelf doe.
Oud 05-09-2006, 20:06
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Geloof is soms egoïsme. Als je gelooft om in de hemel te komen ben je egoïstisch bezig, als je gelooft om een goed leven te hebben ook.

Die zelfmoordacties worden gedaan uit geloof. Als je niet gelooft dat je na een zelfmoordactie naar de hemel gaat doe je zoiets niet. Maar dat geloof hebben ze misschien uit egoïsme.

Waarom zou een terrorist een zelfmoordactie uit geloof doen? hij dient daardoor de zaak van Allah denkt hij, waarom wil hij de zaak van Allah dienen? Om er zelf beter van te worden? of omdat hij zoveel van Allah houdt? Of omdat hij bang is voor Allah?

Ik denk, per zelfmoordactievoerder verschillend

het religieforum is verbeterd de laatste tijd zie ik
Oud 20-09-2006, 17:14
Gatara
Gatara is offline
Heh,...

Palestinian TV encourages suicide attack of Jewish 'monkeys and pigs'

Aaron Klein, WND
Published: 09.20.06, 16:47

Palestinian Authority President Mahmoud Abbas' state-run television the past few weeks has broadcast a music video in which viewers are encouraged to "martyr" themselves in exchange for eternal paradise and beautiful "maidens."

The Israeli-based monitor Palestinian Media Watch reports the video, airing on television controlled by Abbas' Fatah party, depicts a Palestinian woman who is shot in the back by Israeli soldiers. The woman then is transported to "paradise" where she joins white-robed "maidens" dancing in water while waiting to marry a male Palestinian who "martyrs" himself.

In the next scene, according to PMW, a grieving Palestinian man is shot in the back by Israeli troops while visiting the grave of the woman killed at the start of the video. The man immediately is brought to "heaven" where he is rewarded with several white-robed "maidens," including the original woman he was mourning.
....

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...306374,00.html
Oud 22-09-2006, 09:09
hookee
hookee is offline
Ja, lastig, het televisiestation kan door Fatah "gerund (?)" worden, maar wat doe je met videoclips a la MTV? Het zou ze sieren dit soort clips te bannen maar als het nou zo'n razend polulair nummer is?
MTV toont ook clips waarvan de ouders liever niet hebben dat hun kinderen ze zien, laat 't nou net de clips zijn die alle kinderen willen zien...
Ik zou ze bannen, dan komen er op den duur vanzelf andere clips.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 13:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 22-09-2006 @ 10:09 :
MTV toont ook clips waarvan de ouders liever niet hebben dat hun kinderen ze zien, laat 't nou net de clips zijn die alle kinderen willen zien...
Het is wel een vrij essentieel verschil of daarbij een of andere kansloze rapper afgebeeld wordt die kogels ontwijkt en daarbij de held uithangt (je moet toch iets als je geen muziek kant maken) of dat het geweld verheerlijk en een van de motieven voor zelfmoordenaars propageert als zijnde waar en nastrevenswaardig.
Oud 22-09-2006, 14:22
Gatara
Gatara is offline
ik haalde het artikel eigenlijk meer aan i.v.m. onderstaande posts van respectievelijk Heroin Chique en Mahdaoui (Eraser):

Heroïn Chique:
Citaat:

Mahdaoui's (Erasers) :

Citaat:

...
Oud 22-09-2006, 14:44
hookee
hookee is offline
@T_ID
Ik doelde meer op de schaars geklede dames en hun agiele bewegingen, inderdaad meestal gebruikt als achtergrond bij de volgende dertien-in-een-dozijn rapper.
Maar uiteraard heb je gelijk, dit soort clips mag het filter van de Fatah niet passeren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 22:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2006 @ 15:22 :
ik haalde het artikel eigenlijk meer aan i.v.m. onderstaande posts van respectievelijk Heroin Chique en Mahdaoui (Eraser):
Oh, ik beschouwde die discussie eigenlijk al als beslecht. Maar daar kan je het idd ook op betrekken.
Reageren

Regels voor berichten