Advertentie | |
|
![]() |
|
Oke, ik ga even het hele hoofdstuk wat erover gaat doornemen voro je maaike..
![]() (Dan heb ik het zelf ook gelijk op een rijtje) Ik behandel het even op de simpelste manier, dus gewoon hoe je alles met de rekenmachine uitrekent... Bernoulli-experiment: Je hebt 2 uitkomsten: succes of mislukking. p is de kans op succes. Bij het beantwoorden van multiple choice vragenvan 4 per stuk is p dus 1/4. Je wilt bijvoorbeeld weten wat de kans is dat je meer dan 10 vragen goed hebt van de 20 vragen: P(X>10) P (X>10) = 1 - (X(kleiner of gelijk aan)10) Op je rekenmachine voer je dit als volgt in: 1 - binomcdf(n,p,x) n=totaal aantal vragen, p is de kans op succes en x is het aantal keren succes. In dit geval dus: 1 - binomcdf (20,1/4,10)= 0,0039 N.B. CDF gebruik je voor t/m, pdf voor 1 getal..! Oke, dit is even de binomiale verdeling, msischien meer voor mezelf, dan anderne, maar nu komt de normale verdeling.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ps. ik ben zo ff tijdje weg, ff mn ouders gezelschap houden haha, ff vertellen hoe engels ging enzow ![]()
|
Oke, waar heb je mee te maken bij de normale verdeling:
ux = het gemiddelde qx = de standaarddeviatie, de afwijking van het gemiddelde.. Zo zou je dat kunnen zien. Bijvoorbeeld de gemiddelde lengte is 170, en de gemiddelde afwijking van het gemiddelde (standaarddeviatie)=10 Als het om een normale verdeling gaat, kan je de normaalkromme tekenen. Ik neem aan dat je weet wat ik bedoel? Ik heb er ffies snel 1 getekend voor je: ![]() De top hiervan is het punt waar het gemiddelde is. Nu wil je bijvoorbeeld P (x <165) weten. Dit is de oppervlakte onder de grafiek links van 165. Op je rekenmachine kan je de oppervlakte als volgt uitrekenen: normalcdf (L,R,u,q) Dus in dit geval: normalcdf (0,165,170,10)=0,309 (De linkergrens kan je ook -10^99 nemen om uit te sluiten dat daar ook nog een oppervlakte zit..) Nu zit er ook nog een andere hele leuke toets op de GR genaamd 'INVNORM'. INVNORM(Oppervlakte)= Z-waarde Je moet hier altijd de oppervlakte links van je waarde nemen. Dus als je de rechter oppervlakte weet, moet je even 1-(rechteropp) doen. .......X - u z = ----- ..........q Met behulp van de Z-waarde kun je dus een onbekende waarde uitrekenen. (X is bijvoorbeeld in bovenstaand geval de 165) Door in INVNORM 3 andere waarden in te vullen, kun je een ontbrekende waarde (zoals 165) berekenen door de oppervlakte, u en q in te vullen: INVNORM (Opp,u,q)= INVnorm (0.309, 170, 10) = 165 (dit kan je dus doen als je de opp weet, maar de grens niet..!) Oke, ik hoop dat je het snapt.. Anders moet je het maar zeggen..! Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 21:06. |
![]() |
|
heej.. ik ben nu mijn wiskunde aan het leren (mag ook wel nu.. morgen examen ) en eigelijk zit ik met nog wel een paar vraagjes.....
zo heb ik hier een examenvraag over een lissajoule figuur.. en nu staat er onder de vergelijking (x=blabla y=blabla) 'waarbij t E (o,2pie)\(0.5pie,1.5pie)' Die E is niet echt een E maar een teken wat hier veel op lijkt de 2e haakjes (dus om 0.5pie,1.5pie) zijn niet echt haakjes maar van die andere tekentjes die hier veel op lijken mijn vraag dus: wat betekend dat? het is uiteraard iets met het domein van t, maar ik snap nie dat daar dan twee keer iets voor tussen haakjes moet staan ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder snufje je uitleg is duidelijk... alleen ik snapte het al ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik zal ook nog ffies het toetsen van hypothesen behandelen (is niet zo moeilijk hoor..) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
IK snap deze opgave niet helemaal
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
JIJ BENT GOED ZEG!!! Ik wou dat ik het zo goed als jou was... He, maar zou je mij ook even kunnen helpen?? Zou je voor mij het antwoord op vraag 10 van het WB1,2 examen 2002 tijdvak 1 kunnen geven? Ik snap het niet... THNXXX! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
OHH NEEEEEE... deze snap ik OOK NIET!! HELLUP!!!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
En deze opgave bij vr 8 hebben ze het over snelheid op t= 0 uitrekenen
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik snap ook opgave 11 van WB1,2 2002 tijdvak 1 niet...
Ooohhh.... ik word hier zo depressief van... ![]() En van dat gedoe met die 'hypotheses' snap ik oooook niet... Ik ga echt een heeeel slecht cijfer halen... ![]()
Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 21:34. |
![]() |
|
Steekproef: Als iets meerdere malen herhaald wordt, werk je op dezelfde manier, alleen de standaarddeviatie veranderd. Deze wordt q / wortel
![]() Een significantieniveau van 1% houdt in dat er maximaal 1% van het gemiddelde mag worden afgeweken Als wordt getwijfeld of een hpothese klopt, kan je dit toetsen met een test.. VB: u=9,3 q=2,1 n=25, gemiddelde na die 25 x is 7,9 Het significantieiveau is 1% Hmm k kan dit niet echt goed uitleggen ![]() Maar ik kijk dan waar die grens dan ligt met behulp van INVNORM (zie boven) en ik kijk of 7,9 in het gebied valt wat wordt geaccepteerd... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Heel veel succes morgen, morgenochtend ben ik hier vast ook nog wel ff, maar dan supergestressed ![]() Slaap lekker straks allemaal!
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zou je die ALSJEBLIEFT!!!!! kunnen beantwoorden??? Ik kan niet verder... Sorry...
|
![]() |
Ik heb een vraag. Wie helpt mij????
Dit is de opdracht: Een gelijkbenige driehoek heeft een basis met lengte 2a en een hoogte h. De oppervlakte van de driehoek is 1. Bepaal de minimale omtrek in 1 decimaal nauwkeurig. WIE HELPT MIJ??????????????????????????????????????????
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|
|