Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik weet niet of god bestaat, het is ook een zinloze discussie want er zijn altijd argumeten voor en tegen. niemand die op deze aarde leeft weet het zeker. ![]() we zullen het ooit allemaal te weten komen, iedereen gaat tenslotte een keer dood. ik geloof dat er iets is en dat er zoiets bestaat dat wij terrug komen op aarde om te leren. ( klinkt vast heel zweverig ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al met al; dat lukt je nooit. Ook concreet bewijzen dat God wèl bestaat is een onmogelijke opgave. Niet geloven in God is trouwens òòk een geloofsovertuiging, iedereen heeft een geloof. Ook de atheist. Mijn geloofsovertuiging is dat -in deze context- alles mogelijk is. |
![]() |
|
De wetenschap heeft ook al vaker aangetoond dat sommige verhalen uit de bijbel klopte. (Ik weet niet meer waar ik dat gezien/gehoord/gelezen heb trouwens, erg handig hehe)
||
Citaat:
Ik citeer uit de film Donnie Darko: "Every living creature on this earth dies alone..."
|
Volgens mij hebben mensen die niet geloven een vervormd beeld van mensen die wel geloven. Volgens mij denken zij dat mensen die geloven ook alles klakkeloos aannemen van de paus of van de bijbel. (Er zijn natuurlijk wel geloven waarbij alles wel letterlijk opgenomen wordt, hoe "gristelijker" hoe letterlijker alles wordt opgevat) en waarschijnlijk hoe bekrompener ze in het leven staan, want ze hoeven idd niet meer zelf na te denken.
Je scheert dus alle gelovigen over een kam MazeMouse, en daaruit blijkt je onkunde. Alsof alle gelovigen precies hetzelfde geloven. Alsof we allemaal de Bijbel van kaft tot kaft uit ons hoofd kennen. Je kunt gelovigen er van beschuldigen "bang" te zijn, maar zo kun je atheïsten er ook van beschuldigen "bang" te zijn omdat ze zich nergens aan durven te verbinden, want stel dat het eens niet waar blijkt te zijn? Ik heb het idee dat atheïsten zich vaak superieur voelen aan wel-gelovigen, wat dus ook niet waar is, want zij hoeven het ook niet bij het rechte eind te hebben, er is toch nog niks bewezen? Het is in principe net zo dom om de wetenschap te geloven want er is al zo vaak aangetoond dat het allemaal zo wetenschappelijk niet gaat, zeker als er grote bedragen mee gemoeid zijn. Ik wil dus eigenlijk zeggen dat ook gelovigen kunnen nadenken.
Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 23:32. |
![]() |
||
Citaat:
Ook gelovigen denken dus na... ![]()
||
Citaat:
bijvoorbeeld: volgens de bijbel is de aarde ongeveer 6000 jaar oud. wetenschap heeft aangetoond dat de aarde honderdenmiljoenen jaren oud is
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jullie God nu inderdaad de 'almachtige' is, die zomaar in 6 dagen een wereld schept, waarom krijgt ie het dan niet voor elkaar om iedereen in hem te laten geloven. Het christendom is als sekte begonnen, zoals alle godsdiensten trouwens. De manier om zich hand te haven was oorlog (alle godsdiensten) Waarom word er massaal oorlog gevoerd in gods naam. Noem mij 3 oorlogen die niet door godsdienst (of daaruit voortvloeiend (anti)nationalisme) zijn ontstaan! Ik vind het allemaal locatie-gebonden onzin, maar iedereen die wel geloofd moet het zelf bepalen natuurlijk. Wat mij betreft is het allemaal locatiegebonden onzin
||
Citaat:
En wat je zegt slaat nergens op..... zovaak aangetoond dat het allemaal niet zo wetenschappelijk gaat?.... geef eens een voorbeeld dan? Tuurlijk zijn er dingen niet bewezen zijn maar dat komt later allemaal wel. Wetenschap blijft groeien *Ik was ff weekend op vakantie dus niet gereageerd ![]()
|
![]() |
volgens mij is de kerk, God dus ook, vroeger uitgevonden om de armen nog hoop te geven en dus zo veel geld te verdienen. Vroeger leefden de meeste mensen toch in armoede en werden dan infeite 'wijsgemaakt' dat het volgend leven, de hemel, beter zou zijn. Dus zetten ze alles daarop en gaven alles dat ze bijna hadden aan de kerk om toch maar naar die 'hemel' te gaan. En op den duur is iedereen in die God gaan geloven. Ik denk dat het een beetje zo is gegaan. Is ook maar een idee hé, maar kan het daar niets mee te maken hebben?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaag nog mooi boek gelezen: de geneesheer van Zaragoza. Voor zij die een beetje aardrijkskundige en geschiedkundige aanleg hebben, kunnen al raden dat het over de Inquisitie in Spanje gaat.
Het is verbazingwekkend hoe lang de Joden al zijn gezien als veroorzakers van slechte dingen. Het is zeker verbazingwekkend dat de christenen, na eerst zelf vervolgd, vermoord en uitgeroeid te zijn geweest in het oude Rome, dezelfde dingen met andere andersgelovigen doen. Ook is het verbijsterend (net als de hoofdpersoon in het boek opmerkt) dat God predikt voor het uitroeien van anders gelovigen. Hij merkte op dat als hij, de laatste Jood in Spanje, God was geweest, anderen dat nooit zou hebben aangedaan. Ook wil ik nog even wijzen op het teken van de Inquisitie: Kruis, olijftak en zwaard. Ik weet niet of wat in het boek staat een betrouwbare verklaring is, maar ik geloof van wel: het betekent: als je het kruis aanvaardt, bezorgt men je de olijftak, verwerp je het, bezorgt het zwaard je de dood (en niet eens een genadige, want je werd verbrand of als je geluk had en voor de massa je spijt betuigde, werd je gewurgd voor je verbrandde). Ben maar weer eens blij dat ik zo'n geloof niet meer aanhang... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu trek je wel een hele oude koe uit de sloot.
||
Citaat:
Wat hebben vroegere oorlogen, en tegenwoordige oorlogen met God te maken? Waarom zou God wat te maken hebben met menselijke oorlogen... We hebben toch allemaal een eigen wil? En wat hebben mensen die geloven nu nog met die oorlogen te maken... ? Wat kunnen ze er nu nog aan doen?
Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 02:01. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat Satan en de hel gebruikt werden/worden om mensen in toom te houden zo van, denk erom, als je masturbeert kom je in de hel. ![]()
||
Citaat:
ben blij dat ik in niks geloof....echt
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Wij hopen u hiermee voldoende uitleg verschaft te hebben Tio
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
nou ik geloof in god op een bepaalde manier:
alles leeft en heefd een ziel, al die zielen bij elkaar is god en god heeft de wereld niet gemaakt maar is de wereld. hij kan niks beslissen maar kan jou wel beinvloeden op keuzes die je maakt omdat jij ook een stukje god bent. van god hoef je niet in hem te geloven als je maar leeft zoals je wilt leven. p.s. is dit een geloof wat er al is of is dit echt mijn eigen geloof??
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Eerste is water, tweede is ijs. |
![]() |
|||
Citaat:
Dit is meer wetenschap ![]() Citaat:
niet perse bezopen maar wel die gewoon aandacht wilden, en beroemd wilden worden.....tis allemaal fake....
||
Verwijderd
|
Citaat:
- De BIg Bang... pats boem daar is de aarde, met behulp van allerlei stoffen in het heelal, die daar nog steeds te vinden zijn (alle stoffen op aarde zijn ook elders in de ruimte te vinden...) -Stukje dna met behulp van een meteoriet naar de aarde en daar is op de een of andere manier een mensaap van gemaakt.. ofzo.. Er is ook ergens op de aarde een hele grote krater inslag gevonden.. de stukjes steen die daar zijn gevonden lijken te bewijzen dat in de tijd van de dino's een meteoor is ingeslagen.. en dat deze zoveel warmte heeft veroorzaakt dat de dinp's (en hun eten) het nietr meer aan konden en dus uitstierven. Zoiets was het.. ik kan het nog wel een keer precies op zoeken.. maar ik zit nu op school en hier heb ik dat verslag niet liggen... Misschien staat dit al ergens.. maar ik heb geen zinom het allemaal te lezen.. Dus.. God is onzin.. als het bestaan van de mensheid al niet waar is.. waarom zou de rest dan wel waar zijn... |
![]() |
||
Citaat:
Dat wierp onmetelijk veel stof op waardoor de aarde jaren verduisterd was. Daardoor kregen planten geen licht en gingen dood. Daardoor gingen de planten eters dood en later dus de vleeseters. Wel logisch en er zijn bewijzen. Helaas geen harde
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoe groot is de kans dat zo'n klap alles zo veranderd dat er precies een goede situatie ontstaat? Paar kilometer verschil en het is te koud of te warm.. Die kans is echt ontzettend klein, dus ik heb eigenlijk best bewondering voor mensen die dat geloven omdat dat voor mij veel onwaardschijnlijker is dan dat er een God (heid achtig iets/iemand) is al die afstanden mooi heeft uitgemeten en die proccesen heeft bedacht en zo de aarde heeft gemaakt. maar ja ![]() (is trouwens niet lullig bedoeld of zo ![]()
Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 14:45. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Dus ik vraag me af waarom mensen dat wel zo snel heel "logisch/aannemelijk vinden" ![]()
|
Omdat er voor de Big Bang/evolutietheorie veel meer wetenschappelijke grond bestaat dan voor het bestaan van een God.
En omdat we langzamerhand beginnen te ontdekken dat alles in het Universum gebeurt volgens bepaalde natuurkundige wetten etc, zodat het ook veel logischer lijkt dat het heelal ook volgens iets natuurkundigs is gebeurd en niet door iets goddelijks. (oke, tweede punt is ietwat vaag, maar ik hoop dat het begrijpbaar is)
|||
Citaat:
Citaat:
de kans dat de aarde binnenkort geraakt wordt door een meteoor met ongeveer dezelfde omvang is niet zo groot. maar toch is er een kans op. NASA houd al een tijd een meteoor in de gaten die waarschijnlijk over 60 jaar op de aarde botst of er vlak langs gaat. Een paar jaar geleden was er ook al een meteoor die 'rakelings' langs de aarde scheerde als de weg van deze meteoor een paar 100 kilometer meer naar de aarde was dan was die meteoor door de zwaartekracht van de aarde op de aarde gebotst. deze meteoor was zo groot dat hij china helemaal had kunnen verwoesten. ok het stukkie is iets langer dan bedoeld maar t is wel duidelijk. ![]()
||
Citaat:
Voor god is GEEN ENKEL bewijs Voor de oerknal is wel bewijs. Geen harde bewijzen dus het kan anders verlopen zijn als gedacht wordt maar wel in die richting. De oerknal is op wetenschappelijke theorieen gebaseerd en niet op een boekje waar heel veel niet van klopt en een hoop verhalen. De kans dat het heelal onstaan is met de big bang is voor mij 1 miljard keer groter als dat god bestaat. Maar ook in de feiten is de kans dat het heelal met de oerknal onstaan is erg groot en zeker niet ontzettend klein zoals jij zegt.... En voor die komeet is zelfs nog veel meer bewijs daarom vind ik wetenschappelijke theorieen veel aannemelijker en logischer als een of andere god....
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Toch vind ik het wel opmerkelijk dat veel mensen dat (wetenschappelijke theorieen) heel snel aannemen. Ik zal niet zeggen dat het een zwakte bod is.. maar toch vind ik het soms best appart. ![]() En dat voor God geen bewijs is naja.. misschien niet op "die manier" bewijs, maar ik ervaar in iedergeval wel een God, dus ![]()
||
Citaat:
![]() Maar mensen die in god geloven DENKEN ze het zeker weten. Omdat ze zeggen dat ze god voelen enzo,.... ![]() Niemand kan bewijzen dat god bestaat alleen god zelf als hij idd bestaat. Maar dat doet ie nooit en als ik vraag waarom komen er van die (vind ik) zielige smoesjes....
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn album Snakeboy | 17 | 03-08-2004 13:28 | |
Drugs & Alcohol |
Flippen! Junkfood Junkie | 18 | 11-06-2002 13:19 |