Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 13:03
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik zit ook bij een studentenvereniging.

SV KoKo te maastricht.
Een heel gezellige vereniging zonder verplichtingen, geen corporaalachtige pretenties, zonder ontgroening en waar je uithaalt wat je erin stopt.
M.a.w. als je zelf actief bent is het vet en leer je veel mensen kennen, als je liever niet acief bent hoeft t niet en kom je gewoon naar de feesten en activiteiten en drink je eens een pilsje op de kroeg.

Voordat ik ging studeren had ik ook iets tegen studentenverenigingen maar toen ik deze studentenvereniging tegenkwam is dat echt veranderd.

En binnen en buiten die vereniging kies je je eigen vrienden en heb ik ook m'n vaste vriendengroep van m'n voormalige woonplaats.....

Verder is het natuurlijk zo dat je overal wel een vereniging voor hebt, voor iedere sport, hobby, geloofsovertuiging of wat dan ook, dus sowieso is er denk ik voor iedereen wel een vereniging.
In Maastricht in ieder geval wel.
Oud 24-11-2005, 15:12
real.scary
real.scary is offline
ridder, wat betekent bitse, brassen, INSTALLATIE ?????????
bitse kan ik me nog iets bij voorstellen, brassen is dat zelfde heumeaux gedoe als zooien, maar installatie ?
jezus kenkerdom
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:34
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
ik zit bij een studentenvereniging

de enige invloed die het op mijn lifestyle heeft is dat ik er goedkoop bier kan drinken, en dat is leuk, maar ik ben er bijna nooit

verder stikt t er van de kansloze nerds

maarr, goedkoop bier
Oud 24-11-2005, 15:52
sapientia
sapientia is offline
Ik studeer in Rotterdam aan de EUR en ik denk er over om volgend jaar, als ik op kamers ga, lid te worden van een vereniging, weet nog niet welke. Tijdens de introductieweek sprak het Corps mij wel aan, ik vond er helemaal niet veel 'Arnies' eigenlijk, hetgeen ik wel had verwacht. Maar we zullen het wel zien, dat verplicht aanwezig zijn en gedeelde jaarrekeningen spreken mij niet echt aan namelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 24-11-2005 @ 12:01 :
Een corps kan je in België het best vergelijken met de traditionele studentenverenigingen die niet specifiek aan een bepaalde studierichting gebonden zijn.
Ik denk vooral aan Moeder Huppeldepup, dat zijn al die regionale studentenverenigingen, die die huppeldepup natuurlijk zelf invullen. De meeste politieke studentenverenigingen hebben ook die traditionele corpstrekjes.

Zo'n corps herken je dan meestal aan hun linten en domme hoedjes, waarmee ze volgens mij zelfs in bad gaan. Het nsv is ook herkenbaar aan alle ingegooide ruiten.

En verder: wat een geluk dat je niet kansloos bent (c:
Dan ken ik precies geen corps-achtige verenigingen.. Ach ja
Het nsv ken ik wel, met hun domme anti-weetikveelwatallemaal-betogingen..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 22:39
Lenny K
Lenny K is offline
haha ik ben lid van het corps, maar ik ben er niet zo vaak, omdat ik alleen op de avonden zonder de regeltjes en tradities kom.
de mensen die daar over zeiken (niet veel, bij ons), negeer ik gewoon, zo simpel is dat.
ook voldoe ik niet echt aan het beeld dat mensen van een corpsbal hebben; ik luister o.a. naar muziek die zeildoeken doet scheuren en hockeysticks doet versplinteren, heb buiten de gynmles op de middelbare nog nooit een polo gedragen en geil op 'alternatieve' chicks
ik ben er gewoon lid van vanwege het goedkope bier (ALS ik ga drinken doe ik het goed), het opdoen van de eerste contacten in een nieuwe stad en gratis entree op feestjes.
daarbij moet ik wel zeggen dat het corps hier in wageningen heel erg meevalt ten opzichte van de andere corpora, doordat ze kleiner zijn en niet kunnen selecteren. op die manier verloedert het best erg (in positieve zin imho).
er is zelfs een obelix-alto lid (als kind in de grote zak met wiet gevallen).
ik heb tot nu toe pas 1 echte arnie gezien, en wat me ook opvalt is dat de meisjes veel erger zijn.
haha, ook belangrijk ik praat met een zachte g hoe oncorporaal ben ik!
Oud 24-11-2005, 22:40
merels
merels is offline
haha wageningen
Oud 24-11-2005, 22:51
berlin
berlin is offline
Citaat:
merels schreef op 24-11-2005 @ 23:40 :
haha wageningen

wageningen daar studeren ook alleen maar plantenfreaks.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 11:46
justakid
justakid is offline
Citaat:
real.scary schreef op 24-11-2005 @ 16:12 :
ridder, wat betekent bitse, brassen, INSTALLATIE ?????????
bitse kan ik me nog iets bij voorstellen, brassen is dat zelfde heumeaux gedoe als zooien, maar installatie ?
jezus kenkerdom
installatie is dat je geinstalleerd wordt als lid van een vereniging of iets anders
Oud 25-11-2005, 11:48
justakid
justakid is offline
ik ga dit jaar ook wedstrijd roeien. begin februarie ga ik in training. dat houdt in dat ik 5 maanden 6x in de week train elk weekend of om t weekend wedstrijden, 5 maanden niet zuipen en voor half 12 naar bed. dit heeft dus wel enigzins invloed op mijn lifestyle. oa bij t corps

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 12:19
Verwijderd
Vroeger dacht ik altijd dat ik wel lid zou worden. Nu weet ik beter Komt ook nog eens bij dat ik er totaal geen tijd voor heb en dan liever tijd vrij maak voor echte vrienden.

Het komt misschien ook doordat ik het allemaal een beetje nutteloos vind.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 12:45
JJ13
JJ13 is offline
ik woon en studeer in nijmegen en hier heb je er genoeg, maar ik heb echt een bloedhekel aan studentenverenigingen en disputen en al die onzin.
Oud 25-11-2005, 12:49
Carn
Carn is offline
Ik had ooit ruzie met een studievereniging theologen op de terugweg van Amsterdam naar het pitoresque Eindhoven. Dat was erg leuk!
Oud 25-11-2005, 14:21
merels
merels is offline
Citaat:
justakid schreef op 25-11-2005 @ 12:48 :
ik ga dit jaar ook wedstrijd roeien. begin februarie ga ik in training. dat houdt in dat ik 5 maanden 6x in de week train elk weekend of om t weekend wedstrijden, 5 maanden niet zuipen en voor half 12 naar bed. dit heeft dus wel enigzins invloed op mijn lifestyle. oa bij t corps
kijk ik vind dat wel weer tof, het is goed voor het lichaam en je 'doet' iets, of het nu bij het corps is of ergens anders.
ik hoop een sport te kunnen vinden waar ik ook fanatiek aan mee kan doen zodat ik iig geen dikke trol word
Oud 25-11-2005, 14:54
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
berlin schreef op 24-11-2005 @ 23:51 :

wageningen daar studeren ook alleen maar plantenfreaks.
niks tegen planten he!!
kom je aan planten, dan kom je aan mij
Oud 25-11-2005, 15:04
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Lenny K schreef op 25-11-2005 @ 15:54 :
niks tegen planten he!!
kom je aan planten, dan kom je aan mij
haah
Oud 25-11-2005, 15:10
Gadje
Gadje is offline
Ik zit niet bij een studentenvereniging, dit jaar de introductie er van gemist. Maar wat is nu hoor van veritas en unitas, nee dat zoek ik ook niet. Maar omdat ik de intro ervan heb gemist weet ik ook niet wat utrecht nog meer te bieden heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 15:17
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Gadje schreef op 25-11-2005 @ 15:10 :
Ik zit niet bij een studentenvereniging, dit jaar de introductie er van gemist. Maar wat is nu hoor van veritas en unitas, nee dat zoek ik ook niet. Maar omdat ik de intro ervan heb gemist weet ik ook niet wat utrecht nog meer te bieden heeft.
www.biton.nl
Oud 25-11-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
merels schreef op 25-11-2005 @ 15:21 :
kijk ik vind dat wel weer tof, het is goed voor het lichaam en je 'doet' iets, of het nu bij het corps is of ergens anders.
ik hoop een sport te kunnen vinden waar ik ook fanatiek aan mee kan doen zodat ik iig geen dikke trol word
bij roeien is het toch hoe verder je booty over de boot heen komt, des te groter is je kracht. lekker dikke bovenbenen kweken, nou nee dankje
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 16:24
merels
merels is offline
dikke bovenbenen komen niet zomaar en beter dat dan dikke benen zonder spieren, je krijgt er misschien iets dikkere van maar het zijn spieren dus in mijn ogen niet storend.
roeien is naast zwemmen een van de beste sporten voor het lichaam dus
Oud 25-11-2005, 16:27
kuik
kuik is offline
Citaat:
merels schreef op 24-11-2005 @ 23:40 :
haha wageningen
ja wageningen is EW.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:02
justakid
justakid is offline
Citaat:
Roxane schreef op 25-11-2005 @ 17:19 :
bij roeien is het toch hoe verder je booty over de boot heen komt, des te groter is je kracht. lekker dikke bovenbenen kweken, nou nee dankje
dat klopt niet helemaal. maar je krijgt idd gespierde bovenbenen
Oud 26-11-2005, 01:12
Verwijderd
Citaat:
justakid schreef op 25-11-2005 @ 12:48 :
Laga dus
En als vrouw lid bij het DSC?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:54
Verwijderd
ik stond laatst een pizza te maken in de keuken en in de woonkomen was kennelijk een UNITAS meeting van CORNELIA. Ze hadden eerst ruzie want niet iedereen wilde gezellig met zn allen naar de sauna. Vervolgens begon het irritantste wijf tegen mij te bleren waarom ik de huisbaas niet belde omdat hij mn tshirt had gebruikt om water van de ketel mee op te vegen. Ze hield er maar niet over op, het is niet eens mijn huisbaas zz. Toen mn pizza eenmaal klaar was en ik gelukkig weer naar boven kon waren ze teletubbie hoofden aan het inkleuren en gingen ze zich verkleden
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:01
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Ridder schreef op 26-11-2005 @ 02:12 :

En als vrouw lid bij het DSC?
Alleen Utrecht heeft de man/vrouw scheiding, voor zover ik weet. Of bedoel je dat niet?
Oud 26-11-2005, 15:08
snoodaard
snoodaard is offline
Ik roei bij een roeivereniging.

Nu heb ik eindelijk vrienden en ben ik niet meer alleen. Volgend jaar ga ik bij wel 8 andere verenigingen. Dan kan ik altijd feesten en brassen en het verenigingsleven verdedigen tegenover grijze muizen zonder sociaal leven.

Mensen nemen shit te serieus.
Oud 26-11-2005, 15:37
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 26-11-2005 @ 16:01 :
Alleen Utrecht heeft de man/vrouw scheiding, voor zover ik weet. Of bedoel je dat niet?
Rotterdam ook.
Oud 26-11-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Snuitermans schreef op 26-11-2005 @ 16:01 :
RSC ook, zoals ^ nuck al zei.

Nee, als vrouw zijn bij het DSC gaan, is en blijft een botte mannen club
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 12:40
justakid
justakid is offline
hahahahaha wat geinig!! ja als vrouw bij t dsc en ik ben een fietsenmaker . het valt wel mee hoor. ik heb allemaal leuke meisjes in mijn jaar! en ik ben juist blij dat het zo mannelijk is want vrouwen kunnen vaak maar moeilijk doen.
Oud 28-11-2005, 16:58
11
11 is offline
mag ik een hekel hebben aan een jongen uit mn klas die ook bij een studentenvereniging zit
Oud 30-11-2005, 10:23
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
Nuck schreef op 26-11-2005 @ 16:37 :
Rotterdam ook.
Dank u!

Daar heb je, net als in Utrecht, het RSC (heren) en de RVSV (dames)
Oud 30-11-2005, 15:46
justakid
justakid is offline
Citaat:
Bravo schreef op 30-11-2005 @ 11:23 :
Dank u!

Daar heb je, net als in Utrecht, het RSC (heren) en de RVSV (dames)
hahaha toepasselijke nick name
Reageren

Regels voor berichten