Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2007, 20:26
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Geen dank!
Ik snap je wel. En ik neem niemand van jullie iets kwalijk. Ik wilde niet dat iemand de zaak belachelijk ging maken. Gelukkig is dat ook niet gebeurd. Ik reageerde eerst zo, omdat enkelen soms spotten met geloof, wat ik niemand wil verwijten en niemand zal gaan verwijten. Maar als het op Ronald aankomt, ben ik nogal gevoelig.
Jij bent ook bedankt voor je reacties!
Was aangenaam tot nu toe.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze wel.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Advertentie
Oud 12-06-2007, 22:03
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Ik vind het altijd wel jammer als er een topic doodbloedt. Daarom heb ik eens een vraag aan iedereen. In mijn regio is me opgevallen dat de meeste boekhandelaren van allerlei occulte boeken verkopen. En ik weet dat dat iets is van de laatste jaren. Dat is voorheen nooit geweest. En ze bieden vanalles aan. Boeken over toveren, over astrologie, over tarot-kaarten en allerlei zaken. Overal waar ik kijk in de boekwinkels ligt het er helemaal vol van. Soms hebben ze ook nog wel 1 of 2 bijbelvertalingen te koop en die liggen dan vaak ergens in een achterhoekje.

Mijn vraag is of dat bij iemand van jullie ook is opgevallen? Of dat in de randstad ook het geval is? En zo ja... sinds wanneer dan? En wat zou dat voor gevolgen kunnen hebben?
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 12-06-2007, 22:49
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 12-06-2007 @ 23:03 :
Ik vind het altijd wel jammer als er een topic doodbloedt. Daarom heb ik eens een vraag aan iedereen. In mijn regio is me opgevallen dat de meeste boekhandelaren van allerlei occulte boeken verkopen. En ik weet dat dat iets is van de laatste jaren. Dat is voorheen nooit geweest. En ze bieden vanalles aan. Boeken over toveren, over astrologie, over tarot-kaarten en allerlei zaken. Overal waar ik kijk in de boekwinkels ligt het er helemaal vol van. Soms hebben ze ook nog wel 1 of 2 bijbelvertalingen te koop en die liggen dan vaak ergens in een achterhoekje.

Mijn vraag is of dat bij iemand van jullie ook is opgevallen? Of dat in de randstad ook het geval is? En zo ja... sinds wanneer dan? En wat zou dat voor gevolgen kunnen hebben?
In de Randstad heb je aparte New Age-boekwinkels, waar ze in ieder geval geen bijbelvertalingen hebben...
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 12-06-2007, 22:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 12-06-2007 @ 23:03 :
Mijn vraag is of dat bij iemand van jullie ook is opgevallen? Of dat in de randstad ook het geval is? En zo ja... sinds wanneer dan? En wat zou dat voor gevolgen kunnen hebben?
Dat heeft te maken met het opleven van het fantasy genre in films, spelletjes en boeken. Dat terwijl een genre dat traditioneel een uitleven van de fantasie was, science fiction, sinds het eind van Star Trek: The Next Generation geen grote hits meer kende en dus niet kon concurreren.

Dit is enerzijds te zoeken in het feit dat mensen meer middelen hebben daarin. Zo zijn de vroegere Dungeons&Dragons bordspellen volledig digitaal gegaan en veroveren daardoor meer aanhang, en vallen werken als Harry Potter en de films over In de Ban van de Ring samen in die tijd.

Gevolg is o.a. dat je science fiction boeken in tegenstelling tot tien jaar geleden aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.



De reden voor de pauze is overigens denk ik jouw verhaal. Niemand durft daar directe kritiek op te leveren aangezien het aangrijpend en persoonlijk is, en het niet ondenkbaar is dat er prompt met bans gezwaaid wordt als mensen kritiek durven te leveren onder het gebruikelijk mom van 'gebrek aan respect naar degene die het verhaal deed toe. In discussies over de islam is meermalen voorgekomen dat een bepaalde FB hier bans uitdeelde aan sceptici en atheïsten vanwege het opsommen van ware feiten, waar plaatsvervangend aanstoot aan werd genomen. Dat is uiteraard destructief voor de discussie.

Hoewel ik best nog eens wil herhalen dat er, brute moord of niet, geen enkele aanwijzing is dat occulte zaken tot dergelijke taverelen leiden en dat er geen oorzakelijk verband tussen die twee bestaat.

De rationele verklaringen van halucinaties en drugsgebruik staan onaangetast en zijn zelfs versterkt door je verhaal. Ik wachtte eigenlijk met reageren totdat er iemand een aanval zou doen op occulte zaken, want ik dacht dat op dit punt er toch wel grondig de vloer was aangeveegd met de bewering dat occulte godsdiensten als Wicca demonen aanbidden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-06-2007, 23:37
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 12-06-2007 @ 23:03 :
Ik vind het altijd wel jammer als er een topic doodbloedt. Daarom heb ik eens een vraag aan iedereen. In mijn regio is me opgevallen dat de meeste boekhandelaren van allerlei occulte boeken verkopen. En ik weet dat dat iets is van de laatste jaren. Dat is voorheen nooit geweest. En ze bieden vanalles aan. Boeken over toveren, over astrologie, over tarot-kaarten en allerlei zaken. Overal waar ik kijk in de boekwinkels ligt het er helemaal vol van. Soms hebben ze ook nog wel 1 of 2 bijbelvertalingen te koop en die liggen dan vaak ergens in een achterhoekje.

Mijn vraag is of dat bij iemand van jullie ook is opgevallen? Of dat in de randstad ook het geval is? En zo ja... sinds wanneer dan? En wat zou dat voor gevolgen kunnen hebben?
Ik denk dat T_ID in ieder geval een aardige verklaring voor die hype heeft gegeven. eenzelfde rage was er volgens wiki rond 1890 rond ouijaborden, en ik zou denken dat tarot nog wel ouder is. Wat dat betreft zou ik me niet druk maken over de gevolgen, het waait wel weer over. Of moet ik soms ook ongerust worden van het grote aantal Dan Brown ripoffs over Christus waarmee de boekhandels niet zo heel lang geleden werden overspoeld?

Verder: hoeveel bijbelvertalingen zou je in een boekhandel willen zien dan? Statenvertaling voor de hardcores, een nieuwe vertaling omdat ie nieuw is en de grootnieuws (tot ergernis van onze forumbaas ) voor scholieren. Dan zijn we er toch wel zou ik zeggen. Sorry joh, maar de bijbel is maar één boek. al die boekjes over heksen voor dummies zijn wel dezelfde rotzooi, maar ze gaan wel steeds ergens anders over, vandaar dat dat ook meer volume in de schappen inneemt. Heel moeilijk te begrijpen kan dat toch niet zijn.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 13-06-2007, 10:52
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
T_ID geeft een vrij duidelijk antwoord op je eerste vraag. Ik wil er alleen nog even aan toevoegen dat het ook een kwestie van marketing is. Bijna niemand kent die occulte boeken en worden eigenlijk alleen gekocht als iemand voorbij loopt en het ziet liggen of op zoek is naar ''iets occults''

De bijbel daarintegen wordt toch wel verkocht, of die nou een speciaal altaar heeft midden in de winkel met neonlichten erboven of dat het ergens in een stoffig hoekje ligt.

Ik denk niet dat het echt grote gevolgen zal hebben. Er komen misschien iets meer aanhangers van wicca of een ander natuurgeloof, maar het zijn er te weinig en te versplinterd om een geloof te worden dat invloed kan hebben op de maatschappij.

Ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat het er meer mensen lugubere rituelen gaan bedrijven. dat zijn niet het soort boeken dat je in de winkel vind.
__________________
Nothing is just satire
Oud 14-06-2007, 10:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
existentiele crisis. na het einde van de grote tegenstellingen (fukuyama) en de ontkerkelijking, en de nieuwe man/vrouw verhoudingen zijn mensen geconfronteerd met een alternatief ( islamitisch fundamentalisme) op zoek naar nieuwe methoden om hun identiteit vast te leggen.

sommigen zoeken een uitweg door uit de realiteit te vluchten.

maar misschien gaat die analyse meer op voor gedrag van landen dan voor boekverkopen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 19-06-2007, 14:11
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Dus jullie denken dat het iets te maken heeft met de commercie? Ja ik denk zelf ook wel dat de economie daarop zou inspelen. Wat vinden jullie daar dan van? Ook zou dat dan betekenen dat er dus veel vraag naar zulke boeken is. Ook zie ik steeds meer programma's over magie op t.v. Het lijkt wel alsof er een hogere macht aan het werk is die ons probeert bezig te houden (overheid? rijken?). Of anders gezegd: die ons ergens vanaf probeert te houden misschien? Zien jullie het dan als entertainment als je je met wicca of iets dergelijks bezighoudt? Bij mij was dat wel het geval in de tijd dat ik me nog in het occulte stortte.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 19-06-2007, 14:20
Verwijderd
Duivels complot.

Nee Freddy, er is heus niemand die miljarden pompt in het verspreiden van wicca-propaganda. Er is geld mee te verdienen, dus het gebeurt. J.K. Rowling is multimiljonair.
Oud 19-06-2007, 14:49
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
De duivel speelt in op de hebzucht van de mens. En niet alleen op hebzucht.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 19-06-2007, 15:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 19-06-2007 @ 15:49 :
De duivel speelt in op de hebzucht van de mens. En niet alleen op hebzucht.
De meeste priesters en religieuze organisaties zijn commerciëler ingesteld dan het alto-circuit dat dergelijke dingen als Wicca verspreid.

Nu aan jou de vraag of dit gebruikt kan worden om het christendom als een satanistische samenzwering te bestempelen of niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-06-2007, 17:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 19-06-2007 @ 15:11 :
Dus jullie denken dat het iets te maken heeft met de commercie? Ja ik denk zelf ook wel dat de economie daarop zou inspelen. Wat vinden jullie daar dan van? Ook zou dat dan betekenen dat er dus veel vraag naar zulke boeken is. Ook zie ik steeds meer programma's over magie op t.v. Het lijkt wel alsof er een hogere macht aan het werk is die ons probeert bezig te houden (overheid? rijken?). Of anders gezegd: die ons ergens vanaf probeert te houden misschien? Zien jullie het dan als entertainment als je je met wicca of iets dergelijks bezighoudt? Bij mij was dat wel het geval in de tijd dat ik me nog in het occulte stortte.
Inderdaad Freddy! Waarschijnlijk heeft het grootkapitaal bij de neergang van religie gezocht naar andere mindelen om het proletariaat koest te houden en is men zo bij wicca aangeland.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 19-06-2007, 18:44
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-06-2007 @ 16:29 :
De meeste priesters en religieuze organisaties zijn commerciëler ingesteld dan het alto-circuit dat dergelijke dingen als Wicca verspreid.

Nu aan jou de vraag of dit gebruikt kan worden om het christendom als een satanistische samenzwering te bestempelen of niet.
"Het christendom" opzich niet natuurlijk. Er zijn helaas mensen die het misbruiken en zo hun winst behalen.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 19-06-2007, 18:46
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-06-2007 @ 19:44 :
"Het christendom" opzich niet natuurlijk. Er zijn helaas mensen die het misbruiken en zo hun winst behalen.
klopt, hetzelfde geld voor wicca e.d. slechts een kleing groepje misbruikt het.
__________________
Nothing is just satire
Oud 19-06-2007, 19:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lawallan schreef op 19-06-2007 @ 19:46 :
klopt, hetzelfde geld voor wicca e.d. slechts een kleing groepje misbruikt het.
In hoeverre het allemaal niet gewoon goedbedoeld was. Want dan gaan we dood, blijkt opeens die ene geest van de Wiccans de enige echte god te zijn die iedereen die niet in hem geloofde in de hel smijt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-06-2007, 23:15
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 19-06-2007 @ 15:11 :
Dus jullie denken dat het iets te maken heeft met de commercie? Ja ik denk zelf ook wel dat de economie daarop zou inspelen. Wat vinden jullie daar dan van? Ook zou dat dan betekenen dat er dus veel vraag naar zulke boeken is. Ook zie ik steeds meer programma's over magie op t.v. Het lijkt wel alsof er een hogere macht aan het werk is die ons probeert bezig te houden (overheid? rijken?). Of anders gezegd: die ons ergens vanaf probeert te houden misschien? Zien jullie het dan als entertainment als je je met wicca of iets dergelijks bezighoudt? Bij mij was dat wel het geval in de tijd dat ik me nog in het occulte stortte.
lal, get a grip
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 20-06-2007, 07:17
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Als ik dit zo lees lijkt het me echt een prachtervaring om een keer een dag gelovig te zijn.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Oud 20-06-2007, 16:30
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-06-2007 @ 16:29 :
De meeste priesters en religieuze organisaties zijn commerciëler ingesteld dan het alto-circuit dat dergelijke dingen als Wicca verspreid.

Nu aan jou de vraag of dit gebruikt kan worden om het christendom als een satanistische samenzwering te bestempelen of niet.
Ja daar heb je gelijk in. Het is erg onaangenaam als mensen hebzuchtig of geldzuchtig zijn ingesteld. Ik had het graag anders gezien. Ik vind het vervelend dat het zo gaat. Alsof het geloof een economische kwestie is. Dus niet he. Het is een pricipiele kwestie. Ik ben het ook niet eens met sommige priesters en religieuze organisaties. Zodra er een systeem wordt ingesteld dan begin ik al te huiveren. Christus maakte ook een einde aan al die systemen. Zoals geschreven staat: Het einde van de wet is Christus.

Maar wat vinden jullie eigenlijk van het feit dat zakenmensen gebruik maken van andermans overtuiging door op het koopgedrag in te spelen?
Vroeger trapte ik daar wel eens in, maar nu heb ik het een beetje in de gaten. Zien jullie dat ook zo van dat sommige dingen gewoon opgedrongen worden?
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 20-06-2007, 17:03
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 20-06-2007 @ 17:30 :
Ja daar heb je gelijk in. Het is erg onaangenaam als mensen hebzuchtig of geldzuchtig zijn ingesteld. Ik had het graag anders gezien. Ik vind het vervelend dat het zo gaat. Alsof het geloof een economische kwestie is. Dus niet he. Het is een pricipiele kwestie. Ik ben het ook niet eens met sommige priesters en religieuze organisaties. Zodra er een systeem wordt ingesteld dan begin ik al te huiveren. Christus maakte ook een einde aan al die systemen. Zoals geschreven staat: Het einde van de wet is Christus.

Maar wat vinden jullie eigenlijk van het feit dat zakenmensen gebruik maken van andermans overtuiging door op het koopgedrag in te spelen?
Vroeger trapte ik daar wel eens in, maar nu heb ik het een beetje in de gaten. Zien jullie dat ook zo van dat sommige dingen gewoon opgedrongen worden?
Ik ken gelovigen die geloven dat het enige wat ze voor God kunnen betekenen is dat ze zo veel mogelijk met andere mensen praten om hen te informeren over zijn bestaan. Als dat je taak op deze wereld is, is er niks mis met een effectieve manier om dat te organiseren zou ik denken.

de vraag die je stelt is interessant. Denk je bijvoorbeeld aan een ondernemer die inspeelt op de angst van mensen en aflaten gaat verkopen, dan verwerpen we dat uiteraard direct. anderzijds: we kunnen wel jaloers gaan doen op die zakenlui als ze succes hebben, maar het feit blijft dat de consument behoeften heeft, waar ze in bevredigd wordt door die zakenlui. iedereen wordt er blij van, en zo werkt het nu eenmaal, is mijn blinde gedachte.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 20-06-2007, 17:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 20-06-2007 @ 17:30 :
Ja daar heb je gelijk in. Het is erg onaangenaam als mensen hebzuchtig of geldzuchtig zijn ingesteld. Ik had het graag anders gezien. Ik vind het vervelend dat het zo gaat. Alsof het geloof een economische kwestie is. Dus niet he. Het is een pricipiele kwestie. Ik ben het ook niet eens met sommige priesters en religieuze organisaties. Zodra er een systeem wordt ingesteld dan begin ik al te huiveren. Christus maakte ook een einde aan al die systemen. Zoals geschreven staat: Het einde van de wet is Christus
Je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord..

Kan het feit dat er christelijke organisaties bestaan die winst willen maken gebruikt worden als argument dat het christendom een satanische samenzwering zou zijn?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-06-2007, 14:57
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Ja.
We leven in een wereld, waarbij de een de ander steeds op zijn gedrag wijst.
Het antwoord is dus: ja.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 21-06-2007, 15:10
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-06-2007 @ 18:03 :
Ik ken gelovigen die geloven dat het enige wat ze voor God kunnen betekenen is dat ze zo veel mogelijk met andere mensen praten om hen te informeren over zijn bestaan. Als dat je taak op deze wereld is, is er niks mis met een effectieve manier om dat te organiseren zou ik denken.

de vraag die je stelt is interessant. Denk je bijvoorbeeld aan een ondernemer die inspeelt op de angst van mensen en aflaten gaat verkopen, dan verwerpen we dat uiteraard direct. anderzijds: we kunnen wel jaloers gaan doen op die zakenlui als ze succes hebben, maar het feit blijft dat de consument behoeften heeft, waar ze in bevredigd wordt door die zakenlui. iedereen wordt er blij van, en zo werkt het nu eenmaal, is mijn blinde gedachte.
Ik ken ook van zulke gelovigen, maar als ze gaan opdringen dan vind ik het erg onaangenaam om ze in mijn gezelschap te hebben.

En zakanlui die succes hebben, kunnen niks kwalijk genomen worden als zij op een sociale manier te werk gaan. Maar denk bijv. aan reclame-spotjes op t.v.... wil je die zien? Ik word er moe van. Zo kunnen ook bepaalde programma's uitgezonden worden over heksen en zo. Hierdoor worden misschien interesses opgewekt bij kijkers. Terwijl de kijkers zich misschien verveelden en het programma bekeken, maar liever iets anders wilden zien.

Soms snap ik er niets van, maar ik denk echt dat de zonde als vermaak gebruikt wordt in de film industrie.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 22-06-2007, 12:19
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 21-06-2007 @ 16:10 :
Ik ken ook van zulke gelovigen, maar als ze gaan opdringen dan vind ik het erg onaangenaam om ze in mijn gezelschap te hebben.

En zakanlui die succes hebben, kunnen niks kwalijk genomen worden als zij op een sociale manier te werk gaan. Maar denk bijv. aan reclame-spotjes op t.v.... wil je die zien? Ik word er moe van. Zo kunnen ook bepaalde programma's uitgezonden worden over heksen en zo. Hierdoor worden misschien interesses opgewekt bij kijkers. Terwijl de kijkers zich misschien verveelden en het programma bekeken, maar liever iets anders wilden zien.

Soms snap ik er niets van, maar ik denk echt dat de zonde als vermaak gebruikt wordt in de film industrie.
ja maar moet je horen, er zijn gewoon mensen die niet de hele dag knevel en denbrink willen kijken. (wat een walgelijk programma, overigens) Vandaar dat er heeeeel veel verschillende programma's op tv zijn. Je weet best waarom er reclame op tv is. Verder kun je dus kijken wat je wil, daar is de afstandsbediending voor he.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 22-06-2007, 21:01
morganwhytewolf
morganwhytewolf is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-05-2007 @ 17:04 :
Is dat een vraag? Wicca is natuurlijk satanisch en het ultieme evil dat te vuur en te zwaard uitgeroeit moet worden.
Aangezien niemand meer zwaarden maakt en moorden tegenwoordig verboden is voldoet afkeuring echter ook.

Dit alles natuurlijk lineair verbonden het de graad van striktheid. Een Staphorster zal er sneller en harder over vallen dan een christen die een halve ietsjist is.
OMG!

ik ben zelf sinds kort wicca en ik kan je vertellen dat wicca NIET satanisch is, wicca is een religie waarbij de mens en natuur gelijk zijn. Natuurlijk heb je wel satanische wiccans, maar dat zijn er 1 op de 300.
Als ik jou was zou ik maar informatie over wicca zoeken, voordat je ze beoordeel. (Dit geld ook voor alle andere negatieve reacties)
Oud 22-06-2007, 21:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
morganwhytewolf schreef op 22-06-2007 @ 22:01 :
OMG!

ik ben zelf sinds kort wicca en ik kan je vertellen dat wicca NIET satanisch is, wicca is een religie waarbij de mens en natuur gelijk zijn. Natuurlijk heb je wel satanische wiccans, maar dat zijn er 1 op de 300.
Als ik jou was zou ik maar informatie over wicca zoeken, voordat je ze beoordeel. (Dit geld ook voor alle andere negatieve reacties)
Bekijk mijn postgeschiedenis op religie en bereken de kans dat mijn post niet sarcastisch was en inderdaad vanuit fundamentalistisch christelijk perspectief geschreven was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-06-2007, 02:07
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Raise schreef op 29-05-2007 @ 17:02 :
Voor een po godsdienst:

Wat vindt het christendom/de kerk van wicca?

iemand die hier iets vanaf weet?
De bijbel (de boek van het christendom) bestaat voor een deel uit het joodse geloof.
Het eerste deel. De joden deden aan zwarte en witte magie.
Het is een strikvraag.

Ik ben er al heel wat jaar zelf achter.
Als je Wicca of Warlord wilt worden is de bijbel een goed begin.

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 02:24.
Oud 28-06-2007, 02:26
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Net zoals Windows ontstond als 'Grafische schil' uit MS-DOS.
Nu wil Windows mensen MS-Dos doen vergeten, terwijl MS-DOS of iig het idee erachter nogsteeds een wezenlijik deel is van Windows.
Oud 28-06-2007, 16:27
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
morganwhytewolf schreef op 22-06-2007 @ 22:01 :
OMG!

ik ben zelf sinds kort wicca en ik kan je vertellen dat wicca NIET satanisch is, wicca is een religie waarbij de mens en natuur gelijk zijn. Natuurlijk heb je wel satanische wiccans, maar dat zijn er 1 op de 300.
Als ik jou was zou ik maar informatie over wicca zoeken, voordat je ze beoordeel. (Dit geld ook voor alle andere negatieve reacties)
Sorry als ik beoordelend heb gesproken over wicca. Ik ken een paar wiccans, maar heb nooit echt diepgaande gesprekken erover gehad. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de inhoud ervan. Ik heb gehoord dat een wiccan zijn eigen boek mag schrijven over hoe het hiernamaals uit komt te zien voor hem. Verder weet ik er heel weinig van. Ik heb niet de behoefte om alles uit de boeken te halen, maar zou graag samengevatte informatie hierover horen van een beoefenaar ervan.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 28-06-2007, 16:41
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 28-06-2007 @ 03:07 :
De bijbel (de boek van het christendom) bestaat voor een deel uit het joodse geloof.
Het eerste deel. De joden deden aan zwarte en witte magie.
Het is een strikvraag.

Ik ben er al heel wat jaar zelf achter.
Als je Wicca of Warlord wilt worden is de bijbel een goed begin.
Ja inderdaad. Ik ben het met je eens. Men kan de bijbel beter zelf lezen in plaats van info. in te winnen bij een kerk. Zelf was ik ook bij een kerk-gemeenschap die niet goed te spreken was over het occulte. Daardoor ben ik geneigd om dat gedrag over te nemen en het spijt me als ik veroordelend over wicca heb gesproken (ik kan beter mezelf veroordelen!). Natuurlijk, ik blijf het gevaarlijk vinden en ik wil nooit meer toverpraktijken doen, maar wat anderen doen is hun vrijheid. En ik zou er meer over willen weten. Maar dan niet om het zelf in praktijk te brengen, maar meer om de gelijkenissen/verschillen tussen wicca en christendom te achterhalen.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Oud 17-05-2010, 18:39
Bob84
Bob84 is offline
Citaat:
Ik ben geen moordenaar, maar ik heb spijt van mijn verantwoording in de zaak. En ik had wel verwacht dat jullie hier niet serieus mee zouden omgaan. Ik had alle moed bij elkaar verzameld om dat neer te schrijven en dan krijg ik zulke racties. Ik heb het gezegd omdat ik denk dat het een meerwaarde zou kunnen hebben in dit topic. En ik heb jullie de volle waarheid gezegd. De meesten van jullie waren nog jonger dan Ronald ten tijde van die gruweldaad. Het is misschien maar beter dat je er niets van meegekregen hebt. Mijn hart is gebroken. De eerste beste die hier vanaf nu mee spot, die geef ik nooit meer een reactie. Tenzij hij zijn spijt betuigt, krijgt diegene nooit meer een post van mij. Daar kunnen jullie donder op slaan! Het is erg genoeg dat de meeste Heerlenaars al vergeten zijn wat er gebeurd is en dan te weten dat niet alleen Ronald dood is, maar ook nog eens vele harten gebroken zijn.

De zaak staat bekend onder de naam: RIOOLMOORD. De kleine jongen had eens een tientje gestolen en ook eens een keer wat drugs. Om die rede speelde L. (een medeplichtige) op de hoofddader K. in door te zeggen dat hij Ronald moest ombrengen. Hij moest dat dan doen om hem te vergelden, want als hij zijn lijkwade in het riool zou gooien, dan zou daarna het geld als een fontein eruit spuiten. Iedereen sprak van een offer, maar ik kon het niet geloven.
Om toch wat oud stof te doen opwaaien.
Ik wil me verder niet in een discussie mengen over kwaad en goed, ik heb mijn mening en deze is sterk.

Maar daarom heb ik geen account aangemaakt hier.
Freddy;

Mag ik vragen wie jij bent, en waarom jij in een pand hebt gewoond dat bekend stond als drugspand?
Ik ben met Ronald Baten naar de basisschool geweest, hij woonde om de hoek, ik geloof dat ik mag zeggen dat ik hem goed heb gekend!
Ronald stond misschien op het punt om af de dwalen naar een niveau waar moeilijk van teug te komen is, maar een harddrugs verslaafde was hij niet.

Ronald is op een gruwelijke manier afgeslacht. Ik weet dat er meer is gebeurd dan mes steken met een mes en schroevendraaier. Dit zou volgens de dader (s) een rituele achtergrond hebben. MAAR, deze dader(s) waren compleet de weg kwijt door erg zwaar drugs gebruik.
De dader zou Ronald na de moord eerst voor het christus beeld hebben gelegd, om later toch te beseffen dat dit niet verstandig is en heeft hem daarom in de put gedumpt.

Dit was dus geen rituele moord, maar een moord met drugs achtergrond.
En Freddy, hoe heb jij Ronald gekend? En de moordenaar? Of de andere 2 compleet gewaaide gasten? Wat deed jij in dat huis?
Ik vind je verhaal erg vaag...
Oud 17-05-2010, 19:21
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Beste Bob en andere lezers,

Ik ga dit topic sluiten, en wel hier om:
1 - Freddy is al jaren weg van het forum. Ik heb hem niet meer gezien sinds 2007
2 - Het topic is al oud. Het is niet de bedoeling om topics te openen die zo oud zijn.
3 - Dit soort vragen kan je het beste per PM naar Freddy sturen.

Met vriendelijke groet,
Kitten
__________________
Altijd nuchter
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Gaan Wicca en Christendom samen?
4cecilia4
19 03-07-2007 20:16
Levensbeschouwing & Filosofie wat is hekserij/satanisme/e.a.
Hernuel Fan
46 09-08-2005 21:25
Levensbeschouwing & Filosofie Mijn Geloof???
Tangle
52 18-12-2004 14:04
Levensbeschouwing & Filosofie wicca of christendom?
gwathiel
152 01-07-2004 19:44
Beleidszaken Christenen
QueenOfSpades
201 10-09-2003 21:23
Levensbeschouwing & Filosofie Christendom; dag des oordeels...
Yule
20 30-06-2002 15:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.