Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 15:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 16:55 :
Nou, er was wel veel verzet onder de moslimbevolking toen ze geen hoofddoekjes meer mochten dragen op school..
Zou jij niet hetzelfde doen als bijvoorbeeld de mannen geen kiesrecht meer zouden hebben (of iets dergelijks) ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2005, 16:01
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-07-2005 @ 16:59 :
Zou jij niet hetzelfde doen als bijvoorbeeld de mannen geen kiesrecht meer zouden hebben (of iets dergelijks) ?
Dat heeft niks met mijn geloofsovertuigingen te maken.
Oud 05-07-2005, 16:02
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2005 @ 15:23 :
Het hebben van een dubbele nationaliteit heeft niets te maken met integratie. Ja, misschien een heel klein beetje, op het punt van zichzelf Turk of Marokkaan voelen. Maar als je mensen die zich Turk of Marokkaan voelen de nationaliteit afneemt dan strijk je ze alleen maar tegen de haren in.
Dan is het toch geen klein beetje? Dat is de kern van het probleem toch?
Oud 05-07-2005, 16:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 17:01 :
Dat heeft niks met mijn geloof te maken.
Je wordt in beide gevallen beroofd van een basisrecht.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2005 @ 16:58 :
En dus? Ik zeg ook niet dat bij elke immigrant die aan de grens staat uitgebreid wordt getoetst of hij wel van economisch nut kan zijn, ik zeg alleen dat daardoor wel een houding kan ontstaan waarbij pragmatische overwegingen een grotere rol spelen dan principiële.
daarbij wilde ik de tolerante houding aangeving en dat het niet slechts onverschilligheid betrof.
Oud 05-07-2005, 16:05
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-07-2005 @ 17:03 :
Je wordt in beide gevallen beroofd van een basisrecht.
Frankrijk is nou eenmaal een seculiere staat, logisch dat je je godsdienst niet mag uitdragen in het openbare onderwijs.
Oud 05-07-2005, 16:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 17:05 :
Frankrijk is nou eenmaal een seculiere staat, logisch dat je je godsdienst niet mag uitdragen in het openbare onderwijs.
maar er zijn toch nog wel speciale scholen in Frankrijk waar je dat wel mag doen.

dacht ik.
Oud 05-07-2005, 16:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 17:05 :
Mijn vraag was allereerst: zou jij niet ook voor je recht opkomen, indien je van een basisrecht wordt beroofd.

En de Franse staat was seculier, maar nu is zij dat niet meer. Dat beargumenteer ik vanavond wel, als ik terug ben van mijn werk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 17:51
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-07-2005 @ 17:38 :
Mijn vraag was allereerst: zou jij niet ook voor je recht opkomen, indien je van een basisrecht wordt beroofd.

En de Franse staat was seculier, maar nu is zij dat niet meer. Dat beargumenteer ik vanavond wel, als ik terug ben van mijn werk.
Basisrechten staan imo los van geloofsovertuigingen.
En je gaat het halfstok hangen van de Franse vlag, toen de Paus was overleden, zeker opvoeren
Oud 05-07-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 05-07-2005 @ 17:02 :
Dan is het toch geen klein beetje? Dat is de kern van het probleem toch?
Hoezo? Er staat wat mij betreft helemaal niet vast dat het zichzelf Turk of Marokkaan voelen de oorzaak is van niet integreren in de zin die ik eraan toekende (dus niet opgaan in de sociale cohesie). Ik voel mezelf ook geen Nederlander, maar dat verhindert mij toch niet om onderdeel uit te maken van de samenleving. En andersom zijn er mensen die zichzelf op en top 'Hollander' voelen, maar toch geen deel uitmaken van een coherente samenleving (zie wederom Probleemwijken ).

Citaat:
Str0nk schreef:
Basisrechten staan imo los van geloofsovertuigingen.
Newsflash, er is voor de gelovige geen principiëler recht dan het vrij kunnen belijden van zijn geloof. Bovendien is algemeen erkend dat geloofsbelijdenis een grondrecht/mensenrecht of, zo je wilt, 'basisrecht' is (de term is geen bestaande overigens).
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 18:19
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2005 @ 19:10 :

Bovendien is algemeen erkend dat geloofsbelijdenis een grondrecht/mensenrecht of, zo je wilt, 'basisrecht' is (de term is geen bestaande overigens).
Ja, dat wist ik... Ik weet eigk ook niet waarom ik daarmee kwam aanzetten (komt waarschijnlijk door het bier).
Oud 05-07-2005, 20:35
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
zo klinkt het net alsof de dubbele nationaliteit uit desintegratie voortkomt

of dat er ueberhaupt een logisch verband tussen staat. Dat lijkt me niet. Want wel of geen dubbele nationaliteit, de roots met een andere land dan Nederland (naast nederland) zal blijven bestaan - ook zonder een tweede paspoort.
Je begrijpt me verkeerd: ik zeg niet dat dubbele nationaliteiten voortkomen uit desintegratie en al helemaal niet dat integratie (en het welslagen daarvan) iets te maken zou hebben met het hebben van een dubbele nationaliteit.

Ik zeg alleen dat het gezeur van de overheid om de dubbele nationaliteit niet te laten toestaan voortkomt uit het feit dat ZIJ (niet ik dus) vinden dat de intergratie mislukt is en dat ZIJ (de overheid) absoluut niet weet wat ze eraan moet doen en dus met dit soort domme maatregelen komt.
Oud 05-07-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2005 @ 15:50 :
Wtf moet je met een Israelisch paspoort?
Steun voor Israël. "Het beloofde land"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2005 @ 16:02 :

Ze namen onvoldoende deel aan de Nederlandse samenleving, waardoor hun kinderen in feite de eerste waren die echt intensief met de Nederlandse samenleving in contact kwamen, terwijl hun ouders hen daar niet op konden voorbereiden.

Die mogelijkheid werd ze nieteens geboden door de Nederlandse overheid. Het was keihard werken en klaar. Voor de rest was het doodknuffelen zodat iedere participatie teniet gedaan werd.Die oudkomers moeten nu dan ook met rust gelaten worden zodat ze hun oude dag nog in rust kunnen slijten. Ze hebben geen waarde meer voor de samenleving omdat ze oud zij en omdat scholing niet meer helpt. dat is toch alleen maar verspilde moeite en geld. De overheid kan zich beter op de jongere generaties en de nieuwkomers concentreren.

Er zijn nu al ongeveer 3 generaties allochtonen in Nederland en tot aan die derde generatie worden die allochtonen nog steeds niet als volwaardig Nederlanders gezien en worden ze nog steeds buitengesloten, bijv op de arbeidsmarkt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je kunt het ook zien: zolang Marokkanen nog steeds zo regelmatig op een negatieve manier in het nieuws zijn, zal een werkgever zich wel 5 keer bedenken voordat hij een Marokkaan aanneemt. Dan kan je als Marokkaan zijnde twee dingen doen: in een hoekje gaan huilen dat je gediscrimineerd wordt (de Rock Steiner-methode) of je gaat als Marokkaanse gemeenschap zijnde eens proberen dat slechte imago van je af te schudden door je fatsoenlijker te gaan gedragen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:29
Verwijderd
Of men generaliseert niet en oordeelt elk persoon (ongeacht ras) op eigen daden.

Ik ga voor mijn punt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:31
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:27 :
Dan kan je als Marokkaan zijnde twee dingen doen: in een hoekje gaan huilen dat je gediscrimineerd wordt (de Rock Steiner-methode) of je gaat als Marokkaanse gemeenschap zijnde eens proberen dat slechte imago van je af te schudden door je fatsoenlijker te gaan gedragen.
Je kunt de hele gemeenschap niet aanspreken op het wangedrag van een paar individueen
Oud 05-07-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:27 :
Je kunt het ook zien: zolang Marokkanen nog steeds zo regelmatig op een negatieve manier in het nieuws zijn, zal een werkgever zich wel 5 keer bedenken voordat hij een Marokkaan aanneemt. Dan kan je als Marokkaan zijnde twee dingen doen: in een hoekje gaan huilen dat je gediscrimineerd wordt (de Rock Steiner-methode) of je gaat als Marokkaanse gemeenschap zijnde eens proberen dat slechte imago van je af te schudden door je fatsoenlijker te gaan gedragen.
Ik zit zeker niet in hoekje te huilen. Ik doe zeker mijn best om hier gewoon te kunnen leven. Ik geef alleen aan dat integratie niet alleen maar van 1 kant kan komen maar juist van 2 kanten. Nu wordt dioe verantwoordelijkheid alleen maar op de allochtonen afgewimpeld terwijl de autochtonen ook een heleboel moeten doen.

De allochtonen moet hun best doen die muur die de Nederlandse samenleving heet zo goed mogelijk te beklimmen en de autochtonen moeten er voor zorgen dat die muur zo laag mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 22:31 :
Je kunt de hele gemeenschap niet aanspreken op het wangedrag van een paar individueen
Iets dat dan ook slechts incidenteel gebeurd.

En erover grienen dat dat gebeurd is nu precies wat MA bedoelde met de rocksteiner-methode. Daar schiet namelijk niemand iets mee op.
Oud 05-07-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-07-2005 @ 22:33 :
Iets dat dan ook slechts incidenteel gebeurd.

En erover grienen dat dat gebeurd is nu precies wat MA bedoelde met de rocksteiner-methode. Daar schiet namelijk niemand iets mee op.
Met generaliseren schiet men ook zeker niets op. Het zal juist een averechtse werking hebben. Zoals vaker blijkt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 22:22 :
Die mogelijkheid werd ze nieteens geboden door de Nederlandse overheid. Het was keihard werken en klaar. Voor de rest was het doodknuffelen zodat iedere participatie teniet gedaan werd.Die oudkomers moeten nu dan ook met rust gelaten worden zodat ze hun oude dag nog in rust kunnen slijten. Ze hebben geen waarde meer voor de samenleving omdat ze oud zij en omdat scholing niet meer helpt. dat is toch alleen maar verspilde moeite en geld. De overheid kan zich beter op de jongere generaties en de nieuwkomers concentreren.

Er zijn nu al ongeveer 3 generaties allochtonen in Nederland en tot aan die derde generatie worden die allochtonen nog steeds niet als volwaardig Nederlanders gezien en worden ze nog steeds buitengesloten, bijv op de arbeidsmarkt.
Zucht. Waarom schiet jij toch altijd meteen in de verdediging? Ik zeg alleen dat eerste generatie allochtonen niet in staat zijn geweest om op hun kinderen over te brengen datgene dat nodig is in de Nederlandse samenleving. De schuldvraag wie er dan gefaald heeft liet ik helemaal buiten beschouwing.

En dat allochtonen niet als volwaardige Nederlanders gezien worden, tenminste sommige groepen, ligt voor een belangrijk deel bij de houding van die groepen zelf. Je zegt dat integratie van twee kanten moet komen, dat is zeker waar. Maar je kunt niet verwachten dat die inspanning 50/50 is. Want laten we wel wezen, wie kwam hier nou? Wij woonden hier eerst, hoor
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 05-07-2005 @ 22:35 :
Met generaliseren schiet men ook zeker niets op. Het zal juist een averechtse werking hebben. Zoals vaker blijkt.
Spreekt voor zich. Helaas kunnen we niet met onze vingers knippen en dan met een magische spreuk het IQ van alle inwoners van Nederland tot boven de 100 opkrikken, dus dat blijf je houden. Verder wordt er gewerkt aan het voorkomen van discriminatie.

Dus wat schiet het op om daarna nog eens vingertjes te gaan wijzen naar hoe verschrikkelijk er wel niet gediscrimineerd word, zeker als dat helemaal niet van zo'n wereldformaat is?
Oud 05-07-2005, 21:39
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
S. schreef op 05-07-2005 @ 22:35 :
Self-fulfilling prophecy
Deze discussie is al tig maal gevoerd daarom vergezel ik mijn reacties ook met een
Oud 05-07-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2005 @ 22:36 :
Zucht. Waarom schiet jij toch altijd meteen in de verdediging? Ik zeg alleen dat eerste generatie allochtonen niet in staat zijn geweest om op hun kinderen over te brengen datgene dat nodig is in de Nederlandse samenleving. De schuldvraag wie er dan gefaald heeft liet ik helemaal buiten beschouwing.

En dat allochtonen niet als volwaardige Nederlanders gezien worden, tenminste sommige groepen, ligt voor een belangrijk deel bij de houding van die groepen zelf. Je zegt dat integratie van twee kanten moet komen, dat is zeker waar. Maar je kunt niet verwachten dat die inspanning 50/50 is. Want laten we wel wezen, wie kwam hier nou? Wij woonden hier eerst, hoor
Ik schiet niet in de verdediging. Ik geef alleen maar een analyse zoals ik het zie.

dat is ook waar. daarom zeg ik ook dat de integratie van twee kanten moet komen. In de eerste plaats moeten de allochtonen zelf hun best doen om te integreren. In de tweede plaats moeten de autochtonen hun best doen om ze te laten integreren.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:44
Str0nk
Str0nk is offline
Zal ik er loesje bijhalen?

http://www.loesje.nl/posters/archief/2004/04-03-5.gif
Oud 05-07-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 22:44 :
Zal ik er loesje bijhalen?

http://www.loesje.nl/posters/archief/2004/04-03-5.gif
Amen!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 05-07-2005 @ 22:29 :
Of men generaliseert niet en oordeelt elk persoon (ongeacht ras) op eigen daden.

Ik ga voor mijn punt.
Ja vooral niet van de relschoppers vragen om zélf iets te doen om hun groepsimago wat op te poetsen hè.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 22:31 :
Maar het gebeurt wel, en het is niet 'een paar' hoor... Ik mag dan wel een linkse allochtonen-knuffelaar zijn, maar dat zie zelfs ík nog wel. Willen ze dat er iets gebeurt aan het negatieve imago, zullen ze daar zelf ook aan moeten werken.

Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 22:33 :
Nu wordt dioe verantwoordelijkheid alleen maar op de allochtonen afgewimpeld
Daar ga je weer...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:51
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:50 :
Maar het gebeurt wel, en het is niet 'een paar' hoor... Ik mag dan wel een linkse allochtonen-knuffelaar zijn, maar dat zie zelfs ík nog wel. Willen ze dat er iets gebeurt aan het negatieve imago, zullen ze daar zelf ook aan moeten werken.
Ik ben Marokkaans. Hoe moet ik er precies aan werken dan?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:49 :
Ja vooral niet van de relschoppers vragen om zélf iets te doen om hun groepsimago wat op te poesten hè.
Wat kan ik er aan doen dat iemand van dezelfde groep waar ik toe behoor dingen doet die niet mogen? Maar ik wordt er wel op aangesproken. Worden ook alle Nederlanders erop aangesproken als er Nederlander iets verkeerd doet? Nee, dan wordt alleen die individu erop aangesproken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:53
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 22:52 :
Wat kan ik er aan doen dat iemand van dezelfde groep waar ik toe behoor dingen doet die niet mogen? Maar ik wordt er wel op aangesproken. Worden ook alle Nederlanders erop aangesproken als er Nederlander iets verkeerd doet? Nee, dan wordt alleen die individu erop aangesproken.
precies

Mark wat moeten rick steiner en ik doen, om aan ons reputatie te werken? Die op de schaal van 1 op 10, op de - 1 staat, ongeveer?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 22:52 :
Het gaat mij er niet om dat jij aangesproken wordt op daden van een ander. Daar ben ik ook tegen. Ik ben ook tegen de mensen die dat doen. Maar waar ik al helemáál tegen ben, is de houding die jij aanneemt: alleen Nederlanders moeten hun best doen en van de allochtonen zelf hoeven we niks te vragen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:55
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:49 :
Ja vooral niet van de relschoppers vragen om zélf iets te doen om hun groepsimago wat op te poesten hè.
Probeer je haar nou altijd van een weerwoord te dienen ongeacht wat je dan moet zeggen?
Wat S. zegt is nogal wiedes namelijk.
Oud 05-07-2005, 21:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 05-07-2005 @ 22:53 :
Mark wat moeten rick steiner en ik doen, om aan ons reputatie te werken? Die op de schaal van 1 op 10, op de - 1 staat, ongeveer?
Doe normaal. Da's genoeg.

En wanneer genoeg mensen van [willekeurige groep x] dat doen, neemt de maatschappelijke reputatie van [willekeurige groep x] vanzelf toe. Dat is iets dat werkt altijd en overal hetzelfde.
Oud 05-07-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:54 :
Het gaat mij er niet om dat jij aangesproken wordt op daden van een ander. Daar ben ik ook tegen. Ik ben ook tegen de mensen die dat doen. Maar waar ik al helemáál tegen ben, is de houding die jij aanneemt: alleen Nederlanders moeten hun best doen en van de allochtonen zelf hoeven we niks te vragen.
Dan lees jij niet goed, want ik heb meerdere malen herhaald dat de allochtonen zelf ook hun best moeten doen. Waar het mij om gaat is dat de Nederlanders van allochtonen verlangen dat alleen zij hun best moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-07-2005 @ 22:55 :
Probeer je haar nou altijd van een weerwoord te dienen ongeacht wat je dan moet zeggen?
Wat S. zegt is nogal wiedes namelijk.
Euhm, ik heb gewoon een belangrijk punt, hoor. Zij heeft ook ten dele gelijk, alleen zij bekijkt het alleen maar van de kant van de allochtonn, terwijl ik beide kanten bekijk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:57
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-07-2005 @ 22:56 :
Doe normaal. Da's genoeg.

En wanneer genoeg mensen van [willekeurige groep x] dat doen, neemt de maatschappelijke reputatie van [willekeurige groep x] vanzelf toe. Dat is iets dat werkt altijd en overal hetzelfde.
Ik doe normaal, maar wat door de grootste gedeelte van de middenklas als crimineel gezien. Mag ik nu in de verdediging? Of moet ik maar denken: dit heb ik zelf te verdiend? Ja/Nee ?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 22:56 :
Waar het mij om gaat is dat de Nederlanders van allochtonen verlangen dat alleen zij hun best moeten doen.
En daar gaaaaaaaaaaaaaaaan we weer...

*zucht*

Maar wíj mogen niet generaliseren hoor...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:58 :
En daar gaaaaaaaaaaaaaaaan we weer...

*zucht*

Maar wíj mogen niet generaliseren hoor...
Het moet toch op een of andere manier benoemd worden? Ik kan moeilijk alle namen noemen van iederen die zo denkt. Omdat ik niet weet wie allemaal zo denkt. Alleen dat veel Nederlanders en de overheid zo denken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:00
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:57 :
Euhm, ik heb gewoon een belangrijk punt, hoor. Zij heeft ook ten dele gelijk, alleen zij bekijkt het alleen maar van de kant van de allochtonn, terwijl ik beide kanten bekijk.
Ze had het over de eigen verantwoordelijkheid, daar valt weinig tegen in te brengen, dunkt me.
Oud 05-07-2005, 22:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 05-07-2005 @ 22:57 :
Ik doe normaal, maar wat door de grootste gedeelte van de middenklas als crimineel gezien. Mag ik nu in de verdediging? Of moet ik maar denken: dit heb ik zelf te verdiend? Ja/Nee ?
Het antwoord op beiden is nee, het is niet terecht als je als crimineel wordt gezien als je dat niet bent, maar dan zelf polariseren en in de verdediging gaan is net zo fout.

Uberhaupt vererger je daarmee het imago, je ziet hier al dat MA, normaal toch fors links zich ergert aan het overmatig gezeik over discriminatie, een goed voorbeeld van hoe in de verdediging gaan het alleen erger maakt.

Bedoel, mij is het ook gebeurd dat in de supermarkt werd gevraagt of ik m'n tas kon open maken.

Ik kon toen
a- kwaad worden en een rel trappen
b- winkelbediende in elkaar trappen
c- m'n tas open doen en vervolgens simpelweg mededelen dat je teleurgesteld bent dat ze zomaar mensen zoiets vragen, en vervolgens never nooit meer iets in die winkel zal kopen.

Wat werkt het beste denk je zelf?
Oud 05-07-2005, 22:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-07-2005 @ 23:00 :
Het moet toch op een of andere manier benoemd worden? Ik kan moeilijk alle namen noemen van iederen die zo denkt. Omdat ik niet weet wie allemaal zo denkt. Alleen dat veel Nederlanders en de overheid zo denken.
Maar als ik 'de allochtonen' of 'de Marokkanen' zeg, schieten jij en S. in een kramp en word ik beschuldigd van generalisatie. Wel met gelijke maten meten, hè.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-07-2005 @ 23:02 :
Het antwoord op beiden is nee, het is niet terecht als je als crimineel wordt gezien als je dat niet bent, maar dan zelf polariseren en in de verdediging gaan is net zo fout.

Uberhaupt vererger je daarmee het imago, je ziet hier al dat MA, normaal toch fors links zich ergert aan het overmatig gezeik over discriminatie, een goed voorbeeld van hoe in de verdediging gaan het alleen erger maakt.

Bedoel, mij is het ook gebeurd dat in de supermarkt werd gevraagt of ik m'n tas kon open maken.

Ik kon toen
c- m'n tas open doen en vervolgens simpelweg mededelen dat je teleurgesteld bent dat ze zomaar mensen zoiets vragen, en vervolgens never nooit meer iets in die winkel zal kopen.

Ik ben het eens met de man met de Gerrit Zalm-avatar! Gezien, mensen, gezien??!

Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 23:04 :
Ik ben het eens met de man met de Gerrit Zalm-avatar! Gezien, mensen, gezien??!
*lijst het moment in*

(hoewel, bij deze discussie doet links-rechts er eigenlijk niet toe, er is maar een oplossing die echt werkt, en dat is pragmatisme. dan zie je dat pragmatisch links en rechts elkaar vinden, en de meer onrealistische mensen aan beide kanten zich belachelijk maken )
Oud 05-07-2005, 22:05
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-07-2005 @ 23:02 :

Ik kon toen

Dat je in 'verdediging gaan' al vergelijkt met geweld is toch een kwalijke zaak T_ID.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 05-07-2005 @ 23:05 :
Dat je in 'verdediging gaan' al vergelijkt met geweld is toch een kwalijke zaak T_ID.
Actie-reactie is een explosief goedje, je hoeft als eerste reactie niet eens een geweldadige bedoeling te hebben om daar toch mee te eindigen.

Daarom moet je ook bij elke confrontatie voorkomen een ander op zijn ego te stappen waar anderen bij zijn, dan kunnen ze als er anderen bij zijn namelijk niet meer terug en is het resultaat in 9 van de 10 gevallen matten.
Oud 05-07-2005, 22:09
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 05-07-2005 @ 23:05 :
Dat je uberhaupt denkt dat ik hysterisch als een kip zonder kop ren, als bv een bewaker mij vraagt of ik mijn tas wil open doen, is raar
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 05-07-2005 @ 23:09 :
Dat je uberhaupt denkt dat ik hysterisch als een kip zonder kop ren, als bv een bewaker mij vraagt of ik mijn tas wil open doen, is raar
Het was een onpersoonlijk voorbeeld gekkie.

Erger, het is iets dat ik heb meegemaakt bij de Edah hier. Fok die tent sindsdien, maar die 14 jarige die van z'n chef moest vragen wat ik kwam doen kwam er goed van af, ik ook, alleen de winkel schoot erbij in omdat ze een slecht beleid voerden in dat geval.
Oud 05-07-2005, 22:12
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-07-2005 @ 23:09 :
Actie-reactie is een explosief goedje, je hoeft als eerste reactie niet eens een geweldadige bedoeling te hebben om daar toch mee te eindigen.

Daarom moet je ook bij elke confrontatie voorkomen een ander op zijn ego te stappen waar anderen bij zijn, dan kunnen ze als er anderen bij zijn namelijk niet meer terug en is het resultaat in 9 van de 10 gevallen matten.
Bij de straattuig ja. Waarom zou ik uberhaupt mijn gezondheid op het spel zetten, als iemand mij bijvoorbeeld kut Marokkaan noemt? Desalniettemin ga ik in de verdediging, en zeg dat zon persoon zijn kop moet houden, omdat hij probably een minderwaardigere schoolopleiding heeft dan ik, en ik later zijn baas wordt.

Waarom ga je ervan uit dat ik met dat soort lui omga?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 05-07-2005 @ 23:12 :
Bij de straattuig ja. Waarom zou ik uberhaupt mijn gezondheid op het spel zetten, als iemand mij bijvoorbeeld kut Marokkaan noemt? Desalniettemin ga ik in de verdediging, en zeg dat zon persoon zijn kop moet houden, omdat hij probably een minderwaardigere schoolopleiding heeft dan ik, en ik later zijn baas wordt.
Dat is dus iemand op z'n tenen trappen, door de groepsdruk achter hem gaat hij vervolgens ook in de aanval.

Je kan net zo goed een seconde pauzeren, je hoofd schudden en rustig iets als "zielig gewoon" zeggen en dan doorlopen.

Ook voor jezelf rustiger, van stress krijg je een hoge bloeddruk.

Citaat:
Kshatriya schreef op 05-07-2005 @ 23:12 :
Waarom ga je ervan uit dat ik met dat soort lui omga?
Niet, dat soort aanvaringen gebeuren je, die veroorzaak je niet.
Reageren

Regels voor berichten