Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 13:37
Mara
Mara is offline
Hmm, van m'n moeder mag ik niet verder vermageren, alhoewel ik nauwelijks nog ben afgevallen. Anders neemt ze me mee naar de dokter. Ach, als ik de dokter vertel hoe ik te werk ga en dat ik een realistisch doel heb (ik woog eerst immers ook zoveel) dan geeft hij mij toch wel gelijk
Oud 07-12-2004, 13:49
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Thanks Sarah . IK weet op zich ook wel dat mijn gewicht gezond is , ik ben gewoon niet tevreden met mijn figuur.
Oud 07-12-2004, 15:57
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2004 @ 11:43 :
18,5 is 'nog net acceptabel'
dan is het toch goed? bovendien zal ik toch wel een beetje aankomen, daar moet ik ook rekening mee houden...
Oud 07-12-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-12-2004 @ 16:57 :
dan is het toch goed? bovendien zal ik toch wel een beetje aankomen, daar moet ik ook rekening mee houden...
eigenlijk moet je niet gaan afvallen tot een bmi onder de 20... dat is meer om per ongeluk te hebben, door een erg snelle stofwisseling bijvoorbeeld. En het is dus niet 'precies goed'.
Oud 08-12-2004, 08:19
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
ik ga het ook weer is proberen (dit klinkt al weer erg gemotiveerd en positief )!

maar ik zag gister die pakken special k in de winkel en ik vroeg me af of er mensen waren die dat hebben geprobeerd. ik heb namelijk even die website bekeken samen met de geadviseerde maaltijd en 4 keer per dag eten lijkt mij erg weinig. ze hebben het zelf over om 8 uur ontbijt, om 1 uur lunch, om 4 uur tussendoortje en om 8 uur avondeten en als is dat zo zie komt het nogal ongezond over! of teminste ongezond, iig niet erg goed, maar ik zal jullie op de hoogte houden van mijn k-avontuur
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 08-12-2004, 08:35
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
YPrue schreef op 07-12-2004 @ 14:06 :
Ik denk dat je dan beter gewone boterhammen kunt eten dan krentenbollen, ook al zit er niks op.
weet ik, maar daar ben ik best wel vies van..
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 10:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
sicilion schreef op 08-12-2004 @ 09:19 :
ik ga het ook weer is proberen (dit klinkt al weer erg gemotiveerd en positief )!

maar ik zag gister die pakken special k in de winkel en ik vroeg me af of er mensen waren die dat hebben geprobeerd. ik heb namelijk even die website bekeken samen met de geadviseerde maaltijd en 4 keer per dag eten lijkt mij erg weinig. ze hebben het zelf over om 8 uur ontbijt, om 1 uur lunch, om 4 uur tussendoortje en om 8 uur avondeten en als is dat zo zie komt het nogal ongezond over! of teminste ongezond, iig niet erg goed, maar ik zal jullie op de hoogte houden van mijn k-avontuur
Zo best is dat spul niet volgens mij, ik heb 's bekeken wat er nou inzat. Neem dan All-bran, meer vezels
Oud 08-12-2004, 11:02
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
8 uur, 1 uur, 4 uur en 8 uur
dat hou ik zo niet vol
ik ontbijt al om kwart over 7 half 8 (nu ik op school zit) straks ga ik werken en moet ik beginnen om half 8
1 uur lunch lukt alleen thuis, op school hebben we dan geen tijd en op mn werk krijg je om 12 uur pauze (meestal)
4 uur tegen die tijd heb ik hard wat nodig ja
en dan weer 8 uur

ik ontbijt rond half 8 dus
om 10 uur een stuk fruit
12 uur lunch, 4 uur een boulion of weer een stuk fruit
6 uur avond eten
en om 8 uur weer fruit (als ik die 's middags nog niet gegeten had)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 08-12-2004, 11:21
Mindfields
Mindfields is offline
tot nu toe:

s ochtends: fruitontbijt (hero)
s middags: 2 krentebollen, 2 mandarijnen en cup a soup

und?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 13:10
Mara
Mara is offline
Knäckebröt is lekker, laag in caloriën en bevat veel vezels

Meer nuttigs heb ik op dit moment niet te melden
Oud 08-12-2004, 13:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 08-12-2004 @ 12:21 :
tot nu toe:

s ochtends: fruitontbijt (hero)
s middags: 2 krentebollen, 2 mandarijnen en cup a soup

und?
Om eerlijk te zijn: bagger.
Ik heb de rest van je posts niet gelezen, maar probeer gewoon gezonder en vaker te eten. Je ontbijt is veel te weinig. Als je om 10 uur twee boterhammen eet zou het al beter zijn, maar gewoon 's ochtends goed eten is belangrijk.

Cup a soup is ook slecht. Ontzettend zout en het vult voor geen meter.
Oud 08-12-2004, 15:11
Verwijderd
ontbijt: 4 boterhammen met heinz komkommer sandwichspread
lunch: bovenstaande, met een bekertje chocomel
Verder verspreid over de dag thee en water
en zonet twee plakken ontbijtkoek en een appel... en ik heb nog steeds honger. En het frustrerende van minder zoetigheid eten is dat ik dus niet het idee heb dat ik ook maar een klein beetje afval. Ik heb een andere spijkerbroek aangetrokken omdat die eerste zo strak zat dat ik er buikpijn van kreeg en die paste ik een paar weken terug nog wel gewoon.

Het zal wel door Sinterklaas komen, ofzo.
Oud 08-12-2004, 15:17
away
Avatar van away
away is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2004 @ 14:14 :
Om eerlijk te zijn: bagger.
Ik heb de rest van je posts niet gelezen, maar probeer gewoon gezonder en vaker te eten. Je ontbijt is veel te weinig. Als je om 10 uur twee boterhammen eet zou het al beter zijn, maar gewoon 's ochtends goed eten is belangrijk.

Cup a soup is ook slecht. Ontzettend zout en het vult voor geen meter.
Wat is er zo slecht aan zout?...
__________________
*zoef, jij bent niet pluizig en blauw* I grab for stars, and I can reach them all...
Oud 08-12-2004, 16:02
Verwijderd
Van veel zout gaat je bloeddruk omhoog. Als je een lage bloeddruk hebt is dat wel handig, als je een normale bloeddruk hebt is een keertje stijgen geen probleem, maar als-ie aan de hoge kant is kun je veel zout dus beter vermijden . Overgewicht is trouwens ook een risicofactor voor een verhoogde bloeddruk.
Oud 08-12-2004, 16:28
away
Avatar van away
away is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2004 @ 17:02 :
Van veel zout gaat je bloeddruk omhoog. Als je een lage bloeddruk hebt is dat wel handig, als je een normale bloeddruk hebt is een keertje stijgen geen probleem, maar als-ie aan de hoge kant is kun je veel zout dus beter vermijden . Overgewicht is trouwens ook een risicofactor voor een verhoogde bloeddruk.
dankje.
__________________
*zoef, jij bent niet pluizig en blauw* I grab for stars, and I can reach them all...
Oud 08-12-2004, 16:28
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2004 @ 14:14 :
Om eerlijk te zijn: bagger.
Ik heb de rest van je posts niet gelezen, maar probeer gewoon gezonder en vaker te eten. Je ontbijt is veel te weinig. Als je om 10 uur twee boterhammen eet zou het al beter zijn, maar gewoon 's ochtends goed eten is belangrijk.

Cup a soup is ook slecht. Ontzettend zout en het vult voor geen meter.
Ja, maar ik heb 's ochtends gewoon absoluut geen tijd om te eten. Ik had al eerder in het topic aangegeven dat ik eerlijk gezegd een hekel aan brood heb (als in boterhammen), en dat ik dus een alternatief zoek voor de gewone boterham met een plakje van watdanook. Dus als je een alternatief daarvoor weet?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 16:38
Verwijderd
Ik eet 's ochtends altijd brinta, maar dat lust niet iedereen. Je kunt ook knackebrod (of een ander soort stevige cracker) eten, of muesli of cruesli met eventueel wat yoghurt.
En als je 's ochtends te weinig tijd hebt, sta dan gewoon 10 minuutjes eerder op.
Oud 08-12-2004, 16:46
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2004 @ 17:38 :
Ik eet 's ochtends altijd brinta, maar dat lust niet iedereen. Je kunt ook knackebrod (of een ander soort stevige cracker) eten, of muesli of cruesli met eventueel wat yoghurt.
En als je 's ochtends te weinig tijd hebt, sta dan gewoon 10 minuutjes eerder op.
Ja, maar wat moet ik op school eten?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 16:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 08-12-2004 @ 17:46 :
Ja, maar wat moet ik op school eten?
Gewoon doorbijten. Ga een keer boodschappen doen met je moeder en je vind vast wel een lekker broodbeleg. Ik vind gesmeerde boterhammen ook echt vies, maar toch eet ik het als het nodig is.

En wat er slecht is aan zout, dat ben ik even vergeten...
Oud 08-12-2004, 17:03
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2004 @ 17:59 :
Gewoon doorbijten. Ga een keer boodschappen doen met je moeder en je vind vast wel een lekker broodbeleg. Ik vind gesmeerde boterhammen ook echt vies, maar toch eet ik het als het nodig is.

En wat er slecht is aan zout, dat ben ik even vergeten...
Oftewel, er zijn geen alternatieven. Ik heb echt alles geprobeerd, maar ik kan echt niks vinden wat ik lekker vind. Maar wat is er dan zo slecht aan krentebollen?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 17:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 08-12-2004 @ 18:03 :
Oftewel, er zijn geen alternatieven. Ik heb echt alles geprobeerd, maar ik kan echt niks vinden wat ik lekker vind. Maar wat is er dan zo slecht aan krentebollen?
Waarom kom je in dit topic, om af te vallen? Krentebollen zijn niet erg goed als je wilt afvallen.

Als je niet af wilt vallen, kun je best krentebollen eten, maar dan sowieso al veel meer. Wat vind je van bruine bolletjes?
Oud 08-12-2004, 17:21
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Heej allumaal!!!!!


Nou het is einduluk zover, ben anderhalve week begonnen met echt lijnen!!! Er moets minstens 10 kilo af en inmiddels heb ik er al 3 af.

Het gaat echt heel erg goed en ik zzal ff laten zien hoe een normale dag qua eten er voor mij uit ziet:

Half 8(s'ochtends) : een bak magere yoghurt

10 uur: Een snack a jack bbq smaak (minder dan 3%vet)

Tussen 11 en 12: 2/3 bruine boterhammen met 20+ smeerkaas.

S'middags tussendoor: een mandarijn of banaan

Avondeten rond half 6 : 1,5 aardappel, 2 eetlepels groente , 1 stuk vlees bijv tartaartje (ik doe jus over de aardappels maar in plaats daarvan gebruik ik zout). En dan eet ik nog een bakje yoghurt.

Na het avondeten eet ik helemaal nix meer, je mag ook na 8 uur nix eten omdat je dan nix meer verbrand. Verder drink ik alleen water en cola light.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 08-12-2004, 17:23
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Vanavond is het helemaal misgegaan, ik at chili con carne met rijst en heb een salade op. Nou is dat niet het probleem maar ik heb gewoon veel te veel rijst op, en daar zitten de kalorien in, nu baal ik!!!!!!!
__________________
Je t'aime!!!
Oud 08-12-2004, 17:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 08-12-2004 @ 18:23 :
Vanavond is het helemaal misgegaan, ik at chili con carne met rijst en heb een salade op. Nou is dat niet het probleem maar ik heb gewoon veel te veel rijst op, en daar zitten de kalorien in, nu baal ik!!!!!!!
hoe lang ben je en hoeveel weeg je? Heeft je dokter of dietist gezegd dat er 10 kilo af moet?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-12-2004, 17:41
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Ik ben 1.65 m, ik woog vorige week iets meer als 60, nu weeg ik 58, ik heb altijd 48, 49 kilo gewogen tot ik in mei prednison moest gaan slikken, wat ik nu ook nog steeds doe.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 08-12-2004, 17:48
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
48 kilo is niet gezond voor 1.65 volgens mij
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 08-12-2004, 17:51
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2004 @ 18:12 :
Waarom kom je in dit topic, om af te vallen? Krentebollen zijn niet erg goed als je wilt afvallen.

Als je niet af wilt vallen, kun je best krentebollen eten, maar dan sowieso al veel meer. Wat vind je van bruine bolletjes?

Waarom niet? Het is toch gewoon wit brood met krenten erin?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 18:10
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 08-12-2004 @ 18:51 :
Waarom niet? Het is toch gewoon wit brood met krenten erin?
en een hele klomp boter
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 08-12-2004, 18:11
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
sicilion schreef op 08-12-2004 @ 19:10 :
en een hele klomp boter
Je hoeft niet meteen zo sarcastisch te doen hoor, ik stel gewoon een vraag.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 18:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 08-12-2004 @ 19:11 :
Je hoeft niet meteen zo sarcastisch te doen hoor, ik stel gewoon een vraag.
Misschien moet je zelf eens kijken in de winkel en etiketten vergelijken. Dan kun je zien hoeveel vet erin zit vergeleken met iets anders.
Oud 08-12-2004, 18:15
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2004 @ 19:13 :
Misschien moet je zelf eens kijken in de winkel en etiketten vergelijken. Dan kun je zien hoeveel vet erin zit vergeleken met iets anders.
Zag net ook al op een site dat er best veel kcal. in krentebollen zat, had het zelf niet verwacht. Maargoed, ik doe thuis niet de boodschappen. Krenteollen had ik op school gekocht. Maargoed, denk dat ik toch ze maar ga vervangen door iets anders!
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-12-2004, 18:19
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 08-12-2004 @ 19:11 :
Je hoeft niet meteen zo sarcastisch te doen hoor, ik stel gewoon een vraag.
het is ook niet sarcastisch bedoeld, maar het lijkt me dat als je bezig bent met afvallen je weet wat je eet en als je dan een vraag hier neerzet over of er veel verschil zit tussen witbrood en een krentebol dan denk ik ga naar de supermarkt en vergelijk. het is niet aanvallend bedoeld
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 08-12-2004, 18:21
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 08-12-2004 @ 18:21 :
Heej allumaal!!!!!


Nou het is einduluk zover, ben anderhalve week begonnen met echt lijnen!!! Er moets minstens 10 kilo af en inmiddels heb ik er al 3 af.

Het gaat echt heel erg goed en ik zzal ff laten zien hoe een normale dag qua eten er voor mij uit ziet:

Half 8(s'ochtends) : een bak magere yoghurt

10 uur: Een snack a jack bbq smaak (minder dan 3%vet)

Tussen 11 en 12: 2/3 bruine boterhammen met 20+ smeerkaas.

S'middags tussendoor: een mandarijn of banaan

Avondeten rond half 6 : 1,5 aardappel, 2 eetlepels groente , 1 stuk vlees bijv tartaartje (ik doe jus over de aardappels maar in plaats daarvan gebruik ik zout). En dan eet ik nog een bakje yoghurt.

Na het avondeten eet ik helemaal nix meer, je mag ook na 8 uur nix eten omdat je dan nix meer verbrand. Verder drink ik alleen water en cola light.
Ik zal je een paar tips geven:
- Eet meer bij je ontbijt. Een bak magere yoghurt is te weinig.
- Die Snack a Jacks om 10.00 uur: vervang deze door wat boterhammen.
- 's Middags tussendoor: eet nog wat meer fruit. Een mandarijn/banaan is wat weinig.
- Avondeten: eet meer groente en wat meer aardappels, en laat dat zout over de aardappels weg.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Oud 08-12-2004, 18:25
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Bedankt voor de tips!!!

Maar ik denk dak er nix meej doe, ik ben erachter gekomen dat ik helemaal geen honger lijd als ik dit op een dag eet, en de zout over aardappels doe ik alleen omdat ik gewone aardappels zo droog vind en het is gewoon lekker
__________________
Je t'aime!!!
Oud 08-12-2004, 18:29
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 08-12-2004 @ 19:25 :
Bedankt voor de tips!!!

Maar ik denk dak er nix meej doe, ik ben erachter gekomen dat ik helemaal geen honger lijd als ik dit op een dag eet, en de zout over aardappels doe ik alleen omdat ik gewone aardappels zo droog vind en het is gewoon lekker
Het gaat zich er ook niet om of je wel of niet honger lijdt, maar of je gezond af wil vallen.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Oud 08-12-2004, 21:50
Verwijderd
Ik weet niet of ik het hier kwijt kan, maar ik doe het toch. Ik ben iets van 1.65 en ik ben in een jaar of twee van 55 naar 70 kilo gegaan ofzo . Daar baal ik een beetje van, niet dat ik zo op de weegschaal let, maar ik wil er wat af hebben. (Volgens mij komt het trouwens door de pil ofzo, ik was vroeger niet zo zwaar.) Anyway, alleen afvallen lukt dus niet. Ik word alleen maar zwaarder, terwijl ik niet meer of vetter/zoeter eet. Dat is heel frustrerend. En ik ben ook zwaarder, terwijl je dat niet zo aan me ziet (gelukkig.)

Iemand tips (behalve dan stoppen met de pil, ik weet ook niet echt een fatsoenlijk alternatief )
Oud 09-12-2004, 06:39
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-12-2004 @ 22:50 :
Ik weet niet of ik het hier kwijt kan, maar ik doe het toch. Ik ben iets van 1.65 en ik ben in een jaar of twee van 55 naar 70 kilo gegaan ofzo . Daar baal ik een beetje van, niet dat ik zo op de weegschaal let, maar ik wil er wat af hebben. (Volgens mij komt het trouwens door de pil ofzo, ik was vroeger niet zo zwaar.) Anyway, alleen afvallen lukt dus niet. Ik word alleen maar zwaarder, terwijl ik niet meer of vetter/zoeter eet. Dat is heel frustrerend. En ik ben ook zwaarder, terwijl je dat niet zo aan me ziet (gelukkig.)

Iemand tips (behalve dan stoppen met de pil, ik weet ook niet echt een fatsoenlijk alternatief )
Eet je genoeg?
Oud 09-12-2004, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 09-12-2004 @ 07:39 :
Eet je genoeg?
Ja, dat lijkt me wel
Ik heb zelfs het idee dat ik wat teveel eet, maar anders loop ik de hele dag met een hongergevoel, da's ook niet leuk.

Gisteren.

ontbijt: 4 boterhammen met heinz komkommer sandwichspread en een beker melk
lunch: bovenstaande, met een bekertje chocomel (i know )
Verder verspreid over de dag thee en water
's middags twee plakken ontbijtkoek en een appel
's avonds schnitzel, doperwtjes en aardappelpuree en kwark als toetje
om tien uur ofzo: twee handjes pepernoten en een glas jus d'orange.

Vanochtend ben ik begonnen met twee boterhammen en een bolletje met snijworst en melk.
Oud 09-12-2004, 10:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-12-2004 @ 09:45 :
Ja, dat lijkt me wel
Ik heb zelfs het idee dat ik wat teveel eet, maar anders loop ik de hele dag met een hongergevoel, da's ook niet leuk.

Gisteren.

ontbijt: 4 boterhammen met heinz komkommer sandwichspread en een beker melk
lunch: bovenstaande, met een bekertje chocomel (i know )
Verder verspreid over de dag thee en water
's middags twee plakken ontbijtkoek en een appel
's avonds schnitzel, doperwtjes en aardappelpuree en kwark als toetje
om tien uur ofzo: twee handjes pepernoten en een glas jus d'orange.

Vanochtend ben ik begonnen met twee boterhammen en een bolletje met snijworst en melk.
bolletjes moet je mee oppassen, die zijn 'slechter' dan een gewone bruine boterham. Je eet wel 'veel' boterhammen, 8 en dan nog 2 plakken ontbijtkoek... als je nu ontbijt met 2 en om 10/11 uur weer 2, dan kun je er om 3 uur weer 2 nemen en zit je pas op 6 en de kans dat je dan honger hebt is kleiner. Dan heof je ook geen ontbijtkoek eten, de appel is natuurlijk wel .

pepernoten zou gewoon moeten kunnen, je eet verder gezond . Maar als je écht wil afvallen, is het 1e alle snoep ed schrappen... maar dat is heel moeilijk vol te houden, dus af en toe is dan het beste denk ik, ipv af en toe een vreetbui omdat je zo lang geen snoep hebt gehad.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-12-2004, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-12-2004 @ 11:51 :

1. bolletjes moet je mee oppassen, die zijn 'slechter' dan een gewone bruine boterham.
2. Je eet wel 'veel' boterhammen, 8 en dan nog 2 plakken ontbijtkoek...
3. de appel is natuurlijk wel .

4. Maar als je écht wil afvallen, is het 1e alle snoep ed schrappen... maar dat is heel moeilijk vol te houden, dus af en toe is dan het beste denk ik, ipv af en toe een vreetbui omdat je zo lang geen snoep hebt gehad.
1. Dat wist ik niet, maar nu kan ik er rekening mee houden. Maar wat is dan het verschil tussen bruin brood en bruine bolletjes?
2. Ik weet het, maar anders krijg ik teveel honger. Ik denk dat ik vandaag maar eens ga lunchen met muesli (alleen mijn huisgenoten zetten dat altijd bovenop de kast en daar kan ik niet bij, daarom neem ik het bijna nooit )
3. Ik dacht dat in appels ook wel vrij veel suiker zat, 'goede' suiker (fructose), maar toch.
4. Dat leek mij ook en daarom zoek ik ook een beetje naar half-snoep, zeg maar. Voor vandaag heb ik wat muntdrop, dat leek mij op een of andere manier beter dan chocolade ofzo (en ik heb keelpijn, dusse...)

Dankjewel, iig
Oud 09-12-2004, 11:59
Verwijderd
Op zich zijn 8 boterhammen en twee plakjes ontbijtkoek niet super veel...8 boterhammen is gewoon goed en die plakjes ontbijtkoek zou je kunnen zien als tussendoortjes (of als broodbeleg, als je ze op je brood doet ). Cruesli is minder goed dat boterhammen, er zit vaak oa veel suiker in.

Een appel is redelijk gezond, er zit idd vruchtensuiker in, maar dat zit in elk fruit (vrijwel overal zit wel een vorm van suiker in). Een appel bevat wel veel zuur en dat kan je tandglazuur aantasten...maar goed, zo heeft alles z'n voor en z'n tegens.
Oud 09-12-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 12:59 :
Cruesli is minder goed dat boterhammen, er zit vaak oa veel suiker in.
en muesli dan? Want anders koop ik dat gewoon.
Oud 09-12-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-12-2004 @ 13:29 :
en muesli dan? Want anders koop ik dat gewoon.
Das iig beter...zeker als het bv. suikervrije is. En zoals MightyDuck altijd zei (zegt?) met van die harde stukjes is beter oid (niet hard als in cruesli, maar van die harde dingen in muesli).
Oud 09-12-2004, 13:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je moet het eten spreiden! Eet je nu om de zoveel uur, of echt alleen drie maaltijden per dag? Wat Karen ook al zei, het is beter om om de twee uur iets te eten.
Oud 09-12-2004, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 09-12-2004 @ 14:36 :
Je moet het eten spreiden! Eet je nu om de zoveel uur, of echt alleen drie maaltijden per dag? Wat Karen ook al zei, het is beter om om de twee uur iets te eten.
Heb je het nu tegen Krummeltje? Ze spreidt het toch al redelijk...?
Oud 09-12-2004, 13:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
alguien schreef op 05-12-2004 @ 20:47 :
Heeft er iemand ervaring met het Atkins Dieet?
Zo ja, helpt het daadwerkelijk?
Als je zo'n soort dieet gaat doen. Doe dan liever South Beach Diet. Die is tenminste nog gezond en goed voor je hart.
Oud 09-12-2004, 13:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-12-2004 @ 11:42 :
Zo best is dat spul niet volgens mij, ik heb 's bekeken wat er nou inzat. Neem dan All-bran, meer vezels
All bran plus zelfs.
Oud 09-12-2004, 14:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2004 @ 14:14 :

Cup a soup is ook slecht. Ontzettend zout en het vult voor geen meter.
Is dat zout zo erg? Ook als je elke dag sport, dan verlies je toch sowieso zout. En je hebt toch wel zout nodig? Van zout word je toch niet echt dik. Je slaat alleen water op? En als je water hebt opgeslagen verbrand je sowieso meer omdat je meer weegt (dus zeg maar dat water sjouwt)? Watergewicht is toch makkelijk te verliezen? Ik vind het altijd wel lekker om cup-a-soup helder te drinken als ik niet mag eten, omdat het nog geen tijd is. Vertraagt dit de vetverbranding?
Oud 09-12-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-12-2004 @ 15:00 :
Is dat zout zo erg? Ook als je elke dag sport, dan verlies je toch sowieso zout. En je hebt toch wel zout nodig? Van zout word je toch niet echt dik. Je slaat alleen water op? En als je water hebt opgeslagen verbrand je sowieso meer omdat je meer weegt (dus zeg maar dat water sjouwt)? Watergewicht is toch makkelijk te verliezen? Ik vind het altijd wel lekker om cup-a-soup helder te drinken als ik niet mag eten, omdat het nog geen tijd is. Vertraagt dit de vetverbranding?
Dingen hoeven niet alleen slecht te zijn omdat je er dik van wordt, er zijn ook andere manieren waarop iets niet goed kan zijn.

Teveel zout is niet goed (iets met je bloed oid - weet nu even niet precies hoe, wie en wat), maar van wat kopje cup-a-soup zul je echt niet overlijden (tenzij je daarnaast per dan nog een halve kilo zout gebruikt, maar dan ligt het nog niet alleen aan die cup-a-soup).
Oud 09-12-2004, 14:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2004 @ 17:02 :
Van veel zout gaat je bloeddruk omhoog. Als je een lage bloeddruk hebt is dat wel handig, als je een normale bloeddruk hebt is een keertje stijgen geen probleem, maar als-ie aan de hoge kant is kun je veel zout dus beter vermijden . Overgewicht is trouwens ook een risicofactor voor een verhoogde bloeddruk.
Who cares over je bloeddruk? Als je 1 zakje cup-a-soup per dag eet en verder niet veel zout gaat het heus niet zo snel omhoog. Je kunt trouwens ook supplements zoals knoflook-extract capsules of zalmolie-capsules nemen als je er zoveel om geeft. Dat doe ik ook dus. Maar het vertraagt je vetverbranding/ gewichtsverlies op lange termijn dus niet?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid afvallen
lingua
3 29-06-2003 19:45
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #10
Snufje
390 08-05-2003 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.