Oud 03-02-2005, 21:09
Verwijderd
Vertel hier wie je bent, wat je doet in het dagelijks leven, waarom je dicht, waarom je begonnen bent met dichten, wat dichten voor je betekent, wie jou inspireert en alles wat je nog meer kwijt wilt.

Kortom, laat ons een beeld vormen van de personen waarvan wij slechts de reflectie zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 21:09
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ts begint .
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:10
Verwijderd
Ik zal dan ook maar beginnen. Ik ben (...) en dat heeft dus vrij weinig met dichten te maken... In een grijs verleden er nog wel eens over gedacht om Nederlands te studeren. Maar ik ben geen talen-mens. Wel verslaafd aan de Nederlandse taal en aan lezen.

Waarom ik van gedichten houd? Omdat ik een liefhebber ben van woorden. Van woordspelingen, van de beelden die je hiermee kunt scheppen. Van creativiteit, ritme en van de mensen achter de gedichten.Van de gevoelens die ze soms opwekken, en van de vele manieren waarop je ze kunt interpreteren. En misschien wel het meest omdat ik een dromer ben

Om de zelfde redenen doe ik zelf ook nog wel eens een poging.
Ik ben er eigenlijk pas kortgeleden mee begonnen. Deels door dit forum trouwens, verder weet ik het eigenlijk niet, ik begon er gewoon mee.

Ik schrijf meestal vanuit een gevoel. Soms omdat iemand me aan het denken heeft gezet.
Wie mij inspireert? De mensen die mij aan het denken zetten, denk ik. Soms doe ik hier op DoP nog wel eens een idee op. In de ‘bekende’ dichtkunst/dichters moet ik mijn weg nog een beetje vinden, eigenlijk.

Wat een verhaal… Alleen maar geschreven zodat ik nu van jullie ook wat hoor, hoor Ik hoop dat dit topic hier op deze manier mag, anders merk ik het wel.

edit: CSN, I did

Laatst gewijzigd op 22-02-2010 om 19:37. Reden: persoonlijke dingen weggehaald
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:19
Verwijderd
Hoop idd dat t hier mag.

Ik ben Eva, 15 jaar en zit op t moment in 5VWO. (Edit, ok gymnasium dan )Ik vind taal, woorden en al die dingen erg interessant, vandaar ook dat ik ben begonnen met dichten. Mijn eerste gedichten waren ook echt van die puberale gedichten, echt grappig om te lezen nu.
Mijn inspiratie haal ik uit 't dagelijks leven, muziek, zinnetjes uit andere gedichten enzo.
Een favoriete dichter heb ik niet, ben nog niet zo heel erg bekend met bekende dichters. (lekkere zin)

Het leuke van dichten vind ik dat je een hele nieuwe wereld kunt (proberen te) creëren met woorden. En dat er soms veel meer achter die woorden schuil gaat dan je soms zou vermoeden.
Het leuke van een goed, doordacht gedicht is dat je hoe vaker je t leest, hoe meer je er vaak uit kan halen. Van die kleine, geniale dingetjes. Heerlijk dat.

Nog over mijn dagelijks leven,
ik woon in een gehucht vlakbij Deventer, heb 2 zussen (die allebei samenwonen) en woon nog thuis bij m'n ouders. Woon op een verbouwde boerderij en ben gek op dieren
Verder zing ik nog graag, speel soms piano, heb een lief vriendje (al meer dan 14 maanden) en verder ben ik denk ik gewoon vrij doorsnee. Edit: Afgezien van het feit dan denk ik dat ik alles graag "symmetrisch doe", ene voet gestoten, dan andere voet ook. Dat had ik vroeger heel erg, nu niet meer zo. Verder ben ik trouwens ook nog vegetariër. Mijn lievelingsgetal is 29(hoewel dat geen getal is) en ik hou van Griekenland.

(zo goed Thoughtful?)

Edit: Ik heb ook een toekomst! Ik wil psychologie gaan studeren, liefst in Groningen en anders ergens anders. Ik ga trouwen in een hele mooie jurk en ik wil later minstens 2 kinderen, waarvan 1 een meisje. En ze wordt lief. Namen weet ik niet hoor.Poeh zeg, wat ben ik veel vergeten. Vergeet nu wrsch nog de helft.

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 06:57.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:32
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-02-2005 @ 21:09 :
Vertel hier wie je bent, wat je doet in het dagelijks leven, waarom je dicht, waarom je begonnen bent met dichten, wat dichten voor je betekent, wie jou inspireert en alles wat je nog meer kwijt wilt.

Kortom, laat ons een beeld vormen van de personen waarvan wij slechts de reflectie zien
Ik ben Sari, eigenlijk Rosa Marie. Enkele van mijn vrienden me ook weleens Noa, vandaar LimAON. Ik zit nu in 2 Gymnasium, bevalt me prima.

Ik ben begonnen met dichten.. voor school. M'n lerares zei dat ik 'talent' had, en dat ze weleens meer van me wilde lezen. Mooi niet dus, maar dat heeft me wel op het idee gebracht. Ik dicht nu omdat het gewoon bij me hoort, ik zou vast naar een afkickkliniek moeten als ik van 't dichten af wou komen, hehe . O jee, ik zie nu zo'n beeld voor me met ik in een ruimte, met allemaal drugs- en drankverslaafden, en ik met een rokje aan als 'dichtverslaafde' .

Sowieso hield ik daarvoor al erg van 'spelen' met woorden, en ik las 7 boeken per week. Wat mij inspireert? School. Erg raar, als ik midden in een toetsweek zit post ik het meest!

Wat ik verder nog voor hobbies heb? Schaatsen, ik zit in de wedstrijdselectie van m'n club (dat mag best even gezegd worden, nietwaar?) maar eigenlijk meer van sporten in het algemeen. Ik vind school, lezen, muziek, films, reizen leuk. Verder heb ik een uitgebreid sociaal netwerk, en 3 heel goede vriendinnen. Ga graag met mijn vrienden om, ik kan met ze lachen en ik kan met ze huilen. Doen we dan ook vaak met elkaar

Later woon ik in een mooi huis in een bos. Lieve man en een jongetjes-tweeling die de namen Kain en Abel dragen. De jongetjes dragen een lichtblauw gestreept blousje en een rode spijkerbroek, en hun eerste schoentjes zijn bruin leren bootschoenen. Mijn man en ik zitten op de veranda en drinken spa rood. Hij één ijsblokje en ik twee.

(ik had ineens de neiging om hier groetjes onder te zetten )

Voor zover Limaon, créateur de poème.

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:47
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik ben Yannick (naar die Franse tennisser, Yannick Noah), 17 jaar. 'k Zit in 6 VWO, doe gymnasium (Grieks) met N&T en biologie1. Ik haat Literatuur en Nederlands. In het dagelijks leven tennis ik veel, en ben ik bezig met m'n profielwerkstuk, dat is nu een beetje een hobby geworden (spaghettibruggen lijmen ). Ik heb een broertje van 11.

Ik hield van dichten omdat ik zo creatief met een probleem om kon gaan: zeggen wat ik bedoel, maar wel binnen de beperking van ritme en vorm. Dat trekt me ook aan in architectuur, ik ga dan ook bouwkunde studeren in Delft. Wat me ook erg beviel aan dichten was dat ik tijdens het dichten nergens aan hoef te denken. Net als wanneer je slaapt. Om die reden sta ik ook vaak achter onze biljarttafel.

Mijn grote voorbeelden zijn Ida gerhardt en Maria Vasalis. Twee van hun gedichten hebben me ook aan het dichten gezet. Mijn inspiratie haalde ik uit de Griekse mythologie, en uit architectuur.

Vroeger tekende ik veel, maar daar stop ik binnenkort ook mee. Ik teken nog een portret voor een vriendin en dan hou ik er voorlopig mee op.

natuurlijk mag dit topic hier, en anders vind ik dat we ernstig moeten gaan protesteren, oid
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:55
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Dit vind ik moeilijk, maar zal ik toch proberen.

Mijn echte naam is Lieke. Ik woon in zuid-Gelderland. Ik ben 14 jaar en zit in 3 Atheneum. Graag wil ik in Engeland gaan studeren, of toch in ieder geval in het buitenland. Begrijp mij goed: ik heb niets tegen Nederland maar voel mij nu, hier, zo opgesloten.

Ik dicht omdat ik het een fijne bezigheid vind; fijner dan televisie kijken of uitgaan of wat men dan nog meer doet. Ook is het een mooie manier de woorden in je hoofd tot bedaren te brengen. Eénmaal op papier nemen ze in sterkte af. Ik vind het leuk zinnen te vormen waar meer achterzit dan alleen woorden, grammatica en spaties. Mijn favoriete poëet is op het moment Judith Herzberg. Verder houd ik ook van Engelse dichters. Sylvia Plath was geniaal.

Ik dicht nu een jaar of 2, 3. Eerst waren dat kleine - meestal Engelse - gedichten in de trant van 'I feel bad because you're sad'. Nu probeer ik Engels en Nederlands zoveel mogelijk af te wisselen, al merk ik dat het percentage Nederlandse gedichten de laatste tijd toch hoger ligt.

Ik houd van muziek en van tennis, van de kleur donkerblauw en het cijfer 023. Na mijn studie zal ik in de bergen wonen en zo min mogelijk kinderen baren.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:54
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Van mij mag het best, ik vind het zelfs een leuk topic. Maar ik ben nooit zo moeilijk dus ik zal het nog wel even navragen ^^.

Ik ben Hanneke, en woon dichtbij Bergen op Zoom, waar het op dit moment vastenavend is: voor mensen die het niet snappen, kijk op www.vastenavend.nl. Voor al uw inzichten ^^.

Dit jaar maak ik mijn gymnasium af, maar ik weet nog niet helemaal wat ik wil gaan doen. Misschien Kunstgeschiedenis, misschien in Leiden. Wie weet.

Ik in steekwoorden verder: 1.68, donkerbruik haar, blauwe ogen, houd van kleding die je vroeger meer zag - tweed broeken, kruimeltjes petten, wollen jassen, enz. - en van veel gecombineerde kleding, liefst origineel. Artistiek, ik dicht, schrijf, schilder tenslotte, speel tin whistle en mondharmonica, met mijn beste vriend net een boek geschreven als pws, houd van enorm veel dingen, leest heel erg veel - lievelingsboek: Le Conte de Monte-Cristo van Alexandre Dumas, en De Ontdekking van de Hemel, van Harry Mulisch -, kijkt veel films - laatste film in miniserie vorm: Les Miserables, geweldig -, gaat graag uit - pubs / cafés, ambitieus, leest de oor, leest soms de dada, houd van kunst kijken en natuur, maar ook steden: eigenlijk houd ik van vrijwel alles, noem maar op. Ik vergeet nu veel, heel veel. Maar dit is op dit moment hetgeen wat als eerste in mij opkwam; dus waarom niet. Oja, er is ook nog F SOL, The Dubliners - dit jaar gemeet -, The Beatles, Simon & Garfunkel, Bob Dylan, The Mars Volta, enz. enz.

Ik heb werkelijk geen idee waarom ik dicht. Ja, omdat ik het graag doe, maar dat is logisch. Ik ben echt één grote hoop melodrama en dramatiek en schrijf dat graag op: ik kan er op deze manier tenminste nog wat mee ^^. Ik houd van taal en soms, als ik een boek lees, krijg ik tranen in mijn ogen uit ontzag voor het intellect of het gevoelswezen van de schrijver. Dat is liefde voor literatuur, misschien. Liefde voor taal is ook het willen vatten van gedachten op papier, het willen verslinden van gedichten en verhalen, enz enz. De beste dichter is natuurlijk Jean Pierre Rawie.
Ik begon met schrijven toen ik in de eerste zat, denk ik, afgezien van één gedicht wat ik op mijn negende schreef.

Ik zou misschien nog wel liever heel iets anders opschrijven in dit topic maar dat zou waarschijnlijk ongepast en niet te volgen zijn. Dus nu is het waarschijnlijk een geheel onvolledig verhaaltje geworden, ik hoop dat ik ook geen onzin heb gekraamt.

Een stukje van Hanneke in gedicht - ik typ het nu in één keer en weet nog niet wat ik ga typen, dus ben zelf benieuwd -.


'Het ene uiterste is het,
andere uiterste niet.'
Mijn motto en wegwijzer,
al vele uren lang.

De gulden middenweg
komt vaak goed van pas,
bij drukke dagen en
het manouvreren tussen
vele mogelijkheden door.

Want álles, álles valt
uit het veelzijdige leven te halen.
En daarom wijk ik liever niet naar één kant,
maar slinger,

met omwegen langs het midden.
Ik pik mee wat ik tegenkom of opzoek.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 23:03
indary
Avatar van indary
indary is offline
Hey, ik ben Thijs, een scholiertje met een drang naar het creatieve. Ik dicht omdat ik niet alles kwijt kan in muziek, en ik speel muziek omdat niet alles in woorden te vangen is. Ik hou van glimlachjes en liefde, geluk, vriendschap en vrijheid. En van wijs proberen te lijken. Gewoon, omdat het ongrijpbare begrippen zijn. Misschien is poezie dat voor mij ook wel, ongrijpbaar. Snap je het nog?

Ik schrijf vanuit bewondering, verveling, meligheid, pijn of angst. Maar vooral dat eerste. Ik ben vooral geinspireerd (ik mis al twee keer de puntjes...) door een exvriendin, bundels van Rutger Kopland en Herman de Coninck, en teksten van ex-Marillion lyricist en zanger Fish. (wat een teksten, zoek het maar eens op. Begin maar bij het album 'Fugazi'.)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 01:22
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
De eerste keer dat ik echt overrompeld werd door de schoonheid van een gedicht weet ik nog precies. 5vwo, literatuurles, regels 703-705 van Beowulf:

Citaat:
...Com on wanre niht scriðan sceadugenga.
Sceotend swæfon, þa þæt hornreced
healdan scoldon, ealle buton anum.
Ik sprak het uit (probeerde het uit te spreken), en ik hield van de klanken
En de alliteratie.

Hoewel ik daarvoor ook al wel eens wat schreef, en vooral veel tekende, kwam ik rond die tijd ook in aanraking met Samuel Coleridge, Shakespeare, Goethe (zie signature), Byron, Toon Hermans en Rutger Kopland(<- net als indary) . Sindsdien schrijf ik met enige onregelmaat gedichten.

Dichten heeft iets enorm paradoxaals en dat trekt me erg aan.
Je bent gebonden aan rijm en regels, en tegelijk en misschien wel daardoor heb je een ontzettende uitdrukkingskracht. Het is zowel een spel als serieus. Meer dan andere geschreven vormen is poëzie zowel vorm als inhoud. Het is een soort schilderen met woorden, of misschien wel de mooiste omschrijving; Dansen op Papier.

- Ik ben 19¼ jaar oud, waarvan ik er ongeveer 19 in een onmetelijk onnoemenswaardig huis in een onnoemenswaardige stad gezapig ben opgegroeid
- Ik ben gefascineerd door geschiedenis, aardrijkskunde, getallen en statistieken over alledaagse en vreemde dingen, ruimtevaart, kunst, wetenschap, filosofie, de liefde, psychologie, nog meer en combinaties daarvan.
- Ik kan niet zonder mijn muziek en spring graag rond in mijn gele broek en andere vrolijke kleren.

Ik zou er graag nog wat aan toe willen voegen maar mijn project wacht. Voor ik het vergeet, ik studeer namelijk Kunstmatige Intelligentie in Amsterdam. Verder heb ik een klein studentenhokje in de Bijlmer waar ik zeer tevreden mee ben, en mijn naam is Jeroen.

Verder vind ik jullie voornemens voor de toekomst schitterend en breek ik mijn hoofd over 023 en wat xineof met feniksen heeft.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 01:55.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:56
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Oh wat heerlijk om te lezen allemaal.

Nou goed, ik ben Remy, ik zit in 5VWO, Cultuur&Maatschappij, met economie en wiskundeA12, filosofie, Frans, Grieks en Latijn. (Ja, ik vermeld het maar even omdat het een redelijk goed beeld van me geeft. )
Ik woon in Noord-Limburg, in één of ander gat, maar ik heb tot en met mijn twaalfde in Nijmegen gewoond. Ik las altijd en anders schreef ik verhalen. Hierdoor kon ik me terugtrekken uit de harde werkelijkheid en kon ik mijn eigen droomwerelden creeëren... tja, daar houd ik nu nog steeds van.
Ik hield ook altijd dagboeken bij. Toen ik klein was gebeurde dit gewoon voor de lol en schreef ik er één maal per maand in, maar sinds de verhuizing en de middelbare school (veranderingen in mijn leven die mij enorm onzeker maakten) schrijf ik vrijwel iedere dag. Dat heb ik nodig om de chaos van gedachten en emoties in mijn hoofd te ordenen en te verwerken.
Ik denk dat ik in de brugklas (of misschien was het in de tweede klas) ook begon met dichten (hoewel ik rond mijn 9/10e ook een tientallen bladzijdes bevattend rijmend verhaal schreef). Mijn eerste gedichten waren puberaal en geschreven in gebrekkig Engels. Met het schrijven van Engelse gedichten ben ik nu dan ook opgehouden, omdat ik begon te beseffen dat het Nederlands mij veel meer mogelijkheden biedt. Engels is niet mijn taal. Vandaar ook dat ik weiger om op Engelse gedichten op DoP te reageren.
Waarom begon ik met dichten? Ik kreeg steeds meer een sociaal leven en tijd voor het schrijven van verhalen had ik niet meer. Gedichten zijn korter en je kunt je gevoelens erin weergeven. Zo begon het. Nu is het gewoon heerlijk om te schrijven, om met woorden te spelen, om een diepere betekenis te verstoppen achter de woorden, om op de een of andere manier iets in je hoofd op papier te zetten. Ik ben voortdurend bezig met taal: poëzie en andere vormen van literatuur, maar ook denk ik vaak na over de betekenis van woorden, hun achtergrond, hoe mensen elkaar begrijpen door het spreken van dezelfde taal en het overbrengen van boodschappen. Niet voor niets wil ik Taalwetenschap gaan studeren en wil ik later logopediste worden.
Verder speel ik gitaar en houd ik van muziek, van véél muziek. Ik wil me onderscheiden van de massa, maar toch op de achtergrond blijven, ik filosofeer en droom de hele dag door over hoe mooi het leven kan zijn om de volgende minuut hard teleurgesteld te worden, ik houd van de aanwezigheid van mijn vrienden en vriendinnen en tenslotte heb ik aankomende zondag al twee jaar de liefste vriend. Oh, en ik snowboard. Zondag vertrek ik naar Oostenrijk voor een hele week relaxte wintersport.

Nou, dat ben ik, of in ieder geval een beetje.

Edit: en alles wat ik schrijf is te lang.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 11:56
Verwijderd
Cat(ja), een wezen dat ondanx haar mutatie haar menselijke genen niet van zich kan afschoppen. Ik haat de massa, de massa haat mij. Wederzijdse liefde dus.
22, burgertrut uithangend door de week: braaf werkend, normaal gekleed op de zaak van je ouders saaiheid doorlopen (boekhouden), maar vrijdagsnamiddags ga ik naar de kunstacademie. In het weekend ben ik echter een arty alcoholische kunstenaresse die van het ene kraakfeestje naar de andere drug fladdert.

Dicht al 12 jaar, heb ooit het aanbod gehad om uit te geven maar wilde toen nog niet, heb al 2 exposities gehad en al werken verkocht. Mijn visuele poëzie is geliefd. Mijn helden zijn Jotie 't Hooft en Frank Nuyts.

Ik had een prachtig Achrosticon geschreven ooit, maar ben het kwijt. Een ander kort dan maar, want mijn lunchpauze komt eraan.
Chaos is waar ze uit bestaat en
Arrogantie lijkt te leven maar
Temeer is zij de waanzin die in
Jouw hart geslopen was waar ze
Aandachtig vrat aan het gemoed.

Verder verga ik in muziek, ben enig kind, hou me bezig met mystieke zaken en verzamel edelstenen. Ik ben gek op lezen, tekenen, schilderen, heb een hekel aan de tv, hou van vogels en met name kraaien en heb momenteel koorts.

Gek ben ik en in waanzin wentel en schrijf ik

Mijn verleden opleidingen: 5 jaar Latijn-Grieks inclusief internaat, na een ruzie met leraren 2 jaar Secretariaat-Talen en uiteindelijk 3 jaar hogeschool Grafische en Digitale Vormgeving. EN dan nu de kunstacademie.
Mijn site waar ik aan bezig ben : www.mutant-art.com
een rottende cu2 waar ik niet meer naar kijk: www.mutant.cu2.nl

en voor de rest vraag je het maar, jullie weten nu meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 16:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, ik dicht momenteel bar weinig, maar ik reageer hier lekker toch

Ik ben zeventien jaar en zit in 6VWO. Ik doe Cultuur en Maatschappij met biologie1 (in de vierde afgesloten) en Aardrijkskunde. Volgend jaar wil ik, als het me lukt om te slagen, Literatuurwetenschap studeren. Dit geeft al wel een beetje aan dat ik van dichten houd
Ik zit op tennis en scouting, maar met dat laatste stop ik na dit jaar en mijn hobby's zijn verder lezen, schrijven, muziek en internet...

En ik dicht geloof ik al mijn hele leven.. Niet echt vaak en regelmatig, maar ik heb in ieder geval al wel gedichten die ik maakte toen ik zeven was. Ik vind verhalen schrijven op zich leuker, maar gedichten zijn handig als je een bepaald gevoel wilt beschrijven Ik dicht dan ook voornamelijk voor mezelf, hoewel ik het natuurlijk wel prettig vind als andere mensen mijn gedichten mooi vinden

[edit] Ow, mijn toekomst nog Later sterf ik of op mijn dertigste of op mijn honderdste. Ik wil een leuk schattig huisje en ik wil altijd blijven schrijven. En ik wil geen kinderen, maar wel misschien een goudvis
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 16:27
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 04-02-2005 @ 01:22 :
Verder vind ik jullie voornemens voor de toekomst schitterend en breek ik mijn hoofd over 023 en wat xineof met feniksen heeft.
Damn, jouw stuk is veel leuker en gestructureerder dan dat van mij .

Hm, xineof & feniksen. Wat denk je dat ik er mee heb? Ik ben erg benieuwd.

Oh, en: zie je dan niet wat 023 met CSN heeft te maken? Jammer dat ze niet in Haarlem woont, dan hadden we geen verklaring hoeven zoeken. Ik vond op google trouwens dit:



Misschien interessant, wie weet! Ik snap die 023 wel, maar wat ik eerder niet snap is 'ugly girls know their fate'. Ik ben benieuwd .
__________________
eight days a week

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
je gelooft 't of niet, maar ik heb deze hele thread doorgelezen .

omdat het onbeschaafd is om een zin met ik te beginnen, begint hij bij mij met omdat. omdat ik denk dat dit topic ook bedoeld is voor de mindere posters en dichters, zal ik ook eens reageren.
de belangrijkste oninteressante feitjes vind men in mijn profiel, en onder m'n nick. als je meer wilt weten, ik sta altijd open voor vragen, suggesties en opmerkingen.
ik ben overigens niet, voor de duidelijkheid.

ik dicht vrijwel niet, eigenlijk. in die goeie ouwe tijd was ik er nog wel eens mee bezig, maar het niveau was toen zo drastisch laag dat ik nu van mijn stoel val. of van het lachen, of van schaamte. verhalen schrijven was mijn sterkere kant, altijd interessant om die dingen terug te zien. vooral uit de tijd dat je nog heel erg jong was en de verhaaltjes nog gingen over de vergankelijkheid van het leven en de drang naar vrijheid.

tegenwoordig wordt er dus bijna niet meer gedicht. is dat wel het geval, dan is dat redelijk spontaan, ik ben niet iemand die creatief gaat zitten doen met een interessante woordenlijst en verschillende dichtstijlen bij de hand. meestal gebeurt dat 's avonds voor het slapen gaan, of tegen die tijd dat ik al slaap. helaas vind ik mijzelf niet interessant genoeg om die 'gedachten' op te schrijven of te onthouden, zo zijn er al vele jaren vol literaire kunstzinnigheden aan mijn handen voorbij geglipt . ik heb genoeg aan bedenken, geen drang tot mensen laten delen met wat in mijn brein ontspruit ofzo. vandaar.

kort:
ik doe mijn inspiratie op uit..tsja. geen specifieke bronnen, geen speciale plekken.
waarom ik dicht. het is geen van-mij-af-schrijven, mss zelfs meer vermaak. of uit tijdsverdrijving.
dichten betekent dus niet echt denderend veel voor mij.
ik ben begonnen met dichten rond mijn 10e levensjaar, vrees ik.
geen specifieke favoriete voorbeelden, ik kan mijn inspiratie halen uit alles wat taal is. of die nou afkomstig is van een beroemd groot dichter, of een willekeurig zinnetje in een geschiedenisboek -waar niemand anders ter wereld ook maar naar om zou kijken. daar leef ik op.

ik heb nog nooit zoveel verteld over mijzelf in zo'n korte tijd, vrees ik. tijd voor een middagdutje.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:05
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Volgens mij is dit het topic waar ik stiekem al een tijdje op zat te wachten

Okee, eerst iets over mezelf: Geanne, 16 jaar, 5 VWO->C&M met frans, WA1, filosofie, latijn, tekenen en aardrijkskunde, speel cello, beetje gitaar, schrijf af en toe een songtekst, wat vaker gedichten, teken, schilder, schets, relax op de muziek van o.a.: Apocalyptica, Keane, Three days Grace en vele anderen, volleybal al bijna 8 jaar en last but not least heb ik al bijna anderhalf jaar een hele lieve vriend, Kees.

(ik kan beter samenvatten dan ik dacht..)

Okee. Dichten is iets wat ik vanzelf ben gaan doen. Ik weet niet meer precies wanneer. Een paar jaar toch alweer. Vooral omdat ik met heel veel opgekropte frustraties en emoties zat, die ik op die manier het beste kwijt raakte. Voordat ik schreef sloopte ik namelijk steeds mn kamer en zakte dan huilend op mn bed als ik weer n kutdag had. ( wat er veel waren in die tijd.. ) Ik heb echt heel erg veel over vroeger geschreven en nu nog is het mijn grootste inspiratiebron. Ik ben geen dichter van hoog niveau, maar vind het fijn om af en toe die gevoelens met anderen te kunnen delen. Verder inspireren songteksten, gedichten, mijn vriend me ook heel erg.

Nog even kort over mijn toekomstbeeld: Den Haag wordt zeer waarschijnlijk de stad waar ik ga studeren: Kabk (kunstacademie) Mode & textiel. Als ik hiermee klaar ben hoop ik n leuke baan en man te vinden en in een huis met ruime tuin te wonen. Over mijn kinderwensen ben ik nog niet uit..

~Geanne in het kort
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:29
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Nouw ik ben Tim van der Zee, ik woon in Bodegraven, zit in Rotterdam op school en zit op Havo 4, Natuur en Techniek profiel. Ik ben belachelijk zlegt in nederlands en eigenlijk in alle talen, behalve dan engels want dat chat, schrijf, enz. ik super veel. Ik ben met dichten begonnen omdat ik toen een beetje down was en een manier moest vinden om m'n gevoelens te uiten. En toen al m'n 'gedichten' werden afgekraakt (ghihi ) ging ik toch lekker door. Ik doe het alleen als ik er behoefte aan heb en soms dicht ik een paar maanden helemaal niet en daarna weer elke dag. Het is dus gewoon een soort hobbie en ik ben helemaal niet van plan om later er iets mee te gaan doen ofzo. Als ik dicht gaat het bijna altijd over 'donkere' onderwerpen zoals depressie, zelfmoord, enz. En in elk gedicht zit op z'n minst wel een vleugje eenzaamheid. Eerst begon ik altijd met zinnen zoals 'lopend door ...' 'kijkend naar' enz. Maar ik ben nu al een tijdje andere stijlen enzo aan het proberen.

ps: maar er komt wel weer een gedichtie aan

EDIT: Toppie topic
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:34
Anoniem
Ik ben Nelleke, zestien jaar, ik woon in Brabant in een of ander klein kutdorp.
Ik zit op een rudolf steiner school (kort door de bocht: wij doen lekker veel creatief -tekenen muziek enz-), ik doe het 4e jaar vwo cultuur maatschappij. (wat grappig dat iedereen dit het pretpakket is, want het is niet zo grappig met 9 uur vreemde talen in de week )
In het dagelijks leven verveel ik me soms, en als ik dat niet doe dan ben ik bezig met
*tekenen (kunstacademie is mijn droom)
*schilderen (zie hierboven)
*dichten (zometeen meer uitleg)
*lezen (mijn toppers zijn Per Nilsson en Jostein Gaarder)
*muziek maken/luisteren (piano/ ik hou van alternatieve rock en classic rock)

Ik ben al sinds dat ik een guppie was creatief, vroeger was dat nog met de vinger in de lijmpot en kliederen maar, nu is dat gewoonlijk door me op een creatieve vorm te uiten in letters of in beeld.
Waarom ik dicht, makkelijki: omdat ik nogal gevoelig ben vind ik het fijn als ik mijn gevoelens en emoties kwijt kan, en bij mij lukt dat meestal goed in de vorm van een gedicht.

Ik word persoonlijk zo óntzettend geinspireerd door Spinvis, dat is een muziek'groep' uit Nederland. Omdat de teksten gewoon....ja ik kan het niet uitleggen, lees zelf maar:


Herfst en Nieuwegein

'De wind verzamelt stemmen en papier
herfst en Nieuwegein
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier is alles wat het lijkt
de kaart waarop hij kijkt
de sneltram en het kruispunt
en het zwembad
U bevindt zich hier

Herfst en Nieuwegein
in alles wacht
vandaag de eeuwigheid
altijd samen zijn
de herfst en ik
en Nieuwegein

De liefde slaapt in donker cellofaan
’s nachts in Nieuwegein
ze zweeft tussen de snelweg en de maan
de maan is doodgegaan
het was misschien z’n tijd
daar ligt ie nou
je vraagt je af
wie morgen in z’n auto rijdt

Herfst en Nieuwegein
in alles wacht
vandaag de eeuwigheid
altijd samen zijn
de herfst en ik

Altijd samen zijn
De herfst en ik'

Van dit word ik gewoon blij
Ook raak ik geinspireerd van andere muziek, ik luister vooral naar Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Coldplay, Radiohead, RHCP, R.E.M (gister nog naar het concert geweest), Pearl Jam, The Cranberries, Muse, Goo Goo Dolls enz..)

Wat ik leuk vind:

Concerten/ festivals, Amélie <33333, cakejes, jongens met krullen, groen met rood, Frans, Noorwegen, Gustav Klimt, zonlicht op het water.

Was het interessant?

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2005, 21:19
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik ben Michel, ben nu 18 jaar oud en studeer eveneens geneeskunde, maar dan in Amsterdam.

Ongeveer in de 3e van het gymnasium ben ik echt begonnen met dichten. Daarvoor schreef ik al wel eens wat, had ik gedachten die ik opschreef, of korte uitspraken, maar serieus dichten dus pas later. De redenen om echt te dichten waren legio. Om te beginnen een groot probleem dat verwerkt moest worden, of in ieder geval opgebiecht, wat ook nu nog een bron van inspiratie is. Aan de andere kant gestimuleerd door de dichters uit de Klassieke Oudheid. Een obsessie met taal en de functie daarvan. En een hele interessante bijpassende quote van Ludwig Wittgenstein (wel cliché en jullie kennen hem daarom vast wel), die ik, bizar genoeg, heb moeten leren voor het tentamen dat ik vandaag heb gemaakt:

“Was wir nicht denken können, das können wir nicht denken; wir können also auch nicht sagen, was wir nicht denken können. Dass die Welt meine Welt ist, das zeigt sich darin, dass die Grenzen der Sprache die Grenzen meiner Welt bedeuten.”

Vooral dat: was wir nicht denken können, das können wir nicht denken. Geniaal toch

Verhalen schrijven kan een doel hebben. Vooral de geschiedschrijving is belangrijk. Toch moet toegeven worden dat dichten taal tot kunst heeft verheven, meer dan het schrijven van een verhaaltje. Muziek bijvoorbeeld heeft veel meer weg van dichten dan van proza. Ook heeft het dichten veel meer weg van de beeldende kunst dan dat een verhaal dat heeft. Ik heb me daarom eigenlijk nooit op het verhalen schrijven gestort.

Om mijn verhaal te vervolgen. Ik heb 5 gedichten geschreven voor DoP, en toen min of meer gezworen nooit meer te dichten. Mijn ‘taak’ was vervuld. Jammer genoeg, of juist niet, ben ik niet consequent genoeg, c.q. hypocriet en ben ik nu forumbaas ^^.

Toch heeft het dichten niet meer zo’n therapeutische waarde en vind ik het nu vooral leuk om bezig te zijn met taal. Immers, taal is wat wij zijn en dan kunnen we het maar beter goed onderzoeken.

Qua inspiratie… Ik speel zelf viool en voel me wel lichtelijk aangetrokken tot mystiek dus ja Mozart natuurlijk
Maar verder ook tijdgenoten van Mozart en daarvoor. Ik houd vooral van de Baroque en Klassieke stijl. Qua moderne muziek wordt het dan toch wel Orgy, JJ72, Silverchair, A Perfect Circle, sommige J-Rock en Pop en andere alternatieve muziek.
Qua schrijvers ben ik niet zo goed op de hoogte. Ik lees wel eens wat van een schrijver en meestal onthoud ik dat ook wel, maar ben niet echt fan van iemand.

Ik wilde eigenlijk rentenieren, maar mijn ouders zijn arbeiders. Dat was een zware klap. Vanaf die realisatie wilde ik afwisselend wiskunde en filosofie studeren, soms ook nog wel economie. Uiteindelijk werd het geneeskunde. Mijn droom is nog steeds om in een kasteeltje in Frankrijk te genieten van het leven. Wie weet als ik ooit een of andere geniaal iets uitvind.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 11:02
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Om ook maar mee te doen.
Een twintigtal jaar geleden werd ik geboren en kreeg de naam Jennifer op m'n hoofd geplakt. Sindsdien leef ik met m'n ups en downs in een halve stad dichtbij Gent. Binnenkort ga ik verhuizen naar de boerenbuiten van België.
Ik studeer politieke en sociale wetenschappen met de luttele hoop om later iets bij te dragen aan de wereld. Neen, ik ga geen politica worden maar eerder iets in de diplomatie (verhinderen dat Bushachtige figuren oorlog zoeken)
Vroeger (wat klink ik nu toch oud) las ik enorm veel. Ik herinner me nog dat we woordenschat hadden op school en dat ik nooit mocht antwoorden omdat ik alle woorden al wist. (Trauma's dat ik daarvan opgelopen heb.) Nu lees ik minder maar anders, veeleer boeken over geschiedenis, politiek, criminologie, actualiteit,...
Op 12 jarige leeftijd ben ik beginnen met dichten. Waarom? M'n kat was gestorven op 1 jarige leeftijd en dat was nogal een schok voor me. Zéker omdat ze vergiftigd is geweest. Sindsdien schrijf ik en zal ik ook blijven schrijven. Gedichten zijn voor mij de spiegels van m'n ziel. De dingen die ik niet kan zeggen schrijf ik. Meestal schrijf ik als ik downs heb, en geloof me dat zijn er nogal veel. Inspiratie haal ik uit de dingen die ik meemaak, bepaalde beelden in m'n hoofd. Ik heb niet echt een manier van schrijven. Meestal voor het slapengaan rollen er gedichten uit m'n hoofd, kant en klaar. Hoef ze enkel op te schrijven. Maar dankzij de dichters van hier heb ik geleerd te wérken aan gedichten. Waarvoor m'n oprechte dank
Als ik niet bezig ben met studeren, naar de les gaan, uitgaan, lezen, schrijven, shoppen, reizen, op café zitten dan schilder of teken ik (zie forum artistiek, je zal daar wel enkele dingen van me tegenkomen)
Voila..... *damn wat ben ik slecht in zo'n dingen*
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:19
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-02-2005 @ 16:21 :
[edit] Ow, mijn toekomst nog Later sterf ik of op mijn dertigste of op mijn honderdste.
yuh, maar ik vind juist het 33e levensjaar wel wat hebben, alhoewel ik toch hoop iets langer te leven (99 zou ook geen probleem zijn )
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:38
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Nu heb ik ook alles gelezen. Dit is een erg interessant topic. Zepp (of is het de bedoeling dat wij elkaar vanaf nu ook allemaal bij de voornaam gaan noemen? In dat geval: Nelleke), wat ben ik ontzettend jaloers op jouw R.E.M. concert.

Ik denk dat men achter dat 023 maar niet te veel moet zoeken. Waar het precies vandaan komt weet ook ik niet. Toen mijn voorliefde voor het getal 023 eenmaal begon, was ik er van overtuigd ook op die leeftijd te sterven. Nu vind ik die gedachte toch wel een beetje beangstigend. Wanneer ik sterf, sterf ik aan CSN. CSN in de vorm van longkanker of een auto-ongeluk of moord of iets totaal anders, dat weet ik nog niet.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:01
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
-

Laatst gewijzigd op 22-07-2009 om 01:52.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:09
2004
Avatar van 2004
2004 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-02-2005 @ 21:09 :
Vertel hier wie je bent, wat je doet in het dagelijks leven, waarom je dicht, waarom je begonnen bent met dichten, wat dichten voor je betekent, wie jou inspireert en alles wat je nog meer kwijt wilt.

Kortom, laat ons een beeld vormen van de personen waarvan wij slechts de reflectie zien
Hoi, ik ben 2004, in het dagelijks leven doe ik niets, en ik dicht omdat ik móet dichten. Het kan niet anders. Ik ben begonnen met dichten omdat ik het nodig had. Ik ben door iemand anders die al dichtte ertoe aangezet.

Dichten is hoe ik mijzelf aan anderen kan geven. Ik geloof dat ik een grote bewonderaar heb, wat heel fijn is.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:30
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
CSN schreef op 05-02-2005 @ 17:38 :
Wanneer ik sterf, sterf ik aan CSN. CSN in de vorm van longkanker of een auto-ongeluk of moord of iets totaal anders, dat weet ik nog niet.
CSN is?
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 21:31
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 05-02-2005 @ 21:30 :
CSN is?
ze sterft aan haarzelf .
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 11:18
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Citaat:
Reinaert schreef op 05-02-2005 @ 19:01 :

Zelfportret

Achter de spiegel staat een man van vragen.
Over de taal van het leven van de taal,
over het beeld van mensen dat verwordt
tot spiegeling van wensen, allemaal
met de snelheid van het getijde.
Maar vooral:
Hoe de glazen gedachte dichten wordt,
het dromerig denken doen,
en het bestaan een verhaal.

De Wilgen, 5 februari 2005

Ow. Zo mooi. Vooral de laatste stofe. Zo'n leuke alliteraties...En je beschrijft echt wel de essentie van dichten zoals ik die ook ervaar. Voor zover ik je kan kennen is het wel een goed zelfportret. (Denk ik) Bedoel daarmee dat je gedichten altijd bedachtzaam zijn. Elk woord, elk beeld heeft zijn eigen plaats en dat kan ik wel linken aan het feit dat je je vragen stelt over taal enzo. En die snelheid van het getijde, heel gek dat je dat aanhaalt maar jouw gedichten geven mij het gevoel dat de tijd stilstaat. Dat alleen het nu van je woorden telt..

kan waarschijnlijk compleet verkeerd zijn met m'n 'theorie' maar zo ervaar ik het
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 13:54
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 06-02-2005 @ 11:18 :
Ow. Zo mooi. Vooral de laatste stofe. Zo'n leuke alliteraties...En je beschrijft echt wel de essentie van dichten zoals ik die ook ervaar. Voor zover ik je kan kennen is het wel een goed zelfportret. (Denk ik) Bedoel daarmee dat je gedichten altijd bedachtzaam zijn. Elk woord, elk beeld heeft zijn eigen plaats en dat kan ik wel linken aan het feit dat je je vragen stelt over taal enzo. En die snelheid van het getijde, heel gek dat je dat aanhaalt maar jouw gedichten geven mij het gevoel dat de tijd stilstaat. Dat alleen het nu van je woorden telt..

kan waarschijnlijk compleet verkeerd zijn met m'n 'theorie' maar zo ervaar ik het
*nerwen elensar, dat zijn heel mooie woorden en ik weet niet goed hoe ik hierop moeten reageren behalve met een bijzonder gemeend 'dankjewel'.
Wat betreft dat getijde: is het niet zo dat iets wat zich telkens herhaalt eigenlijk ook stilstaat, hoewel het voortdurend beweegt? Jouw 'theorie' komt dicht in de buurt van de mijne voor zover ik kan zien, maar zelfs als dat niet zo was had dat niet uitgemaakt, het is tenslotte jouw theorie.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:08
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
hey ik ben Kirsten. In het dagelijks leven zit ik op school. Ik ben begonnen met dichten omdat ik als ik gedichten las, me geinspireerd voelde. Dichten betekent voor mij een uitlaatklep. In mijn gedichten kan ik dingen stoppen waar ik me mee bezig hou. Ik word vooral geinspireerd door gedichten van anderen en dingen uit mijn leven
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:39
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vroeg me iets af en ik post het maar hier

Denken jullie dat dichtende mensen meer taalgevoelig zijn, beter in taal zijn, of een grotere woordenschat hebben dan niet-dichters?

Zijn er dyslectici onder jullie? Meertaligen? Autodidacten? Autisten?

Taalspelletjes

Ik had 86%
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:08
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Ik vroeg me iets af en ik post het maar hier

Denken jullie dat dichtende mensen meer taalgevoelig zijn, beter in taal zijn, of een grotere woordenschat hebben dan niet-dichters?
Ik denk dat dat voor een aantal dichters zeker geldt, maar niet voor allemaal. Als je behalve schrijft ook gedichten leest, zal je woordenschat wel groeien.

Citaat:
Taalspelletjes
Oeh, de site van mijn vader. Nu, ik ben dus duidelijk wel opgegroeid met taal.

Citaat:
Ik had 86%
Ik 74%.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:17
Anoniem
Citaat:
CSN schreef op 05-02-2005 @ 17:38 :
Nu heb ik ook alles gelezen. Dit is een erg interessant topic. Zepp (of is het de bedoeling dat wij elkaar vanaf nu ook allemaal bij de voornaam gaan noemen? In dat geval: Nelleke), wat ben ik ontzettend jaloers op jouw R.E.M. concert.
Haha jammer dat je niet kon/ging, dan hadden we kunnen meeten
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:20
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Goed, laat ik mij ook maar eens aan deze topic wagen!

Ik ben Chiara, 19 jaar, wonende in Voorschoten. Voorschoten is een saai bollendorp, vlak naast Leiden. Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik in Mei ga verhuizen naar Alphen a/d Rijn. Daar staat een mooi huisje op ons te wachten, dus mijn geluk kan niet meer op! (Ik wilde namelijk mijn hele leven al verhuizen).

In het dagelijkse leven volg ik de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk, waar ik eigenlijk maar weinig aan vind. Ik ben deze opleiding gaan doen vanwege de bizarre omstandigheden waar ik mij toen in bevond, en waardoor ik de Havo maar moeilijk af kon maken. Enfin; ik zit in het laatste jaar en loop stage in groep 3 op een basisschool. Daar heb ik een geweldige klas met 29 kindertjes voor me, en een aardige stagebegeleider. Volgend jaar moet ik nog 700 stageuren inhalen, en vandaag heb ik mijn leven drastisch veranderd. Ik heb een stageplek gezocht! Eigenlijk met volle tegenzin, want ik ben de opleiding meer dan zat. Ik wilde eigenlijk volgend jaar gaan beginnen met de opleiding HBO-verpleegkunde om dan Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige te worden, maar helaas...mijn stageuren moeten eerst voltooid worden. Om het een beetje over te laten lopen in elkaar heb ik gekozen om volgend jaar 2 dagen op de Leo Kannerschool in Oegstgeest stage te gaan lopen (voornamelijk kinderen - tot 12 jaar - met een autistische stoornis), en 1 dag per week op het TAC (kinderen van 12 tot 18 jaar voorbereiden om het school weer op te pakken na een heftige levensperiode).
Ik hoop dat het gaat lukken!


Maar goed; back to the point; het dichten! Ik ben begonnen met dichten in de puberteit. Je kent het wel; verdrietig zijn zonder verklaring, verwarde gevoelens, en vooral het opgesloten gevoel. Ik zocht mijn vrijheid in het dichten, en gelukkig; daar vond ik het! (al schaam ik mij voor mijn gedichten van toen). Een lange tijd was ik gestopt met schrijven, totdat ik na een jaartje het schrijven wel weer interessant begon te vinden. In diezelfde periode gebeurde er ook een paar heftige dingen, waardoor het schrijven engizins een therapeutische werking voor me had. Zo is het eigenlijk altijd gebleven. Misschien verklaard dat ook de vaak wat 'sombere' gedichten, maar ach...prozacdichters hebben ook ruimte nodig in het leven!

Mijn overige hobby's ; skiën, snowboarden, hardlopen, tekenen, schilderen en nou...dat was het wel zo'n beetje!

Ik geef mijn beurt door aan de volgende...who's next?!

Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:26
traangast
Avatar van traangast
traangast is offline
Mijn naam is Geerhard, maar niemand noemt me zo. Ben 18 jaar, woon in de buurt van amersfoort, ben eerstejaars student filosofie in utrecht. Hou zielsveel van films(spring summer blabla was inderdaad een goeie film, alhoewel ik bin jip beter vond, die film van mijn avatar) en hiphop.

Waarom ik met dichten begonnen ben weet ik niet meer, maar ik doe het nu voornamelijk uit verveling. Af en toe gebeurt er ook wel eens iets(meestal is dat verliefd worden, hoe cliche), dan kan ik daar weer over schrijven. Verder heb ik niet echt inspiratiebronnen. Vroeger was ik wat enthousiaster in schrijven, nu niet meer, het werd een beetje saai. Eigenlijk hou ik ook niet van poëzie, als ik zelf geen schrijver was dan had ik er waarschijnlijk een hekel aan gehad. Eigenlijk is er altijd zo'n haat/liefde verhouding tussen mij en dichten geweest. Ik vind het zo soft en zwak, maar aan de andere kant ook wel mooi. Beetje zelfde als wat ik met robbie williams liedjes heb.


En not for sale: ik denk eerder dat het andersom is, mensen die taalgevoeliger zijn, zijn beter in dichten. Woordenschat staat voornamelijk in verband met hoeveel je in aanraking met literatuur komt lijkt me, daar kunnen gedichten ook wel onder vallen.
__________________
Ze was zo mooi, maar tijdelijk, als alle schoonheid eigenlijk. Oprecht en echt, wat men ook zegt. Ze was er, en toen was ze weg.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 22:37
Verwijderd
Komop, omdat deze onzin ook wel weer omhoog mag, zal ik daar eens wat moeite voor doen, zeker nu die fbs al die mooie topics zijn aan het maken...

Mijn naam gaat jullie niets aan, een nick is niet voor niets een nick, maar ik wil wel een luisteren naar Raven . Mijn leeftijd gaat jullie eigenlijk ook geen fuck aan, maar kom, ik kan moeilijk alles voor mezelf houden, dus hou het maar op 23, dat is oud genoeg.

Andere onzin. Hmmm. Alsof iemand zo geïnteresseerd is, ik ben een Belg, woon helaas in Limburg, wat ik best wel beu ben, heb wat hogescholen in de kunst/design richting gedaan. Momenteel doe ik kunstacademie en werk wat om enige levensstandaard te onderhouden. Ik dicht al minstens 10-11 jaar met regelmaat. Heb ook mijn mindere jaren gekend waarin mijn artistieke gaven het lieten afweten ofzo.
Meestal ben ik chagrijnig en pessimistisch en verwens ik de mensen die mijn leven nogal grondig hebben verpest.
Mijn bezigheden zijn hoofdzakelijk veel drinken en artistiek pogen te zijn en mijn werken opdringen aan de in mijn ogen nogal grijze massa. Verder ben ik een science fiction freak en ben ik gek op de zwarte romantiek, het fatalisme en het naturalisme (om te lezen). Spellen en internetten zitten ook wel in het pakket als ik er tijd voor heb en muziek luister ik altijd.

Mijn inspiratie bestaat uit alles en niets. De laatste tijd vooral uit alcohol en ellende, woede en haat, maar dat hoeft niet, het ligt er aan waar ik op dat moment zin in heb om mee bezig te zijn.

De toekomst ziet er nogal veelbelovend uit (qua kunst en werk), al zal ik waarschijnlijk op mijn 30e dood gevonden worden met een kapotte lever terwijl mijn 10 jaar jongere minnares bittere tranen huilt.

En blaaaaa....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 22:46
Fatality
Fatality is offline
Ik ben ik, 18 jaar 6VWO, niet dichtend en vrij nihilistisch. Zonder idealen, zonder doel, ambitisch en levensfilosofie.
Ik hoop ooit nog al mijn nutteloosheid in een dicht te kunnen verwoorden. Maar er nog niet is hoeft ook niet komen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2005, 05:05
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Fatality schreef op 15-02-2005 @ 22:46 :
Ik ben ik, 18 jaar 6VWO, niet dichtend en vrij nihilistisch. Zonder idealen, zonder doel, ambitisch en levensfilosofie.
Ik hoop ooit nog al mijn nutteloosheid in een dicht te kunnen verwoorden. Maar er nog niet is hoeft ook niet komen.
o_O heb jij toevallig op dutchro gespeeld ?
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:28
Miss_Bella
Avatar van Miss_Bella
Miss_Bella is offline
ik post bijna nooit, maar vooruit een stukje typen kan geen kwijt


Nou ik ben Isabelle, ik woon in Niemandsdal (nieuwerkerk ) Ik zit in de 2e klas van het atheneum. Mijn favoriete vakken zijn handvaardigheid ('k had een tien op me eindrapport voor hv, lekker boeiend, maar 'k ben toch wel happy ermee ) , muziek en engels. Ik heb een tering hekel aan frans (ook hier mag ik eigenlijk niet over klagen aangezien ik een 8 op me rapport had ) en gym.

Ik ben begonnen met 'gedichten' te produceren nadat ik er een moest schrijven voor een opdracht vorig jaar. Ik lees eigenlijk alleen maar gedichten hier op het forum, nooit van bekende dichters. Dus ik heb dan ook geen 'idool'.

Mijn hobby's zijn:
- pianospelen
- schaatsen
- lezen
- dansen
- zwemmen

Mijn grootste droom is een beroemd pianiste te worden, daar studeer ik dan ook twee uur per dag voor, omdat ik graag naar het conservatorium wil. Dus denk over een jaar of 15 nog maar is terug aan dit bericht als je me op tv ziet
Natuurlijk is er ook een kans dat deze droom niet uit komt *snik, snik* dan wil ik graag chirurg worden, dus bedenk maar als jullie kritiek op me gedichten hebben, jullie leven ligt misschien een keer in mijn handen .
Voor de rest wil ik twee lieve kindertjes later, twee meisjes. Ik wil absoluut géén oma worden, alleen de gedachte al (weer lekker egoïstisch van me )

Nou dat was Isabelle in een notendop o ja...'k heb een drop en chocolaverslaving (lekker belangrijk )
__________________
Ik zal dansen op mijn leven
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:27
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Twijfelachtige *up*?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:37
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 24-06-2005 @ 22:27 :
Twijfelachtige *up*?
Nietgedichtentopics mogen (vrijwel) onbeperkt geupt worden.

Citaat:
Not for Sale schreef op 07-02-2005 @ 17:39 :
Ik had 86%
Ik had 78%
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:59
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Was dat dat taalwoordenkennistestje?
Ik had 92% !
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 21:38
bij
Avatar van bij
bij is offline
Dan ook ik nog maar :

In het 'echte leven' heet ik Bonnie , zit 3 atheneum en ik heb het profiel ng met wib2 gekozen.
Ik woon in Barendrecht (plaatsje/stadje naast Rotterdam).. verder ben ik 3 jaar geleden begonnen met dichten n.a.v. een doemaardichtmaar poster in de bieb. Op het onlinewedstrijd formulier daarvan heb ik min of meer mijn eerste (serieuzere ) gedicht geschreven.
Ik had al wel eerder op de basisschool bij van die schrijf-oefeningen dat je een verhaaltje of gedicht moest schrijven ,dat ik dacht echt erg leuk vond, dus ging ik dat thuis ook doen.
Andere hobby's zijn handballen,tennisen,fietsen (niet sportfietsen maar gewoon ergens heen fietsen ).
Mijn top favoriet dichtster is Wyslawa Szymborska , zij is Poolse en echt geweldig . Ik ' ken ' haar omdat ik zelf ook meer Pools dan Nederlands ben (bij de wijzers op de klok; van 12 tot -met de korte wijzer- op halfacht Pools, derest NL ), en wij dus thuis ook wat Poolse poezie hebben . Judith Herzberg vind ik ook leuk, oja en Tjitske Jansen.

Ooja toekomst: Films kijken vind ik erg leuk ( Todo sobre mi madre, Amelie), ik zou wel Filmscripts willen schrijven later, als ik dat kan of anders gewoon boeken .. iets met schrijven wel.


dat was ik dan
__________________
z.o.z.

Laatst gewijzigd op 25-06-2005 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 00:45
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Ik ben Evzen Krishnamurthy, 20 jaar. Ik studeer niet, ik werk. Ik heb chronische slapeloosheid. Ik heb een zus, Stepánka. Ik heb nog maar twee gedichten geschreven, ze zijn alletwee te vinden op dit forum.
Op mijn 16de gooide ik mijn geloof in God de vader overboord, net als de voorschreven wetten van goed en kwaad, door Bijbel en Wet. Ook op mijn 16de staakte ik het streven naar beter. Beter zoals de westerling het beschouwt. Thuis spreken wij Engels en Nederlands. Ik ben een Marxist die gitaar speelt en ik onderhoud mijn lichaam door dagelijks te zwemmen.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 18:53
Boate Bob
Avatar van Boate Bob
Boate Bob is offline
Hmm okeej; tegen al mijn principes in..

Ik ben Steffie, 17 jaar, havo 5 scholiere.
Ooit ben ik begonnen met posten hier nadat ik een 10 op mijn mondeling Nederlands had gehaald na aanleiding van een gedicht dat ik onder een pseudoniem had geschreven en had opgebiecht dat het van mij kwam Nog nooit had iemand een 10 gehaald in de twintigjarige loopbaan van deze leraar Nederlands

Eigenlijk dicht ik mijn hele leven al, niet altijd even serieus. Meer houd ik me bezig met theater teksten, scripts enz. Deze teksten worden vaak uitgevoerd door mijn eigen theatergroep, soms ook door anderen. (Een altijd met succes gnagna)

Volgend jaar, nadat ik mijn diploma binnengesleept hoop te hebben zal ik mij gaan storten op een theater-opleiding, of als dat niet lukt journalistiek. Of misschien ben ik tegen die tijd wel dood, getrouwd, verlamd, gezakt.. I'll let you know

Ohja..

Mijn profiel C&M met biologie, tekenen, duits 1.2
Ik val op mannen met lang haar
en Iron-maiden T-shirts
Soms rook ik,
soms niet.
Ik heb bruin haar, ooit was het groen.
Nirvana is mijn favo band, Daniel Johnston is mijn favoriete performer still allive.
Mijn favoriete boek is: 'kopzorgen' van Frank Groothof
Mijn favoriete gedicht is van de broer van Herman Finkers.
Film: Trainspotting


ZO dat was het.
__________________
All messed up and I don't care, so come on and take off your underwear!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 00:09
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ik ben zoekende en ik denk dat ik weinig toe kan voegen aan een stel uitstekende verhalen.

Ik ben ouder dan ik op het forum aangeef omdat ik anders misschien niet voor vol wordt aangezien. Hoe oud precies laat ik daarom in het midden. Laat ik wel melden dat ik mij in 2002 hier voor het laatst op het forum bewoog, destijds was ik nog ruim scholier, en tevens was ik nog cocoon. Ik heb een namechange aangevraagd, cocoon past me niet meer, ik ben redelijk gevlinderd.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 22:51
Verwijderd
Up? (Mag dat? )

Zoveel 'nieuwe' mensen hier, en de anderen hebben misschien ook wel wat toe te voegen, het lijkt me in ieder geval wel leuk om weer eens dat soort dingen te lezen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 00:43
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Goed idee er zijn inderdaad veel nieuwe mensen en ik wil ze leren kennen
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 00:58
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Hee ik ben nieuw hier en ik had nog niet gepost in dit topic.

Ik ben David, 19 jaar en ik woon in Nijmegen op kamers. In Nijmegen studeer ik Bedrijfscommunicatie en over 2 weken heb ik als het goed is mijn propedeuse. Volgend jaar ga ik filosofie als tweede studie erbij doen dus dan heb ik uiteraard geen tijd meer om te dichten. Mijn hobby's zijn mijn te drukke leven, zaalvoetbal, hardlopen, muziek luisteren en vooral koken-/hangen-/eten-/tv film kijken-/terrasjes-/stappen-/gewoon praten -met vrienden. Ik lijk vast een clichéstudentje nu.

Hmm en dan nu de interessante details. Ik ben wel een gevoelsmens en ik wacht altijd met afwassen tot alles vies is.. ik hou erg van lievigheid maar ook van depressieve teksten en weemoed, melancholie en over lichtrode bladeren lopen. Vage quasi-populaire beschrijvingen van jezelf vind ik vaak een beetje jammer, maar ik doe er wel aan mee. Ik leef niet naar mijn idealen en dat zal ook nooit volledig gebeuren. Ik hou ook van uitspraken zoals 'mijn tante op een houtvlot' of 'je suis en train de m'entrainer en train'. Ik hou van taal, kennis en liefde.

Zo, dan ken je mij nu ook CSN
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 09:47
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hoihoi,

ik ben niet meer zo heel nieuw hier, maar ik struin hier rond sinds begin dit jaar. Ik dicht ook ongeveer sinds die tijd en dus ook nog niet zo heel lang.

Ik heet Eline en ik ben 14 ( ) jaar. Ik zit op dit moment in 3Gymnasium en ik weet rijwel zeker dat ik volgend jaar naar 4Gymnasium ga. Qua schoo houd ik van geschiedenis, Duits, Biologie en tekenen. Na deze school wil ik graag Godsdienstwetenschappen gaan studeren.

Ik heb een gehandicapt zusje en ik woon samen met mijn ouders in Enschede.
Verder houd ik van:
Groen, jongens met krullen, humor, chocolade, lezen, schrijven, tekenen, kletsen, winkelen, mijn haar , muziek en vast nog wel maar dat vergeet ik nu.


Nu moet ik naar school .
Toei .
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 15:13
Mooneh
Avatar van Mooneh
Mooneh is offline
Goed, oké,
laat ik mezelf ook maar eens beschrijven.
Allereerst ben ik geen dichter. Dat is dan al vast gezegd. Mijn naam is Amarantha en ik zeg altijd dat ik een schrijfster in een doosje ben en volgens mij is dat ook zo. (het doosje is weliswaar gesloten..)
Chaos kan ook mooi zijn, zeggen ze. Ik hoop het.
Ik ben 16 jaar en ik zit op het VWO. Ik doe wiskunde A1 en daar heb ik het heel moeilijk mee, en mijn vader die wiskunde leraar is ook. Beeldendevorming is wel leuk, behalve dan dat ik mijn werkstukken nooit op tijd afkrijg. Dan is er nog Nederlands, waar ik veel van zou moeten houden, als we tenminste ook iets met poezie of proza deden behalve verlsagen schrijven.
Ik heb momenteel een obsessie voor 'Gevulde Aardbeitjes', en ik wil ze over de hele wereld verspreiden. Maar niet naar mensen die liegen of manipuleren want daar kan ik niet tegen.
Ik houd van daisy-chains en ik laat dikwijls Engelse woorden vallen omdat ik niet op het Nederlandse woord kan komen. Ik doe tweetalig onderwijs en als het goed is heb ik mijn Cambridge exam gehaald.
Ik denk meestal de hele dag en het maakt me erg moe.
Met dichten ben ik al sinds ik een letter op papier kon zetten bezig. Maar niet intensief, goed of wat dan ook. Wel eerlijk en oprecht, denk ik als ik ze terug lees. Ik mocht in groep 8 altijd apart gaan werken aan mijn 'verhaal'. Ik koester een grote passie voor details en karakter. Toon Tellegen is liefde en hemel en alles, maar zo zijn er nog zo velen.
Ik ben een dromer, volgens mij. Op mijn rapporten stond altijd: 'Goed rapport, Ama, maar niet zoveel dromen.'
Verder houd ik dansen en treinreizen, lezen, schrijven en luister ik vaak en graag naar impulsen. Sinds kort fotografeer ik ook. Ik wil heldere, pure dingen, maar een illusie op zijn tijd kan ook geen kwaad.
Mijn gedichten irriteren me altijd mateloos, maar toch blijf ik krabbelen.
Later wil ik iets met expressie gaan doen. Creativiteit, schrijven, dromen, oftewel: Ik eindig in de goot.
En o ja,
ik ben lief.
__________________
Ik loop geen risico, ik ren het.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.