Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 29-12-2005 @ 14:09 :
Ik vind het alleen vreselijk veel geld voor 1 kledingmaat verschil
Het is 1 tot 2 maten verschil, en eerlijk gezegd vind ik dat toch behoorlijk wat. Stel dat je eerst maat 40 hebt en naar maat 38-36 gaat. Je taille gaat dan van bijv. 73 naar 68-64 en je heupomtrek van bijv. 99 naar 96-93. Dat lijkt me toch een heel groot verschil!

Bij het Sportcentrum waar ik sport hebben ze ook iets soortegelijks alleen heet die cabine de Hypoxi of iets dergelijks. Ik heb er veel positieve reacties over gehoord en een vrouw die ik ken is van maat 42 naar maat 38 gegaan in ong 1,5-2 maanden tijd.
Oud 29-12-2005, 18:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-12-2005 @ 18:51 :
Het is 1 tot 2 maten verschil, en eerlijk gezegd vind ik dat toch behoorlijk wat. Stel dat je eerst maat 40 hebt en naar maat 38-36 gaat. Je taille gaat dan van bijv. 73 naar 68-64 en je heupomtrek van bijv. 99 naar 96-93. Dat lijkt me toch een heel groot verschil!

Bij het Sportcentrum waar ik sport hebben ze ook iets soortegelijks alleen heet die cabine de Hypoxi of iets dergelijks. Ik heb er veel positieve reacties over gehoord en een vrouw die ik ken is van maat 42 naar maat 38 gegaan in ong 1,5-2 maanden tijd.
ik weet dat het een voorbeeld is, maar toch ... niet iedereen heeft zo'n prachtige wespentaille als jij. Vind de cm'ers van de taille niet helemaal passen bij het gemiddelde .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-12-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-12-2005 @ 19:04 :
ik weet dat het een voorbeeld is, maar toch ... niet iedereen heeft zo'n prachtige wespentaille als jij. Vind de cm'ers van de taille niet helemaal passen bij het gemiddelde .
Wespentaille?

Mijn 64 cm taille is inmiddels wel een beetje in omvang toegenomen hoor.
Oud 29-12-2005, 18:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-12-2005 @ 19:10 :
Wespentaille?

Mijn 64 cm taille is inmiddels wel een beetje in omvang toegenomen hoor.
64 in cominatie met 96 heupen is wel degelijk een wespentaille in mijn ogen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-12-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-12-2005 @ 19:21 :
64 in cominatie met 96 heupen is wel degelijk een wespentaille in mijn ogen
Ik hád 64-96 inderdaad, tegenwoordig is dat 72-104 of iets dergelijks.

Verhoudingen zijn inderdaad wel nog steeds hetzelfde. Nog steeds een smalle taille tov van mijn dikke ass.

Edit: +Nog iets leuks aan aankomen, ik heb tegenwoordig een cupmaat groter.
Oud 29-12-2005, 18:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-12-2005 @ 18:51 :
Het is 1 tot 2 maten verschil, en eerlijk gezegd vind ik dat toch behoorlijk wat. Stel dat je eerst maat 40 hebt en naar maat 38-36 gaat. Je taille gaat dan van bijv. 73 naar 68-64 en je heupomtrek van bijv. 99 naar 96-93. Dat lijkt me toch een heel groot verschil!

Bij het Sportcentrum waar ik sport hebben ze ook iets soortegelijks alleen heet die cabine de Hypoxi of iets dergelijks. Ik heb er veel positieve reacties over gehoord en een vrouw die ik ken is van maat 42 naar maat 38 gegaan in ong 1,5-2 maanden tijd.
Er staat 1 tot 2 ja, maar ze maken dat soort dingen altijd een beetje mooier dan de werkelijkheid, imo. Vandaar dat ik 1 maat zei

2 Maten verschil is best veel, dat weet ik, ik ben zelf van maat 40 naar maat 36 gegaan. Maar neemt niet weg dat ik ruim 300 euro erg veel geld vind, voor iets wat volgens mij ook veel goedkoper kan. Ik heb trouwens ook even gegoogled, maar op de Nederlandse site zijn niet eens prijzen te vinden, 'want dat verschilt per persoon, blabla', ik vind dat gewoon zo vaag, je moet er eigenlijk eerst al binnen zijn voor je er achter kunt komen hoeveel het gaat kosten en hoe lang je bezig bent.

Nou ja, nogmaals, als het voor haar een goede stok achter de deur is zou ik het vooral doen. Maar voor mij zou het niks zijn, en aangezien ze dacht ik om meningen vroeg, ben ik niet te beroerd de mijne even te geven
Oud 29-12-2005, 18:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-12-2005 @ 19:46 :


Edit: +Nog iets leuks aan aankomen, ik heb tegenwoordig een cupmaat groter.
Lol, ik ben blij dat ik daar éindelijk ook iets ben afgevallen, daar mocht vanaf het begin al wel wat vanaf van mij, maar dat duurde erg lang. Kom steeds beter in verhouding
Oud 29-12-2005, 18:52
Verwijderd
Ik lees nu in mijn eigen post dat bij een heupomvang van 96 cm een maatje 38 hoort. Toch had ik echt maatje 36 toen ik een heupomvang van ong. 96 cm had. Mijn maatjes 38 zakten me toen echt van mijn kont af. Dus ik verklaar hierbij maten en centimeters tot onzin.
Oud 29-12-2005, 19:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik snap sowieso helemaal niks meer van maten en centimeters, volgens mij zijn alle winkels gewoon in de war en doen ze gewoon maar wat

Weet iemand nog wat die berekening van je taille en je heup was, waarbij je uit kon rekenen hoe 'goed' die verhoudingen waren?
Oud 29-12-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 29-12-2005 @ 20:03 :
Ik snap sowieso helemaal niks meer van maten en centimeters, volgens mij zijn alle winkels gewoon in de war en doen ze gewoon maar wat

Weet iemand nog wat die berekening van je taille en je heup was, waarbij je uit kon rekenen hoe 'goed' die verhoudingen waren?
Taille omvang delen door je heupomvang. Bij een vrouw moet het getal onder de 0,85 liggen voor een 'gezonde' vetverdeling.

In mijn geval: 72/104 = 0,69
Oud 29-12-2005, 19:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ah thanx Ik kom op 0,70 uit dan.
Oud 29-12-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-12-2005 @ 20:10 :
Taille omvang delen door je heupomvang. Bij een vrouw moet het getal onder de 0,85 liggen voor een 'gezonde' vetverdeling.

In mijn geval: 72/104 = 0,69
Zegt dat getal verder ook nog iets? Hoe lager hoe beter verdeeld? Of juist niet?
Oud 29-12-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 29-12-2005 @ 20:19 :
Zegt dat getal verder ook nog iets? Hoe lager hoe beter verdeeld? Of juist niet?
Nee. Hoe lager het getal hoe groter de de verhouding is tussen je heupen en je taille, dus hoe smaller je taille is tov je heupen. En als vrouw zijnde is het beter om vet op je heupen en/of benen te dragen dan op je buik omdat dit minder gezondheidsrisico's met zich mee brengt.
Oud 29-12-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-12-2005 @ 20:26 :
Nee. Hoe lager het getal hoe groter de de verhouding is tussen je heupen en je taille, dus hoe smaller je taille is tov je heupen. En als vrouw zijnde is het beter om vet op je heupen en/of benen te dragen dan op je buik omdat dit minder gezondheidsrisico's met zich mee brengt.
Ik snap het, dankjewel!
Oud 29-12-2005, 20:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als man kan je ook beter vet opslaan op je heupen, dan op je buik.

Een taille-heup ratio van meer dan:
0.85 bij vrouwen of
1.00 bij mannen,
wordt gezien als risicofactor voor aandoeningen die in verband staan met zwaarlijvigheid (bijvoorbeeld hartklachten).

Het is dus een extra gegeven dat je kunt gebruiken, naast je BMI om te bepalen of je een gezond figuur hebt.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-12-2005, 11:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-12-2005 @ 21:17 :
Als man kan je ook beter vet opslaan op je heupen, dan op je buik.

Een taille-heup ratio van meer dan:
0.85 bij vrouwen of
1.00 bij mannen,
wordt gezien als risicofactor voor aandoeningen die in verband staan met zwaarlijvigheid (bijvoorbeeld hartklachten).

Het is dus een extra gegeven dat je kunt gebruiken, naast je BMI om te bepalen of je een gezond figuur hebt.
Onlangs hoorde ik dat buikvet bepalender is voor hart/ vaat/ diabetes aandoeningen.. Dat taille een betere richtlijn dan BMI is..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-12-2005, 11:59
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
sonho schreef op 28-12-2005 @ 19:03 :
@Sneeuwvlokje: dankjewel!

Mja ik denk dat ik dan maar van 20 uit moet gaan. Vind die bmi maar raar. De ene site zegt 18 de ander 18.5.. Tja en heb nu bmi 17.6 maar niemand zegt nog tegen me dat ik er dun of ongezond dun uitzie... Maar goed dat zegt natuurlijk ook niet alles...
Ik geloof dat gewoon BMI van 18 ook gezond is...licht er ook aan hoe ooud je bent en alles...
maar op www.eetstoornis.info kan je dat berekenen en dan staat er ook gelijk bij of je een goed gewicht hebt of niet.
Ikzelf heb daar bmi van 14,8...
Oud 30-12-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 30-12-2005 @ 12:59 :
Ik geloof dat gewoon BMI van 18 ook gezond is...licht er ook aan hoe ooud je bent en alles...
maar op www.eetstoornis.info kan je dat berekenen en dan staat er ook gelijk bij of je een goed gewicht hebt of niet.
Ikzelf heb daar bmi van 14,8...
Weet ik. Maar daarom is het ook zo verwarrend. Sommige sites zeggen 18 of 18.5 maar ik weet dat ze bij het Rintveld (kliniek voor eetstoornissen) bmi 20 hanteren voor gezond gewicht.
Dus ja...
Oud 30-12-2005, 12:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens mij is het in de medische wereld tegenwoordig 18,5 maar misschien dat ze bij een eetstoorniskliniek eerder 20 aan zullen houden, omdat je daar natuurlijk niet zonder reden zit, dat ze misschien daar de grens iets hoger stellen.

@ikkuh15, nou, dan hoef je iig niet te twijfelen dat het jouwe te laag is he?
Oud 30-12-2005, 13:13
Verwijderd
Ik vind zelf altijd dat een bmi van tussen de 18 en de 20, vergelijkbaar is met een bmi van tussen de 25 en de 30: het is niet echt ongezond, maar ook niet optimaal. Maar het verschilt ook per persoon, als je bij een bmi van tussen de 18 en de 20 nog gewoon maat 38 ofzo hebt, ben je natuurlijk niet te dun.
Oud 30-12-2005, 13:39
Verwijderd
mijn bmi(16,9) is volgens die site ook niet goed maar heb ook gewoon nog maat 36 ofzo.
Oud 30-12-2005, 13:42
Verwijderd
met maat 36 kun je op zich wel heel dun zijn ik heb ook maat 36, vanwege het feit dat anders mijn schouderbladen en heupbotten niet in kleren passen... maar als mijn skelet smaller zou zijn en mijn vet&spieren hetzelfde, zou ik maat 34/32 hebben (alleen heb ik dan geen te laag bmi)
Oud 30-12-2005, 13:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-12-2005 @ 14:39 :
mijn bmi(16,9) is volgens die site ook niet goed maar heb ook gewoon nog maat 36 ofzo.
Maar je weet zelf ook wel dat een BMI van onder de 18 echt te laag is.

Ik heb hetzelfde hoor, toen mijn BMI 17 ofzo was had ik ook nog maat 36, en paste ik écht niet in spijkerbroek maatje 27 (28 zat al strak genoeg.) Maar dan kun je toch echt beter wat spieren gaan kweken en strakker worden, dan nog meer afvallen.
Oud 30-12-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-12-2005 @ 18:53 :
Meestal hanteren ze bmi 20 in de medische wereld als gezond gewicht en daaronder ondergewicht...
Citaat:
Bloem schreef op 30-12-2005 @ 13:39 :
Volgens mij is het in de medische wereld tegenwoordig 18,5
Niet dat ik een diskussie wil uitlokken ofzo, maar voor mij is het dus behoorlijk onduidelijk... Ik wil eigenlijk niet meer wegen dan het minimum (heb niet voor niets een es he..), maar goed ik zou nu niet eens weten wat mijn minimum is....
Maargoed, feit is dat ik sowieso zal moeten aankomen...
Over die maten; ik heb ook geen klein maatje ondanks ondergewicht (wat trouwens geen ernstig ondergewicht is) maar ik heb raar uitstekende heupbotten dus kleding die bij mn benen goed zit gaat niet dicht of is te kort... Maten zeggen dus niet heel veel...
Oud 30-12-2005, 15:09
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-12-2005 @ 13:39 :
Volgens mij is het in de medische wereld tegenwoordig 18,5 maar misschien dat ze bij een eetstoorniskliniek eerder 20 aan zullen houden, omdat je daar natuurlijk niet zonder reden zit, dat ze misschien daar de grens iets hoger stellen.

@ikkuh15, nou, dan hoef je iig niet te twijfelen dat het jouwe te laag is he?
Ik studeer geneeskunde en leer 20.

Overgens kan ik me herinneren dat Sassefietje oid ook 20 moest hebben en alles eronder ondergewicht was. Zij was voor hartproblemen in het ziekenhuis en moest een bmi van 20 hebben en dus aankomen met haar bmi van <20.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-12-2005, 15:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je hebt een eetstoornis, heb je daar ook hulp voor? Dan kun je beter daar vragen wat je zou moeten wegen, als je je uberhaupt nog weegt tenminste. Daar heb je dan meer aan dan aan alle sites op internet die steeds weer een ander minimum bmi geven...
Oud 30-12-2005, 15:09
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-12-2005 @ 14:39 :
mijn bmi(16,9) is volgens die site ook niet goed maar heb ook gewoon nog maat 36 ofzo.
mijn bmi = 20 en ik heb ook maat 36...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-12-2005, 15:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
@Gothic, de site van de hartstichting geeft bij een bmi van 19 een gezond gewicht, bij een bmi van 18 ondergewicht, en dat lijkt me toch ook een redelijk betrouwbare site. Ik denk dat er misschien niet echt vaste grenzen zijn, maar dat het tussen de 18,5 en de 20 een beetje een schemergebied is ofzo.
Oud 30-12-2005, 16:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-12-2005 @ 16:13 :
@Gothic, de site van de hartstichting geeft bij een bmi van 19 een gezond gewicht, bij een bmi van 18 ondergewicht, en dat lijkt me toch ook een redelijk betrouwbare site. Ik denk dat er misschien niet echt vaste grenzen zijn, maar dat het tussen de 18,5 en de 20 een beetje een schemergebied is ofzo.
In het ziekenhuis en eetstoornisklinieken houden ze wel 20 aan en dat meisje met haar hartprobleem, daar dus ook... Hoe dan ook, 20 zit je altijd goed. Zeker met een eetstoornis, kun je maar beter voor safe gaan, ben je er vanaf, kun je altijd nog iets afvallen, maar eerst die problemen oplossen, eetstoornis blijft een uiting van een onderliggend probleem...

Maar voor de hartstichting is het belangrijker dat ze een max hebben, aangezien mensen met serieus overgewicht eerder kans op problemen hebben. Ze richten zich daarom meer op overgewicht en houden zich niet echt bezig met ondergewicht...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-12-2005, 16:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 16:09 :
Ik studeer geneeskunde en leer 20.
Ik studeer ook geneeskunde (zelfde uni nog wel ) en volgens mij was vroeger de ondergrens 20, maar is die bijgesteld naar 18.5, overigens hebben zorgverleners wel liever dat je BMI 20 is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-12-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 16:09 :
mijn bmi = 20 en ik heb ook maat 36...
toen de mijne 20 was had ik ongeveer maat 38/40
Oud 30-12-2005, 20:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 16:09 :
mijn bmi = 20 en ik heb ook maat 36...
Mijn bmi is ook 20 en ik hang tussen 36 en 38 (36 vaak te klein en 38 toch te ruim).

Wat is je heupomtrek dan?
Oud 30-12-2005, 20:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-12-2005 @ 21:27 :
Mijn bmi is ook 20 en ik hang tussen 36 en 38 (36 vaak te klein en 38 toch te ruim).

Wat is je heupomtrek dan?
94-96 ofzo... heb spijkerbroek 29...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-12-2005, 20:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-12-2005 @ 17:20 :
Ik studeer ook geneeskunde (zelfde uni nog wel ) en volgens mij was vroeger de ondergrens 20, maar is die bijgesteld naar 18.5, overigens hebben zorgverleners wel liever dat je BMI 20 is.
Recentelijk bij pkv noemde ze 20... lichamelijk onderzoek onderdeel wegen/meten ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-12-2005, 20:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 21:49 :
94-96 ofzo... heb spijkerbroek 29...
Ow dat klopt wel met mij, ik heb ook spijkerbroek 29 En mn heupomtrek is volgens mij 96
Oud 30-12-2005, 22:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 21:49 :
Recentelijk bij pkv noemde ze 20... lichamelijk onderzoek onderdeel wegen/meten ...
Ahaa oke nou die docenten zeggen ook allemaal wat anders (kom je wel achter als je in je 3e jaar zit.. de ene PKV sessie moet je iets wél doen, de volgende PKV sessie weer niet etc )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 31-12-2005, 16:42
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Voor het eerst in tijden dat ik hier ook weer eens kom, het is een tijd heel goed met me gegaan en ik was ook vreselijk trots op mn lichaam, na jaaaaren van tegen overgewicht aanzitten en een behoorlijke buik hebben (helaas gaat bij mij echt zo ongeveer al mn vet op mn buik zitten) had ik eindelijk een (in mijn ogen, en voor zover ik weet heb ik geen vertekend zelfbeeld) mooi figuur. Alleen de laatste paar maanden ben ik weer wat bijgekomen (het gaat zelfs zo snel dat mn vriend al grapjes begint te maken dat we over enkele maanden ons eerste kind verwachten, en daar kan ik zelf ook wel om lachen )

Maar goed, om een lang verhaal even kort te maken: ik wil weer wat gaan afvallen, en ik ben er al een tijdje mee bezig geweest dus dat gaat me wel lukken. Alleen het probleem waar ik dus mee zit is dat ik als ik mn streefgewicht/figuur bereikt heb ik wel langzaam mn kcal inname weer ophoog en ook gewoon gezond blijf eten en evenveel blijf sporten, maar na een tijdje kom ik toch weer een paar kilo (1-3 ongeveer) aan. Daar maak ik me niet zo'n zorgen over, maar het probleem is dat ik op mn buik weer behoorlijk aankom, terwijl mn gewicht toch laag blijft en ik ook niet ongezonder ben gaan eten of minder ben gaan sporten.

Mijn vraag is dus wat ik hieraan kan doen zodat het de volgende keer niet weer gaat gebeuren, anders kan ik elk jaar wel weer opnieuw gaan beginnen en dat was ik toch niet echt van plan..
Oud 01-01-2006, 12:26
Verwijderd
Ik weet niet of het bij deze topic past , maar val je van spinning af? af is dat vooral voor alleen maar je spieren strakker te maken?
Oud 01-01-2006, 13:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
oud en nieuw is niet goed gegaan nouja nieuwe ronde nieuwe kansen
Oud 01-01-2006, 14:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 01-01-2006 @ 13:26 :
Ik weet niet of het bij deze topic past , maar val je van spinning af? af is dat vooral voor alleen maar je spieren strakker te maken?
je krijgt er dikkere bovenbenen van...

Het past in dit topic, maar ga jij eerst maar eens goed eten.

Van alle duursporten kun je afvallen... Spieren worden niet strakker van spinnen, je lichaam kan strakker worden, maar de benen bv worden dikker, tenzij je er vet hebt zitten, dan verdwijnt dat misschien eerst, maar daaronder zitten getrainde spieren, dus kans is groot dat ze niet in cm'ers afnemen, maar toenemen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-01-2006, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 01-01-2006 @ 15:05 :
je krijgt er dikkere bovenbenen van...

Het past in dit topic, maar ga jij eerst maar eens goed eten.

Van alle duursporten kun je afvallen... Spieren worden niet strakker van spinnen, je lichaam kan strakker worden, maar de benen bv worden dikker, tenzij je er vet hebt zitten, dan verdwijnt dat misschien eerst, maar daaronder zitten getrainde spieren, dus kans is groot dat ze niet in cm'ers afnemen, maar toenemen...

aargh dikker oke ! hihih ja dat bedoelde ik maar dan kan je toch wel wat strakker ( dunner )eruit gaan zien daardoor
en heeft het ook nut voor je buik? of echt alleen je benen?

ik wil het trouwens niet alleen gaan doen om af te vallen,
maar ook voor mijn conditie.
Oud 01-01-2006, 18:51
Verwijderd
Met spinning verbrand je op zich wel veel calorieën, vergelijkbaar met racefietsen. Maar ik vind net als Gothic dat jij dat niet zou moeten willen, eigenlijk.
Oud 01-01-2006, 19:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-01-2006 @ 19:51 :
Met spinning verbrand je op zich wel veel calorieën, vergelijkbaar met racefietsen. Maar ik vind net als Gothic dat jij dat niet zou moeten willen, eigenlijk.
Tenzij ze netjes wat extra brood oid eet natuurlijk, bovenop wat ze normaal zou meoten eten...

Maar wie houden we dan voor de gek...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-01-2006, 19:27
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MieX schreef op 31-12-2005 @ 17:42 :
Mijn vraag is dus wat ik hieraan kan doen zodat het de volgende keer niet weer gaat gebeuren, anders kan ik elk jaar wel weer opnieuw gaan beginnen en dat was ik toch niet echt van plan..
Hoeveel kcal neem je op een dag dat je lijnt gemiddeld in, en hoeveel op een gewone dag? Misschien dat het verschil tussen die twee zo groot is dat je er van aankomt.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 01-01-2006, 19:42
Verwijderd
Even om terug te komen op het spinning verhaal. Spinning is zeker een ideale manier om af te vallen en je conditie te verbeteren. Een spinning training heeft over het algemeen een hoge intensiteit met een hartslag van 160+. Ik heb zelf een tijd lang aan spinning gedaan en ik verbandde volgens mijn Polar hartslag meter een 450-500 kcal per 45 min.

Je hoeft overigens niet bang te zijn om er binken van benen van te krijgen want die krijg je als vrouw zijnde alleen maar als je er echt aanleg voor hebt of als je gericht je beenspieren traint, goed eet en o.a. je eiwitinname opschroeft.

Of jij wel moet afvallen is een 2e vraag. Ik geloof dat jouw BMI inmiddels ver onder de grens van gezond gezakt is en eerlijk gezegd vind ik het erg jammer dat je je lichaam zo de vernieling in helpt. Hard maar waar.
Oud 01-01-2006, 20:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 01-01-2006 @ 20:27 :
Hoeveel kcal neem je op een dag dat je lijnt gemiddeld in, en hoeveel op een gewone dag? Misschien dat het verschil tussen die twee zo groot is dat je er van aankomt.
Ik denk dat het daar wel eens in zou kunnen zitten ja, want ik meen me te herinneren dat ik van haar op valtaf.nl wel eens wat eetdagboekjes heb gezien, en die waren naar mijn mening altijd aan de krappe kant (en niet de beste keuzes qua eten).

@MieX, als je het wilt opbouwen zou je met 50 of 100 kcal per week kunnen beginnen, als je gewicht gelijk blijft kun je verder omhoog gaan, als je aankomt kun je een week op hetzelfde aantal kcal blijven zitten en de week erna verder omhoog gaan.
Oud 01-01-2006, 20:24
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Dat is ook wat ik tot nu toe elke keer (2 keer, 1e keer stond ik stil op hoger gewicht en ben ik een tijdje gestopt) , maar het probleem is dus dat het opbouwen geen probleem is, maar dat ik in de maanden nadat ik klaar ben met opbouwen een veel bollere buik krijg en dat ik me dus afvraag wat ik daaraan kan doen.
Oud 01-01-2006, 20:41
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hoeveel en wat eet je dan als je klaar bent met opbouwen?

Misschien dat je dan dingen eet waar je buik van opblaast ofzo, is je buik 's ochtends wel dunner of ook niet?
Oud 02-01-2006, 10:24
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Hoi ik ben hier al vaker geweest maar wil weer wat meer letten op mijn eten. Weeg nu 82 kilo bij 1.68. Sinds 1 september ben ik helemaal gelijk gebleven, woog toen ook 82 en niet gegroeid sindsdien. Daar ben ik dus wel blij om maar aan de andere kant wil ik natuurlijk nog steeds wel naar (eerst) 75 kg. Ben nu al weer een paar dagen bezig en hou gewoon 1500 kcal per dag aan. Goed, we zullen wel zien

Ik had nog een vraag, belast ik mijn lichaam teveel door te hardlopen?
Oud 02-01-2006, 11:26
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Halflight schreef op 02-01-2006 @ 11:24 :
Hoi ik ben hier al vaker geweest maar wil weer wat meer letten op mijn eten. Weeg nu 82 kilo bij 1.68. Sinds 1 september ben ik helemaal gelijk gebleven, woog toen ook 82 en niet gegroeid sindsdien. Daar ben ik dus wel blij om maar aan de andere kant wil ik natuurlijk nog steeds wel naar (eerst) 75 kg. Ben nu al weer een paar dagen bezig en hou gewoon 1500 kcal per dag aan. Goed, we zullen wel zien

Ik had nog een vraag, belast ik mijn lichaam teveel door te hardlopen?
als je rustig aan rent en met de juiste techniek als het goed is niet, of je moet zwakke enkels of knieen hebben?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #10
Verwijderd
351 30-01-2006 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.