Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2003, 10:08
Verwijderd
Ik kan hier wel een heel verhaal lopen houden, maar ik wil alleen ff dit weten:

HOE KOM JE VAN EEN WRITERSBLOCK AF?!

Het duurt bij mij nu al maanden en al wat ik schrijf is gewoon klote. Het leest niet lekker weg, het schommelt aan alle kanten. Ik heb het idee dat alles wat ik opschrijf niet meer orgineel is, dat ik het zelf, of iemand anders, het al es geschreven heeft.. Waaah, wat te doen aan een writersblock? Het wordt nu heel irritant...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2003, 10:26
tacidvs
tacidvs is offline
Een paar maanden is toch niet zo erg? Misschien een heel end op een leven, maar het kan nog wel iets langer duren hoor.

Maar als oplossing zou je misschien hevig geëmotioneerd kunnen raken...
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:27
Verwijderd
Als ik het wist zou ik het je vertellen...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:30
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 03-05-2003 @ 11:26:
Een paar maanden is toch niet zo erg? Misschien een heel end op een leven, maar het kan nog wel iets langer duren hoor.

Maar als oplossing zou je misschien hevig geëmotioneerd kunnen raken...
Wel als je eerst 1-2 gedichten per dag schreef..

Dat is natuurlijk een idee ja..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:19
MUBA
Avatar van MUBA
MUBA is offline
Schrijf gewoon iets op. Ga niet kijken of het klopt, leg het gewoon weg, in een map ofzo. Over een maand ofzo kijk je dan wat je er dan van vindt. 't *kan* werken.
__________________
Reporter to Ghandi: "What do you think of Western Civilisation?" - Gandhi: "I think that would be a good idea."
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
MUBA schreef op 03-05-2003 @ 12:19:
Schrijf gewoon iets op. Ga niet kijken of het klopt, leg het gewoon weg, in een map ofzo. Over een maand ofzo kijk je dan wat je er dan van vindt. 't *kan* werken.
Al geprobeerd..En dan kom ik die gedichtjes weer tegen en dan denk ik..WAAAAAAH hoe heb ik het kunnen schrijven
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:49
iamre18
iamre18 is offline
Misschien geeft het lezen van diverse gedichten in gedichtenbundels je wat inspiratie?. Hiermee niet bedoelend om thema's over te gaan nemen, maar om weer wat in het dichterssfeertje te komen....

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Suc6 ermee!
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 12:39
sayang-steelo
sayang-steelo is offline
ik heb ook al een paar maanden last van hetzelfde.. alles wat je schrijft klopt niet of slaat nergens op.. en als je dan iets goeds hebtm, lees je het nog een keer en denk je gatver! ik kom er ook maar niet vanaf.. wat wel helpt is als je gewoon een tijdje ergens anders mee bezig gaat.. ik teken nu veel en dan denk ik nietsteeds aan mn gedichten.. en als je dan inspiratie hebt schrijf je wat.. dan komt het bij mij meestal wel weer goed..
__________________
..life is what you make it to be.....
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 14:33
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
GEWOON ontkennen. Op het moment dat je er aan toe gaat geven ben je te laat!!! Gewoon net doen alsof het niet bestaat, dat hele writters block gedoe is ONZIN.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 16:14
Verwijderd
ik ben dan wel geen dichter, en ik weet niet of 't het zelfde is maar ik teken en als ik een block ofzo heb dan ga ik gwoon een tijd nix doen want er komt toch nix uit en dan ga ik me concentreren op een andere hobby, een maandje ofzo, en dan voel ik ineens allemaal dingen weer opkomen en dan ga ik weer aan de slag, t is denk ik gwoon geen inspiratie meer hebben voor originele dingen, maar het is bij iedereen anders en dat is natuurlijk niet de enige oorzaak van een block maar dat is het bij mij meestal wel (gelukkig) maar ik denk dat je een block niet kan voorkomen alleen verkorten ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 16:42
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Simpel, niet schrijven. Als je een wirtersblock hebt betekent dat meestal dat je gevoelens zich niet langer kunnen identificeren met hetgene wat je wil schrijven, de oplossing is niet proberen maar zien dat gevoel terug te vinden. Dus leer te leven in dat gevoel. Bijvoorbeeld je bent verliefd en schrijft wel duizenden gedichten voor hem/haar, maar het moment dat je neit langer verliefd meer bent kijk je naar dat werk en denk je: was ik zo verliefd dan? En kun je ook niet langer op die manier schrijven omdat je je zo niet meer voor hem voelt. Toch zul je wanneer je weer verliefd word ook weer kunnen schrijven daarover. Krom voorbeeldje maar het is wel waar, wanneer jij je onderwerpen dieper in je opneemt en er werkelijk mee voelt, kun je er ook weer over schrijven. Maar gewoon een tip, probeer het niet, zet jezelf niet klem, wacht gewoon tot je voelt dat je weet waarover je schrijven moet.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 03-05-2003 @ 17:42:
Simpel, niet schrijven. Als je een wirtersblock hebt betekent dat meestal dat je gevoelens zich niet langer kunnen identificeren met hetgene wat je wil schrijven, de oplossing is niet proberen maar zien dat gevoel terug te vinden. Dus leer te leven in dat gevoel. Bijvoorbeeld je bent verliefd en schrijft wel duizenden gedichten voor hem/haar, maar het moment dat je neit langer verliefd meer bent kijk je naar dat werk en denk je: was ik zo verliefd dan? En kun je ook niet langer op die manier schrijven omdat je je zo niet meer voor hem voelt. Toch zul je wanneer je weer verliefd word ook weer kunnen schrijven daarover. Krom voorbeeldje maar het is wel waar, wanneer jij je onderwerpen dieper in je opneemt en er werkelijk mee voelt, kun je er ook weer over schrijven. Maar gewoon een tip, probeer het niet, zet jezelf niet klem, wacht gewoon tot je voelt dat je weet waarover je schrijven moet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 03-05-2003 @ 17:42:
Simpel, niet schrijven. Als je een wirtersblock hebt betekent dat meestal dat je gevoelens zich niet langer kunnen identificeren met hetgene wat je wil schrijven, de oplossing is niet proberen maar zien dat gevoel terug te vinden. Dus leer te leven in dat gevoel. Bijvoorbeeld je bent verliefd en schrijft wel duizenden gedichten voor hem/haar, maar het moment dat je neit langer verliefd meer bent kijk je naar dat werk en denk je: was ik zo verliefd dan? En kun je ook niet langer op die manier schrijven omdat je je zo niet meer voor hem voelt. Toch zul je wanneer je weer verliefd word ook weer kunnen schrijven daarover. Krom voorbeeldje maar het is wel waar, wanneer jij je onderwerpen dieper in je opneemt en er werkelijk mee voelt, kun je er ook weer over schrijven. Maar gewoon een tip, probeer het niet, zet jezelf niet klem, wacht gewoon tot je voelt dat je weet waarover je schrijven moet.

Dat is ook zo. Ik kon maanden echt niets fatsoenlijks schrijven, maar de laatste tijd kriebelt het gewoon weer. Ik heb weer onderwerpen, halve zinnen in mijn hoofd. Ze komen er alleen nog niet echt goed uit..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:09
Verwijderd
mjah, ik heb dat ook wel eens gehad,ik schreef echt op een avond 4 tot 5 gedichten en opeens stopte ik daarmee.. ik wist niets meer.. toen kwamen er weer allerlei problemen in mn leven en kon ik opeens weer schrijven als een gek, met als gevolg dati k nu 7 gedichten per dag schrijf.....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:03
regardless
Avatar van regardless
regardless is offline
ik heb dit ook wel een beetje, daarom schrijf ik nu alleen nog maar gedichten als ik in de 'mood' ben..
Als mijn emoties heel heftig zijn dan zijn mijn gedichten het mooist.
bijv: verliefd, liefdesverdriet, overlijden, boosheid enz.
dat heb ik niet elke dag en daarom kan ik ook niet elke dag een mooi gedicht schrijven.
Soms schrijf ik wel 'gewoon' een gedicht, meestal vind ik um niet mooi maar dan vind ik hem een maand later terug en dan denk ik van huh? hep ik dat geschreven.. oh.. nou best aardig wel eigenlijk. hihi.
succes er mee iig.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 03-05-2003 @ 19:49:
Dat is ook zo. Ik kon maanden echt niets fatsoenlijks schrijven, maar de laatste tijd kriebelt het gewoon weer. Ik heb weer onderwerpen, halve zinnen in mijn hoofd. Ze komen er alleen nog niet echt goed uit..
Ik heb precies hetzelfde, maar ook met gevoelens ed komt er weinig (niets) uit. Ik hoop al tijden dat er ooit weer *iets* komt dat er voor zorgt dat het 'writersblock' weer eenbeetje opheft.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 14:07
Verwijderd
Vroeger kon ik alleen maar schrijven als ik in de stemming was en dan kwamen er meteen zo'n 5 gedichten uit. Er werd ook nix aan mijn gedichten veranderd, als ze geschreven waren, waren ze af. Toen heb ik een hele periode niet kunnen schrijven omdat er niets te schrijven was. Vond het vreselijk omdat ik zelfs ging denken dat ik het verleerd was en heb mezelf toen gedwongen om te schrijven over opgelegde onderwerpen. Dan vroeg ik aan een klasgenoot: Nu een woord zeggen, maakt niet uit wat. Dus zo zijn stoel, gom, water, lucht, hond, sex en nog wat dingen aan bod gekomen. Ter plekke maakte ik daar een gedicht over, het kwam dan wel niet uit het hart, maar het was een bewijs voor mezelf dat ik het nog kon. Nu ben ik weer helemaal terug in het schrijven met wat mindere weken en wat heftigere weken. Alleen nu heb ik ook aanvaard dat mijn gedichten verbeterd mogen worden. En nu heb ik ook steeds vaker dat ik denk: wauw, heb ik dat geschreven? Heb eindelijk een redelijk niveau bereikt, vind ik zelf, maar dat mag ook wel na 9 jaar.
Moraal van het verhaal, laat je niet op je kop zitten doordat je je niet in de stemming voelt, ga gewoon door, dwing jezelf tot schrijven. Als het niet goed is, verbeter net zolang tot je wel tevreden bent. Zo ben ik al 1 maand aan een sonnet bezig dat nog altijd beter kan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 02:23
vampiro
Avatar van vampiro
vampiro is offline
Probeer op te houden met "willen" schrijven...

ik denk wanneer je er minder bij stilstaat je na een paar weken vanzelf dingen in je hoofdje krijgt waarvan je denkt JAH!!! dat klinkt goed!!!

hoe grager je wilt, des te minder krijg je uit je pen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2003, 11:40
omegarius
Avatar van omegarius
omegarius is offline
Citaat:
vampiro schreef op 07-05-2003 @ 03:23:
Probeer op te houden met "willen" schrijven...

ik denk wanneer je er minder bij stilstaat je na een paar weken vanzelf dingen in je hoofdje krijgt waarvan je denkt JAH!!! dat klinkt goed!!!

hoe grager je wilt, des te minder krijg je uit je pen
helemaal mee eens!

en schrijf voor jezelf, niet voor de wereld, je emoties, je mening in een gedicht.

heh, anders krijg je hetzelfde als top40 nummers die gemaakt zijn volgens de top40 formule en niet volgens de creativiteit van de artiest.

greetz
__________________
"Reality can never satisfy dreams, when a dream becomes reality, another reality becomes a dream"
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
vampiro schreef op 07-05-2003 @ 03:23:
Probeer op te houden met "willen" schrijven...

ik denk wanneer je er minder bij stilstaat je na een paar weken vanzelf dingen in je hoofdje krijgt waarvan je denkt JAH!!! dat klinkt goed!!!

hoe grager je wilt, des te minder krijg je uit je pen
dat heb ik al geprobeerd Ik heb een paar maanden echt niets geschreven, dit forum amper bezocht. Nu kriebelt het weer, krijg ik weer allerlei onderwerpen, ideeën om weer te schrijven. Het komt er alleen nog niet uit zoals ik wil

Maarrr tis gewoon irritant, je krijgt het idee dat je het verleerd bent
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef:
Vroeger kon ik alleen maar schrijven als ik in de stemming was en dan kwamen er meteen zo'n 5 gedichten uit. Er werd ook nix aan mijn gedichten veranderd, als ze geschreven waren, waren ze af.
*Herken* *herken* In mijn 'depressieve' periode, schreef ik werkelijk iedere dag. Allemaal in dezelfde mood, ik schreef in een paar minuten en het stond er. Maarrr toen ging het beter, verdween ook mijn schrijven...Het lukte gewoon niet meer.



Citaat:
Mutant schreef:
Toen heb ik een hele periode niet kunnen schrijven omdat er niets te schrijven was. Vond het vreselijk omdat ik zelfs ging denken dat ik het verleerd was en heb mezelf toen gedwongen om te schrijven over opgelegde onderwerpen. Dan vroeg ik aan een klasgenoot: Nu een woord zeggen, maakt niet uit wat. Dus zo zijn stoel, gom, water, lucht, hond, sex en nog wat dingen aan bod gekomen. Ter plekke maakte ik daar een gedicht over, het kwam dan wel niet uit het hart, maar het was een bewijs voor mezelf dat ik het nog kon.
Dat kan ik niet, over een opgelegd onderwerp schrijven.. Nou ja, niet over een onderwerp als 'stoel, gom'. Iets tastbaars. Schrijven over iets tastbaars maakt het voor mij te duidelijk, te definitief. Ik kan er geen vage, wazige interpretatie aangeven, as je snapt wat ik bedoel.

Citaat:
Mutant schreef:
Nu ben ik weer helemaal terug in het schrijven met wat mindere weken en wat heftigere weken. Alleen nu heb ik ook aanvaard dat mijn gedichten verbeterd mogen worden. En nu heb ik ook steeds vaker dat ik denk: wauw, heb ik dat geschreven? Heb eindelijk een redelijk niveau bereikt, vind ik zelf, maar dat mag ook wel na 9 jaar.
Ik ben nu ook aan het proberen mijn eigen gedichten te verbeteren. Ik probeer nu een beetje van alles uit, om mijn Writer's Block te doorbreken... Omdat dat na een paar maanden wel weer es tijd wordt. Omdat ik het weer voel prikkelen.

Citaat:
Mutant schreef:
Moraal van het verhaal, laat je niet op je kop zitten doordat je je niet in de stemming voelt, ga gewoon door, dwing jezelf tot schrijven. Als het niet goed is, verbeter net zolang tot je wel tevreden bent. Zo ben ik al 1 maand aan een sonnet bezig dat nog altijd beter kan.
Ik zal alle raad in deze topic tot mij nemen en wel even kijken hoe het uitpakt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:49
Verwijderd
Ik zal het voorbeeld geven:


Gum

Gum of gom
Of uitveegdingetje
Springt en
Stuitert
In het rond
Op de grond
Voor ik hem vang.


Vriendin en ik hadden een discussie of het nu gum of gom moest zijn (Ned-België) en uiteindelijk zei ik ach dan is het uitveegdingetje et voila eerste 2 regels heb ik al...

Het is geen kwalitatief of diepgaand gedicht, maar ik vind het zelf leuk en velen anderen met mij. Gedichten hoeven niet vaag of wazig te zijn, ik heb dat ook altijd gedacht. Gedichten hoeven niet over gevoelens te gaan, al heeft het me ook 5 jaar gekost om daar achter te komen. Mijn schrijven is nu evenvaak oefening als echt mijn hart uitstorten.

iig succes ermee
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 07-05-2003 @ 14:49:
Ik zal het voorbeeld geven:


Gum

Gum of gom
Of uitveegdingetje
Springt en
Stuitert
In het rond
Op de grond
Voor ik hem vang.


Vriendin en ik hadden een discussie of het nu gum of gom moest zijn (Ned-België) en uiteindelijk zei ik ach dan is het uitveegdingetje et voila eerste 2 regels heb ik al...

Het is geen kwalitatief of diepgaand gedicht, maar ik vind het zelf leuk en velen anderen met mij. Gedichten hoeven niet vaag of wazig te zijn, ik heb dat ook altijd gedacht. Gedichten hoeven niet over gevoelens te gaan, al heeft het me ook 5 jaar gekost om daar achter te komen. Mijn schrijven is nu evenvaak oefening als echt mijn hart uitstorten.

iig succes ermee
Ik vind hem ook wel leuk ja. Opzich leer ik van dit Writer's block wel veel.. Het is ook goed dat ik der één heb, omdat dit dus n.a.v. het achter me laten van een depressie is.. Het is ook een goed moment om te bezinnen, te kijken wat nou je echte schrijfstijl is enzo.

maarrem..Noem es een woord dan, dan ga ik es kijken of dat voor mij ook werkt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 07-05-2003 @ 16:02:
Ik vind hem ook wel leuk ja. Opzich leer ik van dit Writer's block wel veel.. Het is ook goed dat ik der één heb, omdat dit dus n.a.v. het achter me laten van een depressie is.. Het is ook een goed moment om te bezinnen, te kijken wat nou je echte schrijfstijl is enzo.

maarrem..Noem es een woord dan, dan ga ik es kijken of dat voor mij ook werkt
Zal het gemakkelijk houden: muur.

Zal zelf er ook eentje proberen te maken, maar niet nu, moet ff voor school iets doen .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 07-05-2003 @ 20:16:
Zal het gemakkelijk houden: muur.

Zal zelf er ook eentje proberen te maken, maar niet nu, moet ff voor school iets doen .
Ik ben morgen niet online, en vrijdag misschien eventjes..Maar ik ga het proberen! Morgen een 3 uur durende treinreis, dus dat moet lukken, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 21:59
Verwijderd
Heb zelf nog geen tijd gehad. Tip: neem er niet teveel tijd voor. Schrijf gewoon wat in je opkomt, gooi het op papier. Schrijf het meteen af, tijd om te verbeteren komt later, niet meteen 3 uur eraan gaan werken, want da s ook niet goed (tenzij je een gedicht van 5 blzn schrijft )

Succes!!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:47
walter
Avatar van walter
walter is offline
heel veel karnemelk drinken
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
walter schreef op 07-05-2003 @ 23:47:
heel veel karnemelk drinken
want??
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:14
Verwijderd
Mijn muur is er, 2 minuten...
Ben benieuwd of jouw treinreis van 3 uur nog iets opgeleverd heeft


Muur

Eindeloos reikt zij
de spanwijdte van
mijn vleugels aan.
Zo ver mijn ogen
zien en horen
voel ik haar
hart
hard en steen
dor en vaal
en zij laat mij
niet gaan
of vergaan
in de dwaasheid
van haar bestaan.


Dat was het makkelijke van muur: het is een voorwerp, maar je kunt het ook naar de gevoelskant trekken. Het is ook niet een erg origineel gedicht (de gedichten die ik al heb gemaakt met ogen en dwaasheid en dor...), maar het is pure oefening. En voor 2 minuten ben ik er best tevreden over .
Nu is het wachten of het wat bij jou heeft opgeleverd...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 08-05-2003 @ 22:14:
Mijn muur is er, 2 minuten...
Ben benieuwd of jouw treinreis van 3 uur nog iets opgeleverd heeft


Muur

Eindeloos reikt zij
de spanwijdte van
mijn vleugels aan.
Zo ver mijn ogen
zien en horen
voel ik haar
hart
hard en steen
dor en vaal
en zij laat mij
niet gaan
of vergaan
in de dwaasheid
van haar bestaan.


Dat was het makkelijke van muur: het is een voorwerp, maar je kunt het ook naar de gevoelskant trekken. Het is ook niet een erg origineel gedicht (de gedichten die ik al heb gemaakt met ogen en dwaasheid en dor...), maar het is pure oefening. En voor 2 minuten ben ik er best tevreden over .
Nu is het wachten of het wat bij jou heeft opgeleverd...
Muur.

Ongestoord vertellen
torenhoog en meters diep
zoekend naar woorden
slechts op papier
vanwaar ik dan
een muurtje schiep

Metselend als een metselaar
woorden stapelen, op elkaar
en zo dan, op den duur
Een gedicht, rondom een muur

Had ik nog dezelfde avond geschreven, toen ik in bed lag. Ook maar 10 minuutjes mee bezig geweest ofzo. Daarentegen tijdens mijn 2x drie uur treinreizen wel allemaal gedichtjes geschreven enzo..Ik zal daluk wel ff posten wat ik allemaal heb gemaakt, in een andere topic.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 19:21
Verwijderd
Leuk en mooi. Zie je wel
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 09-05-2003 @ 20:21:
Leuk en mooi. Zie je wel
Joepie! In de strijd tegen mijn Writer's Block ben ik aan de winnende hand
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 10-05-2003 @ 15:40:
Joepie! In de strijd tegen mijn Writer's Block ben ik aan de winnende hand
En zo hoort het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten TIJD voor een WEDSTRIJD-poll
Porcelain
123 25-10-2007 22:44
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Verhalen & Gedichten Zelfkritiek (géén verhaal)
Anne
5 05-03-2003 19:54
Verhalen & Gedichten Dichten verleren?
Verwijderd
17 13-02-2003 21:25
Verhalen & Gedichten doggie? Ben erg benieuwd naar de reacties
SounD
9 02-06-2002 18:11
Verhalen & Gedichten Aan Forummers die een mededichter willen helpen, kijk even hier Bedankt alvast
Dreampoet
14 05-09-2001 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.