Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2002, 21:12
Verwijderd
waarom zou je gezonder leven zonder alcohol,
dan als je bijv. een keer per week een glaasje drinkt...

waarom zou je niet eens een keer gewoon sex mogen hebben zonder liefde...


is sXe niet gewoon uit de hand gelopen en bedoelde Minor Threat hier gewoon mee dat muziek en optredens intelligent moesten blijven en hun muziek en optredens niet afgeschilderd moesten worden als dronkemans low-iq'd shit...?


sxe-leek,

Rutger

Laatst gewijzigd op 22-05-2002 om 21:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 21:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Laat die mensen dat lekker doen, als ze dat willen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:21
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ik vraag me dat soort dingen ook wel eens af, maar ik respecteer hun standpunt ookal slaat straight edge zijn helemaal nergens op, vind ik
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:46
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:
waarom zou je gezonder leven zonder alcohol,

--> omdat je neit afhankelijk wil worden van stoffen,omdat je ten alle tijden jezelf wil zijn en neit een creatuie van de alchol in je bloed,omdat je een keuze maakt bewust te leven

dan als je bijv. een keer per week een glaasje drinkt...
--> consequentie,je leeft ergens naar hebt je principes en idealen

waarom zou je niet eens een keer gewoon sex mogen hebben zonder liefde...

--> ttulijk mag je dat alleen dan ben je geen sXe voor mij is het neit dat ik het neit doe omdak dan geen sXe ben maar ik ben sXe omdak liefde en sex onafscheidenlijk vind en liefde zonder sex verwerpenlijk vind...

is sXe niet gewoon uit de hand gelopen en bedoelde Minor Threat hier gewoon mee dat muziek en optredens intelligent moesten blijven en hun muziek en optredens niet afgeschilderd moesten worden als dronkemans low-iq'd shit...?
--> mischien doet dat er wat toe? de bijbel is mischien ook maar een uit de hand gelopen grap.. het gaat erom dat jejezef kan herkennen in de idealen en standpunten dat dat hetgeen is waarvoor je staat en hoe je wil leven...


sxe-leek,

Rutger
nogmaalshet is neit zo dat je naar een bepaald iets leeft en jezelf aanpast om sXe te zijn... je bent sXe omdat je erin geloofd
ik zou nooit consesies doen om mezelf wat te mogen noemen... ik herken mezelf alleen in het sXe gedachtengoed en heb dan ook trosts een zwart kruis op mijn vuist... neits meer niets minder... voor de rest moet iedereen voorzich weten of hij drinkt in het rondnuekt etc boeit mij vrij weinig zolang je me maar neit lastig valt...
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:49
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Ach als mensen zich daaraan willen houden.. ze doen maar. Ik hoef zelf niet zo nodig mezelf dingen te gaan verbieden om maar een bepaalde lifestyle te hebben..al drink ik uit mezelf al erg weinig.. het zal voor mij totaal geen probleem zijn.. maar een biertje an sich is lekker op z'n tijd.. dus waarom niet? Dronken ben ik never etc etc etc...

*leest redactie van jesus crust.. ok .. dan kan ik me net niet precies vinden in de sxe gedachte dus ga ik geen kruis op mn hand zetten..*
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:55
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
vroeger dronk je toch wel eens wat Jaap?
hoe kwam je dan er zo bij om toch straightedge te worden.
Wat was voor jou de reden voor deze verandering?

ben nieuwsgierig
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:58
Thutshui
Avatar van Thutshui
Thutshui is offline
Ik ben technisch gezien een sXe, daar kwam ik laatst plots achter toen ik hoorde dat je geen vega hoefde te zijn om sXe te zijn...

Naja goed, ik heb dus nog nooit enige vorm van drugs gebruikt, ik drink sinds lange tijd niet meer en sex heb ik enkel binnen een relatie...

Maar ik doe het niet om sXe zijn maar gewoon omdat ik bewust wil leven, zoals Jaap het al zei. Kijk, als ik een keer zin heb om te drinken, wil ik dat gewoon kunnen doen, dan heb ik niet het gevoel dat ik het sXe-zijn verloeder zeg maar...

Ik leef gewoon heel fijn zonder drugs en alcohol, maar ik wil dat liever niet bestempelen met sXe, dat is echt iets waar je je aan moet houden. Nu ben ik gewoon vrij als ik toch een keer wat zou willen drinken...

Naja goed, dit is gewoon mijn verhaal en heeft nix met dit topic te maken...
__________________
[ http://www.cu2.nl/Thutshui ] - [*Having A Major Crush On Hukkie*]
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:46
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
ik kwalificeer dus duidelijk niet als sXe maar ach als mensjuhs graag zo willen zijn wrom niet en mja wat dwj (ju$u$ crust) al zei ; als je mij dr maar niet mee lastig valt vind ik het prima wat je doet.

__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 00:36
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Thutshui schreef:
ik heb dus nog nooit enige vorm van drugs gebruikt, ik drink sinds lange tijd niet meer
ow en alcohol is zeker geen drugs
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 05:44
Thutshui
Avatar van Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
McMotion schreef:


ow en alcohol is zeker geen drugs
Naja, oke, eigenlijk wel misschien. Maar met 'enige vorm van drugs' bedoel ik soft- en harddrugs...

__________________
[ http://www.cu2.nl/Thutshui ] - [*Having A Major Crush On Hukkie*]
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 06:32
Verwijderd
het valt me wel op dat mensen vaak zeggen dat ze sXe zijn als excuus dat ze geen alchohol lusten of dat "vegatariërs" geen vlees eten omdat ze het ook gewoon niet lusten.

maar dan ben je toch nep bezig eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 06:38
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Osiris schreef:
het valt me wel op dat mensen vaak zeggen dat ze sXe zijn als excuus dat ze geen alchohol lusten of dat "vegatariërs" geen vlees eten omdat ze het ook gewoon niet lusten.

maar dan ben je toch nep bezig eigenlijk?
ja dan ben je nep bezig... en mensen waarneer dringt het nou ens tot jullie door.. het is neit dat ik niet drink om sXe te zijn.. ik drink gewoon niet en daarom ben ik sXe...

vroeger dronk ik wel... maar ik beleef er geen enkel plezier aan ik haat het om mezelf niet in de hand te hebben en me anders te gaan voelen.. ik wil graag mezelf zijn en mezelf in de hand hebben en het leven nuhter en gezond doorlopen ik doe geen enkele consessie..

het is neit dat ik het doe om ergens bij te horen.. voor mij is het gewoon allenmaal neit meer dan logisch was dat neit zo geweest dan was ik ook geen sXer...
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 06:39
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Thutshui schreef:


Naja, oke, eigenlijk wel misschien. Maar met 'enige vorm van drugs' bedoel ik soft- en harddrugs...

alchol is vergelijkbaar met harddrugs....
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 06:41
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
muckymouse schreef:
vroeger dronk je toch wel eens wat Jaap?
hoe kwam je dan er zo bij om toch straightedge te worden.
Wat was voor jou de reden voor deze verandering?

ben nieuwsgierig
ik wou neit sXe worden...ik ben gewoon veranderd en kwam er achter dat mijn levenswijze als sXe bestempeld kon worden en ja ik ben er wel trots op de manier waardoor ik door het leven ga zeker als ik alle bezopen figuren zie brallen etc dus kan mij het schelen en ik geef er een naampje aan...
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 08:47
Thutshui
Avatar van Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:


alchol is vergelijkbaar met harddrugs....
Eens.

Als je kijkt naar de gevolgen in een laat stadium wel ja... Maar nogmaals, niemand ziet alcohol als drugs, kijk maar naar het beleid hier in Nederland.
__________________
[ http://www.cu2.nl/Thutshui ] - [*Having A Major Crush On Hukkie*]
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 09:21
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik respecteer mensen als ze straightedge zijn, zolang ze mij maar niet boos aan gaan kijken als ik een wijntje bestel. Dat vind ik kinderachtig, want daar val ik -zoals Jaap al zei- toch niemand mee lastig? Zodra mensen hun levensovertuiging aan me gaan opdringen, ben ik weg, en dat geldt voor straightedge maar ook voor religie etc.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 09:29
Ninnoc
Ninnoc is offline
ieder zijn ding

ik respecteer sXe luitjes zolang ze mij niet gaan bekeren
Ik kan me ook wel inleven in het hele sXe idee (zover ik dat ken) maar goed ik drink tijdens mijn eten ook vaak en wijntje, dat vind ik lekker en dan heb ik mezelf echt nog wel in de hand.
En bovendien heb ik ook weleens zin om mezelf niet in de hand te hebben en dan rook ik een jointje. Verder vind ik het hele sex idee lichtelijk twijfelachtig.
kan je me de preciese reden geven voor het geen-sex-zonder-liefde-idee?
Ik dacht altijd dat het was om puur te blijven en jezlf in de hand te houden maar goed wil eerst ff meer info voor ik commentaar geef.

En hoe zit het nou met koffie en tabak? Dat is per sXe'er verschillend?
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 09:36
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Thutshui schreef:


Eens.

Als je kijkt naar de gevolgen in een laat stadium wel ja... Maar nogmaals, niemand ziet alcohol als drugs, kijk maar naar het beleid hier in Nederland.
niks gevolgen in een laat stadium... alcohol is een harddrug.. -> punt alleen het zou moeilijk worden voor nederland (en voor heel de wereld) om ineens alcohol te verbieden... ten eerste, mensen denken ECHT dat het onschuldiger is dan weed, dus is het moeilijk ze ineens duidelijk te maken dat het een geldkwestie is waarvoor ze zijn voorgelogen, en ten tweede, het zal een gigantische klap zijn voor de wereldeconomie..

dus dat naampje interesseert mij weinig.. koffie valt ook onder drugs, maanzaad valt ook onder drugs, aspirines vallen ook onder drugs... ik denk dat je per drug maar moet bepalen of je hem wil gebruiken of niet... er zijn zoveel drugs die in je lichaam worden aangemaakt... daardoor word je ook beinvloed, maar dat merk je niet omdat dat altijd al zo is
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2002, 09:37
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
'k heb wel de respect trouwens voor sXe mensen... daar moet je gewoon veel zelfdicipline voor hebben, en ik wou dat ik het had (al zou ik dan nog geen sXe worden hoor)
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:32
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Thutshui schreef:


Naja, oke, eigenlijk wel misschien. Maar met 'enige vorm van drugs' bedoel ik soft- en harddrugs...

Maar stiekem ben je wel even keihard een dikke vette dealer

Misschien is het ook alemaal wel ontzettend gedramatiseerd (heeft geen betrekking op Drama btw ). In mijn geval is het gewoon dat ik geen drank en drugs (meer) gebruik omdat ik niet hoef en dat er een naam aan zit is alleen maar handig. Drank is af en toe zeker patent en als ik wil ga ik nu naar het cafe en bestel een Hooch of zoiets, maar ik heb die behoefte gewoon niet.

Ik eet ook geen vlees en drink geen koffie, dus ben ik automatisch van de hormoon-en cafeinekwestie af. Daarnaast heb ik al een bloedhekel aan aspirines en medicijnen en zooi, dus dat komt ook weer mooi uit. Ik zeg niet dat ik nooit wat gebruik, alleen in noodgevallen.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:41
Dying Bride
Dying Bride is offline
Iederen mag van mij doen wat hij/zij wil, zolang ze mij er maar niet lastig mee vallen (in de richting van het ook aan mij opdringen ofzo) Zolang ik mensen niet lastig val wens ik ook niet lastig gevallen te worden. Voor de rest vind ik het allemaal wel best
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:46
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Nee opdringen is ook niet leuk. Vergelijkbaar met Jehova's Getuigen die 's ochtends om 9 uur voor je deur staan met het licht. Ik vind dat als je sXe word of bent, je dat doet omdat je het zelf wil en niet omdat het je opgedrongen word.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:56
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
idd ik haat zogenaamde "lifestyle-pushers" noem ik ze maar even
die heb je als bv mensen die op straat jesus/de bijbel verkondigen tot sXe mensen die je aanspreken op drinken/roken/drugs, ik vind een lifestyle een persoonlijk iets en of iemand anders het anders doet interreseert me geen moer.
Ik heb zonder drank en wiet evenveel plezier als ik een avond uitga heb ik gemerkt, verder was het bij mij ook een financiele kwestie haha
( btw met lifestyle pushers kan je het ook andersoms zien bv mensen die je bekritiseren als je sXe of iets anders bent , waar bemoei je je mee? weet je?)
Verder zijn er volgens mij ook sXe mensen die je "nep" vinden als je OOIT voordat je sXe was een keer hebt gedronken of gerookt..... dat vind ik bullshit want ik geloof namelijk zelf dat je iets niet totaal kan beoordelen zonder het zelf eerst te hebben ervaren.
Zo zie je maar je moet sXe idd niet opvatten als alleen maar regeltjes , het zijn gewoon een paar principes waar je je wel OF niet in kan vinden
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:00
Thutshui
Avatar van Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
Hukkie schreef:


Maar stiekem ben je wel even keihard een dikke vette dealer
Dat is niet!

__________________
[ http://www.cu2.nl/Thutshui ] - [*Having A Major Crush On Hukkie*]
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:51
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
jaja tis wel zo dat veel mensen die niet drinken echt neerkijken op het "domme' gedrag van de wel drinkers.
zo een beetje neerbuigend doen, daar hou ik niet van.

sommige houden niet van drank en anderen wel, sommigen willen zichzelf ten alle tijden in de hand houden. En sommige vinden het leuk om te drinken en dan anders doen dan normaal.
en idd zolang je elkaar er maar niet lastig om valt. Als iemand neerbuigend doet over mijn drinken dan vind ik dat ook vervelend.
Maar als ik een keer niet wil drinken, en mensen gaan t opdringen is dat minstens zo vervelend
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2002, 14:32
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
ik vind een lifestyle een persoonlijk iets en of iemand anders het anders doet interreseert me geen moer.
erg mooi gezegd
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:03
Built to last
Built to last is offline
ik vind t alleen irritant als mensen het feit dat ze niet roken en drinken gaan gebruiken om zich straightedge te noemen, en dan zo gaan gedragen van kijk mij ik ben straightedge.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:
ik vind t alleen irritant als mensen het feit dat ze niet roken en drinken gaan gebruiken om zich straightedge te noemen, en dan zo gaan gedragen van kijk mij ik ben straightedge.
ja dat bedoelde ik een beetje
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:12
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
muckymouse schreef:
jaja tis wel zo dat veel mensen die niet drinken echt neerkijken op het "domme' gedrag van de wel drinkers.
zo een beetje neerbuigend doen, daar hou ik niet van.

sommige houden niet van drank en anderen wel, sommigen willen zichzelf ten alle tijden in de hand houden. En sommige vinden het leuk om te drinken en dan anders doen dan normaal.
en idd zolang je elkaar er maar niet lastig om valt. Als iemand neerbuigend doet over mijn drinken dan vind ik dat ook vervelend.
Maar als ik een keer niet wil drinken, en mensen gaan t opdringen is dat minstens zo vervelend
nee ik kijk neit neer op drinkers wel op mensen die totaal lam irritant gaan doen.... en dat zijn er nogal veel..
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:13
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
info + faQ http://www.poisonfree.com
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:24
sXe
sXe is offline
Hmm ik kan nu hele zooi gaan opschrijven warom ik wel, maar aangezien ik me wel kan vinden in wat Jesus Crust gezegt heeft ga ik het niet allemaal herhalen. (Tenslotte vraag ik jullie ook niet allemaal om met jullie verhaaltjes te komen waarom je WEL drinkt, omdat herhaling ronduit saai is)

Nog over dat opdringerige van sommige sXe'rs daar erger ik me dus ook enorm aan, Als mensen willen drinken laat ze, als ze dat niet willen laat ze ook. Je word sXe vanuit jezelf en niet doordat een of andere getuige je de foute dingen van het leven gaat voorkauwen.

.

En voor al die ska en gothic mensen die zich ook zo nodig sXe moeten noemen, get real... Ga je eigen lifestyle maar opzetten
sXe gaat hand in hand met hardcore.. Je kan nog zo je best doen met niet drinken, niet blowen, en grote zwarte kruizen op je hand schilderen., zonder hardcore is er geen sXe
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:28
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ik ben het met beide standpunten eens:
het is verschrikkelijk irritant als die dronken mensen over straat schreeuwen, en ik zou me er ook totaal niet lekker bij voelen!
Maar aan de andere kant als je jezelf kan beheersen dan is er niks mis met een paar biertjes en een blowtje!
Maar dat is het probleem veel mensen kunnen zich niet beheersen en gaan mensen op straat lastig vallen als ze dronken zijn! En dat "no fucking around" ben ik het ook mee eens! Geen vlees eten ook (ook al is dat meer iets dat véél sxe mensen geen vlees eten, het is dus geen eis zeg maär) ik heb respect voor alle levensvormen, waarom is een dier minder waard dan een mens?
Ik drink maar met mate, en ik voel me niet 'schuldig' tegenover mijn vrienden die wél sxe zijn, ook al heb ik veel respect voor hun!
Ik vind het ontzettend stom als sxe mensen met een kruis op hun hand gaan lopen (sorry jaap )
dan is het meer zo van: "Kijk mij eens sxe zijn" je doet het tenslotte voor jezelf!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:31
sXe
sXe is offline
Kruis is DE manier om mede sXe mensen te ontmoeten.
(al doe ik het zelf niet, bah gore marker op je hand)
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:33
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
sXe schreef:
En voor al die ska en gothic mensen die zich ook zo nodig sXe moeten noemen, get real...
hoezo? hebben ze het recht daartoe niet?
in mijn ogen hoef je niet speciaal naar hardcore te luisteren en je daarnaar te kleden e.d. om straight edge te zijn

of begrijp ik het nou verkeerd?
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:36
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
Ik ben het met beide standpunten eens:
het is verschrikkelijk irritant als die dronken mensen over straat schreeuwen, en ik zou me er ook totaal niet lekker bij voelen!
Maar aan de andere kant als je jezelf kan beheersen dan is er niks mis met een paar biertjes en een blowtje!
Maar dat is het probleem veel mensen kunnen zich niet beheersen en gaan mensen op straat lastig vallen als ze dronken zijn! En dat "no fucking around" ben ik het ook mee eens! Geen vlees eten ook (ook al is dat meer iets dat véél sxe mensen geen vlees eten, het is dus geen eis zeg maär) ik heb respect voor alle levensvormen, waarom is een dier minder waard dan een mens?
Ik drink maar met mate, en ik voel me niet 'schuldig' tegenover mijn vrienden die wél sxe zijn, ook al heb ik veel respect voor hun!
Ik vind het ontzettend stom als sxe mensen met een kruis op hun hand gaan lopen (sorry jaap )
dan is het meer zo van: "Kijk mij eens sxe zijn" je doet het tenslotte voor jezelf!

nee het is neit kijk mij eens sXe zijn... ik leef zo ben er trots op en dat mogen andere weten... zelfde reden waarom anderen een hanekam hebben oid....verder zxijn de lifestyle pushers idd verschrikkenlijk irritant... sXe but not an asshole!
sXe is trouwens wel degenlijk afscheidbaar met hc.. het is geen vereiste om hc coel te vinden..omdat het nu toevallig onstaan is in de hc scene.... het is een manier van leven en niet die van muziek luistern vind ik...alhoewel de link tussen hc en sXe niet vergeten mag worden....
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:40
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
nee het is neit kijk mij eens sXe zijn... ik leef zo ben er trots op en dat mogen andere weten...
Je doet het toch voor jezelf en niet voor andere?
Ik vind het voorbeeld van de hanekam niet echt kloppend, een hanekam is meer iets provocerends!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2002, 15:43
sXe
sXe is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:

hoezo? hebben ze het recht daartoe niet?
in mijn ogen hoef je niet speciaal naar hardcore te luisteren en je daarnaar te kleden e.d. om straight edge te zijn

of begrijp ik het nou verkeerd?
Je begrijpt het verkeerd lijkt me ja,

sXe is een substroom/beweging/lifestyle van hardcore
en heeft niks met ska/gothic te maken. Tuurlijk kan je dan ook bewust en sober leven, maar noem het dan geen sXe.
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:49
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ik vind het maar bullshit, wat mij betreft noemen mensen zich maar straight edge, ookal zijn ze niet hardcore fanaten.

hoe moet je het anders noemen eigenlijk? fake-sXe?

of zijn er nog andere stromingen die hetzelfde inhouden maar die niet ''afstammen'' van de hardcore? als dat het geval is, geef ik je gelijk.
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:57
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:


Je doet het toch voor jezelf en niet voor andere?
Ik vind het voorbeeld van de hanekam niet echt kloppend, een hanekam is meer iets provocerends!
waarom mag je neit trost zijn op hoe je leef waarom mag je neit gewoon een statement maken.. ookal doe je eht voor jezelf....
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:57
sXe
sXe is offline
volgens mij niet: zodoende zei ik al, 'begin je eigen lifestyle'
Of noem jezelf geen sXe.. maargoed ik heb al vaker gemerkt .. dat niet alle edgers het daarover eens zijn.

Noem het close-minded.. maakt me geen hol uit, maar ik blijf erbij dat ik niet zie hoe je sXe kan zijn zonder hardcore.

.
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:58
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
sXe schreef:


Je begrijpt het verkeerd lijkt me ja,

sXe is een substroom/beweging/lifestyle van hardcore
en heeft niks met ska/gothic te maken. Tuurlijk kan je dan ook bewust en sober leven, maar noem het dan geen sXe.
nee het is ontstaan uit de harcore....
voor de rest is het gewoon een lifestyle...
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:59
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ik ben zelf geen straight edge, alleen snap ik je standpunt gewoon niet, en ik zal het waarschijnlijk nooit snappen
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:06
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
sXe schreef:
volgens mij niet: zodoende zei ik al, 'begin je eigen lifestyle'
Of noem jezelf geen sXe.. maargoed ik heb al vaker gemerkt .. dat niet alle edgers het daarover eens zijn.

Noem het close-minded.. maakt me geen hol uit, maar ik blijf erbij dat ik niet zie hoe je sXe kan zijn zonder hardcore.

.
tja, als jij sXe ziet als iets wat gebonden is aan hardcore ( ) danben ik het met je eens, maar naar mijn idee heeft dat er niks mee te maken. En waarom zou je dan als je gothic ofzo bent jezelf geen sXe mogen noemen,terwijl je dezelfde dingen niet doet als een "" echte" sXe'er???
Beetje nutteloos om voor alles 20 namen te geven omdat je in een andere "scene"zit.

I don't get it.

__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:06
sXe
sXe is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:


nee het is ontstaan uit de harcore....
voor de rest is het gewoon een lifestyle...
Lifestyle...en daar hoort muziek niet bij?
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:13
*Frozen Tears*
Avatar van *Frozen Tears*
*Frozen Tears* is offline
Citaat:
sXe schreef:
En voor al die ska en gothic mensen die zich ook zo nodig sXe moeten noemen, get real...
waar slaat DAT dan weer op?
ik bedoel alleen omdat ik toevallig gothic of ska ben kan ik geen straight edge zijn?...echt zwaaaaaaar onzinnig..het gaat er toch niet om hoe je eruit ziet, het is een lifestyle en geen kleding stijl...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:32
sXe
sXe is offline
ik bedoel alleen omdat ik toevallig gothic of ska ben kan ik geen straight edge zijn?...echt zwaaaaaaar onzinnig..het gaat er toch niet om hoe je eruit ziet, het is een lifestyle en geen kleding stijl...
Ik heb het niet over kleding maar over muziek:

En volgens mij luisterd iemand die beweert Gothic te zijn naar Gothic/metal
En een ska persoon lijkt me toch naar ska luisteren.

Maargoed genoeg hiervan. Niet iedereen denkt er hetzelfde over als ik fijn, lang leve de verschillende opvattingen, meningen etc.


btw dit kreeg ik net te lezen, vind het humor:Minor threat .....

(maar ja, zoals je ziet zegt wat ik vind ook helemaal niks voor jullie dus zie zelf maar wat je er van vind)
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:35
*Frozen Tears*
Avatar van *Frozen Tears*
*Frozen Tears* is offline
Citaat:
sXe schreef:
Ik heb het niet over kleding maar over muziek:

En volgens mij luisterd iemand die beweert Gothic te zijn naar Gothic/metal
En een ska persoon lijkt me toch naar ska luisteren.
ik ben volgens het hokjesprincipe een goth, maar ik luister ook wel naar hardcore en meer van die zooi dus mag het dan wel??
ik snap je niet helemaal ofzo...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:47
sXe
sXe is offline
Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt, noem je vooral waar je jezelf goed bij voelt, en laat mij mijn opvatting maar houden.

Ik heb niet voor jou te beslissen of je sXe bent of niet.dus de vraag?:
ik ben volgens het hokjesprincipe een goth, maar ik luister ook wel naar hardcore en meer van die zooi dus mag het dan wel?? Ga ik ook niet beantwoorden.

Ik weet wat sXe voor mij betekent... En daarin speelt hardcore een grote rol.

(nogmaals) .
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:29
shanli
shanli is offline
Citaat:
rosi schreef:
Laat die mensen dat lekker doen, als ze dat willen.
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:
ik vind t alleen irritant als mensen het feit dat ze niet roken en drinken gaan gebruiken om zich straightedge te noemen, en dan zo gaan gedragen van kijk mij ik ben straightedge.
Mja precies, voor mij is die hele term nieuw (beetje wereldvreemd ofzo ).

Ik drink en rook ook niet uit principe, heb voorheen ook nooit gedronken en gerookt. Nu ik deze draad lees heb ik gelijk het gevoel dat ik in een hokje word gestopt Daarbij krijg ik nu ook al het gevoel wat jij hebt verwoord.

Laat mensen toch...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.