Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 13:44
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Lief, ik heb je lief,
kun je me horen?
Wil je alsjeblieft, mijn lief,
mijn droom niet verstoren?

Laat me dromen,
laat me vliegen.
Laat me zelf
mijn wereld liegen.


Een van de gedichtjes die ik gister schreef. Ik schrijf teveel, de laatste dagen. Omdat ik niets anders te doen heb
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 14:33
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik geloof niet in te veel schrijven. Dat is als zeggen 'denk niet te veel', maar wat is 'veel' en hoe kun je deze dingen stoppen?

Je gedichtje, simpel, maar erg lief. Alhoewel het eind misschien niet zo lief is? De wending die je aan dit eind geeft maakt het al wat minder simpel, en dat is goed. Toevallig ook, hoe het woord 'lief' de hele dag al door mijn hoofd dwaalt.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:12
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Ik vind hem mooi..
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:44
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Leuk, kort gedichtje, leuk einde
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:58
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
ik vind hem lelijk
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:13
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 10-12-2004 @ 19:58 :
ik vind hem lelijk
Lekker onderbouwd...

Ik vind hem leuk.
Maar ik vind je iets 'diepere' gedichten mooier.
Máár deze is ook wel leuk door zijn simpelheid.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:07
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 10-12-2004 @ 19:58 :
ik vind hem lelijk
Kun je dan ook uitleggen waarom? Daar heb ik namelijk meer aan dan alleen dit commentaar.

Verder: bedankt Inderdaad niet zo'n 'diep' gedicht. Maar ik schreef het omdat ik nogal koppig ben... Als ik iets wil, dan moet het vaak maar gebeuren. En dan hou ik maar liever mijn eigen waarheid voor dan te luisteren naar hoe het werkelijk zit. Wat vaak enorme teleurstellingen tot gevolg heeft
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:51
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
lieg gedichtje.. en idd ik kan me daar ook wel in vinden af en toe
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:53
Verwijderd
mooi
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 11:10
hi
hi is offline
Ik vind hem leuk maar vind hem tegelijk ook een beetje cliché. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. De woorden en zinnen die je gebruikt zijn al zo vaak gebruikt. Het mooie eraan is dat het zo spontaan in je omhoog komt en dat vind ik mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:11
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Blijkbaar is het wel gewoon okay om te zeggen: mooi, maar is het onacceptabel als ik het lelijk vind.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:29
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 11-12-2004 @ 13:11 :
Blijkbaar is het wel gewoon okay om te zeggen: mooi, maar is het onacceptabel als ik het lelijk vind.
Oh nee hoor, ik heb altijd liever dat een mening onderbouwd wordt. Het maakt me ook absoluut niet uit dat je het niet mooi vindt. Maar waarom kun je het niet uitleggen? Dan heb ik er tenminste iets aan omdat ik daarvan kan leren.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:34
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
@halogeen: Je hoeft ook niet alles mooi te vinden, maar zoals Re3m zegt, ze heeft er alleen wat aan als je zegt waarom. Dan kan ze het aanpassen of whatever...
En ook als iemand iets mooi vindt is het handig om te weten waarom... Dus tgeldt echt niet alleen voor jou... Hoop dat je dat begrijpt
__________________
~Cordi es~

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:33
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
'Ik vind het lelijk' is een kritiek op meerdere zaken.

In de eerste plaats heeft de ts niets aan commentaar als, wow, ooo, aaa, wat een mooi gedicht, super!, en dat verschrikkelijke . Ik zou diepbeledigd zijn als iemand mijn gedichten zou bestempelen als: mooi, of lief, en verder niets. Er zijn al eerder discussies geweest rond het posten op gedichten, en misschien wordt het tijd om daar maar weer eens over na te gaan denken.
In de tweede plaats is het mij opgevallen dat op de gedichten die jullie schrijven (en jullie weten wie ik bedoel) nauwelijks echt commentaar of kritiek is. Alles wordt geslikt en zodra iemand begint met de kreet mooi, beaamt de rest dat. Dit is natuurlijk geen probleem als je de nieuwe Hans Andreus bent, maar ik durf wel te beweren dat jullie dat niet zijn. Ik heb al zoveel begrepen dat er verschillende relaties zijn; in real life vrienden, klasgenoten etc. Dit is allemaal prima, zolang de kwaliteit van het bekritiseren eerlijk is en er überhaupt bekritiseerd wordt.
Als derde, ik vind je gedicht echt lelijk, opgedwongen lief, te makkelijk en te snel geschreven. Voor zo'n kort gedichtje mis ik een scherpe pakkende gedachte, de onthulling als het ware.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:03
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 12-12-2004 @ 13:33 :
'Ik vind het lelijk' is een kritiek op meerdere zaken.

In de eerste plaats heeft de ts niets aan commentaar als, wow, ooo, aaa, wat een mooi gedicht, super!, en dat verschrikkelijke . Ik zou diepbeledigd zijn als iemand mijn gedichten zou bestempelen als: mooi, of lief, en verder niets. Er zijn al eerder discussies geweest rond het posten op gedichten, en misschien wordt het tijd om daar maar weer eens over na te gaan denken.
In de tweede plaats is het mij opgevallen dat op de gedichten die jullie schrijven (en jullie weten wie ik bedoel) nauwelijks echt commentaar of kritiek is. Alles wordt geslikt en zodra iemand begint met de kreet mooi, beaamt de rest dat. Dit is natuurlijk geen probleem als je de nieuwe Hans Andreus bent, maar ik durf wel te beweren dat jullie dat niet zijn. Ik heb al zoveel begrepen dat er verschillende relaties zijn; in real life vrienden, klasgenoten etc. Dit is allemaal prima, zolang de kwaliteit van het bekritiseren eerlijk is en er überhaupt bekritiseerd wordt.
Als derde, ik vind je gedicht echt lelijk, opgedwongen lief, te makkelijk en te snel geschreven. Voor zo'n kort gedichtje mis ik een scherpe pakkende gedachte, de onthulling als het ware.
Daar heb ik tenminste iets aan.
En ja, wat betreft het eerste waar je het over hebt, je kritiek op de reacties in het algemeen: daar ben ik het echt wel mee eens. Als ik mijn gedichten aan vriendinnen/vrienden laat lezen, dan verwacht ik bijna niet anders dan dat ze positief zijn, omdat ze me niet willen kwetsen. En dat vind ik jammer, dus ga ik naar Dansen op Papier om daar 'fatsoenlijke' kritiek te krijgen, of in ieder geval kritiek waar ik iets aan heb. Ja en natuurlijk vind ik het fijn als iemand positief reageert op mijn gedicht. Een reactie als alleen 'mooi!' is fijn, maar ik zou veel liever hebben dat het uitgelegd wordt, omdat ik zulke reacties ook van mensen krijg die ik persoonlijk ken. En daarvoor ben ik hier niet. Dus of het nou positief of negatief is, je hebt er pas iets aan als het uitgelegd wordt. Ik probeer persoonlijk altijd op gedichten te reageren waarbij ik mijn mening onderbouw, dus niet alleen 'mooi!' of lief!' (tenzij ik verder niets over dat gedicht te zeggen heb, omdat het me verder niets doet dan één van die woordjes).
Nu over jouw eigen kritiek: bedankt trouwens. Kijk, daar heb ik iets aan. En ja, ik heb het zo opgeschreven en er verder niets meer aan gedaan, dus je hebt zeker wel gelijk. Dat is bij andere gedichten van me anders. Maar goed, dat maakt ook niet uit.

Ik begrijp nu in ieder geval wat je bedoeling was met je eerste reactie.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:17
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik vind dat het wel een leuk einde heeft..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:41
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
LittleLucille schreef op 12-12-2004 @ 14:17 :
ik vind dat het wel een leuk einde heeft..
Waarom?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:45
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Re3m schreef op 12-12-2004 @ 14:03 :
dus ga ik naar Dansen op Papier om daar 'fatsoenlijke' kritiek te krijgen, of in ieder geval kritiek waar ik iets aan heb.
Het probleem is dan dat daar diezelfde vriend(inn)en ook zijn en dat was mijn punt.

Citaat:
Re3m schreef op 12-12-2004 @ 14:03 :
Ik probeer persoonlijk altijd op gedichten te reageren waarbij ik mijn mening onderbouw, dus niet alleen 'mooi!' of lief!' (tenzij ik verder niets over dat gedicht te zeggen heb, omdat het me verder niets doet dan één van die woordjes).
Natuurlijk bedoel ik niet dat je nooit zo mag reageren, maar er is wel een verschil tussen af en toe kort reageren, of heel vaak mooi te roepen zonder duidelijk te maken wat je mooi vindt, of het heel algemeen en vaag houden.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2004, 13:49
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
scrooping~paper schreef op 11-12-2004 @ 11:51 :
lieg gedichtje.. en idd ik kan me daar ook wel in vinden af en toe

Lief, waarom?

Er staat veel lief in het gedicht, maar zo lief vind ik het niet, als ik het inhoudelijk begrijp.


Vanwaar de rolleyes?.

En hoe kan je je in het gedicht inhoudelijk vinden af en toe?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:52
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 12-12-2004 @ 14:41 :
Waarom?
Moeilijke vraag..

Het begint.. beetje.. hoe zeg je dat.. onschuldig.. (ik weet niet of het het juiste woord er voor is)
en het einde zet je wat aan het denken..
dat vind ik mooi..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:56
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
OMdat ik weet waarom ze het gedicht heeft geschreven en dus weet wat ze ermee wilde zeggen.... En zoals zij zich toen voelde, voel ik me ookw el eens... daarom kan ik me erin vinden...

@halogeen: Niet iedereen reageert alleen maar positief op zijn/haar vrienden....
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:33
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
scrooping~paper schreef op 12-12-2004 @ 15:56 :
OMdat ik weet waarom ze het gedicht heeft geschreven en dus weet wat ze ermee wilde zeggen.... En zoals zij zich toen voelde, voel ik me ookw el eens... daarom kan ik me erin vinden...

@halogeen: Niet iedereen reageert alleen maar positief op zijn/haar vrienden....
Niet iedereen nee, maar jullie blijkbaar wel. En alleen omdat jij je ook wel eens zo voelt en dat je haar kent en omdat je weet wat ze wilde zeggen vind je het mooi. Nee dat is een lekker argument. Ik weet vaak heel goed wat mensen willen zeggen, maar dat wil echter niet zeggen dat als ze dat lelijk doen op papier dat ik dat dan mooi moet vinden.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 17:04
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Daarom kon ik me erin vinden.. ik zeg niet dat ik het daarom ook meteen mooi vind.. *lezen lezen*
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:00
Verwijderd
Ik ga hierin compleet met Halogeen mee, het viel me ook op dat het enige wat hier vaak gedaan wordt is Mooi! Wat de fuck heb je daar nou aan. Je weet niet eens waarom en of de ander enig verstand heeft van dichten om het te roepen.

Iig. Ik vind hem ook niet echt mooi, simpele woordkeuze, oppervlakkig, clichéwoorden, beetje veel lief. (Mijn lief is voor mij een van de mooiste woorden die ik ooit van een ex heb gehoord en hier wordt dat zo oppervlakkig en onvergeeflijk vaak gebruikt dat de lieflijkheid verdwijnt...)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:20
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 12-12-2004 @ 14:45 :
Het probleem is dan dat daar diezelfde vriend(inn)en ook zijn en dat was mijn punt.
Diezelfde vriendinnen waar jij het over hebt zijn er twee (in dit topic overigens maar één). En hoewel ik het leuk vind dat ze op m'n gedicht reageren, kom ik daarvoor dus niet op Dansen op Papier. Dat heb ik al eerder duidelijk proberen te maken.

Tja, verder, je weet dat ik het met je eens ben wat betreft het commentaar in het algemeen, want dat heb ik al gezegd. Het is inderdaad fijn om kritiek te krijgen van mensen die er verstand van hebben. Anders kun je een gedicht hier net zo goed niet plaatsen...
__________________
et je ne compte pas mes jours.

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 15:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde
flyaway
0 13-11-2008 11:11
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat.
Ieke
0 05-04-2005 16:44
Verhalen & Gedichten Lief
Charlottetje
93 03-04-2004 16:28
Verhalen & Gedichten [verhaal] Liefde
Vlooienband
8 21-10-2002 11:26
Verhalen & Gedichten liefde is......................
Mi$$L@dy
1 20-11-2001 19:37
Verhalen & Gedichten Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom
louis84
1 07-11-2001 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.