Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 19:26
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik ben gewoon heel vrolijk,
Maar diep in mij,
daar schuilt een heel ander persoon,
Een onzeker en klein mens.

Vrienden heb ik wel,
Maar ben ik ook die van hun?
Voelen zij wel hetzelfde,
als ik voor hun?

Heb ik wel vrienden?
en hoeveel dan?
Zoveel vragen,
Maar zullen ze ooit beantwoord worden..


Hoe vinden jullie dit? Niet erg goed vind ik zelf. het kan wat uitgebreider denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 19:44
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Nou, zoals Halogeen ooit zei: 'Dichten is iets anders dan je gevoelens op papier kwakken.'
En daar doet me dit toch nog wel erg aan denken.
Ik zie er niet veel van een gedicht in terug. Geen rijm, ritme, of vorm. Ook geen originele woorden, zinnen, of vergelijkingen, en alle andere dingen die een gedicht een gedicht (kunnen) maken.
Dat klinkt allemaal wel heel hard en negatief, maar dichten is echt veel meer dan alleen je gevoelens op papier zetten.
Ik zou zeggen, lees de (goede) gedichten op dit forum, en probeer het dan nog eens.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:46
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Sketch schreef op 05-01-2005 @ 20:44 :
Nou, zoals Halogeen ooit zei: 'Dichten is iets anders dan je gevoelens op papier kwakken.'
En daar doet me dit toch nog wel erg aan denken.
Ik zie er niet veel van een gedicht in terug. Geen rijm, ritme, of vorm. Ook geen originele woorden, zinnen, of vergelijkingen, en alle andere dingen die een gedicht een gedicht (kunnen) maken.
Dat klinkt allemaal wel heel hard en negatief, maar dichten is echt veel meer dan alleen je gevoelens op papier zetten.
Ik zou zeggen, lees de (goede) gedichten op dit forum, en probeer het dan nog eens.
Dat is niet heel negatief. Dat is opbouwende kritiek. Dankje, hier kan ik zeker wat van leren!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:49
Verwijderd
Uitgebreider is miss. idd wel een goed plan. En dan niet in de zin van: langer, meer woorden. Maar meer verschillende woorden. Gebruik mooie woorden, speel met woorden. Gebruik eens woorden die je niet eerder hebt gebruikt. Taal is leuk, taal kan mooi zijn. Gebruik dat
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:14
Verwijderd
hun moet hen zijn
http://taalunieversum.org/taal/advies/tekst/12/

@ Sketch, interessante kritiek, maar Sjoerd leest hier al langer rond dan je denkt ^^. Hij vordert ook. Dit vind ik persoonlijk weer een terugval, veel te verhalerig, vragend, puberaal, uitgebreid. Vooral grappig dat je vindt dat het niet uitgebreid genoeg is. Het is zo oppervlakkig geschreven, ik vind geen diepgang. Schrijf eens in minder bewoordingen wat je wil zeggen, de lezer moet zelf ook wat doen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:41
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
precies mutant heeft inderdaad gelijk

uitgebreider is niet nodig je moet juist dingen weglaten.

dan zorg je er voor dat je dingen veel meer open laat voor de lezer.
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:51
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-01-2005 @ 11:14 :
@ Sketch, interessante kritiek, maar Sjoerd leest hier al langer rond dan je denkt ^^.
oeps, sorry, wist ik niet, overhaaste conclusies getrokken (post hier net een paar weken en zet me nu al voor schut ). Maar nu je het zegt herinner ik me dat ik heel lang geleden (nouja, heel lang) misschien al wel iets van hem heb gelezen.
ha, ik zie het al, kerstgevoel (zonder rijm) was dat. Hmm, toch niet zo lang geleden.

Maar ik blijf toch bij het eerste gedeelte van m'n kritiek, want zo kwam het toch wel bij me over...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe raak ik mijn onzekerheid weer kwijt?
Magaline
5 20-06-2010 12:39
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
Seksualiteit ik ben onzeker
carpediem
52 14-07-2007 21:52
Psychologie Vaak onzeker
Paulusma P
4 16-02-2006 23:31
Psychologie Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen?
Alistar
4 03-08-2005 11:29
Psychologie Beautiful - onzekerheid
lso
8 20-05-2004 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.