Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 12:17
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Loop verder dan de horizon,
zo ver mogelijk als je maar kan,
Laten we dan samen gaan,
op zoek naar het ware.

de pot met goud aan het einde,
Alsof je dat gaat vinden,
zo zou dat voelen,
Wij zullen het vinden.

Pracht en praal zullen wij vinden,
wie weet waar,
Verder, veel verder,
Dan de horizon.

Nog niet echt goed, maar een stap in de goede richting, denk ik zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 13:56
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Een hele goede stap


Ik kan echt zien dat de hulp geholpen heeft .

Het is wat abstracter, niet zo direct zeggen wat je voelt. Op het gedicht na wat je voor de dichtwedstrijd: katten hebben geen remmen, schreef, vind ik dit je beste gedicht. Het is sowieso je beste gedicht in lange tijd.

Waar je nog op moet letten is dat je hoofdletters gebruikt na komma's. Dat ziet er gewoon mooier uit.

Oh ja, en je gebruikt 3 keer het woordje vinden. Misschien kan je daar ook nog aan werken.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:59
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 05-02-2005 @ 14:56 :
Een hele goede stap


Ik kan echt zien dat de hulp geholpen heeft .

Het is wat abstracter, niet zo direct zeggen wat je voelt. Op het gedicht na wat je voor de dichtwedstrijd: katten hebben geen remmen, schreef, vind ik dit je beste gedicht. Het is sowieso je beste gedicht in lange tijd.

Waar je nog op moet letten is dat je hoofdletters gebruikt na komma's. Dat ziet er gewoon mooier uit.

Oh ja, en je gebruikt 3 keer het woordje vinden. Misschien kan je daar ook nog aan werken.
Vinden, daar kan ik ook van maken: Zoeken, maar wat nog meer?

Ik heb hulp gevraagd aan Mutant, ik dnek dat het echt heeft geholpen dus misshcien vandaar eindelijk weer een stap in de goede richting.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 14:03
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij de 1e strofe begin je toch goed loop verder dan de horizon. je volgende regel zo ver mogelijk als je maar kan schijnt daar naar mijn gevoel niet helemaal op aan te sluiten. je beeld hoeft niet slecht te zijn, maar probeer het net iets mooier neer te zetten, taalkundig gezien.
de pot met goud aan het einde, / Alsof je dat gaat vinden, , vind ik helemaal niet slecht. alleen je reactie daarop zo zou dat voelen,/wij zullen het vinden vind ik dan weer wat cliche. vooral je laatste regel komt wat geforceerd over. jammer, want zelfs als je deze op een aparte regel zou zetten, zou ik er al een veel beter gevoel bij krijgen.

werk sommige beelden beter uit -in de zin dat je de lezer er zelf iets mee laat doen. maar laat de beelden die je aanroert ook wat meer liggen, wordt niet te verhalend.

je begin is er zeker al, grote verbetering (ook je ondw); met wat kleine aanpassingen kom je er wel .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 14:08
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 05-02-2005 @ 15:03 :
bij de 1e strofe begin je toch goed loop verder dan de horizon. je volgende regel zo ver mogelijk als je maar kan schijnt daar naar mijn gevoel niet helemaal op aan te sluiten. je beeld hoeft niet slecht te zijn, maar probeer het net iets mooier neer te zetten, taalkundig gezien.
de pot met goud aan het einde, / Alsof je dat gaat vinden, , vind ik helemaal niet slecht. alleen je reactie daarop zo zou dat voelen,/wij zullen het vinden vind ik dan weer wat cliche. vooral je laatste regel komt wat geforceerd over. jammer, want zelfs als je deze op een aparte regel zou zetten, zou ik er al een veel beter gevoel bij krijgen.

werk sommige beelden beter uit -in de zin dat je de lezer er zelf iets mee laat doen. maar laat de beelden die je aanroert ook wat meer liggen, wordt niet te verhalend.

je begin is er zeker al, grote verbetering (ook je ondw); met wat kleine aanpassingen kom je er wel .
Die 2e strofe vooral ja. Die eerste 2 regels was ik ook erg tevreden over. die daarna niet, ik heb er even over gedacht, maar iest beters kwam er niet uit.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 10:28
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Dit is echt al veel beter! Goed zo Sjoerd. Je gaat echt wel de goede richting uit. Blijf zéker in zo'n stijl schrijven en je geraakt er wel. Op het gedicht is er al inhoudelijk genoeg gereageerd dus sluit me gewoon aan bij de rest. Maar goed gedaan.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 10:29
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 05-02-2005 @ 14:59 :
Ik heb hulp gevraagd aan Mutant
I knooooooow
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 18:43
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 06-02-2005 @ 11:29 :
I knooooooow
, Het helpt wel!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:07
Verwijderd
Wauw Sjoerd ^^ (Ik ga zeker nog reageren op je 2 andere gedichten in mijn box, maar ik probeer nu even bij te werken wat er bij in is geschoten. Voor de geďnteresseerden: mijn opa heeft een zware operatie ondergaan, die is gelukt en hij is zelfs weer van de beademing af. Helaas hebben mijn teergeliefde familieleden besloten om op dit moment weer te gaan rellen en hebben ze ons verboden hem nog te bellen of bezoeken terwijl hij dus nog steeds in slaap is. Ik ben furieus en ontken dat er iets als familie noodzakelijk is).

Het vinden is een herhaling idd die stoort, maar qua woorden en vorm, opbouw, zit je echt al heel goed .
Leuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Op zoek naar bepaalde jassen/vesten
Christi121
5 31-07-2011 17:45
Software & Hardware [Software] Verenigingen-script? (PHP)
boehoe
11 13-10-2005 21:55
Verhalen & Gedichten Op zoek
Verwijderd
4 11-02-2005 11:33
Liefde & Relatie Nog steeds hongerig op zoek naar de ware liefde in het nachtleven van Amsterdam ,....
Verwijderd
26 31-03-2004 10:13
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen op zoek naar samenvattingen!!!
maseru
1 04-01-2002 15:35
Software & Hardware op zoek naar een draadloze USB aansluiting
MaakUt
11 31-10-2001 14:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.