Oud 09-02-2005, 10:24
Verwijderd
Wat? Engels? Cat! Ja dus. Engels voor een keer. Ik schrijf bijna nooit in het Engels, de laatste keer moet alweer minstens 6 jaar geleden zijn. Ik ben te beperkt, ik vind Nederlands mooier en ken te weinig Engels om echt mooi te schrijven. Maar, gisteren, speelde een zinnetje door mijn hoofd. Ik ben momenteel met een cartoon-achtig vogeltje bezig, the psychotic bird, een sarcastisch kutbeest dat altijd tegen mij, of de lezer loopt te kankeren en ik bedacht me: Shameless little bird! (het beest spreekt namelijk met een Brits accent en wil ook nix snappen van Nederlands, al verdenk ik hem dat hij het wel kan). En daar was het. Niet over de vogel, maar wel over shameless little birds. Het is geen grootspraak, waarschijnlijk komt men ook nog een spelfout tegen, of twee. Maar het is vooral licht en luchtig, spelen met klank en beeld terwijl ik nooit had durven dromen dat ik dat nog eens in het Engels zou (willen) doen ^^. Maar niet langer geluld:


A shameless little bird

She says she is
and like a shameless little bird
she floats as careless too
in the cloudy faces of
my mind, in my mouth
and out and so
I dare not speak of others,
they are not what they were
taught to be - birds like her
can fly anytime they want.

Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 15:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 10:47
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
' thought'? of bedoel je taught?
En verder is 'speak of' misschien mooier dan 'speak about'

Het gedichtje vind ik heel erg leuk. 't schept echt het beeld van een eigenwijs fladderend vogelding. Komt er een prent bij ofzo?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:11
Verwijderd
Het is een idee ^^ Ik heb tegenwoordig vaak gedichten waarbij ik schilder.

Ik dacht dat het teach - tought - tought was? Is mijn geheugen weer de alcoholist aan het uithangen.

Speak of klinkt idd misschien nog iets vloeiender .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:10
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Het is to teach-tauht-taught. Thought komt van to think-thought-thought. Ik heb het maar voor de zekerheid even opgezocht.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:14
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
teach taught taught
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:28
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik lees ze toch liever in het Nederlands.

De woordspelingen zijn wel leuk, maar niet zo subtiel en treffend als in het Nederlands.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:02
Verwijderd
Halogeen, schat, vandaar dat ik ook liever niet schrijf in het Engels, ik deel ook die mening. Maar voor een keertje heb ik mijn principes aan de kant gezet ^^. En voor mijzelf en voor mijn engels en voor de engelse dingen die ik gewend ben, vind ik het leuk.

En ok, taught, ik had het vanmorgen anders nog snel in google ingetikt en die gaf mij zoiets. Pff . Ik zal het even wijzigen, anders blijven jullie erover vallen ^^.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:32
Verwijderd
Leuk gedichtje, zoals Not for Sale al zegt: 't schept echt het beeld van een eigenwijs fladderend vogelding. En dat vind ik erg leuk.
Wel heel jammer dat het engels is, het is net iets te simpel engels voor mijn gevoel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:21
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Hoogdravend taalgebruik . Ik vind het leuk, zo eens in het engels. Door de vele s-klanken schep je een mooi beeld.

Bij 'in the cloudy faces of' moest ik meteen denken aan 'little fluffy clouds' van The Orb, vraag me niet waarom. Maar zo'n stijl vind ik het wel een beetje. Wel met invloeden van Shakespeare, daar dacht ik ook aan. Vooral door:

I dare not speak of others.

Ik dacht trouwens wel dat het is 'I dare not tó speak of others', maar ik kan me evengoed verigissen ^^.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 09-02-2005 @ 18:32 :
Leuk gedichtje, zoals Not for Sale al zegt: 't schept echt het beeld van een eigenwijs fladderend vogelding. En dat vind ik erg leuk.
Wel heel jammer dat het engels is, het is net iets te simpel engels voor mijn gevoel.
Het is ook een simpel gedichtje, schattig klein, zoals ik al zei, geen hoogdravend taalgebruik, ik denk ook niet dat dat hier nodig is.

@xineof thx .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 10-02-2005 @ 09:28 :
Het is ook een simpel gedichtje, schattig klein, zoals ik al zei, geen hoogdravend taalgebruik, ik denk ook niet dat dat hier nodig is.

@xineof thx .
Dat begrijp ik wel en daar geef ik je ook gelijk in.
Misschien had ik hem gewoon nóg iets mooier gevonden in het nederlands. Dan komt die simpelheid veel meer als 'bewust gedaan' op mij over, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 12:27
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Lees ook liever Nederlands maar vind je experiment (of hoe je het ook wilt noemen) best geslaagd. Wel wat simpel maar leuk als je het voorleest met die klanken. Alleen het einde vind ik wat zwakker dan het begin.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Archieftopic: wie schreef wat wanneer?
Verwijderd
17 01-02-2007 12:59
Muziek help me.......
sweety sabine
9 20-12-2002 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.