Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 17:37
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
"Ik weet niet meer waarom...",
zei ze zeven zomers verder.

Een halve verzuchting,
Meer dan genoeg.
Een hele opluchting.

"Om eerlijk te zijn...",
zei ik en dat was dat.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 17:42
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Ik vind het een briljant idee/thema

Maar dat verzuchting - opluchting vind ik geen mooie rijm, en komt een beetje geforceerd over. Sowieso past IMHO het zinnetje 'Een hele opluchting' niet zo goed in het geheel. En misschien een toevoeging van een finale ofzo, jullie die huilend in elkaars armen vallen. 'En dat was het' lijkt een beetje te afstandelijk voor twee mensen die elkaar zo goed schijnen te kennen. Het past ook niet echt bij het idee van een 'Finale'.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:43
Verwijderd
Wow
Mooi, in zo weinig woorden. Ik vind hem echt heel sterk.
Een halve verzuchting,
Meer dan genoeg.
Een hele opluchting

vind ik erg leuk, dat maakt dat ik ook je woordgebruik nog leuk vind, ook is dat er bij een gedicht met zo weinig woorden best moeilijk.

Leuk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:26
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Een halve verzuchting,
Meer dan genoeg.


Ik snap het niet en kan me er alleen vage ideeën over vormen. Wat bedoel je hier precies mee, want ik ben reuze benieuwd.

'om eerlijk te zijn', wil je daar misschien mee zeggen dat het eigenlijk niet meer uitmaakt, na zo'n tijdsoverbrugging?

Iig een erg intrigerend gedicht en precies passend bij het boek wat ik nu lees, 'God's Gym' van Leon de Winter.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:44
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-02-2005 @ 18:42 :
Ik vind het een briljant idee/thema

Maar dat verzuchting - opluchting vind ik geen mooie rijm, en komt een beetje geforceerd over.
Vind ik ook.

Bij verzuchting ligt de klemtoon op de 2e lettergreep. Bij opluchting op de 1e. Daarom rijmt het niet mooi. Ik geloof dat dat schrikkelrijm heet?

En verder vind ik 'm gewoon goed. Intrigerend, zoals Xineof al zei. Het blijft in m'n hoofd rondspoken (dat is positief)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:37
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
idd sterk voor je grootte.

een hele opluchting vind ik idd ook minder, het staat er wat vreemd tussen. sowieso heb ik dat gevoel ook -minder- bij meer dan genoeg.

"Om eerlijk te zijn...",
zei ik en dat was dat.

juist dit vind ik erg mooi, de gevoelens die je schept bij dat laatste gedeelte en dat was dat... ik denk dat je dat precies goed zegt. herkenbaar. voor mij iig.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:14
Verwijderd
Met zo min mogelijk woorden alles zeggen. De vorm, de woorden, de opbouw, prachtig. Alleen de hoofdletter bij Meer dan genoeg... staat die daar met opzet?

En ik twijfel nog of ik vind dat Een hele opluchting erbij hoort of dat het van mij had mogen wegblijven. Het heeft iets, en toch is het overbodig... Hm.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 11:37
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Het is idd zeer intrigerend. Laat je nadenken, maakt je nieuwsgierig maar geeft toch een tip waarover het kan gaan.
Mooi woordgebruik. Knap gedaan, hou van zo'n gedichten.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:56
Verwijderd
Geniaal om in zo weinig woorden een heel verhaal te vervatten. Begrepen mensen elkaar ook maar altijd zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.