Oud 06-11-2006, 02:57
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Naar aanleiding van dit topic. Het werd wat lastiger dan ik dacht, dus het is maar een korte krabbel.

Bloemenmeisje

zal je als suikerspin smelten in mijn mond
of handen? waar ik je maar aanraak
je bent overal en verbloemt zoenend
onze vergeelde gebreken
we zweven als een zeppelin zo zacht

stil maar
je bent de liefste

deze nacht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 10:00
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
ik vind het wel leuk, maar nog niet dat ik helemaal uit m'n plaat ga.. vooral vergeelde gebreken, geeft mij op de een of andere manier het beeld dat beide hun tanden niet hebben gepoetst .. al wordt het dan verbloemd.
De eerste twee regels vind ik een sterk begin.
Deze nacht, vind ik niet zo'n mooi einde omdat dat de indruk wekt dat het ook bij die nacht blijft en gezien het onderwerp komt het dan wat goedkoop over. Maargoed, dat is meer persoonlijk, daar hoeft een gedicht zelf natuurlijk niet minder van te worden. Dus.. wat mij betreft een 7,5.
Heb zelf ook al een poging gedaan, maar lang niet goed genoeg om te posten, misschen probeer ik het nog us.
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:56
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Twee alliteraties en een rijm, die min of meer toevallig lijken. Vind ik jammer. Ik zou het mooier vinden als dit wat meer (consequenter) en minder toevallig ogend naar voren kwam.

Daarnaast vind ik het niet mooi klinken als ik het voor draag (maar dat kan aan mijn voordacht liggen uiteraard ).

regel twee, drie en vier hebben terugkomende klanken (waar, maar aanraak, verbloemt zoenend, vergeelde gebreken) wat ik mooi vind. Als je dit ook consequenter toe zou passen zou ik het gedicht mooier vinden.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 17:22
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het loopt goed. Ik zou dit zo laten, en niet uit gaan werken naar een enorm groots gedicht. Dan zou een deel van het kleine en lieve eigenlijk verloren gaan. Ik zou het goed bewaren .
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:13
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Dat vind ik ook, wat liefsvanhier zegt. Heel lief.

Maar hahaha,

Citaat:
vooral vergeelde gebreken, geeft mij op de een of andere manier het beeld dat beide hun tanden niet hebben gepoetst ..
dat had ik dus ook, of iets anders viezigs, ik vind het in elk geval een vervelende zin. Vergeeld in combinatie met seks doet me aan soa's denken:/.

Maar verder heel vertederend <3
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:23
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
wilookmeepraten, jij interpreteert die laatste regel dus alsof het om een one-night stand gaat. Maar daar hoeft het niet om te gaan, het kan ook gaan om algemene onzekerheid over de toekomst bijvoorbeeld. Die meervoudige interpretatie maakt het gedicht hopelijk wat interessanter, want dat vond ik toch het lastige aan de opdracht.

Blood Fire Rage, het is sowieso wat kort om voor te dragen, maar zelf zou ik er niet echt moeite mee hebben. Gewoon pauzes inlassen bij de witregels, dan loopt het wel, denk ik. En als ik jouw teksten bekijk dan zie ik dat je wel een fan bent van consequent rijmgebruik enzo, ik probeer daar meestal op een wat speelsere manier mee om te gaan. Kwestie van smaak I guess.

LvH, ik ga het ook niet echt meer uitwerken. Misschien nog een paar kleine aanpassingen maar geen grote toevoegingen.

Porcelain, volgens mij interpreteer jij die laatste regel wat neutraler, aangezien je het heel vertederend vindt. En ik kan het niet meer veranderen maar lees voor die 'g' een 'v', dan is dat vieze meteen opgelost .

O en bedankt voor het commentaar iedereen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:36
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
O, ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het alsnog vertederend. En die v is beter ja .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [Fototopic]
Verwijderd
500 13-06-2012 01:49
Verhalen & Gedichten Roadmovie
Reynaert
7 04-03-2007 22:37
Verhalen & Gedichten Archieftopic: wie schreef wat wanneer?
Verwijderd
17 01-02-2007 12:59
Liefde & Relatie liefste smsje
Roffachick
118 28-10-2005 20:58
De Kantine Wat wilde je vroeger later worden?
Rodion
71 14-06-2005 20:28
Lifestyle Fototopic.
Verwijderd
494 03-12-2003 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.