Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2007, 21:55
Metsie
Metsie is offline
ik heb een treurig bericht gekregen van mijn mentor dat ik niet naar 4VWO over mag gaan.
Nu kreeg ik de keuze om naar 4Havo te gaan of 3VWO opnieuw over te doen.
Ik heb zelf nog helemaal geen idee wat ik het beste kan doen?

Voordelen 4Havo: ik blijf met de stroming meegaan van mijn leeftijd.
Voordelen 3Vwo: ik blijf op het Vwo zitten en dat geeft meer toekomst in mijn verdere loopbaan. (ik kan alsnog via een omweg mijn vwo diploma halen en dat dmv havo diploma halen en dan over te stappen naar 5Vwo maar dan is alsnog de vraag haal ik dat om die overstap te maken?)

graag een mening hoe jullie hierover denken.

mvg,
Metsie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2007, 21:56
5803
5803 is offline
Hoe erg ben je gezakt? Als het echt met 9 onvoldoendes is ofzo, zou ik naar de havo gaan. Anders gewoon op vwo blijven. Het is maar één jaar, voor je het weet, ben je al helemaal gewend aan je nieuwe jaargenoten, en één jaar leeftijdsverschil merk je echt nauwelijks.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 21:59
Metsie
Metsie is offline
ja dat is natuurlijk ook groot probleem. ik heb 3 verliespunten en tevens ook onvoldoendes en die 3 vakken waar ik voor gezakt ben heb ik volgend jaar niet eens in mijn profiel die laat ik dus vallen. als ik 2/10 meer had gehad had ik maar 2 onvoldoendes en was ik over geweest. we hebben er alles aan gedaan maar nog willen ze me geen taak geven of matsen of weet ik veel wat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 12:00
Dyenna
Avatar van Dyenna
Dyenna is offline
Vergeet niet dat je, als je je havo-diploma behaald hebt, kunt instromen in vwo5. Bij mij op school word je daar onvoorwaardelijk toegelaten als je je havo-diploma in 5 jaar hebt behaald. Gezien je prestaties in vwo3, lijkt mij dat goed te doen. Het fijne eraan is dat je over twee jaar in ieder geval al een diploma hebt; anders zit je nog minstens 4 jaar op school voordat je een diploma krijgt.
__________________
Elke keer dat je dit leest neem ik weer 1 Kb van je hersens in beslag. :P
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 13:23
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Als je zo dicht bij overgang of zakken zit in VWO3, moet je je vooral afvragen of je het in VWO 4, 5 en 6 beter zou doen? Waarom ben je blijven zitten? Is de werkdruk te groot, heb je moeite met de stof of doe je te weinig?

Waarschijnlijk weet je van jezelf wel waarom het je niet is gelukt over te gaan. Ik zou mijn antwoord daar op baseren.

Daarnaast: Havo is ook een prima studie-richting. Je hebt echt nog goede mogelijkheden op een loopbaan, zelfs in de wetenschap, als je daar in verder gaat. Het hangt er helemaal van af wat je wil doen met je studie, wat wil je worden, wat heeft je interesse?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 13:41
Metsie
Metsie is offline
ik dacht ook al zo een beetje van havo dilploma halen en als ik dan alsnog vwo wil(wat ik zeker aan kan) stap ik dan gewoon over naar 5 vwo. om nu nog op de vwo te blijven vind ik zo jammer dan krijg je dus alles dubbel en al die dingen.

Ik ben dit jaar blijven zitten omdat ik er gewoon totaal niks aan deed. dus ik denk dat die stap ook best mogelijk is om van 5 havo naar 5 vwo te gaan

liefste had ik nog een reactie van iemand die er zelf ervaring mee heeft gehad.

maar iniedergeval bedankt voor jullie reacties !
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 13:43
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Metsie schreef op 03-07-2007 @ 14:41 :
ik dacht ook al zo een beetje van havo dilploma halen en als ik dan alsnog vwo wil(wat ik zeker aan kan) stap ik dan gewoon over naar 5 vwo. om nu nog op de vwo te blijven vind ik zo jammer dan krijg je dus alles dubbel en al die dingen.

Ik ben dit jaar blijven zitten omdat ik er gewoon totaal niks aan deed. dus ik denk dat die stap ook best mogelijk is om van 5 havo naar 5 vwo te gaan

liefste had ik nog een reactie van iemand die er zelf ervaring mee heeft gehad.

maar iniedergeval bedankt voor jullie reacties !
Als je niets doet moet je gewoon op 't VWO blijven lijkt me. Het is handiger om nu die dicipline te leren dan er nog 2 jaar langer mee weg te komen, dan komt je jezelf alsnog tegen. Want je slaagt ook niet op je Havo als je niets doet.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 13:44
Metsie
Metsie is offline
ja dat snap ik. maar die les heb ik wel geleerd dus dat overkomt me zeker geen 2e keer!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 23:31
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik ben in 3 vwo blijven zitten met overal een 3 of een 4 voor. Hiermee mocht ik wel naar 4 havo op een andere school, maar besloot toch om de 3e klas toen te doubleren, toen ging ik net over naar 4 vwo met allemaal zessen. Gevolg was dus dat ik in 4 vwo weer bleef zitten met allemaal drieëen en vieren.
Toen werd ik dus van school gekickt (was een op zichzelf staand gymnasium). En moest ik alsnog naar 4 havo (of MBO, maar daar had in geen zin in).

Achteraf gezien had ik dus na 3 vwo liever 4 havo gedaan of gelijk MBO. Dan had ik nu sneller op HBO gezeten dan nu het geval is.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 07:39
Verwijderd
Als je op het nippertje bent blijven zitten omdat je te weinig deed, dan lijkt het mij dat je gewoon vwo moet blijven doen. Als je nu overstapt naar de havo wen je eraan dat je niet je best hoeft te doen. Stel dat je daarna weer naar vwo zou gaan, dan zou het opeens veel zwaarder worden dan je gewend was, en stel dat je na de havo hbo zou gaan doen, dan red je het daar ook niet zonder inzet. En kennelijk kun je vwo dus uitstekend aan.
Ik kan me voorstellen dat de discipline je komend jaar al moeilijk afgaat; zelfs al weet je heel goed dat je meer moet doen, je gewoonte is nu al om dat niet te doen. Het gaat makkelijker om wel je best te doen als je bijvoorbeeld elke dag na schooltijd een uur in de mediatheek (of zelfstudielokaal of wat dan ook) gaat zitten, daar word je niet afgeleid en maak je toch elke dag een uur huiswerk, dat moet genoeg zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 14:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Blijf op het vwo!

Je bent NET gezakt, dus als je het ja over doet, en je doet meer dan dit jaar, dan haal je het makkelijk. Je moet jezelf aanleren om gewoon te werken. De havo is een stuk makkelijker dan vwo, en als je nu niks hebt gedaan, dan doe je dat ook niet op de havo.

Als je je havo diploma hebt gehaald met niksdoen, dan haal je je vwo diploma ook niet meer.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 14:32
Nyawa
Als het echt een kwestie van niets doen is en je op twee tiende bent blijven zitten, zou ik gewoon op het vwo blijven. Zoals al hiervoor is gezegd: ook op de havo heb je motivatie en discipline nodig. Hoe sta je voor de vakken die waarvoor je geen onvoldoendes had, dus die je profielvakken zouden worden? Misschien kun je dat ook nog meewegen in je keuze.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 14:33
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Je zegt dat je het goed kan doen, lekker op het vwo blijven dan. Leer van de fouten die je dit jaar gemaakt hebt en zorg dat je over 4 jaar dat papiertje in je handen hebt.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 15:05
Metsie
Metsie is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 04-07-2007 @ 15:32 :
Als het echt een kwestie van niets doen is en je op twee tiende bent blijven zitten, zou ik gewoon op het vwo blijven. Zoals al hiervoor is gezegd: ook op de havo heb je motivatie en discipline nodig. Hoe sta je voor de vakken die waarvoor je geen onvoldoendes had, dus die je profielvakken zouden worden? Misschien kun je dat ook nog meewegen in je keuze.
dat is juist het stomme, ik heb voor al mijn profielvakken voldoendes (allemaal hoger als 6 zelfs) en dan willen ze me nog niet matsen op 2 tiende.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 15:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 04-07-2007 @ 15:23 :
Als je je havo diploma hebt gehaald met niksdoen, dan haal je je vwo diploma ook niet meer.
Wat een onzin!! Dat is toch per persoon verschillend. Ik heb zelf ook HAVO gedaan op m'n sokken en ben toch verder gaan studeren en nu moet ik wel harder werken dan toen. Daar is toch niks mis mee?
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 04-07-2007 @ 16:31 :
Wat een onzin!! Dat is toch per persoon verschillend. Ik heb zelf ook HAVO gedaan op m'n sokken en ben toch verder gaan studeren en nu moet ik wel harder werken dan toen. Daar is toch niks mis mee?
Hij bedoeld denk ik meer dat als je afzakt naar de HAVO vanwege niets doen en dan op de HAVO ook nog 2 jaar niets doet het erg moeilijk is om dan opeens wel de discipline op te bregen om het VWO nog 2 jaar te doen. Is niets mis mee, maar wel moeilijk.

Citaat:
Metsie schreef op 04-07-2007 @ 16:05 :

(hoger als 6)

dan een.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 21:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Poggy schreef op 04-07-2007 @ 17:14 :
Hij bedoeld denk ik meer dat als je afzakt naar de HAVO vanwege niets doen en dan op de HAVO ook nog 2 jaar niets doet het erg moeilijk is om dan opeens wel de discipline op te bregen om het VWO nog 2 jaar te doen. Is niets mis mee, maar wel moeilijk.
Ik snap dat hij dat bedoeld, maar het is gewoon lang niet altijd zo.
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 23:31
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik zou het vwo overdoen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2007, 08:02
Nyawa
Citaat:
Metsie schreef op 04-07-2007 @ 16:05 :
dat is juist het stomme, ik heb voor al mijn profielvakken voldoendes (allemaal hoger als 6 zelfs) en dan willen ze me nog niet matsen op 2 tiende.
Als je voor je toekomstige profielvakken allemaal zevens staat lijkt nog een keer het vwo me dan inderdaad de beste keuze, want dan kun je het in principe makkelijk aan. Tenzij je nu al zeker weet dat je hbo wilt doen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 04-07-2007 @ 22:15 :
Ik snap dat hij dat bedoeld, maar het is gewoon lang niet altijd zo.
Denk eerder dat het vaak wel zo is en soms niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit HEEL DOM GEWEEST
DommeGirl
33 07-05-2015 16:31
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #146
rare kwast
500 09-06-2009 22:41
Psychologie Mijn verhaal
New-Michael
9 11-11-2003 19:31
De Kantine wat rook je?
shut*up
231 17-04-2003 14:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen doorgaan of stoppen???
girlspider
15 29-06-2001 09:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.