Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 13:32
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ok... ik kom in nieuwe klas (op enkelingen na) en wat ik vreesde bleek correct... IK HEB NOG STEEDS SLOSS (insiders benaming voor: Serious Lack Of Social Skills).

i.a.w sociaal kan ik NIKS. Wat je niet zou verwachten voor iemand die naar zijn 8e school gaat en 10e nieuwe klas... - maar goed.

Hoe kan ik contacten leggen met die nieuw-klasgenoten? - Voor jongens en meisjes uiteraard...
pff... stom he... ieder kan het behave ik
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 13:40
Desp
Desp is offline
Gisteren had ik het daarover met mijn vriend. Ik kan geen contacten leggen, omdat ik gewoon echt niet weet waarover ik moet praten, wat ik moet vragen en waarom ik iets moet vragen...
Hij leerde me standaarddingetjes als 'Hoe gaat het?' en 'Heb je een leuke vakantie gehad?' maar op de een of andere manier walg ik ervan, omdat het standaardzinnetjes zijn... die krijg ik nooit uit mijn mond...

Daarnaast heb ik begrepen dat communiceren helemaal niets voorstelt, mensen schijnen graag dingen over zichzelf te vertellen, dus daar vraag je dan naar... Maar waarom? Ja, om elkaar te leren kennen... ik vind het allemaal zo maf en begrijp het echt niet...
Waarom niet gewoon over zaken praten die losstaan van hem/haar en mij?

Ik ben er echt helemaal op uitgekeken, echt, ik dacht vanaf mijn 12de dat ik wilde praten, mensen dingen vragen, maar nu ik weet dat het niets voorsteld, wil ik het ook niet echt meer...

Communicatie klinkt zo dom he...

(overigens bedoel ik hier met communicatie telkens verbale communicatie!)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 13:56
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Desp schreef:
*knip*
Zo zie ik het precies ook, Desp. Je haalt me de woorden uit de mond....

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hoe kan ik contacten leggen met die nieuw-klasgenoten?
Ik analyseer personen. Welke kleding heeft iemand aan? Wat voor soort agenda heeft hij / zij gekocht? Waar praat diegene met anderen over?

Dit alles om te achterhalen wat diegene leuk vindt en bezighoudt. Op dat moment kun je iemand daarop aanspreken. Mensen praten graag over dingen die ZIJ leuk, interessant of belangrijk vinden

Soms hoort er een beetje lef bij. Ik had het ook op kantoor, toen een nieuwe collega hier binnen kwam. Op een gegeven moment was ik alleen met hem op kantoor en leek het gruwelijk stil. Zo rond de middag liep hij een beetje heen en weer, waarop ik hem aansprak over het feit dat hij zo gespierd was (ik vroeg of hij vaak aan fitness deed). Gevolg was een heel gesprek dat begon met fitnessen, door ging over dat ik aan Taekwondo doe tot en met gewichtsproblemen (hij vindt zichzelf ook te licht :/ ) en wat we allemaal al probeerden om zwaarder te worden.

Vanaf dat moment was praten met hem eenvoudig. Gesprekken gingen dan ineens over van alles.

Soms kun je ook zelf dingen initieren door gewoon een opmerking te maken. Kan zoiets futiels als het weer zijn, of je kunt ergens in een gesprek inhaken.

Ghe, zelfs in perioden waar ik nogal stil was, wist ik me wel een beetje te redden door gewoon om te gaan met anderen die stil waren. Heel simpel: gewoon de eerste dag naast iemand gaan zitten met het idee dat jullie niet zoveel van elkaar afwijken.

Geloof me, tot aan het einde van de dag praat je met elkaar

Ik vond dat eigenlijk nooit zo moeilijk .. dingen die ik erg vond; waren zaken als voor de klas spreken, iemand opbellen of waar ik nog steeds last van heb: zomaar bij het uitgaan iemand aanspreken
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:23
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Als je niks wil zeggen, hoef je dat toch niet? Doe gewoon waar jij je het beste bij voelt.
Als je graag stil bent dan moet je jezelf toch niet anders voordoen?
Ik had meestal wel vrienden in de klas maar was vaak ook de stille (ik haat leuteren over onbelangrijke dingen), ik had daar geen problemen mee, de mensen aanvaarden me zoals ik was. En als ze dat niet doen, dan is dat hun zaak.
Je moet dus niet geforceerd doen, toon je ook niet afzijdig maar toon dat je interesse hebt in je groep, dat kan ook door non-verbale communicatie.
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:28
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Bedankt voor je tips ******** maar ik kan dit gewoon niet in praktijk brengen denk ik... - ik vraag me zelfs af of ik überhaupt een woord uit mijn keel kan krijgen. Ik meette vandaag een hartslag van 110 toen ik daar in de klas zat.

EN lady_x. Ik wil goede sociale contacten hebben. Een stille in de klas zijn; misschien; maar wel met sociale contacten.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:38
tacidvs
tacidvs is offline
Helemaal geen mensen die je aardig lijken daar? Mijn theorietje, alhoewel je daar ook niet heel zwaar aan zou moeten tillen, volgt.

Hoe meer je van jezelf blootgeeft, hoe meer anderen dat doen tegenover jou, direct. Je wordt er vrolijker van en doet mee in de socialiteit van de groep.

NB: Als eersten dingen aan tweeden vertellen, die jij dan als derde hoort, tellen niet.

NB: Klinkt onzinnig, maar sommige dingen kun je pas begrijpen als je er zelf inzit.

NB: Maak er niet zo'n punt van, zodra je er obsessief mee bezig gaat, word het duidelijk moeilijker. Probeer je te ontspannen en je als hun gelijke te beschouwen.


Hoop dat je er wat aan hebt, ik haat voor niets tiepen.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:56
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Een stille in de klas zijn; misschien; maar wel met sociale contacten.
Ja dat snap ik, ik moet zeggen dat als ik jonger was ik een verlegen type was en niet durfde spontaan iets te vragen. Nu is dat helemaal veranderd. En weet je hoe dat komt? Ik ben de voorbije jaren vaak uitgegaan met vrienden en kennissen en zo heb ik via via veel nieuwe mensen leren kennen, in het begin klapte ik toe en dacht ik erover na om iets te zeggen, maar nu ben ik veel losser geworden dankzij die contacten. Dat is echt een tip die ik je kan geven, uitgaan, zo leer je beter omgaan met contacten en zul je je beter voelen in je vel, althans bij mij was het zo.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 15:05
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Hmm... nu zou het moeten lukken. - maar geen zorgen, ik laat mezelf wel weer in de steek (ohnee, positief denken ).

En Uitgaan hebbik weinig zin in eigenlijk
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:45
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Gewoon naast iemand gaan zitten is zeker geen optie?
Dat lukte bij mij wel, de rest ging vanzelf, beetje opmerkingen maken over de leraar, en de mensen om je heen, wel oppassen wat je zegt natuurlijk.
In iedergeval moet je wel naast iemand gaan zitten waarbij je het idee hebt dat het wel aardig kan klikken, dit kun je weer zien aan zijn of haar houding.
[lekker vaag hoor...]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:10
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Volgens mij kan dat wel. Er is iig 1 meisje dat alleen zit (ik ook) en misschien nog wel meer mensen. Maar gezien er nog geen vastere indeling is (we hanteren op school geen vaste indelingen maar die ontstaan vanzelf wel) weet ik nog niks.

Maar naast iemand gaan zitten is weer zo.... - tja, lijkt me gewoon idioot eigenlijk....
maar goed... ik heb eerder ook ervaren dat wat ik idioot vind doorgaans de beste oplossing is,... - pff zucht... kruen help. - ok, gewoon naast iemand gaan zitten die me leuk lijkt?

Ik neem aan dat ik ongeveer als laatste de klas in moet gaan?
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:37
girl1989
girl1989 is offline
jij bent niet de enigste ik kan namenlijk ook moeilijk sosiale contacte leggen.
dus ik heb ook wat aan de tips die mensen hier geven
tanks!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:00
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
hmm... het werkte best wel. Niet dat ik al erg veel heb bereikt maar wel wat. Het lukt; en ik heb niet het idee iets grondig verknald te hebben ofzo.

Thanks every-1.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:53
the tourist
the tourist is offline
Ik heb hier ook wel een beetje last van, maar bij mij ligt het weer anders
Ik kan op zich wel contact maken met mensen, een beetje van die standaardgesprekken hebben. Maar verder niet, dan durf ik nix meer te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:59
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Zoek iemand met de zelfde hobby of muzieksmaak als jij. Heb je een vriend, dan volgen er meer.

pttp
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:22
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
OK, geslaagd voor level 1; - nu op naar LEVEL2
HOE leg je goed contact met meisjes - als je wel en niet verliefd op ze bent
Niet dat ik verliefd ben ofzo... maar het zou ook wel handig zijn als ik dat kan - en ik denk dat meerdere mensen dit gebrek ook hebben.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:35
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
OK, geslaagd voor level 1; - nu op naar LEVEL2
HOE leg je goed contact met meisjes - als je wel en niet verliefd op ze bent
Tssss
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:09
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Ben ik het helemaal niets eens! Als je niets zegt laten ze je vaak zo links liggen, want je bent saai en zo. Dan kan je helemaal naar je sociale contacten fluiten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2002, 13:23
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Level 2 - Hoe maak ik contact met een meisje

Die mogen jullie voor mij invullen, want daar ben ik ook niet zo goed in.
Stap 1. Ga op internet.

Stap 2. Surf naar http://www.hm.com/nl/hm/store/store_srt.jsp

Stap 3. Zoek de dichtstbijzijnde H&M bij jou in de buurt.

Stap 4. Doe je jas aan.

Stap 5. Ga erheen.

Stap 6. Ga naar binnen.

Stap 7. Kijk op het bord op welke verdieping de lingerie afdeling is voor vrouwen.

Stap 8. Ga erheen.

Stap 9. Zeer waarschijnlijk zul je daar meisjes aantreffen. Mocht het niet zo zijn, wacht totdat er wel wat meisjes zijn.

Stap 10. Stap naar een meisje toe, en zorg dat je binnen een straal van 1 meter van haar vandaan bent.

Stap 11. Sluit eventueel je ogen. Dit maakt het makkelijker.

Stap 12. Steek je hand uit richting meisje.

Stap 13. Raak haar aan.

.. en tot zover de spoedcursus, 'hoe maak ik contact met een meisje'.

Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:37
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Marcade schreef:
...
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:46
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Milk schreef:

Ben ik het helemaal niets eens! Als je niets zegt laten ze je vaak zo links liggen, want je bent saai en zo. Dan kan je helemaal naar je sociale contacten fluiten.
Ik bekijk het anders. Veel spreken is vaak veel lullen. Met zwijgen bedoel ik niet je mond dichtsnoeren, uiteraard moet je kunnen spreken in een gesprek. Mensen die weinig zeggen maar af en toe iets interessants vertellen kan ik beter mee opschieten dan mensen die veel babbelen en lullen en dus niet veel interessants te zeggen hebben.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:51
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Marcade schreef:


Stap 1. Ga op internet.

Stap 2. Surf naar http://www.hm.com/nl/hm/store/store_srt.jsp

Stap 3. Zoek de dichtstbijzijnde H&M bij jou in de buurt.

Stap 4. Doe je jas aan.

Stap 5. Ga erheen.

Stap 6. Ga naar binnen.

Stap 7. Kijk op het bord op welke verdieping de lingerie afdeling is voor vrouwen.

Stap 8. Ga erheen.

Stap 9. Zeer waarschijnlijk zul je daar meisjes aantreffen. Mocht het niet zo zijn, wacht totdat er wel wat meisjes zijn.

Stap 10. Stap naar een meisje toe, en zorg dat je binnen een straal van 1 meter van haar vandaan bent.

Stap 11. Sluit eventueel je ogen. Dit maakt het makkelijker.

Stap 12. Steek je hand uit richting meisje.

Stap 13. Raak haar aan.

.. en tot zover de spoedcursus, 'hoe maak ik contact met een meisje'.

YESS THIS IS IT.

Zo had ik natuurlijk ook contact met die Lizelot van een paar maanden geleden moeten leggen - gewoon wachten tot ze naar de lingerie komt (of was ik dan al op iemand anders verliefd geworden )

EN een verzoek aan de forumbazen om hier geen slotje op te zetten en ipv daarvan naar kantine te sturen (als het zo'n onzin topic blijft).
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 11:47
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Ik ben erg blij met deze topic. Ik heb hier zelf ook heel erg veel last van. Ik ben niet erg verlegen ofzo, maar het probleem is dat ik niks leuks weet om te zeggen, ik kan nooit iets bedenken. Meestal durf ik wel dingen te zeggen, maarja. Het is echt een groot probleem hoor. Het is gewoon zo belangrijk als je goede sociale vaardigheden heb. Ik ga wel vaak uit, maar dan komt er ook niks van meisjes versieren, laat staan aanspreken. Ik kan gewoon nooit iets bedenken om tegen ze te zeggen. En al bedenk ik van te voren wat dan schiet ik met de volgende zin wel dicht.
Volgende week kom ik ook weer in een nieuwe klas en voor mezelf moet ik het dit jaar gewoon anders doen, maar hoe? Ik moet eerst een dag naar school. En daarna een paar dagen introductie. Ik weet ook gewoon dat de eerste indruk het belangrijkst is, maar het is zo moeilijk.
Je kan het ook zo moeilijk leren, de enige remedie hiertegen is blijven oefenen en oefenen, maar hoe begin je hier dan mee?
Het is echt een grote handicap hoor, veel mensen snappen dat gewoon niet en vragen waarom ik zo stil ben. Maar voor me hele verdere leven is het belangrijk om dit te leren, hoe kom je anders aan een vriendin bijvoorbeeld?

Ik hoop dat jullie me nog wat meer tips kunnen geven.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 12:13
tacidvs
tacidvs is offline
Mmm, niet gedacht dat stervoetballers daar nou ook zo'n moeite mee hebben, had eerder gedacht dat ze net uit konden vinden wie nou echt aardig was. Maarja, kennelijk. Nou, succes kerel en schop ze der in.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 12:21
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Mmm, niet gedacht dat stervoetballers daar nou ook zo'n moeite mee hebben, had eerder gedacht dat ze net uit konden vinden wie nou echt aardig was. Maarja, kennelijk. Nou, succes kerel en schop ze der in.
Toen ik een naam in moest vullen wilde ik graag anoniem blijven. Er was op dat moment voetbal op TV en zag rafael dus ik gebruikte zijn naam. Maar het was zeker een serieus bericht van me dus ik verwacht dan ook dat er serieuze reactie op komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 20:01
Dying Breed
Avatar van Dying Breed
Dying Breed is offline
Citaat:
rafael_vd_vaart schreef:
Ik ben erg blij met deze topic. Ik heb hier zelf ook heel erg veel last van. Ik ben niet erg verlegen ofzo, maar het probleem is dat ik niks leuks weet om te zeggen, ik kan nooit iets bedenken. Meestal durf ik wel dingen te zeggen, maarja. Het is echt een groot probleem hoor. Het is gewoon zo belangrijk als je goede sociale vaardigheden heb. Ik ga wel vaak uit, maar dan komt er ook niks van meisjes versieren, laat staan aanspreken. Ik kan gewoon nooit iets bedenken om tegen ze te zeggen. En al bedenk ik van te voren wat dan schiet ik met de volgende zin wel dicht.
Volgende week kom ik ook weer in een nieuwe klas en voor mezelf moet ik het dit jaar gewoon anders doen, maar hoe? Ik moet eerst een dag naar school. En daarna een paar dagen introductie. Ik weet ook gewoon dat de eerste indruk het belangrijkst is, maar het is zo moeilijk.
Je kan het ook zo moeilijk leren, de enige remedie hiertegen is blijven oefenen en oefenen, maar hoe begin je hier dan mee?
Het is echt een grote handicap hoor, veel mensen snappen dat gewoon niet en vragen waarom ik zo stil ben. Maar voor me hele verdere leven is het belangrijk om dit te leren, hoe kom je anders aan een vriendin bijvoorbeeld?

Ik hoop dat jullie me nog wat meer tips kunnen geven.
Alvast bedankt.
in dit verhaal kan ik mezelf heel erg vinden, bij mij is het ook zo dat ik niet moeilijk contacten leg, maar dat de 2de stap moeilijk is: Doorlullen, ik weet nooit wat ik verder moet zeggen dan de standaarddingen en dan gaat het contact al snel weer verloren, of ik probeer wat te zeggen maar ik zeg zoiets onzinnigs dat de ander dr ook niet echt over door kan praten..
maar mijn probleem is dat ik tijdens het praten altijd denk 'wat moet ik nu weer zeggen' en eigelijk niet meer oplet wat de ander zegt waardoor het gesprek stilvalt, en ik weet ook geen houding aan te nemen als iemand tegen me praat.
wat me wel veel heeft geholpen is over deze problemen praten met vrienden want als je mij vergelijkt met 3 jaar gelden dan ben ik nu een stuk opener, en het ging zelfs heel goed met mn sociale contacten totdat ik naar de introductie van mijn school ging, toen stond ik er helemaal alleen voor en kende ik maar 1 iemand en daardoor ben ik eigelijk een beetje teruggezakt naar de verlegenheid
__________________
"The Last Of A Dying Breed ... The First Of A Dying Speecie" Scarface
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
1 .. 13
*valt van stoel*

Contact met meisjes maak je door interesse voor haar - en daarmee ook haar hobbies - te tonen. Meisjes vinden het prachtig over zichzelf en hun favoriete bezigheden te praten

Dat wil zeggen, als je een goed contact wilt opbouwen dat ook standhoudt. Wil je gewoon met ze praten dan zit er maar 1 ding op: smalltalk.

En dan bedoel ik niet de programmeertaal
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:03
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Meisjes zijn aliens, die als je even niets weet te zeggen je opeten met behulp van hun meters lange tentakels, verstopt in die oorbellen.


Praat met iedereen! Meisjes zijn (echt!) niet veel anders; ze praten en ademen ook, geloof het of niet. Praat met de postbode, de vrouw naast je in de supermarkt die zit te twijfelen bij de honderden merken olijven bij de AH, je leraren, die vervelende tante, de bakker. "Sociale contacten leggen" staat eigenlijk bijna synoniem aan "goed kunnen ouwehoeren". Begin met het weer, altijd simpel. Klaag over je schoolrooster, begin over de vakantie, VRAAG DINGEN, TOON INTERESSE!! Vraag je bij iedereen die je ontmoet af: wat zou hem/haar zo interessant maken? Heeft ze (voor het gemak even) een leuke vakantie gehad, een relaxed rooster, een beroemde vriend? Is ook haar dak ingestort bij die stortregen? Wat denkt zij over het nieuwe kabinet? Als je oprecht interesse hebt in de mensen om je heen, kan het haast niet meer mis gaan.
En ja, in een nieuwe klas... vooral meedoen, als je jezelf buitensluit, ben je meestal al afgeschreven.

En bedenk: niet ieder meisje is vriendin-materiaal. Meisjes hebben meer doelen. En als iemand je wat minder aardig vindt; who cares? Jij vindt mensen toch ook soms wat minder aardig, dat betekent niet dat je ze compleet afmaakt in je wekelijkse roddelsessies onder het genot van je kopje thee. Tenminste, dat kunnen we alleen maar hopen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:14
utopian me
utopian me is offline
)
Citaat:
A loved one schreef:

En bedenk: niet ieder meisje is vriendin-materiaal. Meisjes hebben meer doelen. En als iemand je wat minder aardig vindt; who cares? Jij vindt mensen toch ook soms wat minder aardig, dat betekent niet dat je ze compleet afmaakt in je wekelijkse roddelsessies onder het genot van je kopje thee. Tenminste, dat kunnen we alleen maar hopen.
idd, ik zou het walgelijk vinden wanneer een jongen om zo'n reden contact met me zou proberen te leggen (maar, wie ben ik ).. dus doe gewoon tegen meisjes precies zoals normaal. gewoon vriendelijk, geinteresseerd en ook zelf dingen vertellend enzo..
en leg overal niet teveel druk op idd, met die mensen kun je lol hebben, maar zonder die mensen kun je het net zo goed fijn hebben.. laat er niet teveel vanaf hangen. Doe vanaf het begin al gewoon zoals je bent en zoals je wilt overkomen ookal is dat in het begin ff moeilijk. de mensen vallen uiteindelijk meestal hardstikke mee (zowel jongens als meisjes ) iig succes!
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 22:18
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Citaat:
A loved one schreef:
verhaaltje[/B]
Dank je wel!!! Zo'n peptalk had ik echt nodig. Ik hoop dat het me nu ook gaat lukken, want je hebt echt gelijk hoor. Als je gewoon (gemeende) interesse toont, zonder dat er iets vanaf hangt, moet het niet zo'n groot probleem zijn.
Ik ben gewoon zeg maar een sociale jongen met (nog) weinig sociale vaardigheden. Kan dat?? Ja, ik ben niet zo asociaal zoals ik vaak jongens zie. Ik doe altijd aardig tegen meisjes en behandel ze met respect, jammer dat meisjes vaker kiezen voor die (asociale) jongens die goed zijn in manipuleren en meisjes gewoon gebruiken (misbruiken). Maargoed, gelukkig kom ik bij iemand in de klas waarmee ik ook op de middelbare school heb gezeten, en met hem kan ik wel goed opschieten. Ik zal het er ook wel met hem over hebben. Ik denk dat het ooit wel goedkomt met me.
Thnx.

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:34
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
rafael_vd_vaart schreef:


Dank je wel!!! Zo'n peptalk had ik echt nodig. Ik hoop dat het me nu ook gaat lukken, want je hebt echt gelijk hoor. Als je gewoon (gemeende) interesse toont, zonder dat er iets vanaf hangt, moet het niet zo'n groot probleem zijn.
Ik ben gewoon zeg maar een sociale jongen met (nog) weinig sociale vaardigheden. Kan dat?? Ja, ik ben niet zo asociaal zoals ik vaak jongens zie. Ik doe altijd aardig tegen meisjes en behandel ze met respect, jammer dat meisjes vaker kiezen voor die (asociale) jongens die goed zijn in manipuleren en meisjes gewoon gebruiken (misbruiken). Maargoed, gelukkig kom ik bij iemand in de klas waarmee ik ook op de middelbare school heb gezeten, en met hem kan ik wel goed opschieten. Ik zal het er ook wel met hem over hebben. Ik denk dat het ooit wel goedkomt met me.
Thnx.
Met jou kan er al niets meer misgaan jongen
En graag gedaan hoor
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:20
Saartje*
Avatar van Saartje*
Saartje* is offline
Stel je gewoon vriendelijk op zou ik zeggen...
En denk gewoon aan het feit dat er nog mensen zijn die in een nieuwe klas zitten waar ze niemand kennen...

Doe zeker niet zoals mij vorig jaar... In paniek slagen en beginnen huilen.... Geeft rare indruk
__________________
<3 Anything I neeeeeed... <3
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 20:56
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Hey phoenix en nog iets, ik ongeveer hetzelfde...maar hou er rekening mee dat het contact kunnen leggen, en het contact durven leggen 2 verschillende dingen zijn...

Ik ben dus op verkenningsbezoek geweest op mijn school en heb me daarop ziek geënerveerd...ik hou van mensen, maar niet van contacten leggen, klinkt banaal, maar het is zo...gelukkig kende ik 1 iemand daar met wie ik me wel kon vermaken tijdens dat de gids wat aan het expliceren was...ik wil gerust wel met andere mensen omgaan maar dan moet ik zinloos tegen ze lullen, ik wil gewoon alles spontaan laten komen...dat zit er bij mij degelijk in, enkel het durven is er niet...en die voorgenoemde standaardzinnetjes zijn de grooste bullshit, de core ligt in het durven...ik heb tegen enkele mensen wel vluchtige niets beduidende zinnetjes afgerammeld over punten van vorig jaar etc...maar toen ik buitenkwam was ik het meest bezweet van de 30...en dat zuigt zwaar...het is dat durven die me de das omdoet, alleen weet ik niet hoe hier vanaf te geraken want eens op de goeie baan kan ik me juist wel goed uit de slag trekken...en pas min of meer de principes van ******** toe
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:01
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
ennuh rafael...ja, een peptalk doet goed, maar het geld niet voor 100 procent, het is aan jou om aan te voelen wie je aanspreekt...sommige meisjes zijn pure-obsessed-op-hun-pure zelf-narcisme-sletmaterie die je afschepen voor het minste (sry, het is zo, excuseer)

Beetje intuïtie kan heel goed van pas komen als je contact wil leggen met meisjes...ik heb personelijk meer sympathie voor meisjes die niet zo overtuigd zijn van zichzelf, en dan klikt het wel goed met dat soort personen ook...

Hopelijk demotiveert dit je niet, het is met goeie bedoelingen geschreven, eerlijk
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:04
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:

... In paniek slagen en beginnen huilen.... Geeft rare indruk
Ik kan niet tegen meisjes die huilen...ik zou je niet vreemd vinden...enkel zoveel medelijden met je hebben dat je er dood zou aan ergeren
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 22:21
Saartje*
Avatar van Saartje*
Saartje* is offline
Citaat:
Droyd schreef:


Ik kan niet tegen meisjes die huilen...ik zou je niet vreemd vinden...enkel zoveel medelijden met je hebben dat je er dood zou aan ergeren
Zucht, zie...
Was helemaal niet mijn bedoeling om te gaan huilen...
Ik kon gewoon niet anders
__________________
<3 Anything I neeeeeed... <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-08-2002, 23:12
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik kan ook niet echt makkelijk contact leggen.

Als ik een beetje mijn best doe wel, maar ik wacht meestal op initiatief van een ander.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 10:22
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Ik kan ook niet echt makkelijk contact leggen.

Als ik een beetje mijn best doe wel, maar ik wacht meestal op initiatief van een ander.
Dat is bij mij meestal ook zo. Als ik er echter in geslaagd ben om die eerste stap te zetten volgt de rest vanzelf.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:09
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik analyseer personen. Welke kleding heeft iemand aan? Wat voor soort agenda heeft hij / zij gekocht? Waar praat diegene met anderen over?

Dit alles om te achterhalen wat diegene leuk vindt en bezighoudt. Op dat moment kun je iemand daarop aanspreken. Mensen praten graag over dingen die ZIJ leuk, interessant of belangrijk vinden

Soms hoort er een beetje lef bij. Ik had het ook op kantoor, toen een nieuwe collega hier binnen kwam. Op een gegeven moment was ik alleen met hem op kantoor en leek het gruwelijk stil. Zo rond de middag liep hij een beetje heen en weer, waarop ik hem aansprak over het feit dat hij zo gespierd was (ik vroeg of hij vaak aan fitness deed). Gevolg was een heel gesprek dat begon met fitnessen, door ging over dat ik aan Taekwondo doe tot en met gewichtsproblemen (hij vindt zichzelf ook te licht :/ ) en wat we allemaal al probeerden om zwaarder te worden.

Vanaf dat moment was praten met hem eenvoudig. Gesprekken gingen dan ineens over van alles.

Soms kun je ook zelf dingen initieren door gewoon een opmerking te maken. Kan zoiets futiels als het weer zijn, of je kunt ergens in een gesprek inhaken.

Ghe, zelfs in perioden waar ik nogal stil was, wist ik me wel een beetje te redden door gewoon om te gaan met anderen die stil waren. Heel simpel: gewoon de eerste dag naast iemand gaan zitten met het idee dat jullie niet zoveel van elkaar afwijken.

Geloof me, tot aan het einde van de dag praat je met elkaar

Ik vond dat eigenlijk nooit zo moeilijk .. dingen die ik erg vond; waren zaken als voor de klas spreken, iemand opbellen of waar ik nog steeds last van heb: zomaar bij het uitgaan iemand aanspreken
Waaom is het toch altijd jij met je goede adviesen die me de woorden uit de mond neemt

groeten

the conquer
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:26
kleine wicca
kleine wicca is offline
hier geldt denk ik: hoe vaker je het doet, hoe beter.

Ik heb er ook problemen mee gehad, tot iok erachter kwam dat ik gewoon op de verkeerde plek mn vrienden zocht, ik ging werken en met die mensen kan ik het WEL goed vinden, en nog wel meer voorbeelden.
Maar ook toen ik ngo maar net achter de kassa stond, als mensen dan iets zeiden durfde ik amper wat terug te zeggen, of als er een leuek jonegen kwam, dan ging ik gewoon keihard blozen en werd ik helemaal zenuwachtig, heb ik nou he-le-maal geen last meer van. HOOFD OMHOOG EEN FF DIEP ADEMHALEN!!
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:23
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
HOE leg je goed contact met meisjes - als je wel en niet verliefd op ze bent
Niet dat ik verliefd ben ofzo... maar het zou ook wel handig zijn als ik dat kan - en ik denk dat meerdere mensen dit gebrek ook hebben.
Mischien is dit niet helemaal van toepassing op jouw (Rerisen Phoenix) probleem, maar mijn schamel onderbouwde advies luidt:
alles heeft zijn tijd.

Ik ben tot mijn 17e single geweest (een maand geleden, that is. ) en ik voelde me precies zo als eerder in deze topic is geschreven.
"Iedereen kan het, alleen ik niet."

Citaat:
in dit verhaal kan ik mezelf heel erg vinden, bij mij is het ook zo dat ik niet moeilijk contacten leg, maar dat de 2de stap moeilijk is: Doorlullen, (...)
exactos.

Maar wat ik met deze post wou melden:
het KAN anders. ik ben met een kamp meegeweest, en er was 1 meid die ik hardstikke leuk vond. Ik vond het fijn om bij haar in de buurt te zijn, af en toe een praatje-over-niks te maken maar verder niks. Ik was er zo van overtuigd dat het niets zou worden, niets zou KUNNEN worden, dat ik niet eens de moeite heb gedaan om meer te doen dan een praatje maken over niks.
Maar ik was toen om god-mag-weten welke reden gewoon vrolijk, ik praatte veel met andere mensen die ik wel goed kende en het ging gewoon lekker. En alleen door die paar praatjes, mijn goeie stemming en 1 klein roddeltje dat er over 'ons' rondging, heb ik intussen al meer dan een maand een schat van een vriendin. En ik weet dat ik bij haar gewoon mijn eigen zelf kan zijn, want -buiten het feit om dat ik vrij happy was met dat kamp- is dat degene op wie ze is gevallen en waarover ze precies hetzelfde dacht als ik over haar. Leuke jongen, maar het wordt toch niets. Hij is veel te hoog gegrepen.

Conclusie (eindelijk):
wees gewoon jezelf, probeer dingen positief te bekijken want dat straal je uit. En reken nergens op, dan komt het vanzelf.

ik hoop overigens dat je hier wat aan hebt, ik weet wel wat ik wil zeggen maar het verwoorden gaat maar matig.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 06:28
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
emperor crono schreef:

Ik ben tot mijn 17e single geweest (een maand geleden, that is. ) en ik voelde me precies zo als eerder in deze topic is geschreven.
"Iedereen kan het, alleen ik niet."
Ohh... ik denk naast dat ook dat het wel nooit zal lukken

Maar als eerder ws gezegd; ik zie niet elk meisje als vriendin-materiaal enzo. Mijn emoties mogen (ja, ze mogen nog steeds wat) uitmaken welk meisje ik wil (alsof je iets tegen verliefdheid in kunt brengen). - Maar gewone contacten met meisjes wil ik dus ook...

Ookal lijken jongens en meisjes best veel op elkaar er zitten toch verschillen tussen wat meisjes in sommige situaties leuker maakt om mee te praten dan jongens. - bijvoorbeeld in situaties met problemen enzo. In mijn ervaringen neigen jongens er dan erg snel naar om je zwak te noemen e.d. (niet alle, maar wel die ik ken) en meisjes veel minder snel. Ook kan je sneller en gemakkelijker vrijer met meisjes praten. (ook in mijn ervaringen)
Maar. Voordeel met jongens is veel meer overeenkomstige interesses.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 22:36
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Zijn er nog veranderingen op dit gebied??
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 19:33
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ja, ik kan al wat beter contact leggen...

2 probleempjes nog...
1. Ik kan me niet mengen in een groepsgesprek (niet kunnen op dezelfde manier dat je niet van een gebouw kunt springen (voor de gezonde mensen onder ons))
2. Ik weet niet genoeg situaties waarin ik iemand kan aanspreken en hoe. Ik ken maar een beperkt aantal situaties waar ik weet dat het kan... verder niet. - maar ik werk er aan
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 21:55
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ja, ik kan al wat beter contact leggen...

2 probleempjes nog...
1. Ik kan me niet mengen in een groepsgesprek (niet kunnen op dezelfde manier dat je niet van een gebouw kunt springen (voor de gezonde mensen onder ons))
2. Ik weet niet genoeg situaties waarin ik iemand kan aanspreken en hoe. Ik ken maar een beperkt aantal situaties waar ik weet dat het kan... verder niet. - maar ik werk er aan
Hoe is het jou dan gelukt? Wat heb je gedaan? en vertel eens wat over die situaties.
Misschien heb ik er ook wat aan
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 22:06
illch84
illch84 is offline
Iedereen kan praten en iedereen heeft iets te vertellen. We zijn zelf een verhaal. Iedereen heeft immers iets meegemaakt, iets waar we over kunnen vertellen. Ook beschikt een ieder enigzins over inlevingsvermogen.

Zo zal velen in deze topic de volgende zin bekend voorkomen: "Als ik thuis of met goede vrienden ben, kan ik wel normaal met ze omgaan, maar pas als ik met nieuwe mensen in een andere situatie ben, klap ik dicht".

Dit komt door een gevoel van onzekerheid. Dat is alles. Je hebt geen cursus "sociale contacten leggen" nodig, maar een dosis "zelfvertrouwen".
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 22:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ok... ik kom in nieuwe klas (op enkelingen na) en wat ik vreesde bleek correct... IK HEB NOG STEEDS SLOSS (insiders benaming voor: Serious Lack Of Social Skills).

i.a.w sociaal kan ik NIKS. Wat je niet zou verwachten voor iemand die naar zijn 8e school gaat en 10e nieuwe klas... - maar goed.

Hoe kan ik contacten leggen met die nieuw-klasgenoten? - Voor jongens en meisjes uiteraard...
pff... stom he... ieder kan het behave ik
mm ik ben er ook geen ster in... bedenk altijd allerlei dingen die ik zou kunnen zeggen maar vind ze altijd allemaal stom. daarom gaan ik feesten met onbekende mensen, inet meetings, nieuwe verenigingen etc uit de weg... maar eigenlijk moet je dus risico's durven te nemen. wie niet waagt die niet wint. tja das makkelijk gezegd... heb niet echt goeie raad ofzo, maar je bent absoluut niet de enige en ik weet hoe je je voelt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 22:26
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Als je niks wil zeggen, hoef je dat toch niet? Doe gewoon waar jij je het beste bij voelt.

okee klinkt goed, maar je voelt je er zelf ook niet lekker bij als je nix zegt. heb ik tenminste. en je loopt ook het risico gesloten en ongeinteresseerd over te komen, terwijl dat niet zo is. in mijn geval is het meestal zo dat ik heel graag wíl praten maar alles stom vind om te zeggen


Spreken is zilver, zwijgen is goud.

das wel erg waar... het is goed om óók je mond te kunnen houden... maar praten is ook wel prettig
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 05:58
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
rafael_vd_vaart schreef:
Hoe is het jou dan gelukt? Wat heb je gedaan? en vertel eens wat over die situaties.
Misschien heb ik er ook wat aan
ff kijken...
ook met hulp van vertrouwenspersoon op school

vroeger was ik wel erg sociaal. Toen werd ik gepest in de brugklas en ben helemaal veranderd (bijna alle veranderingen waren goed vind ik). Maar ik had ook mijn sociale vermogens gedeactiveert. Dan wordt situatie dat ik niet sociaal ben maar er wel aanleg voor heb.

Het vereist erg veel zelfvertrouwen en lef... maar dan mensen aanspreken en erg spontaan doen. Ook proberen goede punten van jezelf snel naar buiten te brengen.

En als iets fout gaat constructief jezelf er de schuld van geven. Dus tegen jezelf zeggen dat jij het fout deed en dan vervolgens analyseren wat je fout deed. - zo ben ik erachter gekomen dat het onderdeel "ironie" van mijn humor vrijwel nooit goed werkt... dus leer ik dat ff af.
Maar uitleggen kan ik niet zo goed... stel liever wat vragen
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 02:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Ik bekijk het anders. Veel spreken is vaak veel lullen. Met zwijgen bedoel ik niet je mond dichtsnoeren, uiteraard moet je kunnen spreken in een gesprek. Mensen die weinig zeggen maar af en toe iets interessants vertellen kan ik beter mee opschieten dan mensen die veel babbelen en lullen en dus niet veel interessants te zeggen hebben.
Jah, over onzinnige dingen blaten vind ik ook niks. Tjonge gister regende het wel erg hard. Nou zelfs als ik er doorheen heb moeten lopen boeit dat mij geen zak. Of dat de buurman met z'n auto een stukje gaat rijden, i don't care.

Kwestie van prioriteiten stellen denk ik ik denk liever na over iets interessants dan dat ik over iets onbenulligs praat. Met uitzondering van humor
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.