Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 11:31
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Van de regering moet in de komende paar maanden alle reclame voor tabak verdwijnen. Ik vind deze maatregel echt te ver gaan, anti-rook reclames gaan nog, de enorme teksten op de pakjes vond ik al overdreven, maar DIT... Ik vind echt dat dit te ver gaat... We weten nu echt wel dat roken slecht voor je is! Wat is jullie mening over deze beslissing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 16:02
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
roken is doodsoorzaak nr 1 in NL van mij mag die vieze troep de goot in
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:09
Verwijderd
mooi zo! hoef ik niet meer doodgegooid te worden met die Marlboro-cowboy, of op asbakken Philip Morris-logo's te zien.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:47
DaTommy
DaTommy is offline
Citaat:
snees schreef:
mooi zo! hoef ik niet meer doodgegooid te worden met die Marlboro-cowboy, of op asbakken Philip Morris-logo's te zien.
hahaha

ook zo irritant ja
__________________
Geniet nooit met mate
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:04
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Reclame is er alleen maar om iets aan de man te brengen, en dat is nou net precies wat de regering niet wil, wat betreft tabak.
Ik snap niet echt waarom jij het verboden van tabaksreclame te ver vind gaan. Mja, er gaan een paar reclame campagnes verloren, die je kan missen, maarja, daar moeten we maar mee leven.
Verder brengt het toch geen last met zich mee? Zoals misschien wel antirook reklames en texten op pakjes, die de roker zich meer bewust laat zijn van zijn schadelijke daad, wat als onprettig kan worden ervaren. Maarja, dan moet je maar niet roken.

Wat ik wel te ver vind gaan is het geplande verbod in concertzalen, als dat er nog in zit. Dat maakt je als roker gewoon minder bevoegd, wat ik nogal onrechtvaardig vindt.
Ik ben wel geinteresseert in wat voor effect dit teweeg zal brengen. Of t ook echt zo nadelig zal zijn voor de concertzalen zelf.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:47
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Persoonlijk vind ik dat alle bedrijven recht hebben op reclame. Heb je enig idee hoeveel mensen er in Nederland sterven aan een te hoog cholesterol? Of aan het feit dat ze hun hele leven lang een grote hoeveelheid alcohol per dag naar binnen gewerkt hebben? Iedereen weet nu zo langzamerhand wel dat roken slecht voor je is en dat je er longkanker van krijgt. Dat is al 60 jaar bekend, maar toch wordt er nog ontzettend veel tabak verkocht. De reclames hebben (naar mijn mening) alleen maar invloed op welk merk je rookt en niet of je rookt... Dat is mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:11
Faery
Faery is offline
Vallen (de stoffen in) sigaretten/tabak onder harddrugs?

Zoja, pleur dan ook maar die godsgruwelijke irritante alcohol reclames weg. Van dat breezer-spotje word je echt schijtziek.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 00:33
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ach, ze willen het roken in de auto ook verbieden want het zo afleiden van het verkeerd. Strak plan aangezien mijn lichaam niet zo lekker reageert op rook in een slecht geventileerde ruimte. (hoe vaak ik de auto al niet heb onder gekotst)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [F1] Nieuwtjes
Sandersss
479 02-04-2007 15:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leenreclames verbieden?
Gatara
319 06-03-2007 13:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing
Erikb
1 08-05-2006 20:24
Vrije tijd GP Belgie formule 1 verdwijnt
scara
34 29-01-2003 20:24
Lichaam & Gezondheid Ik ben tegen ROKEN!
PsychoBoy
158 24-12-2002 23:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Druk op paars-groene ketel uit de rode zone"
REIE
3 14-12-2002 15:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.