Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 18:38
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Daar is nummer 7 alweer!

Nummer 6 : http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=226301
Oud 18-11-2002, 19:14
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Yes ik ben de eerste (of toch niet??) anyway hier gaat alles prima ben nu anderhalve week bezig kan redelijk goed van snoep afblijven, drink lekker veel water en eet genoeg. Ben al een kilo afgevallen en dat vind ik prima. Mun moeder zegt dat ze al verschil ziet maar dat geloof ik niet....Alleen zaterdag heb ik een feestje bij een vriendin en dan mag ik best wat snoepen, gewoon vrijdag in de stad geen MCflurry eten en dan lekker snoepen met mate natuurlijk. Heb er heel veel zin in!!
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Oud 18-11-2002, 19:33
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Aah fijn een nieuw topic! Ik vond t jammer dat de oude niet meer zo opschoot, laten we in dit topic weer wat meer persoonlijke ervaringen/updates gaan delen ok? Ik denk dat we bijna allemaal wel weten hoe het moet, maar hoe gaat t met jullie? Dat miste ik (op t eind) een beetje in topic 6. Naja, als jullie t ook een goed idee vinden natuurlijk Het motiveert mij in ieder geval wel om te weten dat ik het niet alleen doe.

N*A*Shezbaernon, ik weet hoe kut je je voelt maar je moet je echt proberen over dat gevoel heen te zetten, vechten om niet in een neerwaartse spiraal terecht te komen. Probeer het van je af te zetten, het is gebeurd, begin opnieuw (met gezonde eetgewoontes ontwikkelen). Soms zal het moeilijk gaan maar je komt er vast ooit weer helemaal bovenop.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 18-11-2002, 19:55
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Je kunt het beter het grote vrouwenkwaaltjes topic noemen
Ja, sinds de natuur zo geregeld heeft dat het toevallig de vrouwen zijn die makkelijker aankomen en moeilijker afvallen

Citaat:
Enne, snoep gewoon niet.
Ai, hier de tip van de dag, beste mede - liners ... waarom stoppen we niet gewoon met snoepen ?!
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 18-11-2002, 20:00
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
stout! schreef:
N*A*Shezbaernon, ik weet hoe kut je je voelt maar je moet je echt proberen over dat gevoel heen te zetten, vechten om niet in een neerwaartse spiraal terecht te komen. Probeer het van je af te zetten, het is gebeurd, begin opnieuw (met gezonde eetgewoontes ontwikkelen). Soms zal het moeilijk gaan maar je komt er vast ooit weer helemaal bovenop.
Nou ja, op zich heb ik me er al bij neergelegd en zit ik me hier niet enorm te haten ( zoals ik meestal WEL doe ), neem het gewoon meer als feit waar je nix meer aan kunt doen ... maar baal gewoon, omdat het maandag was en het gewoon goed moest gaan en ik al zo veel dingen had geplanned ... blablabla ... kennen jullie allemaal vast wel.
Ah, zoals ik al zei ... woensdag dan
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 19-11-2002, 07:36
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Jaja Vrouwen sporten vaak gewoon minder dan mannen, en ze snoepen gewoon meer
Dat de mannen een snellere stofwisseling hebben dan de vrouwen ( op uitzonderingen na ) is een feit En ook heb ik ergens gelezen dat vrouwen op een bepaalde dag van hun " cyclus " gewoon moeten iets zoets eten, heeft met de hormonen te maken ... nee, de bron heb ik helaas niet, dus maak hier maar een opmerking over


Citaat:
Ik snoep ook zo goed als nooit, en ik hoef het niet om m'n gewicht te doen
Oh, weet je, ik snap niet hoe dat komt, maar ik heb juist zin in snoep en chips en alles wat " niet mag " alleen wanneer ik het voor mijn gewicht zou moeten laten liggen ... toen ik er niet aan dacht en niet met afvallen speelde, hoefde ik ook wekenlang nix " slechts ". Ken je misschien het fenomeen van verboden fruit ?

Citaat:
Op een dag eet ik ongeveer net zoveel als 2 gewone mensen, misschien nog wel 2,5 of 3. Toch weeg ik maar 65kg (1m89) Snap er zelf geen zak van maargoed Ik eet verder niet ongezond ofzo, altijd best veel groentes en niet superveel vlees ofzo. Ik drink haast nooit frisdrank en snoep dus niet echt vaak. Verder fiets ik veel, 34km per dag, naar school en weer terug. Maar ook daarvoor kwam ik al nooit aan, wat ik ook at
Kortom ... JIJ bent niet representatief
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 19-11-2002, 13:29
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Hallowsie, ik zet ook maar weer eens een berichtje =)
Nou had ik een vraag... ik eet sinds een paar dagen alleen 2-4 boterhammen (ja, met beleg natuurlijk =)), 1-2 liter water, fruit en avondeten. Maar dat is toch niet te weinig? Want ik rekende bij die Voedingsmeter zo uit hoeveel calorieen dat waren, en dat waren er dus 600-700...
Maar anders kún je toch niet afvallen? Vaag...
Oud 19-11-2002, 14:50
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
Hallowsie, ik zet ook maar weer eens een berichtje =)
Nou had ik een vraag... ik eet sinds een paar dagen alleen 2-4 boterhammen (ja, met beleg natuurlijk =)), 1-2 liter water, fruit en avondeten. Maar dat is toch niet te weinig? Want ik rekende bij die Voedingsmeter zo uit hoeveel calorieen dat waren, en dat waren er dus 600-700...
Maar anders kún je toch niet afvallen? Vaag...
Die voedingsmeter heb ik ook gedaan, en ik kwam meestal rond de 1200 en 1300 calorieen uit maar wat is bij jou gewoon avondeten?? Als je gewoon een portie aardappelen 2 tot 3 porties groente en een portie vlees/vis/vegaburger/whatever eet zal het wel goed zijn> Ook als jij je verder goed voelt is er weinig aan de hand, misschien kun je 1 of 2 boterhammen ofzo meereten?? 2-4 is best weinig. Dan val je ook nog af hoor, maar het zit hem niet alleen in de calorieen ook aan het soort voedsel en de hoeveelheid vet.
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Oud 19-11-2002, 15:51
watervrouw
watervrouw is offline
Toen ik van vakantie terug kwam was ik 75 kilo. En ik ben der nu 8 kwijt en daar ben ik eignelijk heel trots op moet ik zeggen. Heb der niet veel voor hoefen doen, ja oke niet snoepen en verder weer volleyballen en fitnissen wat ik altijd al deed. Het niet snoepen lukte heel goed al had ik dat niet verwacht want ik ben een ontzettende snoepkont. Nou wil ik der eigenlijk nog 2 kilo af hebben maar dat lukt niet. Iemand een tip hoe ik die der nog af kan krijgen?

xxx Nienke
Oud 19-11-2002, 16:31
Verwijderd
Citaat:
K-Cobain schreef:
Want ik rekende bij die Voedingsmeter zo uit hoeveel calorieen dat waren, en dat waren er dus 600-700...
Maar anders kún je toch niet afvallen? Vaag...
600-700 calorieen is wel te weinig, met iets meer kun je ook best afvallen, het gaat alleen niet zo snel dat je het merkt. Maar laat langzaam nou ook nog eens beter zijn.
Oud 20-11-2002, 08:28
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
600-700 calorieen is wel te weinig, met iets meer kun je ook best afvallen, het gaat alleen niet zo snel dat je het merkt. Maar laat langzaam nou ook nog eens beter zijn.
Ow... nou dan ga ik wel uhm... aan de sultana's ofzo?
Ik moet binnen een week al wat zien want uhm... naja das een lang verhaal ghehe... (Niet dat ik nu pas aan het minderen ben hoor, steeds gaat het goed, dan weer slecht, en nu toevallig weer goed)
En oja, ik voel me prima hoor. Ik ben alleen al heel lang 's ochtends aan de schijterij
Maar dat zal wel door de zenuwen komen.
Oud 20-11-2002, 08:40
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Je kunt het beter het grote vrouwenkwaaltjes topic noemen

Heb een heel simpele tip: eet gewoon, niet ongezond, sport genoeg, lam niet de hele dag op de bank en ga niet overal naartoe met de auto maar pak gewoon de fiets, en fiets dan niet alsof je door dikke modder moet fietsen maar gewoon hard. Euh... dat was het geloof ik... oja, drink eens gewoon water ipv allemaal frisdranken. Enne, snoep gewoon niet.
Inderdaad, veel bewegen, 3 keer per dag eten (heb je gelijk minder behoefte aan snoep), tussen de maaltijden door lekker veel drinken (water, melk, jus d'orange) met fruit of evergo's erbij. En een beetje vroeg naar bed is ook wel handig, je kan niet gezond zijn met teweinig slaap (als je jong bent dan)
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Oud 20-11-2002, 15:46
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Uw totaal aantal kilocalorieën: 1020

Advies: Uw voeding is niet erg calorierijk. Probeert u goed op uw gewicht te blijven of op een goed gewicht te komen? Dat is prima maar zorg er wel voor dat u goed gevarieerd eet. Want als u weinig calorieën gebruikt, is het des te belangrijker om door goede gevarieerde voeding toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen die u dagelijks nodig hebt.


--------------------------------------------------------------------------------

Vetscore
Uw vetscore: 32 gram (28 energie %, aanbevolen: 20 - 35%)
Verzadigd vet: 10 gram (9 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

Resultaat: Totaal vet goed, verzadigd vet goed.
Advies: Het enige advies wat we u kunnen geven is: Ga zo door! We komen ze nog maar weinig tegen, de Nederlanders die én de juiste hoeveelheid vet gebruiken én daarbij ook nog de ideale hoeveelheid verzadigd vet. Dit is een complimentje waard. Gefeliciteerd!




Is dat wel goed dan? 1000 calorieen?
Oud 20-11-2002, 18:52
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
volgens mij wel hoor. Ik doe die test bij www.becel.nl ook regelmatig en kom ook ongeveer zo uit.
Als je gewoon gezond eet, veel drinkt en genoeg beweegt, is er niets aan de hand.

Maar die snoep hè! Dat is zoooo aanlokkelijk!

ik ben nu al sinds de zomervakantie bezig met opletten via de weightwatchers (www.weightwatchers.com) en ben al 5,5 kilo kwijt. Ik woog eerst nml 67 en ben 1.70 m en wou dus wat kwijt. Ik weeg nu 61,5 en er moet nog 1,5 kilo vanaf. En die laatste kilootjes zijn t moeilijkst!

Maar we houden vol!
Oud 20-11-2002, 19:16
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik vind het totaal niet moeilijk om niet te snoepen, ik ben tog alleen maar zenuwachtig en misselijk en aan de schijterij.
Eens kijken of het nu wel werkt...
Oud 21-11-2002, 18:10
niksie
niksie is offline
ik kan het gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben 170 en weeg nu 57, wil 54 wegen, maar zelf als ik niet eens Wil snoepen doe ik het toch !!!!!!! echt walgelijk
hellup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 22-11-2002, 07:26
Verwijderd
Citaat:
niksie schreef:
ik kan het gewoon niet!!!!!!!!!!!

ik ben 170 en weeg nu 57, wil 54 wegen, maar zelf als ik niet eens Wil snoepen doe ik het toch !!!!!!! echt walgelijk
hellup!!!!!!!!!!
Ik weet dat je er weinig aan zult hebben en me niet zult geloven...maar 57kg bij 1.70m is toch prima? Ik vind iig van wel. Je moet niet denken 'ik mag niks snoepen' of zelfs 'ik mag niks eten', je moet gewoon gezond en regelmatig eten en je mag best af en toe wat snoepen. Als je niks mag van jezelf maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk.
Oud 22-11-2002, 16:08
Missy_X
Missy_X is offline
Ik wil ook weer beginnen met lijnen..kreeg deze week mn spijkerbroek bijna niet meer dicht
Weet niet wat ik nu weeg..gok op 66,5 bij 1.68 maar vanaf nu begin ik toch maar weer..wil in maatje 28/32 passen van miss sixty spijkerbroek Kheb nu nog maat 30/32 soms zelfs 31/32

Ik ga weer op fitness en ik stop met snoepen en snacks eten.

Welke maat hebben jullie eigenlijk in je spijkerbroeken? Je weet wel die amerikaanse maten bedoel ik: taille/lengte
Oud 22-11-2002, 18:31
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Missy_X schreef:


Welke maat hebben jullie eigenlijk in je spijkerbroeken? Je weet wel die amerikaanse maten bedoel ik: taille/lengte
Ik heb geen flauw idee, ik weet niet hoe die maten zijn en ik heb ook niet een broek in zo´n maat.Onee, ik heb nu een broek aan van maat 30, maar het kan zijn dat dat weer een ander soort maat is. Er zijn er namelijk nogal veel, geloof ik
Van gewone (Nederlandse)maten heb ik meestal 38 en M of L. Ik ben ook niet echt te dik (1.75 en iets van 61/62 kilo).

Het lijnen gaat bij mij op zich wel goed, ik lijn ook niet echt streng. Alleen heb ik de afgelopen week meer op koek en taart geleefd (weinig brood gegeten). Mijn moeder was afgelopen zondag jarig en we hadden nogal veel taart over. Ik had proefwerkweek, dus ik was het grootste deel van de dag steeds thuis en dan nam ik dus steeds 1 taartje en 1 boterham (ipv van 3 boterhammen ofzo). Ik ben denk ik de afgelopen weken wel een beetje afgevallen, ik sta niet zo vaak op de weegschaal (en ik moet ook ongesteld worden, dus dan weeg ik toch meer). Eigenlijk hoeft er ook niet echt veel af, ik moet gewoon iets gezonder eten dan ik de afgelopen maanden heb gedaan, dan zit ik zo weer op mijn oude gewicht

Zo, dat was ff een lang slap verhaaltje van mij...
Oud 22-11-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Weet niet wat ik nu weeg..gok op 66,5 bij 1.68 maar vanaf nu begin ik toch maar weer..wil in maatje 28/32 passen van miss sixty spijkerbroek Kheb nu nog maat 30/32 soms zelfs 31/32
Ik heb altijd maat 30 gehad...eerst 32/32... Nu meestal 30/34 ofzo.
Oud 22-11-2002, 21:19
Verwijderd
Wat ik me al heel lang afvraag: wegen jullie je 's ochtends of 's avonds? Waarom? Als iemand je vraagt hoeveel je weegt, welk gewicht geef je dan: wat je 's ochtends weegt of wat je 's avonds weegt? En waarom?
Oud 22-11-2002, 21:59
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat ik me al heel lang afvraag: wegen jullie je 's ochtends of 's avonds? Waarom? Als iemand je vraagt hoeveel je weegt, welk gewicht geef je dan: wat je 's ochtends weegt of wat je 's avonds weegt? En waarom?
Soms allebei, soms een paar dagen niet. Maar ik tel mee wat ik 's ochtends weeg, want dat is het gewicht wat klopt vind ik, maar zoveel scheelt het niet eens.
Oud 23-11-2002, 06:36
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat ik me al heel lang afvraag: wegen jullie je 's ochtends of 's avonds? Waarom? Als iemand je vraagt hoeveel je weegt, welk gewicht geef je dan: wat je 's ochtends weegt of wat je 's avonds weegt? En waarom?
Meestal 's ochtends soms 's avonds, maar niet te vaak ik ga me straks wegen voor het ontbijt. En dinsdagochtend weer ik ga nu een weekend tegemoet waarbij ik een slaapfeestje heb en mijn moeder heeft een heerlijke taart gebakken dus die moet ik wel ff proeven zondag ga ik weer normaal eten en nu op zaterdag voor het feestje ook zo weinig mogelijk snoep.
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Oud 23-11-2002, 08:17
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat ik me al heel lang afvraag: wegen jullie je 's ochtends of 's avonds? Waarom? Als iemand je vraagt hoeveel je weegt, welk gewicht geef je dan: wat je 's ochtends weegt of wat je 's avonds weegt? En waarom?
*Zucht* als ik me maar een keer per dag zou wegen ...
Maar aangezien jullie hiero al een beetje weten waar ik aan toe ben ... ik geef altijd het laagste gewicht, als ik al vertel hoe veel ik weeg ( schaam ik me voor ), en dat kan een gewicht van de ochtend zijn ( wanneer ik overdag voor mijn doen veel drink ), maar ook het gewicht van de avond wanneer ik een *goede* dag heb.

Normaalgesproken zou ik me denk ik 's ochtends wegen.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 24-11-2002, 09:25
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik weeg me 's ochtends voor het ontbijt omdat ik 's avonds meer weeg dan 's ochtends en dus het idee heb dat die 'extra balast' van 's avonds niet meetelt.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het mij(n lijnactie) gaat, ik eet wel gezonder en let erop, soms snoep ik wel (teveel) maar ik beweeg opzich ook wel meer.

Wat doen jullie aan sport?

Ik heb maandag spinning (korte cursus, met school, nog 3 weken)
wat ontzettend intensief is dus een goed begin van de week.
Dinsdag heb ik hockeytraining, dat is niet ontzettend vermoeiend maar toch beweeg je wel veel.
Woensdag en donderdag doe ik niets maar op een van die twee dagen ga ik waarschijnlijk binnenkort tae bo-en met een hele groep vriendinnen.
Vrijdag hockeytraining die wel redelijk intensief is: vaak conditietraining, anders gewoon heel druk
Zaterdag hockeywedstrijd, die is voor mij minder intensief dan alles wat ik ervoor en erna doe omdat ik keep ben. Voor het hockeyen werk ik vaak achter de bar en dat is veeel vermoeiender dan die hele sport zelf.
Zondag: rust..

T klinkt opzich nog wel als veel, maar dat valt echt tegen. Ik ben volgens mij vooral 's middags niet actief genoeg. Ik ga snel op de bank tv kijken en dat is niet echt heel goed.

Ik merk trouwens dat ik eerder een hongergevoel (en dan niet "zin om iets te eten" want dat krijg ik sowieso als ik me verveel) krijg als niet actief ben dan als ik wel gewoon (druk) bezig ben. Dit is wel gek toch want als je actief bent, verbrand je meer calorieën. Weet iemand hoe dit zit ?
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 24-11-2002, 12:50
the tourist
the tourist is offline
Ik weeg me eigenlijk altijd ´s ochtends, dan ben ik lichter

Ik doe op dit moment niet veel aan sport, alleen gym met school eigenlijk In januari begin ik weer met klimmen. Maar ik ren meestal (thuis) wel trappen op, ik doe buikspieroefeningen, beenspieroefeningen, ik ren vaak door huis, enz
Oud 24-11-2002, 12:57
Verwijderd
Ik weeg mezelf zelden (heb geen weegschaal (gelukkig)), als ik me weeg is dat bij m'n ouders en dan vaak 's avonds...als iemand vraagt hoe zwaar ik ben, antwoord ik altijd vaag, maar meestal zeg ik uiteindelijk het gewicht dat ik 's avonds weeg (ook toen ik me 's ochtends en 's avonds woog) en vaak met nog wat er bij... 'k vond het altijd maar raar dat ik dat deed, vroeg me dus af of nog meer mensen dat deden. Niet dus.
Oud 24-11-2002, 14:04
Missy_X
Missy_X is offline
ik weeg me s'ochtends omdat dat het beste is. Dan heb je nog niks gegeten dat overbodige kilo's aan kan geven.

Maareh..wat ik wel raar vind..op de weegschaal van mijn buren weeg ik 63kg, en op mijn weegschaal 66kg.
Welke weegschaal klopt er nu??????Kvind het nog best wel een verschil he.
Hebben jullie daar nooit last van?
Oud 25-11-2002, 15:46
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Aaaaaah meisjes, weten jullie wat ik gedaan heb ? Nee ? Nou, allemaal de stoelen vastpakken, anders flikkeren jullie er vanaf . Komt het ...

Ik heb vandaag mijn weegschaal weggegooid !

Ik weet niet of het hiero thuis hoort, maar ik wilde het gewoon ff melden, want ben daarom eigenlijk best wel heel erg trots op mezelf, en vrolijk .
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 25-11-2002, 15:57
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Ik heb vandaag mijn weegschaal weggegooid !


Zeker weten dat het hier hoort! En anders laten we het hier gewoon horen! 'k vind het knap van je. Eerste tijd is het moeilijk, maar het 'went'. En 't is een stuk rustiger als het eenmaal gewent is.
Oud 25-11-2002, 16:04
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef:


Zeker weten dat het hier hoort! En anders laten we het hier gewoon horen! 'k vind het knap van je. Eerste tijd is het moeilijk, maar het 'went'. En 't is een stuk rustiger als het eenmaal gewent is.
Dank U dank U
Klopt, het is veel rustiger en in mijn geval eigenlijk NU al, want ik was zo langzamerhand gek aan het worden van al dat wegen, en wie weet, is DIT gewoon HET BEGIN

Nou ja ... god, ik ben goed
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 25-11-2002, 18:22
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Aaaaaah meisjes, weten jullie wat ik gedaan heb ? Nee ? Nou, allemaal de stoelen vastpakken, anders flikkeren jullie er vanaf . Komt het ...

Ik heb vandaag mijn weegschaal weggegooid !
Goed he!!! harstikke knap!!! Hier is ook alles ok heb dit weekend een feestje gehad en wel flink gesnoept maar voel me er niet echt superschuldig onder. Ik ben nu weer begonnen met gezond eten en dat gaat prima. Ik was suiker zowat helemaal afgewend en nu ik weer heb gesnoept ben ik er achter dat het wel lekker is, maar niet zo hemels dat ik er weer verslaafd aanraak. Ik was er een beetje bang voor dat ik weer helemaal gek van snoep raakte, maar dat is gelukkig niet zo
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Oud 25-11-2002, 18:34
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:


Ik heb vandaag mijn weegschaal weggegooid !


Goed zo!!
Oud 25-11-2002, 18:56
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Volgens mij moet je gewoon eten voor wat je zelf voelt, zolang het maar niet ongezond is kan het weinig kwaad.
Ik denk dat dat persoonlijk is...dat jij gewoon ontzettende mazzel hebt. Ik hoef het echt niet te proberen, meer dan 15 boterhammen op een dag (bigmacs zijn nou btw niet echt gezond...), dan kom ik echt wel aan.
Oud 25-11-2002, 19:09
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
*Verhaaltje*
Oh nee, niet weer he ... zou je het misschien heel heel erg vinden om niet in elke tweede reply die je hiero op L&G post te zetten hoe veel je eet ? Ik heb het al zo vaak gelezen en ik geloof dat er maar weinig forummers zijn die het nog niet zouden weten. So please ...

Leonoor heeft gelijk, je hebt gewoon mazzel, en het is natuurlijk NIET waar dat je niet aankomt zolang je gezond blijft eten.

En verder, no offence, maar ik begin me eigenlijk onwijs te irriteren aan je replys met de ondertoon van *kijk mij nou, ik kan eten wat ik wil en kom nix aan*, lijkt me niet erg strategisch en tactisch in een topic over lijnen.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 26-11-2002, 13:20
Verwijderd
Hmm, laatst zei iemand: maar jij bent toch helemaal niet te dik!!!

Ik:
Huh? De diëtiste zegt dat ik ... (een getal boven de 10, buhh ) kilo te zwaar ben..

Nou ja :/

Pff, ik merk wel dat sinds ik op fitness zit de kilootjes echt er vanaf gaan..
Oud 26-11-2002, 13:48
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
die Voedingsmeter
misschien een stomme vraag hoor maar waar is die te vinden dan?
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 26-11-2002, 13:57
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
zo ik ga hier ook maar eens posten;

ben sinds eind augustus aan ut afvallen via het systeem van de weight watchers en dat werkt (voor mij) heel goed, ben tot nu toe al ong 10 kg afgevallen... probleem is dat ik nu een beetje in een dip zit en mn motivatie is een beetje weg... terwijl ik nog steeds wil (en moet) afvallen... maar met december voor de deur zie ik het somber in; al die lekkere dingen!!

wie heeft tips om mn motivatie op pijl te houden??
Oud 26-11-2002, 16:18
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
D'r zit weer ruim een kilo aan... Ook niet zo raar na al die verjaardagen en overgebleven taart en chips ed... op zich niet zo erg, nadeel is alleen dat kerst en oud en nieuw er nu aan komt en nog meer verjaardagen... Maar ja...
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 26-11-2002, 16:31
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Hier ben ik weer, ik voelde me vandaag op school heel slecht. Heel gesprek met mun moeder over gehad, maar ga er verder niet op in anders hoort het meer bij psychologie Ik ga dan meestal wat snoepen, maar ik vind dat het best mag als ik me slecht voel ga ik heel vaak snoepen. En de volgende dag weer vrolijk verder met gezond eten
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Oud 26-11-2002, 18:25
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Hier ben ik weer, ik voelde me vandaag op school heel slecht. Heel gesprek met mun moeder over gehad, maar ga er verder niet op in anders hoort het meer bij psychologie Ik ga dan meestal wat snoepen, maar ik vind dat het best mag als ik me slecht voel ga ik heel vaak snoepen. En de volgende dag weer vrolijk verder met gezond eten
Tuurlijk mag het af en toe wel ... kan je je een leven voorstellen wanneer je helemaal nooit zou mogen snoepen ? Nou, ik kan het ook niet ... geniet er gewoon van en laat het je niet afpakken door schuldgevoelens er aan over te houden, want zoals je zegt, morgen gaan we vrolijk verder met gezond eten
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 26-11-2002, 18:37
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Karliene schreef:
Pff, ik merk wel dat sinds ik op fitness zit de kilootjes echt er vanaf gaan..
En behalve dat afvallen, zie je jezelf ook ergens dunner worden ? Ik bedoel ... IK heb bijvoorbeeld een heel groot ( nou ja, das' ook overdreven ) probleem met mijn bovenbenen en buik, hoef niet meer af te vallen, maar meer die plekken gewoon VORMEN. Maar helpt fitness wel ? Want ik wil gewoon dat het alles wat dunner wordt, niet dikker omdat vet vervangen wordt door spieren ... want zoals het er naar uitziet, al zou ik mezelf uithongeren tot ik dood ga, heb ik nog mega bovenbenen en buik. Niet zo blij mee

Dis' een vraag voor iedereen ... help Jitka van haar dikke bovenbenen en buik en een enorme minderwaardigheidscomplex af
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 26-11-2002, 19:15
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
En behalve dat afvallen, zie je jezelf ook ergens dunner worden ? Ik bedoel ... IK heb bijvoorbeeld een heel groot ( nou ja, das' ook overdreven ) probleem met mijn bovenbenen en buik, hoef niet meer af te vallen, maar meer die plekken gewoon VORMEN. Maar helpt fitness wel ? Want ik wil gewoon dat het alles wat dunner wordt, niet dikker omdat vet vervangen wordt door spieren ... want zoals het er naar uitziet, al zou ik mezelf uithongeren tot ik dood ga, heb ik nog mega bovenbenen en buik. Niet zo blij mee

Dis' een vraag voor iedereen ... help Jitka van haar dikke bovenbenen en buik en een enorme minderwaardigheidscomplex af
Door fitness wordt vet omgezet in spieren en wordt je 'strakker'. Je gaat er dus iets dunner uitzien. Het is zeker de moeite waard hoor, ik doe het ook en ik zie wel een beetje verschil maar niet zo heel veel maar mijn moeder doet het ook, die gaat zeker 2x per week en ziet duidelijk resultaat. Verder krijg je er een goede conditie van en het is en stimulerend om met een vriendin of familielid te gaan. Ik zou zeker es gaan informeren bij verschillende sportscholen en daar een keer gaan rondkijken. Zorg er ook voor dat je ergens terecht komt waar je goede begeleiding krijgt, anders kan er een hoop misgaan.
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Oud 26-11-2002, 20:11
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
... anders kan er een hoop misgaan.
?
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 26-11-2002, 21:02
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
En behalve dat afvallen, zie je jezelf ook ergens dunner worden ? Ik bedoel ... IK heb bijvoorbeeld een heel groot ( nou ja, das' ook overdreven ) probleem met mijn bovenbenen en buik, hoef niet meer af te vallen, maar meer die plekken gewoon VORMEN. Maar helpt fitness wel ? Want ik wil gewoon dat het alles wat dunner wordt, niet dikker omdat vet vervangen wordt door spieren ... want zoals het er naar uitziet, al zou ik mezelf uithongeren tot ik dood ga, heb ik nog mega bovenbenen en buik. Niet zo blij mee

Dis' een vraag voor iedereen ... help Jitka van haar dikke bovenbenen en buik en een enorme minderwaardigheidscomplex af
Yes, ik krijg al een strak kontje als ik het zo mag zeggen hahahha ..Met de nadruk op krijg..But I'm working on it..
Nee even serieus..Je merkt het wel, want mijn broeken gaan al heel wat ruimer zitten bij de taille..

Trouwens voor die ene die over goede begeleiding praat..
Het is maar wat je er zelf van maakt..
Als ik 's middags om een uur of 2 ga sporten is er nooit begeleiding in de zaal..Maar de begeleiding staat dan bij de bar en de receptie < is naast elkaar (1 man is er altijd)..
Maar ja, je moet gewoon zelf ff opletten dat je recht op de loopband blijft lopen (bijv...)
Oud 27-11-2002, 19:00
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
?
Sorry ik bedoelde het niet zo dat het dan helemaal mis zou gaan maar bij de apparaten is het nodig dat goed wordt uitgelegd hoe ze werken enzo. Ook als je er al een tijdje mee werkt kun je toch nog iets verkeerds doen dat je bijv. steeds vergeet je zitting goed in te stellen. En dat moeten ze goed controleren hoor. Ik zat bijv een tijdje taille-oefeningen verkeerd te doen waardoor ik de ene kant wel trainde en de andere niet(en ik me maar afvragen hoe het nou kwam dat aan de ene kant iets meer vetrolletjes zaten )
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Oud 27-11-2002, 19:15
Verwijderd
Fitness heeft mij ook enorm geholpen. Was 10 kilo aangekomen en dus behoorlijk vettig en blubberig ofzo, dus als in; alles bewoog en was niet strak. Na een paar weken 2x per week fitness merkte ik al dat mn armen veel strakker en dunner werden, en nu na 3 a 4 maanden zijn ze weer bijna net als eerst, gewoon strak en er beweegt niks en mn shirtjes zitten losser daar. Ook bij de rest van mn lichaam zie je verschil, in de taille en bij de heupen, de buik, veel slanker. Ook bovenbenen, waren behoorlijk dik, nu zit er zeg maar zo'n stuk ruimte tussen als je staat, dus niet dat ze zo dik zijn dat ze mekaar raken, als je begrijpt wat ik bedoel Ben nog niet echt veel kilo's kwijt (3 ong.) maar dat komt omdat je ook spieren traint en dus ontwikkeld en die wegen ook veel.En daarbij komt dat ik niet ook nog eens dieet, ik let wel meer op, maar eet gewoon patat en dat soort dingen als ik er zin in heb. Maar ik heb liever een strak lichaam als een dun uitgemergeld lichaampje van de honger.
Oud 27-11-2002, 19:28
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Nee al die mensen die in topics reageren met: als ik me depri voel ga ik automuliteren etc etc... constant in elke topic, DAT is pas iritant. En hier precies hetzelfde... goh, ik kom teveel aan, ik krijg het er niet af... Doe dan gvd er ook iets voor. Ga sporten of weet ik 't. Nee, daar zijn ze dan allemaal weer te lui voor, tussendoor toch snoepen, maar wel weinig eten, nee dat schiet op? Ga maar eens proberen te sporten wanneer je een lege maag hebt, dat is wanneer je lichaam je vetreserves aanspreekt, zo verlies je vet.

Verder ben jij waarschijnlijk iemand die iedere topic leest, en zowel van begin tot eind, er zijn genoeg mensen die dat niet doen, veel topics lijken gewoon ontzettend veel op elkaar, en daar stoor ik mezelf evengoed aan. Gebruik gewoon de zoekmachine ofzo, ga niet 300 lijntopics starten, zo zinloos :/ Op google.com staat er ook genoeg over.
Voel jij je wel lekker? Ik bedoel ben je ziek ofzo..in your mind?
Oud 27-11-2002, 21:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Nee al die mensen die in topics reageren met: als ik me depri voel ga ik automuliteren etc etc... constant in elke topic, DAT is pas iritant. En hier precies hetzelfde... goh, ik kom teveel aan, ik krijg het er niet af... Doe dan gvd er ook iets voor. Ga sporten of weet ik 't. Nee, daar zijn ze dan allemaal weer te lui voor, tussendoor toch snoepen, maar wel weinig eten, nee dat schiet op? Ga maar eens proberen te sporten wanneer je een lege maag hebt, dat is wanneer je lichaam je vetreserves aanspreekt, zo verlies je vet.

Verder ben jij waarschijnlijk iemand die iedere topic leest, en zowel van begin tot eind, er zijn genoeg mensen die dat niet doen, veel topics lijken gewoon ontzettend veel op elkaar, en daar stoor ik mezelf evengoed aan. Gebruik gewoon de zoekmachine ofzo, ga niet 300 lijntopics starten, zo zinloos :/ Op google.com staat er ook genoeg over.
Beetje gefrustreerd ofzo?¿?

Dus jij beweert dat geen 1 mens hier er iets aan doet om af te vallen? Dat niemand hier sport? Dat iedereen hier lui is? Dat iedreeen hier tussendoor snoept en dat iedereen weinig eet?

Mensen sporten heus wel, en ze proberen vast ook wel zo weinig mogelijk snoep en dergelijke te eten, en niet meer te eten dan nodig is. MAar dit wil niet zeggen dat je dan ook zomaar ff afvalt ofzo, helaas niet. Sommige mensen worden nou eenmaal sneller dik dan de ander, ook al eten ze precies hetzelfde. En om gekeerd is het ook zo dat iemand sneller kan afvallen dan de ander. Ikzelf snoep heel weinig, eet weinig zoets etc. weinig vet, en eten doe ik ook niet echt veel ofzo, gewoon normaal. Ik sport ook, maar dat afvallen gaat niet zo heel makkelijk bij mij. Daarentegen wordt ik ook niet zo snel zwaarder.


Ik begrijp dat jij je aaan dingen stoort waar verder niemand zich aan stoort, leuk voor je, maar ga dan lekker naar Feedback ofzo, je zelf voor paal zetten, maar niet hier. Laat mensen toch praten man, daar is het forum toch voor!
En aangezien er al '300' zijn, is het dus kennelijk niet zinloos.
Oud 28-11-2002, 15:52
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Nee al die mensen die in topics reageren met: als ik me depri voel ga ik automuliteren etc etc... constant in elke topic, DAT is pas iritant. En hier precies hetzelfde... goh, ik kom teveel aan, ik krijg het er niet af... Doe dan gvd er ook iets voor. Ga sporten of weet ik 't. Nee, daar zijn ze dan allemaal weer te lui voor, tussendoor toch snoepen, maar wel weinig eten, nee dat schiet op? Ga maar eens proberen te sporten wanneer je een lege maag hebt, dat is wanneer je lichaam je vetreserves aanspreekt, zo verlies je vet.

Verder ben jij waarschijnlijk iemand die iedere topic leest, en zowel van begin tot eind, er zijn genoeg mensen die dat niet doen, veel topics lijken gewoon ontzettend veel op elkaar, en daar stoor ik mezelf evengoed aan. Gebruik gewoon de zoekmachine ofzo, ga niet 300 lijntopics starten, zo zinloos :/ Op google.com staat er ook genoeg over.
Lekker simpel, sommige mensen sporten en komen toch aan, of vallen iig niet af, ooit van ziektes ed gehoord of van mensen die gewoon niet zo veel mazzel als jij hebben? En er zijn ook mensen die niet kunnen sporten, om wat voor reden dan ook, zijn die dan meteen lui en mogen die dan niet af willen vallen? Nee, dat denk ik niet. Jij hebt gewoon makkelijk lullen, voor veel mensen ziet het er allemaal iets anders uit. En sporten met een lege maag is ook niet goed btw. En waar maak jij uit op dat mensen die af proberen te vallen tussen door toch snoepen? Waar baseer jij dat op? Waarom is deze algemene topic er? Zodat er geen 300 lijntopics zijn...duh... Het is dat ik niet van schelden houd...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37
Mara
500 11-03-2005 16:18
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 32!
Verwijderd
491 06-02-2005 18:21
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #30
Mara
482 22-01-2005 16:39
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #29
Mara
499 16-01-2005 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.