Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 19:36
Marloutjuh
Avatar van Marloutjuh
Marloutjuh is offline
heej, k moet dus binnenkort een profiel kiezen voor in havo 4 en 5...maar ben aan het twijfelen tussen C&M en E&M....k wil eigenlijk wel E&M, maar aardrijkskunde zie k niet zow zitten...is dat erg moeilijk?!
en voor degene die op havo zitten, wat voor profiel hebben jullie en welk vak in het vrije deel?!
__________________
xxxjes Marloutjuh!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 19:47
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
C&M is veel makkelijker.
Aardrijkskunde is wel pittig ja
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:54
Lakitu
Lakitu is offline
Ik heb Economie en Maatschappij, met als bijvak informatica. Nooit ofte nimmer informatica kiezen. Daar heb ik zoveel spijt van! Had liever filosofie gehad, maar goed.

Cultuur en Maatschappij is makkelijker, maar je bent wel echt anders bezig. Frans is verplicht, je moet een beeldend vak hebben, etc. Daarentegen heb je bij E&M Economie2 en WiskundeA2, wat ook pittig is. Maar da's mijn mening.

Vuul succes maedje.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:06
the tourist
the tourist is offline
Op het vwo is aardrijkskunde makkelijk, dat vind ik tenminste. Maar ik weet niet hoe het op de havo is.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Op het vwo is aardrijkskunde makkelijk, dat vind ik tenminste. Maar ik weet niet hoe het op de havo is.
bij ons op 't vwo is aardrijkskunde super moeilijk, maar dat komt ook mede door de docent die zijn eigen woorden verzint en vervolgens bij iedereen punten aftrekt omdat zij de definitie van dat zelfverzonnen-woord niet wisten

kortom: vraag 'ns na op je eigen school. Op elke school is het weer anders.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:32
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
Lakitu schreef:
Ik heb Economie en Maatschappij, met als bijvak informatica. Nooit ofte nimmer informatica kiezen. Daar heb ik zoveel spijt van!
Ik heb c&m en als bijvak informatica, ben het helemaal met je eens, het is echt niet te vergelijken met wat je in de onderbouw krijgt.

Over aardrijkskunde, is best wel pittig ja als ik het zo van anderen om me heen hoor.
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 00:01
Lakitu
Lakitu is offline
Pittig, maar met een beetje moeite heel goed te doen. Laat je niet afschrikken door één vak, want school is nu eenmaal niet bedoeld om makkelijk of leuk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 12:08
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Marloutjuh schreef:
k wil eigenlijk wel E&M, maar aardrijkskunde zie k niet zow zitten...is dat erg moeilijk?!
In de 4e krijg je voor aardrijkskunde 3 (dunne) tekstboekjes elk met 2 of 3 hoofdstukjen. Bij elk tekstboekje hoort uiterraad een werkboek.

De boekjes heten: - Regionale beeld vorming
- politieke beeldvorming
- natuur&milieu.

De eerste 2 boekjes vallen wel mee zolang je regelmatig wertk en vooraf leert is het wel te doen. Maar natuur&milieu vind ik ontzettend tegenvallen en heel erg pittig.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef:
Ik heb c&m en als bijvak informatica, ben het helemaal met je eens, het is echt niet te vergelijken met wat je in de onderbouw krijgt.
Ik heb ook C & M, met als bijvak informatica, maar ik vind het best simpel eigenlijk!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:32
Verwijderd
Het verschil met de onderbouw en de bovenbouw qua aardrijkskunde is niet zo heel erg veel verschillend. Je krijgt veel meer stof te verwerken en je gaat dieper in op de stof. Je krijgt eigenlijk dezelfde onderwerpen als in de onderbouw, maar dan een stuk pittiger.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:55
Marloutjuh
Avatar van Marloutjuh
Marloutjuh is offline
bedankt voor de reacties
maar k pak zeker geen informatica in het vrijde deel, want dat heb ik al gehoord dat het veel te moeilijk is...
maar heb vandaag een geprek gehad, heb voorlopig E&M gekozen.....met als vrijde deel M&O (management en organisatie)
__________________
xxxjes Marloutjuh!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:12
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik heb C&M met biologie.
Ik denk ook dat E&M vaak makkelijker is, omdat je bij C&M frans of duits 2 hebt en een CKV-2 (of was het 3)vak en die kosten erg veel tijd!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:25
mar87
mar87 is offline
Ik doe E&M, vind 't niet moeilijk.
Aardrijkskunde vind ik wel weer lastig.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:15
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Ik heb ook C & M, met als bijvak informatica, maar ik vind het best simpel eigenlijk!
Ik vind het wel leuk om te doen, maar ik vat de stof voor geen meter, we zijn nu bezig met java en assembleertaal echt klote
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:40
Lakitu
Lakitu is offline
Geen M&O! Bergen werk staan u te wachten!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef:
Ik vind het wel leuk om te doen, maar ik vat de stof voor geen meter, we zijn nu bezig met java en assembleertaal echt klote
Java is verschrikkelijk ja, maar mijn leraar is heel lief tegen me omdat ik pas dit jaar begonnen ben en ik in de zomervakantie alles ingehaald heb... ik ben ook nog het enige meisje in 5V dat informatica doet, dus nou jah... Ik krijg de tijd.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:55
Outrageous
Avatar van Outrageous
Outrageous is offline
Ik heb C&M met deze vakken:

Nederlands
Engels
Wiskunde A 1 +2
Duits 1+2
Biologie
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Economie 1

Aardrijkskunde vind ik een makkie. Niemand uit mijn aardrijkskunde klas staat ook onvoldoende of is een risicogeval op het eindexamen (ik zit in het examenjaar).
__________________
It just won't do, without you..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:01
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
ik heb natuur & gezondheid, met frans 1 in het vrije deel. (ik heb ook duits 1). Dit heb ik toen gekozen, omdat ik de mogelijkheid wilde om door te stromen naar het vwo.
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2003, 16:10
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik heb N&G met vorig jaar (ben gezakt) als keuzevak M&O (NOOOOOOIT doen, heb je helemaal nix aan....) en dit jaar keuzevak Ma1.
Als je keuzevakken moet kiezen zou ik je aanraden kunstgs tekenen, of zoiets te kiezen. Je bent al druk genoeg....
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:24
It's me Mexx
Avatar van It's me Mexx
It's me Mexx is offline
Ik heb ook Economie en Maatschappij met als vrije deel informatica. NIET DOEN! E&M is goed te doen maar informatica is echt een ramp. Totaal niet wat je ervan verwacht.
__________________
(tja, op deze tekst moet ik nog ff broeden)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:16
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
C&M is veel makkelijker.
Aardrijkskunde is wel pittig ja
En waarom zou C&M zoveel makkelijker zijn? Zoveel verschillen zijn er ook weer niet.. en je hebt dan wel ckv2,3!

Ik heb zelf C&M gedaan met WisA2 en AK in het vrije deel. Ik had dus alleen minder Ec en meer CKV dan iemand met een E&Mprofiel.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:21
Verwijderd
Ik heb op de Havo E&M gedaan, en ik vond AK echt niet moeilijk hoor... vooral begrippen kennen, toepassen en met atlas werken... meer niet... Makkie...

Eind examen heb ik zelfs vrijwel niet voor geleerd, had een 7,3 omdat ik een verkeerde atlas had gekregen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:23
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb op de Havo E&M gedaan, en ik vond AK echt niet moeilijk hoor... vooral begrippen kennen, toepassen en met atlas werken... meer niet... Makkie...

Eind examen heb ik zelfs vrijwel niet voor geleerd, had een 7,3 omdat ik een verkeerde atlas had gekregen
Ak is inderdaad niet zo moeilijk, al moet je wel geluk hebben met de examenonderwerpen. Ik heb vorig jaar havo-examen gedaan en die onderwerpen waren helemaal niet moeilijk. Dit jaar hebben ze dat Natuur en dinges (kweetutniemeer ).. dat is wel een stukkie moeilijker.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:
Ak is inderdaad niet zo moeilijk, al moet je wel geluk hebben met de examenonderwerpen. Ik heb vorig jaar havo-examen gedaan en die onderwerpen waren helemaal niet moeilijk. Dit jaar hebben ze dat Natuur en dinges (kweetutniemeer ).. dat is wel een stukkie moeilijker.
Dit jaar heb ik die onderwerpen ook, voor VWO, 't is wel wat meer leerwerk, maar nog steeds niet super moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:09
lady-kris
lady-kris is offline
Ik zit nu in havo 5 en ik doe c&m, maar voor de havo had ik mavo gedaan en ik deed examen in aardrijkskunde en ik had echt vet goeie cijfers. Maar als je c&m heb kan je ook ak kiezen, en dat heb ik met mijn stomme kop gedaan. Het is echt f*cking moeilijk en ook nog saai. Dus ik zou gewoon c&m doen (is wel simpel) maar zonder ak...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2003, 13:10
lady-kris
lady-kris is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb op de Havo E&M gedaan, en ik vond AK echt niet moeilijk hoor... vooral begrippen kennen, toepassen en met atlas werken... meer niet... Makkie...

Eind examen heb ik zelfs vrijwel niet voor geleerd, had een 7,3 omdat ik een verkeerde atlas had gekregen

huh......hoe doe je dat.......
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
lady-kris schreef:
Ik zit nu in havo 5 en ik doe c&m, maar voor de havo had ik mavo gedaan en ik deed examen in aardrijkskunde en ik had echt vet goeie cijfers. Maar als je c&m heb kan je ook ak kiezen, en dat heb ik met mijn stomme kop gedaan. Het is echt f*cking moeilijk en ook nog saai. Dus ik zou gewoon c&m doen (is wel simpel) maar zonder ak...
Waarom vind je AK moeilijk dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profiel veranderen na havo
merleaun
6 15-06-2017 23:31
Algemene schoolzaken filosofie of muziek voor havo profiel?
mentalmess
3 07-02-2016 17:35
Algemene schoolzaken Verkeerd profiel?
koekoekjex
1 27-12-2015 18:49
Algemene schoolzaken Veranderen profielen havo/vwo
ALDR
67 02-08-2012 10:37
Studeren Havo-Cultuur en Maatschappij
FERNANDEZ
4 26-02-2010 11:26
Studeren Kan ik later ICT studeren met dit profiel?
Caviamax
7 10-02-2010 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.