Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 06:13
Verwijderd
De uitslag van de tweede wedstrijd over oorlog en vrede:

1. Oorlogsdochter - Anneee (met 20 stemmen!!!)
2. Het is zo ver - Cottelletje & Oorlog - zozze (met 3 stemmen)
3. Naamloos - Just Johan & Ouderloos - Juliah (met 2 stemmen)
4. Weer voor Oorlog - juudjuh & Executie - hajo & Verandering - Myself! (met 1 stem)


Anneee, gefeliciteerd!

Laatst gewijzigd op 25-04-2003 om 14:19.
Advertentie
Oud 25-04-2003, 08:13
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
proficiat Anneee
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Oud 25-04-2003, 08:23
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
murwari schreef op 25-04-2003 @ 09:13:
proficiat Anneee
Dank je.

Leuk... die kleurtjes!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 25-04-2003, 08:39
Just Johan
Just Johan is offline
Gefeliciteerd.
Oud 25-04-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 25-04-2003 @ 09:23:
Leuk... die kleurtjes!
Met de gedachte aan koninginnedag. (Waarom is er btw geen echte oranje...?)
Oud 25-04-2003, 21:51
Verwijderd
Told ya Anne, dat je zou winnen
Oud 26-04-2003, 08:22
iamre18
iamre18 is offline
Anne: Gefeliciteerd(beetje laat maar ach)

Ik wou net nog evn stemmen, maar dat had geen zin meer, gezien, de uitslag

Maar anders had ik gekozen:

1). Executie
2). Oorlogsdochter/Weer voor oorlog
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 28-04-2003, 21:21
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Myself! schreef op 25-04-2003 @ 22:51:
Told ya Anne, dat je zou winnen


Ik heb overigens met dit gedicht meegedaan aan een wedstrijd met als thema: Vrijheid is niet te koop. De 4 winnende gedichten worden voorgedragen bij een concert in Utrecht, mede georganiseerd door Warchild, op 4 mei. Dus ik ben benieuwd... maar na deze uitslag durfde ik het wel aan.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 28-04-2003, 21:24
Verwijderd


Succes!

*duimt*
Oud 29-04-2003, 22:10
Cottelletje
Avatar van Cottelletje
Cottelletje is offline
eyye wanneer is de nieuwe wedstrijd en zoude niet eens als thema kiezen uw idool
Oud 30-04-2003, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Cottelletje schreef op 29-04-2003 @ 23:10:
eyye wanneer is de nieuwe wedstrijd en zoude niet eens als thema kiezen uw idool
Al een gedicht klaarliggen?

'k zal ff met Anneee en Just Johan overleggen.
Oud 30-04-2003, 16:51
Cottelletje
Avatar van Cottelletje
Cottelletje is offline
kheb er meer dan eenjte klaarliggen hoor ik schrijf er graag alhoewel de mensen die niet zo goed vinden ik vind ze goed
Oud 01-05-2003, 15:58
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
verzin eens een minder tastbaar onderwerp en een iets meer gevoelig en poetisch....vrijer onderwerp zou ik zeggen...

vind dat leuker te lezen dan 10 gedichten die allemaal hetzelfde zeggen...

(persoonlijke mening)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Oud 01-05-2003, 20:22
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 22:24:


Succes!

*duimt*
Ik werd net gebeld en ik ben één van de 4 winnaars. Ze vonden mijn gedicht "wel heel goed." 4 mei mag ik voorlezen in Utrecht bij het Warchildconcert. *blij*
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 01-05-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 01-05-2003 @ 16:58:
verzin eens een minder tastbaar onderwerp en een iets meer gevoelig en poetisch....vrijer onderwerp zou ik zeggen...

vind dat leuker te lezen dan 10 gedichten die allemaal hetzelfde zeggen...

(persoonlijke mening)
tja, verzin iets, zou ik zeggen.
Oud 01-05-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 01-05-2003 @ 21:22:
Ik werd net gebeld en ik ben één van de 4 winnaars. Ze vonden mijn gedicht "wel heel goed." 4 mei mag ik voorlezen in Utrecht bij het Warchildconcert. *blij*
Gefeliciteerd!!!
Oud 02-05-2003, 14:57
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Citaat:
Anneee schreef op 01-05-2003 @ 21:22:
Ik werd net gebeld en ik ben één van de 4 winnaars. Ze vonden mijn gedicht "wel heel goed." 4 mei mag ik voorlezen in Utrecht bij het Warchildconcert. *blij*
Gefeliciteerd, echt super zeg!!!
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Oud 02-05-2003, 19:53
Majesteit
Majesteit is offline
Citaat:
Anneee schreef op 01-05-2003 @ 21:22:
Ik werd net gebeld en ik ben één van de 4 winnaars. Ze vonden mijn gedicht "wel heel goed." 4 mei mag ik voorlezen in Utrecht bij het Warchildconcert. *blij*
Echt geweldig! Maar hij was dan ook wel supergoed.
Ads door Google
Oud 02-05-2003, 21:05
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 22:26:
tja, verzin iets, zou ik zeggen.
neem iets en stel geen vaste eisen eraan. Bijvoorbeeld het onderwerp lucht, water, druppels, gevoel, voor mijn part de zon.

Wat ik bedoel is neem een onderwerp wat niet vastgesteld is door eisen als waarover het moet gaan, maar neem gewoon iets wat er in voorkomt zodat iedere dichter dat onderwerp op zijn eigen manier kan intepreteren en er iets anders uithaalt dan de anderen die meedoen.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Oud 02-05-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 02-05-2003 @ 22:05:
neem iets en stel geen vaste eisen eraan. Bijvoorbeeld het onderwerp lucht, water, druppels, gevoel, voor mijn part de zon.

Wat ik bedoel is neem een onderwerp wat niet vastgesteld is door eisen als waarover het moet gaan, maar neem gewoon iets wat er in voorkomt zodat iedere dichter dat onderwerp op zijn eigen manier kan intepreteren en er iets anders uithaalt dan de anderen die meedoen.
Iets als 'oorlog en vrede' is net zo smal of breed als je het zelf maakt. En kan door iedereen op zijn/haar eigen manier geinterpreteerd worden. Vind ik. Volgens mij hebben we nergens vast eisen aangesteld, alleen aan de taal, dat was mede op verzoek van een aantal leden.
Oud 02-05-2003, 22:13
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2003 @ 00:08:
Iets als 'oorlog en vrede' is net zo smal of breed als je het zelf maakt. En kan door iedereen op zijn/haar eigen manier geinterpreteerd worden. Vind ik. Volgens mij hebben we nergens vast eisen aangesteld, alleen aan de taal, dat was mede op verzoek van een aantal leden.
Dat is waar maar je nam een onderwerp wat momenteel erg in de belangstelling stond dankzij de irak gebeurtenis en hierdoor werden en stille eisen aan gesteld die niet in jullie regelement stonden....Als je hoofd vol bij Irak zit verzin je geen gedicht over een oorlog in jezelf als je snapt wat ik bedoel?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Oud 02-05-2003, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 02-05-2003 @ 23:13:
Dat is waar maar je nam een onderwerp wat momenteel erg in de belangstelling stond dankzij de irak gebeurtenis en hierdoor werden en stille eisen aan gesteld die niet in jullie regelement stonden....Als je hoofd vol bij Irak zit verzin je geen gedicht over een oorlog in jezelf als je snapt wat ik bedoel?
De fb's van dop zijn nog altijd meervoud, ik beslis die dingen niet alleen. Verder kozen we het juist omdat het in de belangstelling stond. Er werden geen stille eisen aangelegd, niet door ons iig, misschien door de mensen die de gedichten schreven wel, maar kunnen wij daar iets aan doen? Er is altijd wel iets dat 'stille eisen' aan een onderwerp legt, voor iedereen of voor één persoon, daar kun je niet altijd rekening mee houden. Maar ik zal kijken of we een zo 'stille-eisen-vrij' mogelijk onderwerp kunnen bedenken...
Oud 02-05-2003, 22:23
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2003 @ 00:21:
De fb's van dop zijn nog altijd meervoud, ik beslis die dingen niet alleen. Verder kozen we het juist omdat het in de belangstelling stond. Er werden geen stille eisen aangelegd, niet door ons iig, misschien door de mensen die de gedichten schreven wel, maar kunnen wij daar iets aan doen? Er is altijd wel iets dat 'stille eisen' aan een onderwerp legt, voor iedereen of voor één persoon, daar kun je niet altijd rekening mee houden. Maar ik zal kijken of we een zo 'stille-eisen-vrij' mogelijk onderwerp kunnen bedenken...
Excuseer, ik bedoelde ook niet alleen jij....

En die stille eisen worden niet voor niets stille eisen genoemd, ik snap ook wel dat jullie ze niet stelden...

En daar kunnen jullie inderdaad niets aan doen maar ik doe ook slechts een suggestie, vond die wedstrijdjes best leuk, wil nu alleen wel eens iets meer individualiteit en actie van de schrijver zien zeg maar...

stel het maar eens voor
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Oud 03-05-2003, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 02-05-2003 @ 23:23:
En daar kunnen jullie inderdaad niets aan doen maar ik doe ook slechts een suggestie, vond die wedstrijdjes best leuk, wil nu alleen wel eens iets meer individualiteit en actie van de schrijver zien zeg maar...
Ik snap wat je bedoeld, ik zal kijken of we een onderwerp kunnen bedenken waar dat het geval bij is, hoewel dat best moeilijk is, denk ik, om de redenen die ik in mijn vorige post noemde.
Oud 05-05-2003, 21:56
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik vind het wel een goed idee om een element als onderwerp te nemen. Toen ik eindexamen drama deed, kregen wij als uitgangspunt 'water'. Het was zo mooi om te zien wat mensen daar allemaal bij kunnen verzinnen. Wij hadden bijvoorbeeld een stuk met 4 monologen die allemaal een fase van water uitbeelden (ik was damp en onzichtbaar). Maar anderen hadden weer een heel ander onderwerp, waarbij ze wel van water waren uitgegaan, maar er was niets meer van water terug te vinden. Waarschijnlijk bedoelde je zoiets, Secreet?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Advertentie
Oud 05-05-2003, 22:31
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
helemaal wat ik bedoelde inderdaad

das al 2 forumbazen voor...JOHANNNNNNNN????


__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Oud 09-05-2003, 21:50
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Waarom zou je zo iets ongeloofelijks abstracts als water als onderwerp nemen?! Dat kan je toch ook gewoon posten. Het leuken van die wedstrijdjes is dat je ziet hoe allemaal mensen een weinig abstract onderwerp weten weer te geven. Daarbij was oorlog opzich niet echt abstract, het was zo vrij intreperteerbaar als je zelf wou.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Oud 20-03-2004, 11:01
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Hoi, ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar ik moet voor nederlands een aantal gedichten over kinderen in oorlog zoeken. hierbij stuitte ik op deze gedichten. ik zou dan ook toestemming willen vragen om volgende gedichten te mogen gebruiken:
- oorlogsdochter van anneee
- ouderloos van juliah

maar het is nogal vreemd om als schrijver van het gedicht iets op te schrijven als anneee: dan denkt mijn leraar waarschijnlijk dat ik niet kan schrijven. daarom zou ik vragen of je je naam zou willen geven, of gewoon: mag ik anne schrijven?

heeeeeeel erg bedankt!!!
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Oud 20-03-2004, 18:30
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ipv van uppen had je ook best kunnen pm-en. opzich.
Oud 20-03-2004, 18:37
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
wablief?
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Oud 20-03-2004, 18:46
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Liesjeuh schreef op 20-03-2004 @ 19:37:
wablief?
je hebt gereageert in een topic van bijna een jaar oud. > uppen

dat is niet echt gebruikelijk...

ipv daarvan had je een pm kunnen sturen > een private message. dat kan door in een post van de betreffende persoon rechtsboven op prive te klikken.

de mogelijkheden van dit forum zijn daadwerkelijk eindeloos...
Oud 21-03-2004, 07:10
Just Johan
Just Johan is offline
Deze zal ik maar sluiten. (mega-up)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.