Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 20:34
ranonkel
ranonkel is offline
Voel je je wel eens een 'vreemde eend ' in de bijt ?Hoe ervaar je dat.?
Advertentie
Oud 15-05-2003, 20:38
No return
No return is offline
wat leuk dat je dat vraagt! Ik heb me namelijk nog nooit een vreemde eend gevoeld, maar wel een vreemde gans, zwaan, zwaluw, lepelaar, dodo( leefde toen nog), ooievaar en kanarie. Maar kan je me vertellen hoe het voelt om vreemde eend te zijn? Want het lukt me maar niet. Ik heb laatst al mijn eende vriendje om praktische tips gevraagt maar zij wisten het ook niet. HELP ME



een eend die niet vreemd is
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 20:47
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik neem even aan dat je met een vreemde eend in de bijt bedoelt dat ik me ergens totaal niet op mijn plaats voel.

Dat heb ik wel eens gehad ja. Vooral in nieuwe omgevingen ben ik niet op mijn gemak. Ik kijk wat voor soort mensen er rondlopen en wat ze van mij verwachten. Dan bepaal ik hoe ik me gedraag, of ik op mijn gedrag zal letten, of dat ik gewoon mezelf ben.

Ik ervaar het als een uitdaging, maar wel als een waar ik lang niet altijd zin in heb.
__________________
Dat heb je soms...
Oud 15-05-2003, 20:48
No return
No return is offline
lullig voor je
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 20:50
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Voortdurend.
Natuurlijk word je er constant op gewezen, als je anders bent, dat je afwijkt van de rest. Dat uit zich natuurlijk in de dagelijkse omgang, maar ook in persoonlijke conversaties, bijvoorbeeld. Als iemand een probleem heeft, en ik kom met een oplossing, omdat ik die persoon graag wil helpen, merk ik vaak dat mijn oplossingen dingen voor die persoon niet oplossen. Soms begrijpt men niet wat ik bedoel, soms gelooft die persoon niet in wat ik opper. Soms zie ik ook niet in waarom sommige mensen van bepaalde dingen een probleem maken. Of juist niet waarom ze dat niet doen. Dan word je natuurlijk op je afwijkendheid gewezen. Maar inmiddels vind ik dat niet erg meer. Ik ben blij met de manier waarop ik leef en ik zou dat niet willen veranderen. Waarom zou ik mij dan toch laten dwarszitten dat deze manier afwijkt van die van anderen? Ik betreur het, maar zolang ik geloof waarin ik geloof en sta waarvoor ik sta, hoef ik er niet actief om te treuren. Natuurlijk zou ik graag meer mensen tegenkomen die op dezelfde manier in het leven staan als ik, maar vaak is dat ijdele hoop. Vroeger had ik dit eigenlijk al. Ik ben een tijd heel dik geweest (van 9-13j ofzo), en toen viel ik automatisch buiten de boot (ze waren vast bang dat ik de boot zou doen kapseizen ). Daarna had ik wel enigszins de wens erbij te horen, dus toen ben ik heel erg afvallen, maar erbij heb ik er nooit gehoord. Daar moest je voor uit, daar moest je voor op dansles, daar moest je bepaalde kleding voor aan. Ik zag het nut er niet zo van in. Bovendien was ik altijd eerlijk, ook niet iets waar mensen op zitten te wachten. Inmiddels kom ik natuurlijk wel volwassenere mensen tegen. Ze zijn intelligent, beschaafd en accepteren je wel zoals je bent. Maar erbij horen doe ik nooit. Anders ben ik toch wel.
Ik voel me wel een vreemde eend in de bijt. Ik heb het geaccepteerd, en ben er zelfs van gaan houden. Er is geen reden er niet van te houden. Ik ben heel blij met het leven dat ik heb, en als ik me er teveel op zou gaan richten dat ik een vreemde eend in de bijt was, dan zou dat alleen maar een teken zijn, dat ik eigenlijk verlangde te zijn als de anderen. Maar dat verlang ik niet.
Oud 15-05-2003, 20:52
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-05-2003 @ 21:50:
Voortdurend.
Natuurlijk word je er constant op gewezen, als je anders bent, dat je afwijkt van de rest. Dat uit zich natuurlijk in de dagelijkse omgang, maar ook in persoonlijke conversaties, bijvoorbeeld. Als iemand een probleem heeft, en ik kom met een oplossing, omdat ik die persoon graag wil helpen, merk ik vaak dat mijn oplossingen dingen voor die persoon niet oplossen. Soms begrijpt men niet wat ik bedoel, soms gelooft die persoon niet in wat ik opper. Soms zie ik ook niet in waarom sommige mensen van bepaalde dingen een probleem maken. Of juist niet waarom ze dat niet doen. Dan word je natuurlijk op je afwijkendheid gewezen. Maar inmiddels vind ik dat niet erg meer. Ik ben blij met de manier waarop ik leef en ik zou dat niet willen veranderen. Waarom zou ik mij dan toch laten dwarszitten dat deze manier afwijkt van die van anderen? Ik betreur het, maar zolang ik geloof waarin ik geloof en sta waarvoor ik sta, hoef ik er niet actief om te treuren. Natuurlijk zou ik graag meer mensen tegenkomen die op dezelfde manier in het leven staan als ik, maar vaak is dat ijdele hoop. Vroeger had ik dit eigenlijk al. Ik ben een tijd heel dik geweest (van 9-13j ofzo), en toen viel ik automatisch buiten de boot (ze waren vast bang dat ik de boot zou doen kapseizen ). Daarna had ik wel enigszins de wens erbij te horen, dus toen ben ik heel erg afvallen, maar erbij heb ik er nooit gehoord. Daar moest je voor uit, daar moest je voor op dansles, daar moest je bepaalde kleding voor aan. Ik zag het nut er niet zo van in. Bovendien was ik altijd eerlijk, ook niet iets waar mensen op zitten te wachten. Inmiddels kom ik natuurlijk wel volwassenere mensen tegen. Ze zijn intelligent, beschaafd en accepteren je wel zoals je bent. Maar erbij horen doe ik nooit. Anders ben ik toch wel.
Ik voel me wel een vreemde eend in de bijt. Ik heb het geaccepteerd, en ben er zelfs van gaan houden. Er is geen reden er niet van te houden. Ik ben heel blij met het leven dat ik heb, en als ik me er teveel op zou gaan richten dat ik een vreemde eend in de bijt was, dan zou dat alleen maar een teken zijn, dat ik eigenlijk verlangde te zijn als de anderen. Maar dat verlang ik niet.

I love you!!
Oud 15-05-2003, 20:54
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
lovetear schreef op 15-05-2003 @ 21:47:
Ik neem even aan dat je met een vreemde eend in de bijt bedoelt dat ik me ergens totaal niet op mijn plaats voel.

Dat heb ik wel eens gehad ja. Vooral in nieuwe omgevingen ben ik niet op mijn gemak. Ik kijk wat voor soort mensen er rondlopen en wat ze van mij verwachten. Dan bepaal ik hoe ik me gedraag, of ik op mijn gedrag zal letten, of dat ik gewoon mezelf ben.

Ik ervaar het als een uitdaging, maar wel als een waar ik lang niet altijd zin in heb.
Ja,het is zeker een uitdaging om bewust te zijn. Je ware ik ,dat is belangrijk.Wat anderen vinden is een ervaring van de buitenwereld..
Oud 15-05-2003, 20:55
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 21:38:
wat leuk dat je dat vraagt! Ik heb me namelijk nog nooit een vreemde eend gevoeld, maar wel een vreemde gans, zwaan, zwaluw, lepelaar, dodo( leefde toen nog), ooievaar en kanarie. Maar kan je me vertellen hoe het voelt om vreemde eend te zijn? Want het lukt me maar niet. Ik heb laatst al mijn eende vriendje om praktische tips gevraagt maar zij wisten het ook niet. HELP ME

een eend die niet vreemd is
Ze zouden jou in een anti-drugs reclame moeten stoppen
Oud 15-05-2003, 20:56
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 15-05-2003 @ 21:52:
I love you!!
Oud 15-05-2003, 20:57
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-05-2003 @ 21:56:

Ik voel me met jou 2 vreemde eenden in de bijt....wel gezellig
Oud 15-05-2003, 20:57
No return
No return is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-05-2003 @ 21:55:
Ze zouden jou in een anti-drugs reclame moeten stoppen



hmmmmm nee
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 20:57
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-05-2003 @ 21:55:
Ze zouden jou in een anti-drugs reclame moeten stoppen


Oud 15-05-2003, 20:58
No return
No return is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 15-05-2003 @ 21:52:
I love you!!

ze zouden jouw in de vreemde eende club moeten stoppen. ik wil er ook bij maar hoe kom ik er bij?
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 21:01
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 21:48:
lullig voor je
je bent zelf lullig
Oud 15-05-2003, 21:05
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 15-05-2003 @ 21:57:
Ik voel me met jou 2 vreemde eenden in de bijt....wel gezellig
Idd.

Oh-oh, volgens mij is het met alle andere maatschappelijke groepen ook zo begonnen. Twee mensen die zich een vreemde eend in de bijt voelden en toen maar een eigen "bijt" gingen maken, om vervolgens de anderen zich vreemde eenden in hun bijt te doen voelen.
Oud 15-05-2003, 21:08
No return
No return is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 15-05-2003 @ 22:01:
je bent zelf lullig

beter lullig dan een parasiet die alleen zich zelf ziet
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 21:08
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 21:58:
ze zouden jouw in de vreemde eende club moeten stoppen. ik wil er ook bij maar hoe kom ik er bij?


Duik erin zou ik zeggen. Het water is op zijn lekkerst in deze tijd van het jaar.
Oud 15-05-2003, 21:08
No return
No return is offline
toch wel?
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Ads door Google
Oud 15-05-2003, 21:08
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-05-2003 @ 22:05:
Idd.

Oh-oh, volgens mij is het met alle andere maatschappelijke groepen ook zo begonnen. Twee mensen die zich een vreemde eend in de bijt voelden en toen maar een eigen "bijt" gingen maken, om vervolgens de anderen zich vreemde eenden in hun bijt te doen voelen.
Dat doen we!!!!!!!!!!!
Oud 15-05-2003, 21:09
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik was plaatjes van eenden aan het bekijken. Best wel lief eigenlijk.
Oud 15-05-2003, 21:10
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 22:08:
toch wel?
Tuurlijk.
Oud 15-05-2003, 21:12
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 22:08:
beter lullig dan een parasiet die alleen zich zelf ziet
dat is wel zo... ?
Oud 15-05-2003, 21:12
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 22:08:
beter lullig dan een parasiet die alleen zich zelf ziet
Bedoel je dat mensen die zich vreemd voelen tussen anderen parasieten zijn die alleen oog voor zichzelf hebben of begrijp ik je nou verkeerd? Trouwens, een parasiet is iets of iemand dat een ander gebruikt voor zijn eigen welzijn waarbij die ander er daar slechter op wordt. Dat is hier zeker niet het geval.
Oud 15-05-2003, 21:12
No return
No return is offline
gansen zijn veel beter



de gans HEERSCHT
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 21:13
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 22:12:
gansen zijn veel beter



de gans HEERSCHT
Ik was nog in het kleine park vandaag. Mijn hond werd bijna in zijn kont gebeten door een ganzenkoppel...Jij woont toch ook in Deventer, zag ik ergens?
Advertentie
Oud 15-05-2003, 21:15
No return
No return is offline
lullig voor je hond , maar hoe weet je dat?
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 21:18
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 22:15:
lullig voor je hond , maar hoe weet je dat?
Dat staat in je profiel. En je zei het op Contact Gezocht.
Oud 15-05-2003, 21:21
No return
No return is offline
hm ok vind je devneter beetje leuke stad dan? ga je wel eens naar de elegast of midtown of ga je nooit uit?
__________________
Forever Bound To Chaos! Inhale Exhale
Oud 15-05-2003, 21:22
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
No return schreef op 15-05-2003 @ 22:21:
hm ok vind je devneter beetje leuke stad dan? ga je wel eens naar de elegast of midtown of ga je nooit uit?
Ik ga nooit uit.

Verder een leuke stad hoor.
Oud 15-05-2003, 21:30
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-05-2003 @ 22:22:
Ik ga nooit uit.

Verder een leuke stad hoor.
ik ook niet
Oud 15-05-2003, 21:32
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 15-05-2003 @ 22:30:
ik ook niet
dat verbaast me niet
Oud 15-05-2003, 21:41
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-05-2003 @ 22:32:
dat verbaast me niet
Nee,he????
We zitten liever in de bijt
Oud 15-05-2003, 22:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Jammer, maar in dit topic wordt teveel "onzintaal" gebezigd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israelische vice-premier: Turkije moet bij EU
hhendrikxx
18 01-04-2010 17:58
Verhalen & Gedichten Wedstrijd-Poll: Thema "de fluitende blokeend"
Halogeen
170 02-07-2005 08:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Software & Hardware Micro$oft
Yaris
72 26-07-2003 17:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen dringend oplossing van oefening nodig!!!
mette
4 01-06-2003 11:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.