Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 19:22
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Wat te doen tegen die irritante zwarte bruinige vlekken/littekens die je krijgt van het openkrabben van puistjes/meeeters?
ik kan het niet helpen maar elke keer als ik ook maar klein bultje voel op mijn gezicht moet ik het openkrabben, soms lijkt het echt gewoon een slachtveld. de laaste tijd heb ik gelukkig niet zo veel last meer van puistjes (thank god) maar wat me nu opvalt is dat ik heel veel littekens erbij heb gekregen, niet van die putjes die je vaak ziet, maar eerder vlekken.
Dus als je er iets op weet, tell me!!
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 20:11
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
Bij mij gaan ze vanzelf weg na een tijdje
__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 21:29
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Niet meer krabben, krijg je ook geen littekens.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 22:01
Verwijderd
Littekencrème?

Biodermal heeft een klein tubetje met crème die littekens minder zichtbaar maakt. Bij mij werkt het
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 00:27
Verwijderd
Het zijn beschadigingen van de huid, je kunt er niet een soort liquid leather ofzo opsmeren zodat je het niet meer ziet. Als je een gave huid wilt hebben ná jeugdpuistjes moet je er gewoon vanaf blijven, hoe moeilijk dat soms ook is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 00:31
Verwijderd
Vooral niet aan die puistjes enzo zitten. Je kunt dagelijks even kijken of er één is die met heel zachtjes knijpen eruit gaat. Lukt dat niet, wacht dan nog een paar dagen en probeer het weer. Let wel: voorzichtig!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 11:34
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Mijn moeder is huidtherapeut en die gebruikt voor dit soort dingen geloof ik siliconen plijsters.
Er zit een bepaalde stof in siliconen wat die lit tekens blijkbaar verminderd. Die plijsters moet je dan s'nachts tijdens het slapen op plakken.

Bij mijn zusje heeft het in ieder geval onwijs geholpen. Die had een enorm lit teken op haar voorhoofd (ze heeft een zwarte huidskleur dus dan vallen lit tekens extra op)
doordat een lompe verwarmings monteur effe met het uiteinde van een loodpijp tegen haar aangelopen was.

Nu zie je er vrijwel niks meer van
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 12:40
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 13-03-2004 @ 12:34:
Mijn moeder is huidtherapeut en die gebruikt voor dit soort dingen geloof ik siliconen plijsters.
Er zit een bepaalde stof in siliconen wat die lit tekens blijkbaar verminderd. Die plijsters moet je dan s'nachts tijdens het slapen op plakken.

Bij mijn zusje heeft het in ieder geval onwijs geholpen. Die had een enorm lit teken op haar voorhoofd (ze heeft een zwarte huidskleur dus dan vallen lit tekens extra op)
doordat een lompe verwarmings monteur effe met het uiteinde van een loodpijp tegen haar aangelopen was.

Nu zie je er vrijwel niks meer van
hoe kom je aan die siliconen plijsters dan??
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 14:55
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2004 @ 01:27:
Het zijn beschadigingen van de huid, je kunt er niet een soort liquid leather ofzo opsmeren zodat je het niet meer ziet. Als je een gave huid wilt hebben ná jeugdpuistjes moet je er gewoon vanaf blijven, hoe moeilijk dat soms ook is.
ja je hebt volkomen gelijk dat weet ik, ik heb mijn lesje ook geleerd. Ik zit er nu ook niet meer aan. Maar het probleem is dus dat ik nu wel met die littekens zit van die puistes waar ik dus niet van af kon blijven. mijn vraag is daarom ook of er iets is tegen die littekens.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 14:56
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 13-03-2004 @ 12:34:
Mijn moeder is huidtherapeut en die gebruikt voor dit soort dingen geloof ik siliconen plijsters.
Er zit een bepaalde stof in siliconen wat die lit tekens blijkbaar verminderd. Die plijsters moet je dan s'nachts tijdens het slapen op plakken.

Bij mijn zusje heeft het in ieder geval onwijs geholpen. Die had een enorm lit teken op haar voorhoofd (ze heeft een zwarte huidskleur dus dan vallen lit tekens extra op)
doordat een lompe verwarmings monteur effe met het uiteinde van een loodpijp tegen haar aangelopen was.

Nu zie je er vrijwel niks meer van
maar dat was dus geen litteken die je krijgt van het openkrabben van puistjes dus keet niet of die pleisters zo geschikt voor mij zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 14:58
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
Coconut schreef op 12-03-2004 @ 23:01:
Littekencrème?

Biodermal heeft een klein tubetje met crème die littekens minder zichtbaar maakt. Bij mij werkt het
waar kan je dat krijgen en hoeveel kost het ongeveer?
En voor wat welke littekens heb jij het dan gebruikt? in ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 15:04
Verwijderd
Je hebt ook iets van VSM, dat heet cardiflor geloof ik, dat helpt ook littekenweefsel minder zichtbaar te maken, hielp bij mij wel, want ik had gigantische littekens op mijn armen, en die zijn een stuk minder zichtbaar geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
xMelissax schreef op 13-03-2004 @ 15:58:
waar kan je dat krijgen en hoeveel kost het ongeveer?
En voor wat welke littekens heb jij het dan gebruikt? in ieder geval bedankt
Gewoon bij de drogist. Ik heb het gebruikt voor een groot litteken op m'n wang. (Ik was uitgegleden over een stuk betonijzer) Het litteken is nu vrijwel niet zichtbaar meer Momenteel gebruik ik het trouwens weer, op m'n neus. (Litteken door operatie)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:26
professor2
professor2 is offline
littekens in eht gezicht verdwijnen bij mij altijd binnen korte tijd iemand weet hoe dat kan
nog nooit een littken gehad van eht openkrabben van iets als ik een litteken wil meot het iets ernstigs zijn struikelen en langs een stuk glaws vallen ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:40
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 13-03-2004 @ 13:40:
hoe kom je aan die siliconen plijsters dan??
je zou het bij de drogist kunnen vragen maar ik denk eigenlijk niet dat het een consumenten product is.
JE kan het beste naar de huisarts gaan en zeggen dat je die littekens weg wil hebben. Die geeft je dan een verwijzing naar een dermatoloog.
Als je het met verwijzing doet is het allemaal kostenloos.

Dan moet je nu trouwens niet gaan denken van wat een gedoe allemaal. Het is heel normaal om naar een dermatoloog te gaan hoor. Mijn moeder krijgt bijvoorbeeld ook weet ik hoe veel pubers over de vloer die elke week voor een behandeling komen om "puistjes-loos" te blijven
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:41
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 13-03-2004 @ 15:56:
maar dat was dus geen litteken die je krijgt van het openkrabben van puistjes dus keet niet of die pleisters zo geschikt voor mij zijn.
uhm, zoveel verstand heb ik er niet van maar een litteken is een litteken volgens mij. Gewoon opgehoopte huid. Dus ik neem aan dat dat daar ook wel voor zal werken
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:10
just...
just... is offline
dat crèmetje van biodermal werkt bij mij niet... maar ik heb ook wel heel veel littekens en bij mij zitten ze voornamelijk op mijn armen misschien dat dat er iets mee te maken heeft...
volgensmij trekken die vlekjes na een tijdje wel weg, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daarop te wachten...
__________________
..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Coconut schreef op 12-03-2004 @ 23:01:
Littekencrème?

Biodermal heeft een klein tubetje met crème die littekens minder zichtbaar maakt. Bij mij werkt het
ja, die gebruik ik ook (voor andere littekens, maar dat maakt verder niet uit denk.
ik heb hem hier toevallig voor me liggen.
kost wel 12,95...
je hebt heel weinig nodig, dat is wel zo, je kan er best lang mee doen. Gewoon te koop bij drogisterij.
biodermal - littekencreme. Het haalt het niet weg, maar vervaagt ze wel.

liefs, wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
just... schreef op 13-03-2004 @ 22:10:
dat crèmetje van biodermal werkt bij mij niet... maar ik heb ook wel heel veel littekens en bij mij zitten ze voornamelijk op mijn armen misschien dat dat er iets mee te maken heeft...
volgensmij trekken die vlekjes na een tijdje wel weg, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daarop te wachten...
bij mij zitten ze daar ook... en het helpt mij wel...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:49
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 13-03-2004 @ 17:41:
uhm, zoveel verstand heb ik er niet van maar een litteken is een litteken volgens mij. Gewoon opgehoopte huid. Dus ik neem aan dat dat daar ook wel voor zal werken
het zijn ook niet echt littekens maar eerder vlekken dus vandaar..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:56
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Ik heb ook allemaal van die putjes in m'n gezicht van jeugdpuistjes. Ik heb een hele goede creme, ik weet zo de naam niet maar ik zal het zo ff voor je opzoeken. Daardoor zijn zowieso al de grote 'putten' verdwenen, en je hebt binnen enkele dagen al resultaat! Kheb deze creme ook gebruikt voor een litteken op mijn buik (door operatie) en deze is ook al minder zichtbaar geworden. Ik zal vanavond ofzo wel ff de naam van die creme posten!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 15:16
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Blondt schreef op 15-03-2004 @ 15:56:
Ik heb ook allemaal van die putjes in m'n gezicht van jeugdpuistjes. Ik heb een hele goede creme, ik weet zo de naam niet maar ik zal het zo ff voor je opzoeken. Daardoor zijn zowieso al de grote 'putten' verdwenen, en je hebt binnen enkele dagen al resultaat! Kheb deze creme ook gebruikt voor een litteken op mijn buik (door operatie) en deze is ook al minder zichtbaar geworden. Ik zal vanavond ofzo wel ff de naam van die creme posten!
ja niet vergeten
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Heb jij littekens?
Cherry Springs
162 22-05-2012 18:40
Lichaam & Gezondheid Littekens
Teardrop
8 25-07-2010 18:24
Lichaam & Gezondheid littekens verwijderen
Little miss NAUGHTY
3 14-05-2003 12:06
Psychologie kunnen littekens door automutilatie verwijderd worden.
Little miss NAUGHTY
10 13-05-2003 21:18
Lichaam & Gezondheid littekens + lente/zomer
framboosje
53 13-03-2003 08:21
Lichaam & Gezondheid Zalf tegen littekens
kleinedraak
8 10-12-2002 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.