Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 13:01
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
ik moet een vervangende opdracht maken voor L.O. (te weinig aanwezig geweest) (anders krijg ik geen diploma)
deze opdracht gaat over agressie & sport
d.w.z. bij welke sporten komt agressie voor, waarom juist deze sporten, hoe komt dit, wat wordt er tegeng edaan en wat kunnen we eraan doen

ikzelf heb de ballen verstand van sport, dus ik vroeg me af of iemand me nuttige informatie kan geven..?

merci tres bien
ellen
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 13:08
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Lees ff de hooliganisme topics.. staat het wel uitgebreid uiteengezet
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:13
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
heb ik al gedaan ja
maar ik mag me niet beperken tot voetbalvandalisme, en veel meer interessante infromatie zag ik daar niet?
ik heb echt geen idee welke sporten nog meer (veel) met agressie te maken hebben
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:14
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
Welke vorm van agressie bedoel?
Agressie zoals een vechtpartij tussen sporters, vechtsporten of rellen na een sportwedstrijd?

Als je de laatste vorm bedoel kun je het beste ff kijken hier ff kijken zoals Zlatani9 al zei.
Als je andere vormen bedoelt kun je ff zoeken op google.

En is het misschien de volgende keer verstandiger om gewoon naar gym te gaan.
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:22
Boelie3
Boelie3 is offline
ik heb net die andere opdracht moeten maken,

Doping en Sport....

dat is toch van die Sport en Maatschappij opdrachten????
Niet zo heel moeilijk lijkt mij....
__________________
Waarom zijn er altijd van die mensen die van die domme posts hebben??
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:22
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
haha ja, ik heb me echt te bot vaak verslapen

het werkstuk gaat trouwens over alle vormen van agressie die emt sport te maken hebben, dus sporters, supporters, maar ook teoschouwers
alles egenlijk gewoon dus

google had ik zelf ook wel al aan gedacht, maar ik heb geen idee waarop ik zou moeten zoeken, aangezien ik niet eens een idee heb bij welke sporten ik eht moet zoeken (buiten voetbal )

dus als je hier iets over kan zeggen? zou prettig zijn
welke sporten hebben er veel mee te maken?
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:23
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Hockey ist best vaak matten nog.. Contactsport blablabla
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:24
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
Boelie3 schreef op 24-03-2004 @ 14:22:
ik heb net die andere opdracht moeten maken,

Doping en Sport....

dat is toch van die Sport en Maatschappij opdrachten????
Niet zo heel moeilijk lijkt mij....
geen idee wat voor opdracht
ik kreeg alleen een blaadje met wat vage richtlijnen erop
waar ik me overigens neit exact aan hoef te houden
het gaat erom dat ik een paar A4tjes volblaat

blaten kan ik goed, maar een globaal idee waarover is altijd een goede start
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:24
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 24-03-2004 @ 14:23:
Hockey ist best vaak matten nog.. Contactsport blablabla
voetbal, hockey, ok ik zit al op 2 :lol:
ehm, ijshockey trouwens ook, of niet?
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:30
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
IJshockey is af en toe ook nog wel eens een opstootje idd, maar dat is bij bijna alle sporten wel zo bij de ene sport meer als bij de ander maar het komt overal wel voor.

Boksen --> Mike Tysen (Tyson??) heeft eens een stuk oor van zijn tegenstander in de wedstrijd afgebeten.

Zoek eens op agressie+sport oid.
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:32
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
grazie
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:52
Verwijderd
ijshockey ook idd. Ik heb laatst ergens gelezen dat iemand z'n nek had gebroken bij een wedstrijd ofzo, ik zal even kijken of iets kan vinden

edit:

Tijdens de wedstrijd tussen de Colorado Avalanche en Vancouver Canucks hadden de Canucks zichzelf voorgenomen wraak te nemen op Moore van de Avalanche, nadat deze tijdens hun vorige ontmoeting Naslund van de Canucks checkte zodat deze 3 wedstrijden was uitgeschakeld door een blessure. Het is dus Maandag, Colorado staat met 9-2 voor en het is al de 3de periode. Voor de Canucks loopt de spanning dus hoog op. En dat blijkt wel. Bertuzzi van de Canucks probeert Moore de gehele wedstrijd al uit te lokken, waarop hij verstandig niet reageert. Tijdens de 3de periode probeert Bertuzzi het weer, trekt aan zijn shirt, Moore draait niet om en wil wegschaatsen, dat is waarschijnlijk ook de druppel. Bertuzzi houd em tegen (trekt weer aan zijn shirt), laat zijn stick vallen en slaat Moore vollop achter op zijn nek, waarop deze al gelijk knock-out ging en vol met zijn gezicht op het ijs valt, en Bertuzzi met zijn 110kilo zware gewicht valt er nog eens bovenop, dat kan het team van Moore natuurlijk niet ongedaan laten, dus hopla nog een van Colorado jumpt erop, en nog eens twee man van de Canucks, gevolg, bewusteloze Moore ligt onder een hoop van 4 man en 2 scheidsrechters.

Wat heeft Moore hier aan overgehouden? Wel, 2 gescheurde/gebroken nekwervels (of spieren kan ook). Ook een aantal diepe sneden in zijn gezicht en wat schaafwonden op zijn voorhoofd. En tot slot nog een hersenschudding.

Uiteraard is Bertuzzi voor deze actie gestraft. Nadat hij op TV al openlijk zijn excuses had aangeboden, kwam de Tuchtcomissie uit Toronto eindelijk met een uitspraak. Ze hebben besloten Bertuzzi te schorsen voor de rest van het seizoen. Ook mag hij niet meespelen met de playoffs voor de Stanley Cup 2004. Voor het trainingskamp van seizoen 04-05 bekijkt de comissie of hij weer mag spelen, maar dat hangt af van de snelheid waarop Moore geneest. Ook is de politie nog bezig met een onderzoek, Bertuzzi kan een straf boven het hoofd hangen van 6 maanden tot 14 jaar gevangenis straf.

van een ander forum (http://forum.xboxworld.nl/showthread...threadid=48585)

je kan daar nog wat op google van zoeken misschien

Laatst gewijzigd op 24-03-2004 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 11:52
Verwijderd
in pakistan zijn er wel eens rellen na een cricketwedstrijd

maaruh... in de NBA ( basketbal in amerika ) is er ook regelmatig een opstootje in het veld.... australian footbal is een vorm van rugby waar alles bij is toegestaan behalve aan de nek tackelen.,... voor de rest mag je iemand neerschoppen/ slaan dus redelijk agressieve sport zeg maar
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:28
number9
number9 is offline
Citaat:
Artemis schreef op 24-03-2004 @ 14:24:
voetbal, hockey, ok ik zit al op 2 :lol:
ehm, ijshockey trouwens ook, of niet?
En schaken
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:44
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Een paar jaar geleden zag ik wat leuke beelden uit Zuid-Amerika.
Het was een 'gezellig' potje tennis. Of het door het klimaat kwam weet ik niet, maar ik stond toch wel ff te kijken.

Wat was het geval, het publiek was het niet eens met de scheidsrechter(althans dat is wat ik er nog van weet).
Het gevolg: een massale vechtpartij op de tribune. Er werd gegooit met stoelen en flink gevochten. Het was een 'prachtig' tafereeltje, in de minste plaats omdat nu maar weer eens bleek dat geweld bij sport niet alleen bij voetbal voorkomt.

Maar je zou eens kunnen kijken naar sociale, economische achtergronden van sporters en supporters.
Het boksen staat ook bekend om zijn 'gezelligheid' in en om de ring. Het zal met opleiding, afkomst, geloof, cultuur etc etc temaken hebben.

Maar laat me raden je doet de 2e fase?
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:46
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
Hehe dat heb ik toen ook gezien, ik stond echt raar te kijken toen ik dat zeg
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:01
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Tenissers die afreageren door met rackets te gooien zijn hier ook een voorbeeld van.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:03
Verwijderd
de grootste aggresiviteit vind je nog wel bij die voetbalclub in tilburg....willem II....

na de wedstrijd gaan die supporters echt als gekken tekeer ze steken zomaar van achter 2 rijen ME hun middelvinger op naar de supporters van de tegenpartij die naar hun bus lopen!!!!!!!



















Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2004, 18:44
phmpruim
phmpruim is offline
een agressieven sport? boksen!

ff serieus: agressie komt bij de meeste sporten wel voor. Cippolini die na de eindsprint in het wielrennen een tegenstander naar de grond slaat is vrij agressief
een tennisser die loopt te schelden op de scheids en z'n racket woest op de grond smijt, is ook redelijk agressief
meer voorbeelden?

edit: dacht ik een geniale opmerking te maken met mijn boksen, blijkt iemand me voor te zijn geweest
voortaan hele topic lezen, en dan pas reageren
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 08:57
Emilio
Avatar van Emilio
Emilio is offline
Citaat:
phmpruim schreef op 25-03-2004 @ 19:44:
[B

edit: dacht ik een geniale opmerking te maken met mijn boksen, blijkt iemand me voor te zijn geweest
voortaan hele topic lezen, en dan pas reageren [/B]
__________________
Bestuur FCG Rot op!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Ik ben blond dus zo Help! heb geen verstand xD
lizz.domblondje
1 23-10-2009 21:34
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 17:00
De Kantine Spam
sextinction
52 27-03-2004 12:12
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Lichaam & Gezondheid Ziekte van Osgood Schlatter
jesjah
3 08-01-2004 18:17
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.