Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 12:22
bam
Avatar van bam
bam is offline
Uitgegeven: 7-5-2002 7:00

WASHINGTON - De Amerikaanse president Bush heeft Cuba, Libië en Syrië toegevoegd aan de 'as van het kwaad', landen die in de ogen van Washington massavernietigingswapens maken of verspreiden. Bush schaarde eerder Irak, Iran en Noord-Korea onder die categorie.



Alle genoemde landen kunnen mogelijk rekenen op actie van de Amerikanen om zo te voorkomen dat zij 'terroristen' van massavernietigingswapens voorzien, zo zei de staatssecretaris van Buitenlandse Zaken John Bolton maandag.

"De VS zijn vastbesloten de nieuwe golf van terreur te voorkomen", aldus Bolton met verwijzingen naar de aanslagen van 11 september. "Staten die terreur bevorderen en massavernietigingswapens najagen, moeten daarmee stoppen. Ze kunnen verwachten onze doelwitten te worden."

Volgens Bolton is er geen twijfel dat Libië nog altijd doorgaat met zijn programma voor nucleaire, biologische en chemische wapens. De VS zijn volgens Bolton bezorgd over de mogelijkheid die Syrië al zou hebben om op beperkte schaal biologische wapens te maken.

Cuba zou op kleine schaal onderzoek doen naar biologische oorlogsvoering en potentieel gevaarlijke technologie hebben overgedragen aan andere 'schurkenstaten'. Bolton zei niet welke landen dat zijn.



[b] sins wanneer bepaald de V.S. wie goed en slecht zijn?
denken ze dat ze de baas zijn in de wererld?
alsof de V.S. zelf niet aan chemisch onderzoek doet en nucleaire wapens?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 12:27
Verwijderd
Citaat:

sins wanneer bepaald de V.S. wie goed en slecht zijn?
Sinds ze de enige wereldmacht zijn.

Citaat:

denken ze dat ze de baas zijn in de wererld?
Ja. Sterker nog, daar zijn ze van overtuigd.

Citaat:

Alsof de V.S. zelf niet aan chemisch onderzoek doet en nucleaire wapens?
Inderdaad en ze willen heel graag de enige zijn, anders heeft het nog geen zin (in verband met M.A.D. - Mutually Assured Destruction).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:28
Verwijderd
Als ze de echte motor van het kwaad nou eens aan zouden pakken!

Gooi een grote atoombom op heel Amerika en die klerezooi is weg.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:32
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
de VS bestempelen iedereen die het niet met hun politiek eens is als een soort van satan ofzo, dat slaat echt nergens op. ze zouden veel meer respect moeten tonen voor anderen ideeen/culturen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:34
bam
Avatar van bam
bam is offline
de islaam is een achtelijke cultuur durfen ze niet meer te zeggen volgens mij. want dat krijgen ze weer aanslagen.... denk ik .....
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:35
dystopia
dystopia is offline
Bush is paranoid. Eerst harde bewijzen en die bewijzen geven aan de rest van de wereld. Pas dan is een vorm van geweld enigzins gerechtvaardigd, hoewel praten natuurlijk een veel betere oplossing is.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Als ze de echte motor van het kwaad nou eens aan zouden pakken!

Gooi een grote atoombom op heel Amerika en die klerezooi is weg.
vervolgens ook de rest van de wereld
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:38
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

vervolgens ook de rest van de wereld
dan is de derde wereld oorlog aangekondigd....
sterker nog: dan is "het" al voorbij
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:39
Verwijderd

denken ze dat ze de baas zijn in de wererld?
[/QUOTE]

Yes, because Americans have the biggest penises in the universe.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Als ze de echte motor van het kwaad nou eens aan zouden pakken!

Gooi een grote atoombom op heel Amerika en die klerezooi is weg.
ik wacht liever eerst m'n pensioen af
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:45
Verwijderd
Nog 2 landen die er wat mij betreft wel opkunnen/ op moeten:

1. China. Die zijn volgens mij het ergst van allemaal, in ieder geval het grootst dus het gevaarlijkst, leger dat naar schatting vergelijkbaar is met dat van Amerika. Alleen ze zorgen er wel voor dat niemand daar achter komt.

2. Amerika zelf met hun grote bek! Zij veroorzaken zelf volgens mij een hoop narigheid.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Smurref schreef:
Nog 2 landen die er wat mij betreft wel opkunnen/ op moeten:

1. China. Die zijn volgens mij het ergst van allemaal, in ieder geval het grootst dus het gevaarlijkst, leger dat naar schatting vergelijkbaar is met dat van Amerika. Alleen ze zorgen er wel voor dat niemand daar achter komt.

2. Amerika zelf met hun grote bek! Zij veroorzaken zelf volgens mij een hoop narigheid.
Amerika zet China er nooit op. Ze zijn nogal bang voor andere sterke landen. Bovendien zit China in de VN.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 13:05
Daika
Daika is offline
De VS hebben alleen maar een grote bek. Terecht opgmerkt is dat je China daar aan mag toevoegen. De VS en Europa zullen alleen met ferme taal komen als het een klein land is dat makkelijk op te rollen is. Herinner jullie oostenrijk nog met Haider de hele wereld in rep en roer als je nou dezelfde vastberadenheid /morele verontwaardiging tonen dan kunnen ze dat ook met china en rusland.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:10
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Hoe haal je een term als "Axis of Evil" in je hoofd ??

Bush lijkt vastbesloten alle nuance en empathie uit te roeien
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik dacht toch echt dat de Vs ook massavernietigingswapens maakt en verspreid?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:57
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik dacht toch echt dat de Vs ook massavernietigingswapens maakt en verspreid?
onder de NAVO leden....
dat vinden "wij" niet erg.
alhoewel om nouw een atoombom (zonder dat je het weet) in je achtertuin te hebben.

volgens mij is de koude oorlog nog bezig maar dan HEEEEEEEEEL stiekem.
politiek van van dingus ben de naam kwijt
maar dat betekende dat de VS steun gaf aan landen waar een dreigende communistische overname dreigde die politiek zeg maar

volgens mij zijn ze daar nog mee bezig
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Als ze de echte motor van het kwaad nou eens aan zouden pakken!

Gooi een grote atoombom op heel Amerika en die klerezooi is weg.
sinds wanneer wil jij atoombommen gooien?

hmz...

ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat mensen allemaal (bijna allemaal) meelopers zijn...

1 of andere religieuze leider:
"dood aan amerika, zij doen dit en dat"

toeschouwers:
"*herhalen*"

maar amerika is niet het probleem, bush is het probleem, hij denkt dat je die terroristen kan uitknijpen, probleem is: hoe harder je knijpt, des te meer er door je vingers heenglippen...

ik denk ook dat die andere sjaak veel beter als bush is/was....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Havock schreef:



1 of andere religieuze leider:
"dood aan amerika, zij doen dit en dat"

toeschouwers:
"*herhalen*"
Doet me denken aan life of brian:

Brian: We are all different
Crowd: Yea!
1guy: I'm not
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2002, 16:23
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
Havock schreef:

maar amerika is niet het probleem, bush is het probleem, hij denkt dat je die terroristen kan uitknijpen, probleem is: hoe harder je knijpt, des te meer er door je vingers heenglippen...

ik denk ook dat die andere sjaak veel beter als bush is/was....
Vergeet niet dat iets minder dan de helft van de Amerikaanse bevolking achter Bush staat, zeker na 11 september. Het is gewoon een feit dat Amerika erg krachtig is en een haast middeleeuwse (kruistocht!) vorm van imperialisme bedrijft. Walgelijk.
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
L Boksha schreef:


Vergeet niet dat iets minder dan de helft van de Amerikaanse bevolking achter Bush staat, zeker na 11 september. Het is gewoon een feit dat Amerika erg krachtig is en een haast middeleeuwse (kruistocht!) vorm van imperialisme bedrijft. Walgelijk.
Vlak na 11 september en de beginnende acties in Afghanistan stond 90% van de Amerikanen achter Bush. Nu is dat uiteraard stukken minder.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben het hier mee eens, behalve dan Cuba.
Cuba is het minst erg van de 3.
Syria and Libia are both evil countries, representing a clear and present danger to the national security of the United States of America and to the entire civilized world. The United States of America cannot watch how these countries expand their military forces, which could someday endanger our national security, and the freedom of the American people.
(Tot zover mijn G.W.B.-imitatie.)

Dan meteen een stuk wat misschien niet helemaal bij het topic past.

Mijn redenen om in dienst van de Krijgsmacht van de U.S.A. te treden.

-Amerika is het enige land waar iedereen openlijk zijn mening kan geven. Zelfs daar worden lijsttrekkers van gematigde partijen (zoals de LPF) niet openlijk geliquideerd.

-Amerika ziet, als enige land ter wereld, wat het echte gevaar is. De Arabieren zijn het gevaar, samen met de Chinezen.

-In Amerika ben je, uit puur militair opzicht gezien, veilig. Het is absoluut onmogelijk om Amerika binnen te vallen. Niet met een amfibische aanval, niet met luchtlandingstroepen.
Bij Europa kan dat wel: wij hebben geen oceaan om de Chinezen en Arabieren weg te houden.

-En dat is voor mij al reden genoeg.
Mwa, oké, verder nog wat redenen, zoals de betere promotiekansen vergeleken met de Nederlands Kon. Marine. Meer geld. En moderner materieel.

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:56
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Gatver.
Trouwens, in Amerika is Kennedy ook omgelegd. Als een fool je wil omleggen kan dat ALTIJD.

De Arabieren zijn het gevaar niet, dat zijn de Amerikanen zelf. De Arabieren kunnen op korte termijn veel minder uitrichten (minder atoom bommen) en zijn bovendien minder walgelijk. (Geen volgevreten kapitalistische zwijnen die hun moeder zouden verkopen voor een betere baan)

Ben je 11 september vergeten? Wij hebben bovendien Duitsland en een paar andere vage landen nog om ons heen.

Als laatste: In Amerika is het altijd fokking warm, er zitten gevaarlijkere insecten (Killer bees! Dodelijke slangen! Giftige spinnen!) en je moet er tussen de Billy-Bobs in hun pick-up trucks leven en meer hamburgers eten dan je opkunt.
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:18
Verwijderd
okeeej, stemming stijgt, niveau daalt!

1. Dat over Rusland ben ik niet met de schrijver eens. Rusland zit gewoon diep in de (economische) shit nu ze de rotzooi van het communisme moeten opruimen en ze doen hun best, vooral Poetin. Rusland is echt geen dreiging voor het westen.
2. Amerika heeft geen moderner materieel dan de rest, alleen veeeeel meer. Volgens mij hebben de legers van Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland etc. etc. precies dezelfde spulletjes omdat ze met Amerika samenwerken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:24
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Rusland is een democratische staat met een democratische regering. Die zich (buiten de tjetjen) zich niet echt in de wereld politiek bemoeien. Poetin is een verstandige man, die van rusland een stabieler land gemaakt heeft. Een land dat nu als vriend van het westen gezien kan worden en een land dat ons nodig heeft en wie wij nodig hebben.
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:00
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
En vormt dus geen bedreiging.
Eh... Sorry. Terug naar Amerika? Topic: Amerika=slecht. Reactie: Bush=Slecht. Ik zeg: Bush=Amerika. En verder?
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 22:02
Derk
Derk is offline
Als de amerikanen (en vooral Bush) nu gewoon eens wat minder as van et kwaad uitspraken zouden ondernemen en wat vriendelijker zouden staan tgeneover Arabische landen en hun normen en waarden zou respecteren, dan zou de haat en afkeer tegen Amerika in die landen vast een stuk minder zijn geweest. Amerika zelf is zowat de enige voedingsbodem voor deze haat, alleen een beetje laat om daar nu nog iets aan te doen want die haat zit nu behoorlijk diep geworteld bij miljoenen moslims en jihadstrijders, ik geef ze groot gelijk, die stomme hypocryte Amerikanen ook altijd. Ze zullen zich eens alleen met hun eigen zaakjes moeten bezig houden en niet gelijk iedereen met een biologisch wapen of een ander systeem als hun zogenaamd zeer geslaagde kapitalisme, als een bedreiging voor hun veiligheid moeten zien en gelijk allerlei boycotten invoeren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:06
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Derk schreef:
Als de amerikanen (en vooral Bush) nu gewoon eens wat minder as van et kwaad uitspraken zouden ondernemen en wat vriendelijker zouden staan tgeneover Arabische landen en hun normen en waarden zou respecteren, dan zou de haat en afkeer tegen Amerika in die landen vast een stuk minder zijn geweest. Amerika zelf is zowat de enige voedingsbodem voor deze haat, alleen een beetje laat om daar nu nog iets aan te doen want die haat zit nu behoorlijk diep geworteld bij miljoenen moslims en jihadstrijders, ik geef ze groot gelijk, die stomme hypocryte Amerikanen ook altijd. Ze zullen zich eens alleen met hun eigen zaakjes moeten bezig houden en niet gelijk iedereen met een biologisch wapen of een ander systeem als hun zogenaamd zeer geslaagde kapitalisme, als een bedreiging voor hun veiligheid moeten zien en gelijk allerlei boycotten invoeren.
Het is eng dat een 15 jarige jongen slimmer is dan de president van Amerika..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:09
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
Rhinus schreef:


Het is eng dat een 15 jarige jongen slimmer is dan de president van Amerika..
Het is gewoon nog enger dat een 17 jarige jongen dit allemaal vast stelt, maar ja laten we maar zo zeggen de beste stuurlui staan aan wall. Dit is geen verwijt hoor, want ik weet het zelf ook nie beter.
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:14
Derk
Derk is offline
Heer Bush is uiteraard iet wat stupide, op deze site www.bushorchimp.com zie je aan welk diersoort George gelijk staat. Ik vind hem ook wel wat weg hebben van een zwijn , wat intelligentie betreft dan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:21
Derk
Derk is offline
Wat dat militaire acties tegen de as van het kwaad ondernemen betreft, Ik had niet verwacht dat ze Cuba (Viva la revolucion!, Che Guevara el commandante!!!) er ook bij zouden zetten. Natuurlijk heeft Amerika wel een hekel aan dit land omdat hun systeem afwijkt van dat van amerika, en dan kan het natuurlijk niet goed zijn, maar het ligt wel erg dichtbij. De landen waar amerika zich in het verleden en het heden mee heeft bemoeid zoals Vietnam, Irak en Afghanistan, liggen allen zeer ver van Amerika en dus lopen ze neit zoveel risico, maar Cuba ligt toch wel beangstigend dichtbij. Blijkt maar weer eens hoe graag Amerika op oorlog uit is, hoe meer vijanden, hoe groter de kans voor Bush om "terroristen te gaan bestrijden".
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Derk schreef:
De landen waar amerika zich in het verleden en het heden mee heeft bemoeid zoals Vietnam, Irak en Afghanistan, liggen allen zeer ver van Amerika en dus lopen ze neit zoveel risico
Ik wil niet zeiken ofzo, maar tegenwoordig hebben we toch de 'zegeningen van de beschaving' zoals vliegdekschepen, stealth bommenwerpers, lange afstandsraketten, bombardeerschepen etc. etc. etc. waardoor geen enkel land meer te ver weg is om oorlog mee te voeren. Paar dagen varen, paar uur vliegen en je zit in Irak. Geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Smurref schreef:


Ik wil niet zeiken ofzo, maar tegenwoordig hebben we toch de 'zegeningen van de beschaving' zoals vliegdekschepen, stealth bommenwerpers, lange afstandsraketten, bombardeerschepen etc. etc. etc. waardoor geen enkel land meer te ver weg is om oorlog mee te voeren. Paar dagen varen, paar uur vliegen en je zit in Irak. Geen enkel probleem.
noem het maar'het 'technologische neusje van de zalm van de beschaving'

en militair spul=stoer

zonder zou ik het namelijk zonder hobbie moeten doen

en nee ik ben neit geinteresseerd in burgerspeelgoed
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:41
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gooi een grote atoombom op heel Amerika en die klerezooi is weg.
Het lijkt mij waarschijnlijker als je aparte 'kleine bommetjes' gooit anders krijg je [SIZE=4]HEEL GROOT BOM
__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:02
Mujahid
Mujahid is offline
Hoe komt het dat Israel niet op die lijst staat? Dit dwergstaatje heeft een arsenaal van 400 kernwapens, genoeg om een aanzielijk deel van de aarde op te blazen. Ik heb Amerika nooit Israel zien bombarderen, vanwege het ontwikkelen van massavernietingingwapens. Ik heb nooit Amerikaanse wapeninspecteurs in Israel gezien. Maar wanneer Irak of Iran zich willen verdedigen tegen de Israelische kernwapenarsenaal, wordt het desbetreffende land meteen platgebombardeerd of met sancties aan banden gelegd. Wanneer een land verzetsstrijders (Hezbollah) financiert wordt dat land meteen aan de beruchte terroristenlijst toegevoegd, terwijl Amerika een schurkenstaat als Israel elk jaar 5 miljard dollar cadeau geeft om de Palestijnse bevolking te terroriseren. Over hypocrisie gesproken!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahid schreef:
Wanneer een land verzetsstrijders (Hezbollah) financiert wordt dat land meteen aan de beruchte terroristenlijst toegevoegd, terwijl Amerika een schurkenstaat als Israel elk jaar 5 miljard dollar cadeau geeft om de Palestijnse bevolking te terroriseren. Over hypocrisie gesproken!
Dus de Hezbollah zijn verzetsstrijders? Dat zij bij hun bomaanslagen vrouwen en kinderen opblazen maakt niet uit? Dus volgens jou zijn Israelische vrouwen en kinderen minder waard dan Palestijnse?

Wie is hier nu hypochriet?

Ik zie Israel nog steeds geen bomaanslagen uitvoeren tegen onschuldige burgers. Het enige was Israel doet is REageren.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:58
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Dus de Hezbollah zijn verzetsstrijders? Dat zij bij hun bomaanslagen vrouwen en kinderen opblazen maakt niet uit?
Naar mijn weten hebben de Hezbollah-verzetsstrijders bijna uitsluitend militaire Israelische doelen getroffen tijdens de Israelische bezetting van Libanon en daarna, terwijl Israelische bommenwerpers naar hartelust bommen hebben geworpen op Libanese steden, dorpen, ziekenhuizen etc. en daarbij 18 DUIZEND Libanese burgers dodend.

[QUOTE]Chimera schreef:
[B]Dus volgens jou zijn Israelische vrouwen en kinderen minder waard dan Palestijnse?

Wie is hier nu hypochriet?

Waarom woorden in mijn mond leggen, die ik helemaal niet gezegd heb?

Citaat:
Chimera schreef:
Ik zie Israel nog steeds geen bomaanslagen uitvoeren tegen onschuldige burgers. Het enige was Israel doet is REageren.
Bomaanslagen uitvoeren of tanks en vliegtuigen inzetten. Het resultaat is hetzelfde. Wat jij als vergelding ziet, zie ik als een aanval. Het enige wat de Palestijnen doen is terugslaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2002, 18:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Smurref schreef:
okeeej, stemming stijgt, niveau daalt!

1. Dat over Rusland ben ik niet met de schrijver eens. Rusland zit gewoon diep in de (economische) shit nu ze de rotzooi van het communisme moeten opruimen en ze doen hun best, vooral Poetin. Rusland is echt geen dreiging voor het westen.
2. Amerika heeft geen moderner materieel dan de rest, alleen veeeeel meer. Volgens mij hebben de legers van Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland etc. etc. precies dezelfde spulletjes omdat ze met Amerika samenwerken.
1. Mee eens.
Daarom wil ik dat de Kon. Luchtmacht Russische Su's koopt, als vervanging van de F16.
Uitgerust met westerse bewapening, sensoren en besturingssystemen.

De kosten zouden veel lager zijn, en we kunnen zo Rusland een enorme financiele impuls geven. Wij hebben er weer een vriend bij, Rusland een miljardenorder, en wij besparen heel wat.

Rusland is niet langer de vijand.

2. Nee. Engeland is hopeloos veroudert, Frankrijk stelt niets voor, Duitsland heeft alleen een soort militaire politiemacht.

Citaat:
Smurref schreef:
Ik wil niet zeiken ofzo, maar tegenwoordig hebben we toch de 'zegeningen van de beschaving' zoals vliegdekschepen, stealth bommenwerpers, lange afstandsraketten, bombardeerschepen etc. etc. etc. waardoor geen enkel land meer te ver weg is om oorlog mee te voeren. Paar dagen varen, paar uur vliegen en je zit in Irak. Geen enkel probleem.
Bombardeerschepen?
Bedoel je de BB's, de Battleships, de Wisconsin, Missouri, Iowa, etc.? Die zijn allemaal uit dienst, sinds jaren.

Een véél betere dreiging: de SSBN.
http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/...ship-ssbn.html
Met raketten van dit type: http://www.chinfo.navy.ml/navpalib/f...es/wep-d5.html
Die hoeven nooit gebruikt te worden; niemand is gek genoeg om dat risico te nemen.

Een macht van:
-1 groot vliegdekschip
-1 klein vliegdekschip/amfibisch aanvalsschip
-2 amfibische landingsschepen
-2 cruisers
-3 destroyers
-3 fregatten
-2 onderzeers
-één of meerdere tankers
... zou ik toch echt liever geen ruzie mee willen maken. Je hebt alleen al 7 schepen met Tomahawk-kruisraketten aan boord...
Plus 12 F14 Tomcats, 36 F/A18 Hornets, 10 AV8B Harriers, en allerlei ondersteunende vliegtuigen zoals E2C Hawkeye, S3B Viking, C2A Greyhound, EA6B Prowler. Helikopters zoals CH53, CH46, AH1, SH60... bedankt.
(Maar oké, genoeg hierover, ik wil niet nog eens een paar uur geband zijn... en al helemaal niet langer dan dat... )
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahid schreef:
Bomaanslagen uitvoeren of tanks en vliegtuigen inzetten. Het resultaat is hetzelfde. Wat jij als vergelding ziet, zie ik als een aanval. Het enige wat de Palestijnen doen is terugslaan.
Bomaanslagen zijn tegen burgers gericht; militair geweld tegen legale doelen.

Waren het niet de Palestijnen die met hun 'intifada' begonnen?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dus de Hezbollah zijn verzetsstrijders? Dat zij bij hun bomaanslagen vrouwen en kinderen opblazen maakt niet uit? Dus volgens jou zijn Israelische vrouwen en kinderen minder waard dan Palestijnse?

Wie is hier nu hypochriet?

Ik zie Israel nog steeds geen bomaanslagen uitvoeren tegen onschuldige burgers. Het enige was Israel doet is REageren.
Eens.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:35
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Bomaanslagen zijn tegen burgers gericht; militair geweld tegen legale doelen.

Iedere keer wordt de indruk gewekt dat de Palestijnen de grote boosdoener zijn, zoals nu.

Onderdrukking van het Palestijnse volk wordt verdedigd met het argument dat de bezetters recht op veiligheid hebben. Deze bezetters doen het Palestijnse verzet af als terrorisme.

M.a.w.: het blind doden van onschuldige Palestijnen is een manier van verdedigen!?!

Als dat de logica van de gemiddelde Zionist, is kunnen ze die Israelische staat wel op hun buik schrijven

Nog los van het feit dat ze in Palestina leven.


Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Waren het niet de Palestijnen die met hun 'intifada' begonnen?
Ben je nu al vergeten wat Sharon onder bescherming van 2000 soldaten op de Tempelberg kwam doen?

Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:39
Rhinus
Rhinus is offline
We er de foute is. Tjaa.

Als Israel stopt met hun geweld. Dan kun je het zien. Ik zeg (en ik weet dat het werkt) DOE NIKS! Als je zelf niks fouts doet. En de ander wel dan kan de hele wereld zien dat DE ANDER fout is. 't Is zo makkelijk. De gene die stopt met het geweld zal door de rest van de wereld gezien worden als de 'goeie'.

Wanneer begrijpen mensen nou eens dat geweld NIET de juiste oplossing is..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Bombardeerschepen?
Tja, de techniek staat voor niets tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:16
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Ik kan me toch echt herinneren dat de Palestijnen altijd zijn begonnen met dat vechten ,ook gisteren de onderhandelingen waren begonnen en wat doen die palestijnen ,ja hoor weer 16 onschuldige burgers doden en 57 verwonden !!!!!
En wat Irak en Iran verdedigen zich tegen Israel,Irak en Iran zijn de schurkenstaten weet je nog in de Golfoorlog dat Irak Israel aanviel zonder reden ,jouw syrische vriendjes (zelf schurken)vonden dit zelf belachelijk!!!!
En ik walg van jullie lage praat over Amerika ,dat je het ff weet jullie worden beschermd door Amerika,jullie krijgen de creme de la creme van de technologie door de VS etc.
Dus back off en probeer zelf maar ff hoe het anders zou moeten!!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 10:11
p33r
p33r is offline
Voor de palestijnen is de oorlog tegen de israelis een emotionele oorlog. Ze verliezen een familielid, vriend.... en plegen een aanslag.

De wortels van deze oorlog liggen ver, en de schuld ligt bij israël.
Zij zijn diegene die arafat van alles de schuld geven. Het liefst zouden ze hebben dat arafat alleen een poster aan de muur was die perfect functioneerde als zondebok.

En voor de naieve die denken dat israel geen burgers vermoord: als je de voorbije maanden naar het nieuws hebt gekeken heb je zeker wel beelden gezien van een verwoest ramallah. En al die verwoesten gebouwen waren geen schuilplaatsen van zware terroristen.
__________________
so disappointed in the sun, that's why we're thinking, that's why we're drinking in a bar under the sea
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:57
Derk
Derk is offline
[QUOTE]ikhebveelschool! schreef:
Ik kan me toch echt herinneren dat de Palestijnen altijd zijn begonnen met dat vechten [/QUOTE

Zo'n 60 jaar geleden leefden er in Palestina vele Palestijnen vredig naast elkaar, zij deelden lief en leed met elkaar en waren elkaars beste vrienden. Tot op een dag een of ander figuur, de naam is me even ontschoten, de staat Israel uitriep. Honderdduizenden Palestijnen werden uit hun steden verjaagd die opgeeist werden door de Israeli's. De VN erkende de staat, de Joden hadden hard geleden in ed tweede wereldoorlog en mochten eindelijk wel eens een eigen land stichten. Waarom het land afpakken van onschuldige palestijnen die met de Jodenhaat helemaal niets te maken hadden? En als dan Israel nog eens erkend wordt door bijan ieder land ter wereld, kan ik begrijpen dat je je behoorlijk verraden voelt ja......
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 22:03
Derk
Derk is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
vonden dit zelf belachelijk!!!!
En ik walg van jullie lage praat over Amerika ,dat je het ff weet jullie worden beschermd door Amerika,jullie krijgen de creme de la creme van de technologie door de VS etc.
Dus back off en probeer zelf maar ff hoe het anders zou moeten!!!
Ben jij nu echt zo achterlijk als je je voordoet of is dat maar een grapje?? Wat heeft jouw creme de la creme nu met dit onderwerp te maken??? Het gaat hier over de politiek die Amerika voert ja! En waarom moet ik zo blij met Amerika zijn en tegen wie beschermen ze mij eigenlijk? Amerika is toevalig wel de veroorzaker van bijna alle dreigingen die enigszins een gevaar voor ons vormen. Waarschijnlijk snap je dit niet helemaal en pak je me in je reactie op mijn spelfouten ofzo, maar droom maar lekker verder hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


1. Mee eens.
Daarom wil ik dat de Kon. Luchtmacht Russische Su's koopt, als vervanging van de F16.
Uitgerust met westerse bewapening, sensoren en besturingssystemen.

De kosten zouden veel lager zijn, en we kunnen zo Rusland een enorme financiele impuls geven. Wij hebben er weer een vriend bij, Rusland een miljardenorder, en wij besparen heel wat.

Rusland is niet langer de vijand.




Bombardeerschepen?
Bedoel je de BB's, de Battleships, de Wisconsin, Missouri, Iowa, etc.? Die zijn allemaal uit dienst, sinds jaren.

Een véél betere dreiging: de SSBN.
http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/...ship-ssbn.html
Met raketten van dit type: http://www.chinfo.navy.ml/navpalib/f...es/wep-d5.html
Die hoeven nooit gebruikt te worden; niemand is gek genoeg om dat risico te nemen.

Een macht van:
-1 groot vliegdekschip
-1 klein vliegdekschip/amfibisch aanvalsschip
-2 amfibische landingsschepen
-2 cruisers
-3 destroyers
-3 fregatten
-2 onderzeers
-één of meerdere tankers
... zou ik toch echt liever geen ruzie mee willen maken. Je hebt alleen al 7 schepen met Tomahawk-kruisraketten aan boord...
Plus 12 F14 Tomcats, 36 F/A18 Hornets, 10 AV8B Harriers, en allerlei ondersteunende vliegtuigen zoals E2C Hawkeye, S3B Viking, C2A Greyhound, EA6B Prowler. Helikopters zoals CH53, CH46, AH1, SH60... bedankt.
(Maar oké, genoeg hierover, ik wil niet nog eens een paar uur geband zijn... en al helemaal niet langer dan dat... )
russisch spul is idd goed, die vliegtuigen zijn 1 vd beste ter wereld...

en we zouden rusland idd flink helpen, en voor wat hoort wat zeggen we dan maar

en die battlegroups waar je het over hebt:

er zitten vaak 2 onderzeeers permanent vast aan de group

wil niet zeggen dat er niet meer in de buurt zijn hè...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:
Rusland is een democratische staat...

En de corruptie, armoede en milieuvervuiling?
ja oke, alles is relatief...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:00
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Man wat lul jij nou emotioneel ,er worden elke dag israeli's gedood maar zij blazen zichzelf niet op tussen onschuldige burgers!!!!
Dat je het ff weet Arafat is een rotvent die aanslagen op onschuldige burgers sponsort .
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Pash Cracken schreef:


En de corruptie, armoede en milieuvervuiling?
ja oke, alles is relatief...
daar moeten ze nu doorheen ja

de vs was ook zo corrupt als... damn, verkeerde voorbeeld

maar armoede en vervuiling?

kijk eens naar nederland in begin 20e eeuw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.