Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 10:36
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Weet iemand hoeveel je daar verdient als 16-jarige?
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2004, 12:29
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
2.89 als ik het goed heb (toen ik 17 werd ging 3.29 verdienen, dat weet ik wel zeker).

Edit: ik raad het overigens af om bij de V&D te gaan werken, er klopt daar niets van het bestuur/beleid, je krijgt alleen maar gezeik (en ja dat heb ik van meerdere filialen gehoord).
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 15:53
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb vorig jaar vakantie werk gedaan bij de v&d. Je verdient gewoon het minium jeugdloon. Ik vond het best te doen maar idd er is een hoop gezeur daar in het bestuur enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:29
matrix21
matrix21 is offline
Gezeur in bestuur heb je altijd. Ze zullen altijd proberen zo goedkoop mogelijk jou te gebruiken. Gewoon goed weten wanneer je in je recht staat bij sommige dingen en lekker terug zeuren
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:46
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Inderdaad het minimumloon, als 17-jarige verdiende ik bij La Place (restaurant van de V&D) €3,31 per uur.
Naar mijn ervaring is ook daar een gebrekkig bestuur.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:50
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
bestuur is vrijwel altijd gebrekkig, mensen met macht hebben altijd het idee dat ze doordat ze op die positie terecht gekomen zijn het beter weten dan ondergeschikten. en omdat ze het beter weten hoeven ze niet zo lang over dingen na te denken - ze hebben immers toch wel gelijk. dat is gewoon iets menselijks en dat is niet alleen bij de v&d zo. wat ik bedoel, laat je niet hierdoor weerhouden om bij de v&d te werken
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:10
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-05-2004 @ 19:50 :
bestuur is vrijwel altijd gebrekkig, mensen met macht hebben altijd het idee dat ze doordat ze op die positie terecht gekomen zijn het beter weten dan ondergeschikten. en omdat ze het beter weten hoeven ze niet zo lang over dingen na te denken - ze hebben immers toch wel gelijk. dat is gewoon iets menselijks en dat is niet alleen bij de v&d zo. wat ik bedoel, laat je niet hierdoor weerhouden om bij de v&d te werken
Misschien wel maar de dingen die ik daar heb gezien, hoor nooit van mensen die bij AH werken ofzo. Ze presteren het daar om je op donderdag (een schoolweek) in te roosteren, en vervolgens te eisen dat je komt. Oh jah, en als je vroeg mag beginnen dan moet je niet gek op staan te kijken als je nog een half uur in de kou staat te wachten omdat iemand anderd te lui is om zijn bed uit te komen. Inwerken is er niet bij, en oh jah werkkleding is ook nooit aanwezig (mag je twee weken op w8en, of je krijgt gewoon een trui midden in de zomer). Een 16-jarige met een snijmachine zonder bescherming laten werken zodat ik me heb gesneden, vindt ik ook niet kunnen. En het is er niet gezellig, de directie vond zichzelf geweldig en ging met het overige personeel om op een manier die gewoon neerbuigend was. De sfeer is er gewoon niet op welke afdeling je ook komt, in welk filiaal dan ook . Kan dat het op meerdere plekken zo is, maar ik heb het zelf ervaren en andere mensen uit andere filialen heb ik er ook over gehoord. Overigens was er voor mij genoeg te doen (afdeling le cafe), maar mensen in de winkel stonden een halve dag niets te doen of af en toe stikkertjes plakken (lekker geestdodend). En alles wordt geklokt behalve de lunchpauze, zodat ze zeker weten dat je niet smokkelt. Een keer niet door de personeelsingang en je bent ontslagen. Tijdens het werk mag je niet zitten, zelfs als er even niets te doen is. Ik zou nu echt veel liever bij de AH ofzo gaan werken als ik toch voor het minimum moest werken. Zo dat moest eruit! het lucht wel op
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:36
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Hmm, dat klinkt niet best! Het is sowieso alleen voor vakantiewerk, maar toch... Ik zou bij de Panini gaan werken (de broodjeskraam dus ) Leek me opzich wel leuk, maar ik kan waarschijnlijk ook bij de Kruidvat werken. Is dat een beter idee? Leek me wel een stuk saaier eerlijk gezegd, maar dit zijn enge verhalen hier. Filiaal Arnhem trouwens...
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 08:46
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Dory schreef op 21-05-2004 @ 20:36 :
Hmm, dat klinkt niet best! Het is sowieso alleen voor vakantiewerk, maar toch... Ik zou bij de Panini gaan werken (de broodjeskraam dus ) Leek me opzich wel leuk, maar ik kan waarschijnlijk ook bij de Kruidvat werken. Is dat een beter idee? Leek me wel een stuk saaier eerlijk gezegd, maar dit zijn enge verhalen hier. Filiaal Arnhem trouwens...
Naja het is een afweging die je moet maken (of leuker werk met meer gezeik of minder leuk werk zonder zoveel gezeik). Ik moet eerlijk zeggen dat het werk opzich wel leuk is, het heeft tenminste nog enige inhoud. Maar na een paar weken heb je broodjes smeren wel gehad, maar dat geldt voor alles. Houdt er overigens rekening mee dat er ook heel veel schoonmaakwerk bijzit.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:16
Yolcu
Yolcu is offline
Ik heb ook bij de V&D gewerkt en de verhalen hier komen mij ook erg bekend voor. Ik heb er 2 jaar gewerkt, eerst als vulhulp en daarna als cassiere. Uiteindelijk ben ik er weggegaan omdat ik ingeroosterd werd op een dag dat ik al wéken ervoor vrij gekregen had. Na veel gezeik met m'n leidinggevende, die uiteindelijk aankwam met 'als je die dag niet komt hoef je helemaal niet meer te komen', besloot ik niet mee te werken aan chantage.

Daarbij had ik voor dat bewuste weekend een weekendje weg geregeld, accommodatie was al betaald e.d. dus ik kon er niet echt meer onderuit. Ik vond het wel jammer, want ik vond het leuk werk. Wel was ons filiaal één groot roddeldorp, krijg je minimumloon en wordt er van je verwacht dat je flink veel uren draait. De regels mbt het aantal uren dat iemand van 15, 16 mag draaien worden in grote mate overtreden. Ik vond dat niet erg, want ik ben een harde werker die liever wat meer centjes op dr bankrekening heeft staan, maar je moet er wel tegen kunnen.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:47
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 21-05-2004 @ 20:10 :
De sfeer is er gewoon niet op welke afdeling je ook komt, in welk filiaal dan ook . Kan dat het op meerdere plekken zo is, maar ik heb het zelf ervaren en andere mensen uit andere filialen heb ik er ook over gehoord.
alsof jij in ieder filiaal van de v&d hebt gewerkt.. ik ken toevallig wel een paar mensen die hier in eindhoven in de v&d werken/hebben gewerkt, nou weet ik over het bestuur en de leidinggevenden natuurlijk niet zo veel, maar naar wat ik gehoord heb is het erg gezellig werken en goed te doen. Alleen de la place schijnt tegen te vallen. Maar wat jij zegt slaat echt als een tang op een varken.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:01
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 21-05-2004 @ 20:10 :
Misschien wel maar de dingen die ik daar heb gezien, hoor nooit van mensen die bij AH werken ofzo. Ze presteren het daar om je op donderdag (een schoolweek) in te roosteren, en vervolgens te eisen dat je komt. Oh jah, en als je vroeg mag beginnen dan moet je niet gek op staan te kijken als je nog een half uur in de kou staat te wachten omdat iemand anderd te lui is om zijn bed uit te komen. Inwerken is er niet bij, en oh jah werkkleding is ook nooit aanwezig (mag je twee weken op w8en, of je krijgt gewoon een trui midden in de zomer). Een 16-jarige met een snijmachine zonder bescherming laten werken zodat ik me heb gesneden, vindt ik ook niet kunnen. En het is er niet gezellig, de directie vond zichzelf geweldig en ging met het overige personeel om op een manier die gewoon neerbuigend was. De sfeer is er gewoon niet op welke afdeling je ook komt, in welk filiaal dan ook . Kan dat het op meerdere plekken zo is, maar ik heb het zelf ervaren en andere mensen uit andere filialen heb ik er ook over gehoord. Overigens was er voor mij genoeg te doen (afdeling le cafe), maar mensen in de winkel stonden een halve dag niets te doen of af en toe stikkertjes plakken (lekker geestdodend). En alles wordt geklokt behalve de lunchpauze, zodat ze zeker weten dat je niet smokkelt. Een keer niet door de personeelsingang en je bent ontslagen. Tijdens het werk mag je niet zitten, zelfs als er even niets te doen is. Ik zou nu echt veel liever bij de AH ofzo gaan werken als ik toch voor het minimum moest werken. Zo dat moest eruit! het lucht wel op

HA! ik heb ook bij V&D gewerkt, en bij ons in heerlen mocht je niet eens met elkaar praten achter de kassa als er geen klanten waren en je mocht niet zitten. ze waren echt super streng, ook met dat klokken. Ik had het na 1 maand wel gezien en wilde opzeggen (ik zat nog in mijn proefperiode), begint die kerel daar te zeuren over dat ik een contract voor twee jaar had getekend en dat ik dus ook twee jaar moest blijven... dat dacht ik niet!!!


oja : tip van de dag -> ga er niet werken
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:13
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Ik bene r vandaag geweest, het was wel leuk. Mijn 'baas' was heel gewoon en best aardig volgens mij, en ik krijg niet het minimum ( = 2.52) maar 2.89. Dus ik ben van plan gewoon te gaan, als het echt zo erg is ben ik er ook zo weer weg
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja, gezeur met het bestuur heb je inderdaad overal... Zo had ik ook altijd gezeur toen ik bij de hoogvliet werkte... Die slimmerds hadden mij zelfs in een te hoge loonheffingskortingschaal zitten waardoor ik dus de hele tijd 1/3 moest afstaan van mn salaris. Ik heb daarvoor 100 keer gezeurd, maar ze deden niets. Kreeg het natuurlijk uiteindelijk wel terug van de belasting... maar ja.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 09:37
Verwijderd
Lijkt me een uitdaging voor mij. Ik weet wel een verklaring waarom het bestuur daar zo ruk is. Vroom en Dreesman draait gewoon slechte cijfers dus het bestuur in de winkels staat onder druk van de grote baas. Zij reageren het alleen af op de gestresste scholieren.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:37
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
ANDERS RAAD IK HET JE OOK SUPERAF...
Tuurlijk heeft de V&D het druk met de cijfertjes end ingne,
maar voor een goed bedrijf moet dat geen excuus zijn.
Zelf werk ik bij de AH en daar gaat het ook niet vlekkeloos,
maar verder geen gezeur.....dus het kan allemaal wel...

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:15
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik heb er precies een jaar gewerkt, en toen werd mijn contract niet verlengd Ze roosterden me in op dagen waarvan ik gezegd had dat ik niet kon, en vervolgens had ik het fout gedaan. Je verdient super weinig en het is kutwerk.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 23-05-2004 @ 19:37 :
ANDERS RAAD IK HET JE OOK SUPERAF...
Tuurlijk heeft de V&D het druk met de cijfertjes end ingne,
maar voor een goed bedrijf moet dat geen excuus zijn.
Zelf werk ik bij de AH en daar gaat het ook niet vlekkeloos,
maar verder geen gezeur.....dus het kan allemaal wel...

Grtjs.
Een goed bedrijf gaat daar anders mee om.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2004, 20:07
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Kortom; Het is maar afwachten, of je in het goede filliaal terecht komt. Met de juiste managers, is het vast te doen...
Ik heb het toendertijd niet zo getroffen misschien, dat weet ik niet. Enfin, op zoek naar slechte reacties, lukt toch sneller...
Positieve dingen hoor je veel minder, dus wie weet....er is nog hoop!

V&D zelf is best oke, wie weet vinden we dit terug in het werk, mits je de juiste personen treft...

GRTJS
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 10:48
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
mn zus heef er ook gewerkt maar die wil er echt weg. Er is een kutsfeer, ook omdat t economisch gzien kut met de v&d gaat en bovendien verdien je er kut.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
nog een leuke, filiaal amstelveen.
Hoorde toevallig vrijdag wat van een oud klasgenoot die wou wat anders.
Dus op sollicitatie geweest bij de V&D.
Zij bevestigde mij alles wat hierboven staat, en nog een leuke , ik heb hem niet zien staan namelijk. Voor je koffiepauze word een x-bedrag van je loon ingehouden omdat je gratis koffie mag drinken
Nou ik zou er zo als ik dus lees en wat ik nu horo niet willen werken ook al ben ik nog zoooooooooo wanhopig. Trieste bedoening daaro

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 12:51
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
hehee ik heb ook bij de v&d gewerkt. Rotsfeer. Ik stond op de kleding afdeling en er werd je niks verteld over hoe je het moest inrichten. Maar als je het fout deed (naar hun inziens...) dan werden ze zoooo pissig en kwaad ...

op een gegeven moment werd ik steeds op zaterdag ingeplant terwijl ik had aangegeven dat ik NIET op zaterdag kon werken. Zat toen nog in een tonneelselectiegroep, daar mag je geen lessen van missen. Toch was het de hele tijd weer die zaterdag en moest ik dus elke week weer zorgen dat ik dienst met iemand ruilde. Op een gegeven moment werd mij gewoon gezegt dat ik MOEST werken als ze dat zeiden.

Toen ben ik opgestapt
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 22:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
De Kruidvat is heel relaxt om te werken
Ik raad het je aan, omdat ik daar zelf ook gewerkt heb. Daar is weinig gezeur, tenminste, ik heb nooit gezeur gehad en ook nooit problemen. Als je actie van hogerop nodig hebt, wordt dat gelijk geregeld

Ik verdiende daar geloof ik 2,79 per uru op m'n 16de. Ik weet het niet zeker. Het was in ieder geval heel wat meer dan dat ik bij de AH zou krijgen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 09:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-06-2004 @ 23:18 :
Ik verdiende daar geloof ik 2,79 per uru op m'n 16de. Ik weet het niet zeker. Het was in ieder geval heel wat meer dan dat ik bij de AH zou krijgen
Jammer voor je op je zestiende verdien je bij AH namelijk 3,09
+ secundair dingen wat ze bij Kruidvat zeer waarschijnlijk minder hebben

Grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht AH naar V&D
marloesio1
2 09-03-2014 08:36
Werk, Geld & Recht Werken bij V&D?
amateurfeminist
5 23-01-2005 20:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.