Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 19:27
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Ik had afgelopen zaterdag een sollicitatiegesprek en ik ben aangenomen. jeuhh

De manager heeft gemailt dat mijn salaris 6.53 euro brutto is. Ik dacht dus wow dat is echt veel . Maar toen zei me moeder "nou zo heel veel hou je nou ook weer niet over, kijk eerst maar eens wat je netto gaat verdienen."

Maar nou staat er op www.jeugd-en-geld.nl dat je onder de 18 jaar geen belasting hoeft te betalen of dit later d.m.v. een Tj-biljet terug kan vragen. Dus dat zou dan betekenen dat alleen de ziekenfondspremie van mijn bruttoloon af gaat toch?

Ik was benieuwd hoe groot het verschil bij jullie is tussen je brutto en je netto loon en of het klopt wat ik hierboven zeg

Laatst gewijzigd op 08-06-2004 om 20:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 19:36
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Inderdaad, kan je gewoon terugvragen. En bij sommige werkgevers is er een regeling met de belasting dat je meteen al, al je loon krijgt, dus dat je zowiezo niks meer hoeft terug te vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:38
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 08-06-2004 @ 20:36 :
Inderdaad, kan je gewoon terugvragen. En bij sommige werkgevers is er een regeling met de belasting dat je meteen al, al je loon krijgt, dus dat je zowiezo niks meer hoeft terug te vragen.
ow dat is helemaal mooi daar zal ik meteen maar ff naar vragen dan..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:41
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Volgens mij hou je iets van 3 kwart van je brutosalaris over na aftrek van allerlei premies en andere blabla.
Maar pin me er niet op vast.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:50
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
ik moest deze maand (ben 16) van mijn loon (200 euri) 5 euri afstaan aan premies enz achja..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:53
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
t meeste kan je idd terugvragen, vorige maand kreeg k mooi ineens 200 euri teruggestort
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik was altijd maar 1 euro per maand kwijt ofzo. Maar als je zelf je ziekenfonds moet betalen kan het wel een stuk meer zijn hoor. Ligt er aan of je aanvullend bent verzekerd of niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:04
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Het hangt er zoals je kon lezen op site natuurlijk wel vanaf hoeveel je verdient. Als het gewoon een klein bijbaantje is, dan kun je (bijna) alles wel terugvragen. Of het met een scholieren/studentenverklaring zo regelen dat je het niet eens betaalt (hangt van je werkgever af).

Als het een volledige baan is, dan moet je waarschijnlijk wel belasting betalen....maar sowieso in februari/maart dan even kijken hoe alles uitvalt, want wie weet krijg je meer terug dan je denkt
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:32
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Toen ik nog mijn oude loon had, verdiende ik 3.68 bruto, en dat was 3.60 netto. Ben meestal iets van 5 euro per maand aan premies kwijt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 08:01
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Geef je geboortedatum, het aantal uren dat je werkt per week en het soort van werk even door. Dan reken ik het uit.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:29
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
mijn geboortedatum is 4-8-87

het is weekend baan waar ik van half 10 tot half 6 werk. Dus de zaterdag en/of de zondag. En dan in de zomervakantie. Maar hoevaak het precies word moet ik allemaal nog bespreken. (A.S zondag is mijn eerste werkdag)

Ik ga werken bij een attractiepark als attracitiemedewerker of als entertainer
__________________
--Ik ben me er eentje--
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:08
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
kiddin schreef op 09-06-2004 @ 11:29 :
mijn geboortedatum is 4-8-87

het is weekend baan waar ik van half 10 tot half 6 werk. Dus de zaterdag en/of de zondag. En dan in de zomervakantie. Maar hoevaak het precies word moet ik allemaal nog bespreken. (A.S zondag is mijn eerste werkdag)

Ik ga werken bij een attractiepark als attracitiemedewerker of als entertainer


Met loonheffingskorting: 6.34 nette bij 8 of 16 uur per week (volgens mijn programma is dit zonder weekendtoeslagen oid)
Zonder die loonheffingskorting hou je iets meer dan 4 euro over.

Maar ik kan het mis hebben.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:26
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
dank je wel Nou heb ik iig een beetje een idee wat ik kan verwachten.
__________________
--Ik ben me er eentje--
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:49
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Je hebt 2 situaties, je hebt 1 baan of je hebt 2 banen.

Is dit je 2e baan, krijg je idd die 4 euro en kan je aan het eind van het jaar geld terugvragen waardoor je ongeveer weer op 6 zoveel uitkomt.

Is dit je 1e baan, krijg je nettosalaris uitbetaald, in jouw geval is brutto dan netto. Je zal dus ongeveer 6 zoveel per uur krijgen, wat trouwens erg veel is voor een 16 jarige. Dus iid alleen je ziekenfondspremie.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 14:59
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
nou dit is mijn eerste baan dus dan heb ik gewoon vette mazzel
__________________
--Ik ben me er eentje--
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:03
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
kiddin schreef op 09-06-2004 @ 15:59 :
nou dit is mijn eerste baan dus dan heb ik gewoon vette mazzel
jup
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:51
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
kiddin schreef op 09-06-2004 @ 15:59 :
nou dit is mijn eerste baan dus dan heb ik gewoon vette mazzel
Maakt op zich niet uit, want wat in eerste instantie is ingehouden op je loon krijg je terug. Maar nou heb je je geld in een keer
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 23:24
Verwijderd
Je kan er wel rekening mee houden dat je netto niet heel veel zal schelen met je bruto salaris. Ten eerste mag je tot 10.000 euro per jaar (ongeveer) belastingvrij bijverdienen. Wat je wel moet afdragen zijn enkele premies voor ziektekosten en WW etc maar dat is nog geen euro .
Dan kan dit op twee manieren doorkomen bij jou:

- of de loonheffing (belasting) wordt eraf gehaald en dit moet je aan het eind van het jaar terugvorderen bij de belasting (Tj-biljet)
-of de heffingskorting is al van toepassing en het wordt automatisch NIET ingehouden door je werkgever. In dit geval hoef je het later ook niet terug te vorderen bij de belasting.

Als je gaat werken wordt er altijd een premie ingehouden voor je ziektekostenverzekering. Een bedrijf is hiertoe verplicht. Als je al verzekerd bent kun je je eigen verzekering alleen opzeggen mits je minimaal 1x per week werkt. Als dit niet het geval is kun je ongeveer 70% van je eigen verzekeringskosten bij je verzekering terugvorderen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2004, 14:03
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
thanx allemaal
__________________
--Ik ben me er eentje--
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.