Oud 16-07-2004, 19:56
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Drie keer drie is negen.

Verder: De bedoeling lijkt me duidelijk.
__________________
Drie.
Advertentie
Oud 16-07-2004, 20:28
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
1+8=9
2+7=9
3+6=9
4+5 =9

dus 1+8-2-7+3+6-4+5-1 = 9

HEt gaatg vandaaag wel goed...het lijkt wel alsof het goed met me gaat als het contact met haar goed is...maaaf...

enigzins oppassen dat ik daardoor niet in een dal val, maar dat verwacht ik niet echt heel erg
Oud 16-07-2004, 20:34
Verwijderd
quote uit het oude topic:
Citaat:
Wat voor andere dingen? En zegt/vraagt hij die dingen op een meelijwekkende toon of een boze toon?
Is er al geprobeerd er met hem over te praten?
als mn zusje of ik pijn hebben aan onze rug, zegt ie gelijk 'ja ik heb ook zo'n pijn. terwijl hij nergens last van heeft. net of ie hetzelfde als ons wil. jaloers is op de dingen die wij hebben etc.
hij zegt het opzich wel op een 'grappige' toon. buitenstaanders zullen het neit merken, maar voor mij is het meelijwekkend. zo komt het op mij over. er valt niet met hem te praten, want als ik iets zeg van 'ji doet altijd dit of dat' zegt 'nee dat is helemaal niet waar' terwijl ik toch ECHT zie dat hij dat wel doet, en ik ben niet de enige die dat vind. mn zusje oa ook.
Oud 16-07-2004, 21:36
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
In het oude topic heb ik iets verteld over een jongen, even als reactie op degene die gereageerd hebben: Ik heb er al met super veel vrienden en vriendinnen over gepraat, ik weet dat het niet mijn schuld is dus dat ik me er eigenlijk ook niet voor hoef te schamen ofzo, maar het liefst zou ik gewoon alles met hem uit willen praten en ik denk niet dat dat gaat omdat ik bang ben dat hij toch niet luistert
__________________
;-)
Oud 16-07-2004, 21:55
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Ik weet gewoon niet waar ik mee bezig ben.

Ik weet een relatie zit er voor ons niet in. Hij heeft gewoon andere principes dan ik. gaat echtgewoon niet werken. Toch maakt hij weer contact met mij en speel ik het spelletje terug. Terwijl ik eigenlijk gewoon heel eerlijk tegen hem maar ook tegen me zelf moet zijn.
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Oud 16-07-2004, 22:10
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Moet ik me nu ongerust maken over hem? Hij is tenslotte al bijna 3 uur weg...*zucht* Laat hem alsjeblieft terug komen hoeveel ik 'm ook haat..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 16-07-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 16-07-2004 @ 20:34 :


als mn zusje of ik pijn hebben aan onze rug, zegt ie gelijk 'ja ik heb ook zo'n pijn. terwijl hij nergens last van heeft. net of ie hetzelfde als ons wil. jaloers is op de dingen die wij hebben etc.
hij zegt het opzich wel op een 'grappige' toon. buitenstaanders zullen het neit merken, maar voor mij is het meelijwekkend. zo komt het op mij over. er valt niet met hem te praten, want als ik iets zeg van 'ji doet altijd dit of dat' zegt 'nee dat is helemaal niet waar' terwijl ik toch ECHT zie dat hij dat wel doet, en ik ben niet de enige die dat vind. mn zusje oa ook.
terwijl ik dit net in mn dagboek schrijf bedenk ik me een woord dat beter omschrijft hoe hij reageert. *kijkt in dagboek* verontwaardigt, dat was het. echt zo van 'huh?, wat? mag ik niet mee' hij zegt ook vaak 'en Ik dan?' snappie?
Oud 17-07-2004, 00:43
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Het is weer raak, het negatief zelfbeeld is weer enorm toegenomen de laatste tijd. Ik voel me gewoon eenzaam en waardeloos.

Nu heb ik vakantie... jeej. Ik verveel me dood. Ik kan wel wat vrienden op gaan bellen... maar moet ik dat nou altijd weer doen? Is het niet normaal dat een vriend jou eens opbelt en vraagt of je wil afspreken?

Ook ben ik druk bezig met het zoeken van een baantje, maar dat is niet zo gemakkelijk. Erg veel is er niet te vinden hier in de buurt. En dan ook steeds commentaar van hier thuis 'hoe wil je dat betalen? je hebt toch geen geld?'

Ik heb behoefte aan een relatie, aan iemand waar je alles kwijt kan, iemand die er voor je is... maar ik ben er te druk mee bezig. Veel te druk, ik wil het te graag. Waarom? Omdat ik erbij wil horen? Ik weet het niet. Ik vind het iig vervelend als een vriend van mij met zijn vriendin met elkaar wat staan te spelen en ik moet maar toekijken.

*heel diepe zucht*

Oud 17-07-2004, 03:32
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Bah, ik had net een heel verhaal getypt, en toen hing er iets vast ofzo, en was het weg. Ik haat dat...Maarja, ik wil m'n verhaal kwijt, en nu mag ik gratis nóg een keer mijn hart luchten

Let op, het wordt lang en kan triggeren


De laatste tijd lijkt mijn leven alleen nog maar over incest en de gevolgen daarvan te gaan. Ik zak er steeds meer in, en kom steeds meer in een fase waar mijn gevoel het wint van mijn verstand en ik niet meer kan beredeneren hoe ik er uit kan komen.

Ik ben bang voor mijn beste vriend (W). Hij raakt me vaak aan, meestal om me terug te halen als ik erg afwezig ben, of om me te laten voelen dat ik een lijf heb. Een deel van ons contact verloopt zonder woorden, en gaat alleen maar over aanraken. Dit alles zonder enige seksuele spanning.
De laatste tijd reageer ik heel sterk op de aanrakingen. Niet altijd op het moment zelf, maar erna wel.
Na de laatste keer dat ik bij hem was geweest, heb ik 's avonds heel erg gehuild en ben ik extreem bang geweest. Ik schopte een onzichtbaar iemand van me af, sloeg denkbeeldige handen weg, voelde het in m'n lijf. Ik kroop weg van m'n onderlijf, weg van m'n bed. Ik zat inelkaar gedoken aan het voeteneinde, mijn benen gekruist en opgetrokken, mijn armen om mijn hoofd. Steeds weer herhaalde ik "Niet doen W, nee, niet doen. Blijf van me af, ga weg, laat me, niet doen, alsjeblieft niet doen W, ga weg, niet doen!" Ik keek toe hoe ik daar zat. Het leek iemand anders te zijn, ik zag dat het niet ging over de huidige "ik" en W, maar over een bang klein meisje en haar vader. Ik probeerde haar/mezelf te troosten, pakte mijn teddybeer, maar die aanraking maakte me misselijk en ik sloeg hem van me af. Ik had geen controle over wat er gebeurde. Mijn gedachten leken op een ander niveau te zitten dan al die enge gevoelens; ze hadden er totaal geen invloed op. Heel eng.
Na een hele tijd werd ik rustiger, maar toen had ik het door en door koud, het was alsof de kou van binnenuit kwam. Met twee dekbedden om me heen en een dikke trui met capuchon ben ik uiteindelijk in slaap gevallen.

Ik vind het zo erg dat dit alles op W geprojecteerd wordt...de herinneringen aan het misbruik zitten in mijn lijf opgeslagen en hij raakt m'n lijf aan, en dus komt het los in relatie tot hem. Erg logisch, maar ook erg ongewild. Hij is namelijk zo lief en hij zou nooit iets doen wat ik niet wilde. Ik wil niet dat hij straks het monster wordt in m'n hoofd! Hij is nu een maand op vakantie, dus even geen aanrakingen meer. Hopelijk lukt het me om tijdens die maand het beeld van de lieve W op te houden, en niet het beeld dat ik op hem geprojecteerd heb....

Toen ik met m'n ouders in mijn studentenkamer moest overnachten om te schilderen, was het erg moeilijk om niet helemaal door te draaien. Ik zat bijna een week lang met ze op 16 vierkante meter. Ik was steeds misselijk, kortademig, trillerig, moe. Doodmoe. Vriendelijk blijven was belangrijk, want ik had ze nodig om te klussen en om meubels te betalen. Gedurende die week ging ik steeds kinderachtiger praten en me steeds dommer en afhankelijker opstellen tov de "almachtige vader". Ik hoorde het mezelf doen, was me er bewust van, en toch kon ik er niks aan veranderen. Blijkbaar was er iets in me dat het belangrijk vond dat ik in mijn ondergeschikte rol bleef zitten om zo geen ruzie te veroorzaken.
Gisteren sprak ik J, een vriendin van me, die een paar dagen mee was gegaan. Ik vertelde haar over dat kinderstemmetje en over mijn afhankelijke houding. Ze zei dat ze het ook had gemerkt, en na enige aarzeling vertelde ze me dat het op een gegeven moment zelfs leek alsof ik met m'n vader aan het flirten was. Meteen toen ze het zei, wist ik dat ze gelijk had, en tegelijkertijd wilde ik het heel hard ontkennen. Flirten is uitlokken, uitlokken is schuld. Nu flirten houdt vast in dat ik dat vroeger ook heb gedaan. Schuld. Wilde ik dit?
En ik wéét dat het niet waar is, dat ik het niet wilde, dat ik niet schuldig ben. Maar toch....ik voel het niet zo.

De spanning loopt zo onderhand hoog op en ik heb me erg op mezelf uitgekuurd. Niet gesneden, maar wel mijn eczeem tot bloedens toe opengekrabt en ik ben heel slecht met eten omgegaan (helemaal volproppen om niets te voelen, dan weer nauwelijks eten etc)
Ik voel vanalles, besef vanalles. Het doet zo'n pijn. Nooit gedacht dat het zoveel pijn kon doen.
Mijn pa doet er graag nog een schepje bovenop. Nu ik op kamers ga, is hij bang dat ik ga praten. Hij wil aftasten hoeveel ik weet van vroeger, en doet dat steeds brutaler. Toen we samen op mijn studentenkamer lagen, zei hij: dat hebben we volgens mij nog nooit gedaan he, samen op één kamer geslapen..? Hè, toch? De ondertoon was zo smerig...
En toen ik aan zo'n flesje met sport-zuigdop dronk, zei hij: "nou, het zuigen is ze nog niet verleerd" en ik weet niet of hij het nou over borstvoeding had, of over iets anders.... (eigenlijk wéét ik dat het niet over borstvoeding ging, zijn blik sprak boekdelen)

Maar daar wil ik niet over nadenken.

NIET.

niet
Oud 17-07-2004, 09:13
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
pfff... al lang niet meer hier geweest...
maar even het hart luchten is toch wel fijn...
alles gaat zo fout... vakantie... ik haat vakantie... waarvoor zou ik nu nog opstaan? iedereen gaat strax op vakantie... ik niet.. en dan? ruzie met mn beste vriendin wat waarschijnlijk niet meer goed komt..
en HOE moet ik gvd dingen vertellen aan mn psych?! hebben ze daar geen boekje voor ofsow... ik ben vaag.. ik snap mezelf niet..
het ene moment zit ik te janken van het lachen, daarna zit ik te janken van verdriet... Kon ik maar even weg.. heel even maar..

*gaat werken*
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Oud 17-07-2004, 09:57
farai
Avatar van farai
farai is offline
[QUOTE]-Flip- schreef op 17-07-2004 @ 09:13 :
[B] ruzie met mn beste vriendin wat waarschijnlijk niet meer goed komt..

Heb ik ook....na bijna 4 jaar is het over omdat zij niet wil snappen dat ik toe ben aan iets nieuws in mijn leven...... ......Ze betekende alles voor me.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 17-07-2004, 10:22
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
schreef op 17-07-2004 @ 03:32 :
Bah, ik had net een heel verhaal getypt, en toen hing er iets vast ofzo, en was het weg. Ik haat dat...Maarja, ik wil m'n verhaal kwijt, en nu mag ik gratis nóg een keer mijn hart luchten

Let op, het wordt lang en kan triggeren


De laatste tijd lijkt mijn leven alleen nog maar over incest en de gevolgen daarvan te gaan. Ik zak er steeds meer in, en kom steeds meer in een fase waar mijn gevoel het wint van mijn verstand en ik niet meer kan beredeneren hoe ik er uit kan komen.

Ik ben bang voor mijn beste vriend (W). Hij raakt me vaak aan, meestal om me terug te halen als ik erg afwezig ben, of om me te laten voelen dat ik een lijf heb. Een deel van ons contact verloopt zonder woorden, en gaat alleen maar over aanraken. Dit alles zonder enige seksuele spanning.
De laatste tijd reageer ik heel sterk op de aanrakingen. Niet altijd op het moment zelf, maar erna wel.
Na de laatste keer dat ik bij hem was geweest, heb ik 's avonds heel erg gehuild en ben ik extreem bang geweest. Ik schopte een onzichtbaar iemand van me af, sloeg denkbeeldige handen weg, voelde het in m'n lijf. Ik kroop weg van m'n onderlijf, weg van m'n bed. Ik zat inelkaar gedoken aan het voeteneinde, mijn benen gekruist en opgetrokken, mijn armen om mijn hoofd. Steeds weer herhaalde ik "Niet doen W, nee, niet doen. Blijf van me af, ga weg, laat me, niet doen, alsjeblieft niet doen W, ga weg, niet doen!" Ik keek toe hoe ik daar zat. Het leek iemand anders te zijn, ik zag dat het niet ging over de huidige "ik" en W, maar over een bang klein meisje en haar vader. Ik probeerde haar/mezelf te troosten, pakte mijn teddybeer, maar die aanraking maakte me misselijk en ik sloeg hem van me af. Ik had geen controle over wat er gebeurde. Mijn gedachten leken op een ander niveau te zitten dan al die enge gevoelens; ze hadden er totaal geen invloed op. Heel eng.
Na een hele tijd werd ik rustiger, maar toen had ik het door en door koud, het was alsof de kou van binnenuit kwam. Met twee dekbedden om me heen en een dikke trui met capuchon ben ik uiteindelijk in slaap gevallen.

Ik vind het zo erg dat dit alles op W geprojecteerd wordt...de herinneringen aan het misbruik zitten in mijn lijf opgeslagen en hij raakt m'n lijf aan, en dus komt het los in relatie tot hem. Erg logisch, maar ook erg ongewild. Hij is namelijk zo lief en hij zou nooit iets doen wat ik niet wilde. Ik wil niet dat hij straks het monster wordt in m'n hoofd! Hij is nu een maand op vakantie, dus even geen aanrakingen meer. Hopelijk lukt het me om tijdens die maand het beeld van de lieve W op te houden, en niet het beeld dat ik op hem geprojecteerd heb....

Toen ik met m'n ouders in mijn studentenkamer moest overnachten om te schilderen, was het erg moeilijk om niet helemaal door te draaien. Ik zat bijna een week lang met ze op 16 vierkante meter. Ik was steeds misselijk, kortademig, trillerig, moe. Doodmoe. Vriendelijk blijven was belangrijk, want ik had ze nodig om te klussen en om meubels te betalen. Gedurende die week ging ik steeds kinderachtiger praten en me steeds dommer en afhankelijker opstellen tov de "almachtige vader". Ik hoorde het mezelf doen, was me er bewust van, en toch kon ik er niks aan veranderen. Blijkbaar was er iets in me dat het belangrijk vond dat ik in mijn ondergeschikte rol bleef zitten om zo geen ruzie te veroorzaken.
Gisteren sprak ik J, een vriendin van me, die een paar dagen mee was gegaan. Ik vertelde haar over dat kinderstemmetje en over mijn afhankelijke houding. Ze zei dat ze het ook had gemerkt, en na enige aarzeling vertelde ze me dat het op een gegeven moment zelfs leek alsof ik met m'n vader aan het flirten was. Meteen toen ze het zei, wist ik dat ze gelijk had, en tegelijkertijd wilde ik het heel hard ontkennen. Flirten is uitlokken, uitlokken is schuld. Nu flirten houdt vast in dat ik dat vroeger ook heb gedaan. Schuld. Wilde ik dit?
En ik wéét dat het niet waar is, dat ik het niet wilde, dat ik niet schuldig ben. Maar toch....ik voel het niet zo.

De spanning loopt zo onderhand hoog op en ik heb me erg op mezelf uitgekuurd. Niet gesneden, maar wel mijn eczeem tot bloedens toe opengekrabt en ik ben heel slecht met eten omgegaan (helemaal volproppen om niets te voelen, dan weer nauwelijks eten etc)
Ik voel vanalles, besef vanalles. Het doet zo'n pijn. Nooit gedacht dat het zoveel pijn kon doen.
Mijn pa doet er graag nog een schepje bovenop. Nu ik op kamers ga, is hij bang dat ik ga praten. Hij wil aftasten hoeveel ik weet van vroeger, en doet dat steeds brutaler. Toen we samen op mijn studentenkamer lagen, zei hij: dat hebben we volgens mij nog nooit gedaan he, samen op één kamer geslapen..? Hè, toch? De ondertoon was zo smerig...
En toen ik aan zo'n flesje met sport-zuigdop dronk, zei hij: "nou, het zuigen is ze nog niet verleerd" en ik weet niet of hij het nou over borstvoeding had, of over iets anders.... (eigenlijk wéét ik dat het niet over borstvoeding ging, zijn blik sprak boekdelen)

Maar daar wil ik niet over nadenken.

NIET.

niet
Wát erg Steleto.................(ik heb hier geen woorden voor).*Knuft*

Hoe ga je nu met je gevoel en alles om?(waaronder ook de situatie met je beste vriend). Hoe is die stap voor je, om op kamers te gaan?.(Knap!!.)
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 17-07-2004, 10:23
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik voel me niet goed en ben bang voor wat komen gaat. Ik voel me zó onzeker over alles, mijn uiterlijk, de toekomst, mijn houding tegenover anderen etc.
Zucht...
Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Oud 17-07-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Steleto schreef op 17-07-2004 @ 03:32 :
Bah, ik had net een heel verhaal getypt, en toen hing er iets vast ofzo, en was het weg. Ik haat dat...Maarja, ik wil m'n verhaal kwijt, en nu mag ik gratis nóg een keer mijn hart luchten

*knip*


Wat vreselijk dit, hier heb ik ook geen woorden voor. Tranen staan in mijn ogen. *stilte*

Weet iemand wat er allemaal gebeurd is (bv. je beste vriend)?

*knuff*
Oud 17-07-2004, 12:18
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
*knuffelt Steleto*


Het lijkt of niemand wil begrijpen dat ik het niet kan. Ze zeggen stuk voor stuk dat ik moet praten. Ergens in de verte, achter in mijn hoofd blijft die stem spreken, hij blijft me vertellen achter te houden. Wat hebben mensen eraan als ik begin te praten, als ik begin uit te leggen. Wat hebben mensen eraan als ik blijf leven, tenslotte breng ik alleen maar ongeluk. Het is net of iemand anders is mij is gekropen, en me bestuurd. Ik heb het niet eens gemerkt. Ik wist wel dat ik niet ik meer was, maar zo erg..Pas toen ik van de week een oud msn gesprek nalas, merkte ik hoe ik was veranderd. Hoe vreselijk ik gereageerd heb op mijn beste vrienden. Waar ben ik mee bezig geweest, waar ben ik nog steeds mee bezig? Het is alsof iemand anders dat vreselijke meisje is. Uiteindelijk blijkt dat alle ruzies met vrienden mijn schuld waren. Alleen had ik dat zelf niet door. Mijn opgekropte verdriet en haatgevoelens hebben me blind gemaakt. Ik had niet eens door dat ik alles kapot maakte, en ik schoof rustig de schuld op mijn vrienden af. Het besef dat ik nu weet, dat ik zelf alles heb veroorzaakt, maakt me gek. Ik wou dat ik kon vluchten van mezelf. Weg van mezelf, die ik niet eens meer ben...

Ben in de war...
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 17-07-2004, 13:08
The0
The0 is offline
Citaat:
Steleto schreef op 17-07-2004 @ 03:32 :
...
*knuffel* echt heel veel sterkte gewenst. Ik vind mezelf emotioneel behoorlijk stabiel maar had toch wel problemen om jouw verhaal in een keer door te lezen Vind het erg sterk van je dat je van je vader weg bent verhuist en ik hoop dat je er snel bovenop komt. Of er in ieder geval rust mee vind en van W leert houden zoals ie verdient. Sterkte!
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Oud 17-07-2004, 13:13
Verwijderd
*knuffelt* steleto en Nijn*(en alle andere die het nodig hebben)

ontopic:
ik ben zo ontzettend moe. ben net weer is slaap gevallen. ik kan gewoon niet meer. mn lichaam lijkt uitgeput (waarvan?). en ik kan niet meer denken, het gaat niet meer. ik voel me zo kl*t*. *in de war is*
Oud 17-07-2004, 16:42
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Niemand heeft geld of zin om mee te gaan naar de kermis
en de rest is vandaag al gewest terwijl ik was werken

nja dat was het ongeveer
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Ads door Google
Oud 17-07-2004, 16:51
Blondfun
Blondfun is offline
Mijn hart luchten?

Verlang onwijs naar mijn vriendje, wilde hem vammiddag ineens een massage geven kan dus niet.... IK MIS HEM... ook al mijn vriendinnen zijn net op vakantie ik net terug zucht..
__________________
Be the miracle!
Oud 17-07-2004, 18:05
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 17-07-2004 @ 10:22 :
Wát erg Steleto.................(ik heb hier geen woorden voor).*Knuft*

Hoe ga je nu met je gevoel en alles om?(waaronder ook de situatie met je beste vriend). Hoe is die stap voor je, om op kamers te gaan?.(Knap!!.)
Hm, ik had helemaal niet het gevoel dat het zo erg was wat ik schreef

Hoe ik ermee omga...tja, geen idee. Ik praat wat met J, zit veel op m'n kamer voor me uit te staren, schrijf af en toe wat om nog een beetje zicht te hebben op wat er allemaal gebeurt en probeer spulletjes in te pakken voor de aanstaande verhuizing. In mijn nieuwe woonplaats (3 uur reistijd) ga ik zo snel mogelijk een gespecialiseerde hulpverlener zoeken, want als ik nog dieper in dit gevoel zak, weet ik niet of ik het zonder hulp red. Over het algemeen doe ik niet veel. Ik ben erg moe, kan het nauwelijks opbrengen om vrolijk met vrienden om te gaan, en trek me het liefst helemaal terug.
Af en toe overeet ik me, of krab ik te veel, maar dat is alleen als de spanning zo hoog oploopt dat ik mezelf met m'n verstand niet meer tot de orde kan roepen. Soms lukt het me ook om zachter te zijn voor mezelf en bel ik een vriendin, ga ik in bad of ga ik slapen.

Hoe ik in de toekomst met W om zal gaan, weet ik niet. Ik weet zeker dat hij me niet zal laten vallen en het ook niet zal accepteren dat ik geen lichamelijk contact meer met hem wil, omdat hij weet hoeveel behoefte ik eigenlijk heb aan die arm om me heen. Hij zal samen met me proberen een veilige manier te vinden om toch dicht bij elkaar te zijn, denk ik. Helaas gaat hij in een andere stad studeren en zal ik hem veel minder vaak zien.
Daar ben ik wel bang voor; iedereen met wie ik goed kan praten over het misbruik, gaat weg. J op 2 uur afstand en W op 2 en een half.

De stap om op kamers te gaan is heel dubbel. Ik ben al een jaar serieus bezig met op kamers gaan, heb kamers gezocht in mijn woonplaats, maar kon niks vinden. Omdat ik mijn studie in een andere stad ga doen, had het op een gegeven geen zin meer om hier nog een kamer te zoeken. Nu heb ik dan eindelijk een kamer, maar ik kan er niet makkelijk eventjes heen omdat het zo ver is, dus het inrichten enzo schiet niet zo op. Maarja, ik heb er in elk geval een en over een paar weken zal ik er wel wonen.
Het idee dat ik straks vrij ben, maakt me blij en bang tegelijk. Blij omdat ik nu eindelijk kan leven zoals ik wil. Ik ben daar veilig, kan lezen, praten, huilen, hulp zoeken. Bang ben ik omdat ik weet hoeveel er los komt als er de ruimte voor is. Een paar weken geleden ben ik met een groep vrienden op vakantie geweest, en daar is erg veel losgekomen. W en J waren er ook, en ik kon 24 uur per dag bij hen terecht, en zonder dat had ik het niet gered. Alleen moet ik het straks op kamers dus wél zonder hen doen.
Ik heb een t-shirt van W waar zijn geur nog in zit, en dat stelt me wel gerust. Dan voelt het toch een beetje alsof hij bij me is. Maar ik ben bang voor hoe het moet gaan als ik weer wegzak in vage onveiligheid, in dissociatie, in vroeger. Er is niemand om me terug te halen als dat gebeurt, of om het uberhaupt op te merken.
Volgens mij is er op school een maatschappelijk werkster of decaan ofzo, en daar ga ik wel in het begin van het schooljaar heen met de vraag of hij/zij me regelmatig even wil "checken". Dat had ik nu op school ook; ikl ging elke week even naar de vertrouwenspersoon toe om te laten weten hoe het met me ging...dan was er een beetje controle.

Citaat:
Guusie schreef op 17-07-2004 @ 11:31 :

Weet iemand wat er allemaal gebeurd is (bv. je beste vriend)?
W en J weten het, en met hen praat ik er ook veel over. Zij weten precies hoe ik me voel en ik kan m'n diepste angsten en verdriet bij hen kwijt. T is een soort moedervriendin, ze heeft een man en kinderen, en bij haar ga ik vaak een weekje bijkomen. Zij en haar man weten wat er gebeurd is, en zijzelf heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt dus weet wat er allemaal in me omgaat.
Verder weten wel een paar mensen het, maar met hen heb ik minder intensief contact, en ze schrikken ook vaak terug voor wat ik vertel. Het is ook vaak wel heftig, en ik respecteer dat ze niet alles aankunnen, maar het schept wel een afstand. W en J vinden het ook wel erg wat ik vertel, maar zij kunnen er beter tegen en zijn er toch voor me, ondanks hun eigen afschuw enzo.

Het voelt wel goed om hier te schrijven, maar jammer genoeg blijft het toch enorm vol voelen in mijn hoofd. Er zijn zo veel dingen die spelen en voor een aantal heb ik nog niet echt woorden...
Bedankt in elk geval voor alle reacties en knuffels, vind het heel lief Sorry dat het zo'n heftig stuk was, ik had niet verwacht dat het mensen zo zou raken. Omdat ik er zo veel mee bezig ben is het voor mij toch wel normaler geworden, en soms vergeet ik dat dit voor anderen geen dagelijkse kost is...
Liefs,
Stelo
Oud 17-07-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Steleto schreef op 17-07-2004 @ 03:32 :
*verhaal*


Ik hoop zo dat jij hier uit komt. Dat het je niet meer achtervolgt.. En. Ik wens je heel veel sterkte en warmte toe.
Oud 17-07-2004, 18:21
Verwijderd
't is noodweer hier... Stonden met heel veel mensen bij het einde van een tunnel te wachten omdat het zo regende en stormde ed...ik had zo iets van 't blijft nog wel even zo en wilde dus wel gewoon naar huis fietsen. Gingen er mensen klappen toen we weg fietsten. We waren binnen 30 seconden helemaal doorweekt.

@Steleto: heel veel sterkte en succes. En als ik je zo 'hoor' praten, dan denk ik dat jij er wel komt. (Heb je niks aan, maar ik wilde het toch even zeggen.)
Oud 17-07-2004, 18:44
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Waarom doet hij zo? Waarom vindt hij het zo leuk om mij de grond in te trappen.
Ik wil het vergeten, maar het spookt door mijn hoofd, ik wil het opschrijven, zoadat ik het kwijt ben, maar dan moet ik eerst weer nadenken over die opmerkingen, wat zei hij nou precies, hij haat me, en ik haat hem.

Het zal nooit veranderen, alleen maar erger worden.
Oud 17-07-2004, 18:49
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
verhuizen is leuk natuurlijk, maar nu zit ik in zwolle en al mn spullen zijn in utrecht, dus nu verveel ik me. en als je dan na een dag hard werken thuis komt en je komt erachter dat er niet op je gerekend is met eten en je eet vervolgens iets ranzigs en er is een irritante vriendin van je moeder op bezoek en je bent moe, dan vraag je je af waarom je niet in utrecht bent gebleven, waar je zelf kon koken en waar je je eigen spullen tenminste hebt.

zucht.
Oud 17-07-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 17-07-2004 @ 18:49 :
verhuizen is leuk natuurlijk, maar nu zit ik in zwolle en al mn spullen zijn in utrecht, dus nu verveel ik me. en als je dan na een dag hard werken thuis komt en je komt erachter dat er niet op je gerekend is met eten en je eet vervolgens iets ranzigs en er is een irritante vriendin van je moeder op bezoek en je bent moe, dan vraag je je af waarom je niet in utrecht bent gebleven, waar je zelf kon koken en waar je je eigen spullen tenminste hebt.

zucht.
Heel herkenbaar. De grote lijnen iig.

Voordeel is dat je een eigen plek zo alleen nog maar meer waardeert...zo is het bij mij iig.
Advertentie
Oud 17-07-2004, 20:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Steleto: jemig meis, ik weet niks uit te brengen, ik heb echt een brok in mn keel, en de tranen branden achter mn ogen... ik wou dat ik iets voor je kon doen.... (f) liefs,
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 17-07-2004, 20:46
Verwijderd

wat ik nou weer heb gegeten niet normaal, terwijl ik vandaag zou vasten. ik vreet me helemaal kapot als ik zo doorga er blijft niks meer van me over, van binnen en van buiten kapot. ach wat boeit het.
en morgen gaan mn ouders op vakantie. lekker rustig, maar het voelt ook dat ze me in de steek laten. maja dat doen ze altijd. ik voel me nog zo k*t en kl*t* ze doen toch niks. mn ma vraagt alleen maar wanneer ik naar bjz ga. ach ik heb hun hulp ook helemaal niet nodig.\
maar ik heb nou wel snel hulp nodig, want het gaat niet meer. donderdag die intake, hoop dat ze iets voor me kunnen doen.
1 positief ding, ik heb na morgen op 4 dagen na 5 weken zonder mn pa.
Oud 18-07-2004, 02:58
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Voor het eerst sinds bijna een jaar weer eens uitgeweest, en meteen mis. Veel te veel gedronken
We waren om half 2 thuis en heb intussen nog een film gekeken, dus nu gaat het wel, maar, damn.. wat ben ik stom. Alleen maar om dat 'gevoelloze' gevoel weer te bereiken.
Het is niet zo dat ik vaak drink ofzo, maar als, dan weet ik geen grens voor mezelf te trekken. *stom*

Da's trouwens bij meer dingen zo.. Ik ging nooit op de hometrainer, maar nu ik sinds een week erop ga ga ik ipv opbouwen met 10 minuten gelijk een half uur en nog eens een half uur.. en.. met eten.. en.. met jongens, en.. met zoveel dingen.. *zucht* Hoezo Borderline?

Naja.. laat ik nu maar gaan slapen.. ipv hier te zeuren. Sorry
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 03:02.
Oud 18-07-2004, 03:32
Verwijderd
ik dacht dat ik geen tranen mer had. maar net is gebleken dat ik ze wel nog heb shit het gaat fout hier. ik kan het niet meer. kheb net 6 pagina's vol geschreven over mn pa. wat ie allemaal doet, en wat dat met mij doet. dat hij miss (een deel) van de oorzaak is van mijn lage zelfbeeld. vrdmm ik haat hem. ik kan niet meer tegen hem. hij doet me zo'n pijn. vrdmm ga ik weer janken. wanneer houd ie nou op?
Oud 18-07-2004, 09:16
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-07-2004 @ 03:32 :
ik dacht dat ik geen tranen mer had. maar net is gebleken dat ik ze wel nog heb shit het gaat fout hier. ik kan het niet meer. kheb net 6 pagina's vol geschreven over mn pa. wat ie allemaal doet, en wat dat met mij doet. dat hij miss (een deel) van de oorzaak is van mijn lage zelfbeeld. vrdmm ik haat hem. ik kan niet meer tegen hem. hij doet me zo'n pijn. vrdmm ga ik weer janken. wanneer houd ie nou op?
Wat is er aan de hand met je vader ?? :
__________________
Moooore than words..
Oud 18-07-2004, 10:12
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Vandaag jarig. Eigenlijk haat ik het om jarig te zijn.. Dat verplicht aardig zijn tegen de familie en dan net doen of alles perfect gaat. Maar er zitten toch ook leuke kanten aan. De kaartjes via de mail en de post en al de telefoontjes die ik vannacht heb gehad. Dat is echt zo lief! Vanochtend ontbijt op bed gehad van mijn ouders. Dat had ik al helemaal niet verwacht. Meestal kunnen we niet zo goed met elkaar opschieten en dan doen te toch zoiets. Echt lief. Mja, ik hoop maar dat het een beetje een leuk dagje gaat worden. Zonder al dat verplicht vrolijk zijn gedoe en zonder gezeik..
Oud 18-07-2004, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 18-07-2004 @ 09:16 :
Wat is er aan de hand met je vader ?? :
oa dat hij zichzelf zo geweldig vind dat ik me daardoor minderwaardig voel. en door dingen die hij zegt tegen mij, hoe hij ons behandelt etc. alsi k een keer boos word, wat neit mag, ben ik gelijk niet aardig meer. hij gebruikt ons als slaaf een beetje. wij moeten dingen doen, maar hij doet het zelf niet. en als je zegt tegen hem dat hij zoiets doet, ontkent ie. nee hij is perfect en ik ben het vreselijke rot kind. (daar komt het een beetje op neer)

@sensual: Gefeliciteeeeeerd!!!!
Oud 18-07-2004, 10:21
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
sensual schreef op 18-07-2004 @ 10:12 :
Zonder al dat verplicht vrolijk zijn gedoe en zonder gezeik..
Ik hoop dat mijn verjaardag binnen paar dagen zo gaat verlopen. Mijn wereld staat op zijn kop momenteel en het laatste wa ik wil is doen alsof er niks aan de hand is......

Mijn hart is gebroken en alles lijkt zo zinloos. Ik lijk maar niet in staat andere contacten te leggen....Ik vertel mijn verhaal tegen wildvreemden op een chatbox om ze nadien nooit meer te spreken.....

De enige vrienden die ik heb zie ik pas op mijn verjaardag....Ik zou ze zo graag in vertrouwen nemen maar dat is zo moeilijk terwijl ik het wel kwijt kan bij wildvreemden....

Alles lijkt zo leeg sinds...... Alles is ingestort sinds......Ik probeer me sterk te houden tov van mijn moeder en haar vriend....Ma tis zo moeilijk......Tis zo moeilijk iemand los te moeten laten na bijna 4 jaar.......

Groetjes een verdrietige oceangirl
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 18-07-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 18-07-2004 @ 10:21 :
@sensual: Gefeliciteeeeeerd!!!!
idd
Oud 18-07-2004, 12:12
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ sensual ook van mij feli

ontopic: Ik weet niet meer waar ik mee bezig ben.. Damn waarom ben ik nou zo? En waarom zeik ik hier over mijn shit..Laat maar..*zucht*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-07-2004, 12:14
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Steleto schreef op 17-07-2004 @ 18:05 :
Hm, ik had helemaal niet het gevoel dat het zo erg was wat ik schreef


Ik vind het heel erg dat je dit hebt moeten meemaken en om te lezen dat het niet goed gaat(ook al ken ik je niet). Je verhaal roept veel (beelden) op.



Citaat:
Sorry dat het zo'n heftig stuk was, ik had niet verwacht dat het mensen zo zou raken. Omdat ik er zo veel mee bezig ben is het voor mij toch wel normaler geworden, en soms vergeet ik dat dit voor anderen geen dagelijkse kost is...
Liefs,
Stelo
Je hoeft niet je excuses aan te bieden joh!. Ik vind het heel goed dat je het uit.(en je had ons gewaarschuwd). En jij komt er zeker wel!; waarschijnlijk met vallen en opstaan, maar het feit dat je al aangeeft dat je hulp gaat zoeken en dat je al praat met een aantal mensen, geeft wel aan dat je goed op weg bent(ook al zal je nog veel moeten strijden)Laat anderen je helpen!.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Ads door Google
Oud 18-07-2004, 14:23
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Zeurpiet. Waarom ook niet, Kim?
__________________
Drie.
Oud 18-07-2004, 15:57
Verwijderd
Pfff, morgen al
Oud 18-07-2004, 16:10
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
*zucht* Waar bemoei ik me mee?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-07-2004, 19:05
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Omg, ik voel iets. Voor iemand. En weet echt NIET wat ik ermee aanmoet. We hebben gezoend maar ik heb geen idee waar dit naartoe gaat.
(hij is wel heeel leuk geloof ik )
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 18-07-2004, 19:36
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Allemaal dank je wel!

Ik heb er vanmiddag weer eens een puinhoop van gemaakt. Het ging eigenlijk allemaal heel goed tot mijn oom over een onderwerp begon waar ik niet tegen kan. Ben daarna even naar buiten gegaan en heb nog geprobeerd iemand te bellen maar die nam niet op.. En voor ik het wist was het weer eens te laat. En dat nog wel op mijn verjaardag. Stom en ik was nog wel van plan om het vanaf mijn 19de anders te gaan doen. Aaaah ik haat het.
Oud 18-07-2004, 19:44
Verwijderd
waarom wisselt mijn stemming zo snel? ik snap er niks van. nou zit ik weer te janken. net amper gegeten, en dat voelt goed morgen weer doen. ik dacht dat als mn pa op vakantie zou zijn, het vanzelf beter zou gaa nmet me. maar nee, helaas niet
Oud 18-07-2004, 19:50
Verwijderd
Durf ik eerst nog te beweren dat misschien wel heeft gelogen, blijkt hij met veel pijn op bed te liggen. Wat ben ik toch ook een *@&$*#&$@ . Ik zou verboden moeten worden.

Oud 18-07-2004, 20:14
The0
The0 is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 18-07-2004 @ 19:50 :
Durf ik eerst nog te beweren dat misschien wel heeft gelogen, blijkt hij met veel pijn op bed te liggen. Wat ben ik toch ook een *@&$*#&$@ . Ik zou verboden moeten worden.

Je kunt nooit alles vantevoren weten.. Soms blijkt een oordeel onjuist, kan gebeuren toch? Gewoon excuses aanbieden en komt wel weer goed.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Oud 18-07-2004, 20:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Psychisch gaat het nu wel okee met me maar nu gaat het lichamelijk weer minder. Voel me een beetje ziekig. Ik heb opgezwollen lymfeklieren in mijn lies en dat doet soms best wel pijn. Verder heb ik denk ik weer een schimmelinfectie te pakken want die jeuk kan gewoon niet meer van het scheren komen. Ik moet ook niet vergeten dat ik begon met scheren doordat ik zoveel last had van afscheiding. Misschien hoort dit verhaal hier wel niet maar ik zit hier best wel mee in mijn maag. Ik maak me best wel zorgen en ik wil echt niet naar de huisarts want dan moet ik het dus ook tegen mijn moeder vertellen en dat wil ik niet. Ik hoop dat het allemaal maar goedkomt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-07-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-07-2004 @ 20:31 :
Ik maak me best wel zorgen en ik wil echt niet naar de huisarts want dan moet ik het dus ook tegen mijn moeder vertellen en dat wil ik niet.
Je had toch last van je kleine teennagel?



En als je ziekenfonds verzekerd bent, dan hoeft ze er helemaal niks van te weten, toch?
Als je particulier verzekerd bent is dat lastiger.
Oud 18-07-2004, 20:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2004 @ 20:44 :
Je had toch last van je kleine teennagel?


Citaat:
En als je ziekenfonds verzekerd bent, dan hoeft ze er helemaal niks van te weten, toch?
Als je particulier verzekerd bent is dat lastiger.
Ik ben particulier verzekerd en de huisarts is ook niet 100% vergoed dus met die kleine teennagel laat ze me echt niet meteen naar de huisarts gaan. Ik wacht het nog even af en anders zal ik het toch moeten vertellen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-07-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-07-2004 @ 20:46 :
Ik ben particulier verzekerd en de huisarts is ook niet 100% vergoed dus met die kleine teennagel laat ze me echt niet meteen naar de huisarts gaan. Ik wacht het nog even af en anders zal ik het toch moeten vertellen.
Wat voor 'n *flut* verzekering is dat...?

Je kunt vast wel iets anders verzinnen, hoofdpijn oid of voor de pil of weet ik veel wat. Maar het vertellen is uiteindelijk, denk ik, misschien makkelijker... Hopelijk gaat het vanzelf over.
Oud 18-07-2004, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2004 @ 21:09 :
Wat voor 'n *flut* verzekering is dat...?

Je kunt vast wel iets anders verzinnen, hoofdpijn oid of voor de pil of weet ik veel wat. Maar het vertellen is uiteindelijk, denk ik, misschien makkelijker... Hopelijk gaat het vanzelf over.
de IZA, word dus nooit ambtenaar want dan zit je er verplicht aan vast.

Ik wacht het wel even af, ik smeer nu maar weer met miconazolnitraat, de vorige keer ging het daar ook van over en anders dan vertel ik het maar gewoon.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-07-2004, 21:26
..*0ne kisz*..
Avatar van ..*0ne kisz*..
..*0ne kisz*.. is offline
Ik w0rd gek alsz dr nu niet wat gebeurt.!!! ze ho0rt nii in een kindertehuisz en alsz ze dr nu nii uitgehaald w0rd gaak n0g isz rare dinge d0en !!
__________________
You live in my mind so I never feel like I'm alone...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 21:32
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131
Pruts0r
493 02-07-2008 17:15
De Kantine Wat saai zeg #83
Martiño
500 02-12-2007 17:13
Verhalen & Gedichten Mooie gedichten
Verwijderd
111 19-09-2007 20:24
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-Topic #86
Verwijderd
492 21-02-2007 21:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.