Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 12:05
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Beste forummers,

Als forumbeheerder van de Wetenschap & Technologie forumgroep heb ik in het verleden al enkele wijzigingen doorgevoerd, maar op dit moment ligt er ook een concreet voorstel voor wat meer ingrijpende veranderingen. Dit topic is bedoeld om jullie hierover te informeren en om jullie meningen en feedback te krijgen.


Reeds uitgevoerde wijzigingen:

1) Naam van de forumgroep veranderen, van Computer & Wetenschap naar Wetenschap & Technologie

2) De indeling van de fora binnen de groep veranderen.
Van: F&L, PW, Games, Hardware, S&M, V&G
Naar: Hardware, Software, Games, F&L, PW, V&G

3) Voertuigen & Gadgets restylen naar Voertuigen & Elektronica


Nog niet uitgevoerde wijzigingen:

4) De fora Filosofie & Levensbeschouwing en Populaire Wetenschappen zullen samengevoegd worden tot een nieuw forum genaamd Filosofie & Wetenschap.

5) -Done- Het forum Mystiek krijgt er een onderdeel bij en zal Mystiek & Religie gaan heten. Merk op dat dit forum gehuisvest is onder de Lichaam & Ziel forumgroep.


Toelichting

Al een tijd lag de scheiding tussen Filosofie en Religie ter discussie. Grote argumenten voor deze scheiding waren de filosofie-loze religieuze topics op het huidige F&L. Of iemand op communie gaat of een topic over geloofsgevoelens, dat heeft weinig met filosofie te maken.

Het resultaat was een forum waar er tweedeling heerst en dat conflicteert met elkaar. Mensen ergeren zich aan de Christelijke topics terwijl zij nergens anders terecht kunnen. Daar is nu een oplossing voor gevonden: het huidige Mystiek zal het onderdeel Religie erbij krijgen, wat betekent dat hier voortaan iemand terecht kan met zijn of haar levensbeschouwelijke danwel religieuze zaken.

Filosofie en Wetenschap past echter heel goed bij elkaar, Populaire Wetenschappen was een interessant forum maar misde de aandacht en activiteit. Door de twee fora te combineren hopen we op een grotere belangstelling en een meer in het oog springend forum. Het nieuwe forum zal voldoende forumbaas-bezetting krijgen (3 forumbazen).

Jullie reacties zijn gewenst, ook over de naam van het nieuwe forum: Filosofie & Wetenschap of juist Wetenschap & Filosofie?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 05-10-2004 om 05:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2004, 12:15
James Stenbeck
Avatar van James Stenbeck
James Stenbeck is offline
Wetenschap & Filosofie klinkt beter maar dat komt volgens onderzoek omdat wetenschap minder lettergrepen heeft dan filosofie. Filosofie & Wetenschap is misschien juister, aangezien de F eerder in het alfabet komt dan de W.

Verder:
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:31
Verwijderd
Ik ben benieuwt hoe het plan zal uitpakken. Het samenvoegen voegen van F en PW is een goed idee. Hoewel ik denk dat de populariteit van het forum niet erg veel zal stijgen, omdat er niet erg veel filosofische vraagstukken worden geopperd. (wat wellicht komt omdat ze worden overspoelt door religie-topics) Maar het is in principe een goed plan.

Maar nu kom ik bij de 2 grotere problemen.
1. Waar gaan de levensbeschouwende topic heen, over de handelingen van mensen?

Het andere probleem is dat ik denk dat het probleem dat de filosofische onder ons hadden, nu verplaatst is. En dat binnenkort een hoop mystieke mensen die geïntresseerd zijn elfjes, handlezen, tarot, telekinese, etc hierheen komen om te vertellen dat 'hun' forum overspoelt wordt met religeuze topics. Het is misschien daarom een idee, om een apart relgie-forum te openen.

Tot zover
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:40
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-08-2004 @ 13:31 :

Maar nu kom ik bij de 2 grotere problemen.
1. Waar gaan de levensbeschouwende topic heen, over de handelingen van mensen?
In principe hangt levenbeschouwing tussen filosofie en wetenschap in denk ik...

Citaat:
Het andere probleem is dat ik denk dat het probleem dat de filosofische onder ons hadden, nu verplaatst is. En dat binnenkort een hoop mystieke mensen die geïntresseerd zijn elfjes, handlezen, tarot, telekinese, etc hierheen komen om te vertellen dat 'hun' forum overspoelt wordt met religeuze topics. Het is misschien daarom een idee, om een apart relgie-forum te openen.
Dat is een probleem dat we intern zeker ook besproken hebben. We hebben al wat rampscenarios doorgesproken, alleen de praktijk zal moeten leren hoe het eruit ziet. We houden dus vinger aan den pols.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:11
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-08-2004 @ 13:31 :
Maar nu kom ik bij de 2 grotere problemen.
1. Waar gaan de levensbeschouwende topic heen, over de handelingen van mensen?
Een topic als "bestaat god?" is in principe een filosofische, bij deze vraag ben je opzoek naar de waarheid, zonder aannames te doen. Dus dit blijft horen op het nieuwe forum. Christelijke c.q. religieuze topics die aannames doen ("Hoe had Hij het gewild?", "Ga jij op communie?") hebben niets met filosofie te maken in stricte zin, die horen op het nieuwe Religie & Mystiek forum. Het grijze gebied zal per geval bekeken moeten worden. F&W zou een forum moeten worden waar mogelijkheden worden verkend, niet worden uitgesloten! Die stelregel kan een forumbaas in acht nemen bij het beoordelen van de moeilijke gevallen. Veel problemen hieromtrent verwacht ik echter niet.
Citaat:
Het andere probleem is dat ik denk dat het probleem dat de filosofische onder ons hadden, nu verplaatst is. En dat binnenkort een hoop mystieke mensen die geïntresseerd zijn elfjes, handlezen, tarot, telekinese, etc hierheen komen om te vertellen dat 'hun' forum overspoelt wordt met religeuze topics. Het is misschien daarom een idee, om een apart relgie-forum te openen.
Mystiek en Religie hebben in gemeen dat ze een bepaalde religie aannemen, dus in die zin past het bij elkaar. Of de groep mensen bij elkaar past is een andere vraag, daar zitten zeker verschillen tussen. Het punt wat je noemt was het grootste obstakel, deze merge is al veel eerder besproken maar dit bleef het struikelblok. Nu we zoals Tampert al zegt enkele alternatieven klaar hebben liggen, hopen we dat de uitbreiding van Mystiek geen grote problemen zal introduceren.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 10:35
Verwijderd
ok
Wanneer wordt 't doorgevoerd?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 20:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Zodra met de Forumbazen van het huidige Mystiek en de groepsforumbaas (Leonoor) overeenstemming is bereikt over de verandering naar Religie & Mystiek. De details daarover moeten nog besproken worden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:05
Verwijderd
Update?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 20:16
Verwijderd
Ik weet het ook niet meer. Wacht maar ff. Er zal wel binnenkort een verduidelijkende uitleg komen (hoop ik ).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 23:41
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Mystiek en Religie past wel goed bij mekaar(over het algemeen neit wetenschappelijk te verklaren dingen), maar het is misschien slim om in Mystiek&Religie een religie subforum te maken...dan heb je ze bij elkaar, maar toch gescheiden...scheelt misschien een klachtenregen...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 15-09-2004 @ 00:41 :
Mystiek en Religie past wel goed bij mekaar(over het algemeen neit wetenschappelijk te verklaren dingen), maar het is misschien slim om in Mystiek&Religie een religie subforum te maken...dan heb je ze bij elkaar, maar toch gescheiden...scheelt misschien een klachtenregen...
Dat zou een oplossing kunnen zijn, alleen dan kan je imo beter een heel apart forum maken, dit zou hetzelfde zijn als je flora en fauna neemt en alles over dieren in een apart subforum zou zetten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-09-2004 @ 17:11 :
Dat zou een oplossing kunnen zijn, alleen dan kan je imo beter een heel apart forum maken, dit zou hetzelfde zijn als je flora en fauna neemt en alles over dieren in een apart subforum zou zetten.
Is mijn mening eigenlijk ook wel. Maar dat heb ik al duidelijk gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:59
2079
Avatar van 2079
2079 is offline
Ik denk dat deze ingrijpende veranderingen zo als ze genoemd worden best goed zullen zijn voor het Scholieren forum.
Ik sta er voor 100% achter.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:46
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nog enkele dagen weken geduld, dan hoop ik te kunnen beginnen met de uitvoering van het plan.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 05-10-2004 om 05:49.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 05:49
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Update: het forum Mystiek is omgedoopt tot "Mystiek & Religie", met Religie als subforum. Tevens is een sollicitatietopic aangemaakt om direct een geschikte forumbaas voor dit onderdeel te vinden.

De wijzigingen aan F&L en PW zullen binnen enkele dagen worden doorgevoerd. Dan worden ook alle nog lopende religieuze topics naar het nieuwe religie subforum verplaatst. Wanneer dit gebeurt horen jullie dat in dit topic.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 10:21
Verwijderd
Ik erger me sterk aan het feit dat religie als subforum onder mystiek is geplaatst. Religie is een serieus onderwerp, niet iets esoterisch. Door het onder mystiek te plaatsen wek je de suggestie religie gelijk te stellen met die mystieke flauwekul. Wat mij betreft deugt dat niet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 30-10-2004 @ 11:21 :
Ik erger me sterk aan het feit dat religie als subforum onder mystiek is geplaatst. Religie is een serieus onderwerp, niet iets esoterisch. Door het onder mystiek te plaatsen wek je de suggestie religie gelijk te stellen met die mystieke flauwekul. Wat mij betreft deugt dat niet.
Ik weet niet of we nog iets doen met feedback, maar hoe zou jij het liever zien dan?
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 30-10-2004 @ 13:22 :
Ik weet niet of we nog iets doen met feedback, maar hoe zou jij het liever zien dan?
Religie en Levensbeschouwing als apart forum misschien
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2004, 14:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 30-10-2004 @ 14:36 :
Religie en Levensbeschouwing als apart forum misschien
Dus hetzelfde als vroeger, maar dan zonder filosofie?
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:47
onderkoffer
onderkoffer is offline
ik wil ipv Wetenschap & filosofie
Filosofie & wetenschap


Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 30-10-2004 @ 15:45 :
Dus hetzelfde als vroeger, maar dan zonder filosofie?
Bijvoorbeeld. Of de situatie van vroeger gewoon herstellen kan wat mij betreft ook.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 20:05
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
ik zat net zo te kijken ... Wetenschap & Fillosofie staat niet echt op zen plek he, maak er dan Wetenschap & Techtalk ofzo van.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 15:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 30-10-2004 @ 11:21 :
Ik erger me sterk aan het feit dat religie als subforum onder mystiek is geplaatst. Religie is een serieus onderwerp, niet iets esoterisch. Door het onder mystiek te plaatsen wek je de suggestie religie gelijk te stellen met die mystieke flauwekul. Wat mij betreft deugt dat niet.
Dat ben ik met je eens. Zeker door de omschrijving die eronder staat: Alles over het paranormale, magische bovennatuurlijke en onverklaarbare. Subforum: Religie

Ik ben niet gelovig maar ik vind het haast beledigend voor ze. Bovendien begrijp ik het niet goed. Het is Mystiek&Religie.. met Mystiek als hoofdforum en Religie als subforum. Daardoor zijn ze erg gescheiden en lijken ze erg weinig met elkaar te maken te hebben. Daar komt nog bij dat Religie volgens mij meer bezocht wordt (weet ik niet zeker.. ik kom op allebei de fora niet vaak). Het is zo duidelijk gescheiden en ligt niet heel dichtbij elkaar. Waarom niet gewoon 2 verschillende fora. (Ik zou haast zeggen 'terug naar wat we hadden' maar dat werkte vast om de een of andere reden anders was het niet veranderd)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.