Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 15:11
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
200
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 15:30
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 23-11-2004 @ 16:22 :
Was ik nou de enige die 't echt heel raar vond toen hij
Spoiler
't Is echt een van de scenes die me 't meest bijgebleven is.

edit: voor de zekerheid even een spoiler. Je weet nooit hoe moeilijk mensen kunnen doen
Je bent niet de enige.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:56
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 10:45
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Severus schreef op 13-11-2004 @ 14:28 :
Ook het acteerwerk was hier en daar iets te theatraal, net niet naturel. Ik vond dat Bruno Ganz het best acteerde van iedereen. Eva Braun irriteerde me met haar mateloze naïtiviteit, en Traudl Junge was het ook niet helemaal voor mij.

Al met al vond ik de film iets te globaal, er had wel iets meer diepgang in gekund. Ik had er veel van verwacht, maar het viel toch wel tegen.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of de film een Oscar gaat winnen, maar goed. Als het dan een Oscar wint, is dat waarschijnlijk voor Beste Acteur, want Bruno Ganz heeft Hitler best goed neergezet. Al hadden Hitler's woedeaanvallen wel iets angstaanjagender gekund.
niet mee eens. ik vind sowiezo dat de film niet over Hitler gaat, maar echt over de ondergang van het rijk. verder wil de mateloze naïviteit van Eva Braun niet zeggen dat ze slecht acteerde, mij irriteerde het ook, maar waarschijnlijk is dat gewoon ontieglijk goed gespeeld. over traudl junge zijn we het eens. verder zal bruno ganz nooit een oscar krijgen, omdat zijn personage iets te controversieel is
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:20
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 28-11-2004 @ 11:45 :
niet mee eens. ik vind sowiezo dat de film niet over Hitler gaat, maar echt over de ondergang van het rijk. verder wil de mateloze naïviteit van Eva Braun niet zeggen dat ze slecht acteerde, mij irriteerde het ook, maar waarschijnlijk is dat gewoon ontieglijk goed gespeeld. over traudl junge zijn we het eens. verder zal bruno ganz nooit een oscar krijgen, omdat zijn personage iets te controversieel is
Vooral die laatste opmerking is jammer genoeg helemaal waar. Je kunt Hitler nou eenmaal geen prijs geven...
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:18
Spanish rose..*
Avatar van Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Wat een saaie film.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:02
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 28-11-2004 @ 20:18 :
Wat een saaie film.
Wat een geniale onderbouwing.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:09
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 28-11-2004 @ 20:18 :
Wat een saaie film.






nee jij kijkt zeker liever.. K3 en de magische medaillon
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:02
Spanish rose..*
Avatar van Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Hm, nee, K3 is niet helemaal mijn stijl.
Ik neig naar Chipz, hoop dat daar nog ooit een film van uitkomt

Ik vond het begin vooral erg saai, veel van het zelfde. Ik vond Hitler overigens wel vrij goed neergezet en de paar scenes aan het eind waarin mensen dood gingen vond ik aangrijpend. Maar het was nou niet echt een film waar ik nog vaker over na heb gedacht..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 23:29
PV
PV is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 28-11-2004 @ 17:20 :
Vooral die laatste opmerking is jammer genoeg helemaal waar. Je kunt Hitler nou eenmaal geen prijs geven...
Dat is toch ook helemaal niet zo? De prijs gaat naar de film in zijn geheel. Het is een prijs voor (eventueel) een film over Hitler, niet voor Hitler.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 10:52
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2004 @ 00:29 :
Dat is toch ook helemaal niet zo? De prijs gaat naar de film in zijn geheel. Het is een prijs voor (eventueel) een film over Hitler, niet voor Hitler.
Oh ja, dat is natuurlijk waar Ik zat even te denken aan de Oscar voor beste acteur, maar die kunnen ze natuurlijk niet krijgen. Als ze Bruno Ganz persoonlijk een prijs zouden geven voor deze rol, zou je dat effect wel krijgen
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 16:36
PV
PV is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 29-11-2004 @ 11:52 :
Oh ja, dat is natuurlijk waar Ik zat even te denken aan de Oscar voor beste acteur, maar die kunnen ze natuurlijk niet krijgen. Als ze Bruno Ganz persoonlijk een prijs zouden geven voor deze rol, zou je dat effect wel krijgen
Tja ik vind dat mensen dan maar dat onderscheid moeten kunnen maken, dat dit slechts een rol is. Maargoed dat maakt verder dus niet uit inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:26
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik vind dat hij wel moet winnen, er word gewoon goed geacteerd.. ( PUNT!)
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 28-11-2004 @ 22:02 :
Hm, nee, K3 is niet helemaal mijn stijl.
Ik neig naar Chipz, hoop dat daar nog ooit een film van uitkomt

Ik vond het begin vooral erg saai, veel van het zelfde. Ik vond Hitler overigens wel vrij goed neergezet en de paar scenes aan het eind waarin mensen dood gingen vond ik aangrijpend. Maar het was nou niet echt een film waar ik nog vaker over na heb gedacht..
Nou dan ben je behoorlijk afgestompt als zo'n film al saai is...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 17:53
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2004 @ 00:29 :
Dat is toch ook helemaal niet zo? De prijs gaat naar de film in zijn geheel. Het is een prijs voor (eventueel) een film over Hitler, niet voor Hitler.
Yup, there's a difference.

Citaat:
bonelesschicken schreef op 30-11-2004 @ 10:55 :
Nou dan ben je behoorlijk afgestompt als zo'n film al saai is...
Vast teveel horrorflicks gezien.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:58
Verwijderd
Gister gezien, weet nog steeds niet wat ik ervan vond.

Raar gevoel erna, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:08
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
de dvd van der untergang is al wel te bestellen in de voorverkoop,

maar goed moet je nog wel ff wachten want hij komt pas op 15 maart uit op dvd in duitsland
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:40
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Gister gezien in Pathe de Munt (a'dam)

Ik vond het een goede film in de zin dat het een heel andere kijk geeft op het gebruikelijke idee wat we van Hitler hebben geeft. Hij wordt niet als een brute dictator weergegeven maar als een mens wiens droom in duigen valt.

Wel vond ik de film veel te langdradig. Na de dood van Hitler had het wat mij betreft snel afgelopen mogen zijn.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:00
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Ik ga er morgen heen.
En ik heb er best zin in, het lijkt me een goede film.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:00
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
Ik vond het zonder twijfel de beste film die ik dit jaar gezien heb, jammer dat de bioscoop weer zo nodig een pauze in moest lassen.
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 09:54
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wil hem wel zien!!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:20
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2004 @ 00:29 :
Dat is toch ook helemaal niet zo? De prijs gaat naar de film in zijn geheel. Het is een prijs voor (eventueel) een film over Hitler, niet voor Hitler.
waar halen jullie het idee vandaan dat buitenlanders niet de oscar voor beste acteur kunnen krijgen? Roberto Benigni, Anthony Hopkins, Sean Connery, Jeremy Irons, zijn ook allemaal geen amerikanen...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 00:23
Voodoo Lady
Avatar van Voodoo Lady
Voodoo Lady is offline
Ik vind het net een erg lang programma op Discovery Channel... (voor mijn part National Geografic)

dat is misschien omdat ik zoveel documentaires over het onderwerp gezien heb, dat deze film mij weinig nieuws vertelde, bijvoorbeeld die laatste woorden van die vrouw, Junge, ik had dat interview óf al eerder gezien op discovery of ze hebben het gebaseerd op een eerder interview met een andere vrouw.
En wat 'de menselijke kant' van Hitler betreft zoals in de recensies staat, dat vind ik aardig tegenvallen! ik vond hem juist overkomen als zelfs nog grotere klootzak (voor zover dat mogelijk is) neem nou de manier waarop hij zelfs zijn eigen volk (burgers van Berlijn) laat stikken en dat het hem niets lijkt te doen omdat ook zij ineens minderwaardig zijn volgens hem. Het wordt misschien menselijk genoemd omdat je hem zo af ziet takelen, maar dat maakt hem niet tot een emotioneler persoon, hij was altijd al een opgewonden standje (niet verkeerd opvatten)
Ik vergat soms wel eens dat ik naar acteurs zat te kijken, dus een flinke, dikke pluim voor realisme!!!!
__________________
If the Mind falls into the Heart you will be home

Laatst gewijzigd op 06-12-2004 om 00:27.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:39
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 05-12-2004 @ 13:20 :
waar halen jullie het idee vandaan dat buitenlanders niet de oscar voor beste acteur kunnen krijgen? Roberto Benigni, Anthony Hopkins, Sean Connery, Jeremy Irons, zijn ook allemaal geen amerikanen...
Maar allemaal in Amerikaanse (co-)producties.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:41
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 28-11-2004 @ 17:20 :
Vooral die laatste opmerking is jammer genoeg helemaal waar. Je kunt Hitler nou eenmaal geen prijs geven...
Dat dachten ook veel mensen toen Polanski een oscar ontving.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 18:36
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Het was een meesterlijke film!
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:42
Verwijderd
Ik vond het een zeer boeiende ooorlogsfilm. Het is jammer dat ik er niet veel vanaf wist met al die namen en gebeurtenissen toen met Speer, Braun, die familie met 6 kinderen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:28
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 08-12-2004 @ 17:42 :
Ik vond het een zeer boeiende ooorlogsfilm. Het is jammer dat ik er niet veel vanaf wist met al die namen en gebeurtenissen toen met Speer, Braun, die familie met 6 kinderen.
Ik heb bijna de hele serie van Hitler's Henchmen gezien op Discovery dus met die namen zat het wel goed.
Ik vond Speer goed neergezet en Goebels ook. Maar natuurlijk was Hitler gewoon meesterlijk.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 23:06
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik vond t een indrukwekkende film en niet alleen omdat het over Hiltler ging (die trouwens ontzettend goed gespeeld werd), maar ook door de filpjes bij de aftiteling, waarin je zag dat bepaalde mensen gewoon nog tot voor kort bv in Aken hebben gewoond, vlakbij dus. er heeft dan gewoon vlakbij iemand gewoond die 'in dienst' is geweest bij Hitler.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:23
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 09-12-2004 @ 00:06 :
ik vond t een indrukwekkende film en niet alleen omdat het over Hiltler ging (die trouwens ontzettend goed gespeeld werd), maar ook door de filpjes bij de aftiteling, waarin je zag dat bepaalde mensen gewoon nog tot voor kort bv in Aken hebben gewoond, vlakbij dus. er heeft dan gewoon vlakbij iemand gewoond die 'in dienst' is geweest bij Hitler.
Ja eentje leeft nog steeds zag ik.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:53
Brigitte
Brigitte is offline
Ik heb hem vanmiddag met mijn vader gekeken en ik was en ben nog steeds erg onder de indruk.

De film heeft mij absoluut niet verveeld.
Ik vond de film heel erg realistisch zoals iemand hier ook al zei, soms hakt het er even in dat dit allemaal echt gebeurd is, ook al kijk je naar een film.

Ik vond Eva Braun ook vrij vervelend, maar ik vermoed dat ze dus in het echt ook zo is geweest, (mijn idee alleen hoor).

Wat mij betreft een oscar, maar ik verwacht het niet.
__________________
Je veux juste une dernière danse, avant l'ombre et l'indifférence} P.E.R.V.S
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 03:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Zo, poe. Dat was wel de meest indrukwekkende film in een lange tijd, IMHO vergelijkbaar met Schindlers List en La Vita e Bella. Erg goed geacteerd, vooral de rol van Hitler. En zonder te willen spoiler een flink aantal ERG aangrijpende stukken.

IMHO een must see, ik denk dat deze in de toekomst in een hoop geschiedenislessen getoond gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:45
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
ik heb em boige week gezien en ik moet zeggen dat ik nu pas besef HOE ONGELOOFELIJK ERG de 2e WO was.

ik heb hem trouwens gezien in het chassé cinema.

p.s. ik wou de film zelf al zien maar dat ik er 150 min voor duits en een verslag voor CKV van mag maken is mooi meegenomen.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:23
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:49
*Rupsje*
Citaat:
--Pipeloi-- schreef op 25-11-2004 @ 21:56 :
Helemaal mee eens.Ik vond het ook irritant dat het enige wat je zag de bunker was, logisch natuurlijk wel , maar ik werd wel gek van al die kale, grijze muren!
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Die bunker gaf juist zo goed dat beklemmende gevoel van die laatste dagen weer. Ik had echt het gevoel dat die bunker zo geweest moet zijn (niet dat ik dat weet natuurlijk maar goed).
Ik was verder echt misselijk toen ik de zaal uitliep, ik heb nog nooit een film gezien met zoveel mensne die zelfmoord pleegden! Ik was zo verbaasd dat zoveel mensen hun leven echt voor Hitler opgaven, het leek ineens zo realistisch en ik snap het nog steeds niet. Echt een ontzettend goede film, met een ontzettend goede hoofdrolspeler. Ik heb me verder ook echt geergerd aan Eva Braun, wat een dom mens zeg, maar dat moet je ook wel zijn wil je met Hitler trouwen...
Ik hoop dat de film een oscar wint want dat verdienen ze wel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 12:17
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Prive

do 16 dec 2004, 11:24
RTL bemachtigt tv-rechten 'Der Untergang'
HILVERSUM - RTL Nederland heeft de uitzendrechten weten te bemachtigen van de spraakmakende Hitler-film 'Der Untergang' (A-Film Distribution BV). De zender weet nog niet wanneer het de rolprent, die nu nog met veel succes in de Nederlandse bioscopen draait, op de buis kan brengen.



Der Untergang.
Foto: AP

In het veelbesproken Duitse drama van Oliver Hirschbiegel zijn de laatste dagen van Adolf Hitler realistisch weergegeven, op basis van het dagboek van diens secretaresse Traudl Junge.

Hoofdrolspeler Bruno Ganz dwingt alom respect af door zijn vertolking van de rade- en redeloze dictator in zijn nadagen.

In Duitsland alleen al gingen in één maand tijd meer dan drie miljoen mensen naar de film, terwijl 'Der Untergang' momenteel ook in Nederland al meer dan 200.000 bezoekers heeft getrokken.

Op dinsdag 21 december is om 22.20 uur op RTL 5 alvast 'Making Of Der Untergang' te zien, een kijkje achter de schermen bij de totstandkoming van het drama. Naast interviews met hoofdrolspelers en producenten worden beelden vertoond vanaf de set.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 09:15
welle
Avatar van welle
welle is offline
Ik heb hem gisteren gezien en ik vond hem echt prachtig. Ik had idd nog niet echt beseft hoe erg de 2e wereldoorlog was en met deze film heb ik daar wel een beter beeld van gekregen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 09:18
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ik heb hem een tijd terug gezien maar ik werd er warm of koud van. hij duurde wat lang maja
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:32
Brigitte
Brigitte is offline
Bedankt voor die tip van de documentaire, stond ook verder nergens in de gids ofzo.

Was wel even leuk om te doen hoe de acteurs er normaal uitzien,
__________________
Je veux juste une dernière danse, avant l'ombre et l'indifférence} P.E.R.V.S
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:41
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Kan niet wachten om hem nog eens te zien.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 10:45
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Voodoo Lady schreef op 06-12-2004 @ 01:23 :
Ik vind het net een erg lang programma op Discovery Channel... (voor mijn part National Geografic)

wat 'de menselijke kant' van Hitler betreft zoals in de recensies staat, dat vind ik aardig tegenvallen! ik vond hem juist overkomen als zelfs nog grotere klootzak (voor zover dat mogelijk is) neem nou de manier waarop hij zelfs zijn eigen volk (burgers van Berlijn) laat stikken
Hij heeft echt dat gezegt volgens mensen die er bij waren
dat hij zijn volk liever ten onder ziet gaan omdat ze het verdienen
want ze hebben de oorlog verloren
enigste die deugen zijn de mensen die gesneuveld zijn aldus A.Hitler

vind het een goed punt om in de film telaten zien

eerste haat hij de joden en daarna ze eigen volk
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:43
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef op 23-12-2004 @ 11:45 :
Hij heeft echt dat gezegt volgens mensen die er bij waren
dat hij zijn volk liever ten onder ziet gaan omdat ze het verdienen
want ze hebben de oorlog verloren
enigste die deugen zijn de mensen die gesneuveld zijn aldus A.Hitler

vind het een goed punt om in de film telaten zien

eerste haat hij de joden en daarna ze eigen volk
.
precies
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 14:13
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef op 23-12-2004 @ 11:45 :

eerste haat hij de joden en daarna ze eigen volk
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 17:43
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Voodoo Lady schreef op 06-12-2004 @ 01:23 :

En wat 'de menselijke kant' van Hitler betreft zoals in de recensies staat, dat vind ik aardig tegenvallen! ik vond hem juist overkomen als zelfs nog grotere klootzak (voor zover dat mogelijk is) neem nou de manier waarop hij zelfs zijn eigen volk (burgers van Berlijn) laat stikken en dat het hem niets lijkt te doen omdat ook zij ineens minderwaardig zijn volgens hem. Het wordt misschien menselijk genoemd omdat je hem zo af ziet takelen, maar dat maakt hem niet tot een emotioneler persoon, hij was altijd al een opgewonden standje (niet verkeerd opvatten)
Ik vergat soms wel eens dat ik naar acteurs zat te kijken, dus een flinke, dikke pluim voor realisme!!!!
Misschien waren die recensenten een beetje naief, net als Eva 'irritant' Braun, want hoe kan iemand als Hitler nu worden gezien als een mens. Verder vond ik het een hele goede film, vooral de toevoeging van 'Blondie' vond ik top. Alhoewel ik wel vond dat er gewaarschuwd moet worden dat na 1.5 uur Hitler toch wel uit de picture is verdwenen en het verhaal nog zo'n uur verder gaat zonder meneer A.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:48
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 17:33
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
*Rupsje* schreef op 13-12-2004 @ 22:49 :
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Die bunker gaf juist zo goed dat beklemmende gevoel van die laatste dagen weer. Ik had echt het gevoel dat die bunker zo geweest moet zijn (niet dat ik dat weet natuurlijk maar goed).
Ik was verder echt misselijk toen ik de zaal uitliep, ik heb nog nooit een film gezien met zoveel mensne die zelfmoord pleegden! Ik was zo verbaasd dat zoveel mensen hun leven echt voor Hitler opgaven, het leek ineens zo realistisch en ik snap het nog steeds niet. Echt een ontzettend goede film, met een ontzettend goede hoofdrolspeler. Ik heb me verder ook echt geergerd aan Eva Braun, wat een dom mens zeg, maar dat moet je ook wel zijn wil je met Hitler trouwen...
Ik hoop dat de film een oscar wint want dat verdienen ze wel.
Ben ik het totaal mee eens. Het is voor mij echt een film geweest die ontzettend veel indruk op me heeft gemaakt, en waar je echt bij stil blijft staan. Het kwam er allemaal zo realistisch uit, je hebt ineens een veel beter beeld over hoe het er toen allemaal aan toe ging aan de kant van de Duitsers. Toch wel apart, want de meeste films over de 2e WO worden vanuit Joods perspectief bekeken, dit ineens uit een andere hoek, geeft er toch een andere kijk op. Top film!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 23:16
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:42
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Film over Hitler breekt record Amélie
AMSTERDAM - De film Der Untergang, die verhaalt over de laatste dagen van Adolf Hitler, heeft het omzetrecord gebroken voor beste niet-Engels- of Nederlandstalige bioscoopfilm in Nederland. Dat heeft distributeur A-Film maandag gemeld. Het record stond op naam van de Franse hitfilm Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, die 2,2 miljoen euro opbracht. Der Untergang staat inmiddels op 2,25 miljoen euro.


Voor het aantal bezoekersaantallen staat Amélie overigens nog een kleine 20.000 kijkers op Der Untergang voor. Amélie trok in totaal 343.000 bezoekers, Der Untergang is net de 325.000 gepasseerd. Maar de kans dat de film binnenkort ook dit record gaat breken, is groot. De film van regisseur Oliver Hirschbiegel draait na drie maanden nog steeds in 37 zalen.

Nederland is niet het enige land waar Der Untergang succes oogst: ook in Duitsland, Frankrijk en België is de film een grote hit. De productie is inmiddels genomineerd voor de Oscar voor beste niet-Engelstalige film.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:56
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ga hem denk ik nog meer een keer zien.

De meest indrukwekkende scene vond ik die scene waarin die jongen en dat meisje van de Hitlerjugend zelfmoord plegen en dat het meisje nog als laatst de Hitlergroet doet.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:31
Fruitcake
Avatar van Fruitcake
Fruitcake is offline
ik heb hem net gezien, ik vond hem echt prachtig. Ik vind dat de meest aangrijpende scènes diegene zijn waarin mensen hhun leven zomaar opgeven voor Hitler en dan vooral het gezin Goebbels.
Dit is echt één van de eerste keren dat een film mij echt aangrijpt.
__________________
He's not the Messiah, He's a very naughty boy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Der Untergang
Boychatten
1 03-03-2005 19:38
Films, TV & Radio Vraagjes Der Untergang
Boychatten
1 03-03-2005 13:17
Films, TV & Radio Der Untergang
-00333-
9 04-12-2004 09:47
Films, TV & Radio Der Untergang(film over Hitlers laatste dagen in de bunker)
Iceracer
14 03-11-2004 09:35
Films, TV & Radio Der Untergang
_Moby_
15 02-11-2004 17:20
Films, TV & Radio DER UNTERGANG (Oliver Hirschbiegel, 2004)
legatus
1 26-08-2004 12:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.