Oud 22-04-2007, 13:06
kikounette
Avatar van kikounette
kikounette is offline
Ik heb vaak onwijze problemen met mn stoelgang, soms kan ik 4 of 5 dagen niet naar de wc. ik heb wel laxeermiddelen maar die wil ik niet(te vaak) gebruiken..ben ik een beetje angstig voor.
verder woon ik nu in China dus kan ik er op dit moment ook niet mee naar de dokter ofzo.
heeft iemand nog tips, huismiddeltjes of dergelijke?
bij voorbaat dank
__________________
peng you
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 13:09
Verwijderd
Ik dacht dat pruimen eten wel helpt, werkt ook laxerend enzo.
Verder veel drinken helpt ook, is mij wel eens verteld .
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 13:10
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Je zou bijvoorbeeld je voedingspatroon eens kunnen wijzigen. Bepaalde dingen eten en op ook op vaste tijden eten. Zoek eens op google. Daar staan handige sites tussen, waarvan dit er 1 is:

http://www.lzr.nl/%7B0999c7ad-1704-4...4612cdc18b3%7D

S6
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 13:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Vezels eten, veel water drinken, en sporten/beweging. Dat zal je stoelgang op gang moeten krijgen. In Nederland zijn er 1001 producten met extra vezels, maar die zijn denk ik in China moeilijker te vinden
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 13:46
kikounette
Avatar van kikounette
kikounette is offline
Citaat:
Roos schreef op 22-04-2007 @ 13:17 :
Vezels eten, veel water drinken, en sporten/beweging. Dat zal je stoelgang op gang moeten krijgen. In Nederland zijn er 1001 producten met extra vezels, maar die zijn denk ik in China moeilijker te vinden
ja idd dat is een beetje het probleem. ik eet hier wel musli, dat is gewoon te koop...maar verder is het echt plaatselijk chinees eten. en verder eet ik gewoon 3 keer per dag hoor, tijdens een volle werkdag heb ik anders geen tijd...
__________________
peng you
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 17:29
Verwijderd
Misschien kun je wel zorgen dat je zilvervliesrijst eet ipv witte rijst of mie, dat bevat een stuk meer vezels.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 18:44
Verwijderd
Citaat:
kikounette schreef op 22-04-2007 @ 13:46 :
ja idd dat is een beetje het probleem. ik eet hier wel musli, dat is gewoon te koop...maar verder is het echt plaatselijk chinees eten. en verder eet ik gewoon 3 keer per dag hoor, tijdens een volle werkdag heb ik anders geen tijd...
Veel groente en fruit ook.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 19:48
Verwijderd
Veel drinken, veel fruit. Weinig bananen, en beschuiten. Gezond eten, en niet al te veel tussendoortjes.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 20:11
dennis018
dennis018 is offline
ik moet zelf ook maar 1 of 2 keer in de week poepen.. ik snap niet waarom zo weinig. Volgens mij moet een gemiddeld mens zeker 5 of 6 keer per week

Terwijl ik toch zo gezond mogelijk eet, altijd bruin brood.. 1/2 stukken fruit per dag (nooit bananen, bijna altijd appels) + een glas sinaasappelsap.
De rijst/mie/pasta is wel altijd ''witte'' mja...

EDIT:
http://www.lzr.nl/%7B0999c7ad-1704-...a4612cdc18b3%7D


SHIT, teveel cafeine drank kan de spoelgang verslechten
Ik denk dat dat het is, ik drink al gauw 1.5 liter cola per dag
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 20:16
Verwijderd
Alles tussen de 2 keer per week en 3 keer per dag is normaal, als het maar regelmatig is, geen pijn doet en niet keihard of heel zacht.
Maargoed, dat je van de cafeïne uit cola uitdroogt is nu ook al drie keer tegen je gezegd ofzo, dus het lijkt me dat je dat al wist. En uitdrogen is inderdaad niet goed voor je stoelgang, want ontlasting bestaat toch voor ongeveer eenderde uit water, en als je lichaam niet meer kan besparen op de hoeveelheid water in je urine gaat het besparen op het water in je ontlasting (en zweet, waardoor je sneller oververhit raakt als je te weinig drinkt). Het effect van cafeïne is vooral dat je lichaam niet meer goed je urine kan concetreren, waardoor je meer plast, en dus bij een klein vochttekort al snel harde ontlasting krijgt.

Laatst gewijzigd op 22-04-2007 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 20:24
wup
wup is offline
Citaat:
kikounette schreef op 22-04-2007 @ 13:46 :
ja idd dat is een beetje het probleem. ik eet hier wel musli, dat is gewoon te koop...maar verder is het echt plaatselijk chinees eten. en verder eet ik gewoon 3 keer per dag hoor, tijdens een volle werkdag heb ik anders geen tijd...
Ik weet niet hoe lang je al in China bent, maar kan het niet dat dat plaatselijke chinese eten het probleem is? Dat je lichaam gewoon moet wennen aan 'nieuwe eten'?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 23:00
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-04-2007 @ 20:16 :
Alles tussen de 2 keer per week en 3 keer per dag is normaal, als het maar regelmatig is, geen pijn doet en niet keihard of heel zacht.
Maargoed, dat je van de cafeïne uit cola uitdroogt is nu ook al drie keer tegen je gezegd ofzo, dus het lijkt me dat je dat al wist. En uitdrogen is inderdaad niet goed voor je stoelgang, want ontlasting bestaat toch voor ongeveer eenderde uit water, en als je lichaam niet meer kan besparen op de hoeveelheid water in je urine gaat het besparen op het water in je ontlasting (en zweet, waardoor je sneller oververhit raakt als je te weinig drinkt). Het effect van cafeïne is vooral dat je lichaam niet meer goed je urine kan concetreren, waardoor je meer plast, en dus bij een klein vochttekort al snel harde ontlasting krijgt.
*kijkt in de koelksat*
gelukkig, er zit nog maar een klein bodempje cola in de cola fles. morgen ga ik de super markt in kijken wat er nog meer voor lekkere (met prik) dranken zonder caffeine zijn .. miss ook maaris cola caffeine vrij gaan proberen..

Iemand enig idee of caffeine vrije cola te zuipen is ?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 06:06
kikounette
Avatar van kikounette
kikounette is offline
Citaat:
wup schreef op 22-04-2007 @ 20:24 :
Ik weet niet hoe lang je al in China bent, maar kan het niet dat dat plaatselijke chinese eten het probleem is? Dat je lichaam gewoon moet wennen aan 'nieuwe eten'?
zou ook heel goed kunnen. ben hier nu bijna 2 maanden...hoelang zou het duren voor mn lichaam gewend is??
__________________
peng you
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 07:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
kikounette schreef op 23-04-2007 @ 06:06 :
zou ook heel goed kunnen. ben hier nu bijna 2 maanden...hoelang zou het duren voor mn lichaam gewend is??
Ik zou zeggen dat je dan al gewend moet zijn.

Maar denk aan veel drinken (zeker 2 liter per dag, in China is het dacht ik heel warm), veel fruit eten, en proberen zo veel mogelijk volkoren producten te eten (zoals iemand al zei: zilvervliesrijst ipv witte rijst).
Hebben ze waar jij zit geen internationale winkel? (zoals je in Nederland toko's hebt) of misschien kun je dingen via internet bestellen?

Wat ik zelf altijd eet (of eigenlijk mee neem als ik naar het buitenland ga): Allbran plus, Wasa crackers vezelrijk en Stimulance (pakje drinken met veel vezels).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 07:31
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Misschien kun je familie vragen of ze een doos met vezelrijke voedingsmiddelen op willen sturen? (Zoals Allbran Plus, Wasa vezelrijk, Stimulance en er zijn vast wel meer producten). Verzendkosten naar China zijn met TNT Global Pack €5 per kilo
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 09:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Allbran koekjes (appel of naturel) bevatten 6g vezels per stuk en zijn nog best lekker ook (vooral met een beetje chocopasta erop).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 23:40
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
T zou toch kunnen dat het chinese voedingspatroon verstoppen werkt op westerlingen. Sporten en bewegen is ook goed voor de stoelgang, naast de aanpassingen aan je eetpatroon en genoeg water. Als je alle tips opvolgt zou het minder moeten worden.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 07:27
_Ian_W
Avatar van _Ian_W
_Ian_W is offline
Of misschien kan je familie je wat Activia van Danone opsturen, daarmee ging het bij mij in ieder geval opeens een stuk sneller.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 10:21
kikounette
Avatar van kikounette
kikounette is offline
thnx voor alle tips. heb inderdaad een internationale afdeling in de plaatselijke supermarkt(waar overgens vooral chocola ligt... ) maar ook wasa knäckebröd, dus die heb ik nu... en fruit en groenten at ik al wel hoor zilvervlies rijst is alleen vrij onmogelijk. mi fan bestaat in 1 soort en dat is mi fan (=gekookte witte rijst)
hoop iig dat het met dat wat ik nu heb beter gaat.
__________________
peng you
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Problemen met stoelgang
Daantje_0705
36 31-07-2011 14:24
Eten & Drinken wat eten voor 'gemakkelijke' stoelgang?
ekki
34 25-03-2011 12:56
Lichaam & Gezondheid ijzer bijpakken & stoelgang.
epidemic
30 30-01-2007 17:33
Lichaam & Gezondheid ogen en stoelgang
pietjehhhhh
4 28-05-2005 18:49
Lichaam & Gezondheid stoelgang
niempje
8 12-02-2005 18:48
Lichaam & Gezondheid bloed in de stoelgang
elledc
18 26-05-2003 22:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.